Sveti Konstantin

hiljattain käynyt

Ennen matkaa ei ollut juurikaan tietoa Sveti Konstantinista, no se on n8 km Varnasta pohjoiseen meren rantatietä pitkin, rauhallinen tyypillinen etelän rantakohde, rajumpia menopaikkoja on haettava läheisestä Varnasta. Hintataso on "turistiluokkaa" eli kaikesta maksetaan hiukan enemmän kuin sisämaassa. suoraan merenrantaan ei ole monessa hotellissa, mutta vastaavasti hyvät allas-alueet ovat yleisiä. Viina on edullista, paras aurinkoaika on vielä elo-syyskuussakin. Lämpöä 24-30 astetta.
Ihan kiva lomapaikka, ehkä Neuvostoaika tuntuu vielä, mutta ei häiritsevästi, ellei "nirpota" kokoaikaa. Kyrillisten kirjaimien tunteminen helpottaa kulkemista, englannilla ei välttämättä pärjää sisämaassa.

8

1258

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rituli

      Ajattelin tilata matkan hoteli Koralliin.Kannattaako ottaa ½ hoidolla.50e maksaa
      Onko kellään kokemuksia millaiset sapuskat siellä on?
      Olen kerran Svetissä käynnyt,mutta en asunnut, silloin olin Kultahietikolla viikon.Ihastuin pieneen rauhalliseen Svetiin ja nyt mieli sinne halajaa.
      Jotkut hotellit tarjoavat AI juttujakin,mutta hinnat on rajut. 120e on minusta liikaa,
      koska Bulgaria on vielä aika edullinen maa,jos vähäkin katsoo missä syö ja mitä syö.

      Kiva olisi jos jotkut vaikka jo tänä vuona olleet viitsisi kirjoittaa.Tai ihan tietenkin aikaisemminkin olleet.Kiitos jo etukäteen

      • nmin

        sveti on tosiaan pieni paikka ja vähän ruokapaikkoja joten puolihoito on ihan hyvä juttu ..aika halvalta kuulostaa joten ei kannata varmaan liikoja odottaa...itse olimme azalia hotellissa pari vuotta sitten sen jäkeen olemme käyneet albenassa .mihin tykästyimme..


      • Rituli
        nmin kirjoitti:

        sveti on tosiaan pieni paikka ja vähän ruokapaikkoja joten puolihoito on ihan hyvä juttu ..aika halvalta kuulostaa joten ei kannata varmaan liikoja odottaa...itse olimme azalia hotellissa pari vuotta sitten sen jäkeen olemme käyneet albenassa .mihin tykästyimme..

        Kiitos sinulle vastauksestasi.Joo todella 50e on halpahinta ½ hoidosta.Siksipä vielä toivoisin vastausta sellaiselta joka on Korallissa asunnut ja ½ hoidon kokennut.
        Kävinmme samalla reisulla kun olimme Varnassa myös Albenassa vaan minua se paikka
        ei sytyttänyt.Niin me olemme erilaisia ja siksipä joka paikaan riittää menijöitä.


      • mummeli 61
        Rituli kirjoitti:

        Kiitos sinulle vastauksestasi.Joo todella 50e on halpahinta ½ hoidosta.Siksipä vielä toivoisin vastausta sellaiselta joka on Korallissa asunnut ja ½ hoidon kokennut.
        Kävinmme samalla reisulla kun olimme Varnassa myös Albenassa vaan minua se paikka
        ei sytyttänyt.Niin me olemme erilaisia ja siksipä joka paikaan riittää menijöitä.

        Minua kiinostaisi tuo lomamatkoilla myynissä oleva hotelli AQUA AZUR.Joka sijaitsee
        St.Konstantin
        Yritin etsiä siitä viestejä goolellakin,mutta ei yhtään löytynyt.
        Olisiko jollakin siitä kokemusta? Mitä piditte siinä olosta,onko vaikea kulkuiset portaat
        huonokintuisille? Kertokaapa jotain mummelille.AI vaihoehtonakin se mielessä pyöriin,kannattaako maksaa 90e siitä viikon vain olisimme.


      • lomailija
        mummeli 61 kirjoitti:

        Minua kiinostaisi tuo lomamatkoilla myynissä oleva hotelli AQUA AZUR.Joka sijaitsee
        St.Konstantin
        Yritin etsiä siitä viestejä goolellakin,mutta ei yhtään löytynyt.
        Olisiko jollakin siitä kokemusta? Mitä piditte siinä olosta,onko vaikea kulkuiset portaat
        huonokintuisille? Kertokaapa jotain mummelille.AI vaihoehtonakin se mielessä pyöriin,kannattaako maksaa 90e siitä viikon vain olisimme.

        Hei, lomailimme hiljattain ko. hotellissa. Oli tasoltaan hyvä ja siisti. Pavelukin oli ok.
        Portaita joutuu kiipeämään takaisin tullessa, kun suuntaa rantakaduille ja Svetin Keskustaan ja sieltä takaisin.


      • zanska

        Minä tulin juuri Koralista. Ruokalista näytti hyvältä, mutta täytyy tunnustaa, että kertaakaan en siellä syönyt. Tarkoitus oli kyllä kokeilla, mutta ruokailu olisi ollut klo 18-20 välillä valoisaan aikaan ja Svetissä oli niin paljon kaikkia kivoja ruokapaikkoja, etten malttanut jäädä hotellille norkoilemaan. Reissulla kaikista kivointa oli syödä joka ilta eri paikassa. Englannilla pärjäsi, osa tarjoilijoista puhui englantia loistavasti, osan kanssa meni vähän elekielelle. Suosittelen kysymään tarjoilijoilta vinkkejä ruoan ja juoman valintaan, kertaakaan ei vinkit menneet pieleen.

        Kaikki ruoka mitä eri ravintoloissa söin oli hyvää ja samoin paikallinen punaviini on mielestäni parempaa kuin italialainen tai espanjalainen. Osa viineistä loistavia. Valkoviini oli ok, mutta ei ehkä kovinkaan hapokasta, jano sillä kyllä lähti.

        Puolihoito on helppo ratkaisu, mutta jotain oleellista jää mielestäni kokematta, jos joka ilta syö samassa hotellissa. Koralin ravintolasali ei myöskään ole kovin viihtyisä. Oikein sopiva aamiaiselle, muttei oikein illalliselle. "Ulkona" syömisestä maksoin illassa 7-15 euroa viineineen.

        Koralissa voit toki myös ruokailla iltaisin siinä samassa seisovassa pöydässä, joka sisältyy puolihoitoon, hintaan (noin) 7,5 euroa/kerta. Hintaero ei päätä huimaa, vaikka söisitkin joka ilta hotellilla ilman puolihoitoa, hintaero viikossa siis 2,5 euroa. Tämänkin vuoksi kannattaa päättää ruokailu vasta perillä.

        Kävin hakemassa Alkosta bulgarialaisen punaviinin, vaihtoehtoja oli tasan kaksi. Ja täytyy sanoa, että näin kehnoa punaviiniä ei bulgariassa ollut. Tuliaisviinit siis Bulgariasta, näillä Alkon tarjoomilla ei paljon matkamuistoja lämmitellä :(


      • Rituli
        zanska kirjoitti:

        Minä tulin juuri Koralista. Ruokalista näytti hyvältä, mutta täytyy tunnustaa, että kertaakaan en siellä syönyt. Tarkoitus oli kyllä kokeilla, mutta ruokailu olisi ollut klo 18-20 välillä valoisaan aikaan ja Svetissä oli niin paljon kaikkia kivoja ruokapaikkoja, etten malttanut jäädä hotellille norkoilemaan. Reissulla kaikista kivointa oli syödä joka ilta eri paikassa. Englannilla pärjäsi, osa tarjoilijoista puhui englantia loistavasti, osan kanssa meni vähän elekielelle. Suosittelen kysymään tarjoilijoilta vinkkejä ruoan ja juoman valintaan, kertaakaan ei vinkit menneet pieleen.

        Kaikki ruoka mitä eri ravintoloissa söin oli hyvää ja samoin paikallinen punaviini on mielestäni parempaa kuin italialainen tai espanjalainen. Osa viineistä loistavia. Valkoviini oli ok, mutta ei ehkä kovinkaan hapokasta, jano sillä kyllä lähti.

        Puolihoito on helppo ratkaisu, mutta jotain oleellista jää mielestäni kokematta, jos joka ilta syö samassa hotellissa. Koralin ravintolasali ei myöskään ole kovin viihtyisä. Oikein sopiva aamiaiselle, muttei oikein illalliselle. "Ulkona" syömisestä maksoin illassa 7-15 euroa viineineen.

        Koralissa voit toki myös ruokailla iltaisin siinä samassa seisovassa pöydässä, joka sisältyy puolihoitoon, hintaan (noin) 7,5 euroa/kerta. Hintaero ei päätä huimaa, vaikka söisitkin joka ilta hotellilla ilman puolihoitoa, hintaero viikossa siis 2,5 euroa. Tämänkin vuoksi kannattaa päättää ruokailu vasta perillä.

        Kävin hakemassa Alkosta bulgarialaisen punaviinin, vaihtoehtoja oli tasan kaksi. Ja täytyy sanoa, että näin kehnoa punaviiniä ei bulgariassa ollut. Tuliaisviinit siis Bulgariasta, näillä Alkon tarjoomilla ei paljon matkamuistoja lämmitellä :(

        Eipä sit kannata ½ hoitoa tilata.Viitsitkö vielä kertoa siitä hotellista.Olitteko siellä
        paremmalla puolella? Mua vähän tokii tossa korallissa tuo aurinkotuolien maksu.
        Minä en harrasta rannalla makoilua,vain tunti päivässä riittäisi hyvin altaalla löhöilyyn.
        Minä en pidä punaviinistä,kuiva valkkari on mun juttu.


      • zanska
        Rituli kirjoitti:

        Eipä sit kannata ½ hoitoa tilata.Viitsitkö vielä kertoa siitä hotellista.Olitteko siellä
        paremmalla puolella? Mua vähän tokii tossa korallissa tuo aurinkotuolien maksu.
        Minä en harrasta rannalla makoilua,vain tunti päivässä riittäisi hyvin altaalla löhöilyyn.
        Minä en pidä punaviinistä,kuiva valkkari on mun juttu.

        jokohan olet reissuun lähtenyt... Olin Koralissa "paremman" tason huonseessa, joka vastaa suomalaista motellia. Kahden tähden huonetta hotellista ei voi ottaa; sitä siipeä, jossa se sijaitsee, ei ole lomaoppaissa kuvattu. Kahden tähden huoneet sijaitsevat siivessä, joka rakennettu 60-luvulla, eikä kertaakaan kait peruskorjattu, hyvin homeinen kuulosti vanha puoli olevan. Uusi puoli, jossa kolmen tähden huoneet ovat, on rakennettu sitten jokunen vuosikymmen myöhemmin ja ihan ok.

        Aurinkotuolit taisi olla kaikkialla maksullisia, mutta meren rantaan on lyhyt matka. Pyyhe mukaan vaan, niin ilman tuolia kyllä pärjää rannalla. Ja Koralissakin osa ihmisistä makoili nurmikolla ilman tuolia. Mikäli aikoo maata vain tunnin tai toista, niin se varmaan välttää. Silloin pääsee varjoonkin välillä, kun aurinkovarjoja ei altaalla ole.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      5993
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3645
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1935
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1929
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1748
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      75
      1601
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1522
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1418
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1416
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1327
    Aihe