Huomasin tuossa, että on syytä kutsua palstalaiset mukaan uusiin päiviin ja keskusteluihin.
Motto: Syödä, juoda ja sanoa ja huumorimielellä asioihin kajota. Anteeksi Jossu! Sinun ideasi pohjalta hosuin.
Tervetuloa aamukahville!
250
6869
Vastaukset
- Mökinlumo
Kiitos seurasta.
Vesi lainehtii ja lehvistö liikkuu.
Sunnuntaina sataa aina, lauletaan, mutta eipä ole maa märkä, joten liikkeelle luontoon.
Tuli valvottua joten vasta tähän aikaan pelkkää kahvia kupissa, aamiainen ei tunnu maistuvan.Vielä on päivässä aikaa. Itse kukin aloittaa päivänsä tavallaan. Kuka puuroa, kuka kahvia, kahvileivin tai ei.
Itselläni on nyt ohukaisia kahvileipänä. Onko kenellekään tuttua?
Odotetaan Jossua ylläpitämään hyvää henkeä ketjuassa. Leppoisaa syyspäivää!
P.S. Uutisissa kerrottiin New Orleansia lähetyvästä Gunnar-hirmumyrskystä, joka on voimakkuudeltaan vuosisadan pahin. Ennen olivat vain naiset hirmumyrskyjä, nyt miehetkin. Kummallista!- Jossu P
Ruuneperi kirjoitti:
Vielä on päivässä aikaa. Itse kukin aloittaa päivänsä tavallaan. Kuka puuroa, kuka kahvia, kahvileivin tai ei.
P.S. Uutisissa kerrottiin New Orleansia lähetyvästä Gunnar-hirmumyrskystä, joka on voimakkuudeltaan vuosisadan pahin. Ennen olivat vain naiset hirmumyrskyjä, nyt miehetkin. Kummallista!Kiitokseni avaajalle, enpä huomannut, että meren
ranta oli noin lähellä.
Tässä muistelin myöskin tuon Gustavin lähestymistä,
naapurini niminen, täytyy soittaa hänelle ja kysyä, miksi hän myrskyilee.
Makoisia ovat letutkin aamupalana, Amerikoissahan niitä tarjoillaan aina aamuisin vaahterasiirapin kera.
Minulla on kalasalaattia, eilistä, leipieni päällisinä, puuroa ja hyvää kahvia. Hyvältä maistuu.
Tästä se päivä lähtee!
Kaunista sunnuntaita kaikille ystäville,
kertokaahan kuulumisenne! - Katicat2
Jossu P kirjoitti:
Kiitokseni avaajalle, enpä huomannut, että meren
ranta oli noin lähellä.
Tässä muistelin myöskin tuon Gustavin lähestymistä,
naapurini niminen, täytyy soittaa hänelle ja kysyä, miksi hän myrskyilee.
Makoisia ovat letutkin aamupalana, Amerikoissahan niitä tarjoillaan aina aamuisin vaahterasiirapin kera.
Minulla on kalasalaattia, eilistä, leipieni päällisinä, puuroa ja hyvää kahvia. Hyvältä maistuu.
Tästä se päivä lähtee!
Kaunista sunnuntaita kaikille ystäville,
kertokaahan kuulumisenne!Hyvä, olikin lyhyempi matka tulla tänne, mutta jos vanhat merkit paikkansa pitävät polku tulee pitenemään. Kahvia on tullut jo ryystettyä ja paahtoleipä paistetulla munalla syötyä. Turussa paistaa jopa aurinko. Hyvää pyhää kahvittelijoille.
- Katicat2
Ruuneperi kirjoitti:
Vielä on päivässä aikaa. Itse kukin aloittaa päivänsä tavallaan. Kuka puuroa, kuka kahvia, kahvileivin tai ei.
P.S. Uutisissa kerrottiin New Orleansia lähetyvästä Gunnar-hirmumyrskystä, joka on voimakkuudeltaan vuosisadan pahin. Ennen olivat vain naiset hirmumyrskyjä, nyt miehetkin. Kummallista!Noitten myrskyjen nimeämisessä onkin ihan tietty systeeminsä, joista tarkkaa tietoa löytyy Wikipediasta.
Aluksi käytettiin naisten ja epäsuosittujen poliitikkojen nimiä.
Nykyään nimeäminen tapahtuu aakkosjärjestyksessä: vuoden ensimmäisen hurrikaanin nimi alkaa A:lla. Ne ovat vuorotellen miesten ja naisten nimiä. - main-eko
Ruuneperi kirjoitti:
P.S. Uutisissa kerrottiin New Orleansia lähetyvästä Gunnar-hirmumyrskystä, joka on voimakkuudeltaan vuosisadan pahin. Ennen olivat vain naiset hirmumyrskyjä, nyt miehetkin. Kummallista!Aamulla koin yllätyksen.En ole koskaan ollut puuroihminen,aika ajoin kuitenkin yritän kokeilla jotain uutta,niinkuin tänä aamuna.Kaurapuuroa,johon lisätty Pellavansiemeniä lopuksi raastettua omenaa.Kerrankin maistui,taidan laittaa toistekkin.
Asuin aikoinaan USA ssa Coloradossa,tuli käytyä vierailulla New Orleans'issakin.Kun se aikaisempi myrsky riehui muutama vuosi sitten,olin todella järkyttynyt,nyt vieläkin enemmän.Nämä luonnon katastrofit tulevat niin "iholle" kun itsellä jotain kytköksiä paikkaan. Ruuneperi kirjoitti:
P.S. Uutisissa kerrottiin New Orleansia lähetyvästä Gunnar-hirmumyrskystä, joka on voimakkuudeltaan vuosisadan pahin. Ennen olivat vain naiset hirmumyrskyjä, nyt miehetkin. Kummallista!Gustavhan hän oli. Kiitos lisäselvityksestä Katicat!
- hesse12
Kahvillekin tulen mielelläni ja seurustelemaankin, mutta kysyisin asiaakin miten pääsette takaisin juttuihin jos eksytte minä olen ollut eksyksissä kaksi päivää ja en pääse millään nikilleni, jos tiedätte auttakaa minua. hesse12
hesse12 kirjoitti:
Kahvillekin tulen mielelläni ja seurustelemaankin, mutta kysyisin asiaakin miten pääsette takaisin juttuihin jos eksytte minä olen ollut eksyksissä kaksi päivää ja en pääse millään nikilleni, jos tiedätte auttakaa minua. hesse12
Aamukahvit jäi juomatta ja päiväkahvit meni väärään kurkkuun.
Ulkona oli niin kylmää, ettei silläkään viihtynyt.
Yllättäviä asioita tuli sotkemaan vähäisetkin suunnitelmat.
Kaiken huipuksi Windows halusi korjata tietsikkaani ja sekin sotki aikataulua.
Kaikesta huolimatta ihan kiva päivä.
- Ilse
nimimerkistäsi päätellen.
Täällähän eivät tarjoomukset lihota eivätkä maksa mitään.
Minulla vain teetä ja skonsseja tänä aamuna muutamalla ohuella kalkkunasiivulla peitettynä.
Sunnuntai-rauhaa kaikille! - Fanni
Olipa ihastuttava Tarva aamukahvilavalla kerran Saarijärven kesäisenä juhlapäivänä. Silmät suurena katselin sitä herrasmiestä, vielä nuorta ja komeaa.
Sitten tuli toinen hurmuri, nuori uljas Tarmo Manni puku päällä, suippokärkiset kiiltävät kengät jalassa. Mustat, tuuheat hiukset liehuen hän asteli urheilukentän lavalle lausumaan. Reilu 50 vuotta myöhemmin osuin Leinon patsaalle Esplanaadille juuri, kun Mannia toi avokyyti sinne. Oli hänen eläkkeellelähtöturnee. Esiintyi hän sielläkin. Valkoinen hieno puku ja harmaantuneet hiukset.
Muistista on kadonnut Saarijärven kesäjuhlan teema. Mieleen ovat jääneet kirkkaimpina nuo kaksi miestä. Olivat mukana myös kaksi veljeäni ja kaksi kotikylän poikaa. Hellepäivä. Kuljetus kuorma-auton avolavalla.Ovat jo taaskin menneet menojaan. (olenkohan tullut hitaaksi)!
Nautin sen sijaan iltapäiväkahvit, eilen leivotun korvapuustin kanssa.
Vaikka onkin kylmä, aurinko sentään paistaa.
Tarvajärven kanssa osuin joskus aikoinaan samalle laivalle. Se oli aikaa kun finjet teki niitä pikkujouluristeilyjä.
Se jäi mieleen, kun herkkua oli monenmoista, myös joululeivonnaisia torttuja ja pipareita mm.
Tarvajärvi otti ainoastaan lautasellisen kaurapuuroa maidon kanssa, kupin kahvia.
Siinä se oli. Se aamiainen.
En mitenkään kyttäile kenenkään syömisiä, mutta kun sattui istumaan meihin nähden siten, että mihinkäs silmänsä laittoi, pakko katsoa.
Varmaan hänelläkin oli niin paljon kaikennäköistä
esiintymistä ja yöpymistä, kai ne herkutkin lopulla kylläännyttää.
Terveelinen linja oli hänellä.
Silloin oli jo ikää, joitain "laatikko-ohjelmia" TV:ssä veti. En muista ihan tarkkaan, joku muu ehkä muistaa?
Mukavaa iltaa kaikille!- Fanni
meri-kukka98 kirjoitti:
Ovat jo taaskin menneet menojaan. (olenkohan tullut hitaaksi)!
Nautin sen sijaan iltapäiväkahvit, eilen leivotun korvapuustin kanssa.
Vaikka onkin kylmä, aurinko sentään paistaa.
Tarvajärven kanssa osuin joskus aikoinaan samalle laivalle. Se oli aikaa kun finjet teki niitä pikkujouluristeilyjä.
Se jäi mieleen, kun herkkua oli monenmoista, myös joululeivonnaisia torttuja ja pipareita mm.
Tarvajärvi otti ainoastaan lautasellisen kaurapuuroa maidon kanssa, kupin kahvia.
Siinä se oli. Se aamiainen.
En mitenkään kyttäile kenenkään syömisiä, mutta kun sattui istumaan meihin nähden siten, että mihinkäs silmänsä laittoi, pakko katsoa.
Varmaan hänelläkin oli niin paljon kaikennäköistä
esiintymistä ja yöpymistä, kai ne herkutkin lopulla kylläännyttää.
Terveelinen linja oli hänellä.
Silloin oli jo ikää, joitain "laatikko-ohjelmia" TV:ssä veti. En muista ihan tarkkaan, joku muu ehkä muistaa?
Mukavaa iltaa kaikille!Muistatkos minut laatikkoleikissä ? Kerran Hesassa yksinäisenä iltana lähdin Tarvan laatikkoleikkiin. Hän nappasi siihen yleisön joukosta. Tuuri oli sellainen, että voitin pesäpallomailan, minä entisen koulujoukkueeni pesäpallisti.
Fanni kirjoitti:
Muistatkos minut laatikkoleikissä ? Kerran Hesassa yksinäisenä iltana lähdin Tarvan laatikkoleikkiin. Hän nappasi siihen yleisön joukosta. Tuuri oli sellainen, että voitin pesäpallomailan, minä entisen koulujoukkueeni pesäpallisti.
En varmaankaan muista! Vaikka tahtoisinkin,,Mikähän vuosi se ees mahtoi olla?
Niitä Tarvan laatikko kilpailuja usein katsoin, kai jokin jäi väliinkin.Olisko just se ollut katsomatta.
Oma tyylinsä hänellä oli niissä ohjelmissa.
Tarvakin on jo niin kauan meitä ylhäältä katsellut,
Muistatko vuoden, milloin se oli?- kumma juttu
Tarva osasi nostattaa kansan tuntemaan aurinkoista aamua, vaikka satoikin.
Murheet unohtuivat hetkeksi. Kumma juttu. - Fanni
meri-kukka98 kirjoitti:
En varmaankaan muista! Vaikka tahtoisinkin,,Mikähän vuosi se ees mahtoi olla?
Niitä Tarvan laatikko kilpailuja usein katsoin, kai jokin jäi väliinkin.Olisko just se ollut katsomatta.
Oma tyylinsä hänellä oli niissä ohjelmissa.
Tarvakin on jo niin kauan meitä ylhäältä katsellut,
Muistatko vuoden, milloin se oli?Huumorimielessä kysäisinkin, muistatko. Minunkin mieleeni tapaus putkahti vasta, kun luin sanan laatikkoleikki.
Samantienhän sekin mailatapaus häipyi ihmisten mielistä, sillä siellä oli tunnettu henkilö, jolta Tarva leikkasi kravatin poikki. Hiustenleikkuusta haastelun yhteydessä. Sitä on muisteltu paljon julkisesti.
Olin kyllä omien tuttavien piirissä jonkunlainen julkkis pitkän aikaa. He muistivat mainita nähneensä. Eräs alakoulukaveri vielä 8 vuoden kuluttua tapauksesta mainitsi, etteipä ole minua nähnytkään kuin alakoulussa ja laatikkoleikissä. TV:ssä näyttäytyminen oli vielä niihin aikoihin perin harvinaista. - Korvaaja
kumma juttu kirjoitti:
Tarva osasi nostattaa kansan tuntemaan aurinkoista aamua, vaikka satoikin.
Murheet unohtuivat hetkeksi. Kumma juttu.Tarva oli kuin aikuisten Markus-setä, joka aina sai ihmiset hyvälle tuulelle.
Tarva nukkui pois 26.08.2002 87-vuotiaana Korvaaja kirjoitti:
Tarva oli kuin aikuisten Markus-setä, joka aina sai ihmiset hyvälle tuulelle.
Tarva nukkui pois 26.08.2002 87-vuotiaanatämän päivän Tarva? Olemmeko väärää kohderyhmää kaikille ohjelmantekijöille vai ovatko entisenlaiset persoonalliset esiintyjät jo kadonnut luonnonvara? Tarvaa kuuntelivat ja katsoivat monet ikäryhmät, vai muistanko väärin?
- Yhä kauhistuva
mari-li kirjoitti:
tämän päivän Tarva? Olemmeko väärää kohderyhmää kaikille ohjelmantekijöille vai ovatko entisenlaiset persoonalliset esiintyjät jo kadonnut luonnonvara? Tarvaa kuuntelivat ja katsoivat monet ikäryhmät, vai muistanko väärin?
Hiukset nousee pystyyn kanavia pujotellessa iltaisin. Miten ihmeessä yhteinen rahastajamme TV saa valita esitettäviksi noin hirveitä ohjelmia ? Mille kohderyhmälle ne on aiottu ?Yhtä tappamista ja roistoilua kaikki tyynni.
Eikö mistään saada sellaista kieltolakia, joka estäisi mokoman roskan.
Ajatellaanpa nuorten ja tulevien nuorten haavoittuvaa sielunelämää ja käsitystä oikeasta ja väärästä. Tappajia on jo nyt runsaasti. Yhä kauhistuva kirjoitti:
Hiukset nousee pystyyn kanavia pujotellessa iltaisin. Miten ihmeessä yhteinen rahastajamme TV saa valita esitettäviksi noin hirveitä ohjelmia ? Mille kohderyhmälle ne on aiottu ?Yhtä tappamista ja roistoilua kaikki tyynni.
Eikö mistään saada sellaista kieltolakia, joka estäisi mokoman roskan.
Ajatellaanpa nuorten ja tulevien nuorten haavoittuvaa sielunelämää ja käsitystä oikeasta ja väärästä. Tappajia on jo nyt runsaasti.Ylellä on tietyt kupamaksutulot. Niillä se ostaa halvinta mahdollista ohjelmaa, jolla täyttää ohjelma-ajan.
Sanokaa joku miten asia voitaisiin korjata!- Atolfia
Ruuneperi kirjoitti:
Ylellä on tietyt kupamaksutulot. Niillä se ostaa halvinta mahdollista ohjelmaa, jolla täyttää ohjelma-ajan.
Sanokaa joku miten asia voitaisiin korjata!ovat nuo ohjelmat kautta linjan. Kuinka viitsivätkin näyttää filmejä ja sarjoja, jotka ovat tehdyt ennen sotia. Ne, jotka ovat tehdyt jälkeen sotien ovat sitten tuota iänikuista tappamista, rumaa kielen käyttöä ja kaikin tavoin todella kehnoa.
Maksuja vain korotetaan. Ruuneperi kysyi, että mitä olisi tehtävissä. Kaikki soittelemaan vaan TV:n ohjelmapäälliköille. Langat kuumiksi, eiköhän tuo auttaisi. Pian kyllästyisivät. - Erkki Einari
mari-li kirjoitti:
tämän päivän Tarva? Olemmeko väärää kohderyhmää kaikille ohjelmantekijöille vai ovatko entisenlaiset persoonalliset esiintyjät jo kadonnut luonnonvara? Tarvaa kuuntelivat ja katsoivat monet ikäryhmät, vai muistanko väärin?
Kaikki samanlaisia, "räväköitä", vaikka mitä tulee suusta koko ajan.
"Hyvän maun" suodatin puheesta puuttuu kokonaan.
Nuo tieteen tekijät ovat ainoita kuunneltavia.
Muitakin keskusteluohjelmia iltaisin toivoisin. - main-eko
Atolfia kirjoitti:
ovat nuo ohjelmat kautta linjan. Kuinka viitsivätkin näyttää filmejä ja sarjoja, jotka ovat tehdyt ennen sotia. Ne, jotka ovat tehdyt jälkeen sotien ovat sitten tuota iänikuista tappamista, rumaa kielen käyttöä ja kaikin tavoin todella kehnoa.
Maksuja vain korotetaan. Ruuneperi kysyi, että mitä olisi tehtävissä. Kaikki soittelemaan vaan TV:n ohjelmapäälliköille. Langat kuumiksi, eiköhän tuo auttaisi. Pian kyllästyisivät.Hänkö se vastaa siitä mitä meille näytetään,kiitos tiedosta?Onkohan vika minun digissä vai lähetyksissä kun nykyään kaikissa ulkomaisissa sarjoissa jää kokonaisia lauseita suomentamatta?Minulle ei ole haitaa,ainakaan suurta,kun joitakin kieliä osaan.Esimerkkinä mm ranskalaiset sarjat,oleellisia lauseita puuttuu (ranskaa siis en hallitse).Koskee tietenkin myös elokuvia.Tämä ongelma on ainoastaan 1-2 kanavilla,siis minun tv ssäni (digiboxissako??)Olen päivittänyt sen pariinkin kertaan,eli vika ei siinä,jos siis joku tietää voinko itse tehdä jotain,kertokoon ihmeessä.
main-eko kirjoitti:
Hänkö se vastaa siitä mitä meille näytetään,kiitos tiedosta?Onkohan vika minun digissä vai lähetyksissä kun nykyään kaikissa ulkomaisissa sarjoissa jää kokonaisia lauseita suomentamatta?Minulle ei ole haitaa,ainakaan suurta,kun joitakin kieliä osaan.Esimerkkinä mm ranskalaiset sarjat,oleellisia lauseita puuttuu (ranskaa siis en hallitse).Koskee tietenkin myös elokuvia.Tämä ongelma on ainoastaan 1-2 kanavilla,siis minun tv ssäni (digiboxissako??)Olen päivittänyt sen pariinkin kertaan,eli vika ei siinä,jos siis joku tietää voinko itse tehdä jotain,kertokoon ihmeessä.
Eihän tekstityksessä voida suomentaa koko lauseita, ei tila riitä.
Suurissa kielissä dubbataan eli puhutaan paälle. Silloin teksti käännetään ymmärtääkseni jotakuinkin tarkkaan. Meillä ei ole varaa moiseen.- Mökinlumo
Ruuneperi kirjoitti:
Suurissa kielissä dubbataan eli puhutaan paälle. Silloin teksti käännetään ymmärtääkseni jotakuinkin tarkkaan. Meillä ei ole varaa moiseen.Monta lausetta voi jäädä ruutuun ilmestymättä, vaikka tekstitys olisikin olemassa.
Se on muutamien markkinoilla olevien digiboksien ongelma ja ylellä on tietääkseni luettelo josta ilmenee minkä merkkiset boksit moisen ilmiön saavat aikaan.
Iltalehden sivuillakin luettelo oli, ehkä löytyy ylen sivuiltakin.
Käännökset ovat vain osa asiaa, sanojen näkyminen taas se suuri vaikeus joka koskettaa aika monia digin katsojia. main-eko kirjoitti:
Hänkö se vastaa siitä mitä meille näytetään,kiitos tiedosta?Onkohan vika minun digissä vai lähetyksissä kun nykyään kaikissa ulkomaisissa sarjoissa jää kokonaisia lauseita suomentamatta?Minulle ei ole haitaa,ainakaan suurta,kun joitakin kieliä osaan.Esimerkkinä mm ranskalaiset sarjat,oleellisia lauseita puuttuu (ranskaa siis en hallitse).Koskee tietenkin myös elokuvia.Tämä ongelma on ainoastaan 1-2 kanavilla,siis minun tv ssäni (digiboxissako??)Olen päivittänyt sen pariinkin kertaan,eli vika ei siinä,jos siis joku tietää voinko itse tehdä jotain,kertokoon ihmeessä.
Ylen kanavien, Ykkönen, Kakkonen, Fst5, ja Teema, tekstitys poikkeaa kaupallisista kanavista siinä, että ne eivät seuraa kuvaa.
Jos siis vaihdat kanavaa, tai teet jotain muuta ohjelmamuutosta kapulalla, niin tekstitys häviää n. 10 sekunniksi.
Voisiko tässä olla syy?Ruuneperi kirjoitti:
Suurissa kielissä dubbataan eli puhutaan paälle. Silloin teksti käännetään ymmärtääkseni jotakuinkin tarkkaan. Meillä ei ole varaa moiseen.Köyhyys on tässä tapauksessa jos ei ilo niin edes hyödyllistä.
Kun ei dubbata, oppii ainakin sujuvasti kuuntelemaan sellaisia kieliä, jotka käytön puutteessa tuppaavat ruostumaan.
Aina siitä mieleen jokin sananen jää, joskus jopa kielioppiakin.Venlastiina kirjoitti:
Köyhyys on tässä tapauksessa jos ei ilo niin edes hyödyllistä.
Kun ei dubbata, oppii ainakin sujuvasti kuuntelemaan sellaisia kieliä, jotka käytön puutteessa tuppaavat ruostumaan.
Aina siitä mieleen jokin sananen jää, joskus jopa kielioppiakin.Tilannetta voi vielä petrata laittamalla tekstiosa peittoon.
Venlastiina kirjoitti:
Köyhyys on tässä tapauksessa jos ei ilo niin edes hyödyllistä.
Aina siitä mieleen jokin sananen jää, joskus jopa kielioppiakin."Käytä sitä tai menetä se!"-lause sopii opittuun kieleenkin.
Sekin, että kuulee ja samanaikaisesti lukee tekstin
virkistää kielimuistia.- main-eko
Jopel kirjoitti:
Ylen kanavien, Ykkönen, Kakkonen, Fst5, ja Teema, tekstitys poikkeaa kaupallisista kanavista siinä, että ne eivät seuraa kuvaa.
Jos siis vaihdat kanavaa, tai teet jotain muuta ohjelmamuutosta kapulalla, niin tekstitys häviää n. 10 sekunniksi.
Voisiko tässä olla syy?En siis vaihda kanavaa keskenkaiken.Nähdäkseni vika ei myöskään siinä ettei "keritä" suomentaa kaikkea,koska henkilöt sanovat jotain ja tekstitykseen tulee selvästi havaittava tauko.Parhaiten tämän huomaa englannin kielisissä sarjoissa,kun ymmärtää puhutun.Tuota en vielä ole tarkistanut onko digiboxi merkkini "listoilla",jos on,niin voinen itsekseni todeta;"sen siitä saa kun ostaa halpaa"!
- Ilse
main-eko kirjoitti:
En siis vaihda kanavaa keskenkaiken.Nähdäkseni vika ei myöskään siinä ettei "keritä" suomentaa kaikkea,koska henkilöt sanovat jotain ja tekstitykseen tulee selvästi havaittava tauko.Parhaiten tämän huomaa englannin kielisissä sarjoissa,kun ymmärtää puhutun.Tuota en vielä ole tarkistanut onko digiboxi merkkini "listoilla",jos on,niin voinen itsekseni todeta;"sen siitä saa kun ostaa halpaa"!
Tai sitten on vika lähetyksessä.
Ilse kirjoitti:
Tai sitten on vika lähetyksessä.
kerrottiin, että digiboxin ohjelmistopäivityksen pitäisi kuulua takuuajan jälkeenkin laitteen maahantuojalle. Kannattaa ehkä kysyä.
Ennen sitä voisit ajaa tehdasastusarvot uudelleen ja hakea kanavat sen jälkeen uudeleen.
Eihän siinä kai hyvä mene pilalle, vaikka epäonnistuisikin.- Ilse
Jopel kirjoitti:
kerrottiin, että digiboxin ohjelmistopäivityksen pitäisi kuulua takuuajan jälkeenkin laitteen maahantuojalle. Kannattaa ehkä kysyä.
Ennen sitä voisit ajaa tehdasastusarvot uudelleen ja hakea kanavat sen jälkeen uudeleen.
Eihän siinä kai hyvä mene pilalle, vaikka epäonnistuisikin.automaattisesti melko usein, kun avaan TV:n.
Ostin helmikuussa tallentavan KAONin. Ilse kirjoitti:
automaattisesti melko usein, kun avaan TV:n.
Ostin helmikuussa tallentavan KAONin.Lähetysohjelmien päivitykset tulee, mutta niitä ei pidä sekoittaa boxin ohjelmapäivitykseen. Sitä ei taida vielä saada antennia myöten. Tarvitaan netti yhteys ja se homma on kai aika kimurantti ja vaatii sen verran kokemusta, ettei sitä suositella joka pojan tai tytön hommaksi. Eikä sitä tarvitse tehdäkään jos boxi toimii.
Minulla oli joskus kummia oireita ja digineuvonnasta neuvoivat tekemään tuon tehdasasetusrvojen palautuksen ja auttoi silloin.
Mitta jos on takuuaikaa jäljellä, niin myyjälle vaan koko paketti.- nätisti
Atolfia kirjoitti:
ovat nuo ohjelmat kautta linjan. Kuinka viitsivätkin näyttää filmejä ja sarjoja, jotka ovat tehdyt ennen sotia. Ne, jotka ovat tehdyt jälkeen sotien ovat sitten tuota iänikuista tappamista, rumaa kielen käyttöä ja kaikin tavoin todella kehnoa.
Maksuja vain korotetaan. Ruuneperi kysyi, että mitä olisi tehtävissä. Kaikki soittelemaan vaan TV:n ohjelmapäälliköille. Langat kuumiksi, eiköhän tuo auttaisi. Pian kyllästyisivät.Jos on mielessä jotain, mitä haluaa nähdä, voinee laittaa sisään toivomuksia ja alotteita.
Itse kaipaan erilaisia dokumentteja. Maailma on pullollaan hyviä televisio-ohjelmia. Taitaa olla suppea joukko, ketkä päättävät pienen kokemuksen perusteella ohjelmistoista. Ja onko poliittiset kuviotkin mukana - ken tietää.
Nythän Gustav lähestyy kolmosvaihteella USA:n rantoja. Toivottavasti ei vaida neloselle tai kaikkein pahimmalle, eli vitoselle!
Tänään on ollut juhlat ja olo on vielä hiukan 'korkealla', tulleekohan uni silmään niin kuin tavallisesti, tai siis tavalliseen aikaan, tarkoitin.
Mut kaikille hyvää yötä!~ Aurinkoista aamua on luvassa.:)Stubb panee omiaan, tai kokoomuksen, kun sanoo Suomen ulkopolitiikan muuttuneen Nato-myönteiseksi.
Georgian todetaan provosoineen Venäjän hyökkäämään- Satu*
Varmaan hänelle vaikea tehtävä noin nuorena.
Tänään ulkoilupäivä, näyttää lupaavalta.
Hyvää huomenta, voimia ja iloa koko päiväksi! :) että Stubb harjoittelee tuota vaativaa tehtäväänsä varten ja avustaa sieltä käytävältä kokeneempia ja tietysti sellaisia, joiden pöydässä pitääkin olla.
Kyllä hän vielä kerkiää sinne neuvottelupöydän ääreenkin.
Tosiasia taitaa kuitenki olla, että tuo kolmen lautasen ongelma on vain suomalasten ongelma.
Muita se vain naurattaa.
- Korvaaja
Jokainen muistaa saadun hyödyn.
Entäs jo on virkku tai torkku molemmissa? - Mökinlumo
Liedellä on hautumassa aamupuuro.
Veden joukkoon lisäsin hieman kuivahtanutta mangoa, kesäkurpitsan lohkoja, muutaman rusina, mandariinin lohkoja ja kiivikin kuorittuna ja viipaleina joukkoon. Loraus mustaherukkamehua, ripaus suolaa ja kaurahiutaleita, leseillä jatkettuina kiehuvaan seokseen.
Maistelin ja jätin hautumaan.
Maistuis varmaan teillekin, maitotilkan kanssa.
Huomenta hyvälle sienipäivälle, kuivaa ja aurinkokin taivaalla.Taitaa olla monelle liian työläs tehtäväksi, mutta on varmaan makukin muhkea.
"Ihminen on mitä hän syö". Tuollainenkin sanonta lienee olemassa.
Kaurapuurohan on 'pitkän energian ruokaa', sopii esim. urheilijoille.
Kun itse taas siirryin aamupuuron syöntiin, tunsin mielialanikin paremmaksi, itseni energisemmäksi jne.
Mitähän ruokakokemuksia lieneekän?- Mökinlumo
Ruuneperi kirjoitti:
Taitaa olla monelle liian työläs tehtäväksi, mutta on varmaan makukin muhkea.
Kun itse taas siirryin aamupuuron syöntiin, tunsin mielialanikin paremmaksi, itseni energisemmäksi jne.
Mitähän ruokakokemuksia lieneekän?Miksi työläs.
Kaikki mikä on eilen jäänyt tähteeksi hedelmiä tai vihanneksia, uuteen ruokaan vaan, puuroon tai kastikkeeseen.
Hedelmien pilkkominen ei paljon aikaa vie ja puuro kiehahtaa muutamassa minuutissa.
Hedelmiähän ei tarvitse kypsyttää, ne hautuvat mukavasti pureskeltaviksi hiutaleiden kanssa.
Ps. Raasta porkkana aamupuuroosi, se tekee hyvää vatsalle, eikä tarvitse kypsyttää, siihen vain raastetta puurolle lautasella ja lusikoimaan. - Mökinlumo
Ruuneperi kirjoitti:
Mitähän ruokakokemuksia lieneekän?Viime viikolla keitin aamupuurot kaura- ja ruishiutaleista toisina aamuina laimennettuun karviaismehuun, toisina laitoin keitinveteen puolukkaa, toisina mustikkaa, enkä tiedä parempaa tapaa aloittaa päivää kuin puuro, vaikka vain vettä ja suolaa, maittaa voisilmällä sekin.
Koskaan enkä missään lisää puuroihin tai velleihin sokeria päälle, en kaurapuuroonkaan. - Fanni
Aamulla klo 5 oli vain 5 C. Uskaltavatko sienet tänä vuonna lainkaan nousta ? Metsälintujen pesinnät ovat ainaisen kolean sateen vuoksi epäonnistuneet.
Ammattipuutarhuri kertoo tomaattisadon heikentyneen eikä se kypsy. Tämä eläkeikäinen vaimoineen kertoo nyt kypsyttävänsä huoneen lämmössä.
Niinhän minäkin teen kahden saavissa taivasalla kasvattamani pensastomaatin sadon kanssa. Keittiön ikkunalaudalla vadeilla köllöttävät ja punertuvat vauhdilla. Satomäärä oli vaatimaton. Entisellä ammattipuutarhurilla normaalikesinä se on ollut 5 kg runkoa kohti.
Kesäkurpitsat pakkasia ajatellen napattiin ohuina luiruina pois. Niitä voi nyt yhteen sun toiseen ruokaan lisäillä. Puuroonkin antamasi idean tavoin. Ovat ruisleivänkin päälle kelvollisia tomaattisiivun salaattimausteen kera.
Viimeiset tillinvarret kiskottiin pois. Nypin lehdykät sellaisinaan pakkaseen pieniin rasioihin. Väliin irrottamista helpottamaan leivinpaperisuikale. Mehevät, vihreät varret katkoin kattilaansopivan mittaisiksi pussiin. Tulee niistäkin makua kalakeiton pohjaan.
Sienisadosta olen huolissani. Suolasienet ovat hyvä ruoan lisä talvella. Sienisalaatti jouluksi on ehdoton ! Suola niistä lähtee helposti usealla huuhtelulla ja yön yli jääkaapissa liottamalla. Mökinlumo kirjoitti:
Miksi työläs.
Kaikki mikä on eilen jäänyt tähteeksi hedelmiä tai vihanneksia, uuteen ruokaan vaan, puuroon tai kastikkeeseen.
Hedelmien pilkkominen ei paljon aikaa vie ja puuro kiehahtaa muutamassa minuutissa.
Hedelmiähän ei tarvitse kypsyttää, ne hautuvat mukavasti pureskeltaviksi hiutaleiden kanssa.
Ps. Raasta porkkana aamupuuroosi, se tekee hyvää vatsalle, eikä tarvitse kypsyttää, siihen vain raastetta puurolle lautasella ja lusikoimaan.Tuota "keittokirjaa" meilläkin harrastetaan. Ne sapuskat on nimetty kaapinpohjakeitoksi, -puuroksi jne. Tykättyjä ovat - useimmiten. Nyt pakkaa olemaan sieniä lähes joka ruuassa, no puuroon en ole vielä kokeillut.
Iloista päivää kaikille!- Katicat2
Ruuneperi kirjoitti:
Mitähän ruokakokemuksia lieneekän?Minäkin Pilkoin yhden ompun kaurapuurooni aamulla. Se sopii siihen oikein mainiosti. Nythän noita omenoita kasvaa joka puussa ja täällä Turussakin kun pyöräilee, niin noita yhteishyvä-puita on vaikka kuinka paljon. siitä vaan ohi ajaessa kassiinsa omppuja voi noukkia. Niillä paikoilla on varmaan ollut taloja ja puutarhoja, jotka ovat jääneet uuden kaavoituksen alle.
- puuroa
Kaurapuuro ihan semmoisenaan on hieno kokemus koko keholle ja mielialalle. Eikä heti nälätä, hiuko eikä tee mieli välipalaa.
Mutta: makunsa kullakin.
Katsoin toisella silmällä telkkarista tulevaa opposition edustajien (Urpilainen ja Soini) haastattelua ja kuuntelin heidän hallitusarvosteluaan.
Toisella silmällä luin lehdestä, kuinka Venäjällä poliisi oli käynyt pidättämässä Kremliä netissä arvostelleen toimittajan ja vienyt hänet autoonsa ja ampunut pidätettyä siellä päähän ja sitten tyrkännyt hänet autosta kadulle.
Toimittaja kuoli.
Katsoin verannan lasin takaa aukeavaa syyskesän rauhallista luontoa ja totean.
Kyllä Suomessa on kiva juoda aamukahvia.- lehdestä
mistä lehdestä ?
- Ruune*
Mukavampi syödä kaurapuuroa ja juoda kahvia kuin tulla ammutuksi - paljonkin mukavampaa.
- Jopel+n
lehdestä kirjoitti:
mistä lehdestä ?
Hesari
- te sen sanoitte!
Ruune* kirjoitti:
Mukavampi syödä kaurapuuroa ja juoda kahvia kuin tulla ammutuksi - paljonkin mukavampaa.
Kyllä diktatuuri on kamala asia.
Kammottavaa... on kuin sota-aikoina, ihmishenki ei paljon maksa.
Ei ole mielipiteen ilmaisu oikeutta tuolla itänaapurissa.
Todella hyvä kun on suomeen syntynyt(vaikka venäjän puolella)mutta suomalaisena!
On sentään rauha ,vapaus, ja mielipiteiden ilmaisuoikeus, ilman pelkoa, että on kuula kallossa!
- Mulkosilmä
Nyt tarttis varmaa tietoa tarpeeseen, miten sais lopullisen lähdön kasvojen alueella hullussa paikassa törröttävälle ihokarvalle. Kosmetologin konstit eivät auta.
- Pyro1
vaikka polttaa se.
- Mulkosilmä
Pyro1 kirjoitti:
vaikka polttaa se.
Palasin juuri ihopolilta, jonne oli tänään eri asia: basalioomien jäädytykset ja toukokuussa leikatun basaliooman arpikudoksen poisto varmuuden vuoksi. Samalla kysäisin erikoislääkäriltä, mikä olisi paras menetelmä kasvoalueen kolmen karvan poistoon ikuisiksi ajoiksi. Hän päätyi kanssasi samaan menetelmään, joka on poltto.
Käsitin, että se tapahtuisi laserilla. Suositteli sairaanhoitaja-kosmetologia, jolla on laite.
Sen jälkeen ei minulla enää olisi pelkoa leikata palkeenkieliä löysään kasvonahkaan!
- Jossu P
joten ei anteeksipyyntöön aihetta.
Ja vaikka olisi ollutkin minun avaukseni, en olisi
olleenkaan pahoillani tai kateellinen.
Pelkkä ajatuskin aivan minulle mahdoton.
Hauskaa, että jatkoit, kiitos!- Korvaaja
Nyt Hintriika noudattaa jonkinlaista palstauskollisuutta, mikä hänelle suotakoon.
Tännehän mahtuu mielipiteitä kaikilta kaikista aiheista.
Täällä liikutaan asia-aiheissa ilman sitoutumista Kahvipirtin syvälliseen tuntemukseen ja tapahtumiin.
Tuohan sinäkin ,Jossu P, kortesi kekoon niinkuin teit edellisessäkin.
Iloista ja ystävällistä sanailua kaikille. - Jossu P
Korvaaja kirjoitti:
Nyt Hintriika noudattaa jonkinlaista palstauskollisuutta, mikä hänelle suotakoon.
Täällä liikutaan asia-aiheissa ilman sitoutumista Kahvipirtin syvälliseen tuntemukseen ja tapahtumiin.
Iloista ja ystävällistä sanailua kaikille.ovat minulla nyt hiukan esteenä.
Käyn kyllä pikaisesti aina, jos aikaa on. - Karvaaja
Korvaaja kirjoitti:
Iloista ja ystävällistä sanailua kaikille.on teillä aina hampaissa.Eihän ne sielläkään kajoa teidän sepustuksiinne.Eivät loukkaa ketään.Pysykää vaan omalla hiekkalaatikollanne.
- Hintriika*
Korvaaja kirjoitti:
Iloista ja ystävällistä sanailua kaikille.En ole valoja vannonut yhteenkään suuntaan. En ainakaan täällä keskustelupalstoilla. Eikä rajoja ole ketjujen väliin vedelty tyyliin "sinun hiekkalaatikko, minun hiekkolaatikko...."
Ne, jotka yrittävät karsinoida toisia, rakentavat karsinoita itselleen! En myöskään ymmärrä, miksi joku kuvittelee minua ketjun aloittajaksi. Minä aloitin kerran omani ja yllätyin sen jatkuvuudesta. Jossu aloitti omansa ja varmaan myös ylättyi.
Minusta on kiva, että on olemassa erilaisia ketjuja. Siinäpähän kukin valitsee, haluaako kirjoittaa yhteen, kahteen tai perätin kaikkiin. Tärkeintä on keskinäinen sopu ja rauha. - Korvaaja
Karvaaja kirjoitti:
on teillä aina hampaissa.Eihän ne sielläkään kajoa teidän sepustuksiinne.Eivät loukkaa ketään.Pysykää vaan omalla hiekkalaatikollanne.
Kahvipirtti ei ole ollenkaan hampaissa.
Tuo mainintani johtuu Jossu P:n huomautuksesta, että Hintriika oli edellisen vastaavan viestiketjun takana ja täysin positiivisessa mielessä.
- jonnekin..
...
- Satu*
Haastavampi kenttä loppunousuineen,
pitkine mäkineen ja vaikeine vesiesteiden ylityksineen on takana onnistuneesti.
Tänään kuitenkin normaalia väsyneempänä istun tässä.
Tuntuu, ettei yhtäkään voimanripettä jäänyt minuun.
Ajomatkakin kuin lepoa, niin sen koin.
Taitaapa tänään sänky kutsua varhain, ai ei, se Esko Valtaojan luotsaama keskustelu, sen katson.
Tai ainakin tallennan.- Satu*
Aika paljon on kerääntynyt katselemattomia tallenteita.
Aika ei tunnu riittävän kaikkeen. Satu* kirjoitti:
Aika paljon on kerääntynyt katselemattomia tallenteita.
Aika ei tunnu riittävän kaikkeen.Että aika on rajallista!
Vaikka sanotaankin että "kiire on itse tehtyä", en nyt ihan aina sitä allekirjoita.
Asiat vaan joskus kasaantuvat,, ja ihan itse riipumattomista syistä. Sattuu asioita "päällekäin". sitten niitä on pakko välillä laittaa peräkkäin, ja kas, taas on tekemistä ja menemistä ja vielä siirtämistäkin jää seuraavalle päivälle tai viikolle.
Milloin mitenkin!
Kesämökit ja muut marjareissut "kummittelevat"
vielä näin syysaikana, siis oman aikansa vievät.
Tärkeintä kun itse elää sovinnossa niiden omien juttujensa kanssa, silloinhan kaikki on ikäänkuin järjestyksessä.
Tai epäjärjestyksessä !
Ottikohan tästäkään nyt kukaan mitään selvää,
jokatapauksessa: mukavaa iltaa kaikille !- Satu*
meri-kukka98 kirjoitti:
Että aika on rajallista!
Vaikka sanotaankin että "kiire on itse tehtyä", en nyt ihan aina sitä allekirjoita.
Asiat vaan joskus kasaantuvat,, ja ihan itse riipumattomista syistä. Sattuu asioita "päällekäin". sitten niitä on pakko välillä laittaa peräkkäin, ja kas, taas on tekemistä ja menemistä ja vielä siirtämistäkin jää seuraavalle päivälle tai viikolle.
Milloin mitenkin!
Kesämökit ja muut marjareissut "kummittelevat"
vielä näin syysaikana, siis oman aikansa vievät.
Tärkeintä kun itse elää sovinnossa niiden omien juttujensa kanssa, silloinhan kaikki on ikäänkuin järjestyksessä.
Tai epäjärjestyksessä !
Ottikohan tästäkään nyt kukaan mitään selvää,
jokatapauksessa: mukavaa iltaa kaikille !Kiire itsetehtyä, niin, mutta kun on kaunis päivä, onhan se käytettävä ulkoiluun, sehän on silloin oikein vietetty.
Syksyyn kasautuu sitten paljonkin kaikkea. - Satu*
Satu* kirjoitti:
Kiire itsetehtyä, niin, mutta kun on kaunis päivä, onhan se käytettävä ulkoiluun, sehän on silloin oikein vietetty.
Syksyyn kasautuu sitten paljonkin kaikkea.oman sänkyni perusteellisesti imuroin,
aamulla varhain laitoin lakanat koneeseen,
samoin parit yöasut, ym samaa väriä ja ripustin
kuivumaan jo klo 10.
Kauppa-asioita ym pitkin päivää, välillä aina
myös näitä sängyn petausjuttuja.
Iltaan mennessä olin kaikki saanut valmiiksi.
Kiva oli mennä uimahallin jälkeen nukkumaan,
tiedossa sunnuntain juhlat.
Töitä riittää koko ajan. - Fanni
Satu* kirjoitti:
oman sänkyni perusteellisesti imuroin,
aamulla varhain laitoin lakanat koneeseen,
samoin parit yöasut, ym samaa väriä ja ripustin
kuivumaan jo klo 10.
Kauppa-asioita ym pitkin päivää, välillä aina
myös näitä sängyn petausjuttuja.
Iltaan mennessä olin kaikki saanut valmiiksi.
Kiva oli mennä uimahallin jälkeen nukkumaan,
tiedossa sunnuntain juhlat.
Töitä riittää koko ajan.Tässä valmentaudun minäkin vieraita vastaanottamaan oikein pitkän työlistan kera. Aikaa on vielä toista viikkoa.
Jo ajat sitten otin esiin paremmat pöytäliinat, osan pesin, silitin.
Kun pruuvasin toista mattoa kahvipöydän alle, maton väri vaati valitsemaan ihan eri liinan, kun hetki koittaa. Tuli liinasta tahra esiin sitä tarkastellessa. Siispä tahranpoistoon ja liinan pesu. Huomenna sen silitän prässillä.
Parvekkeet ovat jo puhtaat ja kaunistetut. Kodikkuuden tuntua pitäisi muualle tehdä kukkien ym avulla. Tarjottavat on jo suunniteltu ja ohjelma. Me 15 tyttöä menemme ravintolaan syömään. Ei viitsi enää kotona isommalle joukolle kokkailla.
Kyllä tämä koti on työpaikka, jossa puuhaa riittää. Seuraava tapaaminen on jonkun muun kotona vuoden kahden kuluttua jossain päin Suomea. Niin kauan tapaamista harrastamme kuin kunto sallii. Sen jälkeen kuulumiset kerrotaan puhelimessa.
- Mökinlempi
Keitin kupillisen kun iltasella paistoin sämpylöitäkin, pitihän niitä maistaa ennenkin kuivuvat lautaselle.
Kuinka se muuten on, valvottaako se kahvin juonti, vai nukuttaako, kun tupppaa jo unohtumaan kummin se oli, joskus kun nukun ja aamulla huomaan että puoli kuppia kahvia on illasta jäänyt jäljelle, juomatta niin.
Soittelin tuossa kahdelle pojallekin.
Eivät toisistaan tiedä, vaikka minun ei kumpikaan ole, noin tosissaan. Mukava jutella vaikka ei asiantynkääkään olis, ja olihan sitäkin, onneksi. Toista oli ikävä, toiselle soitin muuten vaan,
"Kävelullä voi komentaa laiskat lihakset liikkeelle" kirjoittaa Hesari, ja HS.Fi/videot näet uusia ohjeita liikeratojen lisäämisestä ylävartalolle, jalkojahan kävely jo käyttääkin.
Ei vain näin aikaisin aamusta huvittanut itseään ihan kaksinkerroin laittaa. Jos nostaa jalan niskan takkse, pitää naapuri herättää auttamaan se sieltä pois,--- joten kai menään maate ja harjoitellaan huomenissa.
Tie mitä ne vielä keksivät vanhan kiusaksi.Useimpia kahvin kofeiini virkistää mutta yöllä nautittuna väsyttää.
Minä olen tuon monena yönä todennut.
Neuvoisin, ettet laittaisi jalkojasi niskan taakse. Oletatko, että saisit ne sinne? Jos ne sinne saat niin ei ainakaan pois. Nenällesi keikahtaisit, etkä edes apua saisi hankittua.- Mökinlumo
Ruuneperi kirjoitti:
Useimpia kahvin kofeiini virkistää mutta yöllä nautittuna väsyttää.
Minä olen tuon monena yönä todennut.
Neuvoisin, ettet laittaisi jalkojasi niskan taakse. Oletatko, että saisit ne sinne? Jos ne sinne saat niin ei ainakaan pois. Nenällesi keikahtaisit, etkä edes apua saisi hankittua.Jo tässä on lehti luettu ja aamukahviakin litkitty mukillinen, ilman tuon tietämän särvintä, sarvitta, kun niissä on niin paljon liika kaloereita. Tietäs vaan minkä kohdan jättäis syömättä, missä ne kalorit.
Enpä kokeillut laittaa, en, koska kännykkä oli laturissa ja olis käynyt kuin entisen tädin joka saunan lauteilla laittoi jalan niskan taakse. Joutui onneton huutamaan apua tuntikaupalla, ei selvinnyt lauteilta alas omin voimin.
Jääköön kertomatta kuinka siinä kävi, en kokeillut, rohkeuden puutetta minulla.
Sanotaanhan, että mikä ei taivu, se taittuu, mutta tarkoittaakohan tuo tuota jalkajuttuakin.
Taitaa olla pelkkä risujuttu!
Joten aamukahvit juotu, pullat ja leivät syömättä, puuro keittämättä ja kahvimuki uutta odottamassa. Onko tämä sitä vanhuutta?
Päivän uutinen lehdessä;
- "Eläinkunnan erikoisuus: isoäiti.
- Muiden lajien naaraat säilyttävät lisääntymiskykynsä koko ikänsä.
- Mummot ovat edistäneet lastenlastensa selviämistä."
Otsikko HS. Tiede ja luonto 02.08.-08
Arvasinhan, että jotain erikoista meissä on???? - Mökinlumo on alias Mökinlempi
Mökinlumo kirjoitti:
Jo tässä on lehti luettu ja aamukahviakin litkitty mukillinen, ilman tuon tietämän särvintä, sarvitta, kun niissä on niin paljon liika kaloereita. Tietäs vaan minkä kohdan jättäis syömättä, missä ne kalorit.
Enpä kokeillut laittaa, en, koska kännykkä oli laturissa ja olis käynyt kuin entisen tädin joka saunan lauteilla laittoi jalan niskan taakse. Joutui onneton huutamaan apua tuntikaupalla, ei selvinnyt lauteilta alas omin voimin.
Jääköön kertomatta kuinka siinä kävi, en kokeillut, rohkeuden puutetta minulla.
Sanotaanhan, että mikä ei taivu, se taittuu, mutta tarkoittaakohan tuo tuota jalkajuttuakin.
Taitaa olla pelkkä risujuttu!
Joten aamukahvit juotu, pullat ja leivät syömättä, puuro keittämättä ja kahvimuki uutta odottamassa. Onko tämä sitä vanhuutta?
Päivän uutinen lehdessä;
- "Eläinkunnan erikoisuus: isoäiti.
- Muiden lajien naaraat säilyttävät lisääntymiskykynsä koko ikänsä.
- Mummot ovat edistäneet lastenlastensa selviämistä."
Otsikko HS. Tiede ja luonto 02.08.-08
Arvasinhan, että jotain erikoista meissä on????Kappas kun taas hairahtui tuo Lumo Lempiksi.
Ei sillä, molempiahan olen, ihan oikeestikin. - Hintriika*
Tuttavapiiriini kuuluu yksi seittenkymppinen, joka tuosta vain nakkaa toisen koipensa niskan taakse. Molempia ei kuulemma enää viitsi kokeilla juuri tuosta syystä, että tulee aika avuton olo, jos ei pääsekään solmusta auki.
Ei kauankaan sitten, kun tuo sutjakka mummo pisti takajalkansa niskan taakse ravintolapöydässä, kun ei seurue muuten uskonut... - Fanni
Nauratti tuo Lempin unohtelu. Elämän eliksiiri, ainakin ½ mukillista kahvia usein unohtuu juomatta. Tunnen itseni virkeäksi kait jo puolikkaasta, kun alan puuhastella ja siihen jäi.
Olemme etsineet pienikokoista kahvinkeitintä kahden hengen huusholliin. Ei tahdo löytyä. Ovat kovin kevytrakenteisia rimpuloita, joista moni tarpeellinen ominaisuus puuttuu.
- ystävä..
Kahvia, kahvia...
Luin jokin aika sitten suomalaisen miehen ahdingosta.
Hän vertasi itseään Alexander Stubb-nimiseen
henkilöön.
Hän on pääministeri. Minä en.
Hän hymyilee. Minä en.
Hän on pitkä, minä en.
Pituutta minulla on enemmän vain sukunimessä...
jne
pitkä lista.
Onko hän yksi meistä? Ei edes samalta planeetalta,
oli lopputulema.
En voinut olla ääneen nauramatta, vaikka toisen ahdingosta on kysymys, ja kaiken lisäksi OLEN kyllä empaattinen henkilö.- Aitolahdet
oksettavat kaikkein enite.
Aina on mukva herätä uuteen aamuun, jos vastassa on ystävällinen ja empaattinen henkilö vastaanottamassa.
Kutsuasi noudttavat varmaan kaikki, joilla ei ole jalat, varsinkaan molemmat, niskan takana. Oletan edellisen haittaavan kirjoittelua.
Ikä kunto ja muut seikat huomioonottaen, rohkenen suositella vähemmän laajakaarisia jalanheittoja.
Ilosta sanailupäivää!- Jossu.
Ruuneperi kirjoitti:
Aina on mukva herätä uuteen aamuun, jos vastassa on ystävällinen ja empaattinen henkilö vastaanottamassa.
Kutsuasi noudttavat varmaan kaikki, joilla ei ole jalat, varsinkaan molemmat, niskan takana. Oletan edellisen haittaavan kirjoittelua.
Ikä kunto ja muut seikat huomioonottaen, rohkenen suositella vähemmän laajakaarisia jalanheittoja.
Ilosta sanailupäivää!harmaa on aamu, sadettakin on luvassa,
mutta eipä se paljoa meitä haittaa.
Järkytyin tuon dogo argentinon hyökkäyksestä
pikkupojan kimppuun,
poika on nyt teho-osastolla.
Koirien aggressiivisuus on nykyisin paljon yleisempää kuin ennenvanhaan,
vaikka ennen koira oli vain ulko-olio,
isäni esim. ei koiraa kyll' sisään laskenut.
Mietin: vaikka 8-vuotias pelastuisi, jäisi henkiin, niin ikuiset vammat häneen jäisivät.
Anteeksi kaikki tämä mietiskelyni, en voi mitään. Jossu. kirjoitti:
harmaa on aamu, sadettakin on luvassa,
pikkupojan kimppuun,
Mietin: vaikka 8-vuotias pelastuisi, jäisi henkiin, niin ikuiset vammat häneen jäisivät.
Anteeksi kaikki tämä mietiskelyni, en voi mitään.Kun koiran 'äiti' katselee kävely-ja pyörätien oikeassa laidassa olevia kauniita kukkasia tai maisemia,
ja koiransa nuuskii vasemmalla puolella olevia kiinnostavia tuoksahduksia,
pyöräilijän kannattaa pudottaa nopeus lähelle nollaa.Jossu. kirjoitti:
pikkupojan kimppuun,
Anteeksi kaikki tämä mietiskelyni, en voi mitään.Olin ikäluokkaa 10v kun menin suksilla järven yli kouluun.
Poikkeuksellisen suuri susikoira näki minut ja lähti juoksemaan kohti hampaat irvessä.
Pakoon lähtöä ei kannattanut edes ajatella. Rauhallista menoa eteenpäin vain "kuin muina miehinä". Ei koira muuta tehnyt kuin nuuhkaisi, mutta lähtemättömätön jälki jäi mieleeni. Vieläkin muistan nuo hetket kuin poltinmerkkeinä.
Minusta tuli hetkessä koiravihaaja, ainakin inhoaja. Miten joku voi pitää tuollaista lemmikkiä, joka leikkisyydesäänkin voi kaataa lapsen, miksei aikuisenkin.
Tulikohan minusta tuon takia kissaihminen?Ruuneperi kirjoitti:
Olin ikäluokkaa 10v kun menin suksilla järven yli kouluun.
Poikkeuksellisen suuri susikoira näki minut ja lähti juoksemaan kohti hampaat irvessä.
Pakoon lähtöä ei kannattanut edes ajatella. Rauhallista menoa eteenpäin vain "kuin muina miehinä". Ei koira muuta tehnyt kuin nuuhkaisi, mutta lähtemättömätön jälki jäi mieleeni. Vieläkin muistan nuo hetket kuin poltinmerkkeinä.
Minusta tuli hetkessä koiravihaaja, ainakin inhoaja. Miten joku voi pitää tuollaista lemmikkiä, joka leikkisyydesäänkin voi kaataa lapsen, miksei aikuisenkin.
Tulikohan minusta tuon takia kissaihminen?Ennen saivat koirat juosta vapaana maalla.
Jouduin alakoulussa kulkemaan tytön kanssa, joka pelkäsi koiria.
Minun oli oltava rohkea meidän molempien puolesta.
Kielsin juoksemasta pakoon. Sitten menin koiraa vastaan painavin askelin, lyöden jalkoja maata vasten.
Koira kääntyi pois ja meni tiehensä häntä koipien välissä.
Taas rauha maassa!- Fanni
Ruuneperi kirjoitti:
Olin ikäluokkaa 10v kun menin suksilla järven yli kouluun.
Tulikohan minusta tuon takia kissaihminen?Kuukausi sitten koin yllätyshyökkäyksen. Kaksi isokokoista koiraa juoksivat omalla pihalla puiden takaa päin voimalla hyppien. Selälleni lensin ja sätkin kuin avuton kala. Koiraemäntä kiroili ja kiskoi remmistä isoja koiriaan.
Parin askeleen päässä takana oli terävä betoniporras. Entäs jos takaraivo olisi iskeytynyt siihen. Kiitän suojelijaani, että pääkopassa vielä liikkuu selkeitä ajatuksia, joita sormet naputtelevat.
Jatkan seniorijumppaa ja kävelen niin paljon kuin koivista irtoaa ja yritän olla aina varuillani, kun kouluttamattomat isot hurtat lähestyvät. - Satu*
En kestä millään nauramatta ääneen!
- susmorsiin
Satu* kirjoitti:
hyväntahdon lähettiläiden ketju etenee nopeasti.
Minulle tulivat mieleen aikaisempien vuosien metsäreissut.Metsän annit on koettu,marjat ja sienet kerätty,luonnonvoimaa talteen otettu.
Kun sekin on tullut tehdyksi "perinpohjin",vuosikymmenet kerätty marjat ja sienet itse,niin voi ihan hyvillä mielin luovuttaa siitäkin.
Meillä isä veikin meidät lapset metsään heti,kun vain kynnelle kyettiin.Ai-ai niitä herkullisia lakkaämpäreitä keittiössä mehustumassa sokerin kanssa,joista kävin aina salaa näpsäsemässä marjan.Omat lapseni ja lapsenlapseni samoin töytyyttänyt metsään,joten ovat siemenet itämässä,vaikka heillä ei vielä se metsähimon aika koittanut,on nyt muutakin tärkeämpää.Mutta senkin aika tulee.
Samoin huomasin lapsissa luonnon,metsän rauhoittavan vaikutuksen.Kun ottotyttärellämme oli vaikeita aikoja pienenä,läksimme metsään ja siellä hän rauhoittui.Itselläni oli "etsikkoaikanani" puunhalausvaihe,mitä vanhempi ja tukevampi puu,sitä enemmän energiaa tuntui saavan kämmenet puun kylkeä vasten laittaessaan.
Aina muuttaessamme uudelle paikkakunnalle oli tärkeää lähteä tutkimaan lähiympäristöä,löytää marja-ja sienipaikat.Ihan hymyilyttää muistaessani Itä-Suomessa asumista,miten monelta paikkakunnalta osaisin opastaa hyville marjapaikoille.
Oli kiva,kun yksi tyttäreni sanoi äskettäin,että hän muistaa minun monta kertaa sanoneen,ettei metsässä saa mekastaa;metsänhaltija ei opasta meitä marjojen luo,ja niinpä löysimmekin aina hyvät marjapaikat.Niinpä,metsänhaltija opasti.
Miten paljon voimaa,henkisesti ja konkreettisestikin metsistä ammennettiin! Fanni kirjoitti:
Kuukausi sitten koin yllätyshyökkäyksen. Kaksi isokokoista koiraa juoksivat omalla pihalla puiden takaa päin voimalla hyppien. Selälleni lensin ja sätkin kuin avuton kala. Koiraemäntä kiroili ja kiskoi remmistä isoja koiriaan.
Parin askeleen päässä takana oli terävä betoniporras. Entäs jos takaraivo olisi iskeytynyt siihen. Kiitän suojelijaani, että pääkopassa vielä liikkuu selkeitä ajatuksia, joita sormet naputtelevat.
Jatkan seniorijumppaa ja kävelen niin paljon kuin koivista irtoaa ja yritän olla aina varuillani, kun kouluttamattomat isot hurtat lähestyvät.Ikävä kokemus koirien kanssa.
Omalla kohdallani tapahtui tutulla järvenjäällä hiihtäessä. Pariskunta tuli vastaan matkojen päässä. Heidän suurikokoinen susikoira ryntäsi silmittömästi minua kohden. Hyppi kaulankorkeudelle ihan läheltä, ikäänkuin puraistakseen.
En uskaltanut sohia suksisauvoilla siinä pelossa, että käy oikeasti kurkkuun kiinni.
Tuntui että sydän pysähtyy pelosta.
Sitten näykkäsi takamuksesta, monien asujen
läpi jäi hampaanjäljet ihoon.
Sanoin omistajille-kun tulivat lähemmäs- miksi ette kieltäneet koiraanne.
Herra vastasi: ei meidän koira mitään tee, se on niin kiltti,,
kun näytin takamustani, vaateiden päältä, ai no, onhan tuo tuosta näykännyt,,,
Kotona näin hampaanjäljet.
Jäällä liikui myös meidän pieniä lastenlapsia.
Sen jälkeen olen pelännyt suuria koiria entistä enemmän.
Oli virhe kun en poliisille ilmoittanut, eihän koiria olisi saanut silloin edes irti pitää.
"Kiltit koirat" raatelee lapsia, ihan omanperheenkin pienten kimppuun käyvät. Miksihän niitä ei pidetä kiinni jos aikuisia ei ole paikalla? Kuten hiljattain sen oman perheen lapsen raateli- pihassa irti oleva koira.
Ja onhan näitä esimerkkejä.
Ymmärrän silti "koirafaneja". Onhan se pieni lemmikki ihana seuralainen ja ajankulu jolle jutella. Mutta jos ottaa eläimen ,pitäisi myös
huolehtia ,, eläin voi aina olla arvaamaton.susmorsiin kirjoitti:
Minulle tulivat mieleen aikaisempien vuosien metsäreissut.Metsän annit on koettu,marjat ja sienet kerätty,luonnonvoimaa talteen otettu.
Kun sekin on tullut tehdyksi "perinpohjin",vuosikymmenet kerätty marjat ja sienet itse,niin voi ihan hyvillä mielin luovuttaa siitäkin.
Meillä isä veikin meidät lapset metsään heti,kun vain kynnelle kyettiin.Ai-ai niitä herkullisia lakkaämpäreitä keittiössä mehustumassa sokerin kanssa,joista kävin aina salaa näpsäsemässä marjan.Omat lapseni ja lapsenlapseni samoin töytyyttänyt metsään,joten ovat siemenet itämässä,vaikka heillä ei vielä se metsähimon aika koittanut,on nyt muutakin tärkeämpää.Mutta senkin aika tulee.
Samoin huomasin lapsissa luonnon,metsän rauhoittavan vaikutuksen.Kun ottotyttärellämme oli vaikeita aikoja pienenä,läksimme metsään ja siellä hän rauhoittui.Itselläni oli "etsikkoaikanani" puunhalausvaihe,mitä vanhempi ja tukevampi puu,sitä enemmän energiaa tuntui saavan kämmenet puun kylkeä vasten laittaessaan.
Aina muuttaessamme uudelle paikkakunnalle oli tärkeää lähteä tutkimaan lähiympäristöä,löytää marja-ja sienipaikat.Ihan hymyilyttää muistaessani Itä-Suomessa asumista,miten monelta paikkakunnalta osaisin opastaa hyville marjapaikoille.
Oli kiva,kun yksi tyttäreni sanoi äskettäin,että hän muistaa minun monta kertaa sanoneen,ettei metsässä saa mekastaa;metsänhaltija ei opasta meitä marjojen luo,ja niinpä löysimmekin aina hyvät marjapaikat.Niinpä,metsänhaltija opasti.
Miten paljon voimaa,henkisesti ja konkreettisestikin metsistä ammennettiin!Tuohon tapaan vaikuttaa metsän voima monella eri tasolla ja tavalla.
Meidänkin pienet ovat ensimmäiset mustikkapiirasmarjansa keränneet yhdessä isän ja äidin kanssa.
Heillekin se on sitten 'jäänyt päälle'.
Tänä vuonna vain marjat ovat hakusessa.- onko oikein sopivaa
Satu* kirjoitti:
mahtaa aloittaja Murreketjusta ajatella?
Minua ei oikein hauskuuta, sillä pilan puolelle menee. onko oikein sopivaa kirjoitti:
mahtaa aloittaja Murreketjusta ajatella?
Minua ei oikein hauskuuta, sillä pilan puolelle menee.Nauru tuntuu niin hyvälle.
- siskosesi
satu kirjoitti:
Nauru tuntuu niin hyvälle.
Minuakin naurattaa ja golfailen . Kaunista, reipasta , ihanaa syyskuuta! ;)
http://golfpiste.com/kuvat_peruskuvat/ViGC.jpg - Katicat2
susmorsiin kirjoitti:
Miten paljon voimaa,henkisesti ja konkreettisestikin metsistä ammennettiin!On se metsä semmoinen paikka missä sielu lepää ja rauhoittuu. Ajatukset saavat olla vapaana. Luonto suojelee ympärillä, puut puhuvat huminallaan. Lapsena sinne vietiin aikuisten naisten kanssa marjoja ja sieniä poimimaan. Ei se mustikoiden poimiminen hauskaa ollut, toista on nyt. Mikään ei pidättele metsään menemistä. Tänä kesänä ei ole meilläpäin marjoja eikä vielä sieniäkään. Vain kolme herkkutattia olen saanut. Eletään toivossa. Vattupuskia olen tyhjennellyt, onneksi niitä on ollut. Tänään syötiin hernekeittoa lasten ja lastenlasten kanssa. isoja lättyjä vadelmien kanssa jälkiruoaksi.
Hyvää yötä nyt, seuraavaksi saakin sitten aamukahvia. Jossu. kirjoitti:
pikkupojan kimppuun,
Anteeksi kaikki tämä mietiskelyni, en voi mitään.Usein kaupungissa unohdetaan, että vaikka koira asuu sisällä, sitä ei pidä ottaa ihmisen veroiseksi.
Koiran äly ei riitä olemaan pomo, eli päättämään asioista.
Koiran tulee olla perheen alinta kastia, myös lasten suhteen.
Minulla ei ikinä ole ollut vaikeuksia koirien kanssa, vaikka olen tavannut vihaisiakin yksilöitä. Luulisin, että vihainen koira on pelkuri. Kun niitä ei pelkää ja käsittelee niitä rauhallisesti, niin ongelmia ei yleensä ole.
Koirissakin on tietysti sairaita yksilöitä, ihan niin kuin meissä ihmisissäkin. Ne on sitten poikkeustapauksia.- Satu*
Jopel kirjoitti:
Usein kaupungissa unohdetaan, että vaikka koira asuu sisällä, sitä ei pidä ottaa ihmisen veroiseksi.
Koiran äly ei riitä olemaan pomo, eli päättämään asioista.
Koiran tulee olla perheen alinta kastia, myös lasten suhteen.
Minulla ei ikinä ole ollut vaikeuksia koirien kanssa, vaikka olen tavannut vihaisiakin yksilöitä. Luulisin, että vihainen koira on pelkuri. Kun niitä ei pelkää ja käsittelee niitä rauhallisesti, niin ongelmia ei yleensä ole.
Koirissakin on tietysti sairaita yksilöitä, ihan niin kuin meissä ihmisissäkin. Ne on sitten poikkeustapauksia.Tyttökaverini lähti pakoon joskus, silloin koira oli heti hänen perässään.
Ellen paennut, vaan menin kohti, koira lähti.
Kyllä sen käytännössä sitten oppi huomaamaan.
Mutta tuo ystäväni oli jo saanut sen pelon niin
voimakkaasti, että minä aina hänenkin puolestaan sitten hoidin vihaiset koirat. - Satu*
siskosesi kirjoitti:
Minuakin naurattaa ja golfailen . Kaunista, reipasta , ihanaa syyskuuta! ;)
http://golfpiste.com/kuvat_peruskuvat/ViGC.jpgMeillä on sitten todellakin 'jotain yhteistä'.
Nuo väylät ovat niin kauniita, että näen välillä untakin siellä kulkien. - Patex
Aitolahdet kirjoitti:
oksettavat kaikkein enite.
pedofiilit, 600 miestä netti-pedofiili-renkaassa!
Ei tätä ihminen enää voi käsittää. - maailma.....
Patex kirjoitti:
pedofiilit, 600 miestä netti-pedofiili-renkaassa!
Ei tätä ihminen enää voi käsittää.menee yhä inhottavammaksi
- Irakin sodan
maailma..... kirjoitti:
menee yhä inhottavammaksi
olevan tehtävä Jumalalta.
Se tuntui kauhistuttavalta.
Hyvä että edes täällä voi puhua kamalastakin asiasta.
Minusta tuli demokraatti lopullisesti. - uzma-m
Irakin sodan kirjoitti:
Minusta tuli demokraatti lopullisesti.on tmakin jenkit pari paivaa sitten pommittivat rajan talle puolelle,iskussa kuoli vain siviileja naisia ja lapsia,oliko tamakin herran tahto?
- Jossu.
uzma-m kirjoitti:
on tmakin jenkit pari paivaa sitten pommittivat rajan talle puolelle,iskussa kuoli vain siviileja naisia ja lapsia,oliko tamakin herran tahto?
Kyllä on kysymys aivan muusta. ...
- Vain ensimmäinen rivi
Jossu. kirjoitti:
Kyllä on kysymys aivan muusta. ...
näkyy viestistä, jonka Uzmalle kirjoitin.
Saa nähdä näkyykö - Jössu.
Vain ensimmäinen rivi kirjoitti:
näkyy viestistä, jonka Uzmalle kirjoitin.
Saa nähdä näkyyköIrakin sota on saanut pelkäämään jenkkien toimia
maailmassa.
Uusi kylmän sodankin aika on alkamassa.
Ei sodalla rauhaa maailmaan saa.
Mutta Uzmalle terveiseni täältä koto-Suomesta!
Hyvää alkanutta päivää kaikille ystäville! - Adalmiina Z
Irakin sodan kirjoitti:
Minusta tuli demokraatti lopullisesti.tuntui jotenkin aivan vastuuttomalta en tykännyt ollenkaan.
Kyllä nyt taitaa tulla toiselle puolelle
presidentin virka.
En haluaisi tietää koko vaaleista. Viimekerrallakinkun oli Amerikan vaalit pistin aina kiinni. - näytti minustakin!
Adalmiina Z kirjoitti:
tuntui jotenkin aivan vastuuttomalta en tykännyt ollenkaan.
Kyllä nyt taitaa tulla toiselle puolelle
presidentin virka.
En haluaisi tietää koko vaaleista. Viimekerrallakinkun oli Amerikan vaalit pistin aina kiinni.Silmien ilme oli kuin huumeidenkäyttäjällä.
Ja siihen kun lisää nuo puheet!
Vai että oikein Herran tahto? -Voi hyvä hytynen. näytti minustakin! kirjoitti:
Silmien ilme oli kuin huumeidenkäyttäjällä.
Ja siihen kun lisää nuo puheet!
Vai että oikein Herran tahto? -Voi hyvä hytynen.Viime vaaleissa ei monikaan uskonut Euroopassa, että Bush pääsi toiselle kaudelle, mutta pääsi kuitenkin.
Ei ehken olisi päässyt, jos eurooppalaiset olisivat olleet päättämässä.
Eikä Amerikka ole miksikään muuttunut.- Merilii
Jopel kirjoitti:
Viime vaaleissa ei monikaan uskonut Euroopassa, että Bush pääsi toiselle kaudelle, mutta pääsi kuitenkin.
Ei ehken olisi päässyt, jos eurooppalaiset olisivat olleet päättämässä.
Eikä Amerikka ole miksikään muuttunut.Käydessäni siellä ällistelin sitä heidän tyyliään.
Valtavia rikkaiden kauppakeskuksia aivan pakrollaan kaikenlaista tavaraa, krääsääkin, koko päivän me siellä kulutimme aivan hukkaan, voi sanoa, ainoa, minkä niillä hinnoilla kykenimme ostamaan oli kanasalaatti.
Se oli niin hyvä ja runsas, että kriittisyys unohtui, söimme ja nautimme.
Ajattelimme Amerikka, jonne monet sukulaisemme joutuivat lähtemään viime vuosituhannen ekalla kymmenellä, koska Suomessa olisi tullut nälkä. - Merilii
Merilii kirjoitti:
Käydessäni siellä ällistelin sitä heidän tyyliään.
Valtavia rikkaiden kauppakeskuksia aivan pakrollaan kaikenlaista tavaraa, krääsääkin, koko päivän me siellä kulutimme aivan hukkaan, voi sanoa, ainoa, minkä niillä hinnoilla kykenimme ostamaan oli kanasalaatti.
Se oli niin hyvä ja runsas, että kriittisyys unohtui, söimme ja nautimme.
Ajattelimme Amerikka, jonne monet sukulaisemme joutuivat lähtemään viime vuosituhannen ekalla kymmenellä, koska Suomessa olisi tullut nälkä.Äitiä kirjeillään oli houkutellut mukaan molemmat,
mutta isäni(in spe) voitti äidin puolelleen.
Eno kuoli 105 ½ -vuotiaana siellä, ei käynyt Suomessa enää koskaan, mutta poikansa ovat käyneet.
- Satu*
Eilisen siivoussaavutukseni tulos: makkari ja kylppäri.
Matot molemmissa nukkasellaisia, joten ne olivat ulkona ja ovat vielä olleet yön parvekkeella.
Tänään vuorossa vielä olohuone, keittiö ja eteinen.
"Vähän päivässä, paljon viikossa."
Aamukahvi sämpylöineen maistuu.
Hyvää päivää kaikille ystäville1Me ollaan täällä tänään melkein kahdestaan.
Onkohan toiset menneet sieneen tai puolukkaan?
Minä ajattelin viivyttää lähtöä puolille päivin, jotta puista ei tipu yön kastetta niskaan.Seison kahvimuki kädessä keittiön ikkunan luona.
Ulkona sataa, ikkuna kaipaisi pesua ja verhot vaihtamista.
Aurinkoisina päivinä pitää olla verho joka pitää säteet ulkopuolella, muutoin on liian kuumaa ja kaikki värit haalistuvat.
Kesällä ompelin paneeli verhot jotka voi työntää sivuun, vielä niitä tarvitaan ja talvella voivat toimia rullaverhon asemassa.
Jokohan tänään etsimään verhoja kaapista ja tekemään muutoksia muutenkin keittiössä. Aina sitä siivoamista riittää, asuu yksin tai muiden kanssa.
Sade pilasi lenkkisuunnitelmani, tänään tulee sali-ilta.- Katicat2
Jopel kirjoitti:
Me ollaan täällä tänään melkein kahdestaan.
Onkohan toiset menneet sieneen tai puolukkaan?
Minä ajattelin viivyttää lähtöä puolille päivin, jotta puista ei tipu yön kastetta niskaan.Vain melkein kahdestaan, mutt' ei ihan. Ne joilla metsissä marjoja menevät metsään, jos ei sada. Turussa ei sada mutta metsään ei mennä, mennään kuntosaliin, saunaan ja uimaan. Näin on pyhästi päätetty, vaikka kuinka laiskottaisi.
raportti aamupalasta:
kahvi karjalanpiirakka(torilta ostettu herkku)ja vadelmia raejuustoa. - uzma-m
Tuoksuvattu kirjoitti:
Seison kahvimuki kädessä keittiön ikkunan luona.
Aurinkoisina päivinä pitää olla verho joka pitää säteet ulkopuolella, muutoin on liian kuumaa ja kaikki värit haalistuvat.
Kesällä ompelin paneeli verhot jotka voi työntää sivuun, vielä niitä tarvitaan ja talvella voivat toimia rullaverhon asemassa.
Jokohan tänään etsimään verhoja kaapista ja tekemään muutoksia muutenkin keittiössä. Aina sitä siivoamista riittää, asuu yksin tai muiden kanssa.
Sade pilasi lenkkisuunnitelmani, tänään tulee sali-ilta.Meilla noustiin aamupalle jo 4:45,on paaston aika, mies ja minia paastoavat,se tietaa sita etta aamupala pitaa syoda ennen 5:15.Minia hoiteli aamupalan,mina join aamuteeni seurana ja sitten annoin Liisa koiralenikin pari kanamunaa chapatiin sekoitettuna aamupalaksi.
Nyt meilla pidetaan siestaa. - Kannellinen udumbara
uzma-m kirjoitti:
Meilla noustiin aamupalle jo 4:45,on paaston aika, mies ja minia paastoavat,se tietaa sita etta aamupala pitaa syoda ennen 5:15.Minia hoiteli aamupalan,mina join aamuteeni seurana ja sitten annoin Liisa koiralenikin pari kanamunaa chapatiin sekoitettuna aamupalaksi.
Nyt meilla pidetaan siestaa.Minulla vaan on valtakunnan karmein flunssa, kaikki paikat särkee, silmät tippuu vettä ja kaiken aikaa pitää niistää....ApUWaaa!
- Toivoton Toivonen
Tuoksuvattu kirjoitti:
Seison kahvimuki kädessä keittiön ikkunan luona.
Sade pilasi lenkkisuunnitelmani, tänään tulee sali-ilta.Ei aina vedä iänikuinen siivoaminen. Siihen pitää kovasti itseään lietsoa. Vasta, kun on vieraita tiedossa, huiske alkaa pakolla. Käden jälki näkyy ja tuntuu, mutta siivouksen tekijä harvoin kiitosta saa.
Laura Jurkka suosittelee hyvää imurointistrategiaa: Imuria kannattaa säilyttää eteisen lattialla. Voi sanoa yllätysvieraille, että olinkin juuri siivoamassa.
Tällä hetkellä vieraiden tulon tietäessäni 2 vkoa aikaisemmin, olen melkein kaiken käynyt läpi alkaen ikkunoista parvekkeesta, tekstiileistä joka nurkkaan ja komeroihinkin. Oli muutenkin kesän jälkeen sopivaa perinpohjin rynnistää. Löytyi paljon hyönteisiä, hämähäkinverkkoja, koivunsiemeniä ! Tuli pestyä ja vaihdettua toisiin keittiön verhot. Nyt sadepäivänä on pyöreän pöytäliinan silitys ja lakanoiden pyykkääminen. Alkaa vierastarjoiluun varustautuminen.
- tämäpä tämä
on mielenkiintone ketju.
Puurot on jo syöty ja kahvit juotu, mutta huumori
ei tässä harmaudessa oikein pelaa.
Mukava oli lukea ketju, jatkakaa edelleen.
toivoo kulkuri xyz.Tuli nautittua tosi epäterveellinen aamupala !
Vain pullakahvit! eikä muuta.
Tosin tukeva lounas syötiin jo puoliltapäivin.
Jos joku huomasi aamulla tuon TV kokin, juuri sellainen broilerivuoka oli uuniin työnnetty kypsymään. Ihan nauratti itseään, että ohje tuli vähän myöhässä,,,,,,,,
Lantun tilalle tosin laitoin kukkakaalia ja purjon tilalle tavallista sipulia. Porkkanoita (tosi makeita) ja pohjalle riisiä.
Päällimäiseksi broilerin fileet. Nesteeksi liha, tai kasvisliemi kuutio veteen liotettuna.
Ruskistin pinnan äkkiä, sitten tinapaperin alla hautuvat kypsäksi.
Tulos oli yhdellä sanalla: Hyvää.
Ison vuuan kun teen on ruokaa oikein säilytettynä useaksi päiväksi.
Siihen voi laittaa mitä kenenkin mielikuvitus sanoo. Joskus laitoin parsaa, muiden lisäksi.
Voi lähteä vaikka asioille pariksi tunniksi, jos jättää uunin 125 asteeseen. Se tinapaperi päälle.
Valmista on kun kotiin tulet, eikun syömään vaan.
Hyvää päivän jatkoa kaikille sateesta huolimatta.
Sieltä se paiste aikanaan tulee- nyt on hyvä tehdä sadesään juttuja eiks,vaan !!- Katicat2
meri-kukka98 kirjoitti:
Tuli nautittua tosi epäterveellinen aamupala !
Vain pullakahvit! eikä muuta.
Tosin tukeva lounas syötiin jo puoliltapäivin.
Jos joku huomasi aamulla tuon TV kokin, juuri sellainen broilerivuoka oli uuniin työnnetty kypsymään. Ihan nauratti itseään, että ohje tuli vähän myöhässä,,,,,,,,
Lantun tilalle tosin laitoin kukkakaalia ja purjon tilalle tavallista sipulia. Porkkanoita (tosi makeita) ja pohjalle riisiä.
Päällimäiseksi broilerin fileet. Nesteeksi liha, tai kasvisliemi kuutio veteen liotettuna.
Ruskistin pinnan äkkiä, sitten tinapaperin alla hautuvat kypsäksi.
Tulos oli yhdellä sanalla: Hyvää.
Ison vuuan kun teen on ruokaa oikein säilytettynä useaksi päiväksi.
Siihen voi laittaa mitä kenenkin mielikuvitus sanoo. Joskus laitoin parsaa, muiden lisäksi.
Voi lähteä vaikka asioille pariksi tunniksi, jos jättää uunin 125 asteeseen. Se tinapaperi päälle.
Valmista on kun kotiin tulet, eikun syömään vaan.
Hyvää päivän jatkoa kaikille sateesta huolimatta.
Sieltä se paiste aikanaan tulee- nyt on hyvä tehdä sadesään juttuja eiks,vaan !!Tässä helppo ja kevyt(painonvartijoiden) ohje:
(4 annosta)
2 br. rintafilettä
1,5dl keittämätöntä riisiä
1 paprika paloina
2 porkkanaa ohuina viipaleina
1 sipuli pieninä paloina
ripaus curryä ja pipp.sekoitusta
3 dl vettä
1 kanaliemikuutio
Laita paistopussiin riisi,paprika,porkkana,sipuli,mausteet ja vesi. leikkaa fileet 2-3 viipaleiksi ja asettele riisin ja kasvisten päälle. Paista uunissa 200 asteessa n. 30 min.
Oli siellä aika märkää.
Löysin suppilovahveroita, kanttarelleja, tatteja, ja rouskuja.
Ei siinä palkoille olisi päässyt, mutta ei sinne sen takia mennäkään.
Kivaa oli.
Onkos päiväkahvia vielä pannussa?- Fanni
Sienet ovat hyvä ruoan lisä. Niillä elää paremmin kuin tyhjällä huumorilla. Kun joku heittää tyhjää läppää, ei siitä maailma paremmaksi tule, vaikka näytti joku niin luulevan.
Työn raatajille vietiin entisaikaan, kun ei joka taloudessa termospulloa löytynyt, päiväkahvia työpaikalle vaikka puhtaaseen villasukkaan työnnetyssä lasipullossa. Nyt on keittimet, automaatit ja termarit, joten sangasta kiinni. Hyvin oli hyvää,, kenen lie keittämää.Se kahvi.
Onhan se metsässä liikkuminen tosi kivaa ja rentouttavaa, vaikkei nyt aina saalis kummoinen olisikaan. Kivahan se on nekin vähät syödä, ja nauttia niistä !tässä pari mennyt.
Pyöräily sateessa onkin oma nautinnonlajinsa.
Tänään olisi ollut meidän petanque game,
mutta sinne ei sateen vuoksi huvittanut lähteä.
Huomenna sitten ulkoilupäivä.
Ainakin nyt paikallissäätiedote lupailee aurinkoista kentälle,
siellähän on oma pienoisilmastonsa.
Säätiedote voi muutuakin,
kun on ukkosta ollut ilmassa,
mutta sitten eletään sen mukaan.satu kirjoitti:
tässä pari mennyt.
Pyöräily sateessa onkin oma nautinnonlajinsa.
Tänään olisi ollut meidän petanque game,
mutta sinne ei sateen vuoksi huvittanut lähteä.
Huomenna sitten ulkoilupäivä.
Ainakin nyt paikallissäätiedote lupailee aurinkoista kentälle,
siellähän on oma pienoisilmastonsa.
Säätiedote voi muutuakin,
kun on ukkosta ollut ilmassa,
mutta sitten eletään sen mukaan.Olipa juhlapäivä! Meillä kävi SIIVOOJA ! Se on niin ainutlaatuinen kokemus, että mielestäni oikeuttaa huutamaan isoilla kirjaimilla. Kesän tyhjänä ollut asunto on nyt niin siisti, että kuljen mykistyneenä huoneesta toiseen ja varon tiputtamasta roskia silmistäni. Pienenä likkana sain sellaisen varoituksen koulukortteerini sedältä.
Päiväkahveella meillä ei juurikaan pullan kanssa mällätä, mutta juhlan kunniaksi siivutin rullatortun jämän, kostutin mehulla, lusikoin päälle sitruunarahkaa ja vadelmia. Nam!
Makeita unia, tavataan aamukahveella!mari-li kirjoitti:
Olipa juhlapäivä! Meillä kävi SIIVOOJA ! Se on niin ainutlaatuinen kokemus, että mielestäni oikeuttaa huutamaan isoilla kirjaimilla. Kesän tyhjänä ollut asunto on nyt niin siisti, että kuljen mykistyneenä huoneesta toiseen ja varon tiputtamasta roskia silmistäni. Pienenä likkana sain sellaisen varoituksen koulukortteerini sedältä.
Päiväkahveella meillä ei juurikaan pullan kanssa mällätä, mutta juhlan kunniaksi siivutin rullatortun jämän, kostutin mehulla, lusikoin päälle sitruunarahkaa ja vadelmia. Nam!
Makeita unia, tavataan aamukahveella!kun on siivossa huushålli!
Minulla tuo 'viikkosiivous' meni nyt pitkän kaavan mukaan aivan 'omatekemänä', mutta tyytyväinen olen minäkin!
Ilse kirjoitti tuosta nuudeli-lounaastaan, ja minustakin se on välillä hyvä vaihtelun antaja tavallisiin arkilounaisiin.
Tosin nuudeleiden maustesekoituspusseissa on monenlaisia vaihtoehtoja, toiset mieluisia,
kaikki eivät ehkä niinkään.
Hyvää perjantain jatkoa kaikille!- Ilse
satu kirjoitti:
kun on siivossa huushålli!
Minulla tuo 'viikkosiivous' meni nyt pitkän kaavan mukaan aivan 'omatekemänä', mutta tyytyväinen olen minäkin!
Ilse kirjoitti tuosta nuudeli-lounaastaan, ja minustakin se on välillä hyvä vaihtelun antaja tavallisiin arkilounaisiin.
Tosin nuudeleiden maustesekoituspusseissa on monenlaisia vaihtoehtoja, toiset mieluisia,
kaikki eivät ehkä niinkään.
Hyvää perjantain jatkoa kaikille!Äänenavausharjoitukset käynnissä,
sillä onnittelulaulun on sujuttava hienosti.
Kaunista huomenta kaikille!
- Ruhnehepri
Hyvin on platsaa ja veistejä hiodettu. Olhin ritsheilyllä ja otin.
- myös sinä
risteilit )))
- niitä risteilyllä
rasittuneita mu... sitten! aamulla sitten buranaa ja keltasta jaffaa, kyllä se siitä.
- Satakiel
niitä risteilyllä kirjoitti:
rasittuneita mu... sitten! aamulla sitten buranaa ja keltasta jaffaa, kyllä se siitä.
rokata !
Jo meni pipariks tää yö, Olipa tuossa eilen railakkaat kerhon avajaiset rokkeineen, siinä sitten vieteri katkes varhain ehtoolla ja uni yllätti. Voi hitski kun ei voi nukkua varastoon.
Tässä sitä sitten pitäisi hamuta sumppia jotta saisi toisenkin silmän auki. - Jossua miellyttävät
kaikki nämä viestit,
olen lukenut tässä herättyäni.
Hyvää päivää kaikille ystäville! Jossua miellyttävät kirjoitti:
kaikki nämä viestit,
olen lukenut tässä herättyäni.
Hyvää päivää kaikille ystäville!En niinkän humalassa ollut, kunhan sanoilla pelleilin. Tuon i:n ja u;n vaihtokin voisi mennä hyvinkin panovirheiden tiliin.
Mitään lääkettäkään en tuon virtuaalihumalani takia tarvi. Antéeksi, että sisältöä pilasin!- Katicat2
Ruuneperi kirjoitti:
En niinkän humalassa ollut, kunhan sanoilla pelleilin. Tuon i:n ja u;n vaihtokin voisi mennä hyvinkin panovirheiden tiliin.
Mitään lääkettäkään en tuon virtuaalihumalani takia tarvi. Antéeksi, että sisältöä pilasin!Mahdoitko kuunnella Radio peiliä yöllä, jossa Päiviö Pyysalo haastatteli Heikki Kinnusta. Kinnunen kertoi kuinka hän näytellessään Jeppeä oli juovinaan lavalla Koskenkorvaa, antoi jopa eturivissä istuvillekin huikat. Aidoksi aineeksi totesivat.
Siinä sitten Jeppe tuli humalaan, mutta katsojien ihmeeksi näytelmän loppukumarruksessa oli vesiselvä mies. Tätä olivat Järvenpään sosiaalisairaalan miehet, jotka olivat esitystä katsomassa, koko illan porukalla ihmetelleet, että osasipa mies olla humalassa selvänäkin.
Teatterissa tehdään silmänkääntötemppuja.
Kinnunenkin vaihtoi Koskenkorvapullon vesipulloon niin etteivät katsojat huomanneet. Ruuneperi kirjoitti:
En niinkän humalassa ollut, kunhan sanoilla pelleilin. Tuon i:n ja u;n vaihtokin voisi mennä hyvinkin panovirheiden tiliin.
Mitään lääkettäkään en tuon virtuaalihumalani takia tarvi. Antéeksi, että sisältöä pilasin!saimme makeat naurut.
Nauru on hyvää unilääkettä, nukuin paljon paremmin
sen jälkeen.
Rentoutustakohan se aiheuttaa ,
en tiedä,
mutta nauran mielelläni.:)- Rätkätin
satu kirjoitti:
saimme makeat naurut.
Nauru on hyvää unilääkettä, nukuin paljon paremmin
sen jälkeen.
Rentoutustakohan se aiheuttaa ,
en tiedä,
mutta nauran mielelläni.:)Sinulla on nuori sielu, kun vielä naurat ihan olan takaa !
- Jossu P
Rätkätin kirjoitti:
Sinulla on nuori sielu, kun vielä naurat ihan olan takaa !
Niin Sadulla kuin meillä muillakin, huumorintajua riittää ja nauru kelpaa!
Emme me muuten täällä näin hyvin viihtyisi. - Jossun viesti?
Rätkätin kirjoitti:
Sinulla on nuori sielu, kun vielä naurat ihan olan takaa !
???
- Rätkättää
Jossu P kirjoitti:
Niin Sadulla kuin meillä muillakin, huumorintajua riittää ja nauru kelpaa!
Emme me muuten täällä näin hyvin viihtyisi.Ei tuo sielu tuosta vanhene, vaikka vakoja poskeen tulee. Hytkyttää aivan, kun on lystiä viestiä foorumilla toinen toisensa perään.
- mietittiin
Rätkättää kirjoitti:
Ei tuo sielu tuosta vanhene, vaikka vakoja poskeen tulee. Hytkyttää aivan, kun on lystiä viestiä foorumilla toinen toisensa perään.
ja rupesin sitte itekin sitä pohtimmaan,
kun ei häntä ole näkynyt enää.
Kun hä sanoi kerra että jos tietäsitte kuka minä olen, niin tuli mielen että olisiko kansanedustaja?
Hän nyt myöhemmin sano ettei ole käynynnä kun
keskikoulun ja jos on merkittävä, voisi olla siis tuo kansanedustaja.
Hän paljon on puhunut Anneli Jäätteenmäen puolesta kun hänet juoniteltiin pois pääministerin paikalta
ja hän puhui siitä PL.llästä joka juoni sen pois
että, olisiko ollu keskustan edustaja. - ti..
Rätkättää kirjoitti:
Ei tuo sielu tuosta vanhene, vaikka vakoja poskeen tulee. Hytkyttää aivan, kun on lystiä viestiä foorumilla toinen toisensa perään.
jäi
- Jossu.
Rätkättää kirjoitti:
kuten itse itsestäsi kirjoitit,
kaipaisi varmaan jotain apua tai hoitoa.
Omalla viestilläsi kerroit jotain itsestäsi, vaot poskillasi peiliin katsoessasi vain syvenevät,
jos yrität sanoa jotain muista, kuten teit eilen.
Tässä ketjussa emme yritä sanoa jotain toisistamme,
vaan toisillemme, kannustaen, iloa ja huumoria viljellen.
Täällä on paljon hyviä, miellyttäviä kirjoittajia, kuten Fanny, Satu,Ilse, Ruuneperi, Jopel,
Uzma, Katicat, Hintriika ja monet muut, en jaksa nyt aamutuimaan ennen kahvia kaikkia edes luetellakaan.
Kirjoitellaan ystävällisessä hengessä!
Rauhaa ja rakkautta aamukahville ja koko päiväksi,
kaikkien aterioiden aikaan! - Ilse
Jossun viesti? kirjoitti:
???
Miksi muuten kirjoittelisimmekaan?
Olen syönyt jo lounaankin, 1n sipulin pilkoin, samoin parsakaalin pieneen vesimäärään, annoin kiehua, sitten nuudeleita pussi mausteineen sekaan ja vielä kolme minuuttia, kaikki lautaselle.
Iso annos, mutta arvatkaa, jäikö?
Ei yhtään! Nam. - puudelin tiedän
Ilse kirjoitti:
Miksi muuten kirjoittelisimmekaan?
Olen syönyt jo lounaankin, 1n sipulin pilkoin, samoin parsakaalin pieneen vesimäärään, annoin kiehua, sitten nuudeleita pussi mausteineen sekaan ja vielä kolme minuuttia, kaikki lautaselle.
Iso annos, mutta arvatkaa, jäikö?
Ei yhtään! Nam.Syötävää se tuntuu olevan.
- ja kysy!
puudelin tiedän kirjoitti:
Syötävää se tuntuu olevan.
Eikä maksa paljoa! Yksi paketti noin 0,79 €.
(Siinä on mausteet mukana eri pussissa siellä sisällä, joten poista se ennen kiehuvaan veteen heittämistä, avaa ja laita mausteet perään.)
Ihanan helppo ja hyvä ruoka. - vahingossakaan!
ja kysy! kirjoitti:
Eikä maksa paljoa! Yksi paketti noin 0,79 €.
(Siinä on mausteet mukana eri pussissa siellä sisällä, joten poista se ennen kiehuvaan veteen heittämistä, avaa ja laita mausteet perään.)
Ihanan helppo ja hyvä ruoka.---
- Fanni
Mielestäni taivas on syytänyt vettä taukoamatta viime päivät. On totisesti jäänyt aikaa järjestelyihin kodissani eikä silmistäkään tipu roskia näkysälle.
Tänään alkaa voimistelu 1½ km etäällä. Kaivelin sadetakkia ja sydvestiä jo illalla. Sitten ilmeni sääennusteista, sadetutkasta, että minulle jää juuri ja juuri sateeton aukko käpäistä voimistelussa ilman vesisadetta.
Minä onnentyttö !tän päivän ulkoilujeni kanssa.
Siivouksien jakaminen pieniksi siivuiksi
on hyvä tapa valttää siivouspäivä,
joka olisi liian tylsä kestettäväksi.
Vain silloin, kun olkkarin isot plyyshimatot viedään ulos, tarvitsen oikein siivouspäivän ja apuakin, samoin isojen ikkunoiden pesussa kaksi kertaa per vuosi.
Nyt olen olohuoneen ja eteisen matot vain imuroinut, ne saa sillä tavoin hyvin puhtaiksi.
Kylppärin ja makkarin nukkamatot paikoilleen laitoin eilen.
Nyt imuri piiloon viikoksi!
Hyvää torstaita kaikille, ollaan toivoa täynnä!- Ruuneperi ek
satu kirjoitti:
tän päivän ulkoilujeni kanssa.
Siivouksien jakaminen pieniksi siivuiksi
on hyvä tapa valttää siivouspäivä,
joka olisi liian tylsä kestettäväksi.
Vain silloin, kun olkkarin isot plyyshimatot viedään ulos, tarvitsen oikein siivouspäivän ja apuakin, samoin isojen ikkunoiden pesussa kaksi kertaa per vuosi.
Nyt olen olohuoneen ja eteisen matot vain imuroinut, ne saa sillä tavoin hyvin puhtaiksi.
Kylppärin ja makkarin nukkamatot paikoilleen laitoin eilen.
Nyt imuri piiloon viikoksi!
Hyvää torstaita kaikille, ollaan toivoa täynnä!Kun seuraa maailmantapahtumia, tuntee kiitollisuutta esi-isiä kohtaan.
Oikeinkohan harkiten tulivat vai ajoivatko muut meidät tänne kylmään pohjoisen kolkkaan.
Ei järähtele juuri maa eikä raivoa hirmumyrskyt. - etsivivä-amadeus
Aurinkohan on epäterveellistä,minullekin tulee siitä ihottumaa.
Tänäkesänä ei ole tullut,hyvä niin.
Ette ikinä usko,mutta täällä paistaa ja kohta paistaa amateuskin,lettuja meinaan oikein muurikkapannulla ulkona,siis ihanpihalla on amateus etsivivä-amadeus kirjoitti:
Ette ikinä usko,mutta täällä paistaa ja kohta paistaa amateuskin,lettuja meinaan oikein muurikkapannulla ulkona,siis ihanpihalla on amateusAurinko nimittäin. Räiskäleitä meillä paistetaan vasta huomenna,kun ekaluokkalainen tulee koulusta.
Muurikkapannulla täälläkin olisi mahdollisuus paistamiseen, mutta muuttaessamme kenkkäsimme pannun muualle.- Fanni
Venlastiina kirjoitti:
Aurinko nimittäin. Räiskäleitä meillä paistetaan vasta huomenna,kun ekaluokkalainen tulee koulusta.
Muurikkapannulla täälläkin olisi mahdollisuus paistamiseen, mutta muuttaessamme kenkkäsimme pannun muualle.Ihmeiden ihme sekin !
Ja se, että joskus asiat loksahtavat. Saimme kaasugrillin, jonka liekkien päälle ja kannen alle käy muurikkapannu kuin tilauksesta !
Ajatelkaa, miten mutkaton säilytys. Pannullehan on monenmoista muutakin käyttöä kuin lettujen paisto. - Rännit rämisevät
Ruuneperi ek kirjoitti:
Kun seuraa maailmantapahtumia, tuntee kiitollisuutta esi-isiä kohtaan.
Oikeinkohan harkiten tulivat vai ajoivatko muut meidät tänne kylmään pohjoisen kolkkaan.
Ei järähtele juuri maa eikä raivoa hirmumyrskyt.Sataa lorottaa vaan niin himputin reippaasti kuukausikaupalla. Siinä meidän isänmaallinen ilmanala. Ilman kumisaappaita ei pärjää. Siitä varvashiki päivän mittaan ja löyhkä.
- Jossu.
etsivivä-amadeus kirjoitti:
Ette ikinä usko,mutta täällä paistaa ja kohta paistaa amateuskin,lettuja meinaan oikein muurikkapannulla ulkona,siis ihanpihalla on amateusmeille kertomassa kuulumisia, Amadeus, olen
pitänyt jutuistasi.
Samat sanat sinulle Venlastiina, tulkaahan usein kertoilemaan kuulumisenne. Venlastiina kirjoitti:
Aurinko nimittäin. Räiskäleitä meillä paistetaan vasta huomenna,kun ekaluokkalainen tulee koulusta.
Muurikkapannulla täälläkin olisi mahdollisuus paistamiseen, mutta muuttaessamme kenkkäsimme pannun muualle.Täällä taas tavatátaan vaikka lukeakin osataan.
Paistakaa nyt kilvan!
Hyvää perjantaita!- Satu*
Jossu. kirjoitti:
meille kertomassa kuulumisia, Amadeus, olen
pitänyt jutuistasi.
Samat sanat sinulle Venlastiina, tulkaahan usein kertoilemaan kuulumisenne.Miten olenkaan pitänyt näistä tällaisista aamuista
työelämän aikana, aamuista, jolloin oli viileätä,
kun taas töistä tullessa liian lämmintä.
Sitten kaupan kautta kotiin, ikkunat auki, sänkyjen petaus, kunhan ensin oli kauppakassien sisältö selvitelty jääkaappiin ja muualle.
Nyt oma rauha, ei velvoteita niin paljon kuin aikaisemmin, mutta vieläkin niitä riittää.
Tämä syksy on omalla tavallaan ihana vuodenaika.
Kuppi kahvia ja rahkapulla, maistuu tosi hyvälle.
Hyvää lauantaipäivän jatkoa! Satu* kirjoitti:
Miten olenkaan pitänyt näistä tällaisista aamuista
työelämän aikana, aamuista, jolloin oli viileätä,
kun taas töistä tullessa liian lämmintä.
Sitten kaupan kautta kotiin, ikkunat auki, sänkyjen petaus, kunhan ensin oli kauppakassien sisältö selvitelty jääkaappiin ja muualle.
Nyt oma rauha, ei velvoteita niin paljon kuin aikaisemmin, mutta vieläkin niitä riittää.
Tämä syksy on omalla tavallaan ihana vuodenaika.
Kuppi kahvia ja rahkapulla, maistuu tosi hyvälle.
Hyvää lauantaipäivän jatkoa!ketju lueskella näin lauantaiaamun ratoksi.
Oltiin Jerryn kanssa aamulenkillä . Menin vaikka varpaaseen sattu, löin sen eilen, kun siivous
innossani huitasin sen johonkin. Kyllä teki kipeetä.
Niin ja mukavaa päivän jakoa kaikille .
Olen juonut jo kaksi kertaa kahvia tänään.- Katicat2
ullamirjami kirjoitti:
ketju lueskella näin lauantaiaamun ratoksi.
Oltiin Jerryn kanssa aamulenkillä . Menin vaikka varpaaseen sattu, löin sen eilen, kun siivous
Olen juonut jo kaksi kertaa kahvia tänään.Huomaan kulkevani näitä polkuja ullamirjamin perässä, terve vaan. Minua ei ainakaan haittaa oikeinkirjoituksen virheet täällä KESKUSTELUPALSTALLA. Kirjoittakoon kukin tavallaan, kunhan asiasta selvä tulee,sillä osataanhan me rivien välistäkin lukea, jos on tarvis.
Lämmin päivä on, mittari näyttää jo 17 astetta, joten ylös ja ulos lenkille. Koira olisi minullakin tarpeen, joka ulos veisi. Nyt otan nuo kepit tuosta nurkasta, johon eilen laitoin uudet kumitassut. - joku kertoi
ullamirjami kirjoitti:
ketju lueskella näin lauantaiaamun ratoksi.
Olen juonut jo kaksi kertaa kahvia tänään.lenkkitossuilla kaupungillakin kävelevänsä.
Se toi mieleeni erään naispuolisen työkaverini tarinan.
Hän se oli lähtenyt Pariisiin, muodin mekkaan,
ja laittanut piikikorkokengät jalkoihinsa.
Päivän käveli, varpaista tuli muusia,
eikä kukaan ollut kiinnittänyt häneen pienintäkään huomiota.
Oli muistellut haikeana ihania lenkkareitaan, jotka jätti kotiin.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, joku kertoi kirjoitti:
lenkkitossuilla kaupungillakin kävelevänsä.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,kertomatta yhtä hyvää tarinaa , noista piikkikoroista.
Kaikkihan jo tietääkin että minä olen sellainen koira "hullu".
Ja minulla olikin suomessa hieno koira ja se oli vietävä ensi näyttelyynsä ,että sain tietää onko siittä kunnon siitoskoiraa. --mutta kuinka ollakkaan minä kaaduin "taas kerran"pyörällä ja niin en päässyt itse viemään sitä sinne ,--sain sisareni joka käytti aina noita piikkareita näyttämään POPIA kehässä ,oli tosikuranen ilma ja piikkikorot painu saveen ,mutta niin vaan popi palkittiin rotunsa parhaaksi .--oikeestaan saan kiittää siskoani ,hänellä kun oli sen kaupungin kauniimmat sääret.- piikkikoroistakin,
ullamirjami kirjoitti:
kertomatta yhtä hyvää tarinaa , noista piikkikoroista.
Kaikkihan jo tietääkin että minä olen sellainen koira "hullu".
Ja minulla olikin suomessa hieno koira ja se oli vietävä ensi näyttelyynsä ,että sain tietää onko siittä kunnon siitoskoiraa. --mutta kuinka ollakkaan minä kaaduin "taas kerran"pyörällä ja niin en päässyt itse viemään sitä sinne ,--sain sisareni joka käytti aina noita piikkareita näyttämään POPIA kehässä ,oli tosikuranen ilma ja piikkikorot painu saveen ,mutta niin vaan popi palkittiin rotunsa parhaaksi .--oikeestaan saan kiittää siskoani ,hänellä kun oli sen kaupungin kauniimmat sääret.naisten tunnetuimmasta alistusvälineestä.
- neuvonottaja
joku kertoi kirjoitti:
lenkkitossuilla kaupungillakin kävelevänsä.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,Jalkani määrää, millaisia kenkiä käytän. Siihen ei vaikuta mitään muoti, tavat, tyyli yms.
Käytän lenkkareita, aika hyviä. Talvella talvilenkkareita. Jalkani tykkää niistä. Tyylini ei kuulu kenellekään.
Minusta on vastenmielistä ajatuskin, että täytyy "palloilla" muodin tai tyylin mukaan, vaikka jalkoja särkee, nirhamia tulee ja kävely on vaikeaa.
Sama pätee myös muuhun pukeutumiseen. - kun jalat voivat hyvin
neuvonottaja kirjoitti:
Jalkani määrää, millaisia kenkiä käytän. Siihen ei vaikuta mitään muoti, tavat, tyyli yms.
Käytän lenkkareita, aika hyviä. Talvella talvilenkkareita. Jalkani tykkää niistä. Tyylini ei kuulu kenellekään.
Minusta on vastenmielistä ajatuskin, että täytyy "palloilla" muodin tai tyylin mukaan, vaikka jalkoja särkee, nirhamia tulee ja kävely on vaikeaa.
Sama pätee myös muuhun pukeutumiseen.ja lähettävät hyviä viestejään ylöspäin!
- kävelytyyli:
kun jalat voivat hyvin kirjoitti:
ja lähettävät hyviä viestejään ylöspäin!
Pitkät, joustavat askelet, lantio pyörii oikein,
varpaat mukana työntämässä...
Käykääpä lukemassa HS:n sivuilta, mitä muuta hyvää seuraa...))) - tuokin
kävelytyyli: kirjoitti:
Pitkät, joustavat askelet, lantio pyörii oikein,
varpaat mukana työntämässä...
Käykääpä lukemassa HS:n sivuilta, mitä muuta hyvää seuraa...)))"tutkimus" on toteutettu. Onkohan EU:n varoilla?
Minua karmaisi. - ullapulla*
tuokin kirjoitti:
"tutkimus" on toteutettu. Onkohan EU:n varoilla?
Minua karmaisi.työnitakia nähnyt kaikenlaisia jalkoja ,koska olen tehnyt kenkiä Ortoperi liikkeessä ,ja sääliksi käy niitä mummuja jotka eivät saa kenkäkaupasta enään itselleen sopivia jalkineita.
Itselläni on jalkineet joka lähtöön.
On ihana nauttia luonnossa kävelystä kun on hyvät jalkineet.
Juhliin onkin sitten taasen kevyemmätja kuitenkin jalan malliin sopivat, ettei tarvitse irvistellä kun kengät puristaa ja ovat epäsopivat. - ullapulla*
ullapulla* kirjoitti:
työnitakia nähnyt kaikenlaisia jalkoja ,koska olen tehnyt kenkiä Ortoperi liikkeessä ,ja sääliksi käy niitä mummuja jotka eivät saa kenkäkaupasta enään itselleen sopivia jalkineita.
Itselläni on jalkineet joka lähtöön.
On ihana nauttia luonnossa kävelystä kun on hyvät jalkineet.
Juhliin onkin sitten taasen kevyemmätja kuitenkin jalan malliin sopivat, ettei tarvitse irvistellä kun kengät puristaa ja ovat epäsopivat.ei sitten voi nähdä yhtään mitään ,vaikka olisi laaser tähystys.
- Onnekas kävelijä
ullapulla* kirjoitti:
ei sitten voi nähdä yhtään mitään ,vaikka olisi laaser tähystys.
ja hänen vaimonsa tietävät! ;) ;)
- on siis joku muukin
Onnekas kävelijä kirjoitti:
ja hänen vaimonsa tietävät! ;) ;)
kuin minä.
- Mallamargareetta
Viikonloppuna tulee nukutuksi tavallista myöhempään, ja jos ei ole kiirettä minnekään, on mukava kymmenen-yhdentoista korvilla laittaa brunssi, jolla pärjää iltaan asti. Sitten voi saunan jälkeen laittaa illallista kaikessa rauhassa, päivä jää vaikka ulkoiluun.
Minä katoin puoli yhdeltätoista kanttarellimunakkaan , vihannesvadin, sämpylöitä, juustoa ja tuoremehua. Jälkkäriksi kahvia ja omenapiirakkaa. Nyt sain jäljet siivotuksi, metsän antimia katselemaan tästä sonnustaudun.
Leppeää viikonloppua!Näyttää aamiasen ja lounaan risteytys leviävän Suomeenkin.
Onkohan tuosta ateriasta mitään tarkempaa määritelmää?- kanttarellimunakas !
Voiko mitään ihanampaa ruokaa olla?
Se on minunkin lempimunakkaani, harvinainen herkku,
jolla voi joskus itsensä palkita vaikkapa hyvin tehdystä työstä.
Aika nopeakin kaiken lisäksi. kanttarellimunakas ! kirjoitti:
Voiko mitään ihanampaa ruokaa olla?
Se on minunkin lempimunakkaani, harvinainen herkku,
jolla voi joskus itsensä palkita vaikkapa hyvin tehdystä työstä.
Aika nopeakin kaiken lisäksi.Katselin illalla sen tanssiohjelman missä oli se
Suomalaisparikin ,eivät sijoittuneet kovin hyvin ,mutta eivät onneksi jääneet viimeiseksikään.
Nyt sitte oli noustava aikaisin kun ,nostin pakkasesta proilerin rinnat sulamaan ,tulee päivällä ruokavieraita .
Tai eihän he mitään vieraita ole kun mummun omaa väkeä vain.
Koitin katsoa josko se sama tulisi "repriisinä"
mutta en löytänyt ohjelmista.
Nyt kahville ja pikku aamiaiselle ,ja sitten Jerryn kanssa aamulenkille.
Hyvää tätä päivää kaikille
.- tallensin eilen sen ohjelman.
ullamirjami kirjoitti:
Katselin illalla sen tanssiohjelman missä oli se
Suomalaisparikin ,eivät sijoittuneet kovin hyvin ,mutta eivät onneksi jääneet viimeiseksikään.
Nyt sitte oli noustava aikaisin kun ,nostin pakkasesta proilerin rinnat sulamaan ,tulee päivällä ruokavieraita .
.Lähdenpä tästä katselemaan!
Auvoisaa sunnuntaita kaikille! - kosteeta
ullamirjami kirjoitti:
Katselin illalla sen tanssiohjelman missä oli se
.kuin tropiikissa,lämmintäkin.
Ai Ullamirjamilla tyttöbroilereita pakasteessa. Onkohan hyvin riippuneita ne rinnat.
Älä vaan suutu, tämä on leikkiä ! Terveisiä Sinulle ja Jerrylle! kosteeta kirjoitti:
kuin tropiikissa,lämmintäkin.
Ai Ullamirjamilla tyttöbroilereita pakasteessa. Onkohan hyvin riippuneita ne rinnat.
Älä vaan suutu, tämä on leikkiä ! Terveisiä Sinulle ja Jerrylle!nukkuun että jaksais nousta ihmistenaikaan ylös,
ei silti ,kyllä jerry herättää. En ole pitkään aikaa tarvinnut herätyskelloa.
Ja minä saan kivamman aamuherätyksen Jerryltä.
Pusun poskelle, semmosia ne on ihmisen parhaat ystävät.
Jaa niin ,niistä Broilerin rinnoista tuli tosi hyviä, kehuja tuli ,ja oli annettava reseptikin,
Vaikka Mestari kokit eivät mielellään salaisuuksiaan paljasta.Öhöm.
- Ilse
Eilen vähän juhlittiin,
tänään kelpaa kahvi ja omena-rahka-piirakka-palanen.
Väliviivat eivät kuulu oikeinkirjoitukseen,
mutta niin mahdottomia tulee suomen kielessä ruokien nimistä ilman, että laitoin kuin laitoinkin sekaan.
Vai mitä sanotte esim. mustaviinimarjamehukiisselistä?
Kuka keksii pisimmän?- Hintriika*
Aikamoinen sanahirviö oli jonkun viikon takaisessa Hesarin ristikossa (vihje "viljatuotteista"): täysjyväleipäviipalekasat.
- Ruune*
Hintriika* kirjoitti:
Aikamoinen sanahirviö oli jonkun viikon takaisessa Hesarin ristikossa (vihje "viljatuotteista"): täysjyväleipäviipalekasat.
Onomatopoeettinen tarkoittaa nimen antamista.
Linnuilla on onomatopoeettisia nimiä, ne ääntelyllä kuvaavat nimeään.
Uikku, ruisrääkkä, räkättirastas, tiltaltti ym. - Satu*
Ruune* kirjoitti:
Onomatopoeettinen tarkoittaa nimen antamista.
Linnuilla on onomatopoeettisia nimiä, ne ääntelyllä kuvaavat nimeään.
Uikku, ruisrääkkä, räkättirastas, tiltaltti ym.Yhtä (ilman yhdyssanoja olevaa) mahdollisimman pitkää sanaa yritimme me aikoinaan
koululaisina keksiä, ja jotain otsikon tapaista muistelisin aikaan saadun.
Ruuista todella voi sellaisia yhdyssanakummajaisia löytyä,
että niistä ei ainakaan ulkomaalainen suomen kieltä opiskeleva selvää ota.
Neljänviljanhiutalepuuro ei taida niitä pahimpia olla - maultaankaan. - Jossu.
Satu* kirjoitti:
Yhtä (ilman yhdyssanoja olevaa) mahdollisimman pitkää sanaa yritimme me aikoinaan
Neljänviljanhiutalepuuro ei taida niitä pahimpia olla - maultaankaan.Hyvää huonenta ystävät, olen lukenut viestejänne
iloisena, niin hyviä kirjoittajia kaikki.
Tämä on luovaa toimintaa, jos mikä.
Mukavaa, että aiheet vaihtelevat kaleidoskooppimaisesti välkehtien.
Hyvää jatkoa! - Ilse
Lämminsavukirjolohivoileivästä?
Ei ehkä ulkomaalaiselle het kohta aukee? - mit-
tui!
- ...
...
- Hintriika*
Ilse kirjoitti:
Lämminsavukirjolohivoileivästä?
Ei ehkä ulkomaalaiselle het kohta aukee?Yhdyssanat aineuttavat ainakin minulle joskus lukihäiriöitä. Usein ihmettelen lehtiotsikoiden pitkiä yhdyssanoja, jotka ensilukemalla tavutan väärin.
Mieleeni on jäänyt vanha juttu, kun ajelimme nelostietä perheen kanssa ja ekan kerran näin varoitusmerkissä lisäkilven "kulumisuria". Niitä kylttejä riitti satojen kilometrien matkalla, enkä millään tajunnut, mitä kumman japania oli "ku-lu-mi-su-ri-a".
Vasta paluumatkalla luin kyltin oikein eli "kulimis-uria". - Mallamargareetta
Satu* kirjoitti:
Yhtä (ilman yhdyssanoja olevaa) mahdollisimman pitkää sanaa yritimme me aikoinaan
Neljänviljanhiutalepuuro ei taida niitä pahimpia olla - maultaankaan.järjestelmällistyttämättömyydelläänsäkäänköpähän
- Hintriika*
Kauhistus, kun rupesin miettimään noita ruokien nimiä, niin rupesi tekemään mieli kylmäsavukirjolohivalkosipuliperunalaatikkoa!
- epä-sanan
Mallamargareetta kirjoitti:
järjestelmällistyttämättömyydelläänsäkäänköpähän
eteen, mutta sittenhän se taitaa olla jo yhdyssana.
- Satu*
Mallamargareetta kirjoitti:
järjestelmällistyttämättömyydelläänsäkäänköpähän
en vain muistanut,
mutta asiallisesti sanat jotenkin ovatkin lähellä toisiaan!
Se on todella paljon pitempikin.))) - Ilse
Hintriika* kirjoitti:
Kauhistus, kun rupesin miettimään noita ruokien nimiä, niin rupesi tekemään mieli kylmäsavukirjolohivalkosipuliperunalaatikkoa!
Rupesi ihan oikeasti tekemään mieli, miksiköhan olen aina nälkäinen.
Olen syönyt riittävästi tänään.
Taidanpa mennä vielä jäätelölle! Tsau! - Katicat2
Ilse kirjoitti:
Rupesi ihan oikeasti tekemään mieli, miksiköhan olen aina nälkäinen.
Olen syönyt riittävästi tänään.
Taidanpa mennä vielä jäätelölle! Tsau!Nälkähän näitä lukiessa tulee, vaan enpä olekkaan tänään kun kahvilla elellyt. Nyt äkkiä muna kiehumaan ja Apetitin pinaattikeitto miksroon. Sitten pieni pala ruisleipää ja maksamakkaraa päälle. ryypättäväksi lasi Gefiluspiimää.
ps. nyt on jo niin pitkä polku tänne kahvipaikkaan, jotta suotavaa olisi että uusi paikka lähempää löytyisi. - etsivivä-amadeus
Jossu. kirjoitti:
Hyvää huonenta ystävät, olen lukenut viestejänne
iloisena, niin hyviä kirjoittajia kaikki.
Tämä on luovaa toimintaa, jos mikä.
Mukavaa, että aiheet vaihtelevat kaleidoskooppimaisesti välkehtien.
Hyvää jatkoa!sunnuntaiaamuna halkosirkkelin pärinään kahdeksan aikaan aamulla.
Oli tarkoitus särvintä ruokapöytään hommata,ongen ja uistimen kanssa olin varustautunut ja lieroja iso ämpäri oli myös mukaan otettu.
Hiljaisuus oli käsinkosketeltavissa,voi tätä luonnonrauhaa,ajattelin ja pujotin matoa koukkuun.
Äkkiä hiljaisuuden rikkoi halhosirkkelin korvia vihlova ääni.
Ajattelin,kuinka se mahtoi lähinaapurin psykeen vaikuttaa,heillä oli aamuyöhön kestävät partyt.
Minunmielestäni,vaikka ei sitä kukaan ole kysynytkään,on törkeää rikkoa luonnonrauhaa sunnuntaiaamuna moisella tavalla.
Tämä perhe asuu paikkakunnalla ja voisivat halkonsa pilkkoa arkenakin.
Illaks laiskat virkkoo ja jutilaiskat lauantaiks,sanoo mieheni ja voihansen niinkin asian nähdä.amateuksella samaa vikaa - Nyyti&
etsivivä-amadeus kirjoitti:
sunnuntaiaamuna halkosirkkelin pärinään kahdeksan aikaan aamulla.
Oli tarkoitus särvintä ruokapöytään hommata,ongen ja uistimen kanssa olin varustautunut ja lieroja iso ämpäri oli myös mukaan otettu.
Hiljaisuus oli käsinkosketeltavissa,voi tätä luonnonrauhaa,ajattelin ja pujotin matoa koukkuun.
Äkkiä hiljaisuuden rikkoi halhosirkkelin korvia vihlova ääni.
Ajattelin,kuinka se mahtoi lähinaapurin psykeen vaikuttaa,heillä oli aamuyöhön kestävät partyt.
Minunmielestäni,vaikka ei sitä kukaan ole kysynytkään,on törkeää rikkoa luonnonrauhaa sunnuntaiaamuna moisella tavalla.
Tämä perhe asuu paikkakunnalla ja voisivat halkonsa pilkkoa arkenakin.
Illaks laiskat virkkoo ja jutilaiskat lauantaiks,sanoo mieheni ja voihansen niinkin asian nähdä.amateuksella samaa vikaaoikeasti kerran "hiljaisuuden retrettiin" vieläpä ilmaiseen täyshoitoon, kun teen vapaaehtoistyötä,
mutta arvelin itsekseni, etten osaisi olla puhumatta ruokapöydässä ja niinpä peruutin osanottoni.
Mutta se sirkkelin ääni! Otan osaa, kun jouduit sitä kestämään. Voiko olla mitään kamalampaa ääntä
ja vielä sunnuntaiaamuna! Huonoa käytöstä, sanoisin. - Satu*
Satu* kirjoitti:
Neljänviljanhiutalepuuro ei taida niitä pahimpia olla - maultaankaan.Onko tuossa sanassa mieltä, tiedä häntä.
Pituutta ainaskin on!
- ovat
?????
- aisboxi
on tyhjä.
isot kaupat eilä kii. - äiti¤
aisboxi kirjoitti:
on tyhjä.
isot kaupat eilä kii.Olen menossa katsomaan tyttäreni näyttelyä galleriaan. Häneltä on siellä 28 taulua. Kahvit juodaan ystävättären kanssa läheisessä kahvilassa. Että kahvitellaan kuitenkin.
- ovat
liian kevyttä kamaa...
- (sanottiin jo eilen)
ovat kirjoitti:
liian kevyttä kamaa...
melkein parisattaa viestii
ja yli 5000 lukijaa - ja End
(sanottiin jo eilen) kirjoitti:
melkein parisattaa viestii
ja yli 5000 lukijaanapeista äkkiin vaihtuu pää.
- Ilse
äiti¤ kirjoitti:
Olen menossa katsomaan tyttäreni näyttelyä galleriaan. Häneltä on siellä 28 taulua. Kahvit juodaan ystävättären kanssa läheisessä kahvilassa. Että kahvitellaan kuitenkin.
Kerro tarkemmin, tuo määrä on kohtalaisen suuri.
Minkä suunnan taideteoksia, nonfiguratiivisia,
vaiko luonnonmukaisia? - äiti¤
Ilse kirjoitti:
Kerro tarkemmin, tuo määrä on kohtalaisen suuri.
Minkä suunnan taideteoksia, nonfiguratiivisia,
vaiko luonnonmukaisia?Valitan etten laita tänne palstalle tarkempia tietoja enkä omaa nimimerkkiä. Tytär täytti 50 vuotta ja hän on maalannut n 25 vuotta. Tässä näyttelyssä on tauluja eri vuosilta. Hän on parhaimmillaan koloristina. Tekniikoina käyttää öljyä, akryyliä, puupiirrosta, hiiltä ja lyijykynää. Tauluja on sekä abstrakteja että esittäviä.
- ettei mennä
reunalta alas...
- Jossu.
mennään, hauskaahan tämä on!
Paitsi se, että kirjoitta,ani pitkä viesti aamulla
ei ottanut mennäkseen, ja minulla kun oli jo kiire lähteä, suljin koneen. Nyt sitä ei näy missään.
Harmittaa, kun on kirjoittanut ...
Tuo kävelytyylijuttu kiinnosti sen verran, että luin Hesarin jutun. Siis korkeakorkoisten kenkien syytä on, että naisten luonnollinen kävelytyyli muuttuu, lantion liike vähenee ja muuntuu, jolloin
lantionlihasten verenkierto vähenee...
...kohtalokkain seuraamuksin!
Ei siis miehiä voi syyttää.
No, Pertti Palmroothia kenties.
Aina kiva, kun syyllinen löytyy. - Vaikeasti
Jossu. kirjoitti:
ei ottanut mennäkseen, ja minulla kun oli jo kiire lähteä, suljin koneen. Nyt sitä ei näy missään.
Tuo kävelytyylijuttu kiinnosti sen verran, että luin Hesarin jutun. Siis korkeakorkoisten kenkien syytä on, että naisten luonnollinen kävelytyyli muuttuu, lantion liike vähenee ja muuntuu, jolloin
Aina kiva, kun syyllinen löytyy.avautuvat sivut, kaikenlaista kapulaa heitetään rattaisiin: PALVELU VÄLIAIKAISESTI SULJETTU!
TAI SITTEN NIIN HIDASTA KUIN ETANAN MENO.
No jälkimmäinen rivi ei pitänyt tulla isoilla, vua haetanneekopa tuo mittää. - EI.
Jossu. kirjoitti:
Aina kiva, kun syyllinen löytyy.HUH
- ukon
viesti?
- kahviton
Mikä hinku on muuttaa äänestystapaa nyt, kun aina vaan vähemmän ja vähemmän ihmisiä käy äänestämässä? Eihän sitä internettiin - onneksi - suunnitella kuitenkaan.
Jaksaahan nuo äänet laskea entiseen tapaan.- Siihen suuntaan
maailma menemässä joka tapauksessa.
Äänestys oli odotettu tapahtumaa, jota odotettiin, johon valmistauduttiin käymällä kuulemassa kellokkaita ja josta keskusteltiin työpaikoilla.
Kun tuo odotettu hetki sitten koitti, niin kansa meni innoissaan äänestämään.
Entäs tänään.
Muita virikkeitä on paljon tarjolla.
Äänestystapahtuma ei ole kuin velvollisuus.
Jo pieni kävelymatka saattaa olla este muille paitsi politiikasta kiinnostuneille.
Pitää siis löytää jokin houkutin, jolla välinpitämättömätikn saadaan aktivoitua.Jopel kirjoitti:
Äänestys oli odotettu tapahtumaa, jota odotettiin, johon valmistauduttiin käymällä kuulemassa kellokkaita ja josta keskusteltiin työpaikoilla.
Kun tuo odotettu hetki sitten koitti, niin kansa meni innoissaan äänestämään.
Entäs tänään.
Muita virikkeitä on paljon tarjolla.
Äänestystapahtuma ei ole kuin velvollisuus.
Jo pieni kävelymatka saattaa olla este muille paitsi politiikasta kiinnostuneille.
Pitää siis löytää jokin houkutin, jolla välinpitämättömätikn saadaan aktivoitua.jää haaveeksi, jos nukkuvien puolue kasvaa kasvamistaan.
Tärkeätä olisi saada ihmiset uskomaan, että heillä on mahdollisuus vaikuttaa asioihinsa ja yhteiskuntansa asioihin.
Sekin jää usein haaveeksi.- kahviton
Siihen suuntaan kirjoitti:
maailma menemässä joka tapauksessa.
Minä menisin semmoiseen pankkiin asiakkaaksi, mikä ottaisi säästökirjat ja kuitit käyttöön. Uskoisin löytyvän muitakin.
En minä usko tälläiseen sähköisyyteen, missä päästään ronkkimaan toisen asioihin.
Olen tässä suhteessa pessimisti . satu kirjoitti:
jää haaveeksi, jos nukkuvien puolue kasvaa kasvamistaan.
Tärkeätä olisi saada ihmiset uskomaan, että heillä on mahdollisuus vaikuttaa asioihinsa ja yhteiskuntansa asioihin.
Sekin jää usein haaveeksi.Olet ihan oikeassa.
Aamulla varmaan taas juodaan jossain kahvia.
Tänne alkaa tuo matka jo olla yhtä pitkä kuin joillakin äänestyspaikoille.
- Nyyti&
Syödä, juoda ja sanoa, huumorimielellä asioihin kajota...
Sanokaa, onko minussa vika, kun en voi enää huumorimielellä noita TV:n murhia katsoa enkä niihin kajota,
kun lehdet tuntuvat olevan täynnä sitä samaa.
Juuri sitä, mitä en haluaisi.
Enkä tunne voivani vaikuttaa mitään mihinkään.
VOIMATTOMUUDEN TUNNE TEKEE PAHAN OLON.
Kuka lohduttaisi Nyytiä?- aamutuimaan
Jossukaan, kun alkoi lajitella jyvät ja akanat. Ei lukenut sovinnollista viestiä sovinnon hengessä vaan äyskäisi vastauksensa. Sattuu sitä.
Jonkun ryhmän pitäisi ruveta TV:n kauhukuvia vastustamaan. Pienistä puroista iso virta. Luulisi sen alkavan purra.
Mainitsemasi ohjelmat syövät mielenterveyttä. - Korvaaja
Olen pahoillani kun asiat joskus riistäytyvät asiattomiksi siellä ja täällä.
Mitään hauskaa tai huumoripitoista en minäkään osannut sanoa. Ei ollut sopivaa asiayhteyttä.
TV-ohjelmat ovat mitä ovat. Rahaa riittää vain pahaan.
Nojaa olkapäähäni! ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~"Olipa kerran pieni Nyyti Nyytiäinen.
Hän aivan yksin asui talossaan.
Ja talo oli myöskin yksinäinen.
Siis kaksin verroin yksin, peloissaan
hän sytytteli öisin lamppujaan,
kun kuului hemuleitten tassuttelu tiellä,
ja pöllö huusi pitkään pimeässä siellä..."
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
En usko, että voimme paljoa vaikuttaa TV-ohjelmiin
muuten kuin painamalla nappia, onneksi sen voimme.
Vai olisiko mahdollista tuo Korvaajan hieno idea,
että laittaisimme jokainen palautetta sinne
joka päivä, oikein keskittäisimme voimamme.
Jossun hieno ajatus: Mennään täysillä YHDESSÄ!
________________________________________________- EI murhia!
satu kirjoitti:
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
________________________________________________Sitä viestiä haluaisin lähettää!
- Ilse
satu kirjoitti:
________________________________________________Yhdessä mennään!))))))
- on nappi
aamutuimaan kirjoitti:
Jossukaan, kun alkoi lajitella jyvät ja akanat. Ei lukenut sovinnollista viestiä sovinnon hengessä vaan äyskäisi vastauksensa. Sattuu sitä.
Jonkun ryhmän pitäisi ruveta TV:n kauhukuvia vastustamaan. Pienistä puroista iso virta. Luulisi sen alkavan purra.
Mainitsemasi ohjelmat syövät mielenterveyttä.josta sen voi sulkea.
- Jossua miellyttävät
satu kirjoitti:
________________________________________________kovasti tämän ketjun hyvät ideat, joita kirjoittajilla tuntuu löytyvän vaikka muillekin jakaa.
Mikäs se olisi se osoite, minne palautteemme lähettäisimme?
Eri kanavien ohjelmapäivystykseen luultavasti.
Tuossa huomasinkin, etten ole sellaista koskaan tehnyt, olisi pitänyt tietenkin, muutenhan ei tuo demokratia toteudu.
Se on aivan sama kuin äänestyksissäkin.
Höyryävä puurolautanen, mehua, kahvia ja kalaleipä, nam.
Hyvää tiistaipäivää kaikille ystäville! - Ilse
Jossua miellyttävät kirjoitti:
kovasti tämän ketjun hyvät ideat, joita kirjoittajilla tuntuu löytyvän vaikka muillekin jakaa.
Tuossa huomasinkin, etten ole sellaista koskaan tehnyt, olisi pitänyt tietenkin, muutenhan ei tuo demokratia toteudu.
Hyvää tiistaipäivää kaikille ystäville!"Kutsu uusiin päiviin, tai uuteen päivään!"
Se tuntuu niin hyvälle varsinkin sadepäivän aamuna!
Ystävien piiri täällä yhteisellä aamupalalla.
Eilisten kaupassa käyniten jälkeen onkin jääkaapissa valinnan varaa, graavilohta laittelin leivälleni ja kahvi maistuu, kyllä puurokin kelpaa. Jossua miellyttävät kirjoitti:
kovasti tämän ketjun hyvät ideat, joita kirjoittajilla tuntuu löytyvän vaikka muillekin jakaa.
Hyvää tiistaipäivää kaikille ystäville!ctrl end
piti painaa neljään kertaan.
Alkaakohan koneeni jo oireilla jotain apua.
Milloin tämän sain, taisi olla syksyllä 2005,
jolloin valittelin lähipiirilleni meidän vanhan koneemme huonoutta, niin he yllättivät minut uudella läppärillä.
Vanhaa konetta käytin lähinnä laskujen maksuun.
Pitäisi ehkä huollattaa tai jotain.- Jossu.
satu kirjoitti:
ctrl end
jolloin valittelin lähipiirilleni meidän vanhan koneemme huonoutta, niin he yllättivät minut uudella läppärillä.
Pitäisi ehkä huollattaa tai jotain.Outoa on, etteivät saa ongelmiaan korjattua.
Osasyynä voi tietenkin olla ihan vaan tungos palstoilla.
Mutta muutenhan täällä on mukava kaikkia teita ystäviä käydä helssaamassa.
Hyvää illanjatkoa! - Ilse
Jossu. kirjoitti:
Outoa on, etteivät saa ongelmiaan korjattua.
Hyvää illanjatkoa!Samoin loton kieltoa alle 18-vuotiailta.
Hyviä juttuja nuo, jotain rajaa pitää olla. - mit
Jossu. kirjoitti:
Outoa on, etteivät saa ongelmiaan korjattua.
Hyvää illanjatkoa!tui
- Atolfia
Ilse kirjoitti:
Samoin loton kieltoa alle 18-vuotiailta.
Hyviä juttuja nuo, jotain rajaa pitää olla.Kouluissa pitäisi ruveta opettamaan "seksiasentoja",jotta osaisivat heti ensikerralla oikeat tekniikat.
Jo on aikoihin eletty. Eikö noita nyt näytetä TV:ssa aamusta iltaan asentoja jos jonkinlaisia. Vielä tuota nyt kouluopetukseen tuomaan.
Olen suorastaan vihainen. Pitääkö nuo lapsiparat opettaa noille tavoille ihan kädestä pitäen.
Mihin tämä maailma on menossa? - Hintriika*
Atolfia kirjoitti:
Kouluissa pitäisi ruveta opettamaan "seksiasentoja",jotta osaisivat heti ensikerralla oikeat tekniikat.
Jo on aikoihin eletty. Eikö noita nyt näytetä TV:ssa aamusta iltaan asentoja jos jonkinlaisia. Vielä tuota nyt kouluopetukseen tuomaan.
Olen suorastaan vihainen. Pitääkö nuo lapsiparat opettaa noille tavoille ihan kädestä pitäen.
Mihin tämä maailma on menossa?Jos noin on, niin täytyypä sanoa, että on uusavuttomuus huipussaan! Ennen väitettiin, että luonto se on, joka tikanpojan puuhun ajaa.
(En suinkaan vastusta asiallista sukupuolivalistusta. Tietämättömyys on monen murheen alku.) Hintriika* kirjoitti:
Jos noin on, niin täytyypä sanoa, että on uusavuttomuus huipussaan! Ennen väitettiin, että luonto se on, joka tikanpojan puuhun ajaa.
(En suinkaan vastusta asiallista sukupuolivalistusta. Tietämättömyys on monen murheen alku.)Noissa alan kertomuksissa kerrotaan, että 3 lapsen äiti ei ollut koskaan saanut jumalaista tunneta, kun mies ei osannut ja itse ei kehdannut.
satu kirjoitti:
ctrl end
Pitäisi ehkä huollattaa tai jotain.mutta laitan kuitenkin.
http://neko.1g.fi/ohje/hidastelua.html#Puhdista_tarpeettomat_tiedostot
Selaimissakin on eroja.
Nyt tuli Googlen Chrome selain vapaasti ladattavaksi.
Testien mukaan se on jopa 30 kertaa nopeampi kuin nämä perinteiset. En ole vielä kokoillut.
Jos ongelmat on vain täällä 24:lla, niin ei huolta.- Jossu.
Jopel kirjoitti:
Noissa alan kertomuksissa kerrotaan, että 3 lapsen äiti ei ollut koskaan saanut jumalaista tunneta, kun mies ei osannut ja itse ei kehdannut.
Näin jotain ihmeunta, jota yritän saada kiinni.
Hyvää huomenta kaikille palstaystäville! - Joskus lukenut
satu kirjoitti:
ctrl end
Pitäisi ehkä huollattaa tai jotain.Havukka-ahon Ajattelijakin joutuin monta silmänkantamaa käyttämään, kun taivaankantta mittasi.
- tähtöset
Joskus lukenut kirjoitti:
Havukka-ahon Ajattelijakin joutuin monta silmänkantamaa käyttämään, kun taivaankantta mittasi.
välkkyvät,
monet ovat asioitaan kirjoitelleet.
Olen pitänyt tästä ketjusta tosi paljon. - ystäville.
tähtöset kirjoitti:
välkkyvät,
monet ovat asioitaan kirjoitelleet.
Olen pitänyt tästä ketjusta tosi paljon.Suljetaan silmät.
Pian sukelletaan. :))) - Katicat2
ystäville. kirjoitti:
Suljetaan silmät.
Pian sukelletaan. :)))Ylösnousua odotellen..hop,hop
Jopel kirjoitti:
mutta laitan kuitenkin.
http://neko.1g.fi/ohje/hidastelua.html#Puhdista_tarpeettomat_tiedostot
Selaimissakin on eroja.
Nyt tuli Googlen Chrome selain vapaasti ladattavaksi.
Testien mukaan se on jopa 30 kertaa nopeampi kuin nämä perinteiset. En ole vielä kokoillut.
Jos ongelmat on vain täällä 24:lla, niin ei huolta.kiitos Jopel! paljon poistui väliaikaistiedostoja.
Itse opetelleena ei osaa, ja jos ei tiedä mitä tekee niin on syytäkin olla varovainen.
Näiltä palstoilta olen neuvot ja rohkaisut yleensä löytänyt.- Raikko
ystäville. kirjoitti:
Suljetaan silmät.
Pian sukelletaan. :)))Ei todellakaan muut uskalla enää kirjoittaa, kun ystäviä mainitaan joka viides viesti.
Läheisriippuvuutta potevan ilmaus. - 1970-luvulla
Atolfia kirjoitti:
Kouluissa pitäisi ruveta opettamaan "seksiasentoja",jotta osaisivat heti ensikerralla oikeat tekniikat.
Mihin tämä maailma on menossa?ainakin viittä vaille, kun alastomat siinä kuin lutikat. En painanut mieleeni, en ottanut kopiota. Ihmettelin, mitä kaikkea kouluopetuksessa opetetaan.
TV sitten luku sinänsä. Kauhut pitäisi poistaa.
Lehdessä muutamia vuosia sitten otsikolla "Rappeuttaako media moraalia?" kerrottiin messuyrittäjä Samuel Nousiaisen keräyskampanjasta.Hän keräsi nimiä tiedotusvälineille osoitettuun kansalaisvetoomukseen. Siinä toivottiin tiedotusvälineiden vaalivan tervehenkisyyttä moraalia rappeuttavien arvojen sijaan.
En tiedä asiasta enempää, en ole median kannanottoja nähnyt. Prosessin odotettiin synnyttävän kansalaiskeskustelua. - tässä muuten kivassa
Raikko kirjoitti:
Ei todellakaan muut uskalla enää kirjoittaa, kun ystäviä mainitaan joka viides viesti.
Läheisriippuvuutta potevan ilmaus.ketjussa, tuollaiset Rätkättimet ja Raikot, varmaan sama ilkeilijä taas. Muka on ketjulainen, ja katin kontit.
Muuten ihana ja rauhallinen sopua täynnä oleva ketju, hyvää mieltä toit monille.
Kiitos kaikille hyville ystäville! - .......
Raikko kirjoitti:
Ei todellakaan muut uskalla enää kirjoittaa, kun ystäviä mainitaan joka viides viesti.
Läheisriippuvuutta potevan ilmaus....
- ystävä-sanaakaan ei saisi
tässä muuten kivassa kirjoitti:
ketjussa, tuollaiset Rätkättimet ja Raikot, varmaan sama ilkeilijä taas. Muka on ketjulainen, ja katin kontit.
Muuten ihana ja rauhallinen sopua täynnä oleva ketju, hyvää mieltä toit monille.
Kiitos kaikille hyville ystäville!enää käyttää, täysin outoa.
HEILLÄ on mielestään oikeus määräillä, mitä MUIDEN viesteissä saa olla, ja itse sitten ilkeilevät.
Jossu sanoikin hyvin, että tässä ketjussa ollaan ystäviä ja rauhaa rakastavia, puhutaan toisillemme EIKÄ toisistamme tai toistemme viesteistä arvostellen.
Mutta jos arvostelukyky puuttuu, sille ei voi mitään. - Jossu.
Katicat2 kirjoitti:
Ylösnousua odotellen..hop,hop
ja porosorsa kiehumaan!
Kaikilla varmaan on muovimyssykässä vaatteet,
niin että saadaan pyyhkeet ja lämmintä päälle.
Sitten kuksat käsiin, kahvinkaataminen niihin ja poronlihavoileivät messiin!
Kaikki varmaan tietävät, mikä on porosorsa.
Se on lempinimi kahvipannulle.
Hyvää illanjatkoa, ystävät! - Kiitosta vaan,
jjoutava5 kirjoitti:
kiitos Jopel! paljon poistui väliaikaistiedostoja.
Itse opetelleena ei osaa, ja jos ei tiedä mitä tekee niin on syytäkin olla varovainen.
Näiltä palstoilta olen neuvot ja rohkaisut yleensä löytänyt.toivottavasti nopeutui!
- Opettaa lapsia pitää,
1970-luvulla kirjoitti:
ainakin viittä vaille, kun alastomat siinä kuin lutikat. En painanut mieleeni, en ottanut kopiota. Ihmettelin, mitä kaikkea kouluopetuksessa opetetaan.
TV sitten luku sinänsä. Kauhut pitäisi poistaa.
Lehdessä muutamia vuosia sitten otsikolla "Rappeuttaako media moraalia?" kerrottiin messuyrittäjä Samuel Nousiaisen keräyskampanjasta.Hän keräsi nimiä tiedotusvälineille osoitettuun kansalaisvetoomukseen. Siinä toivottiin tiedotusvälineiden vaalivan tervehenkisyyttä moraalia rappeuttavien arvojen sijaan.
En tiedä asiasta enempää, en ole median kannanottoja nähnyt. Prosessin odotettiin synnyttävän kansalaiskeskustelua.muttei tuollaista!
Kaikki muu sitten laiminlyödään. - jos ystävyys on tätä
ystävä-sanaakaan ei saisi kirjoitti:
enää käyttää, täysin outoa.
HEILLÄ on mielestään oikeus määräillä, mitä MUIDEN viesteissä saa olla, ja itse sitten ilkeilevät.
Jossu sanoikin hyvin, että tässä ketjussa ollaan ystäviä ja rauhaa rakastavia, puhutaan toisillemme EIKÄ toisistamme tai toistemme viesteistä arvostellen.
Mutta jos arvostelukyky puuttuu, sille ei voi mitään.että toivotetaan tuntemattomalle hyvää huomenta, ei voi kuin ihmetellä. Tuo hyökkays räikköä kohtaan on aivan asiaton. Mutta kun näin on ystävyyden suhteen heikosti asiat, antaa olla.
- muuten lämminhenkiseen
jos ystävyys on tätä kirjoitti:
että toivotetaan tuntemattomalle hyvää huomenta, ei voi kuin ihmetellä. Tuo hyökkays räikköä kohtaan on aivan asiaton. Mutta kun näin on ystävyyden suhteen heikosti asiat, antaa olla.
ketjuun.
Miksi ihmeessä pitää pilata toistenkin hyvä mieli?
Paha olo sinulla lienee itelläs. Sitä pitää jakaa toisillekin. - ;;;;;;;
jos ystävyys on tätä kirjoitti:
että toivotetaan tuntemattomalle hyvää huomenta, ei voi kuin ihmetellä. Tuo hyökkays räikköä kohtaan on aivan asiaton. Mutta kun näin on ystävyyden suhteen heikosti asiat, antaa olla.
;;;;;;
- Atolfia
Hintriika* kirjoitti:
Jos noin on, niin täytyypä sanoa, että on uusavuttomuus huipussaan! Ennen väitettiin, että luonto se on, joka tikanpojan puuhun ajaa.
(En suinkaan vastusta asiallista sukupuolivalistusta. Tietämättömyys on monen murheen alku.)mutta tarvitseeko noiden tikanpoikien pentuina puuhun kiivetä. Ehtii tuota valistusta saada vähän aikuisempanakin.
Surettaa nykylasten puolesta. Kaikki tulee eteen liian aikaisin. Oikea lapsuus leikkeineen jää kokematta. - Ilse
Jossu. kirjoitti:
ja porosorsa kiehumaan!
Hyvää illanjatkoa, ystävät!Tavataan huomenna uudella rannalla.
Hyvää yötä, palstaystävät! - väärää puuta haukut
muuten lämminhenkiseen kirjoitti:
ketjuun.
Miksi ihmeessä pitää pilata toistenkin hyvä mieli?
Paha olo sinulla lienee itelläs. Sitä pitää jakaa toisillekin.mutta pääasia ittelles että pääset aina haukkumaan, silmittömästi, sama ketä. Hoida ystävyyttäs muualla jos täällä tuulee.
- &&&
Jossu. kirjoitti:
ja porosorsa kiehumaan!
Hyvää illanjatkoa, ystävät!Huomenna?
- .........
väärää puuta haukut kirjoitti:
mutta pääasia ittelles että pääset aina haukkumaan, silmittömästi, sama ketä. Hoida ystävyyttäs muualla jos täällä tuulee.
...
- lisää...
&&& kirjoitti:
Huomenna?
toivottaisiin...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663215
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai272263Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681849Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t271730Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161401- 281361
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61256Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281240Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101177Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu631157