Ystävät viisaat,
auttakaa minua. Olisin hankkimassa Pinnacle studio ohjelmaa editoikseni dv-kameralla kuvattua. Ensiksi haluaisin tietää mitä tarkoittaa videoeditointikortti? Onko se ikään kuin lisätilaa tiedostojen pyörittämiseen?
Tietokoneeni on MSI megabook ex700-063
CPU: IntelCore 2 Duo T5550
HDD: SATA 250gb
Memory: DDRII 2GB*1
Käykö tähän VIDEOEDITOINTIKORTTI PINNACLE PCI-700, jaksaako kone pyörittää? Pystyisinkä näillä vehkeillä muokkaamaan dv-tiedoston kokoisiakin videopätkiä?
t.Ikuisesti kiitollinen vastaajille
Auttakaa ystävät viisaat
7
600
Vastaukset
- Videoeditointiin
Olen melko varma, että siinä koneessasi on jo videoeditointikortti valmiina, tai se on integroitu emolevyllle.
Eli jos koneestasi löytyy DV-liitin, (kutsutaan myös Firewire liittimeksi) niin tarvii ostaa vain Firewire kaapeli, jolla kytket kameran koneeseen ja joku editointiohjelma, jolla kaappaat videon kamerasta koneelle.- scorpion81
Kiitos vastauksesta! Voiko kortilla kuitenkin lisätä kapasiteettia ja nopeutta? Ilmeisesti koneen muisti ei mikään kovin häävi (?)Tuollainen kortti olisi tarjolla niin, että mukana tulisi pinnacle studio ohjelma...
- Tim-pe_
scorpion81 kirjoitti:
Kiitos vastauksesta! Voiko kortilla kuitenkin lisätä kapasiteettia ja nopeutta? Ilmeisesti koneen muisti ei mikään kovin häävi (?)Tuollainen kortti olisi tarjolla niin, että mukana tulisi pinnacle studio ohjelma...
Kunnon kortilla tietysti saadaan koneen toiminnot muuhun käyttöön, jos on hidas kone ja onhan kortissa yleensä kaiken maailman liitännätkin mukana. Nopea kone ja pelkkä firewire riittää. Mulla on yx vanha kortti ollut hyllyssä jo vuosia -> AV Master 2000, sitä Ylekin aikoinaan (-99?)käytti jossain koulutuksessa. Itse ostin sen maahantuojalta -99 ja se maksoi silloin n. 5000 mk :) Kaikkee sitä on tullut markat laitettua... :D
- Tim-pe_
Tim-pe_ kirjoitti:
Kunnon kortilla tietysti saadaan koneen toiminnot muuhun käyttöön, jos on hidas kone ja onhan kortissa yleensä kaiken maailman liitännätkin mukana. Nopea kone ja pelkkä firewire riittää. Mulla on yx vanha kortti ollut hyllyssä jo vuosia -> AV Master 2000, sitä Ylekin aikoinaan (-99?)käytti jossain koulutuksessa. Itse ostin sen maahantuojalta -99 ja se maksoi silloin n. 5000 mk :) Kaikkee sitä on tullut markat laitettua... :D
Sulla on kyllä kovalevy aika pieni, joudut siihen panostamaan sitten, eli hommaa vaikka ulkoinen usb kovalevy, niitä saa isokokoisia alle satkulla jo.
- videoeditointikortti
Tuo koneesi on siis läppäri?
PCI-väylä on pöytäkoneiden emolla oleva laajennusväylä. Tuo videoeditointikortti sopii mihin tahansa pöytäkoneeseen, mutta ei yhteenkään läppäriin.
Pinnaclella on myös USB-liitäntäinen vastine tuolle PCI-700:lle. Läppäristäsi varmastikin löytyy yksi vapaa USB-liitäntä.
Koneen tehot pitäisi riittää ihan hyvin videoeditointiin.- kamera...
Alkuperäinen kysyjä halusi siirtää DV-kamerasta videot tietokoneelle ja olen ymmärtänyt, että hänen koneessa on DV (firewire) liitin, silloin ei tavitse littää mitään, varsinkaan USB kortteja, hunontamaan kuvanlaatua, Hänen tarvii hankkia ainostaan firewira kaapeli.
http://www.digivideo.fi/content/index.php?option=com_content&task=view&id=69&Itemid=43 - ihan tarkkoja ollaan
kamera... kirjoitti:
Alkuperäinen kysyjä halusi siirtää DV-kamerasta videot tietokoneelle ja olen ymmärtänyt, että hänen koneessa on DV (firewire) liitin, silloin ei tavitse littää mitään, varsinkaan USB kortteja, hunontamaan kuvanlaatua, Hänen tarvii hankkia ainostaan firewira kaapeli.
http://www.digivideo.fi/content/index.php?option=com_content&task=view&id=69&Itemid=43niin tässä suora lainaus alkuperäisen kysyjän viestistä:
"Käykö tähän VIDEOEDITOINTIKORTTI PINNACLE PCI-700, jaksaako kone pyörittää?"
Mutta tosiaan; jos aikomuksena on siirtää matskua dv-kamerasta koneelle, niin tuo editointikortti on turha hankinta. Jos sen sijaan on aikomuksia jossain vaiheessa siirtää matskua myös muilta tallennusvälineiltä, esim. tallentavasta digiboksista tai vhs-nauhalta, niin silloin editointikortti bokseineen tulee tarpeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32728Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581351Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491175Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä211057- 1261030
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2081026Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk308935- 42909
- 72885