Oletteko muut koiraihmiset huomanneet saman kuin minä???!!! Koirahan on kuitenkin sosiaalinen kaveri ja tietty tarvitsee lajitoveriseuraa toisinaan.
Mutta mistä ihmeestä johtuu, että usea koiran ulkoiluttaja kadulla vastaan tullessaan, joko vaihtaa kadun puolta tai käskee koiransa ohittamaan toisen koiran?
Oma koirani on ainakin tosi soliaalinen, leikkisä ja ihmeissään kun ei saa mennä toista koiraa tervehtimään.
En tiedä onko tää vaan pääkaupunkiseudun ongelma vai esiintyykö samaa muuallakin suomessa. Onneksi asuin lähistöltä kuitenkin löytyy muutama hyvä koirapuisto, jossa koirilla on mahdollisuus tavata, leikkiä ja touhuta muiden kanssa. Koira puistossa olemme puineet asiaa, moni muukin on törmännyt samaan, mutta emme ole selventävää vastausta tähän keksineet.
koiruus
14
553
Vastaukset
- alima
läheskään kaikki koirat eivät ole yhtä sosiaalisia ja omistaja tuntee koiransa, eikä halua koiratappeluita keskellä kaupunkia.
Meidän koirakin oli kovin sosiaalinen ja karkaili kotoa.
Kävi mittauttamassa suosiotaan ympäri kyliä.
Vähän väliä piti hakea koiratarhasta, tai milloin kenenkin kotoa.
Koiramme pelkäsi pimeetä, niin että jos ennätti tulla pimeä, ennen kuin tuli kotiin, ei enää uskaltanut liikkua.
Monta kertaa oli koiramme käynyt yhdellä pihalla, missä talon koira oli kiinni ja raivopäänä oli yrittänyt ajaa meidän Ransua pois.
Ransu taas tiesi, ettei tarvinnut pelätä ja ärsytti toista koiraa suunnattomasti.
Kerran sitten koirat kohtasivat siten, että Ransu oli vapaana yksikseen ja tämä toinen koira emäntänsä kanssa.
Sillä seurauksella, et se toinen, paljon isompi koira hyökkäsi Ransun kimppuun ja riepotti sitä hampaissaan miten tahtoi.
Ransu sai niin pahat puremat, että piti lopettaa.
Se oli jo kolmas kerta. Aikasemmat puremat vielä pystyttiin hoitamaan, kovalla työllä ja lääkityksillä.- ja mua raivostuttaa
"kenen on vastuu, jos kissa paskaan astuu".
Koirathan ei saa olla vapaana.
nimim. koirista tykkäävä - alima
ja mua raivostuttaa kirjoitti:
"kenen on vastuu, jos kissa paskaan astuu".
Koirathan ei saa olla vapaana.
nimim. koirista tykkäävämutta kun se karkasi jatkuvast.
Meillä oli paljon lapsia ja se pääsi niiltä livahtamaan ovesta ulos. - ja mua raivostuttaa
alima kirjoitti:
mutta kun se karkasi jatkuvast.
Meillä oli paljon lapsia ja se pääsi niiltä livahtamaan ovesta ulos.Niin siinä tuppaa käymään.Itselläni oli aikoinaan
narttukoira ja se tahtoi karkkailla aina vähän ennen juoksuaikaansa eli ei siinä auttanut muu, kuin pitää kirjaa koiran "menkuista" (kuten omistakin), heh
- koiramies*
pannut merkille. Myös oma tyttökoirani on sosiaalinen ja haluaisi tervehtiä lähes kaikki vastaantulijat. Aika yleistähän se tuntuu olevan, että ei sallita koirien tavata vaikka koirasta näkee, että on ystävällismielinen ja se haluaisi haistella. Ja jotkut tuntuvat tykkäävän hyvin kyttyrää, jos vieras koira tulee lähelle. Siksi seuraan vastaantulijoita tarkasti, pitääkö sivuuttaa vai voiko moikata.
Voihan sille, ettei anneta tavata muita koiria, hyvä syykin olla. Esim. koiran koulutus tai koira ei tule toimeen muiden kanssa.
Joskus kyllä tuntuu, että syynä on se, ettei vaan haluta joutua puheisiin vieraan ihmisen kanssa.- ehtiä
kulkea mahdollisimman pitkä lenkki käytettävissä olevana aikana, jotta kaveri saisi liikuntaa. Koiraa ulkoiluttaessa on ainakin minulla pääasiana koiran ja oma liikunta, eikä höpöttäminen muiden koiranomistajien kanssa.
- koiramies*
ehtiä kirjoitti:
kulkea mahdollisimman pitkä lenkki käytettävissä olevana aikana, jotta kaveri saisi liikuntaa. Koiraa ulkoiluttaessa on ainakin minulla pääasiana koiran ja oma liikunta, eikä höpöttäminen muiden koiranomistajien kanssa.
voihan sen niinkin kokea. Tosin ei siinä toista koiraa moikatessa lenkki paljon lyhene vaikkei olisikaan aikaa toisesta päästä puolella minuutilla jatkaa. Ja kai se koirakin kaipaa lajitoverien tapaamista. Mutta kukin tyylillään.
- koiran hoitotäti
koiramies* kirjoitti:
voihan sen niinkin kokea. Tosin ei siinä toista koiraa moikatessa lenkki paljon lyhene vaikkei olisikaan aikaa toisesta päästä puolella minuutilla jatkaa. Ja kai se koirakin kaipaa lajitoverien tapaamista. Mutta kukin tyylillään.
koiran ulkoilutus on myös sosiaalinen tapahtuma, sekä mulle että koiralle. Jos on ottanut koiran niin koiran lenkittäminen on koiran juttu eikä ihmisen. Koira haistelee, se on kuin meikäläisen hesari, tapaa muita koiria ja pienenä opettelee niihin tutustumista. Omistaja voi siinä sivussa jutella toisen kanssa jos koirat tulee toimeen, ei ne aina tule niinkuin ei ihmisetkään. Ihmisen oma liikunta ei sais olla syy koiran hankkimiselle, vaan halu hommata karvakaveri josta on iloa vuoksiksi molemmin puolin. Oma liikunta pääasiana, anna mun kaikki kestää.
- Jack Daniels
koiran hoitotäti kirjoitti:
koiran ulkoilutus on myös sosiaalinen tapahtuma, sekä mulle että koiralle. Jos on ottanut koiran niin koiran lenkittäminen on koiran juttu eikä ihmisen. Koira haistelee, se on kuin meikäläisen hesari, tapaa muita koiria ja pienenä opettelee niihin tutustumista. Omistaja voi siinä sivussa jutella toisen kanssa jos koirat tulee toimeen, ei ne aina tule niinkuin ei ihmisetkään. Ihmisen oma liikunta ei sais olla syy koiran hankkimiselle, vaan halu hommata karvakaveri josta on iloa vuoksiksi molemmin puolin. Oma liikunta pääasiana, anna mun kaikki kestää.
myös ihmisten hoitotäti;) Sanoit sen oleellisen, koiran juttu. Liian monelle koiranomistajalle se koira on vain ihmisen juttu.
- edellinen
Jack Daniels kirjoitti:
myös ihmisten hoitotäti;) Sanoit sen oleellisen, koiran juttu. Liian monelle koiranomistajalle se koira on vain ihmisen juttu.
ikävä kyllä niin on, turhan usein. Tietysti joskus on aikataulu tiukka kun koiraa vie lenkille, lenkki voi jäädä lyhyeksi eikä ehdi ihmisten kanssa juttelemaan, mutta sen pitäis olla POIKKEUStapaus. Hyvä juttu tuossa että kuitenkin lähtee viemään koirulin vaikka kiire olisi. Mutta koira ei voi päättää millaiset olot sillä on kun se on otettu, ihmisen on vastuu ja täytyy tajuta millaisen aarteen saa kun koira tulee taloon. Turha selittää miten se ei tottele tai muuta, vika on ihan talutushihnan toisessa päässä. Mä en ole mikään koirankouluttaja ja tein eka koiran kanssa kaikki virheet mitä voi, silti juoksin sen perässä käsi pitkänä koko sen elinajan (12 v). Oma vika. Nyt riittää kun sanon koirulille ihan tavallisella äänellä miten pitää olla, ja se tykkää musta vielä sen jälkeenkin. Tänään se muuten nosti hampailla hyyyvin varovasti kukan pois ulkoruukusta ja lotki kuravedet alta vaikka oli oma vesikuppi. :) Emmä tiennyt että se ois pitänyt opettaa kun ei ollut ennen tehnyt. :)
- edellinen
edellinen kirjoitti:
ikävä kyllä niin on, turhan usein. Tietysti joskus on aikataulu tiukka kun koiraa vie lenkille, lenkki voi jäädä lyhyeksi eikä ehdi ihmisten kanssa juttelemaan, mutta sen pitäis olla POIKKEUStapaus. Hyvä juttu tuossa että kuitenkin lähtee viemään koirulin vaikka kiire olisi. Mutta koira ei voi päättää millaiset olot sillä on kun se on otettu, ihmisen on vastuu ja täytyy tajuta millaisen aarteen saa kun koira tulee taloon. Turha selittää miten se ei tottele tai muuta, vika on ihan talutushihnan toisessa päässä. Mä en ole mikään koirankouluttaja ja tein eka koiran kanssa kaikki virheet mitä voi, silti juoksin sen perässä käsi pitkänä koko sen elinajan (12 v). Oma vika. Nyt riittää kun sanon koirulille ihan tavallisella äänellä miten pitää olla, ja se tykkää musta vielä sen jälkeenkin. Tänään se muuten nosti hampailla hyyyvin varovasti kukan pois ulkoruukusta ja lotki kuravedet alta vaikka oli oma vesikuppi. :) Emmä tiennyt että se ois pitänyt opettaa kun ei ollut ennen tehnyt. :)
tää samainen koira sai muuten lemput koirakoulusta. Sieltä ne tuli hännät koipien välissä, isäntä ja koira. Koiralla oli vissiin se adhd vai mikäsenytoklikaan. :) Käskivät kotiin harjoittelemaan, ja siellä hauveli totteli kuin ajatus. Siitä pitäen mennyt hyvin kotiopintoina. :)
- parissa
pitää olla kaksi sosiaalisesti kelvollista yksilöä jotta treffit sujuisivat. Joskus koira on ongelmallinen, joskus sen taluttaja epävarma itsestään koiran hallitsijana tai muuten vain ihmisarka ja haluaa välttää kontakteja.
- namisuku
...Asiaa!=D
KoiraKiertolaisIhmiset pelkäävät yhteenOttoa joko omalta (eli eivät hallitse)Koiraltaan taikka sitten vastaantulevalta Koiralta..niin se on...valitettavasti:(
Koira kulkee Ihmisen säännöillä ja Omat Ihmiset ovat sen Lauma ja se on Hierarkiassa alimpana.Että oikeasti se onkin koira joka käyttää ihmistä lenkillä eikä päinvastoin?!? Ihan totta, näin se vaan on. Se on koiran velvollisuus käyttää ihmistä lenkillä ja pitää huoli ettei sille satu mitään lenkin aikana. Koira siis vahtii ja suojelee ihmistä. Jos vastaan tulee pelottavan näköinen otus, koira murisee ja uhkailee sitä.
Antakaa vaan koiran reippaasti kohdata vastaantulijat. Jos se vähän murisee karvat pystyssä, se tekee sen vain ihmisen takia. Silloin ihminen vaan kävelee reippaasti eteenpäin ja näyttää koiralle etten minä plkää eikä tässä ole mitään vaaraa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921826- 851272
- 1101133
- 761017
- 105919
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56848- 47761
- 36752
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47701- 33683