Kelpaanko

vielä naisena?

Olen pari vuotta sitten eronnut lähes kuusikymppinen nainen. Avioliitto kesti kymmeniä vuosia.
Olen asennoitunut elämään lopun elämäni yksin.
En tietoisesti päättämällä, vaan hiljainen alitajuntani on kaikessa "viisudessaan" asettanut minut sellaiseen ajatuskuvioon.
Nyt olen pikkuhiljaa heräämässä, että hetkinen, toisinkin voisin elämääni maalailla.
Viihdyn itseni kanssa, mutta voisin sen lisäksi viihtyä myös jonkun toisen kanssa.

Miten lähden liikkeelle?
En nyt ihan metsästämään, mutta jotain siihen suuntaan... Kroppa on muuttunut sitten viime pörräilyn,siis sillä saralla ei ole millä mällätä.

Suora kysymys ikätoverit miehet ja naiset: missä olette kohdanneet "sen toisen"?

28

1853

Vastaukset 28

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jack Daniels

rohkeasti vaan "metsälle". Jos tuntee viihtyvänsä paremmin kahden, niin mikkä ettei. Voithan vaikka aloittaa tämän Suomi 24:n treffipalstan rivien välistä. Tai heti maanantaina kaupan kassajonosta.
      Metsästysonnea;)

• kokenut minäkin

Siellä meidän ikäluokan vapaat miehet ovat henkisesti heikkoja. Kaikki mitat kysytään jne. Treffit halutaan joko siten, että mies tulee soittamaan naisen ovikelloa tai sitten miehen lähellä olevaan pubiin/kahvilaan ja kellonaika tietty myöhäinen.

• Sitä ei edes kannata

miettiä, mutta kannattaako se onkin jo toinen
      asia. Mieti ainakin kahdesti.
      Miehet ovat mitä ovat...lähes tulkoon kaikki.

• Jack Daniels

tunnen monta hyvää miestä, vaikka ovatkin miehiä. Ainakin heidän naisensa viihtyvät kanssaan.

• "Sitä ei..."
        Jack Daniels kirjoitti:

tunnen monta hyvää miestä, vaikka ovatkin miehiä. Ainakin heidän naisensa viihtyvät kanssaan.

sitä minäkin joskus ajattelin -

• ja tästä

se taas alkaa. Parempi lähteä nukkumaan, huomenna on työpäivä, sitä kun ollaan mitä ollaan, eikä oo tarkoituskaan muuttua. Tuo adrenaliini kohos, että tekis mieli antaa takaisin, mutta olkoon. Nimittäin kauniimmasta sukupuolesta.

• laturi1
        ja tästä kirjoitti:

se taas alkaa. Parempi lähteä nukkumaan, huomenna on työpäivä, sitä kun ollaan mitä ollaan, eikä oo tarkoituskaan muuttua. Tuo adrenaliini kohos, että tekis mieli antaa takaisin, mutta olkoon. Nimittäin kauniimmasta sukupuolesta.

Totta kai sinä kelpaat, jos sinä itse et ole liian vaativainen. Onhan meitä sinun ikäisiä miehiä vapaana, mutta tämä on kuin kaupan tekemistä, mitä sinulla on tarjottavana ja päinvastoin.
        Onneksi tässä iässä ei enää lapset ole kasvatettavana ja se aika mikä meillä on jäljellä voimme valioida rauhassa kenen kanssa sen haluamme viettää.
        Onnea sinulle, uskon että tulet löytämään uuden kullan.

• Jos haluat aloittaa sopivien miesten katselun mahdollisimman hillitysti, niin Sinun kannattaa tulla Essolle kahville. Me essolaiset kyllä pistämme heti merkille uuden neidon, ja silmäpeli alkaa hetkessä.

Mikäli tiedämme uuden neitokaisen olevan varakaskin, niin seuraamme hänen toimiaan hyvinkin tarkasti, vaikka neidolla olisi jo hieman ikääkin. Tässä iässä ei kannata enää kiinnittää huomiota epäolennaisiin seikkoihin.

• himot ja hilut

Pitkällisen pohdintani päätteeksi tuli päätelmä nytten. On nopeasti kiiruhdettava Esson kahvilaan kaikki myötävarustukset hyvin esillepantuna.
        Istahdan nauttimaan kupposellista varsin maistuvaa kahvia ja huokaan, nyt nyt voit tulla.
        Hän saapuu varmoin askelin, viuff vaan ja viuff.
        Siinä me sitten silmäilemme toistemme ihohuokosia. Virittelen pientä ansaa. Aavistamatta mitään Esson Hesso on umpihurmaantunut. Olen suoriutunut kunniakkaasti sanoisnko jopa täydellisesti. Tuossa tuokiossa astelemme tosiimme kevyesti nojaten timangiliikkeeseen sormikoristeasioissa. Päätämme paluumatkalla perua toisen päivälehden tilauksen.

• näinnii käyp

Minä kävin parin vuoden kokeilujen jälkeen läpi nuoruuden potentiaalliset heilani. Ja se tärppäsi.
      Ei muuta kuin kynä käteen ja nimiä paperille, mitä muistuu.

• Rosemary++

Sanoit näin:

"Kroppa on muuttunut sitten viime pörräilyn,siis sillä saralla ei ole millä mällätä"

Tämän lause pitää unohtaa heti! Liekö olen tyhmä...mutta kropan kanssa ollaan tekemisissä silloin tällöin mutta korvien välin kanssa 24 tuntia vuorokaudessa.

Minusta korvien väli ratkaisee ei kroppa.

• AVKT

kysymys?
      Miksi ei!
      Älä muista piittaa!

• kelpaa muille

jos kelpaa ensin itselleen.

En ole tavannut 'sitä toista', mutta olen itselleni asettanut ehdot että kanssani samoista asioista aktiivisesti kiinnostunut ja elämäntavoiltaan samantapainen sen pitää olla jos yleensä joku. Ei tässä iässä enää kumpikaan viitsi ryhtyä liikoja joustamaan, yksinelämisessäkin kun on puolensa eivätkä vallan vähäiset.

• My world

Oletko yksin itsesi kanssa vai kaipuussa toisiin?

• Suora kysymys ikätoverit mi...

" missä olette kohdanneet "sen toisen"?"

etsi niistä paikoita kun sinua kiinnostaa,
      eiköhän netti ole tätä päivää, voi heti täsmällisemin etsiä kaltaistaan,
      ei tarvitse "sivistyneesti puhua" "puuta heinää" ensin viikkoja ennen kuin kehtaa kysyä toisesta tosiasioita, siinähän aina kuluu aikaa ja vanhenee.

minä löysin päivälehtien, reginan yms palstoilta 1968 vihdoin omani,
      tänä päivänäkin laittaisin ilmaisiin, salaisella Prepaid -puhelinnumerollani, paikallislehtiin sekä nettiin.

• Minä löysin omani karaoketansseista kuusi vuotta sitten.

• ei saa

kuin sydänsuruja itselleen.
        En tiedä missä ne luotettavat ihmiset lymyää?

• mietteitten

kanssa olen itsekin pähkäillyt tulematta mihinkään lopputulokseen.
      Ollakko vai eikö - siinä hyvä kysymys?
      Toisaalta on hyvä olla itsekseen mutta mitalilla on aina kaksi puolta eikä se yksinolo aina ole niin herkkua.
      Älä sinä kuitenkaan lannistu jos haluat löytää seuraa vaan mene sellaisiin paikkoihin joista arvelisit löytävät samanhenkisiä ihmisiä.
      En ole itse toteuttanut sitä ajatusta vielä mutta ehkä joskus........
      Tsemppiä sinulle, pidä kiikarisi puhtaana :)

• mummo56 v

Ihan turha edes toivoa, että kenellekään kelpaa eronnut vanhus. Eronneessa pakko olla vikoja...........eihän kukaan hyvää jätä!

• niin mene
        mummo56 v kirjoitti:

Ihan turha edes toivoa, että kenellekään kelpaa eronnut vanhus. Eronneessa pakko olla vikoja...........eihän kukaan hyvää jätä!

aina, joskus se vanhus on jättävä osapuoli.

• HTZA

ottavat mielellään "varamummoja". Lapsetkin tykkäävät jos omaa mummoa ei ole.
      Siellä on, tietääkseni, myös "urostätejä", mutta niistä ei aina tiedä.

Sitten olisi jokunen kaupunginosayhdistys, niissä on tosin jo johtopaikat vienyt joku kireänutturainen vanhapiika ja niissä kokoukset aloitetaan usein virsillä tai naisasiayhdistyksien julkilausumilla. Melkein aina on myös seinätaululle heitetty kuva tiellä olevasta muhkurasta joka on alueelle pakko saada, koska alueen lapset = puolisokeat mummot, jäävät muuten auton alle.

Miehet siellä ovat nynnyjä mutta, melkein aina alttiita houkutuksille koska siellä olevat miehet suostuvat mihin vaan, jos ehdotus tulee naiselta.

• Anskuliini

mun oli pakko kerrata aloitus ja vielä tsekata että oonko mä 50 sivuilla.
        Tuli tunne että vastasit 80 vuotiaalle, vai oliko se ydin jutussasi?

• on vain kokemuksia
        Anskuliini kirjoitti:

mun oli pakko kerrata aloitus ja vielä tsekata että oonko mä 50 sivuilla.
        Tuli tunne että vastasit 80 vuotiaalle, vai oliko se ydin jutussasi?

joista hän nyt puhuu. On käynyt yrittämässä nääs kindegaardissaki.

• nettimiehen

sen ensimmäisen ja luulin että tässä se elämäni mies.
      Mutta toisin kävi, jäi maku täällä on vain ylijäämät jotka ei oikeesta elämästä löydä seuraa.
      Tapahtumat , tanssiravintolaan taikka prismaan.Siellä kun yhdessä hillopurkkeja käännellään pikku pilke silmäkulmassa.Itse olen sen huomannut.Jos ei ole ujo aina löytyy seuraa kun suunsa osaa avata.
      Yksi kanssa hyvä keino ottaa koira riittää lenkkipolulla juttukavereita.
      Ei yksinolokaan ole hassumpaa kun osaa löytää ne hyvät puolet nettiin ei kannata jäädä roikkuun.

• kohtasin

omani netissä jo vuosia sitten ja onnellisia olemme.

Tämä on nykyaikana hyvä konsti kun ravintola ei kiinnosta.

• ich-me

sielläpä hyvinkin. On siellä helmiä, mutta yleensä vain lyhyen aikaa kun heidät jo poimitaan :) Täytyy olla valppaana (ehkä kuukausia..) eikä jahkailla yhteydenotossa kun siltä tuntuu.

Tulee sellainen olo noista vuosia siellä pyörineistä, että miksei heillä tärppää. Jotain outoa täytyy olla, ehkä?

• Mandi55

Olet tyypillinen noin 60-vuotias eronnut nainen, epävarma, kelpaankohan. Olet kelvannut aviomiehellesi vuosikymmeniä.

Mutta selviytymisesi tulee mutkallisemmaksi jos olisi niin, että miehesi olisi jättänyt sinut toisen (nuoremman)naisen takia. Nousta salonkikelpoiseksi sellaisen kokemuksen jälkeen ottaa aikaa tässä kauneutta ja nuoruutta ihannoivassa maailmassa.

Menit kai nuorena naimisiin, lapsetkin jo muuttaneet pois kotoa. Avioliitto ei antanut enää "mitään" miksi siis olla yhdessä jne..erosit, suunnittelit käpertyä tulevaan suloiseen yksinäisyyteen.

No jaa, tai sitten ei.

Ei ole olemassa helppoja eroja ja eheytyminen vie aikaa siihen, että elämä alkaa taas uudelleen kantaa. Tulee aika "pikku hiljaa herätä", sinulle se on tullut nyt.

Miksi sinä et enää kelpaisi, onhan roppasi hieman rupistunut, niin on meillä kaikilla, ja sillä mahdollisella uudella ystävälläkin ; )

Tarinasi on hyvin tuttu, monen ikäisesi läpikäymä. Kysyt apua ja oletkin saanut monta hyvää neuvoa, mutta se viihdytkö kotona tai uskallatko ulos on avainkysymys. Sinun on löydettävä omanäköisesi ratkaisu ongelmaasi. Joku on tavannut ystävän ravintolassa joku työpaikalla, joku harrastuspiirissä joku on kävellyt päin kadulla. Ei ole varmaa vastausta kysymykseesi, mutta kotoa tuskin tullaan hakemaan ; )

• Pirre*

vain testattava :)

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on ollut

Ihanin kohtaamisemme?
      Ikävä
      39
      675
    2. Mikä on suurin syy

Ettet halunnut minua?
      Ikävä
      95
      667
    3. Sinä mies olisit

ollut se kenet haluan. Edelleen pidän sinua kaikkein ihanimpana ja tärkeimpänä. Kukaan muu ei ole niinkuin sinä. Mutta s
      Ikävä
      32
      599
    4. Poliisin potkija

Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.
      Haapavesi
      16
      578
    5. Miksi jätit minut

Epätietoisuuteen? Tiedän että pelkäsit mitä siitä seuraa jos asiat tulevat mutta silti. Miksen merkinnyt tarpeeksi?
      Ikävä
      38
      547
    6. Kun et ota yhteyttä, tarkoittaako se

Että olet menny elämässä eteenpäin ja et myös toivo minulta naiselta viestiä enää?
      Ikävä
      63
      516
    7. kehtaisitko esitellä kaivattusi

läheisillesi? 🤔
      Ikävä
      34
      515
    8. Tykkäisitköhän todellisuudessa jutella

Minun kanssa kahdestaan, vai onko tämä palstailu enemmän sinun juttu minun suhteen?
      Ikävä
      49
      511
    9. Mitä haluaisit

Sanoa itsellesi juuri nyt?
      Ikävä
      63
      491
    10. Kaipaatko vielä exää?

Jos olet ihan rehellinen
      Ikävä
      68