Aiemmin tehty avioehto

Uusiko?

Hei, kuka osaa sanoa? Teimme mieheni kanssa pitkän väännön jälkeen avioehdon viime keväänä. Sitten se paperi jäi viemättä. Nyt suutuspäissään mies sanoi kerran että hän soittaa sinne ettei sitä hyväksytä jos vien sen. Paperissa on molempien nimet, todistajat on vielä pyytämättä.
Voiko hän soittaa maistraattiin ja evätä sen?Kyseessä on perintöasiat joiden takia hän ei mielellään tekisi ehtoa kanssani.

15

1273

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ----

      Ei teillä ole avioehtosopimusta, jos sitä ei ole rekisteröity. Miten ajattelit saada todistajat todistamaan, että puolisosi allekirjoitus on oikea?

      • Uusiko?

        Anteeksi jos olin epäselvä. Siis meillä on paperi joka olisi nyt LÄHDÖSSÄ rekisteröitäväksi. Allekirjoitukset saan kyllä siihen, se ei ole ongelma. Kysyin sitä että onko sillä mitään väliä minä päivänä se on allekirjoitettu.
        Ja perintöasista. Ei kannata kommentoida jos ei tiedä mistä on kysymys. Naimisiin on menty rakkaudesta.


      • -----
        Uusiko? kirjoitti:

        Anteeksi jos olin epäselvä. Siis meillä on paperi joka olisi nyt LÄHDÖSSÄ rekisteröitäväksi. Allekirjoitukset saan kyllä siihen, se ei ole ongelma. Kysyin sitä että onko sillä mitään väliä minä päivänä se on allekirjoitettu.
        Ja perintöasista. Ei kannata kommentoida jos ei tiedä mistä on kysymys. Naimisiin on menty rakkaudesta.

        Totta hemmetissä miehesi voi estää avioehtosopimuksen rekisteröinnin, jos hän ei sellaista sopimusta halua tehdä.

        Nyt hoidat homman niin, että palkkaat pari rikoskumppania todistamaan miehesi allekirjoituksen oikeaksi tai sitten raapaiset itse todistajien nimet paperiin. Sitten valehtelet miehellesi, että olet tuhonnut paperin. Rekisteröit sen salaa ja vahdit, ettei miehesi saa tietää sopimuksen voimassa olosta. Jos sattuu erotapaus, niin sitten miehesi tietenkin saa selville, että olet naruttanut häntä ja voi kiistää sopimuksen aitouden.

        Mutta jos käy niin onnellisesti, että miehesi kuolee ensin, niin homma voi mennä läpi ja saat nykäistyä kohtalaiset massit, jotka muuten saattaisivat joutua teidän lapsille.


      • pettynyt
        ----- kirjoitti:

        Totta hemmetissä miehesi voi estää avioehtosopimuksen rekisteröinnin, jos hän ei sellaista sopimusta halua tehdä.

        Nyt hoidat homman niin, että palkkaat pari rikoskumppania todistamaan miehesi allekirjoituksen oikeaksi tai sitten raapaiset itse todistajien nimet paperiin. Sitten valehtelet miehellesi, että olet tuhonnut paperin. Rekisteröit sen salaa ja vahdit, ettei miehesi saa tietää sopimuksen voimassa olosta. Jos sattuu erotapaus, niin sitten miehesi tietenkin saa selville, että olet naruttanut häntä ja voi kiistää sopimuksen aitouden.

        Mutta jos käy niin onnellisesti, että miehesi kuolee ensin, niin homma voi mennä läpi ja saat nykäistyä kohtalaiset massit, jotka muuten saattaisivat joutua teidän lapsille.

        Luulin saavani asiallisia vastauksia, sellaisiakin on näillä palstoilla saanut. Kiitos tyhjästä. En aio erota enkä toivo mieheni kuolemaa, sääli jos joku muu täällä toivoo oman puolisonsa kuolemaa tai himoitsee hänen omaisuuttaan. Kyse on vain papereista jotka tulee tehdä.


      • nimen todistajia!!!!
        Uusiko? kirjoitti:

        Anteeksi jos olin epäselvä. Siis meillä on paperi joka olisi nyt LÄHDÖSSÄ rekisteröitäväksi. Allekirjoitukset saan kyllä siihen, se ei ole ongelma. Kysyin sitä että onko sillä mitään väliä minä päivänä se on allekirjoitettu.
        Ja perintöasista. Ei kannata kommentoida jos ei tiedä mistä on kysymys. Naimisiin on menty rakkaudesta.

        Paperi ei missään nimessä ole laillinen.

        Todistajien täytyy nähdä kun miehesi allekirjotaa paperin. Muu ei riitä.


      • tai vilunkia
        pettynyt kirjoitti:

        Luulin saavani asiallisia vastauksia, sellaisiakin on näillä palstoilla saanut. Kiitos tyhjästä. En aio erota enkä toivo mieheni kuolemaa, sääli jos joku muu täällä toivoo oman puolisonsa kuolemaa tai himoitsee hänen omaisuuttaan. Kyse on vain papereista jotka tulee tehdä.

        Jos mies ei suostu sopimukseen, niin ei sinulle rehellisiä konsteja jää.

        Kannattaisiko teidä parisuhteessa keskustella enemmän asioista.


      • paperi :
        Uusiko? kirjoitti:

        Anteeksi jos olin epäselvä. Siis meillä on paperi joka olisi nyt LÄHDÖSSÄ rekisteröitäväksi. Allekirjoitukset saan kyllä siihen, se ei ole ongelma. Kysyin sitä että onko sillä mitään väliä minä päivänä se on allekirjoitettu.
        Ja perintöasista. Ei kannata kommentoida jos ei tiedä mistä on kysymys. Naimisiin on menty rakkaudesta.

        todistajien olisi pitänyt olla läsnä, kun allekirjoititte paperin. Tuo teidän paperinne on siis juridista paskapaperia.


    • mies pitää

      enemmän sinusta tai omaisuudestasi? Hän voisi mennä uudelleen naimisiin jommankumman kanssa,niin sopu ehkä syntyisi?

    • pitää ratkaista

      Jos mies ei halua tehdä sopimusta, niin sinä et pysty häntä pakottamaan.

      Onko perittävä muuten vielä hengissä?

      • pettynyt

        Joo, ei se epärehellisyys kannata. Täytyy vaan nyt rohkeasti ehdottaa uuden paperin tekemistä reilusti yhdessä. Se ei vaan ole hänelle edullista jos ero sattuisi tulemaan jostain syystä. Varsinkin kun minun vanhempieni testamentti evää myös puolisoni pois heidän joskus tulevasta perinnöstään.


      • nix nax
        pettynyt kirjoitti:

        Joo, ei se epärehellisyys kannata. Täytyy vaan nyt rohkeasti ehdottaa uuden paperin tekemistä reilusti yhdessä. Se ei vaan ole hänelle edullista jos ero sattuisi tulemaan jostain syystä. Varsinkin kun minun vanhempieni testamentti evää myös puolisoni pois heidän joskus tulevasta perinnöstään.

        Ap:n avaus:
        >>Kyseessä on perintöasiat joiden takia hän ei mielellään tekisi ehtoa kanssani.>Täytyy vaan nyt rohkeasti ehdottaa uuden paperin tekemistä reilusti yhdessä. Se ei vaan ole hänelle edullista jos ero sattuisi tulemaan jostain syystä. Varsinkin kun minun vanhempieni testamentti evää myös puolisoni pois heidän joskus tulevasta perinnöstään.


      • Pettynyt
        nix nax kirjoitti:

        Ap:n avaus:
        >>Kyseessä on perintöasiat joiden takia hän ei mielellään tekisi ehtoa kanssani.>Täytyy vaan nyt rohkeasti ehdottaa uuden paperin tekemistä reilusti yhdessä. Se ei vaan ole hänelle edullista jos ero sattuisi tulemaan jostain syystä. Varsinkin kun minun vanhempieni testamentti evää myös puolisoni pois heidän joskus tulevasta perinnöstään.

        jos minä saisin vaikka (ainoana perijänä) ennakkoperintönä esim. tontin ja mökin vanhemmiltani se on silloin minun eikä vanhempieni? Silloinhan se paikka on myös puoliksi mieheni? JOllei avioehtoa ole??????? Hän on erittäin kiintynyt siihen paikkaan ja haluaa myös omistajaksi. On eräs syy jonka takia en luota enkä halua ryhtyä sellaiseen, mutta sitä asiaa en ala tässä kertomaan. Koskaan ei voi tietää mitä tapahtuu. Eikä riitä että itse luottaa liiton jatkuvuuteen "kunnes kuolema meidät erottaa". Olen vain realisti ja pidän omastani kiinni.
        Miehelleni ei ole tulossa mitään perintöjä.


      • maallikkojuristi
        Pettynyt kirjoitti:

        jos minä saisin vaikka (ainoana perijänä) ennakkoperintönä esim. tontin ja mökin vanhemmiltani se on silloin minun eikä vanhempieni? Silloinhan se paikka on myös puoliksi mieheni? JOllei avioehtoa ole??????? Hän on erittäin kiintynyt siihen paikkaan ja haluaa myös omistajaksi. On eräs syy jonka takia en luota enkä halua ryhtyä sellaiseen, mutta sitä asiaa en ala tässä kertomaan. Koskaan ei voi tietää mitä tapahtuu. Eikä riitä että itse luottaa liiton jatkuvuuteen "kunnes kuolema meidät erottaa". Olen vain realisti ja pidän omastani kiinni.
        Miehelleni ei ole tulossa mitään perintöjä.

        Olisit heti kertonut ongelman, niin olisit saanut vastauksenkin nopeammin :)

        Jos vanhempasi lahjoittavat sinulle mökin, he voivat lahjakirjassa määrätä, ettei miehelläsi ole mökkiin, sen tuottoon ja sen sijaan tulevaan omaisuuteen avio-oikeutta. Täsmälleen niin kuin testamentissakin. Tämä on yksinkertaisin ratkaisu. Jos olet vanhempiesi ainoa rintaperillinen, ei ole järkevää puhua ennakkoperinnöstä vaan kyseessä on normaali lahja.

        Jos kuitenkin jostain syystä saat mökin ilman tätä ehtoa, niin silloinkin voit avioerossa aina pitää mökin ja maksaa tasingon rahana niin halutessasi, kunhan miehesi vaan saa tarpeeksi omaisuutta. Maksavalla osapuolella on aina oikeus valita.


      • Mökkeilijä:D
        maallikkojuristi kirjoitti:

        Olisit heti kertonut ongelman, niin olisit saanut vastauksenkin nopeammin :)

        Jos vanhempasi lahjoittavat sinulle mökin, he voivat lahjakirjassa määrätä, ettei miehelläsi ole mökkiin, sen tuottoon ja sen sijaan tulevaan omaisuuteen avio-oikeutta. Täsmälleen niin kuin testamentissakin. Tämä on yksinkertaisin ratkaisu. Jos olet vanhempiesi ainoa rintaperillinen, ei ole järkevää puhua ennakkoperinnöstä vaan kyseessä on normaali lahja.

        Jos kuitenkin jostain syystä saat mökin ilman tätä ehtoa, niin silloinkin voit avioerossa aina pitää mökin ja maksaa tasingon rahana niin halutessasi, kunhan miehesi vaan saa tarpeeksi omaisuutta. Maksavalla osapuolella on aina oikeus valita.

        Kiitti, no kyllä se avioehto liittyy muuhunkin kuin tuohon mökkiasiaan mutta on tosiaan nyt aika ajankohtainen. Lahjakirja kuullostaa hyvältä, itse en tunne asiaa, pitää ottaa nyt selvää tarkemmin. Tuleekohan siitä kovat verot kun tehdään tällainen lahjakirja? Tontin ja mökin tarkkaa arvoa en vielä tiedä. Kiitos vielä jos jaksat vastata tähän:D.


    • Ikävä kyllä

      Nykytilanteessa tuo lappu on arvoton.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      154
      11273
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3143
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      2994
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2187
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1948
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1795
    7. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1774
    8. 86
      1759
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      19
      1758
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1637
    Aihe