Kanaverkko ja paperimassa

Wilchet

Olen tehnyt nyt pari melko kookasta työtä styroksista, kanaverkosta, sanomalehdestä (laminointi) sekä paperimassasta. Onko moni tehnyt vastaavaa? Kokemuksia? Olen miettinyt, että kyseisellä tekniikalla on hyvin hankalaa saada muuta kuin tönkköä jälkeä. Tosin, harjoitus tekee mestarin.
Styroxin veistäminen aiheuttaa suorastaan painajaisia.

7

10752

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tekniikalla

      paljonkin ja suuria ( ihmisen kokoisia ) veistoksia.
      Käytän runkona milloin mitäkin, pelkästä katiskaverkosta saa ihan hyvän ja kestävän rungon.
      Eihän styroxia paljon tarvitse "veistellä", sehän on pelkkä tukirunko. Jos haluaa muotoilla styroxia enemmän, on siihen tarkoitukseen olemassa paristokäyttöisiä leikkureita ( vastuslanka kuumenee ja leikkaa styroxia kuin veitsi voita ).

      Paperimassasta saa muotoiltua hyvinkin herkkiä ja pieniä yksityiskohtia, mutta massankin on oltava hienoa ( teetkö massan sanomalehtisilpusta vai selluvillasta).
      Kun massan joukkoon laittaa esim. kaoliinia tai liitujauhoa, tulee massasta lähes savenveroista materiaalia.
      Valmista työtä ( sen kuivuttua) voi myös hioa.

      Vastaan mielelläni, jos kaipaat lisävinkkejä. Siinä olet oikeassa että oma kokemus opettaa parhaiten.

      • kysyy toinen kiinnostunut

        Teen pieniä töitä ja tarvitsisin neuvoja. Mistä saa selluvillaa ja miten siitä voi tehdä paperimassaa?


      • "tekniikalla"
        kysyy toinen kiinnostunut kirjoitti:

        Teen pieniä töitä ja tarvitsisin neuvoja. Mistä saa selluvillaa ja miten siitä voi tehdä paperimassaa?

        ja sitä saa rautakaupoista, toisn säkki on aika suuri mutta kovin kallis ( mikä on kallis).

        Sekoitan ensin tapettiliisterin ( siis jauhetta veteen ohjeen mukaan) esim. 5 litraa vettä ja jauhetta ohjeen mukaan. Sekaan pari desiä erikeeperiä. Jos haluan tehdä pieniä, muovailtavia töitä, laitan myös liitujauhoa. Myös kipisijauhetta voi sekoittaa joukkoon, mutta silloin täytyy työskennellä nopeammin.
        Lopulta tähän epämääräiseen velliin sekoitan selluvillan...ripottelen sitä niin kauan ( hämmentäen koko ajan) että seos muuttuu savimaiseksi. Lopulta seos on sekoitettava käsin ( ikäänkuin pullataikina).


    • urtsua

      ootko kokeillu uretaania siinä pohjalla, eli siis uretaanivaahtoa, mitä käytettään rakentamisessa. se ei sähköisty ihan samalla, ja sitä voi lisätä erilailla ja kiinnittyy itse itseensä. on aika kevyttä, ja voi tasoittaa ja maalata. tosi helppo veistää esim fileerausveitsellä. Tosin vaahdoissa on eroja, ja ne maksaa. hanki sellainen pistooli ja kysele esim vanhentuneita vaahtoja, voit saada imaisiksi tai halvalla.

    • Artti

      Niissä on kanaverkko usein tukirakenteena ja kangas-kipsikerros laminaattina. Päälle ohut kipsikerros. Nuita voi muovailla kuvanveistovälineillä. Viimeistelynä ohut kipsikerros siveltynä.

      • Artti

        Kipsikäsittelyssä käytettävä riittävän hyvää hengityssuojainta! Ja sellaisessa paikassa, joka pitää pölyt poissa huoneilmasta!


    • Anonyymi

      Hei haluaisin rakentaa muumi hahmon pään paperimassasta ja kanaverkosta. Onko ideoita miten alottaisin. Olen tässä täysin kokematon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1143
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      966
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      860
    4. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      15
      790
    5. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      789
    6. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      774
    7. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      751
    8. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      750
    9. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      77
      748
    10. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      47
      728
    Aihe