On tullut syksy pohjoisen
taivaan alle
ja tuonut tähdet tullessaan
rakastavaisten ihailtavaksi
sydänten toiveita vastaanottamaan
kun kisailevat kuka pisimpään lentää
eniten toiveita kerää.
Kun pakkanen käy tuntureilla kylässä
saapujen yllättäen maisemiin
niin syksyn taika ruska puhkeaa
leiskumaan
alkaa loimuamaan rakkauden palon lailla.
Tutun ja vieraan lumoaa
ennemmän sen vieraan
joka tunturimaahan rakastuu
vuosi vuodelta palamaan saa
ja taas uudestaan rakastumaan.
Syksyn lopuksi saapuu ensilumi
ruskan taian pakottaa vetäytymään.
Tuntureihin hiljaa hiipii
lapset ensimmäisenä sen huomaa
äidit ahdistelevia kysymyksiä saa;
"missä pulkka"
ja "pulkkien armeija" odottaa.
Ensilumi niin puhtaan valkoista
niin viatonta
kuin morsio valkoisissaan
valoja vannomassa.
Rakkauteen niin ikuiseen valmistuu
odottavin sydämin totisin kasvoin
rakkaudella.
Syksy
8
248
Vastaukset
- padme_amidala
..tämä sinun aamurunosi. Upeita luontokuvauksia. Häistä *niisk* yöllä palanneena tuo viimeinen säkeistö tuntui tosi hyvältä kuvaukselta morsiamen tunteista. Totisenba oli "nuoripari" valojaan vannomassa ja todistajat ennemmän tasi vähemmän liikuttuneita.
Kiitos hienosta lukuhetkestä : )- runo64-1
...rakkauteen liittyvää keksiä
ettei tarvi lukea sähkäristä-"ei ole
rakkausruno" mutta mielikuva syntyi
todellisuudesta,aavistus lumesta näkyi
nurmikossa ja ilmasto taisi olla pakkasen
puolella jo aamussani.
kiitos kun poikkesit luonani
ja siitä iloisena toivottelen hyvää pyhäpäivän
jatkoa ja älä anna tulevan arjen masentaa.
*huoks*
Syksy....
Ensilumi......
Saa käpertyä, kadota talviunille,
ilman liikoja vaatimuksia.
Tajusin runosi sanoman,
mutta tahdoin hieman fiilistellä
omia tuntojani, sori.
Runosta pidin,,,se oli sinun näköisesi,
kiitos siitä =)- runo64-1
...tehdä kuin muumilaaksossa,
väki vetäytyy talviunille tai lähtee etelään
nuuskamuikkusen tavoin.
minua on viähtänyt syksy mutta en enää
jaksa innostua ruskasta,kirjoitin siitä kun olen
nyt täällä lapissa mutta kaipailen tammimetsien
lehtisateita ja suppilovahveroiden etsintää,
no tammimetsiä on lounaissuomessa.
vai minun näköinen? no siihen takerrun
ja kovasti kiitän sanoistasi ja kaikkea hyvää
päivääsi toivotan.
- lindalinda1
kertakaikkisen upeaa kuvausta vuodenaikojen muu-
toksista, Pohjoisen kauneuksista ja siitä,
kuinka tähdet ovat rakastavaisille.
Samoin ensilumen tulo, vertaus morsioon.
Nautinnollinen runo, alusta loppuun.- runo64-1
...lempari aikaa vaikka talven lapsi olen.
miten marinille edellä totesin lounaissuomen
syksyä kaipailen ja suppilovahveroita,
minänoita olisi toista mieltä.
no pitää toivoa kovasti että kerkiän suppilo
jahtiin.
no ajatuksen tuohon alkuun sain kun menin
myöhään käymään ulkona ja huomasin tähtien
tulleen takaisin valoisten öitten jälkeen eilen.
kiitos rakas oppimestari kun vieraillit
luonani ja hyvää pyhäpäivän jatkoa.
- kaaru
täällä vielä vihreää
pihlaja punaisina marjoista
näkyy ikkunaan
aurinko valaisi sinistä taivasta
kirkasti hetkeksi maiseman
mielen valoitti
kohtamaan kohta syksyn
pimeän ja ankean
kaunista syksyn odotusta:)- runo64-1
...ensilumen hentoja säikeitä
näkyi aamussani,
ei sentään niin paljon että kaikki
vitivalkoista olisi ollut.
vähän turhanpäiväinen runo joka olisi
saanut jäädä kirjoittamatta
mutta menee se viisaskin vipuunsa...
kiitos kun poikkesit
hyvää alkavaa viikkoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792342Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1401507- 1331462
- 1551214
- 1081013
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten373937Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683