kyseinen kaliberi kiinnostaisi mutta millasia kokemuksia löytyy, sopiiko paukku linnustukseen,
millanen lentorata esim suhteessa 222.tai 6.5x55seen
7x57
16
6137
Vastaukset
- Lintuja ampuu
Mut hirvhommissa huono,Keuhkolaukauksen jälkeen tahtoo otus juosta piiloon,ei taho kesällä löytää muutko korpit ja katteelliset.
- Hedvig Hertzegovina.
Onnii jumalattoma pitkä ylmänökartio. Esmerkiks viisrammane luoti jootuu hyppeemää pitkän loekan enne rihloja.
Ite tietätinnii ko kaliperisee .308m paksuhkon ja ahtaalla patruunapesällä olevan piipun.
Neljänä viime syksynä 14 hirveä olen ampunut. Yksikään ei ole hukkaan juossut,vaan on päätynyt pakastimeen.
- Pakolaukka
Keuhkoosuman jälkeen on pitempi kuin esim.308:lla.
- juosta
Pakolaukka kirjoitti:
Keuhkoosuman jälkeen on pitempi kuin esim.308:lla.
Ei ole seiskamillistä, mutta mitä se keuhko-osuman jälkeinen juoksu haittaa, kuolee takuuvarmasti eikä tarvitse pistää.
- gepsi paikalla
juosta kirjoitti:
Ei ole seiskamillistä, mutta mitä se keuhko-osuman jälkeinen juoksu haittaa, kuolee takuuvarmasti eikä tarvitse pistää.
Niin ei se juoksu haittaakaan.Niillähän se otus löytyy helposti, mutta muuten saattaa etityttää.
- Tsetzeni
gepsi paikalla kirjoitti:
Niin ei se juoksu haittaakaan.Niillähän se otus löytyy helposti, mutta muuten saattaa etityttää.
Kuuleha sie, en tykkää mie yhtää jos etityttää. Uskokee Karppise Helegee. Kun tärräättää 9,3:la, niin paekallee jiäp melekee.
- ei kävellä
Tsetzeni kirjoitti:
Kuuleha sie, en tykkää mie yhtää jos etityttää. Uskokee Karppise Helegee. Kun tärräättää 9,3:la, niin paekallee jiäp melekee.
Tätähän se on nykyään, ei kyllä kävellä metsässä, pitää yltää autolla metsästämään.
- Helikopterilla
ei kävellä kirjoitti:
Tätähän se on nykyään, ei kyllä kävellä metsässä, pitää yltää autolla metsästämään.
Jos ois rahhaa,ja se ois luvallista.
- vaivalloista
Helikopterilla kirjoitti:
Jos ois rahhaa,ja se ois luvallista.
Minä ampuisin häkkieläimiä mutta kun piiperöt ovat sen kieltäneet
- Baikalin testaaja
7 x 57 on yksi niistä kaliipereista, joka sopii kaikkeen metsästykseen linnuista hirviin. Tunnetuin yleiskaliiperihan on .308, johon löytyy hyvin niin hirvi- kuin lintupatruunoitakin myös kaupan hyllystä.
Sitten tulevat nämä myös yleiset, jotka ovat enemmän hirvipyssyjä mutta tietyin varauksin ts. patruunansa itse lataavalle metsästäjälle sopivia myös linnustukseen, eli 6.5x55, 7x57, 7.62x53R ja 30-06.
Jos pitäisi selvitä kaikesta metsästyksestä yhdellä aseella ja yhdellä luotikaliiperilla, voisi oma valintani hyvin olla drillinki, jossa luotikaliiperina (laippakantainen versio) 7 x 57R- Hedvig Hertzberg.
Kuitennii 7,62x53R tae .307Win. jos pakko laeppoo käättee.
- japsi
it toistakymmentävuottaellä ollut joku japanilainen 7x57, oli saatanan pitkä piippu, vedin rälläkällä 12,5 senttiä lyhyemmäksi meni syteen tai saveen. liekkö pyssy ottanu herneen nenään kun rupesi oikeeksi tappokaluksi. toistakymmentä vuotta olen ampunu lintuja lyhennyksen jälkeen, ja valehtelematta sanon että paras ase millä olen lintua ampunu on 7x57. on sen verran hidas ettei hajota lintua ja koirattomana ei tarvitse etsiä, löytyy puun alta. kohistin 100m, sama tähtäys 150m tippuu kyllä.
liekö sama kuin 7*54? molempia löytyy ura sekä -laippakannalla.
- Anonyymi
Mulla ois740kpi kokovaippa panoksia ja hirvipanoksia 160kpl tarjouksia otetaan vastaan 0409351415
- Anonyymi
Ikivanhoja kukaan uskalla ampua ja hylsytkin haurastuu hiljalleen. Tarjoan neljä euroa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik83296MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681848Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5401549Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin751156Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja60966Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s32940Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt208861- 170813
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59796Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3758