Poliis tuli työpaikalleni kesken kahvihetken

Brikkis

Poliisi nouti minut kesken kahvitunnin työpaikalta

Sattui näin: olin kahvitunnilla työpaikalla ja poliisi ilmestyi paikalle. Hän oli liikkeen puolella esittänyt muille työntekijöille minusta toettua hieman epätarkkaa valvontakameran kuvaa ja työkaverit olivat neuvoneet p:n kahvihuoneeseen, jossa oli onneksi sillä aikaa yksin.
Hän esitti kuvan, kysyi olenko k.o henkilö ja myönsin pöllästyneenä pulla suussa olevani. Hän kysyi että olinko käynyt pari päivää sitten sen ja sen nimisessä asusteliikkeessä ja myönsin käyneeni. Hän ilmoitti, että omistaja on sitä mieltä, että olin pöllinyt sieltä noin 9 vaatetta ja myönsin kyllä välittömästi varastaneeni muutaman vaatteen (2kpl). No sitten lähdettiin siltä istumalta kamarille. Arvatkaa vain miltä tuntui kävellä työkaverien ohi, kun minusta oli juuri tehty epäilyttävä kysymys – vaikkakin poliisi oli virkavaatteissa.

Laitoksella odottelin tovin ja p tuli ilmoittamaan, että minulle on hankittu kotietsintälupa,; ettäs lähdetään”. EIKÖ KOTIETSINTÄLUPA OLISI PITÄNYT MYÖS NÄYTTÄÄ MINULLE, eikä vain ohimennen mainita, että sellainen on? Jos rupean jälkikäteen penäämään lupaa, voi olla että fiksu poliisisetä kirjoittaa lupaan sen päivän mikä se oli näin jälkikäteen..??

No kotona autoin poliisia löytämään ne 2 asustetta ja listahan oli pitkä:9 vaatetta! Enempää en ollut pöllinyt, joten enempää ei ollut esittää. Mites tässä? Voiko putiikinpitäjä vaatia minulta niitä 7 vaatetta, jota en edes ole nähnytkään!!! Nehän on voinut pölliä joku toinen henkilö ja syyt saan minä niskoilleni. Mikä minun oikeusturvani on tässä asiassa? Eikö putiikinpitäjän pidä todistamalla osoittaa (joko nauhalta tai vartijan avulla), että minä ne pöllin???????????????????????????

Samalla minua hämää suuresti, että poliisi marssi valokuvani kanssa työpaikalleni kaikkien työkavereiden nähden! Miksi hän ei voinut ottaa ja soittaa kännykkääni ja näin olisi uhkasakon nojalla velvoittanut minut tulemaan käymään kamarilla????????????????????????????????

Kiitos avusta, jos joku viitsii vastata. Olen hieman asioista tietämätön naisihminen, eli en tiedä kuinka poliisimaailmassa tulee käyttäytyä, mutta nämä epäkohdat minua kyllä ihmetyttävät!

499

132733

Vastaukset

• Kauppias itsekkin...

Poliisi voi, saa ja poliisin pitää hakea rikoksesta epäilty kuulusteluun mahdollisimman nopeasti, kun epäilty saadaan tietoon.
      Syitä tähän on monia, esim. epäilty voi hävittää/myydä/piilottaa anastamansa tavarat, hävittää valvontanauhan ym.
      Tämän takia kotietsintä tehdään, että voidaan mahdollisesti löytää ja palauttaa anastettu omaisuus. Asianomistaja, eli tässä tapauksessa pomosi ilmoitti, että olisi viety 9 kpl jotain vaatekappaletta. Sen täytyy olla totta, koska asianomistajalla on totuudessa pysymisvelvoite, toisin kuin sinulla epäiltynä. Voit puhua paskaa silmät ja suut täyteen.
      Kotietsintälupaa ei Suomessa ole, se on kotietsintämääräys POV-viranomaiselta. Siis määräys, eli poliisimiehen TÄYTYY tehdä kotietsintä esimiehensä MÄÄRÄYKSESTÄ. Se ei ole se sinua kuulustelleen poliisin keksintö, vaan päällystön edustajan mielipide ja päätös anastetun tavaran löytymiseksi. Sen kotietsintämääräyksen varmasti saat paperiversionakin kun puyydät rikosilmoituksen liitteineen laitokselta.
      Liikkeenharjoittaja on ilmeisesti jo todistanut, että sinä olet jotain liikkeestä vienyt, joten olet jo syyllistynyt rikokseen joka vielä vahvistui kotietsinnällä löytyneiden tavaroiden osalta.
      Tapauksessa ei ole mitään tavallisuudesta poikkeavaa. Epäilty haetaan kuulusteluun, tehdään kotietsintä jne. paperityöt.
      Hyvä että edes helpotit osaasi näyttämällä missä varastetut tavarat olivat.
      Koita kestää syyllisyytesi, varas.

• Brikkis

Auttamassani kotietsinnässä löytyi tasan 2 varastettua vaatetta, joten seitsämän jäi puuttumaan. Rikos oli tapahtunut edellisenä iltana klo 20.45. Niitä 7 vaatetta en siis ole hävitänyt tai myynyt eteenpäin.

• MillaM

Kuinka edes kehtaa kirjoittaa tuollaisesta, jos vielä myöntää varastaneensa? Hävetköön!

• totuudessa

pysymis velvoite on täyttä sontaa joka täytyisi poistaa laista ,velvoite voi olla mutta se totuudessa pysyminen on huuhaata jota nämä asianomistajat käyttää useastikin hyväkseen ,oikeudessa asianomistajan ja epäillyn sanat ollessa vastakkain pitäisi asia raueta jollei ole näyttöö syytettyä vastaan ,suomen laki on tällä kohtaa naurettava todella laitonta toimintaa,nimittäin asianomistaja voittaa vaikka vain puheidensa ansiosta vaikka ei ole näyttöö ,ei suomen laki voi olla gestapon laki todella järkyttävääsuomessa jossa pitäis olla oikeudenmukaisuus tasapuolisesti ....

• tässä on
        totuudessa kirjoitti:

pysymis velvoite on täyttä sontaa joka täytyisi poistaa laista ,velvoite voi olla mutta se totuudessa pysyminen on huuhaata jota nämä asianomistajat käyttää useastikin hyväkseen ,oikeudessa asianomistajan ja epäillyn sanat ollessa vastakkain pitäisi asia raueta jollei ole näyttöö syytettyä vastaan ,suomen laki on tällä kohtaa naurettava todella laitonta toimintaa,nimittäin asianomistaja voittaa vaikka vain puheidensa ansiosta vaikka ei ole näyttöö ,ei suomen laki voi olla gestapon laki todella järkyttävääsuomessa jossa pitäis olla oikeudenmukaisuus tasapuolisesti ....

kaikki mennyt ihan oikein. Siinä vaiheessa, kun varastettua tavaraa on yleensäkin löydetty, on ihan sama minusta, että onko siellä kaksi vai kaksikymmentä. Varastanut minkä varastanut. Ei minusta pitäisi alkaa hyysäämään tuollaisi, joiden elämä ja korvaukset ja asianajokulutkin me veronmaksajat kuitenkin loppupeleissä maksamme. Oppiipahan pitämään näppinsä kurissa, kun kerran sais kunnolla tuomion. Tietenkinhän tuomio pitäisi suhteuttaa rikokseen, mutta silti. Olisi miettinyt aikaisemmin. Sitä kylvää, mitä niittää...

• turhaa epäilty

Kotiini tultiin turhan epäilyn vuoksi. Minulla ei ollut tekemistä asian kanssa. Poliisi väitti jälkikäteen, että kotietsintälupa oli.
        Henkilö on syytön kunnes tuomitaan.
        Suomalainen poliisi saa tehdä ja puhua mitä haluaa. Kansalainen ei voi mitään.
        Kärsi rangaistuksesi ja lopeta varastelu!
        Muista, että olet aina alakynnessä virkavallan kanssa, olit väärässä tai oikeassa.

• mörö11

Opitko mitään kannattiko 2 rievun takia pilata elämä,muista,että kerran varas niin aina varas.Minusta ihan oikeen,että poliisi haki työpaikalta sillä häpeä rangaistus on paljon pahempi,kuin joku 20e sakko.

• höhlä
        Brikkis kirjoitti:

Auttamassani kotietsinnässä löytyi tasan 2 varastettua vaatetta, joten seitsämän jäi puuttumaan. Rikos oli tapahtunut edellisenä iltana klo 20.45. Niitä 7 vaatetta en siis ole hävitänyt tai myynyt eteenpäin.

Mitä sä nyt yrität saavuttaa tolla . ei sun tuomios siitä mihinkään muutu vaikka olisitkin vieny ne seittemän muutakin... Sinä siinä olet rikoksen tehnyt... Miksi ne uskos suo...?vaadi näyttöä.

• PikkuNeulaTyyny
        turhaa epäilty kirjoitti:

Kotiini tultiin turhan epäilyn vuoksi. Minulla ei ollut tekemistä asian kanssa. Poliisi väitti jälkikäteen, että kotietsintälupa oli.
        Muista, että olet aina alakynnessä virkavallan kanssa, olit väärässä tai oikeassa.

Itse olen turhankin useasti poliisin kanssa ollut tekemisissä ja aina suotta. Sitä vaan kävelee kavereiden kanssa kohti keskustaan niin tuleekin poliisiauto viereen,heittää ostamani kaljat maahan suotta ja heittää autoon.
        On tullut pari kertaa laitoksella istuttua parikin tuntia ilman pienintäkään syytä miksi minun pitäisi siellä olla!
        Ja sitten annetaan passi takaisin ja heitetään kadulle klo 3 yöllä ilman kyytiä kotiin!!

Onhan se tietenkin syy että on irokeesi ja nahkarotsi päällä, ainakin Suomessa!?!

Poliisi tekee mitä tahtoo ja kenelle tahtoo eikä heitä kukaan valvo, jos ei itselläsi ole sinistä univormua niin varmasti tiedät kuka on alakynnessä, olet syyllinen tai syytön. Eikä koskaan niinkään ystävällisesti. Ja voit unohtaa kysymykset yms, tulee vain lisää harmia...

Itseltäni on oikein sormenjäljet ja valokuvat otettu enkä ole koskaan laittomuuksia tehnyt...

Nimim. 153cm/50kg lävärinaama

• heh

Voiko putiikinpitäjä vaatia minulta niitä 7 vaatetta, jota en edes ole nähnytkään!!! Nehän on voinut pölliä joku toinen henkilö ja syyt saan minä niskoilleni. Mikä minun oikeusturvani on tässä asiassa? Eikö putiikinpitäjän pidä todistamalla osoittaa (joko nauhalta tai vartijan avulla), että minä ne pöllin??

Samalla minua hämää suuresti, että poliisi marssi valokuvani kanssa työpaikalleni kaikkien työkavereiden nähden! Miksi hän ei voinut ottaa ja soittaa kännykkääni ja näin olisi uhkasakon nojalla velvoittanut minut tulemaan käymään kamarilla?

Vuoden parhaat naurut sain..noista kommenteista
        "mikä on oikeusturvani" heh heh heh... vittu mitä idiootteja!

• kyllä
        PikkuNeulaTyyny kirjoitti:

Itse olen turhankin useasti poliisin kanssa ollut tekemisissä ja aina suotta. Sitä vaan kävelee kavereiden kanssa kohti keskustaan niin tuleekin poliisiauto viereen,heittää ostamani kaljat maahan suotta ja heittää autoon.
        On tullut pari kertaa laitoksella istuttua parikin tuntia ilman pienintäkään syytä miksi minun pitäisi siellä olla!
        Ja sitten annetaan passi takaisin ja heitetään kadulle klo 3 yöllä ilman kyytiä kotiin!!

Onhan se tietenkin syy että on irokeesi ja nahkarotsi päällä, ainakin Suomessa!?!

Poliisi tekee mitä tahtoo ja kenelle tahtoo eikä heitä kukaan valvo, jos ei itselläsi ole sinistä univormua niin varmasti tiedät kuka on alakynnessä, olet syyllinen tai syytön. Eikä koskaan niinkään ystävällisesti. Ja voit unohtaa kysymykset yms, tulee vain lisää harmia...

Itseltäni on oikein sormenjäljet ja valokuvat otettu enkä ole koskaan laittomuuksia tehnyt...

Ymmärrän sinua PikkuNeulaTyyny!!! Poliisi käyttää valitettavasti asemaansa monesti aivan väärin. Johtuneeko siitä, että poliisiksi lukevat monesti sellaiset, jotka eivät muuten pysyisi kaidalla tiellä? Mikseiköhän yhteiskunnallamme ole resursseja/kiinnostusta puuttua tähän?!?!

Itse olen joutunut myös kokemaan vääryyttä poliisien taholta lainkuuliaisuudestani huolimatta.

Sanottakoon kuitenkin, että tällöin, kun joku on varastanut (vähän tai paljon) tai rikkonut muuten lakia, poliisien toiminta on tietysti suorastaan tarpeellista. Kuitenkin he voisivat muistaa, että "henkilö on syytön, kunnes toisin todistetaan". Eli heidän oma "hyvä" arvaus ei pitäisi riittänevän todisteeksi!?!?

• opigjoeisjgi
        Brikkis kirjoitti:

no varmaa ne sulle soittaa ku kuiteski olisit lähteny pakoo ja sit niil olis sellane kuukaus menny ku jäljittää sua. jote eiks sii mee enemmä aikaa?!??!?!?

• "loukattu"
        MillaM kirjoitti:

Kuinka edes kehtaa kirjoittaa tuollaisesta, jos vielä myöntää varastaneensa? Hävetköön!

No perskuta, nosta ihmeessä syyte kunnianloukkauksesta kun noin hakevat töistä varkaan.

• sussu viitti enhän
        "loukattu" kirjoitti:

No perskuta, nosta ihmeessä syyte kunnianloukkauksesta kun noin hakevat töistä varkaan.

mä oo sua tahallani loukannut;)

• Nimetön
        Brikkis kirjoitti:

Niin, oleellista lienee se, että varastit ja jäit kiinni. Myönsit sen eli asia on olennaisilta osin päivänselvä. Se, olisiko poliisin pitänyt laulaa serenadi sinua noutaessa tai pitäisikö kuluttaja-asiamiehen nuhdella yritystä siitä, että sinun on annettu varastaa vääränkokoisia vaatteita tms...ei liene asian ydin tai edes aihe josta kannattaa keskustella.
        Minkä tuomion muuten sait? Oliko se riittävä? Mitä mieltä olisit, jos sinun kuva julkaistaisiin paikallisessa lehdessä nimesi kanssa? Varmaan kynnys koskea toisen omaan aiankin nousisi...vai mitä luulet?

• JÄÄ AINA
        höhlä kirjoitti:

Mitä sä nyt yrität saavuttaa tolla . ei sun tuomios siitä mihinkään muutu vaikka olisitkin vieny ne seittemän muutakin... Sinä siinä olet rikoksen tehnyt... Miksi ne uskos suo...?vaadi näyttöä.

KIINNI!

• ihan varmasti....
        totuudessa kirjoitti:

Kuten joku kirjoitti, niin tuo asianomistajan velvollisuus puhua totta, on aika hauska laki. Todistajan on puhuttava totta, koska laki vaatii ja valakin tehdään.Väärästä valasta taas tulee syyte. Asianomistajan oletetaan puhuvan totta, mutta mikään ei estä puhumasta täyttä paskaa, kun ei voi syytettäkään tulla. Jos puhut asianomistajana oikeudessa, niin sinun on puhuttava lain mukaan totta, koska se on sinun velvollisuus. Tuomari taas uskoo sinua, koska velvollisuutesi on lakiin kirjattu. On tosiaan käsittämätöntä, että tätä "jumalan" sanaa ei voida lakiin muuttaa.

• Nimetön
        kyllä kirjoitti:

Ymmärrän sinua PikkuNeulaTyyny!!! Poliisi käyttää valitettavasti asemaansa monesti aivan väärin. Johtuneeko siitä, että poliisiksi lukevat monesti sellaiset, jotka eivät muuten pysyisi kaidalla tiellä? Mikseiköhän yhteiskunnallamme ole resursseja/kiinnostusta puuttua tähän?!?!

Itse olen joutunut myös kokemaan vääryyttä poliisien taholta lainkuuliaisuudestani huolimatta.

Sanottakoon kuitenkin, että tällöin, kun joku on varastanut (vähän tai paljon) tai rikkonut muuten lakia, poliisien toiminta on tietysti suorastaan tarpeellista. Kuitenkin he voisivat muistaa, että "henkilö on syytön, kunnes toisin todistetaan". Eli heidän oma "hyvä" arvaus ei pitäisi riittänevän todisteeksi!?!?

toisaalta tuossa jutussa varas myönsi varastaneensa ja tämän jälkeen poliisit vei hänet. Jos kuvassa olisi ollut toinen henkilö eli kyseessä olisi erehdys, poliisi varmaan tai luultavasti olis poistunut paikalta ilman sen kummempaa. Ole siis syyllinen kun kerran heti myönnät syyllisyytesi. Ei toisin tarvitse enää todistaa.

• joutaisitte venäjälle
        Brikkis kirjoitti:

lusimaan aluksi 7 vuotta ja valmistamaan sinä aikana n 20 000 vaatepartta edelleen katulapsille lahjoitettaviksi !

--HÄPIJÄ---RUTALE--

• Vapaat aukioloajat
        Brikkis kirjoitti:

Ja mikähän vaateliike on normaalisti auki klo 2045?

Provoviesti, taatusti.

-T-

• Birkkis
        mörö11 kirjoitti:

Opitko mitään kannattiko 2 rievun takia pilata elämä,muista,että kerran varas niin aina varas.Minusta ihan oikeen,että poliisi haki työpaikalta sillä häpeä rangaistus on paljon pahempi,kuin joku 20e sakko.

Toivoisin pääseväni iltasanomien kanteen ja kaupungin ilmaisjakelulehden myös.

• Birkkis
        Vapaat aukioloajat kirjoitti:

Ja mikähän vaateliike on normaalisti auki klo 2045?

Provoviesti, taatusti.

-T-

On iso kaupunki ja ostoskeskukset ovat täällä auki klo 21, toisin kuin siellä lehmänpaskakasan reunella.

• Birkkis
        MillaM kirjoitti:

Sorit sulle sosionomi,mutta ei sit liikauta yhtään!

• Birkkis
        mörö11 kirjoitti:

Ei mun elämä ole pilalla vitun vertaa hyvin menee ja loistokkaasti jatkuu!

• oikein tulee sääli
        Brikkis kirjoitti:

No, se on voi-voi! Ei kannattaisi varmaankaan varastaa, kun on heti niin -tanan heikoilla ja tuntee oikein itsensä kaltoin kohdelluksi. Itselleni on se ja sama varastaako yhden vai sata tuotetta. Varas on aina varas, varastipa minkä verran hyvänsä. Kärsi häpeäsi tai itke poliisille, jotta uskoisivat. Varmaan käsität, että varastaminen vie myös uskottavuuttasi aika rajusti. Varmasti rekistereissä rikkeetöntä myyjää uskotaan oikeudessa herkemmin kuin varkauteen (tai tässä näpistykseen) syyllistynyttä. Kuitenkin tällaiseltakin välttyisi, kun jättäisi varastelun sikseen. Me muut, rehelliset, maksamme varkaittenkin osuuden.

• sinulle.
        Birkkis kirjoitti:

ookko köyhä ku tarvii varastaa?

• syytön
        PikkuNeulaTyyny kirjoitti:

Itsellänikin on käynyt noin, että poliisi kohtelee kuin rikollista. Tein rikosilmoituksen ja aamulla saapuessaan poliisit aloittivat syyttämiseni, koska en ollut kutsunut lähipiiriäni virkavallan sijaan auttamaan rikollisten suhteen. Tapaus sattui aamuyöllä

Kaiken lisäksi sain kuulla olevani uusavuton, juttu tapauksesta kirjoitettiin vääristyneenä paikallislehteen ja poliisit nauroivat paskaisesti poislähtiessään. Vastaansanoessa sain vain kieltoja v*****e, jota heidän mukaansa harrastin, ja että heidän ilkeä asenteensa johtui siitä.

Loppupeleissä "rikostutkinta" oli varmaan vain paskanpuhumista minusta sokeripulla- kahvilla, kunnes kahden kuukauden päästä tulee lappu, ettei tutkimuksista ole selvennyt mitään (eivät vain uskaltaneet lähteä entisten tuttujensa perään, vaan on helpompi hyökätä tavallisen kansalaisen päälle)

• sen verran
        Birkkis kirjoitti:

et et pystyny oleen tänne kirjoittamatta. Luuseri!

• kerron sulle lapsoseni
        Birkkis kirjoitti:

joo loistokkaasti jatkuu elämä! kyllä vähintäänkin korvien välissä on vikaa jos pitää ensinnäkin varastaa. Terve ja tasapainoinen, työssäkäyvä ihminen, sellaisella ei ole tarvetta varastaa, tai viimestään moraali sen säätää.

ihan kyllä ansaitset sori vaan kaiken tuon nöyryytyksen, jospa oppisitkin jotain. ehkä joku päivä joku vie sulta jotain, niin tajuat mitä se muille tekee kun toinen varastaa.

aika naiivia kirjottaa siitä tänne, vaikka kerjäätkin apua ja huomiota. kysy asianajajaltas, täällä tuskin kukaan sua haluaa auttaa.

• natseja.
        syytön kirjoitti:

Itsellänikin on käynyt noin, että poliisi kohtelee kuin rikollista. Tein rikosilmoituksen ja aamulla saapuessaan poliisit aloittivat syyttämiseni, koska en ollut kutsunut lähipiiriäni virkavallan sijaan auttamaan rikollisten suhteen. Tapaus sattui aamuyöllä

Kaiken lisäksi sain kuulla olevani uusavuton, juttu tapauksesta kirjoitettiin vääristyneenä paikallislehteen ja poliisit nauroivat paskaisesti poislähtiessään. Vastaansanoessa sain vain kieltoja v*****e, jota heidän mukaansa harrastin, ja että heidän ilkeä asenteensa johtui siitä.

Loppupeleissä "rikostutkinta" oli varmaan vain paskanpuhumista minusta sokeripulla- kahvilla, kunnes kahden kuukauden päästä tulee lappu, ettei tutkimuksista ole selvennyt mitään (eivät vain uskaltaneet lähteä entisten tuttujensa perään, vaan on helpompi hyökätä tavallisen kansalaisen päälle)

Tätä tapahtuu kokoajan. Itse olen luullut, että poliisin työ on ottaa selvää, mitä OIKEASTI on tapahtunut, mutta EI!!! En oikein ymmärrä millä kriteereillä poliisiksi pääsee, koska tiedän yhdenkin henkilön, joka on täysi kusipää. Itsekin olen poliisin kanssa joutunut kanssakäymisiin... sillä kertaa naisrikospoliisilla oli pää sen verran syvällä sielä minne ei aurinko pääse, että ei voi kuin ihmetellä.

• etkä käytä maitotuotteita
        Birkkis kirjoitti:

On iso kaupunki ja ostoskeskukset ovat täällä auki klo 21, toisin kuin siellä lehmänpaskakasan reunella.

onneksi, joten voit haukkua maalaisia, jotka ovat alkutuottajia! Ja musita kanssa olla käyttämättä meidän tuotteita!

Huoh mitä kieltä

• keksitään,
        Brikkis kirjoitti:

sitä aina syytetään. Mitä menit varastamaan, oma oli valintasi?!

En tiennyt, olisiko pitänyt itkeä vai nauraa, kun luin tekstisi. Teillä rikollisilla on jo nyt aivan liikaa oikeuksia ja luulette olevanne ihmisiä, joilla ei ole lainkaan velvollisuuksia. Kaiken lisäksi me kunnolliset veronmaksajat maksetaan teidän loisten oikeuskulutkin yms.

Mieti seuraavalla kerralla ja toimi vasta sitten!

• Ope-Roi
        Birkkis kirjoitti:

Heips,

Mistä lähtien kaupan kassa/myyjä on ollut hyväpalkkaista hommaa??? Mun täytyy varmaan vaihtaa duunia.

• Aystikstiks
        etkä käytä maitotuotteita kirjoitti:

onneksi, joten voit haukkua maalaisia, jotka ovat alkutuottajia! Ja musita kanssa olla käyttämättä meidän tuotteita!

Huoh mitä kieltä

Ja mitähän alkua Suomessa tuotetaan? Ayshirethän on Englantilaisia lehmiä.

Selvä provo!

• on jo varastanut!
        opigjoeisjgi kirjoitti:

no varmaa ne sulle soittaa ku kuiteski olisit lähteny pakoo ja sit niil olis sellane kuukaus menny ku jäljittää sua. jote eiks sii mee enemmä aikaa?!??!?!?

Keneltä hän nyt odottaa myötätuntoa? Niiltäkö jotka maksavat kledjujensa hinnassa valvontakamerat yms. Odottaako hän myötätuntoa niiltä veronmaksajilta joiden pussista on pois tuokin valtion käyttämä vara joka kuluu esim. poliisityöhön? Ymmärrän jos joku nälkä tai vilukuoleman partaalla oleva näpistää jotain selviytyäkseen, mutta niinhän ei nyt ollut. Mitään lieventävää asiiaa on vaikea keksiä. Kyllä rikollisen täytyy varautua tuohonkin ikävään häpeään.

• nuw

Niin varastit en itse ole varastanut kuin kymmen vuotiaana suklaapatukan jonka toinen yllytti varastamaan. Vieläkin muistan sen suklaapatukan oli Roope Ankka

• Totuus esiin

Kyllä se niin on, että putiikin omistaja voi
        laverrella vaikka mitä poliisille, että on viety
        sitä sun tätä ja laittaa syy sitten varkaan
        tiliin, kun on huomannut että varas on käynyt
        ja vielä valvontakameran kuvaa.
        Ketähän poliisi uskoo, putiikin omistajaa vai
        varasta, sen nyt kyllä arvaa.
        Suomen poliisit, kun ei ole niitä järjen jättiläisiä, tarkoitan vaan poliisiksi hakeutuvista suurin osa on sellaisia, jotka haluavat ampua ja pahoinpidellä kansalaisia, jos
        pienintäkin syytä löytyy.
        Tämä ominaisuushan johtuu kasvatuksesta ja kun
        pääsee poliisiksi, niin laki antaa mahdollisuuden
        toteuttaa kieroitunutta mieltään.

• Poliisi teki täysin oikein. Oma vika eikä mitään muuta, ite päätät varastatko vai et. Ehkä enskerralla maksat kiltisti. Ottaa aivoon sellaset juuri, ne joka tekee rikoksen ja alkaa kitisemään, että olisi voinut soittaa ensin tai jotain. Antsaitset rangaistuksen kuten varmaan sakot sai ja kaikenlisäksi on nyt hyvä, että työkaveriskin tietää minkälainen tyyppi oikein olet. Kerran varas aina varas.

• kauppiaathan

ei koskaan valehtele? itse taidat puhua paskaa. kaikki kauppiaat taitavat liioitella varastetun tavaran määrää, kun sitten voi saada vakuutuksen kautta lisää rahaa. mitäpä jos poliisi pyytäisi sinua todistamaan että tosiaankin on varastettu 9 vaatetta. pystyisitkö todistamaan? tuskin.

• Birkkis
        sinulle. kirjoitti:

ookko köyhä ku tarvii varastaa?

Mula on Eirassa isovanhemmilta peritty asunto ja hyväpalkkainen duuni. Kaikki menee loistavasti, luultavasti paremmin kuin sinulla duunarilla.

• Birkkis
        sen verran kirjoitti:

et et pystyny oleen tänne kirjoittamatta. Luuseri!

Guess what miks mä tänne kirjoitin valopää!

• Birkkis
        etkä käytä maitotuotteita kirjoitti:

Huoh mitä kieltä

Kyllä mä syön lihaa. Nytkin on aamiasileivän päällä suolalihaa.

• Birkkis
        keksitään, kirjoitti:

En tiennyt, olisiko pitänyt itkeä vai nauraa, kun luin tekstisi. Teillä rikollisilla on jo nyt aivan liikaa oikeuksia ja luulette olevanne ihmisiä, joilla ei ole lainkaan velvollisuuksia. Kaiken lisäksi me kunnolliset veronmaksajat maksetaan teidän loisten oikeuskulutkin yms.

Miksi miettisin, sillä ei ole paskan väliä mitä tapahtuu. En mä kärsi, mullahan on vaan hauskaa!

• Birkkis
        kerron sulle lapsoseni kirjoitti:

joo loistokkaasti jatkuu elämä! kyllä vähintäänkin korvien välissä on vikaa jos pitää ensinnäkin varastaa. Terve ja tasapainoinen, työssäkäyvä ihminen, sellaisella ei ole tarvetta varastaa, tai viimestään moraali sen säätää.

ihan kyllä ansaitset sori vaan kaiken tuon nöyryytyksen, jospa oppisitkin jotain. ehkä joku päivä joku vie sulta jotain, niin tajuat mitä se muille tekee kun toinen varastaa.

aika naiivia kirjottaa siitä tänne, vaikka kerjäätkin apua ja huomiota. kysy asianajajaltas, täällä tuskin kukaan sua haluaa auttaa.

Tosi hyvä viesti, näin se menee kun asialisesti keskustellaan. Ruusut sulle.

• Birkkis
        Ope-Roi kirjoitti:

Heips,

Mistä lähtien kaupan kassa/myyjä on ollut hyväpalkkaista hommaa??? Mun täytyy varmaan vaihtaa duunia.

Kaukana moisesta alipalkatusta työstä. Olen korkeasti koulutettu ja palkattu. Koulutustani ylemmälle tasolle ei voi enää päästä.Valitettavasti.

• Birkkis
        heh kirjoitti:

Voiko putiikinpitäjä vaatia minulta niitä 7 vaatetta, jota en edes ole nähnytkään!!! Nehän on voinut pölliä joku toinen henkilö ja syyt saan minä niskoilleni. Mikä minun oikeusturvani on tässä asiassa? Eikö putiikinpitäjän pidä todistamalla osoittaa (joko nauhalta tai vartijan avulla), että minä ne pöllin??

Samalla minua hämää suuresti, että poliisi marssi valokuvani kanssa työpaikalleni kaikkien työkavereiden nähden! Miksi hän ei voinut ottaa ja soittaa kännykkääni ja näin olisi uhkasakon nojalla velvoittanut minut tulemaan käymään kamarilla?

Vuoden parhaat naurut sain..noista kommenteista
        "mikä on oikeusturvani" heh heh heh... vittu mitä idiootteja!

Samma här, kyl on ollut hauskaa!

• Birkkis
        nuw kirjoitti:

Niin varastit en itse ole varastanut kuin kymmen vuotiaana suklaapatukan jonka toinen yllytti varastamaan. Vieläkin muistan sen suklaapatukan oli Roope Ankka

Päivän ilopillerijuttu! Suloinen Roope Ankkapatukan varastaja. Olet söpö!

• Birkkis
        Totuus esiin kirjoitti:

Kyllä se niin on, että putiikin omistaja voi
        laverrella vaikka mitä poliisille, että on viety
        sitä sun tätä ja laittaa syy sitten varkaan
        tiliin, kun on huomannut että varas on käynyt
        ja vielä valvontakameran kuvaa.
        Ketähän poliisi uskoo, putiikin omistajaa vai
        varasta, sen nyt kyllä arvaa.
        Suomen poliisit, kun ei ole niitä järjen jättiläisiä, tarkoitan vaan poliisiksi hakeutuvista suurin osa on sellaisia, jotka haluavat ampua ja pahoinpidellä kansalaisia, jos
        pienintäkin syytä löytyy.
        Tämä ominaisuushan johtuu kasvatuksesta ja kun
        pääsee poliisiksi, niin laki antaa mahdollisuuden
        toteuttaa kieroitunutta mieltään.

Älä hauku poliisia ja heidän työtään! He toimivat oikein ystävällisesti ja asiallisesti tässä tilanteessa ; tekivät mitä heidän piti tehdä. Ja lisäksi he olivat symppiksiä!

• Birkkis
        Tero661 kirjoitti:

Poliisi teki täysin oikein. Oma vika eikä mitään muuta, ite päätät varastatko vai et. Ehkä enskerralla maksat kiltisti. Ottaa aivoon sellaset juuri, ne joka tekee rikoksen ja alkaa kitisemään, että olisi voinut soittaa ensin tai jotain. Antsaitset rangaistuksen kuten varmaan sakot sai ja kaikenlisäksi on nyt hyvä, että työkaveriskin tietää minkälainen tyyppi oikein olet. Kerran varas aina varas.

Se on totta, että työkaveritkin tietää, on rennompaa meininkiä. Ennen en ollut varastanut mut niinkais se sit alkaa meneen kuten kehoitit että keran varas- aina varas. Testataan!

• Birkkis
        kauppiaathan kirjoitti:

ei koskaan valehtele? itse taidat puhua paskaa. kaikki kauppiaat taitavat liioitella varastetun tavaran määrää, kun sitten voi saada vakuutuksen kautta lisää rahaa. mitäpä jos poliisi pyytäisi sinua todistamaan että tosiaankin on varastettu 9 vaatetta. pystyisitkö todistamaan? tuskin.

Poliisi soitti eilen ja kertoi, että varastettuja vaatteita ei ollutkaan kuin 2!!

Myyjä oli itse "löytänyt" ne loput ilmoittamansa pöllityt vaatteet löydetyksi jostakin putiikin uumenista.

Että jes vaan!

• reilua
        Birkkis kirjoitti:

Poliisi soitti eilen ja kertoi, että varastettuja vaatteita ei ollutkaan kuin 2!!

Myyjä oli itse "löytänyt" ne loput ilmoittamansa pöllityt vaatteet löydetyksi jostakin putiikin uumenista.

Että jes vaan!

poliisilta. mutta jos et ois myöntäny mitään ni ei ois voitu ees syyttää. käteisellä kun ostaa jostain putiikista ni ei jää jälkiä. ja kuitinhan säästää vaan jos tarvii palauttaa. jotenka oisin itse ilmoittanu ostaneeni ne 2 riepua. siinäpähän oisivat todistaneet kiistattomasti mun varastaneen.

• presidentiks
        Birkkis kirjoitti:

Kaukana moisesta alipalkatusta työstä. Olen korkeasti koulutettu ja palkattu. Koulutustani ylemmälle tasolle ei voi enää päästä.Valitettavasti.

Oot meinaan sen verran kiero epeli et saattais napatakin.

• '''''''
        Birkkis kirjoitti:

Mula on Eirassa isovanhemmilta peritty asunto ja hyväpalkkainen duuni. Kaikki menee loistavasti, luultavasti paremmin kuin sinulla duunarilla.

Rahaa on (perittyä) mutta järkeä ei ole jaettu kaikille tasapuolisesti, harmi Sinulle. Onneksi kaltaisiasi rosvoja eivät ole kaikki.

• ihan pimee!
        Birkkis kirjoitti:

Se on totta, että työkaveritkin tietää, on rennompaa meininkiä. Ennen en ollut varastanut mut niinkais se sit alkaa meneen kuten kehoitit että keran varas- aina varas. Testataan!

Mitä pidemmälle tämä keskustelu pääsee, sitä oudommaksi sinä osoittaudut. Toivon todella että tämä koko stringi on keksittty ja että sinun asenteesi on provo.

Vaan moneen junaanhan meistä on, ei siinä mitään. Onneksi et kuulu lähipiiriini, jos oikeasti olet sitä mitä täällä esität. Olet rasittava.

• kirjoittamaan
        Birkkis kirjoitti:

Guess what miks mä tänne kirjoitin valopää!

Mikä lause toi on? Ei mitään selkoo! Säkö korkeasti koulutettu. PAH!

• tRollii?
        Brikkis kirjoitti:

tuntuuu

• tässä on kirjoitti:

kaikki mennyt ihan oikein. Siinä vaiheessa, kun varastettua tavaraa on yleensäkin löydetty, on ihan sama minusta, että onko siellä kaksi vai kaksikymmentä. Varastanut minkä varastanut. Ei minusta pitäisi alkaa hyysäämään tuollaisi, joiden elämä ja korvaukset ja asianajokulutkin me veronmaksajat kuitenkin loppupeleissä maksamme. Oppiipahan pitämään näppinsä kurissa, kun kerran sais kunnolla tuomion. Tietenkinhän tuomio pitäisi suhteuttaa rikokseen, mutta silti. Olisi miettinyt aikaisemmin. Sitä kylvää, mitä niittää...

varkaalta pitäis ensimmäisestä kerrasta katkasta yksi sormi ja toisesta varkaudesta 2 jne. sormet ku loppuvat niin käsi ranteesta poikki. loppuisi varastelu mailmasta ja suomesta ja rahaa säästyisi.

• tullikulli

Täysin fiksu viesti.
        Alkuperäinen kirjoittaja vaikuttaa mielestäni kyllä ihan kuin joltain ihkudaa pissikseltä, kielenkäyttö ja lapsellisuus saa mut vakuuttuneeks, joten ettei vaan olis täysi vitsi koko viestiketju.

• pikkurikoksesta
        keksitään, kirjoitti:

Ja ketkäköhän syövät veronmaksajien rahoja.Pörssikeinottelijat,poliitikot jne...

• verikoira
        Birkkis kirjoitti:

Toivoisin pääseväni iltasanomien kanteen ja kaupungin ilmaisjakelulehden myös.

Tämä mimmin nimimerkin takana on jokin näistä meidän vakio 7 päivää lehden sutturoista,nätisti sanottuna nk. salarakas.On ilmeisesti ollut huono flaksi toimittajien kanssa, kun et ole päässyt niihin kansikuviin. Vaihda taivoite esm. Jalluun tai jo muuhun vastaavaan. Voisit olla kansikuvassa suupielet alaspäin ja kuvateksti:Näe myymälävarkaan kirkkovene... tai Kotietsintä ripsipiirakassa.
        Sä oon ihana!!!!!!!!!!!

• Birkkis

En anastanut työnantajaltani.

• Birkkis
        joutaisitte venäjälle kirjoitti:

lusimaan aluksi 7 vuotta ja valmistamaan sinä aikana n 20 000 vaatepartta edelleen katulapsille lahjoitettaviksi !

--HÄPIJÄ---RUTALE--

Olemme kuin olemmekin koonneet osan sukua (kaikki eivät halua lähteä..vanhemmat ihmiset) Venäjälle lähtemään. Kävin juuri kaivamassa kellarista pari vanhaa 70-luvun karvahattua ja norjalaisvllapaitoja js eno lupasi ottaa laatikollisen hernekeittoa mukaan.

• Birkkis
        nipa83 kirjoitti:

varkaalta pitäis ensimmäisestä kerrasta katkasta yksi sormi ja toisesta varkaudesta 2 jne. sormet ku loppuvat niin käsi ranteesta poikki. loppuisi varastelu mailmasta ja suomesta ja rahaa säästyisi.

Ukko otti eilen terävällä leipäveittellä vasemman pikkurillin niveleen asti vain poikki. Ihmettelin, että miksi ei ottanut koko sormea. Sanoi, että myöhemmin sitten. Käytiin sidotuttamassa se keskussairaalassa.

• Birkkis
        turhaa epäilty kirjoitti:

Tässäpä oli hyvä ja asiallinen viesti!

• Birkkis
        verikoira kirjoitti:

Tämä mimmin nimimerkin takana on jokin näistä meidän vakio 7 päivää lehden sutturoista,nätisti sanottuna nk. salarakas.On ilmeisesti ollut huono flaksi toimittajien kanssa, kun et ole päässyt niihin kansikuviin. Vaihda taivoite esm. Jalluun tai jo muuhun vastaavaan. Voisit olla kansikuvassa suupielet alaspäin ja kuvateksti:Näe myymälävarkaan kirkkovene... tai Kotietsintä ripsipiirakassa.
        Sä oon ihana!!!!!!!!!!!

Tämä oli tähän astisista paras viesti!!!!!!
        Marika Fingeroos ja Johanna Tukiainen ovat mun suuria idoleita!

• Birkkis

Kuka sulle on kertonut, että mun varastelu jatkuu??????

• Ei ole taas röyhkeydellä...

"Miksi hän ei voinut ottaa ja soittaa kännykkääni ja näin olisi uhkasakon nojalla velvoittanut minut tulemaan käymään kamarilla?"

No kuule yritäpä Einstein miettiä siinä pikku pääkkösessäsi, miksi ei?? Varmaan se poliisisetä juu soittelee sulle että hei, me epäillään sua myymälävarkaudesta, tulepas käymään jos jaksat?

Et varmaan sitten siinä tilanteessa olisi hankkiutunut nopeasti eroon niistä varastamistasi rytkyistä, ethän?

Ja vaikka poliisi olisikin vain pyytänyt sinua käymään syytä ilmoittamatta, niin et kai sinäkään sentään niin tyhmä ole että et olisi heti tajunnut mistä on kysymys. Ja hävittänyt ne vaatteet heti.

Eli tottakai tulevat hakemaan sut ennalta ilmoittamatta, vaikka sitten työpaikalta.

Tuossa koko viestissäsi eniten ihmettyttää se, että et näytä mitenkään ymmärtävän edes tehneesi mitään väärää?? Kitiset vaan siitä että mitä työkaverit ajattelee, ja että varastit "vain" kaksi vaatetta!

Olet surkea paska ja jos olisin työnantajasi niin potkaisisin sinut pihalle. Tuollainen luuseri varastaa työnantajaltaan ihan samalla tavalla.

• Brikkis

Valitettavasti en anastanut työnanatajaltani!

• Kiketteli
        Brikkis kirjoitti:

olet varas ja saatat saada potkut, mitkä ehkä ansaitsetkin.

• sampaleipalamapa

kyllä ne poliisit osaa myös olla oikeasti tyhmiä. Ystävä meni tekemään rikoisilmoituksen kundikaveristaan kun joutui väkivallanuhriksi niin poliisi soitti tälle kundille ja pyysi tosiaan käymään kuulusteluissa tyttökaverin pahoinpitelystä.

• luulet
        sampaleipalamapa kirjoitti:

kyllä ne poliisit osaa myös olla oikeasti tyhmiä. Ystävä meni tekemään rikoisilmoituksen kundikaveristaan kun joutui väkivallanuhriksi niin poliisi soitti tälle kundille ja pyysi tosiaan käymään kuulusteluissa tyttökaverin pahoinpitelystä.

kyseisen pahoinpitelijän siihen mennessä piilottaneen kun meni kuultavaksi? Nyrkkinsä?

Ihan oikea peruste tällä kertaa hakea suoraan töistä, jotta todistusaineistoa ei ehtisi hävittää. Joskus muulloin vastaavaan ei ehkä ole tarvetta.

• jos mä olisin sun
        Brikkis kirjoitti:

työnantaja niin kyllä mä ilmottaisin sulle että kuules nyt menee sen verran huonosti että väkee pitää vähentää ja rosvot heitetään ekana pihalle ja kengän kuva perseeseen. Heti ku saisin tietää että oon palkannu varkaita niin potkisin pihalle, jos varastaa muilta niin miks ei multa kerran sehän se on kaikkein helpointa, varastaa työnantajaltaan kun kukaan ei ole näkemässä. Ja kyllähän me tiedetään että oothan sä siltäkin jo varastanut, myönnä pois. Et vaan oo jäänyt vielä kiinni, mutta eiköhän ne tajua alkaa epäilemään pikku hiljaa.
        Mun entinen duunikaveri sai fudut ku varasti kilon karkkia. Ihan oikein. Varas mikä varas vaikka vähän varastikin. Samaa toivon sulle. Vielä ku saisin lain että varkaat ei saa työttömyyskorvauksia tai muita tukia niin olis yhtä juhlaa tää elämä.

• sitä oikeasti
        Brikkis kirjoitti:

itkeä jos itse on kerta syypää?! Että varkaille vaan oikeuksia ja kohta täällä saa tehdä mitä vaan. Huoh... mihin tää maa on menossa.
        Itsepä keittosi keitit!

• Birkkis
        sitä oikeasti kirjoitti:

itkeä jos itse on kerta syypää?! Että varkaille vaan oikeuksia ja kohta täällä saa tehdä mitä vaan. Huoh... mihin tää maa on menossa.
        Itsepä keittosi keitit!

Sori sulle!

• dippadiiduudaa

Aika hupaisaa tuon ap. kirjoittajan tuohtumus. Ihan myöntää näpistelleensä, mutta sitten purnaa siitä, että jäi kiinni...heh. Onkohan kirjoittaja ihan tosissaan? Vai mahdollisesti hyvin hyvin hyvin nuori ja kypsymätön henkilö. Ai niin, mutta on työpaikkakin... Outoa, en ymmärrä hänen käytöstään.

Poliisin menettely oli täysin normaalia.

• pettynyt

Työnantajalla ei ole oikeutta periä takaisin anastamaasi omaisuutta asiasta on Kouvolan Hovioikeuden ja Korkeimman Oikeuden päätös viimevuodelta jossa sanotaan että työnantaja ei kärsi vahikoa koska voi vähentää anastetun omaisuuden verotuksessa ja näin ollen työn tekijän ei tarvitse palauttaa takaisin mitään. Työntekijä voi nostaa työnantajaa kohtaan kunnian loukkaus kanteen törkeästä pidätyksestä.
        Näin toimii oikeus valtio Euroopan Unionissa....

• ainakaan usko
        pettynyt kirjoitti:

Työnantajalla ei ole oikeutta periä takaisin anastamaasi omaisuutta asiasta on Kouvolan Hovioikeuden ja Korkeimman Oikeuden päätös viimevuodelta jossa sanotaan että työnantaja ei kärsi vahikoa koska voi vähentää anastetun omaisuuden verotuksessa ja näin ollen työn tekijän ei tarvitse palauttaa takaisin mitään. Työntekijä voi nostaa työnantajaa kohtaan kunnian loukkaus kanteen törkeästä pidätyksestä.
        Näin toimii oikeus valtio Euroopan Unionissa....

tätä ex-työnantajaa. Syöttää kai sinulle tarkoituksella pajunköyttä tai sitten ei ollenkaan tunne Suomen lakia. Jos tahallasi aiheutat vahinkoa, joudut sen korvaamaan.

Sitten tuo kunnianloukkaus. Jos joku syyttää sinua varkaudesta AIHEETTA, kysymyksessä on herjaus. Tässä ei nyt ainakaan tuosta ole kysymys, kun itsekin myönsit varastaneesi.

• Birkkis

En ole purnannut, että jäin kiinni. Sen vain koen outona että joudun maksamaan jonkun toisen varastamia rättejä 7 kpl, kun itse pöllin 2 kpl.

• Eihän tuossa mitään
        Birkkis kirjoitti:

En ole purnannut, että jäin kiinni. Sen vain koen outona että joudun maksamaan jonkun toisen varastamia rättejä 7 kpl, kun itse pöllin 2 kpl.

Etköhän nyt kuitenkin joka tapauksessa pääse Suomessa aika vähällä? Täällä ei katkota varkailta käsiä kuten joissakin maissa. Noin tyhmänä voisit olla lievästi sanottuna kusessa jossakin muualla.

P.S. Ei kai kukaan ole noin hölmö? Kyseessä lienee provo?

• Maza91
        Birkkis kirjoitti:

jos jäit kiinni kyseessä tuskin on ensimmäinen kertasi, maksatpahan edes jollekin hieman ylimääräistä kun et joka kerta ole jäännyt kiinni. Toisekseen poliisille kertyy kuluja tuollaisten yhteiskuntakelvottomien etsimisessä ja yritykselle kun työntekijät työskentelevät varkaiden parissa kun pitäisi olla myymässä.

• bloom31
        Birkkis kirjoitti:

Miks pitää pölliä???Ja sit sä kitiset täällä foorumissa....Voi Jessus!:) Ja julistat kuinka työsi ja tää kauppojen tyhjentely on kaksi eri asiaa...Huh:)
        Oletpahan pomollesi ainakin epäluotettavuutesi todistanut, mä ainakin potkisin sut pellolle

• tmo
        Birkkis kirjoitti:

syytön oot,ni todista se. Sillähän siitä pääsee,mut kukaan ei taida uskoo tommost alhast varasta.

• jondelis
        Birkkis kirjoitti:

Taidat olla pikkaisen aivoton bimbo...
        Sinuna häpeäisin elossa oloani, mutta todella iloinen asia että jäit kiinni. Toivotaan että saat kunnon rangaistuksen...

• Birkis
        Maza91 kirjoitti:

jos jäit kiinni kyseessä tuskin on ensimmäinen kertasi, maksatpahan edes jollekin hieman ylimääräistä kun et joka kerta ole jäännyt kiinni. Toisekseen poliisille kertyy kuluja tuollaisten yhteiskuntakelvottomien etsimisessä ja yritykselle kun työntekijät työskentelevät varkaiden parissa kun pitäisi olla myymässä.

En oo edes pentuna pöllinyt sitä Roope Ankka patukkaa, sorit sulle tuhkamuna.

• toisten

omaisuus rauhaan ja lopeta varastaminen niin ei tarvitse täällä kiukuta.

• VIKA

Eikö sinulle makseta palkkaa tarpeeksi, kun pitää varastaa?

• Vihaan varkaita.

Toivottavasti työnantajasi antaa sinulle kenkää ja pian. Sittenpähän opit jotain,vai opitko??. Kun olet työtön niin ehdit ainakin ajatella että kannattiko!!!!!

• vielä kerjäät sääliä

Älä kerjää täällä oikeutta. Olet kuitenkin pöllinyt ja poliisit veivät se on vähintä mitä voivat tehdä.

Kannattaa lukea sitä suomenlakia ja tulla vasta sitten kejäämään sääliä tänne.

Tulikohan tästä sitten opittua jotakin?

• Duunieikka

on sairaus eikä sellainen henkilö sovellu yrittäjäksi eikä esimiestehtäviin.

• kakesman

niin poliisit yleensä hakee varkaat se on niitten työtä ja sit sinä poloinen tunnet kokenees vääryyttä voi raukaa

• 2 tai 9

pöllittyä vaatetta. Rikollinen mikä rikollinen. On aivan hyvä syy epäillä muistakin varkauksista, jos on varastamisen myöntänyt. Ihan oikein poliisin ja yrityksen toimenpiteet. Ei tipu sympatiaa.

• Rosvo1212

Kannatti varmaan pölliä,ei muuta kuin kärsi

• L.I

sitä saa mitä tilaa.olet säälittävä ihminen .poliisit tekee vain työtänsä joka on arvokasta vai luulitko saavasi myötätunto pisteet meitä kunnon kansalaisilta.

• se on

Minutkin poliisi kerran herätti kun krapulassa nukuin munasillani himassa. En perhana edes herännyt siihen oven ryskämiseen, vasta sitten kun raudat oli jo ranteissa. Kerran haki uimarannalta suoraan koppiin. Ja aivan syystä. Älä tee rikoksia niin on pienempi mahdollisuus että näin käy. Turha täällä naukua.

• VAATETTA

En tiedä onko tämä aihe joku pila, vai ihan oikeasti totta?! Enemmistö kansalaisista tuskin sinulle suuria sympatioita antaa...

Mutta noh, sinuna maksaisin mukisematta lopuista vaatteista aiheutuneet kustannukset. Opitpahan näin, että varastaminen ei kannata! Pidä sitä opetuksena itsellesi.

Millä sinä sen todistat, että et varastanut kaikkia 9 vaatetta ja vaikka myynyt jo 7 muuta vaatekappaletta? Luottamus ei välttämättä ole sinun puolellasi....

Ja niin makaa kuin petaa. Ei poliisin käytöksessä työpaikallasi ole mielestäni moitteen sijaa. Eiväthän he olisi tulleet sinne jos sinä et olisi tehnyt rikosta.

• kantapää

Kantapään kautta sitä joutuu tääkin rosvo oppinsa ottamaan. Se on saletti, että kauppias maksattaa hänellä nuo 7 muutakin vaatetta. Sitä saa mitä tilaa. En oo vahingoniloinen, vaan toivon, että opikseen ottaa tää alkuperäinen kirjoittaja.

• et ymmärrä!!!!

Ei tollast saa tehdä, ei sul oo järkee päässä. Minkätakia pitää jotain varastaa kaupasta?????????? Totta hitossa joutuu kiinni! Luulitko, et sua valvontakamera ei ota kuvaa, häh, mitä??!!!

• fireproof

Varastaminen on väärin ja se on rikos, joka pitäisi vanhempien jo lapsilleen opettaa..ei ole mitään selityksiä!!!!!!!

• Vartija

Jos sinulla on sentään työpaikka,niin miksi varastaa? Onko jännityksen hakua,kuten useimilla näpistely on. Sinulla menee vitun huonosti kun pitää varastaa. Tavarataloissa on niin hyvät valvontakamerat että kannattaa ajatella kahdesti mitä tekee. Sinuna vaan maksaisin kaikki tuotteet,koska kun ja jos oikeuteen joudut niin kallista on sekin sun lompakolle. Jos olisin työnantajasi niin antaisin kenkää välittömästi. Tyhmä!!!

• Rölli 12345678910

Sinä kuka kirjoitit tälle naisihmiselle noin taidat olla itse tyhmä niin kuin vartijat onkin ja sinäkin olet sen takia mennyt vartijaksi koska vain pipipäät hakeutuu siihen ammattiin kun ei muuhun pysty.Joten olet itse täys tyhmä.

• Toinen vartija.
        Rölli 12345678910 kirjoitti:

Sinä kuka kirjoitit tälle naisihmiselle noin taidat olla itse tyhmä niin kuin vartijat onkin ja sinäkin olet sen takia mennyt vartijaksi koska vain pipipäät hakeutuu siihen ammattiin kun ei muuhun pysty.Joten olet itse täys tyhmä.

En tiedä, ovatko vartijan ammattiin hakeutuvat useammin mieleltään sairaita kuin ne, joita varten heidät on palkattu. Tuskin. Riittää, kun vartija on vähän terveempi kuin se vartioitava. Hyvä, kun homma kelpaa edes jollekin, kun ei noita poliisejakaan enää riitä joka paikkaan. Ikävää hommaahan se vartijan homma on, myönnän, kun joutuu kaikenlaisia kusipäitä kohtelemaan hyvin. Sinuakin.

• Birkkis

En mä kenkää tuu saamaan. Me vaan tullaan nauramaan makeesti tälle jutulle tulevissa kahvipöytäkeskusteluissa! Nam!

• Maza91
        Birkkis kirjoitti:

En mä kenkää tuu saamaan. Me vaan tullaan nauramaan makeesti tälle jutulle tulevissa kahvipöytäkeskusteluissa! Nam!

Niin missäköhä firmassa Rva varas mahtaa työskennellä kun asia tulee saavuttamaan vain naureskelua kahvipöydän ympärillä. Ei taida ainakaa mikää kovin hyvää koulutusta vaativa duuni olla eikä yrityksellä tarvetta pitää töissä luotettavia työntekijöitä. Omapahan on yrityksen päätös, toivotaan nyt että johto ottaisi järjen käteen ja lemppais sut mäkee. Kerran varas, aina varas.

• Rani

Eli sä varastat ja olet järkyttynyt kun sua syytetään varkaudesta? Just..
      Tuli tässä vain mieleeni yksi hyvä kappale, missä lauletaan että " sitä saa mitä tilaa ".

• hah

opit tästä edes jotain ja seuraavan kerran kun lähdet hakemaan tasku-alennuksia niin et näytä naamaasi turvakameroille

• kaikki maksaa, haloo!

...YHDEKSÄSTÄ VAATTEESTA. PISTE!!!

• Hyvä jutt!!!

Sosiaali huollosta luultavasti saa niin paljon rahaa,et saa ostaa itselle vaatteet ettei tarvii pölliä!!Aivan oikein ku poliisit tuli työpaikallesi!!!!!

• mieltä................!!!

Ihan samaa mieltä olen. Tollaset idiootit jotka varastelee niin saavat kyllä maksaa IHAN KAIKESTA 9 vaatteesta ja vielä kunnon rikosrekisteri päälle.

• voittaa

Se on ihan oikein, että poliisi toimi tuolla tavalla. Olet rikollinen ja niitä ei saa "hyysätä". Ja maksa vaan kiltisti kaikki 9 vaatetta. Sinut on todettu rikoksen tekijäksi ja se riittää. Ei ketään kauppiasta kiinnosta, kuka on varastanut ja miten paljon, kunhan vaan saa rahat takaisin joltain kiinnijääneeltä varkaalta.

• logiikan riemua

Lupaudut tuolla kirjoituksellasi maksamaan ensi kerralla kirjastossa käydessäsi myös minun myöhästymismaksuni. Sinut on todettu laina-ajan törkeäksi ylittäjäksi ja se riittää. Ei kirjastoa kiinnosta, kumpi meistä on lukenut artopaasilinnaa ja kumpi akuankkaa.

• ...

Eikö ole tullut raamattua luettua :D nii et oliks ämmä pakko varastaa? :D noh no_hätä kohta olet työtön ja pikavippi veloissa kun et saanut vaatteita maksettua. Tervemenoa katuojaan.. näin luonto karsii akanat jyvistä :P

• on selvä

PROVO turha tähän on kenenkään aikaa tuhlata. Kukaan ihminen ei ole noin vitun idiootti että ajattelisi tuolla tavalla.

• ....

Varas mikä varas, ihan oikein sulle.. Toivottavasti sun työkaverit nauraa nyt sun selän takana oikein räkänaurua ja ovat varuillaan omista tavaroistaan kun sinä olet paikalla ja toivottavasti joudut korvaamaan nekin mitä et ole varastanut.. Varas mikä varas niinkuin sanoin jo, opitpahan edes jotain.. Jos et muuta niin ainakin sen miltä nöyryytys tuntuu

• jjhxx

Oiken sinulle ROSVO !! Miksi poliisin pitäis salailla kun sinä olet itse rosvoksi alkanu.

• kerran rosvo aina rosvo

poliisi pyöritti ympäri paikkakuntaa esittelemässä että tässä se rosvo nyt on.
      seuraavana päivänä päästettiin vapaaksi kun mitään rikosta ei ollutkaan tapahtunut.
      Maine jäi elämään.
      Tein tutkintapyynnön asiasta. Vuosia myöhemmin tuli jostain vastaus että valitukseenne ei ole aihetta.
      heh heh.
      Kasvattava kansalaiskokemus.

• :-(

Ihan oikein sinulle, että hakivat töistä kamarille. Ois vain voinut olla vielä pahempi nyöryytys sinulle, niin mulla ois parempi mieli.

• oisko provo

Ensinäkin ihmetyttää 41vuotias nuori????
        Joku perustanut kaupan omilla rahoillaa, toden näköisesti laittanut omaisuutensa vakuudeksi, mahdollisesti samalla työllistänyt muitakin, ja jonkun mielestä sieltä voi ottaa vastikkeetta vaatteita. Sellanen ihminen ei pitäisi olla töissä missään. Itse työn antajana, gollektivisuudesta alaisiani, sekä yrittäjiä kohtaan, kenkää tulis samantien, ja turha olis tulla hakee henkilökohtasia tavaroita (ne on saattanut joku pölliä). No ymmärrystähän löytyy. Minusta aloittajan pitäis maksaa, tietty ne 9 vaatetta, sekä tietty varastamassaan liikkeessä, olevat valvonta laitteet, koska nehän on juuri häntä varten hankittu. Joutuuhan normaali asiakas maksamaan, tuoteet joita käyttää ko liikkeessä. Kuva paikallislehteen olis myös kiva lisä. Ja kotiväelle siis vanhemille ja isovanhemille tieto, noin puolihuolimattomasti. Lisäksi kauppiaalle sanotaan nyt vaikka 2000 euroa kivusta ja särystä oikeudenkäyntikulut kallis lakimies tietty.

• ei sympatiaa

Aivan sama varastitko 9 vai 2. Voi olla että poliisi halusi tahallaan vähän pelästyttää ja nöyryyttää, jos vaikka jäis seuraavan kerran pöllimättä. Ihan oikein niin, hittoakos täällä valitat. Olis sulla varaa maksaa jos on kerran työpaikka.

• senkin rosvo

itket täällä netissä ?? ja kehtaat vielä valittaa....

• leikkisa

He olen luullut nähneni jo kaiken keskustelupalstoilla mutta tää on todella pohja noteraus.
        Mitähän sinun päässä liikkuu Varas kun ensin teet rikoksen ja sitten kerrot kaiken netissä. Syylisyyttä voi potea ja PITÄÄ potea mutta sen ruotiminen tuskin kuuluu tänne.
        Ja mitä tulee poliisin toimiin niin tuskin ne lakiarikkomaan rupeaa ihan noinvaan.
        Kerroppa miksi veit ne vaatteet jos sinulla on töitä. Oletko kuullut säästämisestä jolla saat rahaa niihin vaateisiin. Jos et malta säästää niin silloin sinun ei pidäkkään saada niitä mitä haluat ja johon ei rahasi riitä.
        Uskallapa väittää että sinulla ei toi varkaus ole ainut mutta nyt se vaan paljastu, olenko oikeassa.??
        Vaikka tietenkään sinä et sitä myönnä.. !
        Kerronpa vielä sinulle että jos olisit lapseni vaikka isokin niin voisi olla että pyrstösi olisi hieman hellä sillä en suvaitse enkä salli lasteni tekevän rikoksia olkoon rikokset vaikka kuinka pieniä.
        Nyt suosittelen sinua miettimään missä sinulla on ongelma ja ruotimaan sen jonkin ammatti ihmisen kanssa läpi ja parantamaan tapasi.

Ja heitän tähän loppuun kaikille jotka viitsi lukea tämän loppuun niin muistetaan että kaikki varmaan ollaan tehty väärin jossain vaiheessa elämää joten meillä tuskin on valtaa lynkata toista.

• Niskiss

OLETKO OIKEASTI NÄIN TYHMÄ !!!!!! ettet edes tajua tehneesi väärin,peräät omia 'oikeuksiasi'....tän täytyy olla joku provo...tai sit ihan oikeesti sä oot T.Y.H.M.Ä

• martzez

Siis yks yrittäjähänn just kirjoitti tuossa ylempänä, että on tuore korkeimman oikeuden päätös, jonka mukaan saalista ei tarvitse palauttaa yrittäjälle, koska tämä voi vähentää sen verotuksessa !! Siis eikös HALOSKA just nimittänyt viimevuonna korkeimman oikeuden presidentiksi perhetuttavansa ja verohallituksen demari pääjohtajakin todettiin syyttömäksi veronkiertoepäilyistä !!! ETTÄ TÄLLEE MEILLÄ HALOSLANDIASSA !!!

• ja heti

Päivälääkkeet ottamatta?

• veronalainen etu

"saalista ei tarvitse palauttaa yrittäjälle, koska tämä voi vähentää sen verotuksessa !! "

Rehellinen varas muistaa sitten ilmoittaa verotuksessa tämän saamansa aineellisen hyödyn. Mikäli vaatteet tulevat omaan käyttöön pitäisi ainakin maksaa alvi tai vähintäänkin luontoisedun verotusarvo. Jos taasen vaatteita käytetään tuon ammatin harjoittamiseen eikä vapaa-aikana, ei veronalaista hyötyä katsota rosvolle tulleen.

• Birkkis
        ja heti kirjoitti:

Päivälääkkeet ottamatta?

Otin Efeä sovitun määrän ja Rivatrilia kanssa.

• Sinut!!!!!!!!!!

Pitäisi vettää,saatanan mätäpaise

• siksi koska

"Miksi hän ei voinut ottaa ja soittaa kännykkääni ja näin olisi uhkasakon nojalla velvoittanut minut tulemaan käymään kamarilla"

paskalakin piti päästä pätemään ja näyttämään, että on meillä muitakin hommia kuin mopopoikien kyttäily ja donitsien syönti.

• Birkkis

Sain jo ukoltani kunnon pahoinpitelyt. Huuli auki, silmäkulma auki, polvi sijoiltaan, lukuisia ruhjeita ja vammoja eripuolella kehoa ja silmään tuli niin voimakas isku, että silmänliikuttajalihas katkesi.

• HYvä ..

Poliisi yoimi ihan oikein...Jippii!!!

• poliisilla uhattiin

Minulle soitti terveyskeskukseni omalääkäri kesken työpäivän ja vaati käymään heti. Jotkut sukulaiseni olivat kuulemma huolestuneita mielenterveydestäni. Jollen tulisi, hän pyytäisi virka-apua poliisilta. No minä menin, sain pakkohoitolähetteen psykkapolille, josta minut potkaistiin tunnin kuluttua terveeksi todettuna ulos. Väärä hälytys. Sukulaisten kiva pila. No, palasin työpaikalleni ja jatkoin työpäivääni.

• bifilaari

Kotietsintä on pakkokeinolaissa säädetty menettely, jossa esitutkintaviranomainen epäillessään rikosta tekee tutkimuskäynnin kohteeseen. Suomen lain mukaan kotietsinnän saa suorittaa vain sellaisten rikosten perusteella, joista ankarin mahdollinen rangaistus on vähintään kuusi kuukautta vankeutta. Kotietsintä voidaan suorittaa rakennuksessa, huoneessa, suljetussa säilytyspaikassa tai kulkuneuvossa. Tavoitteena on löytää takavarikoitava esine tai muuten selvittää sellainen seikka, jolla voi olla merkitystä rikoksen selvittämisessä. Paikassa, joka ei ole sen hallinnassa, jota on syytä epäillä rikoksesta, saadaan kotietsintä toimittaa vain, kun rikos on tehty siellä tai epäilty on siellä otettu kiinni taikka muuten voidaan erittäin pätevin perustein olettaa, että etsinnällä löydetään takavarikoitava tai väliaikaiseen hukkaamiskieltoon tai vakuustakavarikkoon pantava esine tai omaisuus taikka muutoin saadaan selvitystä rikoksesta

• .....

ihan oikein...varkaat pitäis laittaa jalkapuuhun viikoks näytteille kotipaikan torille, jospa ne sitte oppis jotain :)

• kyntes... !

pitkäkyntiset paljastuvat ja se on hyvä!

• virallinen sosiopaatti

olisit vain kiistänyt koko homman. istunut putkassa 1-4päivää ja nostanut siitä niinsanotut koppikorvaukset. sinulle olisi jäänyt vaatteet,olisit saanut korvauksia perusteettomasta pidätyksestä ja olisit saanut uhrin aseman työtovereidesi edessä kun olisit ollut "viattomana" pidätetty. eli joillekin tässä nyt oppina että koko ajan pitää kiistää, mitään ei saa myöntää. ei tarvitse kertoa mistä tavarat ovat jos ei keksi pätevää valhetta. voit jälkikäteen vaikkapa sanoa että ne olivat jonkun antamia lahjoja ja kaverisi voi todistaa sen kun olette sopineet asian yhdessä. harmi että menit paniikkiin ja tunnustit osan rikoksestasi ja näin ollen hävisit noille viranomaisjuutalaisille.

• Epä-rehellisyys!!

Ajatteleppa asia!!

• verikoira

Se on hienoa, että on tutustuttu yheiskunnan sääntöihin...juuri tälläisten tyyppien takia me kaikki maksamme kovia veroja....jatka samaan malliin...jos poliisi kiusaa, niin sossun täti pyyhkii kyyneleet.

• päässä

Se on ihan sama, varastaako 2 vai 7. KUN EI SAA VARASTAA.
      Paha saa aina palkkansa ja mitä suurempi nöyryytys sen parempi. Jos vaikka oppisit nyt vihdoin.

Ei tainnut olla ensimmäinen kerta, kun varastit.

Hävettää olla suomalainen. Hävettää olla nainen. Hävettää sinun puolestasi. On tainnut äiskältäsi jaiskältäsi opettamatta, mikä on väärin ja mikä oikein. Onneksi poliisit vihdoin tekevät sen. Ja me veronmaksajat -muut suomalaiset maksamme sinun törttöilysi nyt. Ja sinä vielä jaksat ihmetellä. Tiedätkö, mitä tuo kaikki maksaa. Se, että varastat yhdenkin vitosen tavaran/vaatteen kaupasta, maksaa paljon enemmän. Tajuatko???

• Niinseonjuu

Minä luulin että kun tää on ihan etusivulla että ois ollu niin tää että k.o henkilö ei olis varastanut yhtään mitään ja olis joku perätön ilmianto tms. väärinymmärrys. Mut ei tää ansaitse uutisarvoa kun hä kuitenkin varastikin. Eli samaa miletä että jos jotain tekee niin ei tulis valittaa vaikka mihin työpaikalle änkeis vaikka karhukopla.

• makrulaatikkoa ja kirppiskamaa

hui kauhia.. pari puseroa.. nyt joutui varmaan liikkeenomistaja vararikkoon... hyvä se on tulla tänne pätemään niiden jotka on syntyny kultalusikka suussa tai saaneet sen myöhemmin turpaansa.

• valistumiseksi

Ensin teet sikalailla töitä, nuukailen ja säästäen mistä mitenkin säästää voit, jotta saat omaisuutta, tai rahaa niin paljon jotta voi mennä pankkiin pyytämään lainaa yritystä varten. Sitten laitat sen kovalla 10vuoden uurastuksen, esim. kotisi pantiksi jotta saat rahaa yritystäsi varten. Elät taas kituuttaen ja nuukaillen että saat lainat, palkat, verot maksettua, katteestasi. Voi hyvinkin mennä nuukailuun parikymmentävuotta. Siitä on kuule kultalusikka helkutin kaukana. Se on yrittäjä kuitenkin joka viimeiseksi saa vaivoilleen, työlleen ja riskeilleen korvausta. On jopa laskettu että yhtämenestyvää yrittäjää kohden, on 100 epäonnistunutta, joten kyl se kultalusikka löytyy yleensä duunareilta eikä yrittäjiltä. Itsekin maksoin viime vuonna esim. noin 20kertaa enempi veroja kuin tienasin. Et kannattaa kyl miettiä ennenkuin vähättelee parin puseronviemistä. niitä pitää kuitenkin todennäköisesti myydä 10 että pääsee edes nollatulokseen, jos kaikki loput saa myytyä. Häpeä häpeä häpeä häpeä häpeä luuseri. Toivotaan että sulta myös viedään, eihän edes luuserit voi tehdä konkurssia

• pöljimys

Että voi olla tyhmä ihminen..Näin se maailma vaan toimii että tyhmyydestä sakotetaan. Toivottavasti saat myös potkut töistä. No tiedätpähän seuraavalla kerralla kun pöllit vaatteita miten toimia kun poliisit tulevat noutamaan sinut. Ja vaikka kuinka olisit syytön näihin 7 vaatteen varastamiseen niin kukaan ei usko sinua, ei poliisit eikä tämä vaateliikeen pitäjä. Että revi siitä.

• Varkaat joutaa kiiinni.

Oliskos kannattanut olla ottamatta niitä kahtakaan vaatetta, joista jäit kiinni? Kun ostaa vaan ne mihin varat riittävät, ei tarvi poliisiakaan heidän virkansa puolesta työmaallaan tapailla. Ehkä opit jotain.

• viisaampi

Kaikista hauskinta koko jutussa on mielestäni se, että kehtaat vielä valittaa täällä. Olet rikollinen! Oisvat pitäneet sut siellä virastossa...

• Tiilenpää

En paljon kehtais kirjoitella jos olisin rosvonut. Olet itse tehnyt valintasi, joten kärsi häpeä ja rangaistus.
      Tuskinpa niistä muista voidaan syyttää , ellei ole todisteita.

Eikö sinulle ole kotona lapsena opetettu, ettei saa varastaa.

• ohhohhoh

vielä täällä kiukuttelet varas!?!?!

• justice33

ihan oikein varkaalle! hyvä että sinut nolattiin. kaikki tietää nyt millainen rotta hiedän työkaverinaan on.

• kuin sormet

poikki, niin et varasta enää, saatanan tyhmä

• PersonalProtectionOfficer

Aivan oikein tollainen julkinen nolaus sulle ja sunlaisille myymälävarkaille, mitäs menet varastamaan..! Vielä parempi olisi kasvokuva kyseisen liikkeen sisäänmeno aulaan kaikilta kyseiseen rikokseen syyllistyviltä..!

• dvf132

"Joka tekee omasta tahdostaan lain, jää itse vaille oikeuksia." (Tuntematon sotilas) Oletpa todellisen oikeusmurhan uhri. Itket putiikinpitäjän velvollisuudesta osoittaa syyllisyytesi ym, vaikka myönnät itse näpistäneesi. Tavaran määrä on mielestäni sivuseikka, periaate on tärkeämpi.Todennäköisesti et ole edes jäänyt kiinni kaikista näpistyksistäsi, joten nuole haavasi ja lopeta ruikuttaminen. Itse et suostu elämään oikeusvaltion normien mukaisesti, joten älä vaadi sitä muiltakaan. Kaltaisesi varkaat saavat Suomessa muutenkin aivan liian pehmeää kohtelua!

• karia

Voi-voi
      kyllä varkaillaikin on nykyisin vaikeaa; kun kesken työpäivän haetaan. Olisko se pitänyt tapahtua klo 20 vai 21 jälkeen???? varas, mikä varas....

• Ja nimi

Lehteen roistoista, myös sinusta!!

• JohnLee

Hienoa toimintaa poliisilta kun taas yksi varas saatiin kiinni!
        Elä itke vaan ole rehellinen niin ei tarvi itkeä ja hakea jotain sympatiaa.

• Birkis

Soitin jo Iltasanomiin, Seiskaan, Vartiotorniin ja Hesariin, mutta hesarissa eivät olleet kiinnostuneita. Sääli.

• Töttörööötöttöröö

Oma syysi, kun varastit tavaraa ja poliisit tulivat hakemaan sinut töistä.
      Turha poliisien käytöksestä on täällä marista. Älä varasta.

• Virkamies

Toivottavasti työnanajasi antaa sinulle potkut. itse en ainakaan haluaisi noin epärehellistä työpaikalleni...Joko olet tyhmä tai sitten pilailet kanssamme sillä kukaan ei voi olla noin idiootti, että kuvittelisi ettei asialla ole mitään väliä. Yhteiskunta ei tarvitse sinunlaisia luusereita...

• ei rosvo

rosvo mikä rosvo!

• OLET ROSVOKSI

ÄLÄ VIE VARASTETTUA TAVARAA KOTIISI JA YRITÄ EDES NAAMIOITUA KAMEROITA VARTEN: OTA OPIKSI SEURAAVAA KEIKKAA VARTEN!!!!!

• ..ovat toimineet ja viitsit vielä täällä asialla taivastella..!

• hieman tietämätön naishenki...

Niin ethän sinä voinut tietää kun tietämätön olet, että yleensä ne ostokset MAKSETAAN kaupasta lähtiessä! Ei sääliä sulle!

• Birkkis

Ei mun fatsi koskaan lapsena kertonut niin, se vaan lappoi kaljaa kassiin ja käveltiin kassan ohi. Nyt mä vasta kuulin että kaikki ostokset pitää maksaaja kaupassa!

• sulle epäkohtaa

Tuollaiset pitäisi laittaa pakkotyöhön ja seuraavaksi tyhjentää koko vaatekaappi.

On se provoilu sen verta vakava rikos.

• housussas

Turha täällä on inistä kun paskat on jo housussa. Jos olet varastanut itsesi mukaan 2 vaatetta, miksei poliisi epäilisi että olet varastanut myös loput 7 vaatetta? Sinä olet varas, jota epäillään ihan aiheesta.

Häpeäisit edes että olet varastanut. Tyydy osaasi varas! Täältä et sääliä tule saamaan senkin nilkki!

• Birkis

Ei mua hävetä vitun vertaa, mua vaan naurattaa tää kaikki. Tää on kuin Johanna Tukiaisen elämää!!!!

• shegetz

Jiddishin kielessä on erinomainen sana kuvaamaan Brikkiksen käytöstä: chutzpah

Se on sitä, kun poika tappaa isänsä ja äitinsä ja pyytää oikeudelta eläkettä, koska hän on orpo.

Tuo sinun uskomattoman tekopyhä ja mistään moraalisäännöistä piittaamaton tilityksesi on chutzpaa pahimmillaan.

Koeta kestää, varas.

• ihan kaikki

TYHMIÄ!Brikkis et olis varastanut persreikä!
      Ja te jotka lynkkaatte Brikkistä oletteko itse sitten vittu enkeleitä häh!
      Ja te jotka ootte ihan että ''Hei hän varasti *vain* 2 vaatetta ja häntä kohdellaan kun Osama bin Ladenia? Säälikää häntä'' olette yhtä tyhmiä,mihin yhteiskunta mennyt kun varkaita puolustetaan ja taputetaan vittu päähän ihan kun se olisi tehnyt jonkun hyvän työn
      En oo kenenkään puolella ootte kaikki tyhmiä

• aWR

Käyhän nyt lapsi (pissis) syömässä vähän lisää muroja ja jätä nämä aikuisten jutut aikuisille. Kato sun aikasi kommentoida ei ole ihan vielä kypsä :)

• sä vaan
        aWR kirjoitti:

Käyhän nyt lapsi (pissis) syömässä vähän lisää muroja ja jätä nämä aikuisten jutut aikuisille. Kato sun aikasi kommentoida ei ole ihan vielä kypsä :)

VITTU!sanotkos sitten että lapsilla ei oo oikeutta komentoida hä!

• on ihan
        sä vaan kirjoitti:

VITTU!sanotkos sitten että lapsilla ei oo oikeutta komentoida hä!

vaan hiljaa! Teidän paikka on hiekkalaatikko.

• joo tuo kuulllostaa tutulle kokemukselle. mut haettiin epäiltynä törkeistä rikoksista, mm. huumausainerikos, vuosi oli 1997, koirien kanssa pamauttivat työpaikalleni keskellä päivää, no itsehän olin silloin iltavuorossa ja kotona nukkumassa, mut ne etsivät sieltä minua. hakivat sitten kotoa. päästyäni pidätyksestä irti soitin työpaikalleni, sieltä sanottiin että parempi etttä kuule kaveri et enää näyttäis naamaasi täällä. se siitä työpaikasta sitten. kyllähän tuo poliisin toiminta silloin ihmetytti ja vähän vieläkin, olisin kyllä lähtenyt ihan jos olisivat soittaneet ja pyytäneet käymään, mut kai se nostaa niiden itsetuntoo ku ne sai leikkii amerikan elokuva poliisia välillä. poliisi on poliisi, siis poliisi. hyvä että on poliisi ja yhteiskuntajärjestys. saattaa kuullostaa hullulle ku entinen rosvo tollasta heittää, mutta olen nähnyt muutakin, kun yhteiskuntajärjestystä ei ole. joten parempi vaan että tutkivat, mutta toisaalta on parempi ettei kuitenkaan hutkita

• valvontakamera

tOIVOTTAVASTI OTIT OPIKSESI!!!!

• Tämä tarina

Totta? Voiko noin tyhmää ihmistä olla? Onhan se kyllä niin, etteivät tuollaiset "pikkurikolliset" nykyään osaa edes katua tekosiaan..

• businessmann

aivan oikein , mitäs menit pöllimään yhdenkin vaatteen. Ei muuta kuin lisää vastaavaa niin ei katsella työpaikoilla kauaa tommosia epärehellisiä rosvoja.

• yore

Mun kumisaapaillakin on enemmän järkee.
      Neuvoksi annan HAKEUDU HOITOON!!!!!!!!

• harkintaa

Elämäsi olisi helpompaa jos et varastaisi ollenkaan. Niin et olisi koskaan sinne kamerallekaan tallentunut.

• ei ymmärrä

Miksi ihmeessä häpeät moista noutoa, kun kuitenkin kehtaat varastaa toisen omaisuutta? Murheet ne on varkaallakin.

• kireä pipo ja vähän leluja

Hieno opettavainen esimerkki siitä mitä tämä meidän kulutuskulttuuri saa aikaan.

Varastaminen on laissa kielletty, paitsi niiltä joilla on todella paljon rahaa. Heitä laki kutsuu suur-yrittäjäksi ja he voivat pyörittää maailmaa oman pikkuriillinsä ympärillä. Toisilla on rahaa ja toisilla ei.

Minä sanoisin, että tässä tapauksessa syyllsiä ovat mainokset ja kaikki amerikkalaiset poliisisarjat. Mainokset tekevät kuluttajista tyhmiä ja materia-riippuvaisia. Amerikkalaiset poliisisarjat taas saavat suomalaisenkin poliisin suhteellisuudentajun sekaisin.

Toisaalta, yleinen nöyryytys on vanha perinteinen rangaistusmuoto. Ennen vanhaan pilattiin ihmisiltä maine laittamalla heidät kirkonmäelle jalkapuuhun.

Oikeus on aina etuoikeutta, se on lain laatijoiden etuoikeutta. Kansalaisuus ei useimmassa tapauksessa ole mikään vaihtoehto. Siihen synnytään ja lakikirja on kansalaisopas, jota kukaan rivikansalainen ei oikeastaan ole koskaan lukenut läpi.

• Selväkinnäki

Rivi riviltä joka toisessa rivissä paistaa läpi että kirjoituksessasi juuri mikään ei pidä paikkaansa. Siksi koko episodia ei ole tapahtunut. Poliisi ei toimi noin. Olisit kirjoittanut kusetuskirjoituksesi vähän toisessa muodossa ja lievemmin, esimerkiksi että poliisi haki sinut kotoa, niin se olisi ollut hivenen uskottavampi. Miksi poliisi tiesi tulla työpaikallesi? Eikö työpaikkasi ympäristössä ole paljon muitakin firmoja, miksi poliisi osasi suunnistaa juuri sinun työpaikallesi (muka) kuvasi kanssa? Mene mäkeen mielikuvitusleikkiesi kanssa. Ikänä tuota ei ole tapahtunut.

• hiuku

^_^ ehkä se on oikeesti joku teinixxxx joka koittaa olla joku nii ihQ :P hahaha

• kirjoittaa

viestit. aina kun tarvitaan keskustelua tietystä aiheesta, niin yp naputtelee sopivia viestejä ja varmaan keskustelua herättäviä kommenttejakin...; / huomatkaa nuo aina aiheeseen sopivat yläreunan mainoksetkin...hehheh.

• ensimmäinen

joka älys.näin pitkälle naureskelin,että eikö kukaan,siis kukaan?.kakarat riitelee kirjastossa.kyä tv kasvattaa.

• boss3

jo on aikoihin eletty, kun varas joutuu kiinni
      niin sitä ei sitten saisi tulla työpaikalle viemään kamarille, huh huh mihin ollaan menossa, olisivat pitäneet kolme päivää putkassa , olisi tullut pieni opetus ...linnaan tommoset varkaat.

• ...

en tunne lain kiemuroita, mutta mikä ihme pakotti varastamaan edes ne 2 tuotetta...järki käteen, maksa nyt hyvä ihminen ne kaupan tuotteet, niin ei oo sitä vaaraa, että virkavalta tulee hakemaan työpaikalta. turhaan sitä on jälkikäteen täällä voivotella ja hakea sääliä!

• Razzle-

Miltä tuntuis jos joku varastaisi sinulta 2 tekemääsi vaatetta?

Maksa ne vaatteet vitun ääliö äläkä varasta.

• sulla

tossa vaihees pitäs olla muita huolen aiheita ku "maine" Jos rikkoo lakii ni seuraukset pitää kantaa...ei siis pidä tehä nii...toi juttu jo sen verran huvittava et ei uskos todeks :D

• dd333333

olet hieman naivi, olet VARAS ja rupeat kitisemään siitä että sinut pidätettiin rikoksestasi työpaikallasi, hävettäs mennä edes takaisin töihin

hyvä että saisit potkut ja ihan sama vaikka syytettäisiinkin 7 vaatteen varastamisesta

mitäs menit ylipäänsä varastamaan, itse en työnantajana mitään varkaita kyllä elättäisi

• JEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

mitäs menit pöllimään vaateitaa!!!!!!!!!!!

• Yks TYÖTÖN ostava asiakas.

Siis,et hei...Käyt töissä ja "pöllit" ryysyjä,sukkiako,vai jotain muotialusvaatteita???=)=).
      Mulla ainakin on tapana OSTAA päälyvaatteetkin,vaikka olen työtön.
      Varas on aina varas...

• asiasta tietävä

Valitettavasti olet katsellut liikaa elokuvia ja tv-sarjoja.
      Suomessa "kotietsintälupa" tarkoittaa sitä, että poliisisetä soittaa esimiehelleen, joka suullisesti myöntää luvan.
      Mitään lappua tai lippua ei todellakaan tarvita.
      "Komisario-tason poliisimies" luvan antajana riittää.

Ihme inisijä olet ja pikkuasiasta vingut.
      Ei tuosta nyt isompaa kakkaa tule kumminkaan ja opitpahan olemaan.

• PITÄIS_LAITTAA

Eikö sulle opetettu pienenä, että toisen oman ottaminen on rikos?

Linnaan kaltaisesi joutavat, kun eivät osaa elää yhteiskunnan säännöillä.

• "yhyy pöllin pari vaat...

niin sehän on vain sivuseikka että olet varas, kyllä kyllä:D ainakin niin puhut siitä. ihan niinku varastaminen ois jokapäiväistä. jos kerran varastit niin saat vastata seurauksista vaikka tuplasti jos on tarpeen

• oikeus on voittanut taas

juu ei mitään uutta...suomessa poliisit toimii täysin mielivaltaisesti..vaik oot töppäilly nii kyl sullakin oikeutes on mut suomen paskalakit niist vähät välittää..kokemusta on

• wallaacee

"vain kaksi vaatetta" Rikolliset yleensä otetaan kiinni heti kun mahdollista. Ei pankkirosvoiltakaan kysellä että "olisiko parempi jos me pidätettäis sut sitte ku oot kämpilla, eikä sitten kun olet pankissa. Mitä sielläkin pankissa ne ihmiset ajattelis jos ne näkis".... NÄIN! Rosvot linnaan perkele!

• mlvd

No varastele /näpistele enempi niin opit tietämään kuinka polisiien /virkavallan kanssa asioidaan ....

• hajoa

Poliisi käytti tasan niitä keinoja mitä sillä on lain mukaan käytettävissä. Vaikkakaan tuomiot ei varmaan hirvitä niin kotietsinnässä anastettua omaisuutta voidaan saada takaisin ja mahdollisesti selvittää muitakin "pimeitä juttuja", jos kyseessä kuvatunlainen taparikollinen.

• matskupupu

Jos varastat tuotteita niin kyllä olisi samantien pitäny pistää rauhtoihin ja aseella uhata. jos tekee rikoksen ni kyllä virkavalta on sillon erittäin varovainen ja kovaotteinen.

Jos ne ois soittanu sulle aikasemmin ni sähän oisit piilottanu ne vaatteet etukäteen.

Ja oisit pöljä kysyny sitä kotietsintä lupaa etkä vaa ihmetelly miks ne ei näytä sitä! :D

Linnaan vaa kaikki ääliöt

• Birkkis

Olin rauhoittavista sekaisin eli taju ei skarpannut ja siksi en tajunnut kysyä sitä kotietsintälupaa ja seurasin poliiseja kuin kyyhkynen. Mutta mitäs vitun väliä sillä enää ois.

• valitat.Perkele jos pölit tavaraa ihan sama pajonko pöllit. Poliisilla on mielestäni oikeus ottaa varkaat kiinni. Oisit miettinyt tekoasit ennemin. Liekö ollut ekakerta??

• Birkkis

Oli ekakerta ja en edes lapsena ole varastanut sitä Roope Ankka Patukkaa!!!!

• allu

Joo kyllä periaatteessa poliisin olisi pitänyt näyttää sinulle se kotietsintä lupakin jos olisit vaan vaatinut sen mutta se kotietsintä lupa liitetään kuulustelu pöytäkirjaankin mukaan joten kannattaa pyytää se kuulustelu pöytäkirja kyseiseltä poliisimieheltä kuka on mm...kuulustellut sinua ko asiasta.Ja voithan myöhemmin pyytää sen kotietsintä luvan näytettäväksi.
      Itselleni ei ole sellaista tapahtunut että poliisi on tullut työpaikalta hakemaan mutta kotona ovat kyllä käyneet ja aina kotietsintä paperin kanssa jonka he ovat myöhemmin liittäneet kuulustelu pöytäkirjaan ja siintä olen nähnyt sen ajan kohdan milloin on heillä ollut lupa tulla kotiin ja takavarikoimaan tavaraa.Kaikki on liitetty kuulustelu pöytäkirjaan OTA HYVÄ IHMINEN SELVÄÄ.Mutta kannattaa ihmeessä aina kysyä ko paperia poliisilta ja varmistaa onko heillä lupaa tunkeutua kotiisi normaalisti heillä kyllä on se kotietsintä paperi ollut jo valmiina saatu ennen pidätystä eikä sen jälkeen kun sinut olit jo viety sinne kyseiselle asemalle/kamarille.Yleensä kotietsintä paperin he hankkivat etukäteen eikä silloin kun sinut on ensin pidätetty/viety asemalle.Näin ainakin normaalisti poliisi toimii eikä vasta sitten hankita sitä kotietsintä lupaa kun sinut ensin otetaan talteen.Tuo juttu kummastuttaa minuakin et miten he ovat toimineet noin päin.Neuvon ottamaan asiasta selvää.Ainakin minun kotikaupungissani toimitaan näin kun kerroin ja vantaalla.

• Mitä tilaa!!

Käsitätkö että varkaus kulkee mukanasi koko loppuelämäsi.. joihinkin ammatteihin tarvitaan todistus rikkeettömästä menneisyydestä.
      Onnea vaan, loppuelämäsi duunarina.

• puhdaspulmusta

Olen katteellinen teille kaikille jotka syyttöminä olette pystyviä heittämään ensimmäisen kiven. Ette ilmeisesti kertaakaan ole syyllistyneet pienimpäänkään rikkeeseen. Ette koskaan ajanut ylinopeutta, saanut pysäköintisakkoa, matkustanut jäniksenä julkisilla, ajanut vanhoilla vihreillä tai edes ylittänyt suojatietä punaisilla. Onneksi olkoon teille!

En mitenkään halua puolustella Brikkiksen tekoja. Vastuunsa on kunkin meistä kannettava. En vain ymmärrä sitä että mitä me muut saamme irti hänelle ilkkumisesta. Varmasti Birkkis on läksysnsä oppinut ilmankin asiatonta komentointia. Kasvammeko kenties henkilöina saadessamme ilkkua hänelle asiasta. Tuskinpa.

Varmasti olemme kaikki syyllistyneet jonkinlaiseen rikkeeseen jossain vaiheessa elämäämme, jos ei muuten niin pahoittamalla toisen mieltä, kuten tässä ja nyt. Mihin ja kuka vetää rajan sille, mikä rikkeenä on yhteiskunnassa hyväksyttävää ja mikä ei? Sinäkö?

Birkkis ei varmaankaan kirjoittanut tarinaansa tänne saadakseen lisää lokaa niskaansa. Toki moni on kirjoittanut rakentavasti, ja vastanneet Birkkiksen kysymykseen. Niin tämän ketjun olisi alunperin pitänytkin mennä, rakentavasti, ei ilkkuen.

Toivottavasti osaamme kaikki pysähtyä miettimään tätä asiaa seuraavan kerran kun itse syyllistymme johonkin.

• Toxica

Minusta kuulostaa siltä että tämä tyyppi on tyytyväinen kun saa huomiota,on se sitten negatiivista tai positiivista.

• Opiskelija 2006->

Alkuperäistä kirjoittajaa ihmetyttää, miksi joutuu vastaamaan kaikista 9 kadonneesta vaatteesta kun oli vienyt VAIN 2!!!???

Siis... Täällä muutama ihminen on jopa ymmärtänyt sinua ja vedonnut siihen, että paljon pahempiakin rikoksia tehdään.... Siinä kohtaa olen kyllä samaa mieltä, että esimerkiksi pedofiilit, raiskaajat, tappajat jms. ansaitsisivat kaikkein pahimmat nöyryytykset ja rangaistukset... Ei se silti voi tarkoittaa sitä, että "pienemmät" rikokset ovat ok!?!

Itse todellakin tiedän, mitä on olla köyhä työtön tai köyhä, huonosti palkattu, työssäkäyvä tai nykyisellä olemuksellani köyhä yliopisto-opiskelija! Vaikka elämä ei aina ole tasapuolista ja reilua, et silti voi tehdä ihan mitä huvittaa! Varastaminen on yksi niistä asioista, jotka ovat väärin! Itselle ei tulisi mieleenkään varastaa, vaan mennä alennusmyynteihin!

Tiedän myös hyvin sen, miltä tuntuu, kun vanhemmat eivät syystä toisesta ole kykeneviä opettamaan kaikkia elämän jaloja taitoja lapsilleen. Ne onkin sitten opittava itse! Mielestäni jokaisella ihmisellä on velvollisuus miettiä omien tekojensa ja elämäntyylinsä seurauksia (seuraukset nimittäin koskevat ihan itseä ja kaikkia ympärillä olevia ihmisiä!!!). Se ei välttämättä todellakaan ole helppo tie...mutta kannattava!

Kaikki eivät synny kultalusikka suussa! Eikä ne kultaiset lusikat myöskään myöhemmin itsestään lentele kenenkään suuhun. Siihen voi itse vaikuttaa TODELLA MERKITTÄVÄSTI, mihin ne kultalusikat lentävät.

Joten ne, jotka tuntevat syntyneensä ILMAN kultalusikkaa, miettikäähän tätä! (Kultalusikalliset voivat tietenkin myös miettiä, mitä elämä olisi nyt, jos kultalusikkaa ei olisi ollut...)

• Toxica

Käsittääkseni kleptomaaneillekin on olemassa tehokasta terapiaa..olet töissä,pystyt varmaan ostamaan itse vaatteesi.se että kerrot asiastasi näin julkisesti puhuu myös kleptomanian puolesta,haluat huomiota.

• VALITAT?!

SINÄ OLET VARAS! NOLOA!!!!!

• Birkis

Jos autolla ajaisit edellä ajavan perään niin se se vasta noloa oliskin ja kun se edelläajava ois Johanna Tukiainen!

• Rehellinennainen ja stressi

Käsittääkseni poliisi on toiminut laittomasti. Tarpeettoman kivun koskien myös henkistä tuottaminen on laissa kielletty. Nämä asiat pitää hoitaa hienotunteisesti! Poliisi on korvausvelvollinen. Olen kuullut satoihin tuhansiin nousevista vahingonkorvauksista USA:ssa ja tuskin ne paljon jälkeen jäävät Suomessakaan. Vaikkaan vähintään 150 tuhattaeuroo jos nostat kanteen. Ihmisen häpäisy on alaarvoinen teko. Usein mainitunkaltaisissa mitätömissä "rikoksissa" ei ole kyse rikksesta lainkaan ts. on kyse sairaudesta tai stressistä jonka seurauksena ei ihan 100% pysty käytöstään kontrolloimaan ollen lieventävä asianhaara, usein syyllisyysepäilyn kokonaan poistava.

• Toomo

Idioottiko sinä oikein olet? Suomessa ei ikinä tuomittaisi 150t euron korvauksiin, hanki realiteetti vitun kakara. Tai kokeile vaikka lukea lakia? Tai ihan vain avaa silmät ja nosta pääsi pois perseestäsi.

Poliisi voiaivan hyvin hakea virkapuvussa varkaan työpaikalta, tai vaikka suorasta tv-lähetyksestä. Haloo, tuo idiootti on todistetusti varas!

Luoja paratkoon mitä idiootteja olette kaikki.

• Rehellinennainen ja stressi
        Toomo kirjoitti:

Idioottiko sinä oikein olet? Suomessa ei ikinä tuomittaisi 150t euron korvauksiin, hanki realiteetti vitun kakara. Tai kokeile vaikka lukea lakia? Tai ihan vain avaa silmät ja nosta pääsi pois perseestäsi.

Poliisi voiaivan hyvin hakea virkapuvussa varkaan työpaikalta, tai vaikka suorasta tv-lähetyksestä. Haloo, tuo idiootti on todistetusti varas!

Luoja paratkoon mitä idiootteja olette kaikki.

Olet vahvasti väärillä jäljillä Tollo. Henkilö EI ole rikollinen ennenkuin on saanut lainvoimaisen tuomion oikeudesta. Esimerkkitapauksessa tuskin käy niin. Seuraapa yhdysvaltojen ohjelmatarjontaa, sinulla on paljon oppimista suomenkin laista.

Itse olet korvausvelvollinen kunnianloukkausjutussa jos viitsisin nostaa kanteen. Säälin sinua niin paljon ressukka etten sitä viitsi tehdä. Luultavasti olet kaikenlisäksi persaukinen pummi kun täällä notkut.

• Nimetön

Ihan oikein sulle. Mitäs varastat, stanan nollataulu?

Jos olet niin h*lvetin surkea luuseri, ettei itselläsi riitä rahkeet romujen/tavaroiden hankkimiseen ihan rehellisesti, niin ole sitten ilman.
      Ennenvanhaan rosvoilta katkottiin kädet, ja sen käytännön sais mun mielestä ottaa uudelleen käyttöön.

Vielä jotain oikeuksiasi kyselet??

Voe helevetti sentäs... Salli mun nauraa! =D =D

Niin, loppuun vielä tämmönen, että mikäli joku elämän kaltoin kohtelema yksilö varastaa nälkäänsä ruokaa, niin sen olen valmis katsomaan läpi sormien.
      Siltikään en sitä hyväksy, koska kenenkään ei pitäisi hyvinvointivaltiossa joutua varastamaan nälkäänsä.

• Neljä vastausta

a) "Arvatkaa vain miltä tuntui kävellä työkaverien ohi, kun minusta oli juuri tehty epäilyttävä kysymys – vaikkakin poliisi oli virkavaatteissa."

- arvaa sinä, miltä työkavereista tuntuu, kun huomaavat olleensa rosvon kanssa samassa työpaikassa ja ehkä jopa luottaneensa pitkäkyntiseen?
      - arvaa, miltä kauppiaasta tuntuu, kun sinä varastit hänen omaisuuttaan?

b)miksi kotietsintälupa olisi pitänyt sinulle näyttää, riittää, kun sen näyttää tuomarille. Ja mitä sitten, vaikkei olisi ollut lupaakaan, oliko sinulla lupa varastaa vaatteita!

c) "Voiko putiikinpitäjä vaatia minulta niitä 7 vaatetta, jota en edes ole nähnytkään!!! Nehän on voinut pölliä joku toinen henkilö ja syyt saan minä niskoilleni. Mikä minun oikeusturvani on tässä asiassa?"

- totta kai voi. sinä olet rikollinen ja itse olet roolisi valinnut.
      - ihan sama, vaikket olisi juuri näitä 7 vaatetta vienyt. Jotain olet varastanut kuitenkin ja jos et saa kunnolla sormillesi, varastat lisää. Minä voin tulla todistamaan, jos kauppias tarvitsee silminnäkijöitä.
      - mihin sinä mitään oikeusturvaa tarvitset, sinähän olet yhteisten pelisääntöjen ulkopuolella, etkö olekin?

d) "Samalla minua hämää suuresti, että poliisi marssi valokuvani kanssa työpaikalleni kaikkien työkavereiden nähden!"

- mitä pahaa tässä on. Eikö se ole vain hyvä, että työkaverit oppivat tuntemaan sinut, niin tietävät sitten suhtautua sinuun sen mukaisesti?

• ESKO

MITÄS MENIT HAH HAH IHAN OIKEIN TOIMITTU MUN MIELESTÄ EI MUUTA KUN SAUNAN TAAKSE TOMMOTTET

• ...................

Mitäs menit varastamaan,ihan oikein sulle,että poliisi tuli työpaikallesi kyselemään susta valokuvan kera ja hakemaan sut! Tietääpähän työkaveritkin millanen rosvo siellä on töissä!!! Onko fiksua varastaa..... mä antasin kauppiaana sulle ikuisen porttikiellon siihen kauppaan. Varkaiden kuuluu vastata teoistaan,linnaan vaan!

• Birkis

Ei tollaisesta näpistyksestä linnaan lähdetä! Kerää älys !

• K&J
        Birkis kirjoitti:

Ei tollaisesta näpistyksestä linnaan lähdetä! Kerää älys !

Onko birkis ja Birkkis sama

• jeppe76

Oliskohan heti kättelyssä kannattanut jättää varastamatta niin ei tarvitse ruikuttaa mitään!!

• Nimetön

Kyllä nyt ollaan väärillä jäljillä, jos ihminen varastaa pari retonkia niin heti olla työpaikalla, mutta entäs sitten kun kysymyksessä on superjulkku tai muuten mahtavassa asemassa oleva henkilö, niin ei kun silitetään päätä, ja sitä enemmän silitetään miten suuremmasta summasta on kyse, ihmetellä täytyy etteikö poliisilla ole muuta tekemistä kuin pikkurikollisten perässä juosta, kun kaupungit on täynnä ammattirikollisia, huumeiden myyjiä, hakkaajia ym. jo on aikoihin eletty, tässä näkee mikä maa Suomi on....

• !!!!!

huoh..

• Sekatyömies

olla tosi kusipää.

• Birkkis

Typerämpääkin typerä viesti!

• åpa

edes varastat neiti hyvä? Helvetti työssäkäyvä ihminen jos kerran olet!

• KAIKKI KOHTELU KÄY

TUOMMOSELLE VITUN ROSVOLLE ON AIVAN SAMA MINKÄLAISTA KOHTELUA SAAT !! ENSIN TEHDÄÄN RIKOS JA SITTEN VIELÄ VALITETAAN KUN JÄÄDÄÄN KIINNI? MIKÄ TÄTÄ YHTEISKUNTAA VAIVAA, TAI SANOTAANKO MIKÄ NÄITÄ YHTEISKUNNAN MÄTÖJÄ HEDELMIÄ JOTKA TÄMMÖSTÄ TOIMINTAA HARJOITTAA VAIVAA? LIENEKKÖ VAPAANKASVATUKSEN HEDELMIÄ?!

• kotietsinnästä

Olen ymmärtänyt, että oikeusvaltiossa on tarkkaan rajattu rikokset, joiden perusteella poliisi voi saada oikeuden tiettyihin pakkokeinoihin. Mielestäni myymälävarkaus on varsin mitätön rikos kotietsinnän aiheuttamaan yksityisyyden loukkaamiseen suhteutettuna. Tietääkö kukaan, millä perusteella oikeus kotietsintään voidaan Suomessa myöntää? Ilmeisesti melkein millä tahansa, jos myymälävarkaus on riittävä peruste.

• kerran varas,aina varas!!

Täällä kyllä näkee kaikenlaisia ruikuttajia mutta sä olet kyllä huippu !! Voi kamalaa kun ilkeä poliisisetä tuli työpaikalle nolaamaan varasta!! Kai työnantaja ymmärtää vastedes pitää silmällä, mistäs sen tietää mitä sieltä työpaikalta lähtee kassissa kotiin... VOI VOI !!

• xhl

Brikkis täytyy olla joku palstanpitäjän nimimerkki, eihän noin dilleä ihmistä oikeesti ole vapaalla jalalla.

• sinulla.

hämärtynyt oikean ja väärän raja?Olet varas,joten poliisi teki aivan oikein.

• Sekatyömies

Eikö maailmassa ole mitään häpyä kun vielä viitsit ruikutaa saatanan loinen.Tämöset ihmiset pitäisi pana turkinhihaan ja nussia udestaan

• Nimetön

Johan on! Vai penäät sinä vielä oikeusturvaa? Oletkohan nyt likikään järjissäsi? Ensin varastat ja sen jälkeen vielä ihmettelet miksi poliisi tuli! Taidatpa olla melkoinen "rötöstelijä", eikö tullut mieleesi, ettet olisi saanut varastaa edes niitä kahta asustetta? Kärsi rankaistuksesi ja lopeta vollotus, Sinä olet tehnyt virheen eikä poliisi!

• stressman

MAKSA KAKSI....eheheheh.Palkkaa joku columbo
      tai marja kallio,..kyllä ne vääntää.

• Rikos ei kannata

Mitäs menit varastamaan? Tollaset linnaan loppuiäkseen prkl!

• vastaa teoistasi

eipä siinä sitte sen kummempaa :)

• Serlok´

Ai miten ne poliisit nyt sillai ihan työpaikalle?

• patalappunen

Epäilen vahvasti, että noin on käynyt jollekkin, ehkä sun kaverilles tmv, mutta tusin itsellesi ja halusit lähestyä asiaa juuri näin... en kyllä osaa sanoa että täytyykö ystäväsi maksaa ne muuta tuotetta epäilen kyllä vahvasti, että eo tarvitse maksaa ellei asiasta ole näyttöä!

• On se niin väärin

Minusta tuollaista kunniallista myymälävarasta on nyt kohdeltu kaltoin. Niiden paitojen eteen tämä naisihminen on sentään joutunut ottamaan riskejä. Hänelle olisi voitu vaikka soittaa ja kysyä joskos hän voisi palauttaa paidat,ellei ole ottannut niitä jo käyttöön.
      Varsinkin jos kyseinen henkilö kuuluu romaaneihin,niin silloinhan kyseinen toiminta on osa kulttuuria. Ehkä kuitenkaan nyt ei ole romaani kyseessä,koska tämä henkilö pidätettiin TYÖPAIKALTA...
      Ehkä tämä tilanne voidaan sopia poliisin ja naisen välillä,esim. seuraavasti. Poliisi pyytää anteeksi kiusallisen tilanteen luomista ja nainen antaa katkaista sormensa,jotta jatkossa ei joudu vastaavanlaisiin kiusallisiin tilanteisiin. Kyllä se siitä.

• Paraplan

Tosi nätti on se, että suomen kansalaisilla ei ole urheutta sanan vapautuen käytön – kaikki kirjoittajat pohti aiheista inkognito (älypäille – nimetona). Toisaalta – olette tosi surkeat pohtiman asioista mistä Te etätietä mitään, samassa kun omilla on surkeat teinit kotona kuka pölliväät aina kaupasta mitä vaan huvikseni. Milloin suomen kansalaiset viisastuvat sen verran että eritellä kallupin kysymyksen todellisuudesta? Helpotatte vaan toimittajan työtä tutkimuksessa. Halusin tutustua semmoisen varkaan, kuka julkisesti pohti semmoista. Hei älypäät – lopettakaa sen teeman tukeminen, tai missä on avatarit että lopeta netin roskaaminen – se ei ole enää julkinen mielipide jos ei näkee kansalaisen nimeä.

• die die my darling

oisit pyytäny näyttää sen etsintäluvan..kerran donitsin mutustajat yritti tutkia mun autoa.mut niil ei ollu lupa mukana nii eipä onnistunu ku vast seuraavana päivänä(o;kiusaa se on pienikin kiusa

• osioon tämä

kommentti oli tarkootettu????? Työnantajissa kun on KAIKENLAISTA!!! Jos ei vaadi seksiä (tytölä tai pojalta) yrittää kiristää ALLEKIRJOITTAMAAN jotain IDIOOTTI-SOPIMUKSIA. Olen kuullut, että on pakotettu allekirjoittamaan nimi jos mihinkin VIRALLISEEN ASIAKIRJAAN!!!!!!

• ne varsinaisia varkaita onkin

Kaiken maailman tukiaisia ja veronkiertoa harrastavat. Helsingissä erääsä vaateliikkeessä eivät maksaneet henkilökuntansa sosiaalimaksuja. Pani rahat omaan taskuun. Oikein vaan teille et näpistellään.

• JakeHesa

Nuoren ihmisen..? 41v?
        Ja säkö oot tosiaan sitä mieltä, että nuoret voivat jokainen napata muutaman paidan ja muuta kamaa kaupoista, kun ei viitsi aina samoissa rytkyissä kulkea??? Voi h..ti, mikä asenne? Kannattais ehkä hiukan miettiä yhteiskunnan pelisääntöjä ja miksi ne on olemassa!

• Nimetön

muuten pöllit? Sukatko?

HAHAHAHAhaHAHAhahAhahHAhAhaAhAhAhAhaaa!!

• konttorikone&puhelinmyynti
        ne varsinaisia varkaita onkin kirjoitti:

Kaiken maailman tukiaisia ja veronkiertoa harrastavat. Helsingissä erääsä vaateliikkeessä eivät maksaneet henkilökuntansa sosiaalimaksuja. Pani rahat omaan taskuun. Oikein vaan teille et näpistellään.

eli KIERRÄ KAUKAA: puhelinmyyntilafkat ja KONTTORIKONELIIKKEET. vaikka olisit kuinka HYVÄ TYÖNTEKIJÄ, vaoikeuksia seuraa. Ne JUOPOT TA:t käyttää sua hyväkseen kaikin keinoin: Vaatii allekirjoittamaan asiakirjoja (vekseli&takaus) näyttämättä tekstiä MIHIN VAATIVAT ALLEKIRJOITUSTASI. No seksiä vaatitaan YLEISESTI sekä tytöiltä että pojilta. NIISSÄ ON PALJON HOMO-työnantajii. NE ON TOSI SAASTAA..............

• kytät ne on

ÄÖ alle 60 niillä. ne EI OSAA LUKEE EIKÄ KIRJOTTAA. taitavat olla vammasii............

• der alte

kyllä olet tyhmä, tämän jälkeen olet pohjasakkaa työnantajasi silmissä - tiedot menevät eteenpäin kun yrität saada toista duunia. Äly hoi älä jätä

• Birkkis
        Nimetön kirjoitti:

muuten pöllit? Sukatko?

HAHAHAHAhaHAHAhahAhahHAhAhaAhAhAhAhaaa!!

En oo porannu muutaku seinään reikää. Muuten on ollut oikein rattoisaa ja hupaisaa, hymy huulilla!

• Birkkis

Elämä on mielenkiintoinen seikkailu. mua ei kiinnosta 8-16 duuni van pitää olla jotain särmää, niinkuin erikoista..tiiätsää

• Birkis

Kauppias tunnusti jo valehdelleensa ne loput kledjut kun poliisi ilmoitti mun luota löytneen vain osan.

• qwqwqwwwqqqw

Pelkurimainen varas tulee tänne keräämään myötatuntoa ja syyttämään poliisia huonosta kohtelusta. Sinut pitäisi laittaa vuodeksi linnaan sekä joka aamu töihin jonnekin työmaalle, jossa töitä myös sitten riittää vaikka muille jakaa! Siellä työpaikallasi olisi pitänyt kertoa joka ikiselle työntekijälle sinun olevan varas. Ei ole mitään väliä sillä, epäilläänkö sinua yhdeksästä varkaudesta, vaikka olisit varastanut vain kaksi. Varas olet joka tapauksessa!!

• joku?:?

minä ainakin ostan rahalla.eikä oo tarvinu pölliä mitään.jos ei oo rahaa sitte ollaan kotona vaan..

• ÄITYLI52

Miksi ihmeessä varastat? Menetät työpaikkasi kohta ja olet "katuojassa" omien tekojesi takia. Itse pitää kantaa vstuu tekemisistään ja poliisi teki aivan oikein, että jäit kiinni ja toivottavasti tämä on opiksi, ettet seuraavaksi kalteiden takana ole. Kanna itse vastuu itsestäsi ja kohtele muita niin kuin haluat itseäsi kohdeltavan. Haluaisitko, että sinun liikkeestä varastetaan?
      Elämä on oppimista, toivon kaikkea hyvää ja itsetutkiskelua syksyn pimeinä hetkinä ja oman itsesi löytämistä ja sitten haluatko elää samaan tyyliin kuin nyt, sillä elämä on valintoja täynnä.

• rikos ei kannata

minun mielipiteeni on että varas haetaan paikalta kuin paikalta käsiraudoissa tai muullakin tavalla,niin siinä tulee mieleen ettei rikos kannata.töissä käyvä ihminen ja varastaa,no meitähän on moneen lähtöön

• ongelma++

sinulla vai poliisilla?

Tekstistäsi saan sen käsityksen että näet ongelmaksi vain poliisin toiminnan. Et sitä että varastat elinkeinonharjoittajan omaisuutta.
      Kerrot myös kuinka poliisit olivat asian esittäneet työkavereillesi sekä sinulle. Mielestäni tuossa ei poliisi enää paremmin voisi toimia.

En ole kotietsintälupien kanssa joutunut koskaan tekemisiin, mutta väitän että se olisi sinulle esitetty jos olisit sitä vaatinut nähtäväksi, jälkeenpäin itku ei auta.

Se, että poliisi hakee sinut ns. paikan päältä, johtunee hyvin pitkälti siitä että silloin sinulla ei ole mahdollisuutta päästä tästä etsinnän kohteesta eroon. Ajattelepa hieman omalla pikku päälläsi asiaa.

Aikanaan vaimoni työmaalta varastettiin kohtuullisen arvokas erikoistyökalu, jolla ei ole mitään käyttöä ilman sen toista puoliskoa. Valvontakameran tallenteista syylliseksi EPÄILTY (sanon sen näin, koska poliisi ei tuomitse, vaan tutkii rikosta, syyttäjä sitten syyttää ja tuomiolaitos tuomitsee) sitten kivuttomasti löytyi. Tytön ainoa harmitus oli se että "hän ei tiennyt siellä olevan valvontakameraa". Ei siis omatunto tai mikään muukaan kilkattanut missään kohtaa. Hyvään suuntaan olemme menossa :)

Mutta sen verran sanon puolustukseksesi, vaikka tuskin näitä luetkaan, jotta pidä puolesi siinä että sinä puhut viimein totta asian suhteen. Kauppias voi yrittää sinua saada maksamaan "hutiin menneitä" tilauksia tms. väittämällä että varastit enemmän kuin itse sanot. Suotta poliisia tässä syyttelet, poliisi tekee sitä rikostutkintaa minkä laki sille antaa tehtäväksi, poliisi ei siis syytä sinua mistään vaan tutkii mitä on tapahtunut. Ja tarinoillasi sitten helpotat taikka vaikeutat tutkintaa. Se on oma valintasi. Kuten tämä koko jupakka.

• Olisikos kannattanut olla pöllimättä yhtään mitään? Vaikea se on enää piipittää, että en ole vienyt niitä kaikkia kun kuitenkin olit vienyt ainakin ne kaksi. Olet voinut vaikka myydä ne loput seitsemän!

Mielestäni hyvä, että sait hieman julkista nöyryytystä, joskos seuraavan kerran mietit kahdesti ennenkuin varastat yhtään mitään!

Kotietsintäluvan myöntää tuomari, ei poliisi, jos et sitä lupaa nähnyt tai ei esitetty niin tuskimpa sitä sulle esitetäänkään. Ja ei tämä suomi nyt mikään jenkkilä ole, että jos ei lupaa niin kaikki todisteet hylätään ja sua vastaan ei enää ikinä voi ko asiasta nostaa syytettä!

Noista kuka joutuu todistelee ja mitä en tiedä kun en ole mikään tahmatassu jonka käsiin kaikki tarttuu, mutta näin maalaisjärjellä ajatellen luultavammin sinä joudut sen jotenkin todistamaan ettet pöllinyt niitä vaatteita, koska ainakin kahden vaatteen pöllimisestä kiinni jäit!!

Ja mitäs siellä ihmettelet poliisien käyttäytymistä ja huutelet oikeuksiesi perään!! Sulla on oikesu olla varastamatta, olisit käyttänyt sitä oikeuttasi! Noudata lakia niin ei ne polliisisedät kiusaa sua!! Mä ainakin olen poliiseilta saanut aina asiallista palvelua ja neuvoja kun olen niitä tarvinnut!!

• Äly hoi...

En tunne itseäni kleptomaaniksi, vaikka 6.vuotiaana pöllin kaupasta suklaa patukan. Kyllä sitä on maailmassa paljon isompiakin rosvoja. Esimerkiksi eduskunta täynnä. Ja ei kai ne poliisitkaan niin puhtoisia ole.Tarpeetonta nuoren ihmisen syyllistämistä parista paidasta. Ja köyhäkin tarvitsee jotain päälleen. Ei aina viitsi hakea pelastusarmeijan rytkyjä, vaikka hyvää tarkoittavatkin.

• kun vaihdoin...

Menin harjoittelemaan työpaikkaan. Ja Ko. TA halusi minut töihin harjoittelun päätyttyä ILMAN KOEAIKAA. HETI alkoi ehdotella, että siirtäisin FIRMAN VELAT NIMIINI eli "ostaisin" firman. En suostunut TÄMÄ TA soitti vapaa-ajallani KOTIINI KERTOI IRTISANOVANSA MINUT JA TEKI PERÄTTÖMIÄ RIKOSILMOITUKSIA mm.että työsuhdeautoni oli VARASTEETTU (sehän oli TYÖSUHDEAUTO eli OSA PALKKAA). NO Järvenpään POLIISI kun on tunnetusti TYHMÄ, haki minut kuulusteluun. UHKAILEVA HÄIRIKKÖPOLIISI oli tosi vastenmielinen.

MUTTA JÄRVENPÄÄN POLIISIHAN ON PASKAA. Siis sinne valikoituu poliisin POHJASAKKA!!!!

• syy epäillä

sua myös niistä 7:stä muusta. Jos kahdet löytyi sulta niin tottakai ne epäilee että myös loput on sulla. Tunnusta pois jne.

• epäilijä

Oletkohan ihan terve ihminen kirjoituksestasi päätellen. Suosittelen lääkärillä käyntiä.

• Nimetön

OSTOKSES IDIOOTTI!

• Yrittäjäherra

Minusta oli ihan oikein, että sinut nolattiin työpaikallasi. Mitäs varastit. Lisäksi kuvasi voitaisiin painaa maitotölkkeihin, jotta liikkeenpitäjät osaisivat jatkossa varoa moisia "asiakkaita". :)

• Mitäs menit varastaa??

Oma vikas. Syytä itseäs. Poliisit tekee työtään.

• Rehellinen-Reetta

Että voi wituttaa että tollaset pölijät vielä kehtaa valittaa täällä huonosta kohtelusta - vaikka tulikin vähän pöllittyä, vaan 2 vaatetta hei.

Keleen ÄÄLIÖ, tajuatko että noitten sun ja muitten pöllimisten takia hinnat nousee sikana - ja siitä kärsiin kaikki.

Mä olisin paiskannut sut tyrmään viikoksi funtsimaan noita pöllimisjuttuja. EI TAINNUT OLLA EKA KERTA! Siitäs sait, stanan voro. HAHAHHAAAH!!!!

• ITSEKKIN!!!

Siis olin kuolla nauruun kun luin kirjoitustasi!Varastelet kaupoista vaatteita ja sitten valitat kun jäät kiinni,joudut kuulusteluun,joudut korvaamaan jne...Mieti nyt vähän itsekkin!!Siis käyt duunissa ja varastelet kaupoista vaatteita - hhhmmmm....joko olet psyykkisesti todella kipeä ihminen tai sitten kirjoitukseni on pelkkää feikkausta.Jos se kuitenkin on totta niin aivan oikein,että työpaikallasi tultiin tietoiseksi millanen ihminen olet.Mahtaa nyt selvitä sekin miksi työpaikaltasi on kadonnut kaikenlaista tavaraa jne :-))))

• Jirke

No niin.. Lähdetääs ihan siitä, että poliisi ei tee kotietsintää näpistysepäilyn vuoksi. Jatketaan siitä, että miten ne tiesi vain valokuvan perusteella kuka aloittaja on? Jos niillä oli nimikin tiedossa, niin ei ne ole kuvaa näyttänyt työpaikalla vaan kysynyt nimellä. PROVO!!!!!

• sykoloki

Voi voi, kylläpä oli rumasti tehty. Jos itse olisin ollut poliisina, olisin laittanut sinut rautoihin, eihän sitä voi tietää että mitä olisit yrittäönyt autosta pölliä. Sait mitä pyysitkin.

• .........

Ihan oikein sinulle. Mitäs varastit. Jos olisit rehellisesti ostanut vaatteesi, et olisi joutunut tuollaiseen rumbaan.

Hyvä, että Suomessa rikolliset otetaan kiinni ja laitetaan vastuuseen.

• ensinnäkin

OLISIT OLLU PÖLLIMÄTTÄ TOISTEN OMAISUUTTA, ELI SAIT AIVAN ANSIOSI MUKAAN, siis voi v.....tu mitä porukkaa, eka varastaa toisen omaisuutta ja kun poliisi tulee hakeen kuulusteluihin niin sitten täälä porataan asiasta.....ei jumalauta...

• ei ...

siis kirjoituksesi taisi olla täyttä paskaa...en usko sanaakaan tekstistäsi...sulla on hyvä mielikuvitus...pidätkö meitä lukijoita täysin typeryksinä....

• on voinut varastaa nuo

loput vaatteet ja laittaa ne nyt sinun piikkiisi.

Kyllä hän voi laittaa sinun piikkiin, koska sinä olet rikolliseksi myöntänyt itsesi ja kauppias on "rehellinen" paskiainen.

Niin, miksi poliisi toimin niin?

Minun kohdalla poliisi on soittanut ja kysynyt "Tuletko tänne, vai tulemmeko teille?".
      Tosin mistään rikoksesta ei ole ollut kyse.

Periaatteessa kotietsintälupa pitää näyttää.

• Nimetön

vaan olla pöllimättä ja vaikka, hmm?? MAKSAA ne kamat!!!!!! Pelle!

• onpas tyhmää !!!

Mitä helevettiä menet pöllimään !!!
      Ihan oikein että putiikki vähän pistelee omiaan niin saahaan sullekin maksettavaa !
      Jos kerran töissä olet vielä kaikenlisäksi...
      Ai juma että ihmiset voi olla tyhmiä !!!

• talon mies

tyhmä ihminen voi olla? Varastaa nyt 2 vaatetta. Olet sankarini!

• sä niin mä

en ensinnääkään varastais mitään ja jos varastaisin en jäis kiinni siitä ja jos jäisin kiinni antasin pillua poliisille että päästäisivät mut pois ja sanoisivat että ei ole näyttöä sille liikeen omistajalle.
      Nyt pitäs poliisisetien pamputtaa sua pyllyyn ku oot ollu noin tyhmä ja tuhma, hyi sua miten kehtaat varastaa,saatanan tyhmä paskakasa varas. Lusimaan tollaset yhteiskunnan paskaläjät joutaa. Ja ihan oikein että duunikaverit tietää mikä varasteleva kusipää sä oot. Ei tarvi enään luottamustehtäviä tollasen rosvon kinuta. Ja sit täällä kinutaan oikeuksiaan. Mikä akka " olen varas mutta onko minun oikeuksiani loukattu vaikka olenkin varas..." Jeesus...

• varsinainen moraalinvartija

olet. Jakorasia lortto!

• mutta omaanipa
        varsinainen moraalinvartija kirjoitti:

olet. Jakorasia lortto!

jaan eikä se muille kuulu kuin korkeintaan sille kenelle pilluani annan. Ja tietääkseni pillun jakaminen ei ole RIKOS toisin kuin varastaminen, vai luuletko että saan nyt pitkänkin kakun kun lähden vkonloppuna baariin ja pokaan jonkun miehen mukaan ja nussin sitä koko yön ja vielä aamullakin munaa vonkaan? Onko se rikos? Ei ole, tosin jotku sitä voivat paheksua mutta RIKOS SE EI OLE. Eli ole sinä varasteleva lehmä vaan hiljaa ja tuki suus. Mä nussin niin kauan ketä mä haluan jos vaan kelpaan vielä 20vuoden päästä kenellekkään. Jos en niin sitten täytyy katsoa peiliiin että mitäs läksin...

• onkin
        mutta omaanipa kirjoitti:

jaan eikä se muille kuulu kuin korkeintaan sille kenelle pilluani annan. Ja tietääkseni pillun jakaminen ei ole RIKOS toisin kuin varastaminen, vai luuletko että saan nyt pitkänkin kakun kun lähden vkonloppuna baariin ja pokaan jonkun miehen mukaan ja nussin sitä koko yön ja vielä aamullakin munaa vonkaan? Onko se rikos? Ei ole, tosin jotku sitä voivat paheksua mutta RIKOS SE EI OLE. Eli ole sinä varasteleva lehmä vaan hiljaa ja tuki suus. Mä nussin niin kauan ketä mä haluan jos vaan kelpaan vielä 20vuoden päästä kenellekkään. Jos en niin sitten täytyy katsoa peiliiin että mitäs läksin...

kyseenalaista jos jaat tavaraas päästääkses syytteestä. Huoraamiseen verrataava teko, lahjusten antamista.

Muuten mulle ihan sama kelle jaat, niinkun varmasti jakeletkin. Vaan älä tuomitse toista jos kuitenkin itse olisit valmis varastamaan ja
        lisäksi vielä tekisit huorin päästäksesi pälkähästä.

• että mä olen
        onkin kirjoitti:

kyseenalaista jos jaat tavaraas päästääkses syytteestä. Huoraamiseen verrataava teko, lahjusten antamista.

Muuten mulle ihan sama kelle jaat, niinkun varmasti jakeletkin. Vaan älä tuomitse toista jos kuitenkin itse olisit valmis varastamaan ja

valmis varastaamaan, mähän sanoin että mä EN varasta jos varastaisin en jäis kiinni, mutta huom mä EN varasta!!! Etkö ymmärrä lukemaasi vai oletko idiootti. Ja kyllä pilluani jaan kaikille, entä sitten? Ja pillua lahjuksena? Sehän on vinkki sulle ku mariset kuinka pääset pois tukalasta tilanteesta sillä edelleen MÄ EN VARASTA. Kuinka monta kertaa se pitää toistaa että ymmärrät. Poliisille kyllä annan pillua ihan muutenkin jos vaan osaavat sitä pyytää;)

• vielä sellainen
        onkin kirjoitti:

jälkikommentti että HUORAAMINENKAAN EI RIKO LAKIA, parittaminen rikkoo mutta huoraaminen ei. Eli ihan hyvin voisin myydä pillua kenelle tahansa, pillun ostaja rikkoo lakia sillä seksipalveluiden ostaminen on kiellettyä mutta ei myyminen. Tiedoksi sinullekkin!

• luiskahti tuonne alemmas ke...
        vielä sellainen kirjoitti:

jälkikommentti että HUORAAMINENKAAN EI RIKO LAKIA, parittaminen rikkoo mutta huoraaminen ei. Eli ihan hyvin voisin myydä pillua kenelle tahansa, pillun ostaja rikkoo lakia sillä seksipalveluiden ostaminen on kiellettyä mutta ei myyminen. Tiedoksi sinullekkin!

otsikolla taidat olla.

• ffffffffffffffffffffffffffffff
        luiskahti tuonne alemmas ke... kirjoitti:

otsikolla taidat olla.

taidat olla? Jos sanon että jos mä tekisin murhan niin tekisin sen siten ja täten jos mä tekisin ryöstön ryöstäisin sen ja sen paikan, voi ei olenko nyt murhanainen sekä ryöstäjä, taidankin mennä ilmoittautumaan poliisille. IDIOOTTI!!!!!!!!! Kuinka tyhmä täytyy olla että on yhtä tyhmä kuin sinä? Ja ei en ole pillua rahasta myynyt vaikka rahaa siitä on tarjottukin, anna sitä ihan vain omasta halusta ja heille keneltä itse haluan munaa!!

• paljastaa
        ffffffffffffffffffffffffffffff kirjoitti:

taidat olla? Jos sanon että jos mä tekisin murhan niin tekisin sen siten ja täten jos mä tekisin ryöstön ryöstäisin sen ja sen paikan, voi ei olenko nyt murhanainen sekä ryöstäjä, taidankin mennä ilmoittautumaan poliisille. IDIOOTTI!!!!!!!!! Kuinka tyhmä täytyy olla että on yhtä tyhmä kuin sinä? Ja ei en ole pillua rahasta myynyt vaikka rahaa siitä on tarjottukin, anna sitä ihan vain omasta halusta ja heille keneltä itse haluan munaa!!

oman ajatusmaailmasi. Vaikka kuinka sanot että et tekisi ja et jäisi kiinni, niin se että tiedät miten toimisit jos jäisit kiinni, ja se että toimisit laittomasti, kertoo sinusta enemmän kuin mitä ehkä et halua myöntää.

Meissä kaikissa asuu pieni rikollinen. Myös sinussa.

• kuin aivokuollut
        paljastaa kirjoitti:

oman ajatusmaailmasi. Vaikka kuinka sanot että et tekisi ja et jäisi kiinni, niin se että tiedät miten toimisit jos jäisit kiinni, ja se että toimisit laittomasti, kertoo sinusta enemmän kuin mitä ehkä et halua myöntää.

Meissä kaikissa asuu pieni rikollinen. Myös sinussa.

marsu. Mistä sun kaltaisiasi idiootteja sikiää, olivatko vanhempasi sisaruksia vai miten on mahdollista että kaltaisesi ihmiset saavat kävellä vapaalla terveet paperit kädessä?

• to know one
        kuin aivokuollut kirjoitti:

marsu. Mistä sun kaltaisiasi idiootteja sikiää, olivatko vanhempasi sisaruksia vai miten on mahdollista että kaltaisesi ihmiset saavat kävellä vapaalla terveet paperit kädessä?

Aivokuollut marsu.. Hauska.
        Mua niin huvittaa miten sä vedät herneitä nenään näinkin lapsellisesta provokaatiosta. Lisää sun kaltaisia tänne forumille, niin ei viihdykkeet heti lopu!

Aika pieni työkalupakki sulla kun et asioista ilman voimasanoja, etkä ilman sun säälittäviä yrityksiä lyödä vyön alle, pysty keskustelemaan.

Hauskaa syksyä!

• joooooooooooooooooooo
        to know one kirjoitti:

Aivokuollut marsu.. Hauska.
        Mua niin huvittaa miten sä vedät herneitä nenään näinkin lapsellisesta provokaatiosta. Lisää sun kaltaisia tänne forumille, niin ei viihdykkeet heti lopu!

Aika pieni työkalupakki sulla kun et asioista ilman voimasanoja, etkä ilman sun säälittäviä yrityksiä lyödä vyön alle, pysty keskustelemaan.

Hauskaa syksyä!

isäs tais lyödä äitiäs ku sut sai, selittäisi hyvin tuon vajaavaisen aivokapasiteetin minkä taidat omata. Mutta onhan se toisaalta kiva että teille annetaan siellä hoitokodissakin mahdollisuus opetella kirjoittamaan tietokoneella ja näin. Eihän teillä raasuilla muuta nautintoa siellä olekkaan kun hoitajat pyyhkivät kuolatkin suu pielestä niinku berhardilaiselta ikään.
        Toivottavasti voit pian paremmin, tai anteeksi, nythän tajusin että nuo aivovauriot ovat varmaan pysyviä. Ei niihin taida antibiootit tepsiä. No mutta olen kyllä kuullut että alle 70 äo:llakin on ihan hyvin tultu toimeen kun hoitajat katsovat perään. Tiedä vaikka pääsisit jollekkin pajalle kyhäämään rottinkikoreja.

Hauskaa syksyä sinullekkin ja muista pitää pipoa päässä ettei aivot palellu.

• vatsan seutu kipeenä(naurusta)
        joooooooooooooooooooo kirjoitti:

isäs tais lyödä äitiäs ku sut sai, selittäisi hyvin tuon vajaavaisen aivokapasiteetin minkä taidat omata. Mutta onhan se toisaalta kiva että teille annetaan siellä hoitokodissakin mahdollisuus opetella kirjoittamaan tietokoneella ja näin. Eihän teillä raasuilla muuta nautintoa siellä olekkaan kun hoitajat pyyhkivät kuolatkin suu pielestä niinku berhardilaiselta ikään.
        Toivottavasti voit pian paremmin, tai anteeksi, nythän tajusin että nuo aivovauriot ovat varmaan pysyviä. Ei niihin taida antibiootit tepsiä. No mutta olen kyllä kuullut että alle 70 äo:llakin on ihan hyvin tultu toimeen kun hoitajat katsovat perään. Tiedä vaikka pääsisit jollekkin pajalle kyhäämään rottinkikoreja.

Hauskaa syksyä sinullekkin ja muista pitää pipoa päässä ettei aivot palellu.

Oon kyl nauranu niin penteleesti kun tätä juttua oon lukenut..Siis tämähän on jonkun suomi24 työntekijän keksimä provo juttu,kun ihan jollekkin tämmösestä maksetaan palkka,että sivut pysyy aktiivisina..mut hyvä juttu kuitenkin..

• ole mikään
        vatsan seutu kipeenä(naurusta) kirjoitti:

Oon kyl nauranu niin penteleesti kun tätä juttua oon lukenut..Siis tämähän on jonkun suomi24 työntekijän keksimä provo juttu,kun ihan jollekkin tämmösestä maksetaan palkka,että sivut pysyy aktiivisina..mut hyvä juttu kuitenkin..

suomi24:en työntekijä sillä minä en käy töissä vaan nostan korvauksia mitä yhteiskunta minulle on velvoitettu maksamaan. Veroja en ole ikinä maksanut enkä aio maksaa sillä toimeen tulee paljon paremmin kun istuu kotona ja nostelee työttömyyskorvauksia ja käy välillä ruinaamassa sossuntädiltä aku ankkaan rahat. Enpä olisi uskonut että puhelin ja aku ankan tilaukset ovat sellasia mitkä sossu maksaa mutta näin muuten on.

Olen kyllä miettinyt että jos saisi tehdä pimeästi jossain töitä niin sitä voisin harrastaa, mutta koska en osaa mitään en saa edes pimeitä hommia. Olen väärentänyt vuokrasopimukseeni muuten 200euroa isomman vuokrahinnan että saan enemmän asumistukea. Asunnon kun olen saanut asevelihintaan edullisesti vanhempieni tuttujen kautta. 390eur maksan vuokraa heille mutta KELA:lle viemässä vuokrasopimuksessa onkin muuttunut summa 590euroksi. En siis sopimusta ole väärentänyt vaan olen tehnyt täysin uuden sopimuksen ja väärentänyt siihen vuokranantajani nimikirjoituksen.

Elämä on lokoisaa kun sen oikein oivaltaa. Töitä en tee ja en aio tehdä jatkossakaan(ellen siis saa pimeitä töitä jostain)ja tuet vain rullaa. Tämänkin nettiyhteyden tarjoatte te, arvoisat työssäkäyvät typerykset. Illalla taas hankkimaan huomiseksi krapulaa. Tästä se lähtee taas 4päivän putki, su-ti taas huilaillaan ja ensi vkolla taas lisää. Jos sossuntäti ei rahaa anna niin sitten yritetään jostain hommata pikavippejä, luottotiedot eivät ole ihan vielä menneet vaikka laskuja en makselekkaan joten nyt kerätään velkaa niin paljon kuin sitä vain ehditään saada.

• siinä
        ole mikään kirjoitti:

suomi24:en työntekijä sillä minä en käy töissä vaan nostan korvauksia mitä yhteiskunta minulle on velvoitettu maksamaan. Veroja en ole ikinä maksanut enkä aio maksaa sillä toimeen tulee paljon paremmin kun istuu kotona ja nostelee työttömyyskorvauksia ja käy välillä ruinaamassa sossuntädiltä aku ankkaan rahat. Enpä olisi uskonut että puhelin ja aku ankan tilaukset ovat sellasia mitkä sossu maksaa mutta näin muuten on.

Olen kyllä miettinyt että jos saisi tehdä pimeästi jossain töitä niin sitä voisin harrastaa, mutta koska en osaa mitään en saa edes pimeitä hommia. Olen väärentänyt vuokrasopimukseeni muuten 200euroa isomman vuokrahinnan että saan enemmän asumistukea. Asunnon kun olen saanut asevelihintaan edullisesti vanhempieni tuttujen kautta. 390eur maksan vuokraa heille mutta KELA:lle viemässä vuokrasopimuksessa onkin muuttunut summa 590euroksi. En siis sopimusta ole väärentänyt vaan olen tehnyt täysin uuden sopimuksen ja väärentänyt siihen vuokranantajani nimikirjoituksen.

Elämä on lokoisaa kun sen oikein oivaltaa. Töitä en tee ja en aio tehdä jatkossakaan(ellen siis saa pimeitä töitä jostain)ja tuet vain rullaa. Tämänkin nettiyhteyden tarjoatte te, arvoisat työssäkäyvät typerykset. Illalla taas hankkimaan huomiseksi krapulaa. Tästä se lähtee taas 4päivän putki, su-ti taas huilaillaan ja ensi vkolla taas lisää. Jos sossuntäti ei rahaa anna niin sitten yritetään jostain hommata pikavippejä, luottotiedot eivät ole ihan vielä menneet vaikka laskuja en makselekkaan joten nyt kerätään velkaa niin paljon kuin sitä vain ehditään saada.

Otahan sie poika huikkaa. Kuolet nopeemmin pois ja et oo enään riesaksi.

• huikkaa otan
        siinä kirjoitti:

Otahan sie poika huikkaa. Kuolet nopeemmin pois ja et oo enään riesaksi.

ja kuppi maistuu mutta pidänhän mä välillä taukojakin jotta maksa ei pamahda. Monesti olen kuntoutukseen päässyt veronmaksajien rahoilla. Itsellä ei olisi ikinä varaa olla täysihoidolla kylpylässä pari kuukautta putkeen mutta onneksi hyvinvointivaltio huolehtii omistaan.
        Ja tämä on helppoa: ensin vedän viinaa(jonka sossuntäti on mulle kustantanut) pari vkoa putkeen. Sen jälkeen on niin hirveät tärinät että hakeudun katkolle. Ja koska en oikeasti ole mikään alkoholisti joka ryyppää päivittäin tuo katkaisu ei ole minulle mikään kova paikka, siellä täysihoidossa katselen spurguja jotka voivottelevat vaipat housuissa kuukauden verran ja tämän jälkeen haen kuntoutukseen ja avot ilmainen kylpyläloma on hommattu. Kaverit itkee kuinka vkonloppu kylpylässä tulee kalliiksi. Kokeilkaas kahta kuukautta ja tiedätte mitä se elämä on.

Tämän jälkeen kotiin jonne sossutantat juoksee ja hommaa työpaikat. Ne otan ilomielin vastaan ja kun ensimmäinen duunipäivä koittaa saavun paikalle ympärikännissä. Potkuthan siitä tulee ja taas sama kierros uudestaan. Elämä on oikeasti mahtavaa ja helppoa jos vaan osaa niksit ja kikat. Leipäjonossa seison kaksi kertaa viikossa ja sossuntädeille sanon että ei ole ruokaa eikä rahaa että pakkohan mun on syödä, että antakaa nyt hyvät ihmiset edes 50euroa loppu kuukaudeksi lisää. Ruokakuponkejahan ne sieltä antavat mutta ne on helppo myydä opiskeleville kavereilleni. Yleensä käyn hakemassa 2kassia kerralla leipäjonosta, ensin yksi, sitten vaihdetaan vaatteet ja varuiksi väärät henkkarit mukaan ja uusi kassi kantoon. Näin olen ostanut ruuat melkein koko kuukaudeksi ja kustannus oli 0eur. En edes muista milloin olen viimeksi kaupasta ostanut RUOKAA. Ravintoloissa sen sijaan syön useinkin. Kivaa viettää pitkiä lounaita kun ei ole kiire töihin ja muutenkin lounasaikaan on halpaa vetää naamansa täyteen buffasta.

Ja sitten jotkut jaksaa kitistä että ei näillä korvauksilla elä. Eläähän näillä kun vain osaa kiertää hieman sääntöjä. Ja vieläpä hyvin elääkin. Tyhmä se on joka nälkää valittaa meidän yhteiskunnassa.

• hankkii
        huikkaa otan kirjoitti:

ja kuppi maistuu mutta pidänhän mä välillä taukojakin jotta maksa ei pamahda. Monesti olen kuntoutukseen päässyt veronmaksajien rahoilla. Itsellä ei olisi ikinä varaa olla täysihoidolla kylpylässä pari kuukautta putkeen mutta onneksi hyvinvointivaltio huolehtii omistaan.
        Ja tämä on helppoa: ensin vedän viinaa(jonka sossuntäti on mulle kustantanut) pari vkoa putkeen. Sen jälkeen on niin hirveät tärinät että hakeudun katkolle. Ja koska en oikeasti ole mikään alkoholisti joka ryyppää päivittäin tuo katkaisu ei ole minulle mikään kova paikka, siellä täysihoidossa katselen spurguja jotka voivottelevat vaipat housuissa kuukauden verran ja tämän jälkeen haen kuntoutukseen ja avot ilmainen kylpyläloma on hommattu. Kaverit itkee kuinka vkonloppu kylpylässä tulee kalliiksi. Kokeilkaas kahta kuukautta ja tiedätte mitä se elämä on.

Tämän jälkeen kotiin jonne sossutantat juoksee ja hommaa työpaikat. Ne otan ilomielin vastaan ja kun ensimmäinen duunipäivä koittaa saavun paikalle ympärikännissä. Potkuthan siitä tulee ja taas sama kierros uudestaan. Elämä on oikeasti mahtavaa ja helppoa jos vaan osaa niksit ja kikat. Leipäjonossa seison kaksi kertaa viikossa ja sossuntädeille sanon että ei ole ruokaa eikä rahaa että pakkohan mun on syödä, että antakaa nyt hyvät ihmiset edes 50euroa loppu kuukaudeksi lisää. Ruokakuponkejahan ne sieltä antavat mutta ne on helppo myydä opiskeleville kavereilleni. Yleensä käyn hakemassa 2kassia kerralla leipäjonosta, ensin yksi, sitten vaihdetaan vaatteet ja varuiksi väärät henkkarit mukaan ja uusi kassi kantoon. Näin olen ostanut ruuat melkein koko kuukaudeksi ja kustannus oli 0eur. En edes muista milloin olen viimeksi kaupasta ostanut RUOKAA. Ravintoloissa sen sijaan syön useinkin. Kivaa viettää pitkiä lounaita kun ei ole kiire töihin ja muutenkin lounasaikaan on halpaa vetää naamansa täyteen buffasta.

Ja sitten jotkut jaksaa kitistä että ei näillä korvauksilla elä. Eläähän näillä kun vain osaa kiertää hieman sääntöjä. Ja vieläpä hyvin elääkin. Tyhmä se on joka nälkää valittaa meidän yhteiskunnassa.

sisältöä elämäänsä omalla tavallaan. Toi on sun tapa. En tota osaa kadehtia.

• leikkisa

He olen luullut nähneni jo kaiken keskustelupalstoilla mutta tää on todella pohja noteraus.
      Mitähän sinun päässä liikkuu Varas kun ensin teet rikoksen ja sitten kerrot kaiken netissä. Syylisyyttä voi potea ja PITÄÄ potea mutta sen ruotiminen tuskin kuuluu tänne.
      Ja mitä tulee poliisin toimiin niin tuskin ne lakiarikkomaan rupeaa ihan noinvaan.
      Kerroppa miksi veit ne vaatteet jos sinulla on töitä. Oletko kuullut säästämisestä jolla saat rahaa niihin vaateisiin. Jos et malta säästää niin silloin sinun ei pidäkkään saada niitä mitä haluat ja johon ei rahasi riitä.
      Uskallapa väittää että sinulla ei toi varkaus ole ainut mutta nyt se vaan paljastu, olenko oikeassa.??
      Vaikka tietenkään sinä et sitä myönnä.. !
      Kerronpa vielä sinulle että jos olisit lapseni vaikka isokin niin voisi olla että pyrstösi olisi hieman hellä sillä en suvaitse enkä salli lasteni tekevän rikoksia olkoon rikokset vaikka kuinka pieniä.
      Nyt suosittelen sinua miettimään missä sinulla on ongelma ja ruotimaan sen jonkin ammatti ihmisen kanssa läpi ja parantamaan tapasi.

Ja heitän tähän loppuun kaikille jotka viitsi lukea tämän loppuun niin muistetaan että kaikki varmaan ollaan tehty väärin jossain vaiheessa elämää joten meillä tuskin on valtaa lynkata toista.

• dedeko

Joka kaupassa on nykyään kamerat. tiedoksi vaan vastaisuuden varalta. :)

• ensin

ottaa selvää miten vaateliikkeessä käyttäydytään.

• älä yritä

Haha, ihan oikein sulle! toivottavasti joudut elämään tuon häpeäpilkun kanssa lopun elämääsi, toivottavasti sait potkut ja toivottavasti kukaan ei ota töihin tuollaista varastelevaa idioottia. se oli myöskin täysin oikein että kauppias pisti listaan omiaan, 7 vaatetta liikaa. Olisi sanonut että pölleit 17 tuotetta, olisi aina ollut parempi. toivon että koet suurta tuskaa ja häpeää tämän tapauksen johdosta loppu elämäsi ajan!!!

• Birkis

Voi kuule sun sureksi vitukseksi myyjä myönsi valehdelleensa vaatteiden määrän kanssa.

• ffsfsfs

...kun nolasi varkaan työkavereiden edessä.

• kohteliaasti

ETHÄN SINÄKÄÄN OLLUT KOHTELIAS!
      SAMALLA LAILLA SINUN OLISI PITÄNYT ILMOITTAA RYÖSTÖSTÄSI TÄLLE KYSEISELLE PUTIIKIN PITÄJÄLLE. JA KYLLÄ SINULLA ON OIKEUS NÄHDÄ SE KOTIETSINTÄ LUPA, MUTTA SULLA EI OO OIKEUTTA ESTÄÄ ETSINTÄÄ, NE TEKEE SEN JOKA TAPAUKSESSA. NAURETTAVA OLET KUN LUULET ETTÄ VARASTETTUASI 2 VAATETTA SELVIÄISIT MOITTEETTA LOPPUJEN VAATTEIDEN VARASTELUSTA, OLET LUULTAVASTI MYYNYT NE VAIN ETEENPÄIN!!!! TÖRKIMYS. MIKÄELI HALUAT OIKEUTTA, PYSY KAPEALLA TIELLÄ, TÖRKIMYS!!!!!

• vilma vilperi

Älä saatanan idiotti varasta! Ihan oikein on poliisit tehneet, kun kävelyttäneet sinut työkavereides ohi. Olisivat vaan vielä laittaneen käsiraudat. Linnaan tuollaset rosvot!!!

• Antikriminaali

Sun kuvasihan pitäisi laittaa lehteen, että kauppiaat osaisi antaa sinulle porttikiellon kaikkiin liikkeisiin!
      Me muut maksamme tuollaisten tekemät vahingot, onko se oikein?

• Nimetön

...ettei varastaminen ole yhteiskunnan silmissä kevyt asia! ja oikeusturvasta puhuen, sinun täytyy kai vedota asiahaaroihin jos haluat niiden auttavn sinua.

• mä vaan

Poliisi ei saa tulla työpaikalle!!!!!!!!!!!!!!!

• jocu-roti

Tää ei voi olla kun joku ns. provo. Kukaan ei voi olla noin tyhmä!

Siis että sun kaks varastamaas ei sit ninku oliskaan oikeesti mitään rikollista. Varkaus on varkaus ja jos sä näpistät tänään kaks niin huomena jo tusinan.

Tää on kyllä ihme asennetta nykyään kun pidetään jotenkin luvallisena varastaa jos varastaa vaan vähän...

Tietysti se kauppias laittaa sun piikkiis sit muutamat muutkin rosvotut vaatteet, ehkä se saa niistä jotenkin vakuutuksesta pois jos on tehnyt rikosilmoituksen, ja se on oikein sulle. Jos et olis varastanu mitään ei poliisinkaan olisi tarvinut tulla työpaikalles, älyä!

Poliisi tekee työnsä niinkuin se parhaaks näkee ja silloin kun sillä on työaika! Miks ihmeessä sua pitäis kohdella toisin kuin muita rosvoja?

Ja hyvä olikin että hakivat työpaikalta, nyt työnantajaskin tietää kummonen rosvo oot ja saat potkut ja pääsee sitten joku rehellinen työihin!

• Birkkis

Älä skitso huoli, potkuja en saa, hah haaa.

• pöllämystynyt

Onko tämä ihan totta vaiko tökerö provo?
      Ei kait joku oikeasti valita poliisin toiminnasta, jos ensin on itse varastanut? Ja vielä kuvittele saavansa sympatiaa? Että "kauhee kun joku kauppias ei hyväksy että hänen liikkeestään varastetaan - antaisi vaan ilmaiseksi kaikki, eihän siinä kyse voi olla mistään omasta elannosta tms. Ja kauhee poliisi, kun ihan työpaikalta hakee, eikä edes ensin laita tekstaria tyyliin: ei liisa, ethän vaan ole varastanut? se on väärin. oletko illalla kotona jos tulen kylään juttelee asiasta. t. poliisisetä. "

Todistettavasti olet varastanut 2 vaatetta ja ne 7 muuta ilmeisesti myynyt eteenpäin. Hyvä vaan jos työkaverisi tietävät, toivottavasti esimieskin, luottamus taisi mennä!

• sulta

mielikuvitusta puutu tai sitten olet idiootti, valitse noista mieleisesi!

• Bjouffa

Hoh, hoijaa.
      Hmm... Oisko jopa käynyt ihan oikein sulle?
      Putiikinpitäjä on kuule ihan omista rahoistaan ja omalla työllään ostanut ne vaatteet. Sama se veitkö 2, vai 9.
      Että sul on viel otsaa tulla tänne itkemään, että ilkee poliisisetä vei tuli ja nouti sut.

Tiesitkös, että ennenmuinon Kiinassa katkaistiin varkailta sormi. Jos sitten vielä teki mieli varastaa, niin sitten katkaistiin koko käsi.

Äläkä vaan sano, ettei ole varaa ostaa. Hanki parempi työ, tai sitten jää ilman niitä vatteitas.

Tässä maassa on ilmainen koulutus, joten on vain omasta laiskuudesta kiinni, jos ei halua parantaa omaa elämänlaatuaan- ja elintasoaan.

Jos joku nyysii sun fillarin tai mitä tahansa sulta, niin sä varmaan vaan hekottelet, että, hehh... Joudunpa tekee vähän lisää duunia, että saan taas uuden fiuden.

Linnaan vaan ja tukka pois!

• Tirskis

että siitäs sait. ja vielä kehtaat marista.

• synnitön

niin te jotka kritisoitte noin kovasti toista joka on jäänny kiinni varastamisesta niin mietippä oletko synnitön ?? varmasti meistä on jokainen ollut epärehellinen jossakin elämän vaiheessa valehellu varastanu ainaskin lapsena ja kaiken näköstä paskaa on jokainen tehny ja kaahailu ja kiilaamaninen liikenteessä ym.ym... se on vaan siinä että missä se muka raja kulkee että voidaan nokkia toista ihmistä.
      Poliisitkin joiden pitäs olla nuhteettomia niiin ajaa humalassa raiskaa putkaan niin kuin vähän aika sitten oli lehdessä uutinen että poliisi raiskas nuoren tytön putkaan !! tässä on sulle ekakirjottajalle persläpi vastaus ja mieti omat syntis ensin ennen kuin olet kärkäs toisia tuomitsemaan Minun mielestä tämä henkilö joka kertoo juttunsa tässä niin on rohkee ja avoin joten olkaa tekin arvostelijat yhtä rohkeita jos uskallatte ? mut epäilen?!!? Minäkin olen varastanu ja myynny pimeetä viinaa elämäni aikana en ole muita parempi.

• kyldee

Mene nyt tarkistamaan älykkyysosamääräsi, että viitsit itkeä sä et taida tajuta mikä on oikein tai väärin. Minä olisin raahannut sinua jalka ja käsiraudoissa pitkin helsinkiä mehän maksetaan hinnoissa sinunkin varkaudet,jotta pikku neiti saa vähän jännitystä elämään. Kasva aikuiseksi

• sitä aina epäillään

Niin kyllähän Teillä on oikeuksia ja Teille olisi pitänyt näyttää ja Teiltä olisi pitänyt kysyä ja että oikein kahvitunnilla?. Olette ilmeisesti rehellinen varas. Oikeusturva? oikeusturva? hahaha Epäkohdat? hahah

Hyvä provo hahah

• kyllä

tää jengi on just sitä julkkisihkulaumaa millä BB:t pyörii vielä monta vuotta.niin ja salkkaritki.

• "lainaaja"

Mitähän sinä pitäisit sellaisesta, jos minä tulisin ja vahingossa tyhjentäisin kämppäsi kaikesta vähänkin arvokkaasta...
      Jos varastit toiselta, niin siitä on turha nostaa hälyä,mikäli poliisi tulee hakemaan..olisit ajatellut asiaa aiemmin. Harmillisen vähällä kyllä pääsit, valitettavasti.
      Katso peiliin ja mieti, mikä vikana.

• SULLE

SAATANA!!! vitu köyhä ku pitää alkaa varastelee,ois poliisi saanu heittää vaikka putkaan suoraan! naurettava pelle.

• Birkis

Poliisihan heitto minut putkaan taliaivo, etkö osaa lukea? Sen jälkeen kävimme vielä keskussairaalassa paikkautamassa vammojani.

• rfgsdfgg

oiskos yhtään hullumpi idea jos tekisit niitä töitä hiukan enemmän että ois varaa ostaa vaatteita eikä pölliä niitä ? xD varastaminen on niin alentavaa että oksat pois !

• Ja kaikki uskoivat

Miten ihmiset voivat uskoa tuon alkuperäisen kirjoituksen totena ja kommentoida sitä täällä niin kiivaasti? Jotain suodatinta päälle. Napakasti kirjoitettu provo, jossa myönnetään osittain teko uskottavuuden lisäämiseksi jne. jne. Ei poliisi ole rautaherkkä varkaustapauksissa. Käsittääkseni koko tarinassa ei ole mitäääääääään perää. Harmittaa vain se, että joku tosikko voi pahoittaa mielensä moisen tarinan vuoksi.

• olis demareille

hyvä vaaliteema, täytyyhän nyt pikkuvarkaalle hiukan ymmärrystä ja lämpöä löytyä

• linnaan vaan tollane

rikollinen. Jos tyrit vastaa seurauksista kuin aikuinen, äläkä valita jollain palstalla asiasta.

• sulla niinku

tais käydä työtapaturma, sellaista se on. Rosvoillakin on tuo yrittämisen riski. Vänän niinku se manne jolta varastettiin kello. "Meni omakustannushinttaan" Tässä sulle taisi tulla tappiota, mutta ehkä ei kuitenkaan keskimäärin. Ynnää nyt mikä on saldo. Kate on kyllä aika kovaa luokkaa sun alallasi.

Mieti vielä sitä meneekö työpaikka altasi. Jos ei, niin pääsit tosi vähällä.

• Varastaminen on aina rikos!

Aivan oikein sulle! Oot todella pösilö, kun meet varastamaan!

• LeeMaaaar

Ohjeeni on... olis varmaankin parempi kassalla maksaa ostoksensa ... siis varastaminen ei kannata.Rikos on rikos ja siitä seuraa yleensö aina sanktio. Ei mitään selittelyjä,,,!!!

• olet tollo

luin ketjusta ikäsi,,kehtaat sen vielä itse kertoa, ihan oikein sulle. että työpaikallasi kaikki tietää että olet VARAS, turhaan syytät poliisia tai myymälän omistajaa, he tekivät vain työtään,, ITSE varastit, aivan sama 2 tai 9 olet varas rikollinen. oikein sulle kun saat potkut,,,ja merkinnän rikosrekisteriin,,, TURHAAN täällä oikeusturvaasi kyselet, sitä toivottavasti ei sinulla ole,,, Myötätuntoa ei varkaille ole tarjolla,, MUISTA ITSE VARASTIT;;

• täytyy sanoo

ETTÄ MITÄS LÄKSIT, JURPO????

• nolo.....

nyt kaikki tietää millainen myymälävaras firmasta löytyy.....ekkö saa työstä palkkaa vai mikä ajaa moiseen tekoon......ei ymmärrä

• nolo.....

ei päivää kuinka tyhmä ihminen voikaan olla. ''varastit'' siis varmaan yhteisarvoltaan max 50€ tavaraa ja jäit vielä kiinni. ja kaikki firmassanne tietää millainen myymälävaras olet. hahahahaha

ja vielä kermana kakun päällä....mitä helvettiä tänne palstalle oikeen kirjoittelet, oot vitu tyhmä jos et sitä ole vielä kuullut. saunan takana on vielä tilaa

• HAH HAH!!!!!!!!

OLET ERITTÄIN TYPERÄ KUN VARASTELET KAUPOISTA!!! LUULISI SULLE OLEVAN VARAA OSTAA KUN KERTA TÖISSÄKIN OLET!! KUN OLET NOIN IDIOOTTI,NIIN AIVAN OIKEIN KUN HAKIVAT SUT TÖISTÄ! TOIVOTTAVASTI ÄLYÄVÄT ANTAA NOIN EPÄREHELLISELLE ÄMMÄLLE KENKÄÄ!!!

• Tonto77

Mit vit? Pitaako siis rosvoilla olla jotain oikeusturvaa varkauden selvittamisessa? Joissain maissa rosvolta nirhataan kasi irti ranteen kohdalta. Kannatan tata kaytantoa. Ainakin rosvojen kuten sina, pummi, kuva pitaisi laittaa lehteen.

• UFFIN VIP ASIAKAS

On kyl otsikot loppu suomi24:selta ku tämmöstä paskoo kirjoittaa. ihan selkee juttu turha valittaa ja hakea myötätuntoa kun on kerran kiinni jäänny. Kannattaisko miettiä uffia mistä saaa muutamalla eurolla yhtä hienoja vaatteita ni ei tarvii pelätä poliisia loppu elämää...

• DORKA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...

Etkö tiennyt ettei kaupoista saa varastaa????!!!! Vitun tampio!!!!! Toivottavasti sait kunnolla sakkoa ja potkut töistä!!! AIVAN OIKEIN SULLE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• rakkauson

Toivottavasti ymmärrät, että tarvitset apua.
      Poliisi vaan tekee omaa hommaansa, miten kykenee.
      On ihan sama , onko varastanut 1 tai 1000 tavaraa.
      Olet hyvä ilman kaikkia niitä hienoja vaatteita.
      Et tarvitse niitä.

• Kalle Anttila

Olli Saarela pölli 100 €:lla peittoja itselleen ja Karpelalle. Juttua ei jatkettu poliittisen kierroksen jälkeen.

• utelee

No tässä herää kyllä yksi tärkeä kysymys, että miksi menit varatamaan vaatteita?? Onko varastaminen sitten muka ok mielestäsi? Tuossa tapauksessa en ihmettele tuota poliisin käytöstä,ja myyjä kyllä titenkin on nähnyt tilaisuuden liiotella ja näin harhauttaa poliisia; se on myös ilmeistä, ja haluaa siis enemmän korvauksia. Ja tässä herää kysymys että onko ukaan rehellinen enää? Onko poliisi tottunut tähän epärehellisyyteen; onko sille käynyt selväksi se että kaikki varastavat? Aikaa säästäkkseen hakee varastajan heti?

• Maza91

että ko. henkilö saisi isot rapsut ja joutuisi korvaamaan nuo 7 muutakin, jotta saattaisi mahd. oppia hieman tavoille. Yritä käyttäytyä kuin aikuinen, kuten oletettavasti jo olet?

• Kauppiaat totta kai ahneuksissaan liiottelee varastettuja määriä, koska se tietää enemmän korvauksia ja saldot on tietty miinuksella, kun aikaiemmmin on joku pöllinyt, jonka takia on hommattu valvontakamerakin. Kauppiaan kate tulee esim; 3e rätti myydään 15€,,, näin se menee, et ole isorikollinen, mutta suosittelen kirpputoria varastamisen sijaan, sieltä löytyy hyvää krääsää aivan ilmaiseksi. Sait hyvän opetuksen, ehkä duunipaikkasikin menee uusiksi. Elämässä varkaalla ei ole oikeita ystäviä, MIETI.

• alan naisia

kun noinkin yksityiskohtaista tietoa löytyy! Hyvä niin, on hyvä että tunnet oikeutesi.

Kun kirjoitat että jos jäisit kiinni, vaikka tietenkään jäisi, mutta jos kuitenkin jäisit niin ostaisit pillulla itsesi vapaaksi, kertoo se omasta moraalitajustasi ja siitä mihin oljenkorteen itse olisit valmis tarttumaan. Se, ystväiseni, olisi rikos. Se on lahjontaa.

Taitaa aihe jotenkin osua sua arkaan paikkaan kun noin huomautuksesta kimpaannut.

• spd-pasanen

Olet todella typerä. Sanktioksi sinulle kasvojesi menetys, työpaikan menetys, kyttien rosvolistalle joutuminen, sakot ja ikuinen mustalaispöllijän maine.

Oikein sinulle.

• olavi2

Tässä sinulle hieman tietoja: kaupasta ei saa varastaa, vaan ostokset pitää maksaa kassalla.

Näin toimiessasi et varmasti joudu jatkossa tekemisiin poliisin kanssa.

Voi hyvä isä minkälaisten paukapäiden kanssa sitä täällä joutuu asustamaan...

• reiska7.7

vaadi ihmeessä vahingon korvauksia sekä poliisilta että liikkeen pitäjältä, eihän noin saa arvon rosvoa kohdella, sehän käy kunnian päälle.............voi perse sentään, lopeta kusipää se varastelu!

• SYY

KERRO SYY, MIKSI MENIT VARASTAMAAN, VARMAAN TIEDÄT ETTÄ SE ON LAITONTA!!!!

MIKSI...MIKSI...MIKSI????????

• Pablo Escobar

"Olen hieman asioista tietämätön naisihminen,"

Kirjoituksesi luettua tämä tuskin on kenellekään epäselvää.

• minävaanmietin

Kerrankin poliisi tekee jotakin oikein. Varas on varas ja varasta on rangaistava. Mikä saa varastamaan? jos ei ole varaa ostaa rättejä niin sitten EI OSTA vaan kulkee vanhoissa kunnes on varaa vähemmän tärkeisiin asioihin kuten vaatteisiin. Eikö sinulla ole minkäänlaista moraalia? Ja olet jo noin vanhakin. Kyllä keski-ikäisen pitäisi jo jotakin tajuta. Kyllä tuollaisen ymmärtää jotenkuten vielä 12 vuotiaalta. Onneksi on valvontakamerat. Varkailla ei pidäkään olla oikeuksia. Toivottavasti saat potkut eikä kukaan ota vahingossakaan rikollista töihin. Miksi poliiseilla olisi syytä uskoa sinua niiden vaatteiden määrästä..ethan ennenkään ole ollut mitenkään viaton pulmunen.

Toivon kaikkea kurjaa sinulle.

• mietihän

Hyvä tietämätön, Kaupoista tavarat, vaatteet yms. Ostetaan - Ei Varasteta tai Pöllitä. Se tarkoittaa että sinun täytyy antaa kassaneidille rahaa, vastaava summa kuin mitä tavaran hintalapussa on. Niin yksinkertaista.
      Jos Sinä olisit kauppias niin et varmasti koskaan laittaisi lappua oveen, että "Tervetuloa Pöllimään"!

Mietihän millaisen kuvan tuo kirjoittamasi teksti antaa Sinun työnantajallesi Sinusta..

• Hakea PÖLLIMISLUPA

Sinun olisi varmaankin pitänyt hakea PÖLLIMISLUPA

• rambe

eikö aikuinen ihminen tiedä ettei toisen omaa saa viedä ilman lupaa?Aika hassua tulla tänne ruikuttamaan että on jäänyt kiinni näpistyksestä ja paha poliisisetä vieläpä tuli kyselemään.Tajuatko että minä ja kaikki muutkin jotka ostamme vaatteita yms.hyödykkeitä maksamme sinunkaltaistesi rosvoilut?Ostetaan sitä mihin on vara eikä käyttäydytä kuten tämä Tanjan exä.

• ppp..kkk

vitun idiootti etkö just sanonu että oot varastanu poliisi teki oikein ku tuli hakeen töistä että työkaverit näkee että oot varas ja eikös se kamera todistanu että oot varastanu siinä on kauppiaale tarpeeksi todisteita ei muutako inventaario pystyyn ja kaikki puuttuva sun maksettavaksi (voi vittu ku pitää jollain olla ihmeellinen ajattelutapa )

• jtyds

voi vittu ku pitää jollain olla ihmeellinen ajattelutapa.. kun ei osaa kirjoittaa pisteitä ja pilkkuja käyttäen.

tekstiäonkivalukeakunkaikkionyhdessäpökössäkouluunvaanmarsmars!

• valoholisti

näin se on: rikos ei kannata! jos et olisi varastanut vaatteita, koko hässäkkää ei olisi edes tullut. varkaus on aina varkaus katsos...

• varas.

" minua hämää suuresti, että poliisi marssi valokuvani kanssa työpaikalleni kaikkien työkavereiden nähden! Miksi hän ei voinut ottaa ja soittaa kännykkääni ja näin olisi uhkasakon nojalla velvoittanut minut tulemaan käymään kamarilla"

Minua taas hämää suuresti että sinä marssit valvontakameran nähden varastamaan.

Varasta kohdellaan siten että se jää kiinni.

• tomikunttu

Jossain pannaan käsi poikki vastaavasta teosta, meillä olisi kuhtuullista aloittaa sormesta, ekasta yksi sormi, tokasta kaksi sormea, kolmannesta kerrasta neljä.

• Tatti.

Kuin edes kehtaat mennä viemään toisen omaisuutta! Häpeäisin itseni maan rakohon! Toisilla ei ole mitään häpyä tehdä mitä tahansa epäasiallisia tekoja toisia ajattelematta.
      Jos tuo on tosijuttu, niin häkkiä vaan. Jos on kaksi vaatetta kotona, voivat toiset 7 olla jo myytyjä tilaustyönä!

• Jauho

Mitä jos vaan lopettasit sen pöllimisen ni ei tarvi tollasii miettiä!! Ihan turha esittää uhria tässä "poliisimaailmassa" jos on ite varas!

• Tyrsky

Poliisi voi noutaa epäillyn, jos tämä ei vastaa puhelimeen tai noudata kutsua saapua poliisilaitokselle tai ei tavoita epäiltyä esim. ei tietoa asuinpaikasta ja puhelinnumerosta. Kotietsinnästä saadaan ilmoittaa suullisesti. Tapahtuneesta tehdään jälkeenpäin pöytäkirja, josta näkyy mitä on takavarikoitu ja niin edelleen. Se toimitetaan jälkeenpäin asianosaiselle.

• totuuden_ääni

Iha oikein sulleki. Mitäs varastat. Toivottavasti tuotteet tulevat kalliiksi sulle. Iha oma moka. Ja vielä... et sit yhtää enempää kysymysmerkkejä saanu aikaseks?

• Hubaa

Joo turha se on täällä ruikuttaa, kun on kerran töpeksinyt! Aivot on olemassa joillakin, toisilla ei

• NÄIN ON!!!!!

En ite oikein varastelua ymmärrä mutta en ymmärrä yrittäjänkään puolelta kusettamista joka mun mielestä törkeempää ku itse rikos ja senkin naama pitäs julkaista maitopurkin kyljessä myös!!!! Mitä poliiseihin tulee.... Ovat suurin osa varmaan olleet koulukiusattuja ja haluavat päteä mutta kyllä joukkoon mahtuu muutama asiallinenkin, yleensä vanhempi, järkevä ja työtään asiallisesti hoitava henkilö.

• varkaat hävetköön tekoaan!

Ei ole pakko "pölliä" mitään. Enemmistön ja lain mukaan "pölliminen" ei ole sallittua. Jos "pöllii" on myös kestettävä "pöllimisen" mukanaan tuoma ja oikeutettu häpeä!!! Minusta syylliseksi todistetun nimenkin voisi vallan hyvin julkaista, niin toiset työkaverit tietäisivät kiertää kaukaa pulla suussa pöllöilevä pöllijä.

• varastit

2 vaatetta
      miksi
      miksi
      miksi
      miksi
      miksi varastit 2 vaatetta?

• varastit

?tyhmyys kostautuu,oma vikasi

• jyi789ikuj

ookko vitun tyhmä kun meet mitään tunnustaan, koskaan ei pidä tunnustaa mitään ainakaan pollareille.
        siitäs sait, saatana.

tää vaikuttaa gyl aika vahvasti provolta.

• poliisi oli viisas

Totta ihmeessä kuuluu rikoksesta seurata myös häpeärangaistus. Miksi menit varastamaan, kun kerran olet töissäkin? et ainakaan voi vedota köyhyyteen.

Teit säälittävän tempun, joten on luonnollista että sinua rangaistaan siitä.

Älä ruikuta siitä, että et osaa olla mitään.

• pahviotsa

Onko sun äo jotain 50-70?

• -----

Poliisi ei voi saada kotietsintälupaa ellei oikeudessa rangaistuksena voitais tuomita vankeutta. Ja parin vaatekappaleen varastamisesta ei voi tulla vankeutta, joten poliisi menetteli väärin. Tee ilmoitus eteenpäin asiasta.

• !!!!!

Nytpähän opit. Mitä hittoa pitää mennä varastamaan?!

• Kymenlaaksosta

Juu elikkäs itselleni on käynyt vastaavanlainen tilanne jota rikospoliisi pahoitteli kyllä jälkikäteen.
      HOMMA EI TODELLAKAAN TOIMI NOIN JA NYKYPÄIVÄN VIRKAINTOSET POLIISIT KUVITTELEE VOIVANSA TEHDÄ MITÄ VAAN.

• Malice

Näköjään on paljon nuhteettomia kansalaisia paikalla, kun niin kovaäänisesti syytetään ja morkataan. Eiköhän sitä jotain syntiä tehdä ihan itse kukin omalla tahollamme. Eikä muuten pidä paikkaansa tuo paljon huudeltu "Kerran varas, aina varas"

• Nimetön

Mitä itua varastaa jos on niin surkea varas kuin sinä. Opettele varastamaan niinkuin minä varastan - ilman että jään kiinni! Muuten lopeta se varastelu ja tee mielummin jotain sellaista jossa olet hyvä. Kehitä vähän tuota kirjoitustaitoasi ja saatat päästä Hesariin kirjoittelemaan kolumneja surkean varkaan v*ttumaisesta elämästä.

• on!

Aina varas..oot pölliny kaupasta niin nytkö ajattelet että sinua kohtaan on tehty väärin??Mieti nyt oikeasti..ilman omaa toilailua tätä ei olis tapahtunu

• Ei pidä varastaa!

Onko sun vanhemmat opettaneet että varastaminen on ihan ok???? Varas olet joka tapauksessa ja yhteiskunta ei varkaíta päähän silittele,kun rikos paljastuu,paranna tapasi,kyllä tuossa oli jo aika hyvä nöyryytys sulle työpaikallasi ,joten parannappa tapasi jos haluat olla rauhassa poliiseilta...Lykkyä pyttyyn vaan......

• IHMETELLÄ TÄYTYY

Eikö yhtään hävetä, kun kehtaat perätä oikeuksiasi.
      Kuka käski pölliä vaatteet. Mene itseesi, liikkeenharjoittaja on uhri ET SINÄ VORO!

• dumbesilli

"..mikä on mun oikeusturva kun varastin vaan 2 vaatetta..." mua ha haa..w***u sä oot ty-hy-mä.

• hoituu..

Juuri noinhan homma hoituu. Jos etukäteen ilmoitettaisiin , että ollaan tulossa, niin ne todistuskappaleet häviäisivät melko varmasti ja sitten ei olisi muuta kuin kamerakuva. Valvontakameran kuva ei välttämättä riitä aina todisteeksi. Mutta mieluummin olisivat voineet tulla siviilivaatteissa, niin ei herättäisi huomiota, mutta viranomainen hoitaa hommat virka-asussa.

• NinaR

Kannattaa ottaa yhteys asianajajaan koska sua on kohdeltu väärin ja LAITTOMASTI! Sulle olis pitäny näyttää kotietsintälupa, eikä sua olis saanu tulla hakemaan työpaikalta. Yleensä soitetaan ja pyydetään tulemaan paikalle, tai haetaan kotoa. Yleensä siviilivaatteissa...

• outo juttu

Ihan oikeestiko valitat,että sut muka nolataan, kun poliisi tulee tutkimaan tekemääsi rikosta?? Kaikelta siltä olisit säästynyt, jos et olisi tehnyt rikosta. Oikeusturvasta huutaminen on jännä reaktio. Luulet olevasi uhri, kun teet rikoksen.Huhhuh.

• ihmettelen suuresti

kuka piru käski pölliä ( suomeksi varastaa)SELITTELE NYT SIINÄ, OLETHAN MELKEIN VIATON ????????????

• viimeinen myyntipäivä

HEI!!! ÄLÄ VIITTI!!! Mua alkaa oksettaan tommonen valittaminen.... Että mua sitten vituttaa tommonen uhriksi tekeytyminen.....

• Eihän tuossa mitään

Tiedän kokemuksesta, että myös syytön voidaan hakea ilmiannon perusteella sukulaisten nähden kotoaan.

Kun kerran olit oikeasti rikollinen, ei kiinniottosi ollut aiheeton (ja turhaan häpeää ym. aiheuttava), kuten omassa tapauksessani.

"Samalla minua hämää suuresti, että poliisi marssi valokuvani kanssa työpaikalleni kaikkien työkavereiden nähden! Miksi hän ei voinut ottaa ja soittaa kännykkääni ja näin olisi uhkasakon nojalla velvoittanut minut tulemaan käymään kamarilla????????????????????????????????"

Ehkäpä heillä ei ollut syytä luottaa, ettet olisi hävittänyt todistusaineistoa, jos sinua ei olisi yllätetty.

P.S. Etkö tiedä, että varastaminen on väärin?

• Tätä moraalia

Tässä se nähdään tämä nykyisen menon moraali huh ja heijaa!
        Miettikää ihan itse kukin missä mennään!

• senkin idiootti!
        Tätä moraalia kirjoitti:

Tässä se nähdään tämä nykyisen menon moraali huh ja heijaa!
        Miettikää ihan itse kukin missä mennään!

Sulle ei vissiin ole tuttuja sellaiset käsitteet kuin: "toisen oma" "varastaminen on väärin"? etkö sä nyt tampio ymmärrä miten pienestä hinnasta myyt sekä ihmisarvosi että maineesi??

jos olisin pomosi saisit automaattisesti potkut...kerran varas on aina varas ja piste

• Köyhä mutta ei silti varas

Se on kuules ihan oikein sinulle..!!
      Mitäs menet varastamaan.... Ken lain toiselle puolelle astuu kärsiköön seuraukset ja häpeänsä, että lakkaa valittamasta.

• TIedänjoooo

Kyllä ilman todisteita ei kannata puhua. Hommata asianajaja. Ihmisiä nykyään syytetään aioista joita ei ole edes tehnyt. SUomessakin

• NOLATTIIN TYÖPAIKALLA!!!

...KUKA TYPERYS VARASTAA.
      IHAN OIKEIN SINULLE.OLISIVAT VIENEET KÄSIRAUDOISSA SAMANTIEN...

HAH HAH HAAAAAAAA......

• rytterre

kylläpä sinua on kohdeltu kaltoin, pitäs panna ne poliisit linnaan . Tarpeeseenhan sä ne rääsyt varmaan otit , talvikin tulossa ja kaikki.
      Voi sua ressukkaa, voimia sinulle. Kyllä tää maaailma on niin vääryyttä täynnä.

• saisi kuvasi

lehteen, olisi ok! säästyisi moni liike sinullaisista rosvoista!

• Kikka_69

Onhan tuo ihan selvä että putiikinpitäjä on itse pimittänyt nuo 7 vaatetta ja hakee vakuutusrahat. Kaiken maailman moralistit tänne kirjoittaakin. Tämähän on rikospalsta, jonne alan ammattilaisetkin voivat kirjoittaa. Eivät nuo taivastelijat itse ole varmaan koskaan uskaltaneet näpistää tikkariakaan.

• Yksityisyrittäjä -58

Oon sen verta ollu vakuutusyhtiöitten kans tekemisissä, et harva putiikin pitäjä ryhtyy tämmöseen vedätykseen, jollei sit oo iha uuno.

Putiikeista hävii takaoven kautta aika paljon tänä päivänä, et siinä on täysi katteleminen ilman, et itte alkaa mitää pimittää.

Tossa yhdellä yrittäjäkolleegalla on kukkakauppa ja tasaseen ne järjestää pienen koe oston, et kuinka menee asiakkaan rahat kassaan, nii JOKA KERTA on kuulema puuttunu kassasta fyffee. Tosi luotettavaa on tää työntekijä puoli!!

• jeeesssss

Vittuako menet pöllimään mitään saatanan vaatteita..
      jos ei ole rahaa ostaa vaatteita niin ole ilman perkele

jos on aivot niin jumalauta käytä niitä...

• Miksi pöllit?

Täällä vaan itket kuinka sua syytetään ilman syytä yms yms... Mutta kysymys kuuluu MIKSI menit varastamaan ne kaksi vaatetta? Se on aivan sama vietkö sä 2 vaatetta vai vietkö sä 100 vaatetta rikos mikä rikos hävetä saisit kun kehtaat vielä kitistä tommosesta.

• Yksityisyrittäjä -58

Sä oot puhaltanu ja sit sä vingut, et poliisi tulee sua hakee!! Totta kai tulee, sehän on niitten duuni, muuteha kaikki rullataan sieltä teitinkin puljusta. Meillä tulee vielä verokortti kouraan tälläsille työntekijöille ja varmasti seuravasta työpaikasta soitetaan, et mimmonen on hoitaa hommaa, uskaltaako jättää miten valvomatta jne. No, siinä pitää olla vähä diplomaattinen vastauksissaan, mut nokkela kyl tulkitsee rivien välistä.

Kerron sit oikeen hupasan tapauksen, kun kaverin puodista yx heppu kävi vohkimassa asusteita oikee urakalla. Kaveri kävi sit tunnistamassa omiaan poliisilaitoksella, kun pitivät sitä hepuu siellä kaapissa. No kaikki hepun vaatteet oli kalsareita lukuu ottamatta nyysitty kaverin puodista, kaveri vaati ne tiukasti ittelleen. Poliisit alko vinkuu armoo tälle VARKAALLE, etä nää ryysythä on paskasiiki, et mitä sä näillä enää teet, johon kaveri, et oli paskasii tai ei, mut minun kamoisssa ei kyl kulje enää metriikää. Sinne oli jäänny heppu kalsareillee kaappii ja poliisit lähti ettii jotai vaatetta sille. Että mitäkö kaveri teki niille ryysyille, no heitti poliisilaitoksen nurkalla roskikseen.

Kiitä onnees, ettet sattunu olee meillä duunissa!

• ei voi olla

totta.. siis meinasin kuolla nauruun kun luin tuon viestin... siis onhan tämä tehty ihan piloillaan? onhan? siis eihän kukaan nyt noin tyhmä voi olla? jos on niin sit saa kyllä ihan oikeaa kohtelua poliiseilta

• yksilensi yli käenpesän.

Voiks ihmislapsi enää olla tyhmempi ku itkee jossain vitun saitilla ku on varastanut ja on kummiski duunissa ja kaikkee... huh huh. Poliisi yksi,varas nolla.1-0

• En varasta..ei tarvi varast...

Vitun säälittävää käytöstä itseltäs, on aivan oikein, että saat tollasta kohtelua, sietäisit saada huonompaakin... mitenkäs se tuolla jossain muualla päin maailmaa.. rangaistus varastamisesta: käsi katkaistaan... se olisi vähintääkin kohtuullista myös tässä maassa!! Niinkuin myös henki hengestä.. raiskauksesta, vehkeistä hirteen, jne.... En suvaitse yhtään tollasia mitättömiä ihmisiä, jotka sortuu tollasiin... eli en myös suakaan...!!

• lueppas tää

Hmmm jos työpaikan työntekiäs näki tämän kun sua vietiin raudoissa ja pomosi varmasti tykkää hyvää kun kitiset täällä kuin pienikin teini sentään varmasti 40000 ihmistä on nähny sun ruikutukses jo. En ihmettelis jos sun kohalla koittais irtisanominen :D

• ..................

te solvaatte tota lapsparkaa niin pahasti että se on kohta jossain narunjatkeena ranteet auki. ellette ole sitä ennen kerkeneet sitä jo kivittää hengiltä.

• Niskalaukaus
        .................. kirjoitti:

te solvaatte tota lapsparkaa niin pahasti että se on kohta jossain narunjatkeena ranteet auki. ellette ole sitä ennen kerkeneet sitä jo kivittää hengiltä.

Varas on varas varastipa sitten yhden tai yhdeksänkymmentä,
        sahalle, ja vielä pakkotöihin tommoiset pitää laittaa.
        Monet ei kyllä opi sittenkään niin että saunan taakse sittenb vvan.

• *TOISEN OMAISUUTTA EI SAA O...

MIKS VARASTIT NIITÄ KAHTAKAAN?
      VAI OLIKO SINULLA TODELLA TARVE VARASTAA.
      JA KUN VARASTAA YHDEN ,NIIN KOHTA KAKS.
      JA VARKAUS JATUKUU KUN HUOMAA ETTÄ EI JÄÄ KII.
      OO ONNELLINEN JO ETTÄ JÄIT KIINNI ENNENKUIN SINUSTA OLIS TULLUT ISO VARAS..ENSI N VÄHÄN...SITTEN PIKKUHILJAA LISÄÄ JA LISÄÄ.
      SUN OIS PITÄNYT JO SILLOIN AJATELLA ETTÄ AINA JOSSAKIN VAIHEESSA JÄÄ KIINNI.ENNEMMIN TAI MYÖHEMMIN. JA JOS SUA HÄVETTI KUN TYÖKAVERIT NÄKI.NIINKÖ EI SUA HÄVETTÄNYT SILLOON KUN VARASTIT??????

• suomi24:n toimituksella ide...

Pitiåä kyhkäistä epäuskottava tarina - ihmeesti vaan innostaa kommentoimaan.

• polis rules

oisko toi tapahtunu kenties espoossa?
      joo,kyllähän se lupa olis pitäny näyttää ensin sulle.
      ja niinkuin sanoit niin jälkeenpäin on mahd. tod. mitään niitä vastaan kun ne pesevät toistensa selkänsä ja yhtä poliisia kohti vaaditaan kaks siviili tod. koska suomen poliisi on niin "puhtoinen".
      ei tästä kyl tainnu apua olla mut...

• rook

Vai pitäisi varkaita käsitellä silkkihanskoin ja turvata, ettei vain kukaan saa tietää. Häpeisit vähänkään kirjoituksiasi. Me rehelliset ihmiset maksetaan varkaiden viemät tavarat korkeimpina hintoina. Kuva lehteen jokaisesta rosvosta henkilötietojen kera.

• tosiaan......

uskomaton tyyppi...ei mitään häpeää...
        häpeäpaalu olis tuollaisille oikein sopiva rangaistus,,,ja naama vielä paikallis lehteen...

• ...

tässä hyvä neuvo!! ÄLÄ VARASTA! eikö nyt jo järkikin sano!

• Rehellisyys maan perii

Tommonen varas pitäisi laittaa keskelle toria jalkapuuhun kolmeksi vuorokaudeksi kaikkien nähtäville. Otsalle ja poskiin voisi tatuoida suurin kirjaimin. VAROKAA MINÄ OLEN VARAS!!!

• POLIISI TEKI IHAN OIKEIN

Kuule..ihan oikein poliisilta. Olet varas koska varastiti. Ja me rehelliset maksetaan. Ei muuta kun kaikkien näytille naamasi!!

• olisi ollut

viedä keskelle toria näytille.

• edfsadgghrh

APINOITA KOIJATAAN!!! APINOITA PUMPATAAN!!!

• sdgjsgjtj

Mainostatte sitten ihan etusivulla trollia!

• normaali

Siis aivan uskomatonta että anastat jostain liikkeestä vaatteita, myönnät ne ja vielä kehtaat jum...... valittaa kun poliisi tulee työpaikalles!!(ne vaan tekee työtään...) Oisit miettinyt ennen kun viet mitään..

• Ei varas

Tyyppi varastaa pokkana "vain" kaksi vaatetta ja valittelee sitten, kun joutuu poliisin kanssa tekemisiin...

Mitä poliisin sitten olisi pitänyt tehdä?

Naamioitua joulutontuksi vai, miten asia olisi tarpeeksi hienotunteisesti hoidettu, jottei vain pikku neitivaras joutuisi kärsimään.

Ja onhan se hyvä tietää työpaikalla kaikkien muidenkin että varkaita on liikkeellä. Jos voi viedä kaupasta vaatteita, niin työtoverin lompakkokin on vaarassa hyvinkin.

Ällöttävä tyyppi...

• Opettele laskemaan

Tilanne oli tämä:ilmeisesti pöllit kaiken mistä sinua syytetään.
      Sinä et osaa laskea kuin kahteen.

• suad

jos sinulla on tyä niin miksi sinä varastat. vaikka jos sinulla ei ole työ ei kannata ihminnen varasta koskka et saa mistä työ paikka. ja varmaan vittuttaa kun jäit kiini ihminen opii virheistään tosi paljon.

• ei-pidä-kytistä

A) Poliisin kysyessä mitä tahansa KIELLÄ ja kysy mitä asia koskee. Tiet virheet: 1. myönsit olevasi kuvassa ja myönsit käyneesi liikkeessä 2. myönsit syyllistyneesi myymälävarkauteen.
      B) Vaadi aina nähdä poliisimiesten henkilökortit, ovat velvollisia näyttämään. Ja kirjoita muistiin nimet yms.
      C) Älä päästä poliisia asuntoosi edes luvan kanssa. Anna niiden hakea talonmies apuun ja ilmoita, että mikäli lupa ei ole kunnossa ja konstaapelit astuvat kynnyksen yli - saavat vastata virkarikossyytteeseen ja että ajat sitä itse mikäli syyttäjä ei siihen ryhdy.
      D) Ennen kuin teet jotain, selvitä seuraukset ja suunnittele mitä teet missäkin tilanteessa jos kaikki menee poskelleen.
      E) Käytännössä sinulla ei tämmöisessä tapauksessa ole 'oikeusturvaa' poliisi on tehnyt mitä on halunnut osin sinun suostumuksellasi ja myötävaikutuksellasi. Asia etenee syyttäjälle ja oikeuteen ja saat sakot myymälävarkaudesta.

-Mika

• Oikeutta kauppiaalle..

Mielestäni poliisi teki aivan oikein. Mitä pyöri
      sinun päässäsi kun menit varastamaan? Toivottavasti opit tästä sen, että mikä on toisen omaisuutta niin EDES SINULLA EI OLE oikeutta mennä ottamaan sitä ilman korvausta!!
      Otit sitten 2 tai 9 tuotetta/tavaraa ilman lupaa olet varas joka tapauksessa!! Jo pieni lapsikin ymmärtää mikä on oikein ja mikä väärin, jos se on hänelle opetettu. Käsittääkseni olet jo aikuinen, koska poliisi tuli työpaikallesi. HÄPEÄ SE ON VÄHINTÄ MITÄ VOIT TEHDÄ!!

• Kyllästynyt**

Taitaa olla melkoinen provokaatiokirjoitus suomi24 yhteisölle, ja aikamoinen poliisin dissaus siinä samalla.

• Rehti

En tiedä yhtään varasta. Mikäli saisin tietää ilmoittaisin heti Poliisille.

• deepdish

Mikä ihmeen Dorka oot kun meet pölliin?
      Töissä käyvä ihminen, luulis et on rahaa ostaa niitä vaatteita. MUT DORKA MIKÄ DORKA... Ei voi muuta sanoo.. onneks ei olla 1500 luvulla sillä sulla ei ois enää käsiä =)

• Nimetön

minä olin töissä ja eräs vanha mummo antoi kassissa mulla jotain vanhoja vaatteita ja jonkin muka sukukallauden (kävi myöhemmin ilmi)
      ja niin poliisi marssi kotiini etsimään ko tavaraa en ollut itse edes kotona vaan säikäyttivät lapseni puoli kuoliaaksi
      en saanut koskaan nähdä etsintälupaa
      kun tavara oli minulla se otettiin ja myöhemmin minut todettiin oikeudessa varkaaksi
      minä järjissä oleva ja höperö vanha ....vastakkain ja
      varo mitä sanot ko asiassa
      poliisit ovat kauheasti käyttäytyviä idiootteja
      t.lissu

• Ope - Roi

Hei,

Täytyy kyllä sanoa että harvinaisen tyhmä olet!

Ope kysyy seuravaksi... miten sinun olisi tullut toimia? Ymmärrätkö edes mitä touhuat?

Terkuin ope

• >_>

kannattaisko ensin miettiä ennen ku varastaa edes niitä kahta. turha itkeä jostain oikeusturvasta tai kotietsinnästä, tyhmä nainen.

• Minä Ite!

Lue Suomen lakia äläkä täällä itke tyhmyyttäsi.

Rosvot kuuluukin linnaan ja hyvä vaan tuttaville ja työtovereille, että tietävät minkälaisessa seurassa joutuvat elämään. Niin minäkin haluaisin tietää jos lähipiirissäni on joku rikollinen.

• Oi aikoja oi tapoja

...ooksä tosissas että sun todella kantsii yleensäkään pölliä = varastaa siis? Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis...nii ja hei - "metsästä saa pölliä"; se taas tarkoittaa ihan jotain muuta kuin pöllimistä, ettäs tiedät...

• 2 puolta, tai 3

Ei varastaminen ole oikein eikä hyväksyttävää MUTTA suurinpiirtein jokainen tätä kirjoitusta kommentoiva on jossain elämänsä vaiheessa pöllinyt jotain. On myöskin sairaus jota tietoinen minä ei säätele, sillä voi selittää hiukan tätä "pöllimystaipumustaan". Mm. näistä syistä johtuen mielestäni poliisi teki karun tempun, kyseessähän on urasi, tienestisi ja maineesi, ehkä loppuelämäsi. Asian olisi voinut hoitaa toisinkin. On noita pahempiakin kriminaaleja ollut ja tulee aina olemaan, jotka selviävät vähemmällä häpeällä kuin sinä nyt. Jos on rahaa, on valtaa. Poliisilla ei ilmeisesti ole tärkeämpää tekemistä siellä teillä päin?

• sehän se

meitä paljonkin kiinnostaa! Tarttet varmaan kriisiapua! Vastaa omat tekosi ja huutosi!

• polliisisetat

- Ihan hyva etta polliisi tulki tyopaikallesi niin tyokaverisi jo arvaavat etta sinua pitaa varoa ja pitaa kukkarot yms. piilossa.

- Jos tyopaikaltasi haviaa jotakin tulevaisuudessa, arvaa keta syytetaan?

- Se on hyva etta tyhmat varkaat jaavat kiinni ja saavat karsia meidan viisaampien rotokset, balanssi sailyy :D

• Anonyymi

Olen sataprosenttisesti sitä mieltä,että varkaus on rikos ja siittä tulisi rankaista,mutta jos olet kleptomaani ja sairas eli esim,sama kun alkoholismi tai se että pelaat koko omaisuutesi,kyllähän näitäkin ihmisiä säälitään ja yritetään auttaa,eikä haukuta ja mollata,eikä alkoholisti tai uhkapeluri ikinä myönnä että hänellä on ongelma.Kiitos ei muuta.

• melkosta

Kirjoititko ihan tosissasi tuon ? Ensiksikin, sua ei todellakaan tulla hakemaan työpaikalta jonkun parin kuteen takia. Toisekseen kotietsintää ei todellakaan saa lupaa tollasen asian vuoksi ( rangaistus pitäisi olla 6kk että saa kotietsintäluvan)..myymälävarkaudesta saa sakkoja. . Ja vaikka saisikin, ei poliisilla ole aikaa ja mahdollisuutta uhrata resursseja noin pieneen asiaan. Ja kun vielä mukamas myönsit myymälävarkauden, saat sakkotuomiosi jo sillä eikä kotietsinnästä olisi ollu mitään hyötyä. Melkosta provokaatiota koko sun juttus.

• stitch-87

Tiiätkö, tuo on sulle ihan oikein että sut haettiin kesken työpäivän ja tehtiin kotietsintä. Mitäs menet varastamaan. Toivottavasti sait edes opetuksen. Ja vielä työssä käyvä ihminen! eikö ole varaa ostaa vaatteitasi? Häpeäisit edes...

• sekoisin

niin totaalisesti, että pitää varastaa, niin en mä ainakaan niin paljoa sekoa, että suomi24 ilmottelisin ja kyselisin miten toimia????? Mun mielestä sut ois pitäny viedä niissä pöllityissä asuissa torille nähtäväksi päiväksi!!

• meikämaija

...kun sinua pulla suussa on tultu hakemaan.

Jos tämä kirjoitus oli totta, niin oikein kun haettiin! Tiedätkö mitä????? Ei saa varastaa. Se on aika yksinkertainen sääntö, eikö totta.
      2 tai 9, aivan sama.

Mutta että, en usko kirjoituksen olevan totta. Vaikka tuolla lailla toimivia lutusia on varmaankin liikenteessä. He voivat tehdä mitä vain säänöistä piittaamatta, omasta mielestään. On jäänyt pari selkäsaunaa lapsena saamatta.

• Päällikkö80

Jos haluat elää elämää ilman, että poliisi tai muut ulkopuoliset tahot puuttuvat elämääsi, älä varastele! Tuollaisille ihmisille on vain yksi oikea paikka: Monttu!

• Provoilua

Siinähän se jo tulikin.

• Timo_Espoo

Olet varastanut, joten olet rikollinen. Olitpa varastanut 1 TAI 9 tuotetta, niin sama se, olet varas joka tapauksessa!

Toivottavasti kadut ja pääset sopimaan tekemäsi rikoksen, etkä enää koskaan mokaa uudestaan.

• seksi696969

poliisin täytyy aina näyttää lupa tai saada lupa tulla kotiisi ellei epäillä jostain vakavammasta rikkeestä mutta lupa täytyy olla aina eli nosta syyte vaan ja niiden täytyy todistaa kaikki varkaudet että voi todeta sinua niihin syyllisisksi jos ei muu auta niin hae oikeus apua ja etsi vastaava tapauksia se voi olla että se olet sinä joka saa rahaa ja niin ne ei saa näyttää kuvaa ellet ole hävinnyt jonnekkin niiden olisi pitänyt pyytää sinua paikalle jos olet töissä

• ...

hyvaa paivaa naita neuvoja: "nosta syyte vaan ja niiden täytyy todistaa kaikki varkaudet että voi todeta sinua niihin syyllisisksi"

Alottaja oli MYONTANYT etta varasti 2 kpl vaatteita. Siina se todistus on! On kuule aika helppoa epailla etta varas varastaa kun on sen myontanytkin, vaikka toisin vaittaisi myohemmin. Kylla tuollaisesta asiasta tulee ns. leima otsaan.

• ny vaa

lopettako,5 h. töitä jälellä.palkita pitäisi.80% usko.10% riiteli keskenään.me loput viihdyttiin.oli kaikkein paras koskaan.pisteitä edes.

• Kyttä3

kuule ämmä vaan lisää niin pääset linnaan vuosiksi tai sitten halusit vaan tämän jutun etusivulle kaikkien nähtäväksi kun sun elämäsi olisi muuten niin tylsää ja yksinäistä. Oliko yleensä edes järkeä pölliä kaupasta kahta vaate riepua? Osaatko muuten kielioppia yhtään tossa on karmeita kirjoitusvirheitä, että susta tulee mieleen Eniron toimittaja joka keksi päästänsä koko jutun. Provo sanon minä!

• öhkömönnkö
    • provo?

Vai onko olemassa näin tyhmiä ihmisiä ihan oikeesti?

Olin kerran R-kioskilla, josta 10-vuotiaat pikkupojut olivat varastaneet siideripullon.
      Siellä oli ilmeisesti myös valvontakamerat tallentaneet tämän tapauksen ja poliisisetä istui nurkassa siviilivaatteissa ja vei pikkupojat puhutteluun asemalle. Myyjä oli ilmeisesti soittanut heidät paikalle heidän tullessa pyörimään sinne. Esimerkillistä toimintaa poliisilta, joka oli toivon mukaan myös hyvä opetus
      pikkupojille tulevaa elämää varten. Viestin aloittajan kanssa on ilmeisesti jo hieman liian myöhäistä. Varkaus on aina varkaus ja kertoo henkilön ajatusmaailmasta, jos pienessä varastelemisessa ei ole mitään pahaa.

• -.-

tuohonhan on niin helvetin järkevä vastaus MITÄS VITTUA MENIT PÖLLIMÄÄN YLIPÄÄTÄÄN YHTÄÄN MITÄÄN SAATANAN SÄÄLITTÄVÄ PELLE! vai vielä oikeusturvaa ja paskanmarjat ota opiksesi äläkä kysele pahemmin omaa etuasi näinkin säälittävässä asiassa

• Keijo Kumi

Kannattiko? Niih, voi voi. Älä varastele tai riko Suomen lakia, niin ei tule pollarit nöyryyttämään työpaikalle. Mielestäni ihan oikein, että hakivat sinut duunista ja tekivät kotietsinnän. Toivottavasti opit jotain? Niih....

• Varkailta raajat poikki

Vitun idootti. Onhan tää provo, onhan. You can't be real..?

• tsups.

Juu tosiaan suomessa PITÄISI toimia sellainen periaate, en muista oliko nimeltään legaliteettiperiaate vai mikälie, mutta ideana että ei rikollista ilman rikosta, eli periaatteessa pitäisi olla näyttöä jokaista vaatekappaletta kohden. Jos näyttöä ei ole niin ei voida olettaa että olisit pöllinyt kaikki, koska okei jos kuvitellaan että käyt ruokakaupassa 3kk ajan ja sieltä häviää kamaa ja olet näpistänyt 2 karkkipussia niin samalla periaattella kun tossa sun stoorissa se kauppias voi väittää sun vieneen 20 000€:n edestä kamaa kaikkien niiden 3kk aikana mitä sieltä joku muu(t) on sitä kamaa kuskannu.

Ja poliisi ei voi viedä kesken työpäivän, etenkään kun kyse ei ole mistään vakavasta henkirikoksesta kuten tappo tai raiskaus tms. Suomessa on rikokseksi määritelty..miten sen nyt selittäisi, yksinkertaisesti sanottuna: paskanjauhanta, mikä vaikuttaa kohteen/uhrin työhön tai muuten yksityiselämään. Eli jos kyseisen tapauksen takia menetät työpaikkasi, voit nostaa syytteen kyseistä poliisia vastaan, joka tuli sinut työpaikaltasi hakemaan.

• game100

kannattaa varmaan miettiä hiukan ennen kuin varastaa mitään..turha rimpuilla kun paska jo housussa!!

• olis pitänyt kysyä

näitä asioita poliisilta silloin eikä vain nyt täällä, meinaatko että poliisi soittaa kaikille rikollisille että hei oletko kenties tehnyt tällaista tai tällaista, tottakai ne tulee kasvotusten kysymään asiaa koska silloin on sinullakin oikeus puolustaa itseäsi, turhaa nariset jos et saanut suutasi auki silloin.

• tmo

kytät teki ku haki sut duunista kesken pvän ja viel työkavereitten nähden,et varmasti saat hävetä. Heillä on katsos ollut syytä olettaa,etttä olet varastanut myös ne 7 vaatetta mitä ei löytyny kotietsinnässä ja toimivat sen takia ripesti ettet olisi ehtiny myymään/jemmaamaan varastamiasi vaatteita. Kyllähän poliisi uskoo kauppiasta,jos se on sanonu et sielt on hävinny 9 vaatetta. Ku viel oot myönyäny heti alkuun et oot pari vieny,ni miks ihmees polisin ois täytyny uskoo tommost varasta? varastaa ei saa ku nälkäänsä,etkö sinä nuija sitä tiedä. Toivottavasti saat kunnon syytteet et menee törkeen puolelle,menetät duunis,mainees (jos sitä tommosel varkaal on) ja viel ku saisit muutaman kk kovaa,sit laki toteutus. Suomessa sais olla sama systeemi ku jossain ambomaassa et varkaalta vaa käsi poikki jos jotain pöllii mikä on toisen omaa. Et turha siel on ruikuttaa,hanki assari sitä varten,meinaa sitä tuut tarttee alhainen varas.

• Timanttinen*

Mielestäni olet saanut ansiosi mukaan. Myötätuntoa on vaikeaa kohdallesi tiputtaa, sillä itsepähän olet tekosesi tehnyt. Jokainen on vastuussa teoistaan, niin sinäkin.

• Ei pidä paikkaansa

Sanonta ei pidä paikkaansa. =)

• Vartija

koko kansa on nyt varmaan todella huolissaan meän pikku-rosvon oikeusturvasta. Eikö olisi kaikista helpointa maksaa ostoksensa niinkuin kunnon ihmiset, eikä varastaa. Idiootti

• tullut

mieleen miettiä näitä aikaisemmin?

Miksi varastit? Et varmaan kuitenkaan niin tyhmä ole ettet tajunnut jääväsi siitä kiinni?

• OLET SYYTÖN

Ikävää, että maailman vääryydet kohtelevat sinua näin. Sinähän olet ihan syytön etkä ole tehnyt mitään väärin. Näet sitten oikeudessa.

• nais?

JEP..pikku uutinen tietämättömälle..varastaminen on rikos josta poliisi voi noutaa kuultavaksi.

Itse olen josku ollut ns. samoilla reissuilla ja hyväksynyt sen tosiasian että jos jään kiinni...otan sen vastaan selkä suorana nyt niistä on aikaa tarpeeksi että ne ovat vanhentuneet ja kiinni en yhdestäkään ole jäännyt.

Eli olet tarpeeksi tehdäksesi tuollaista ja todella tyhmä kun jäit kiinni sekä idiootti kun vielä mielestäsi sinulla on oikeuksia.

• TeT

Jos tässä tilanteessa pitää jonkun toimintaa arvioida, niin mielestäni suurin epäkohta on se, että ylipäänsä varastit jotain. Varas varastaa ja poliisi tekee työnsä.

• big bosshoss

kerran varas, aina varas!!! hyvä ko paskalakit tuli hakee ryövärin pois, ois ollu viel paree ko oisivat laittanu työpaikkas ilm taululle selityksen mitä oot tehny ja millo!!!

otin parivuotta sit yhen juntin (26v) töihi itelleni, se oli anastellu tavaraa aikasemmin ja ei saanu duunia kiinnijäämisensä jälkeen.. oli 3v työttömänä. aattelin et saan siitä hyvän työmiehen ja maksoinki het alusta lähtien 30% pareeta palkkaa ko normi alotteleville (2200e/kk) et pääsee jaloilleen. kerto nuoruudestaan ja varasteluistaan yms. sano että ei koskaan enää!!
      teki hyvin duunia ekaan palkkaan asti.. murtautu firmaan yöllä ja pölli irtotavaraa 21000e arvosta!!! jäi kiinni ja nyt o taas varmaan tosi kiva olla!!!

ei meinaan tule enää koskaan olemaan normaali duunissa se (mies) minä pidän siitä huolen!!!

• ripa1144

Kansalaiset kun ei tiedä oikeuksistaan.Onko niitä ylipäätään ,vain onko vain poliisilla toimintaohjeet.Ja kansalainen voi vain totella ilman oikeuksia.

• Hyvä Poliisi!

Toivottavasti tämä on vitsi!

Jos ei, niin mulla on sulle yks ainut ja tosi omaperäinen neuvo: ÄLÄ VARASTA. Aika yksinkertaista, niin säästyt tolta "hirveeltä häpäisyltä" jonka kyl täysin olet ansainnut. Toivottavasti ottavat jalkapuun käyttöön, et laitetaan sun kaltaset torille kaikkien töllisteltäväks: et toi varasti "vaan" 2 vaatekappaletta. Siis vielä kerran, et jos et heti ymmärtänyt: älä varasta eli kaupasta lähdetään kassan kautta, johon maksetaan sieltä mukaan kerätyt vaatteet.

Ällistyttää jopa varkaiden tyhmyys tässä maassa. Hyvä poliisi! Kerrankin asiaa!

• v*tuttais jos kiinnostais

Ihan hyvä, että tuli. Mitäs pöllit? niin kannattiko? toivotaan, että p*skaa sataa

• blondeistablondein72hki

mutta ihan oikein sillä varastaminen väärin.

• delmi

mitäs varastat.ihan oikeen sulle.

• äippmest

poliiseille ei opeteta hienotunteisuutta, ehkä päinvastoin. Vaatteiden varastaminen ei vahingoita ketään, joten minä en sinua tuomitse mistään. Täälläkin varmasti tullut lapsellisia kommentteja vihaisilta ja katkerilta ihmisiltä, jotka pystyvät elämään vain toisen alistamisen kautta. Minä en lue niitä kommentteja, mutta toivon ettet pahota kovin mieltäsi.

En tiedä mitään tämmöisistä, mutta pidä kiinni totuudesta.

Minusta tuntuu, että tässä on kauppias itse epärehellinen.

Tsemppiä!

• oppirahat on maksettava

elämä on oikeudenmukaista?? ja vastuu teoistaan on otettava. Itseni hakattiin Helsingissä vuonna 2007. Kaksi puolet minua isompaa kaveria sai katuun ja ja jatkoivat hakkaamistaan päähän ja vartaloon vasten katua. Olin ainoa joka lähti useamman poliisin voimin putkaan vaikka siinä vaiheessa olin selkeästi alakynnessä. Tosin itsekin olin syyllinen tapahtumiin vittuiltuani onnettoman baarissa tapahtuneen välikohtauksen jälkeen. Poliisi on ystävä...

• jii

haloo onx valoo, tuhmat poliisisedät hakivat minut kun olin varastanut 2 vaatetta enkä kaikkia yhdeksää,huh huh mitä aivottomia taikinoita nykyään on! sopisit hyvin Big Brotheriin

• Birkis

Pääsin mukaan BB:n!!!!! Voitte seurata mua sieltä!!!!

• 123

Pitääkö mennä pöllimään mitään? Oma on vikasi!

• +%¤4&=*^^%

Älä valita perkele oot varas ja sillä siisti! Tavara määrästä viis varas mikä varas! Vastaa vaan seurauksista. Eipä oo mulla näyttää käyttäytymismallia tilanteeseesi! Linnaan sut pistäisin oitis ja sillä siisti!

• .............

vittuako menit pöllimään, tyhmä mikä tyhmä!!
      Turha naukua täällä jos kerrat OLET syyllinen kuitenkin
      Otapa opiksesi, älä pölli mitään

• kiveni

Paljon on tekopyhää hurskastelua ja huutoa VARAS, VARAS. Kuinkahan moni tämänkin ketjun tuomitsijoita on soittanut luvatta työnantajan kännykällä, vienyt vessapaperit vessoista, vienyt työpaikan konttoritarpeita kotiin, tehnyt vilppiä matkalaskuissaan tai tehnyt vilppiä työtuntien kirjauksissa. ym, ym.

Tietty määrä rikollisuutta on yhteiskunnassa tarpeellinen ja hyväksyttävä tilanne. Ellei olisi rikollisia ei olisi myöskään rehellisiä kansalaisia.

Mikä sitten on ero rehellisen kansalaisen ja rikollisen välillä? Vastaan itse: Rehellinen kansalainen on rikollinen, joka ei vaan vielä ole joutunut kiinni.

• setä-Roope

Sä oot varastanut ja kyllä sun pitää vastata teoistasi! Jos sieltä putiikista on hävinny tavaraa, nii hyvin voi olettaa et sitä löytyy sulta mahdollisesti lisääki, sen ainaki omistaja ja poliisi haluu varmistaa.

Mitä muuten kannattaa varastaa kahta vaatetta? Saahan niitä ostettuuki.

• Odmetus

Kotietsintään on kriteerit jotka näpistyksessä eivät kyllä täyty:

Poliisi saa suorittaa kotietsinnän jos on syytä epäillä rikosta jonka ankarin rangaistus on vähintään kuusi kuukautta vankeutta. Jos kyseessä on rikos jonka maksimirangaistus on esimerkiksi kaksi kuukautta vankeutta, rikoksen selvittämiseksi ei saa suorittaa kotietsintää. Kotietsintä muun kuin rikoksesta epäillyn tiloihin voidaan tehdä jos rikollinen on otettu kiinni tai rikoksen epäillään tapahtuneen kyseisissä tiloissa tai on erityisen pätevä syy jonka perusteella etsinnän voidaan katsoa selvittävän tapahtunutta rikosta.

lähde: http://server6.kproxy.com/servlet/redirect.srv/sruj/scyaetcar/sknoodlizjtwhonu/p1/2008/07/rikosilmoituksia-ja-esitutkintaa.html

• haa aah

hupi palsta onkin tää nauraa saa maha kippurassaa jee

• rape.1

Netistä saat aika hyvin tietoa,googlaa vaikka hakusanalla oikeusturva tai poliisi,sieltä minä sain hyvin tietoa kun työkaverini yritti tehdä minusta syyllistä peittääkseen omia tekemisiään.

• make...

Sinä varastat kauppiaalta, kauppias varastaa sinulta. Mikä on ongelma??

• vääryyttä !

Kyllä nyt heti sen putiikinpitäjän pitää lahjoittaa sinulle ne 7 vaatetta ja poliisin tulee ostaa sinulle uudet pullakahvit, muutoin ei oikeus toteudu.

• olet!

Onpa sulla tuo sana hallussa. Huhhuh.

• Löisivät pampulla

Kuin voikin olla noin säälittävää sakkia. Yyhyy... kun poliisi ei lähettänyt taksia hakemaan. Byääh..., kun eivät tarjonneet pullakahveja.

Olisivat vetäneet pampulla jakaukseen. Sen jälkeen pistäneet koppiin ja heittäneet avaimen pois. Roskasakki hengiltä.

• turhakeasddd

Miksi yleensäkkään piti viedä jotain vaatteita?? Eikö rahat riitä niiden ostoon vai mikä on? Ja poliisit tekivät ihan oikein että tulivat hakemaan eikä vain soittanut ja kysynyt kiltisti että voitko tulla tänne kamarille, olis pari pikkujuttua.. On siinä tietenki kavereille selittämistä ku poliisit sillee hakevat mut omapaha oli vikas! varas..

• Sikaniska666

Haistappa Brikkis vaan vittu. Varkailta kädet pois. Oletko muuten manne?

• pakko vastata

V**tu että sä olet tyhmä. Pidätkö sä poliisia oikeasti niin tyhmänä että ne lähettää viestejä "voisikko tulla kuule tänne kun kerkiät kiireiltäs... olis vähän juteltu noista sun varkauksistas ettei sulle vaan tule paha mieli kun tullaan sua hakemaan"

Jos kerran käyt töissä niin mitä jos maksaisit kaupan kassalla lähteissäs niin ei tarvis noloilla työkavereiden edessä. Toivottavasti ei ole hävinnyt töistä tavaraa joudut vielä korvaamaan nekin.

• Tuomari_H.K.I

Hei, anteeksi vaan mutta eikö ihmisillä ole muuta tekemistä kun kasvattaa tollaista viestien vedätys-ketjua...

Olen oikeudessa toiminut pitkään tuomarina ja jonkinlainen kokemus tullut tosta "varkaasta" profiloinnin kautta. Hänen viestit lukemalla on jokseenkin selvää, että tartuitte onkeen, en usko hänen edes olevan ainakaan tällä kertaa varas mutta sen sijaan muuten ei ole pois suljettu mahdollisuus että hoidon tarvetta voi olla.

Ei terve ihminen vedätä lukemattomilla viesteillä ja käytä energiaa näin paljoa, mutta saahan sillä huomiota jos sitä mentaali puoli kaipaa... Ja sitä te hyvät provosoituneet ihmiset olette hänelle nyt kiitettävästi tarjonneet, hyvä niin että tuette hänen olotilaansa jakamalla hänen tarvitseman huomion.

Jatkakaa vain tai sitten hankkikaa kaikki elämä...

• haetaan, mutta käytännössä eivät kerro ja rikoskomissario allekirjoittaa valheellisesti että on kerrottu = olen että heidän ihmisoikeutensa on sitten samaa luokkaa kuin mitä suovat muille ....ihmisoikeusasiamies uskoo valheeseen siitä että olisi kerrottu ja uhraa ennemmin ihmishenkiä kuin korjaa epäkohdan.

Eli pienellä määrällä kosaania voidaan sytyttää tulipalo niin että palopesäke voidaan osoittaa, syttymissyytä ei.

Tazerilla ammuttaessa ihminen virtaavaan veteen tämä hukkuu, hopeanuolet irtoavat voimakkaassa virrassa.

jne

Nokian hoitaja taisi pistää monta ihmistä vastaavassa tilanteessa päiviltä eli häneltäkin vaadittiin yli-isoja korvauksia.

Kannattaa koittaa pitää puolensa, 2 olen vienyt muita en rehellisesti.

Muuten totean että kannattaa olla hiljaa ja kostaa nätisti myöhemmin....

Mitä asiaan tulee ihmettelen kyllä miksi ei soiteta. Ihmiset tulevat kun ajankohta sovitaan, asiahan ei ollut iso. Olen sitä monesti ihmetellyt.....mutta epäkohta oli tiedossa kun terrorismin pelossa lisättiin poliisin oikeuksia.....lopputuloksena kenties monen kuolema

• Janne Puharinen

tapauksessasi.Omasta mielestäni poliisin käytös oli mielivaltaista.,eihän kysymyksessä ollut murha tai raiskaus.Minut vietiin kerran käsiraudoissa kotoani erään kotirauhan rikkomisjutun takia.Häiriköin vähäån erästä tyyppiä,joka heitti minua pullolla parvekkeelta :)

• kahen kilon vitsi

niin siis, onko tämä jokin vitsi koko tapahtuma?

• fugihöojl

vitsi juttu. ei polliisi tänä päivänä mitään rättivarasta lähde mistään hakeen vaan jos todisteita niin tavoitellaan ja käsketään kuultavaksi jos ei rysän päältä ole napattu

• hkkkh
        fugihöojl kirjoitti:

vitsi juttu. ei polliisi tänä päivänä mitään rättivarasta lähde mistään hakeen vaan jos todisteita niin tavoitellaan ja käsketään kuultavaksi jos ei rysän päältä ole napattu

Jep trolli tuli käymään.. "Ukko hakkasi minut" VinQ VinQ.. Eli yksin kertaisesti TROLLI.

• taas tätäihmisen typeryyttä,vai varastit 2paitaa joo just hyvä et tuli poliisit paikalle mä taputan hyvä hyvä opitpahan jotain jos sul on duunio olevinaan mix varastat.mee mielenterveystoimistoon hae apua

• paavali 2

Moi
      On totta että poliisi on toiminut,kohtuuttoman tökerösti,minusta asian olisi voinut hoitaa tosi fiksusti,mut suomalainen poliisi on osittain niin virkaintoinen ja tyhmä,et toimii noin,oikeesti ei asiaa tuoda työpaikalla julki ja esitellä kuvia ja kysytä,olisivat voineet soittaa ja kutsua asemalle katsomaa,olisi vältyttty monelta vaikeudelta,,,ja oikeesti niiden pitää näyttää se kotietsintä lupa.muuten niitä ei tarvi päästää sisälle,joten taasen ovat tomineet väärin,minusta tekisin asiasta valituksen eteenpäin,ja itsesiki kannalta jos kerran kauppias puhuu perättömi määriä mitä olet ottanut,ei muutakuin oikeus apu toimistoon kysymään neuvoja ja ehdottomasti poliseista valitus,koska ei kenenkään työpaikalle tulla levitteleen kuvia,,,ja kotietsintä lupa pitää näyttää,muuten ei tarvi päästää sisälle...

• varkaita vihaava

Kumpa omistaja olis ettiny sut käsiin ja ampunu vaikka ensi alkuun haulikolla.
      Vituttaa tollaset rosvot. toiset joutuu maksaa teidän varastamat tuotteet.
      Olis saanu pistää käsi ja jalkarautoihin ja kantaa sut työpaikalta.

• diverssion

Toivottavasti joudut korvaamaan myös ne 7 muuta vaatetta ja sakot päälle,sillä sinun laisesi eivät oikeusturvaa tarvitse. Ja toivottavasti saat myös potkut töistä luottamus pulan vuoksi,mikä on laillisesti mahdollista.

• eunukki

itke linnassa kleptomaani....ihme tyyppi ku täällä valittaa...

• Nimetön

Eihän poliisi tolleen voi varkaita pidättää! Pitäähän teille ensin soittaa et nyt tulisin hakee sut ku oot pölliny eilen pankista pari sataa tonttuu.

• Nimetön

Viel lisäys tohon edelliseen, ku tuli mieleen muutamasta kirjotusasullisesta seikasta...
      Ootko muuten mustalainen? Tais käydä tuuri ku poliisi ei kattonu hameen alle. Sieltä olis löytyny koukuista vaikka mitä: pesukoneita, lisää vaatteita, autoja ja vaikka mitä...

• Birkkis

Mitä mun rotuni tähän kuuluu? Ei ihmisiä saa tuomita sen perusteella. Mutta tiedoks vaan, että oon ihan Suomen kansalainen, muuttanut tänne Venäjältä ja vuonna 1989.

• Oppinut..
        Birkkis kirjoitti:

Mitä mun rotuni tähän kuuluu? Ei ihmisiä saa tuomita sen perusteella. Mutta tiedoks vaan, että oon ihan Suomen kansalainen, muuttanut tänne Venäjältä ja vuonna 1989.

oikeita pelisääntöjä Suomessa?

• pellava

lehteen kaikista varkaista. Vain tällä voidaan ehkäistä lisää varkauksia. Myyjät voivat tunnistaa varkaan ja seurata tätä aina kaupassa.

• Voi,Voi

Et sattumoisin sitä tiennyt että varastaa ei saa.
      Aikuinen ihminen kun lapsetkin sen tietää.

• akl

...jopas jotakin! Ookkonä kuullu, että RIKOS EI KANNATA?! Mene kunnon töihin, saat reppana kunnon palkkaaki millä voit niitä vaatteita OSTAA. Idiootti varas.

• No mut

sittenhän maa on täynnä noita. ;)

Kuka on Suomessa rikastunut kunnon työllä?
        (Mitähän se olisi?) (mietin hän,... nyt kova)

Vai milläs luulet niiden toisten rikastuvan.
        Ai työlläkö?

• Mauritzi76

Taidat olla vähän tyhmä.. Sitä saa mitä tilaa.

• aaaaaaaaaaaaaaaaaaa

täys kusipää.

• maalaisjärjelläkin

ajateltuna se, että poliisisetä ottaa sinut kiinni. Olisiko kannattanut miettiä seuraamuksia ennen varastamista?

Henk.koht. laittaisin sinut jalkapuuhun kaupungin torille kahdeksi päiväksi istumaan kaiken kansan töllisteltäväksi. Saisit seuraksesi suuren kyltin jossa lukisi: Olen varas! En kadu tekoani! Harmittaa vain kun jäin kiinni.

• awjdfds

"Mikä on oikeusturvani???" hah, oot varastanu mitäs luulet, tottakai joudut vastuuseen. Kaupoissa tavataan antaa niitä numerollisia papereita (seteleitä) tai pyöreitä numerollisia metallin palasia (kolikoita) vastineeks myyjän tuotteelle. Näin on tietääkseni menetelty jo pitkän aikaa.Ohan se tietty harmi ettei kaupasta voi vaan mennä ottaa tavaraa.

• qwqwqwwwqqqw

Olet kyllä aika pelkuri, jos olet sitä mieltä, ettei valokuvaasi olisi saanut näyttää työkavereillesi!!

• synbi

Vastaisuuden varalta jos poliisi kutsuu sinut kuulusteluun, se tarkoittaa että heillä ei ole tarpeeksi todisteita sinua vastaan, ja puhumalla/selittelemällä voit ainoastaan pahentaa asemiasi. Paras on vain olla kommentoimatta sen kummemmin YHTÄÄN MIHINKÄÄN tuossa kuulustelutilanteessa sitten.

Ketjusta on poistettu 64 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      148
      2503
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      180
      1748
    3. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1598
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      69
      1583
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      6
      1005
    6. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      80
      958
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      68
      891
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      61
      856
    9. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      188
      854
    10. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      61
      818
    Aihe