Otsikko on ehkä hieman harhaanjohtava. Ongelma ei liity niinkään tallennukseen, vaan tallennettujen maksukortin takana olevien ohjelmien katsomiseen.
Eli aina kun maksulliselta kanavalta tallentaa ohjelman, tiedostolistassa näkyy "$" -symboli, joka tarkoittaa että ohjelma nauhoitettu maksulliselta kanavalta ja siten myös salattu. Merkin väri kuitenkin vaihtelee: jos merkki on vihreä, ohjelman voi katsoa ongelmitta. Jos merkki on puoleksi vihreä ja puoleksi oranssi tai kokonaan oranssi, ohjelmaa ei voi katsoa.
Miten tämä salaus puretaan? (Please, älkää kehottako katsomaan ohjekirjasta, sillä ohjekirjan mukaan pelkkä asianmukaisen conax-kortin olemassaolo riittää ohjelmien näkymiseen.) Kaiken järjen mukaan ohjelmien pitäisi kyllä näkyä, sillä olen nauhoittanut ohjelmia vain niiltä kanavilta, jotka minulla kortin avulla näkyvät. Onko tähän jokin taikatemppu jota en ole vain huomannut, vai mikä neuvoksi?
Topfield TF400PVRc ja ongelma maksullisten kanavien tallennuksen kanssa
15
4418
Vastaukset
- purku on
selitetty ainakin 5100-mallin ohjekirjassa, outoa jos se on tuosta mallista jätetty pois.
Jos sinulla on nyt se tilanne, että et pysty katsomaan tallenteita, joissa on keltavihreä tai kokonaan keltainen taalamerkki, niin mitään ei ole enää tehtävissä :(
Kortin salausavain on vaihtunut, eikä niitä vanhoja salattuja tallenteita enää saa näkyviin.
Jos ne on vielä katsottavissa, niin salauksen purku tapahtuu seuraavasti:
-boxista toisto päälle
-boxista tallennus päälle
-pikakelauksen voi laittaa 2x,4x tai 6x, 6x nopeudella saattaa kyllä tulla virheitä- edelliseen
Eipä näyttänyt olevan salauksen purkua mainittu ohjekirjassa ja tuo minunkin ohje oli 5100-malliin, en tiedä toimiiko tuossa sinun boxissasi :(
Ilmeisesti et ole noudattunut ohjekirjan ohjeita salatun kanavan tallennuksessa, koska sulle on noita salattuja tallenteita kertynyt :)
1. Valitse maksullinen kanava, josta haluat tallentaa.
2. Varmista, että sen conax-kortti on asetettu CAS-aukkoon digitaalisen vastaanottimen etupaneelissa.
3. Aloita tallennus.
4. Älä vaihda toiseen kanavaan äläkä käytä ajansiirtotoimintoa ennen ohjelman loppumista. edelliseen kirjoitti:
Eipä näyttänyt olevan salauksen purkua mainittu ohjekirjassa ja tuo minunkin ohje oli 5100-malliin, en tiedä toimiiko tuossa sinun boxissasi :(
Ilmeisesti et ole noudattunut ohjekirjan ohjeita salatun kanavan tallennuksessa, koska sulle on noita salattuja tallenteita kertynyt :)
2. Varmista, että sen conax-kortti on asetettu CAS-aukkoon digitaalisen vastaanottimen etupaneelissa.
3. Aloita tallennus.
4. Älä vaihda toiseen kanavaan äläkä käytä ajansiirtotoimintoa ennen ohjelman loppumista."4. Älä vaihda toiseen kanavaan äläkä käytä ajansiirtotoimintoa ennen ohjelman loppumista."
Jos boksissa on tuollainen rajoitus on laitonta mainostaa sitä ominaisuudella "tallenna kahta, katso kolmatta"- sillä..
okaro kirjoitti:
"4. Älä vaihda toiseen kanavaan äläkä käytä ajansiirtotoimintoa ennen ohjelman loppumista."
Jos boksissa on tuollainen rajoitus on laitonta mainostaa sitä ominaisuudella "tallenna kahta, katso kolmatta"tallentaa kahta ja katsoa kolmatta, mutta siitä seuraa että osa tallenteista on salattu ja vaatii erikseen salauksenpurkamisen jos meinaa joskus myöhemmin katsoa niitä tallenteita.
- tuollaisia rajoituksia
sillä.. kirjoitti:
tallentaa kahta ja katsoa kolmatta, mutta siitä seuraa että osa tallenteista on salattu ja vaatii erikseen salauksenpurkamisen jos meinaa joskus myöhemmin katsoa niitä tallenteita.
ainakaan Humaxin tallentavissa. Salaus purkaantuu automaattisesti kaikista tallennuksista riippumatta siitä mitä kanavaa katsoo samalla.
- Apua
edelliseen kirjoitti:
3. Aloita tallennus.
4. Älä vaihda toiseen kanavaan äläkä käytä ajansiirtotoimintoa ennen ohjelman loppumista.Mjooh, en saanut vielä pikaisella testauksella purettua noita salattuja ohjelmia, joten pitää koettaa illalla uudelleen ja raportoida kuinka kävi.
Se on vain kummallista, että jos nauhoitan vaikkapa kolme perättäistä ohjelmaa samalta kanavalta ajastimella, yksi ohjelma voi näkyä salaamattomana, mutta loput joko osittain tai kokonaan salattuina.
Minua ei haittaisi pätkääkään vaikka ohjelmat olisivat salatussa muodossa, kunhan niiden purku sujuisi edes kivuttomasti, mutta kun ei. sillä.. kirjoitti:
tallentaa kahta ja katsoa kolmatta, mutta siitä seuraa että osa tallenteista on salattu ja vaatii erikseen salauksenpurkamisen jos meinaa joskus myöhemmin katsoa niitä tallenteita.
Voi tallentaa, mutta jos aikoo katsoakin, pitää ensin räpeltää jotain. Mitä vaan, jos avain vaihtuu ennen kuin ehtii kopioimaan. Topfield ei tosiaankaan ole käyttäjän boksi.
- aiheestas?
Näkyikö se ohjelma edes silloin kun sitä tallensit?
On minullakin kanavapaketti Viasat, mutta ei siinä aina kaikki ohjelmat näy, jotka ohjelmatiedoissa on. En tiedä mistä johtuu, olisiko jotain lähetysoikeusjutskia, eli jollain muulla kanavalla onkin sen ohjelman Suomen lähetysoikeudet?
Tai sitten niin, että ohjelmaa ei saa lähettää siten,että sen voisi kovalevylle tallentaa.
Boksista tai kortista se ei aina johdu.- Apua
Sillä olen tallentanut ohjelmia vain niiltä kanavilta jotka minulla telkkarista näkyvät.
- Apua
Siltä varalta, että joudun palauttamaan nykyisen boksin ja vaihtamaan sen sellaiseen, jolla tuollaisia ongelmia salauksen suhteen ei ole.
Joku tuossa jo suosittelikin humax:ia, mutta vähän tarkemmin tietoja malleista, käytettävyydestä jne.
Kiitos jo etukäteen. :)- humaxia.
on edelleen helppo suositella :)
Omasta mielestäni (ja muidenkin) helppo käyttää, osaa jopa automaattisesti lisätä aikaa tallenteiden alkuun ja loppuun, eikä tallenna mitään salattuna.
Tuulettimen "melu" tuntuu joitakin häiritsevän (minua ei), ja jonkun mukaan EPG:stä puuttuu ohjelmatietoja ???
Niin ja mallit ovat 9200C ja 9500C, noilla ei ole muuta eroa kuin 9500 mallissa on 320GB kovalevy ja musta väri, 9200 mallissa 160GB ja harmaa väri. - avusta
humaxia. kirjoitti:
on edelleen helppo suositella :)
Omasta mielestäni (ja muidenkin) helppo käyttää, osaa jopa automaattisesti lisätä aikaa tallenteiden alkuun ja loppuun, eikä tallenna mitään salattuna.
Tuulettimen "melu" tuntuu joitakin häiritsevän (minua ei), ja jonkun mukaan EPG:stä puuttuu ohjelmatietoja ???
Niin ja mallit ovat 9200C ja 9500C, noilla ei ole muuta eroa kuin 9500 mallissa on 320GB kovalevy ja musta väri, 9200 mallissa 160GB ja harmaa väri.Kävin vaihtamassa tuon topfieldin siihen humax 9500C:een. Pikaisen testauksen perusteella ohjelmat nauhoittuvat niin kuin pitääkin, eikä ongelmia salauksen kanssa ole.
Joten suurkiitokset hyvästä vinkistä vain. :)
- a68
Onko kokemuksia miksi kyseinen malli ei löydä Welhon verkossa lainkaan kanavia? Tai mitä voisin tehdä kuin ohjekirjassa?
Kohta on kaikki kikat, kaapelit jha ideat käytetty loppuun. Asennusprosessi kestää ja kestää - käytännössä yön yli ja loputuloksena on 0 löydettyä kanavaa. Testasin samaa kaapelia ja pistokertta Samsungin karvalakkimallilla joka löysi kanavat heittämällä. Palautanko saman tien kauppaan :-) ?
Kiitos.- ?????
Jos vaan suinkin on mahdollista vaihtaa se johonkin toiseen merkkiin, niin lähde jo heti aamusta.
Minulla on myös tuo laite, ja vuoden käytön jälkeen se on jo aivan loppu.
Jumittelee vähän väliä, tallennuksien onnistumisprosentti on noin kymmenen. Vaikka saisit sen löytämäänkin ne kanavat, tulet satavarmasti kiroamaan sen alimpaan h...n, niin kuin minäkin.
Se on käytännössä,vuoden käytön jälkeen: Tallettavalla kovalevyllä ja kahdella virittimellä varustettu digiboksi, joka tallentaa silloin tällöin.
- lähetin pois
Tilasin hobbarista topfield 400 tf pvrc digiboksin,KORTINLUKIJALLA..merkkiä oli niin paljon kehuttu...aikasemman 4 vuotta moitteettomasti toimineen handanin jälkeen topfield vaikutti auttamattoman kömpelöltä,kakekaan ei istunut käteen ollenkaan.Härveli tökki ensi hetkestä alkaen pahasti,ei meinannut löytää kanavia,kaikki toiminnot kulkivat pari sekuntia jälkijunassa...siis muutkin kuin kanavaviive.käyttöohjeet erittäin epäloogiset ja sekavat,ja kaikkein pahinta oli että kortinlukijaan olisi pitänyt hankkia vielä joku 96 euron lisäosa että olisi saanut maksukanavat näkymään....mulle riitti,laite lähti postiautolla takaisin sinne mistä oli tullutkin vielä samana iltana..paska mikä paska.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1908647
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264808- 504268
- 623837
- 513236
- 503030
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262696- 432501
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.482479Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382243