Vai onko?
Onko hauskempaa seurailla surkimuksien juttuja?
Iso Ego on kadehtittava ominaisuus
55
6921
Vastaukset
- HTZA
kadehdittava...
- jos joutuu
olemaan yksin egonsa kanssa :)
- 2 päätä
Toisessa päässä on "iso Ego" ja toisessa päässä on "nössis"
Haluaisinpa olla tään suomi-käyrän noin suurinpiirtein ja silleen mutkakohdassa...;) - IsoWerneri
ovat sopan suola.
Minäkin,
hintahtava surkimus,
sen tunnustan.- 2 päätä
eli sattumia kanssa :D
...siis siinä sopassa, tietty
- Heikunkeikku
..se VOI olla joidenkin mielestä kadehdittava ominaisuus.
Jos kyseessä on Iso Ego, mutta pieni sydän, niin asia muuttuu täysin.
Ja riippuen KETÄ arvioi tätä "Egoutta".
Ihminen voi pitää itseään maailman napana, itsensä mielestä hän on suuren suuri. Koko olemus uhoaa sitä. Kehon kieli kertoo suuresta itsevarmuudesta.
Tunnen tällaisen ihmisen. Yllätyin, kun huomasin tämän. Tosi kurja juttu, minulle :(
Tällainen pienisydäminen, ison egon omaava ihminen, ei ole silmissäni mitään.
Tasapainoinen, järkevä,NORMAALILLA ajattelulla ajatteleva ihminen, joka tiedostaa oman itsensä, suhteessa muuhun ympäristöön ja ihmisiin ja sitä kautta arvostaa itseään ja on itsevarma, niin se on hyvä piirre ja kadehdittavakin.
"Onko hauskempaa seurailla surkimuksien juttuja?"
Tuohon en osaa vastata mitään. En pahemmin tunne surkimuksia. Enkä oikeastaan tiedä, mitä SINÄ surkimuksella tarkoitat. Eli en osaa vastata.- alima
siis todellisella terveellä egolla varustettu ihminen on ihailtava.
Se on vähän sama, kuin jos on tarpeeksi rikas, siis todella rikas, niin ei tarvitse sitä muille mitenkään osoittaa, kun kaikki tietävät muutenkin.
Ei tarvi mahtailla rahoillaan, ei ostella merkkivaatteita tai muitakaan varakkuudesta kertovia tunnusmerkkejä vaalia.
Sama se on ton egon kanssa. Kun ihminen on sinut itsensä kanssa, varma itsestään, ei tarvi mahtailla millään ja siten egoansa pönkittää.
Yksinkertaisesti voi olla vain oma vahva itsensä.
Ei tarvi välittää mitä muut ajattelevat, mutta se ei tarkoita, että olisi ylimielinen muita kohtaan.
Voi ottaa muut ihmiset huomioon, kun ei koe heitä kilpailijoikseen, tai muuten uhkaksi, kuten heikko egoiset kokevat esim. eri väriset ja rotuiset jne.
Sellaiset jotka yrittävät esittää mahtailuillaan muille omaavansa ison egon, ovat loppujen lopuksi hyvin, hyvin pienellä egolla varustettuja, epävarmoja ihmisiä ja mahtailuillaan yrittävät välttyä paljastumiselta.
Eikös näin ole, kun tarkkaan miettii? - Anskuliini
alima kirjoitti:
siis todellisella terveellä egolla varustettu ihminen on ihailtava.
Se on vähän sama, kuin jos on tarpeeksi rikas, siis todella rikas, niin ei tarvitse sitä muille mitenkään osoittaa, kun kaikki tietävät muutenkin.
Ei tarvi mahtailla rahoillaan, ei ostella merkkivaatteita tai muitakaan varakkuudesta kertovia tunnusmerkkejä vaalia.
Sama se on ton egon kanssa. Kun ihminen on sinut itsensä kanssa, varma itsestään, ei tarvi mahtailla millään ja siten egoansa pönkittää.
Yksinkertaisesti voi olla vain oma vahva itsensä.
Ei tarvi välittää mitä muut ajattelevat, mutta se ei tarkoita, että olisi ylimielinen muita kohtaan.
Voi ottaa muut ihmiset huomioon, kun ei koe heitä kilpailijoikseen, tai muuten uhkaksi, kuten heikko egoiset kokevat esim. eri väriset ja rotuiset jne.
Sellaiset jotka yrittävät esittää mahtailuillaan muille omaavansa ison egon, ovat loppujen lopuksi hyvin, hyvin pienellä egolla varustettuja, epävarmoja ihmisiä ja mahtailuillaan yrittävät välttyä paljastumiselta.
Eikös näin ole, kun tarkkaan miettii?monet tuntemani, todella korkeassa asemassa olevat ihmiset, ovat siviilissä ihan hemmetin mukavia ihmisiä, tunnen myös pikkunilkkejä joilla on mahtava EGO = kusta päässä.
- HTZA
Jatkossa nimimerkkini löytyy sieltä sun täältä.
Mutta voitte olla varmoja että se olen minä.
Aina.
Väärinkäyttöä en voi estää mutta toivon että "tyylini" jotenkin voi tunnistaa. - onko
mutta itseluottamus on hyväksi vaikka tällä hetkellä puuttuu kaikki jopa positiiviset ajatuksetkin.
- egolle
ei ole riittävästi perusteita, on se lähinnä säälittävää.
- tanssiva_tamma
Ihmisten hädän kyllä ymmärtää. Elämä heittelee ja välillä on tosi vaikeeta, mutta semmosta ihmistä ei meinaa jaksaa, joka aina kärsii äännekkäästi tai muuten näyttävästi.
Siis isoegosta tyyppiä seurasin mielummin. Kadehdinko? En koskaan. Väsyinkö? No kyllä siihen pullisteluun hah. Sainpahan kuitenkin usein nauraa tai nauttia kiivaasta väittelystä. Isoegoseni myös tiesi ja osasi, ei se ego tyhjästä ollut kasvanut. Usein myös loukkaannuin ylimieliseksi kokemastani asenteesta. lienenkö tulkinnut väärin. - olis
jännittävää tavata sinut livessä, kuka oikein olet?
- HTZA
liioittelen mielelläni ulkonäköäni, mutta ikäisekseni hyvässä kunnossa.
Ja kun seuraakin löytyy, pahemmin ponnistelematta, ihan kapakoiden ulkopuoleltakin, niin uskoisin sen kelpaavan useimmille tämän ikäisille, ja varovaisesti arvioiden, 35-40: sillekin.
Jokunen, utelias, parikymppinenkin on innokkaasti yrittänyt.
Töissä olen ja jatkankin mielelläni.
Siniset silmät ja tukka päässä, harmahtavat ohimot.
Hampaitakin on.
Elämääm utelias ja elämän harrastaja ja kuvaan tipuja.
Ihan kauhea lukemaan asiapohjaisia kirjoja.
Hippi, jolla oli tukka kyynärpäihin asti aikanaan.
Täyshetero ja mielellään.
Soittelen ajankuluksi kitaraa ja olen innokas Karaokessa koska minulle aina taputetaan, monesti jo kun nousen lavalle. - Heikunkeikku
HTZA kirjoitti:
liioittelen mielelläni ulkonäköäni, mutta ikäisekseni hyvässä kunnossa.
Ja kun seuraakin löytyy, pahemmin ponnistelematta, ihan kapakoiden ulkopuoleltakin, niin uskoisin sen kelpaavan useimmille tämän ikäisille, ja varovaisesti arvioiden, 35-40: sillekin.
Jokunen, utelias, parikymppinenkin on innokkaasti yrittänyt.
Töissä olen ja jatkankin mielelläni.
Siniset silmät ja tukka päässä, harmahtavat ohimot.
Hampaitakin on.
Elämääm utelias ja elämän harrastaja ja kuvaan tipuja.
Ihan kauhea lukemaan asiapohjaisia kirjoja.
Hippi, jolla oli tukka kyynärpäihin asti aikanaan.
Täyshetero ja mielellään.
Soittelen ajankuluksi kitaraa ja olen innokas Karaokessa koska minulle aina taputetaan, monesti jo kun nousen lavalle....mieleen kysyä, että onko se TÄRKEÄÄ miehisyydellesi tunteä tai tietää kelpaavansa 35-40 vuotiaille naisille?
Haeskeletko itsellesi näin nuorta seuraa?
Varmaankin kohta olet 59 vuotias, sen verran kauan aikaa olet 58 vuotias ollut. Siis kohta kuuskymppinen.
Minkälaisia naisia oletat niiden 35-40 vuotiaiden naisten olevan, jotka tahtovat lähteä ikäisesi miehen kanssa. Lähtevätkö he sinun ulkomuotosi takia vai rahan takia vai etsivätkö he isähahmoa vai onko heissä jotakin vikaa, etteivät saa ikäistään seuraa?
Eikö näin suuri ikäero häiritse?
Minulle kertoo paljon ihmisestä se,jos ihminen etsiskelee 25-30vuotta nuorempia tai vanhempia, kuin itse on. Jommissa kummissa on jotakin vikaa.
Minä en voisi olla 30 vuotta nuoremman miehen kanssa enkä 30 vuotta vanhemman kanssa.
Oikeastaan minua NOLOTTAISI jos joku 20 vuotias minua yrittäisi tai 80-vuotias. Koska se 20-tai 80v. ei olisi normaali.
Tämä on nyt vain mun mielipiteeni. - HTZA
Heikunkeikku kirjoitti:
...mieleen kysyä, että onko se TÄRKEÄÄ miehisyydellesi tunteä tai tietää kelpaavansa 35-40 vuotiaille naisille?
Varmaankin kohta olet 59 vuotias, sen verran kauan aikaa olet 58 vuotias ollut. Siis kohta kuuskymppinen.
Minkälaisia naisia oletat niiden 35-40 vuotiaiden naisten olevan, jotka tahtovat lähteä ikäisesi miehen kanssa. Lähtevätkö he sinun ulkomuotosi takia vai rahan takia vai etsivätkö he isähahmoa vai onko heissä jotakin vikaa, etteivät saa ikäistään seuraa?
Minulle kertoo paljon ihmisestä se,jos ihminen etsiskelee 25-30vuotta nuorempia tai vanhempia, kuin itse on. Jommissa kummissa on jotakin vikaa.
Minä en voisi olla 30 vuotta nuoremman miehen kanssa enkä 30 vuotta vanhemman kanssa.
Oikeastaan minua NOLOTTAISI jos joku 20 vuotias minua yrittäisi tai 80-vuotias. Koska se 20-tai 80v. ei olisi normaali.
Tämä on nyt vain mun mielipiteeni.tärkeää, se vain hivelee mieltä.
Miehen luonne ja fysiikka kun on luotu sellaiseksi että sukua voi, ja pitää jatkaa.
Minä en hae minkäänlaista seuraa enää, perheen perustamisvietti on jo kuollut.
Minä elelen vain ja otan vastaan sen mitä elämä tarjoaa. Viimeisin kerta parikymppisen kanssa oli kun olin 43v. Ja se toinen kerta jossain 36-38v. Muut oli sitten, tietysti, nuorena.
Miksi naiset sitten lähtevät mukaan? En minä voi sitä tietää, enkä ole vuosikymmeniin kysynyt, kyllä se on asia joka teidän pitää selvittää ihan itse.
Minä en häpeä ollenkaan, minulla on kiva ilta tai yö, hänellä on, toivottavasti, ollut kiva ilta tai yö.
Tuskinpa siinä vikaa tarvitsee olla missään.
Jonkinlaista kaipuuta johonkin kai on, tai tarvetta selvittää itselleen minkälainen on vanhempi mies. Voihan joku hakea isähahmoakin, en tiedä. Mutta koskaan en ole mukaani vienyt naista jonka vaistoan olevan jotenkin outo tai sairas.
Jonkun kerran, toiminnan jälkeen, olen joutunut kuuntelemaan ja toimimaan terapeuttina ihmisen onnettomuuteen ja ahdistukseen, ja aamu on ollut vähän ankeampi. Mutta en muista yhdenkään olleen alle 40v. Ja aina, muistaakseni, on kyse ollut onnettomasta avio-, avoliitosta tai erosta.
Ja aina olen yrittänyt selvittää onko "potilas" aviossa, koska avioliittoja en halua rikkoa.
Talvella tulee vastaan 59v. - Heikunkeikku
HTZA kirjoitti:
tärkeää, se vain hivelee mieltä.
Miehen luonne ja fysiikka kun on luotu sellaiseksi että sukua voi, ja pitää jatkaa.
Minä en hae minkäänlaista seuraa enää, perheen perustamisvietti on jo kuollut.
Minä elelen vain ja otan vastaan sen mitä elämä tarjoaa. Viimeisin kerta parikymppisen kanssa oli kun olin 43v. Ja se toinen kerta jossain 36-38v. Muut oli sitten, tietysti, nuorena.
Miksi naiset sitten lähtevät mukaan? En minä voi sitä tietää, enkä ole vuosikymmeniin kysynyt, kyllä se on asia joka teidän pitää selvittää ihan itse.
Minä en häpeä ollenkaan, minulla on kiva ilta tai yö, hänellä on, toivottavasti, ollut kiva ilta tai yö.
Tuskinpa siinä vikaa tarvitsee olla missään.
Jonkinlaista kaipuuta johonkin kai on, tai tarvetta selvittää itselleen minkälainen on vanhempi mies. Voihan joku hakea isähahmoakin, en tiedä. Mutta koskaan en ole mukaani vienyt naista jonka vaistoan olevan jotenkin outo tai sairas.
Jonkun kerran, toiminnan jälkeen, olen joutunut kuuntelemaan ja toimimaan terapeuttina ihmisen onnettomuuteen ja ahdistukseen, ja aamu on ollut vähän ankeampi. Mutta en muista yhdenkään olleen alle 40v. Ja aina, muistaakseni, on kyse ollut onnettomasta avio-, avoliitosta tai erosta.
Ja aina olen yrittänyt selvittää onko "potilas" aviossa, koska avioliittoja en halua rikkoa.
Talvella tulee vastaan 59v....vastauksestasi.
Kyllähän se tuon kaltaisellakin ajattelulla onnistuu, eleleminen.
En kysynyt, että häpeätkö. Mistä se tuli mieleesi kirjoittaa, että "en häpeä ollenkaan"?
Minua itseäni ei kiinnostaisi olla kenenkään terapeutti, mutta hyvä jos sinä kykenet terapeutiksi. - Ei terapeutti eikä saxofonisti
Heikunkeikku kirjoitti:
...vastauksestasi.
En kysynyt, että häpeätkö. Mistä se tuli mieleesi kirjoittaa, että "en häpeä ollenkaan"?
Minua itseäni ei kiinnostaisi olla kenenkään terapeutti, mutta hyvä jos sinä kykenet terapeutiksi.Olen nainen (59 v) ja olen elämäni varrella ilokseni saanut nauttia parikymmentäkin vuotta nuorempien sekä n. 10 v vaneman miehen seurasta. En tee mitään gallupia enkä halua vertailla, mutta ihanaa on ollut. Eikä pelkästään sexi, vaan elämän moniulotteisuus. Mikä tässä maailmassa on normaalia: sekö, että jumputtaa vain päivästä päivään samoja kaavoja toistaen. Minusta on hauskaa ja elämän mielekkyyden kannalta kokea juuri minun elämää ja uutta kenenkään muun sanelemaa....
- Heikunkeikku
Ei terapeutti eikä saxofonisti kirjoitti:
Olen nainen (59 v) ja olen elämäni varrella ilokseni saanut nauttia parikymmentäkin vuotta nuorempien sekä n. 10 v vaneman miehen seurasta. En tee mitään gallupia enkä halua vertailla, mutta ihanaa on ollut. Eikä pelkästään sexi, vaan elämän moniulotteisuus. Mikä tässä maailmassa on normaalia: sekö, että jumputtaa vain päivästä päivään samoja kaavoja toistaen. Minusta on hauskaa ja elämän mielekkyyden kannalta kokea juuri minun elämää ja uutta kenenkään muun sanelemaa....
...kanssasi, että jokaisen pitää elää juuri sellaista elämää, kuin itse haluaa.
Kyllähän tänne elämään elämiä mahtuu :)
Olisi erittäin kurjaa elää jumputtaa päivästä toiseen samoja vanhoja kaavoja toistaen. Siis semmonen ei mun luonteeseen sopisi yhtään. - HTZA
Heikunkeikku kirjoitti:
...vastauksestasi.
Minua itseäni ei kiinnostaisi olla kenenkään terapeutti, mutta hyvä jos sinä kykenet terapeutiksi."Oikeastaan minua NOLOTTAISI jos joku 20 vuotias minua yrittäisi tai 80-vuotias. Koska se 20-tai 80v. ei olisi normaali."
?? - HTZA
Ei terapeutti eikä saxofonisti kirjoitti:
Olen nainen (59 v) ja olen elämäni varrella ilokseni saanut nauttia parikymmentäkin vuotta nuorempien sekä n. 10 v vaneman miehen seurasta. En tee mitään gallupia enkä halua vertailla, mutta ihanaa on ollut. Eikä pelkästään sexi, vaan elämän moniulotteisuus. Mikä tässä maailmassa on normaalia: sekö, että jumputtaa vain päivästä päivään samoja kaavoja toistaen. Minusta on hauskaa ja elämän mielekkyyden kannalta kokea juuri minun elämää ja uutta kenenkään muun sanelemaa....
teit.
Olisit kyllä voinut vain todeta että: HTZA on oikeassa. - Heikunkeikku
HTZA kirjoitti:
"Oikeastaan minua NOLOTTAISI jos joku 20 vuotias minua yrittäisi tai 80-vuotias. Koska se 20-tai 80v. ei olisi normaali."
??..kysymysmerkkejä se HTZA naputtelee?
Tahtoisitko selvennyksen siihen MIKSI ajattelen 20 tai 80 vuotiaan olevan ei-normaali?
Me ajattelemme asioista eri tavalla, eikä minulla ole tarvetta ruveta väkisin pumppaamaan sinulle MINUN ajatuksia.
Mitä se hyödyttäisi?
Saman tekevää miten elelet, kunhan se tekee sinut onnelliseksi.
Sinä olet saanut kertoa, minkälaisesta elelemisestä sinä pidät. Hyvä niin.
Kaipa minäkin saan kertoa, minkälaisesta elelemisestä minä pidän. - HTZA
Heikunkeikku kirjoitti:
..kysymysmerkkejä se HTZA naputtelee?
Tahtoisitko selvennyksen siihen MIKSI ajattelen 20 tai 80 vuotiaan olevan ei-normaali?
Me ajattelemme asioista eri tavalla, eikä minulla ole tarvetta ruveta väkisin pumppaamaan sinulle MINUN ajatuksia.
Mitä se hyödyttäisi?
Saman tekevää miten elelet, kunhan se tekee sinut onnelliseksi.
Sinä olet saanut kertoa, minkälaisesta elelemisestä sinä pidät. Hyvä niin.
Kaipa minäkin saan kertoa, minkälaisesta elelemisestä minä pidän.Omia kirjoituksiasi ollenkaan?
Tääsä kysyt ja minä vastasin miksi.
Kysymysmerkeillä ihmettelin miksi kysyit.
"En kysynyt, että häpeätkö. Mistä se tuli mieleesi kirjoittaa, että "en häpeä ollenkaan"?" - Heikunkeikku
HTZA kirjoitti:
teit.
Olisit kyllä voinut vain todeta että: HTZA on oikeassa....missä?
Siinäkö, että KAIKKI ihmiset, jotka ajattelevat kuten sinä, ovat oikeassa. Ja ne, jotka ajattelevat toisella tavalla, ovat väärässä?
Eikös täällä saakaan elellä omaa elämäänsä, kuten haluaa.
Kun sinulla on niin paljon kokemusta terapeuttina olosta, niin neuvohan minua muissakin asioissa, miten minun tulisi elää ja olla.
Ettei vallan koko elämäni mene hukkaan väärine ajatuksineni.
Korjaa minut!! - Heikunkeikku
HTZA kirjoitti:
Omia kirjoituksiasi ollenkaan?
Tääsä kysyt ja minä vastasin miksi.
Kysymysmerkeillä ihmettelin miksi kysyit.
"En kysynyt, että häpeätkö. Mistä se tuli mieleesi kirjoittaa, että "en häpeä ollenkaan"?"...ymmärsin kysymyksesi väärin.
Anteeksi töykeyteni. - HTZA
Heikunkeikku kirjoitti:
...missä?
Siinäkö, että KAIKKI ihmiset, jotka ajattelevat kuten sinä, ovat oikeassa. Ja ne, jotka ajattelevat toisella tavalla, ovat väärässä?
Eikös täällä saakaan elellä omaa elämäänsä, kuten haluaa.
Kun sinulla on niin paljon kokemusta terapeuttina olosta, niin neuvohan minua muissakin asioissa, miten minun tulisi elää ja olla.
Ettei vallan koko elämäni mene hukkaan väärine ajatuksineni.
Korjaa minut!!ja sanella, mutta minun juttujen kanssa pitää olla huolellinen.
Minun juttuihini ei saa vastata tylsästi tai tyhmästi, eikä sa tehdä "myötäilevää kopiota" jos ei ole muuta sanottavaa.
Kunnioittava: "Hyvä HTZA, kiitos taas" riittää.
Mitä korjaamiseen tulee, niin lämpöinen kainalo, kylmässä illassa, Tokoinrannan penkillä, tekee ihmeitä.
Sinisten silmien hellä katse parantaa kaikki haavat ja karkoittaa tummat pilvet otsan päältä.
Siihen vielä kahvilan kuuma Kaakao ja Ratikkamatka, Satiinilakanoilleni.
Takaan että kauniinpaa auringonnousua et ole nähnyt. - HTZA
Heikunkeikku kirjoitti:
...ymmärsin kysymyksesi väärin.
Anteeksi töykeyteni.erottaa muista.
Minä kun ymmärrän aina oikein, enkä erehdy koskaan.
Joskus on raskasta olla älykäs.
Saa aina selittää. - alima
Heikunkeikku kirjoitti:
...mieleen kysyä, että onko se TÄRKEÄÄ miehisyydellesi tunteä tai tietää kelpaavansa 35-40 vuotiaille naisille?
Tämä on nyt vain mun mielipiteeni.omasta iästäni huomattavasti suuntaan tai toiseen poikkeavat miehet.
Silti olen huomannut, että juuri ne väärän ikäiset ovat eniten kiinnostuneet minusta.
Aivan säälittävää ja surkuhupaisaa, kun jossain kapakassakin takertuu kimppuun, kuin herhiläinen, joku omia lapsiani paljon nuorempi kaveri, eikä saa irti millään, vaikka kuinka tuo kaikki faktat esiin.
Vanehmmat miehet sentään useimmiten luovuttavat, kun vain ilmottaa ettei ole kiinnostunut.
Enhän ole kiinnostunut minkään ikäisistä vieraista mieheistä, koska omani riittää minulle loistavasti, mutta tämä sama "ongelma on mulla ollut aina".
Nyt se vain jotenkin on korostuneempaa, kun itse on jo rupsahtanut, enkä voisi iki maailmassa kuvitella seukkaavani jonkun nuoren sileäposkisen, hyvävartaloisen nuoren miehen kanssa. Siinähän vain omat rypyt ja vanhuus korostuisi entisestään.
En siis kehtaisi näyttää kroppaani nuoremmille, huh. Sen verran on itsekritiikkiä.
Pitkään kävin itseni kanssa henkien taistoa siitäkin, et uskalsin näyttäytyä hihattomissa, tai lyuhyt hihaisissa vaatteissa yleisillä paikoilla.
Sit kun oli niin kuuma, niin oli pakko antaa periksi ja vain todeta, et tälläinen nykyään olen, riippuvine nahkoineni, myös käsivarsissa, et vanha mikä vanha turha sitä on yrittää piilotella. - alima
Heikunkeikku kirjoitti:
...kanssasi, että jokaisen pitää elää juuri sellaista elämää, kuin itse haluaa.
Kyllähän tänne elämään elämiä mahtuu :)
Olisi erittäin kurjaa elää jumputtaa päivästä toiseen samoja vanhoja kaavoja toistaen. Siis semmonen ei mun luonteeseen sopisi yhtään.toisessa kohtaa otin kantaa ja kerroin omista tuntemuksistani, niin se ei tarkoita, ettenkö soisi sitä muille.
Jokainen itse päättää ja itsessään tuntee mikä on parasta.
Se ei ole kenenkään muun asia.
Onneksi ei tarvikkaan mennä kenenkään laatiman kaavan mukaan.
Olisi aika kauheeta, jos munkin olis ihan pakko jonkun säännön vuoksi ottaa joku huomattavasti nuorempi, vaikkei se itselle mitenkään sopisi.
Aivan sama toimii toisinkin päin. Kuka tykkää nuoremmista, tai vanhemmistakin, niin siittä vaan mun puolesta ja toivotan vielä onnea matkaan.
- Aatami Autuas
Kun nainen löytää uuden, mieleisemmän miehen, ottaa eron ja vie lapset mukanaan uuden "isän" luo, kyseessä on egoismi, joka pitäisi määrätä oikeudessa rangaistavaksi teoksi. Näillä palstoilla ei esiinny egoismia. Vain lievää, ohimenevää itsekeskeisyyttä.
- tanssiva_tamma
Tekee sitä molemmat sukupuolet. On se ehkä moraalisesti väärin, mutta ei se mikään rikos ole. Pientä rajaa...
- espoon akka
Iso Ego?
Ei ainakaan tämän palstan kirjoittajilla sitä ole. On vain enemmän asioista tietäviä ja vähemmän asioista tietäviä kirjoittajia. Toisilla kirjoittajilla on sana hallussa, toisilla ei.
Minä arvostan henkisesti vahvoja ihmisiä ja taas tuo sanonta "iso ego" tuo mieleeni lähinnä punttisalilla treenatut rintalihakset, joita pullistellaan parin oluen jälkeen kuppiloissa korvienväli tyhjänä.- Kuin...
Punttisalilla HORMOONEILLA treenatut rintalihakset.
- Jack Daniels
Kuin... kirjoitti:
Punttisalilla HORMOONEILLA treenatut rintalihakset.
velkarahalla hankitut muskeliautot. Siinähän onkin kaikki mitä "mies" tarvitsee. Paitsi yksi. No niitähän tulee ihan ruuhkaksi asti kun vain avaa sen
muskeliauton oven. Tai sitten ei.
- Kiertokoulun Priimus
Mikä on Iso Ego.
Onko se SE..???
Vai onko se SE..???- henrii
on sitä, että kaivelee napaansa, ja haistelee sormiaan.
- Rakas Nenäni
henrii kirjoitti:
on sitä, että kaivelee napaansa, ja haistelee sormiaan.
Kaiken tuon lisäksi rakastan nenäni kaivelua, se on suorastaan intohimoni. Se on mielestäni parasta itsehoitoa, pysyy röörit auki eikä tarvitse maksaa tk-maksuja.
PS. Lienenkö ainoa? - HTZA
se ole.
- niin ja näin
löytää nää palstat ja kirjoittelee vähän kärkevästi (ainaskin muiden mielestä) tai saa palstasuosiota muuten vaan, siinä tulee nälkä näemmä. Kiva seurata lukijamääriä ja että vastauksia tippuu. Tulee ilkeitä puskia ja lisää lisää kommentteja. Alkaa tuntua että on Tärkeä Henkilö palstan kannalta. Keskusteluja herättävä tyyppi, joka jakaa mielipiteet (aivan totta). Heitä on mennen tullen ja palatessa, kun yksi lähtee tulee toinen ja jokainen heistä on sillä tavoin tärkeä palstan kannalta, että keskustelu pysyy vireänä. Ikävä sivujuonne että menee usein ohi hyvästäkin aiheesta. Mielenkiintoisin seikka on se miksi jotkut, en tarkoita just sinua, koukuttuvat tuosta suosiosta niin paljon. Live-elämässä iso ego vetää yhtä lailla puoleensa, mutta harvemmin sen takana on se mitä esim mä haen, vahva ihminen. Päinvastoin. Ohi meni tääkin aiheesta. :)
- alima
omaava on just vahva ihminen.
Täällä puhutaankin vain sellaisista, joilla on iso ego vain omasta mielestään.
Sanaa käytetään siis väärässä tarkoituksessa.
Joidenkin luonnehdinnassa isoa egoa käytetään vain kuvaamaan hyvin itsekeskeistä, pullistelijaa, jonka ego on niin heikko, että sellaista pitää tehdä.
Egoisti, ei ole hyvällä egolla varustettu.
Rinnastan tuon vahvan egon vahvaan terveeseen itsetuntoon, vai olenko ymmärtänyt itse väärin? - edellinen kirjoittaja
alima kirjoitti:
omaava on just vahva ihminen.
Täällä puhutaankin vain sellaisista, joilla on iso ego vain omasta mielestään.
Sanaa käytetään siis väärässä tarkoituksessa.
Joidenkin luonnehdinnassa isoa egoa käytetään vain kuvaamaan hyvin itsekeskeistä, pullistelijaa, jonka ego on niin heikko, että sellaista pitää tehdä.
Egoisti, ei ole hyvällä egolla varustettu.
Rinnastan tuon vahvan egon vahvaan terveeseen itsetuntoon, vai olenko ymmärtänyt itse väärin?nimenomaan jos ego on vain omasta mielestä vahva, eikä muiden. Pitäis vissiin puhua hyvästä itsetunnosta tässä asiassa?
- HTZA
Minulle, kylläkin, on ihan se sama vastataanko vai ei.
Yksikin vastaus on minulle ilon aihe koska se osoittaa että Suomalainen ei ole ihan tuhoon tuomittu. Vielä on toivoa.
Joku, sentään,ajattelee.
Meillä essolaisilla on sopiva ego, joten me emme liikaa erotu massasta. Jotkut saattavat pitää meitä vähän suurieleisinäkin, ja toiset taas pelkkinä surkimuksina. Monista asioista olemme kuitenkin hyvin perillä, ja se onkin suosiomme salaisuus.
Meidän porukasta ainoastaan Kalu-Kallela on huomattavan suuri ego, mutta ei siitä hänelle ole suurta hyötyä ollut. Seksi-Sulolla on paljon pienempi ego, mutta paljon enempi hän naisia kaataa. Ei sillä egon koolla taida olla paljon väliä näissä hommissa.- Jack Daniels
mitä virkaa suurella egolla, jos sitä ei osaa käyttää.
- vihdoinkin järkeä
sun jutussa oli se tärkeä pointti. Älä vaan ala väittään että oli muissakin, ei ollut vaan oli ihan tyhjänpäiväistä mutta kivaa löpinää. Tässä jutussa sanoit asian ytimen, tänks.
- nyt niin että
iso ego näkyy tekstissä ja muutenkin elämässä hiukan toisin kuin surkimukset kuvittelevat sen näkyvän. Sitä on mahdoton teeskennellä.
Surkimusten juttuja ei ole erityisen kiva seurata, mutta siinä ne menevät kuin muutkin. Koirallani on painoa 2kg. Mutta valtava ego,
Superego. Eihän niille voi kuin nauraa :)- Tasapuolisesti suurta ja pi...
Minusta on mukavaa, kun olemukseni sisältää sekä isoa että pientä egoa. Voin tasapainoilla molempien kanssa ja ne molemmat ovat tarpeen tässä elämässä. Ja käsittääkseni tämä netti on ihan avoin kaikille kirjoittajille, sillä näin ne keskustelut tekeekin mielenkiintoiseksi.
- HTZA
mutta puhut monikossa: "niille".
Mitä sinä oikein katselet?
:) - Angel of The Morning
HTZA kirjoitti:
mutta puhut monikossa: "niille".
Mitä sinä oikein katselet?
:)Yritin jo kerran mutta teksti hävisi jonnekkin.
Kaksi pientä koiraa, joilla molemmilla iso ego
ja välillä Superego.
Katselen jompaakumpaa ja välillä molempia
yhtäaikaa :)
- sanoo_suttura*
Iso ego lie parempi kuin ylitsevuotava ego.
Tai olisiko vielä parempi jos ego on ansaittu ego? erottuu hywästä itsetunnosta? :=)
jokaiselle pitäisi tulla lapsuudenkodista.
Näin ei aina ole, ja myöhemmin itse "luotu" todennäköisesti aiheuttaa ongelmia.
Ainoana lapsena, jonka toinen vanhempi jäi sydänystäväksi voin kertoa, että rakkaus on kaiken perusta. Se on ilmainen perintö omille lapsille ;DMinea44 kirjoitti:
jokaiselle pitäisi tulla lapsuudenkodista.
Näin ei aina ole, ja myöhemmin itse "luotu" todennäköisesti aiheuttaa ongelmia.
Ainoana lapsena, jonka toinen vanhempi jäi sydänystäväksi voin kertoa, että rakkaus on kaiken perusta. Se on ilmainen perintö omille lapsille ;Dehkä mulla se jälkeenpäin luotu tjn
mut se on ollut pakko tjn
enkä usko että se tuottaa ongelmia ainakaan mulle :=)
olet oikeassa
- enkä kysymykseesi laisinkaan
vaan pyydän sinua suomentamaan pomoni käyttämät lauseet.
Jos sain lomani jälkeen valituksia tekemättömistä töistä, palautin ne esimiehelle, jolloin hän totesi minun suuren egoni saavan naarmuja moisista.
Ja kun en suostunut suosiolla luopumaan monivuotisista asikkuuksistani, se oli hänen mielestään heikon itsetuntoni syytä; etten kyennyt uusiin haasteisiin.
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1591394Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491205Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241159Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111090- 1261051
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307957- 42929
- 72895
- 73879