Mitä arvelette

asiantuntijat...

että mitä vaikuttaisi jos värkkäilisi 250cc kinkkicrossin pakoputken alkukäyrään paisuntasäiliön? Siihen lämpösuojan kohdalle.

9

1015

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niiiiiin

      voi helevettim, taidat olla oikea kyläseppä.. Siis niinku mikä ihmeen paisuntasäiliö ja mitä varten? Paisuntasäiliöt on yleensä järjestelmissä nesteen lämpölaajenemisen hallitsemiseksi. Mene kirjastoon ja lainaa joku perusteos moottorien periaateista!

      • Sinäkin

        Joskus katsoisit kaksitahtisen moottorin pakoputken muotoa niin voisit ymmärtää mistä puhutaan! Kyse ei suinkaan ole mistään nesteen laajenemisesta!


      • paisuntasäiliö
        Sinäkin kirjoitti:

        Joskus katsoisit kaksitahtisen moottorin pakoputken muotoa niin voisit ymmärtää mistä puhutaan! Kyse ei suinkaan ole mistään nesteen laajenemisesta!

        ei ole oikea termi! Niin ja niissä kirjoissa käsitellään myös kaksitahtisen moottorin pakoputkistoja sekä niiden akustiikkaa. Hop Hop kirjastoon...


      • kertoi
        Sinäkin kirjoitti:

        Joskus katsoisit kaksitahtisen moottorin pakoputken muotoa niin voisit ymmärtää mistä puhutaan! Kyse ei suinkaan ole mistään nesteen laajenemisesta!

        että kysessä on 2-tahti?


      • Sinäkin
        paisuntasäiliö kirjoitti:

        ei ole oikea termi! Niin ja niissä kirjoissa käsitellään myös kaksitahtisen moottorin pakoputkistoja sekä niiden akustiikkaa. Hop Hop kirjastoon...

        ...näitä kirjoituksia luet niin varmasti olet huomanut että eri asioista puhutaan monella eri termillä. Minustakin paisuntasäiliö-termi liittyy ihan muuhun asiaan kuin pakoputkeen mutta ketjunaloittajan nk.pointti tuli ainakin minulle selväksi.

        Minä en ole mistään kirjoista puhunut mitään. Enkä katso niitä myöskään tässä asiassa tarvitsevani.


      • jurpoter

        pikkupointti toho sun kommenttii 2t vehkeissä on yleensä paisari iha siks et se lois vasta paineen minkä 2t vaatii


    • kiusahenki

      Jos se vempain on nelari ni ei vaikuta, nelariin vois vaikuttaa kun vähän kasvattais pakoputken halkaisijaa ja laittais avaramman vaimentimen isomman suuttimen ja jos 2-tahti niin ehkäpä kannattais vähä muokkailla ja värkkäillä jostai 125 tai 250 oikean rossipyörän pakoputkesta kyseiseen vempaimeen?? Varmaan saa halvalla jostain jonku lyttyyn ajetun "paisuntakammion". Elikkä ei se tämän kummempaa oo vastata suht asiallisesti.. Ps. Pilkun nussijoita ja turoja kyllä riittää muutenkin.

      • siis nelarista on...

        kyse. Tarkoitan paisuntakammiolla alkukäyrässä sitä että siihen tehdään reikä josta lyhyellä putken tumpilla johdetaan pakokaasua esim. noin 15 cm pitkään ja noin 40-45 mm halkaisijaltaan olevaan umpinaiseen "paisuntakammioon". Kammio tulisi siihen vaikka sylinterin kyljen kohdalle. Koko hässäkkä kootaan luonnollisesti hitsaamalla kasaan. Jos vähänkään luette alan lehtiä niin ko.juttu pitäisi aueta ;=))


        Eli mitä luulette, kannattaako ko.viritys ja jos niin mitä se vaikuttaisi koneen vääntöön yms.?


      • kannata
        siis nelarista on... kirjoitti:

        kyse. Tarkoitan paisuntakammiolla alkukäyrässä sitä että siihen tehdään reikä josta lyhyellä putken tumpilla johdetaan pakokaasua esim. noin 15 cm pitkään ja noin 40-45 mm halkaisijaltaan olevaan umpinaiseen "paisuntakammioon". Kammio tulisi siihen vaikka sylinterin kyljen kohdalle. Koko hässäkkä kootaan luonnollisesti hitsaamalla kasaan. Jos vähänkään luette alan lehtiä niin ko.juttu pitäisi aueta ;=))


        Eli mitä luulette, kannattaako ko.viritys ja jos niin mitä se vaikuttaisi koneen vääntöön yms.?

        en ole lukenut alan lehtiä, joissa moisella kammiolla jotain hyötyä olisi saatu. Miten tämän nyt yksinkertaisesti kertoisi (Ilman kirjallisuutta ja hirveitä perusteluja))...
        Nelitahtimoottorilla on ihan riittävästi työtä saada pakokasut ulos ilman mitään lisävastuksia pakosarjassa. On totta että nokkakaselien, imusarjan ja pakosarjan sovitamista käytetään hyväksi, jotta saadan maksimaalinen määrä palavaa seosta sylinteriin. (Pakosarjan "imua" pakotahdin loppupuolella käytetään seoksen saannin lisätehosteena seka pakosarjaa välivarastona). Pakosarja tulee virittää oikeaan aallonpituuteen sekä virtaukseen pituutta ja paksuutta säätämällä eikä rakentelemalla ylimääräisiä tehon haaskaus resonaattoreita. Lisäongelmaa kammioresonaattorit tuovat myös siksi, että pakokaasut jäähtyvät. Pakokaasujen akustiset ominaisuudet ovat parempia kuumana kuin jaatyneenä.
        Ilman vittuilua suosittelen, että lueskelet jonkun hyvän perusteoksen ottomoottorin virittämisestä.

        P.S parempi ja helpompi viritys tulee vaikka rullaamalla termotekkiä pakokäyrän ympärille!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1806
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1272
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

      Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

      Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      74
      1004
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

      Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      909
    6. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      838
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

      en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      752
    8. Miks käyttäydyt noin?

      Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      751
    9. Olen huolissani

      Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      701
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

      Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      683
    Aihe