ihmeellistä touhua yksityisillä vuokranantajilla.. laittavat asunnosta ilmoituksen ... soitan ja olen kiinostunut käyn katsomassa ja kas kas vähän ajan kuluttua ilmoittavat asunto mennyt näin käynyt jo useita kertoja ja montaa ei edes kerkeä kahtomaan kun asunto on jo muka mennyt ....mitä ihmettä lupaatte vuokranantajille että saatte asunnon vai onko lapsiperheet aina tois sijalla ? ihme touhua !
yksityiset vuokranantajat ihmetyttää
26
3191
Vastaukset
- 80-90 luvulta
Joo älkää menkö yksityiselle vuokralle..se on kuin sen kodissa asuisi...et saa omaa kotia siitä.
- täällä.
Asuin monta vuotta yksityisellä vuokralla. Kertaakaan ei vuokraisäntä tullut käymään eikä vuokrakaan korottunut vuosien aikana. Parempaa vuokranantajaa ei olisi voinut olla. Joulukortteja läheteltiin puolin ja toisin ja soitin tarvittaessa.
- ...............
Ehkä olen väärässä, mutta minulla on lisäksi vielä vähän sellainen ennakkoluulo, että yksityisellä yhtäkkiä saattaa muuttaakin kummin siskon tyttö kaupunkiin ja tarvitsee opiskelukämpän. :/
- dkjkd
Itse olin ekaa kertaa vuokralla ja tietenkin yksityisellä. Kävi vähän väliä ovella luuraamassa ja eräänä ihana sunnuntaina tuli puhelu, voisiko hänen siskonsa tulla katsomaan asuntoa kun ei ole nähnyt sitä remontin jälkeen . No siinä sitten äkkiä siivoilemaan, kun jo pian tulivat.
Onhan vuokranatajissakin tietenkin huimat erot.- nuo yksityiset
Ovat niin hemmetin tarkkoja kämpästään, että saa kyllä olla sitten kieli suun keskellä kun tulee muuton aika. Mielläkin oli muutto niin kiven alla eläimen takia..ja tuohan ei mitään riko/kuluta. Vuokra myös on ihan pilvissä, mikä ei olis niin korkea ellei olis yksityinen. Asuinalue ja kämppä muuten on vaan niin harvinainen herkku että on pakko tyytyä kattoon porvariperseen paskasääntöjä
- osamäärästäsi
nuo yksityiset kirjoitti:
Ovat niin hemmetin tarkkoja kämpästään, että saa kyllä olla sitten kieli suun keskellä kun tulee muuton aika. Mielläkin oli muutto niin kiven alla eläimen takia..ja tuohan ei mitään riko/kuluta. Vuokra myös on ihan pilvissä, mikä ei olis niin korkea ellei olis yksityinen. Asuinalue ja kämppä muuten on vaan niin harvinainen herkku että on pakko tyytyä kattoon porvariperseen paskasääntöjä
huomaa, että asut vuokralla! Omasta omaisuudesta huolehtiminen on ihan normaalia. Koivuhaan vuokrakasarmit on oiva esimerkki, kun kukaan ei piittaa! Paskaa ja kusta porraskäytävissä ja kännistä örvellystä yötä päivää. Muuta typerys sinne, siellä on halvemmat vuokrat niin ei tarvitse kadehtia porvareita. Sehän ei ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa!
- Jämpti on näin
Vuokrasäännöt on lakiin kirjoitettu.
Jos ei kelpaa niin hae kaupungilta asuntoa, sama laki siellä pätee.
Samoin jos hinta liian korkea, niin mene kaupungin vuokrakämppään koivuhakaan.
Eläimiä en minäkään päästäisi vuokrakämppään. - ettäs kehtaavat
Kuin sulla, että tulla siskon kanssa kahtomaan remontoitua kämppää....
- No understand
nuo yksityiset:NO ,mikset osta omaa asuntoa,jos noin vaikeeta asua ykityisellä ja rahathan menee kankkulan kaivoon!Mukavasti lyhentää omaa asuntoa nyt,kun korotkin olleet kauan alhaiset!
Älä hauku porvareiks ketään,ellet ite mitään uskalla!
Ainahan sulla on Koivuhakaan mahdollisuus mennä asumaan,joten älä viitsi uikuttaa!
- mutta on
minulla myös huonoakin kokemusta yksityisestä! Ensinmäinen yksityinen vuokranantaja vaati julman korkeen vuokran ja kas,kas, talossa oli hometta ja aspestia... Nyt olemme uudella yksityisellä ja on todellakin mahtava vuokranantaja!
- Kuutar
Tosi on.Tyttäreni asui yksityisellä.Sitten erään kerran,olivat pikkutytön kanssa päikkäreilla kun vuokranantaja seisoi sängynvieressä!Oli tullut omilla avaimilla sisään.Siinä säikähti sekä tytär että pukkutyttö..että näin ne yksityiset..
- ..............................
Kuutar kirjoitti:
Tosi on.Tyttäreni asui yksityisellä.Sitten erään kerran,olivat pikkutytön kanssa päikkäreilla kun vuokranantaja seisoi sängynvieressä!Oli tullut omilla avaimilla sisään.Siinä säikähti sekä tytär että pukkutyttö..että näin ne yksityiset..
On tullut itse asuttua useammassakin yksityiseltä vuokratussa asunnossa. Mitään suurempaa valittamista ei ole koskaan ollut. Yhdessä asunnossa tuli vuokranantaja käymään kerran vuodessa, mutta se tehtiin selväksi jo vuokrasopimusta tehdessä ja se soitti ja ilmoitti aina ajoissa tulostaan. Muut ei käyneet muuta kun muuton yhteydessä, mutta osan kanssa tuli kyllä soiteltua aika paljon ja aina oli ihan asiallista toimintaa. No en välttämättä olisi puoltaa tuntia vuokranantajan kanssa puhelimessa halunut viettää, kun aina alkoi puhella kaikesta muusta kun itse asia oli käyty läpi, mutta eipä tuo suuri uhraus minulta ollut kuunneella vanhemman ihmisen puhetta jonkun aikaa.
Tottakai niitä löytyy varsin outojakin vuokranantjia. Suositelisin että ihmiset tutustuisivat tuohon vuokra lakiin... siinä kyllä tehdään kohtalaisen selväksi mitä kumpikin osapuoli saa tai ei saa tehdä, muun muassa tuo irtisanomis aika (jonka todella monet ymmärtävät väärin)... ja kannattaa kyllä tehdä mahdollisimman selkeä vuokrasopimus. Kyllähän sen vuokranantajankin pitää sitä lakia noudattaa :) - -paksuporvari-
.............................. kirjoitti:
On tullut itse asuttua useammassakin yksityiseltä vuokratussa asunnossa. Mitään suurempaa valittamista ei ole koskaan ollut. Yhdessä asunnossa tuli vuokranantaja käymään kerran vuodessa, mutta se tehtiin selväksi jo vuokrasopimusta tehdessä ja se soitti ja ilmoitti aina ajoissa tulostaan. Muut ei käyneet muuta kun muuton yhteydessä, mutta osan kanssa tuli kyllä soiteltua aika paljon ja aina oli ihan asiallista toimintaa. No en välttämättä olisi puoltaa tuntia vuokranantajan kanssa puhelimessa halunut viettää, kun aina alkoi puhella kaikesta muusta kun itse asia oli käyty läpi, mutta eipä tuo suuri uhraus minulta ollut kuunneella vanhemman ihmisen puhetta jonkun aikaa.
Tottakai niitä löytyy varsin outojakin vuokranantjia. Suositelisin että ihmiset tutustuisivat tuohon vuokra lakiin... siinä kyllä tehdään kohtalaisen selväksi mitä kumpikin osapuoli saa tai ei saa tehdä, muun muassa tuo irtisanomis aika (jonka todella monet ymmärtävät väärin)... ja kannattaa kyllä tehdä mahdollisimman selkeä vuokrasopimus. Kyllähän sen vuokranantajankin pitää sitä lakia noudattaa :)Rehellisenä "SDP porvarina" haluan vain maksavia asiakkaita!
Lukekaa vuokranantajat ja vuokralaiset tarkkaan "Laki asuinhuoneiston vuokrauksesta" ettei tartte jälkeenpäin valittaa.Ja kirjalliset sopimukset kuntoon.
Kaikki yksityistä vuokranantajaa arvostelevat voi kokeilla tätä helppoa ja riskitöntä vuokraustoimintaa.
No voi harmi,eihän sulla oo ees luottotiedot kunnossa ja muutakin paskaa on "kyliltä" kuultu.... - Yksityisiltä pois.
-paksuporvari- kirjoitti:
Rehellisenä "SDP porvarina" haluan vain maksavia asiakkaita!
Lukekaa vuokranantajat ja vuokralaiset tarkkaan "Laki asuinhuoneiston vuokrauksesta" ettei tartte jälkeenpäin valittaa.Ja kirjalliset sopimukset kuntoon.
Kaikki yksityistä vuokranantajaa arvostelevat voi kokeilla tätä helppoa ja riskitöntä vuokraustoimintaa.
No voi harmi,eihän sulla oo ees luottotiedot kunnossa ja muutakin paskaa on "kyliltä" kuultu....Meillä kans aika kovat kokemukset yksityisistä vuokran-antajista. :( Mutta yksityisillä vaan niin paljon kotoisammat asunnot, vaikka kieltämättä välillä tuntuukin, ettei omassa kodissa asuisikaan. :P
Tämä viimeisin vuokranantaja, 60-70 vuotias kapiaistyylinen herra, soitteli välillä turhankin tiheään tahtiin. Kun tulivat kylään, kiertelivät ja kaartelivat ympäri asuntoa. Mulla koko ajan pelko takapuolen alla, että löytäävät jotain, mitä itsekkään en ole huomannut. Tämän ja kaikki puhelut kun vain jaksoi niellä, niin muuten meni ihan kivasti, läheteltiin joulukortteja yms.
Nyt muutto edessä, ja pellko taas valtava. Viimeisin ilmoitus vuokra-isännältä oli, että lavuaari vessaan tulisi uusia, koska siihen on kolahtanut jokin. (hiusmurtuma, haalea musta viiru lavuaarin allasosassa) Ja tämä lavuaarin vaihdos menisi kuulemma vuokra-vakuuksistani. :( Yritin parhaani pitää asunnon siistissä kunnossa, ja hoidin kuin omaani, mutta nyt pelko mitähän muuta hän meinaa asunnosta löytää? noilla kriteereillä ei mahda vuokravastuutkaan riittää, sitäpaitsi tarvitsen vakuuden uuteen asuntoomme. :( Onko edes lavuaarin uudistaminen kohtuullista? - Lakilaki
Yksityisiltä pois. kirjoitti:
Meillä kans aika kovat kokemukset yksityisistä vuokran-antajista. :( Mutta yksityisillä vaan niin paljon kotoisammat asunnot, vaikka kieltämättä välillä tuntuukin, ettei omassa kodissa asuisikaan. :P
Tämä viimeisin vuokranantaja, 60-70 vuotias kapiaistyylinen herra, soitteli välillä turhankin tiheään tahtiin. Kun tulivat kylään, kiertelivät ja kaartelivat ympäri asuntoa. Mulla koko ajan pelko takapuolen alla, että löytäävät jotain, mitä itsekkään en ole huomannut. Tämän ja kaikki puhelut kun vain jaksoi niellä, niin muuten meni ihan kivasti, läheteltiin joulukortteja yms.
Nyt muutto edessä, ja pellko taas valtava. Viimeisin ilmoitus vuokra-isännältä oli, että lavuaari vessaan tulisi uusia, koska siihen on kolahtanut jokin. (hiusmurtuma, haalea musta viiru lavuaarin allasosassa) Ja tämä lavuaarin vaihdos menisi kuulemma vuokra-vakuuksistani. :( Yritin parhaani pitää asunnon siistissä kunnossa, ja hoidin kuin omaani, mutta nyt pelko mitähän muuta hän meinaa asunnosta löytää? noilla kriteereillä ei mahda vuokravastuutkaan riittää, sitäpaitsi tarvitsen vakuuden uuteen asuntoomme. :( Onko edes lavuaarin uudistaminen kohtuullista?Lue vuokralaki, asunnon normaali kuluminen kuuluu asiaan.
Jos useamman vuoden olet asunut, niin tottakai lavuaarissa on normaalia kulumista ja naarmuja.
Asianhan voit aina riitauttaa.
- haloo..
Vuokranantaja saa päättää kenelle kämpän antaa, jos joku haluaa esim. vuokrata kämpän heti ja siinä paikassa, sen kummemmin edes kämppää katsomatta, niin tottakai. Se joka ensin ehtii, saa kämpän. Turha olla katkera.
Kannattaisko ehkä laittaa itse ilmoitus että halutaan vuokrata jos ei muuten tärppää.- JoeNoPlace
VITUN PASKAA TÄMÄ! Kokkolasta ei saa vuokra kämppää enää ees yksityiseltä HETI! Monta viikkoo soitellu ku helevetin kiire saada kämppä alle eron takia, niin pitäs johonkin näyttöihin mennä ja sitte ne valitsee sen joka saa kämpän... vaikka sanois että OTAN SEN KÄMPÄN (tulot: 40000€ vuodessa eli ihan hyvät, luottotiedot kunnossa, kotivakuutus voimassa). VITUN ihme hommaa paska paikka tää. Just oli eräs B:llä alkava vuokraaja vuokrannu jolleki muulle kämpän vaikka sanoin että ei mitään ongelmaa otan sen... ei oo kiva nukkuu viikkokaupalla ystävien luona tai työpaikan pukuhuoneessa... näin täällä... aikoinaan ku soitti yksityiselle niin oli avaimet kädessä samana päivänä!
- Oikeudenmukaista
Esim ottaa samaan kämppään kolme opiskelijaaa, jotka saavat asumistukia varmasti. Yhteiskunta tukee siis ko asuntosijoittajan tuotutot !!!!
- I Feel U
JoeNoPlace kirjoitti:
VITUN PASKAA TÄMÄ! Kokkolasta ei saa vuokra kämppää enää ees yksityiseltä HETI! Monta viikkoo soitellu ku helevetin kiire saada kämppä alle eron takia, niin pitäs johonkin näyttöihin mennä ja sitte ne valitsee sen joka saa kämpän... vaikka sanois että OTAN SEN KÄMPÄN (tulot: 40000€ vuodessa eli ihan hyvät, luottotiedot kunnossa, kotivakuutus voimassa). VITUN ihme hommaa paska paikka tää. Just oli eräs B:llä alkava vuokraaja vuokrannu jolleki muulle kämpän vaikka sanoin että ei mitään ongelmaa otan sen... ei oo kiva nukkuu viikkokaupalla ystävien luona tai työpaikan pukuhuoneessa... näin täällä... aikoinaan ku soitti yksityiselle niin oli avaimet kädessä samana päivänä!
Jaajaa oisko Bjorn... Borgi? hehheh tuttua hommaa yksityisiltä nykyään, ei vois vähempi kiinnostaa asuuko joku kadulla vuokrataan sille tutun tutulle... Kokeile NSA tai regionlinestakin löytyy joskus jotain :-o
- Lopeta jahkailu
Se joka tekee ekana vuokrasopimuksen saa kämpän.
Kaiken maailman "renkaapotkijoita" juoksee, ei sellaisia jahkailijoita voi jäädä odottamaan.
Se joka sanoo että " otan tämän" se on vuokralainen.
Nopeat elävät. - kjsdhflksjdhflksjdf
Korot on alhalla, osta oma, pääset halvemmalla.
Lopeta valittaminen aikuinen ihminen - ............
Minkä takia pitää asua vuokralla,osta oma!
Vuokralaisiakin on monenlaisia ,kauheat vaatimukset,se mitä jää vuokrasta käteen menee lähes aina johonkin mitä vuokralainen tarvitsee tai haluaa ! - Kiitoksia isäntä!
Jaa, mulla on huonoja kokemuksia ainoastaan tuosta Suomessa laajastikin levinneestä putiikista. Sielläpä sitä odoteltiin kun vuokrasetä yritti päästä itsestään ja asioista selville edes sen verran, että tietäisi onko se asunto, josta kiinnostuneita oltiin, mennyt jo vai ei. Viikon odottelun jälkeen päästiin sentään vilkaisemaan, vaikka sillonkin sanottiin että "se on ehkä jo varattu". Minulta ei löydy ymmärrystä millekään "hyvän kaverin veljen kaiman koiran kasvattajan miniän siskon" odottelulle. Minä ottaisin nyt heti, kiitos, mutta kun ei kerran kelpaa, niin menen sitten toisaalle. Asioihin ei meinattu saada mitään potkua ennen kuin "aikuinen" vanhempi otti yhteyttä että missä mättää. Sitten oltiinkin heti valmiita, näytettiin vaikka ja mitä asuntoa. Huomautuksena että silloin olin itse jo asunut vuositolkulla pois kotoa ja ikääkin oli kuitenkin 20:n verran. Opiskelijoita ne mielellään potkii päähän ja asunnot menee aina "varmoille" maksajille, eli lapsiperheille ja vanhemmille ihmisille. Näitä juttuja olen kuullut aika monelta opiskelijalta.
Nykyinen vuokranantaja, yksityinen, onkin sitten aivan mahtava. Jos jotain hajoaa, niin seuraavana päivänä on jo uusi tilalla. Itse tultiin sillä lailla että jo näytettäessä asuntoa sanottiin että me otetaan tämä, ja niinhän otettiin. Nopeat syövät hitaat ja niin sen kuuluukin olla!
Kannattaa myös valokuvata asunnosta sellaiset paikat, jos löytää jotain valmiiksi rikkoutunutta tai epäilyttävän näköistä. On sitten edes jonkinlaista todistusvoimaa kun asiasta ruvetaan tappelemaan.- ostin säästin
Hvän ostoksen tein ja matalalla korolla, suosittelen.
- fdbhfhb
Pari vuotta kerkesin huoletta asua yksityisellä vuokralla, sitten tämä alkoi myymään kämppää ja joku ehdokas sitä kävikin katsomassa. Ei huolinut ja sitten kyseli että olisinko minä kiinnostunut. Vähän paskan maku kun kiltisti asunut eikä edes viitsinyt minulta alkujaan kysellä olisinko kiinnostunut, vaivihkaa pistää myyntiin ja ykskaks pukkaa ostajaehdokkaan kans katsomaan. No kun en minäkään ostanut (liian kallis, ei omaa saunaa yms.) niin sitten korotti vuokraa. Buhahaha. Että semmosta peliä yksityisillä.
- Vuokra-pummit työhön
Hyvä että on vuokrakämppiä ja yksityiset pitää niistä niin hyvää huolta. Mukava asua ja paikat kunnossa kun muuttaa sisään. Ei oo kiva asua jonkun sikopersepossun jälkeen kun kaikki paikat siivoomatta ja paska haisee. Arvostan suuresti kun on säännöt ja pidetään paikat kunnossa. Siat ja yönvalvojat muuttakoot sikalaan vetämään nappeja ja pössyään. Oli kerran sellaisia "taiteilija-paskoja" naapurina. Valitin ja vuokra-isäntäntä kantoi ne niskasta ulos saman tien. Jos olis ollut kaupungin luukkuja niin asuis vieläkin pössyttelemässä. Eivät käyneet koskaan töissä muualla kuin sossun luukulla. Ajattele jos kaikki ihmiset eläis pummina? Kuka maksaa? pummit ja taiteilijat sanoo että yhteiskunta! Minä raadan, ja pummit nai ja ryyppää vetää pilveä ja toisiaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442490Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2001181Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298911- 66868
- 91867
- 53851
- 46839
- 56803