Aktiviteettipaketit?

Rouvahylje

Onko kenelläkään kokemusta Hispanian sivuilla mainostetuista aktiviteettipaketeista, varsikin Canyoningista ?

Canyoning kiehtoisi minua, mutta mietin riittäkö kunto... Kestävyys, uinti- ja melontataito ovat OK, mutta hyppiminen ja kiipeily eivät ehkä ihan ole 40 muijan vahvimpia puolia. Kaipaisin vähän tietoa/kokemusta reiteistä ja "tehtävistä" sen varrella.

Saako kajakkeja vuokrattua Azoreilta? Entä uiminen syys-lokakuun vaihteessa: hyviä paikoja, veden lämpötila? Voiko järvillä snorklata?

1

537

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kajakkeja on vuokrattavana esim. Sete Cidadesissa ja Furnasissa. Lagoa de Fogon osalta minulla ei ole tietoa. Molemmat järvet edellämainitut ovat siinä määrin rehevöityneet, että snorklaus niissä ei liene kovin mielekästä. Saamieni tietojen mukaan snorklaus Azorien vesissä ei ole kovin palkitsevaa. Jonkin verran matkailijat ovat lajia harrastaneet ainakin Calouran ja Vila Franca do Campon suunnalla.

      Minulla on Sete Cidadesin kajakkien vuokraajan yhteystiedot. Furnasissa kajakkeja ja polkuveneitä näytti olevan saatavan järven rannalla, mutta en nähnyt ketään henkilöä, joka hommaa olisi hoitanut viime viikolla, kun paikalla kävin.

      Rehevöitymisestä huolimatta ainakin yksi suomalainen pariskunta kävi uimassa Sete Cidadesin kaksoisjärvissä viime kesäkuussa. Heidän mukaansa paikalliset moittivat veden kasvillisuutta (eivätkä levää) ja sanoivat, etteivät sen vuoksi itse ui järvissä.

      Jokaisessa hieman suuremmassa merenrantakylässä on jonkinlainen uimaranta. Hiekka on hienoa tummanharmaata laavahiekkaa. Varsinainen uimarantakausi kestä täällä kesäkuun alusta syyskuun loppuun. Muina kuukausina rantoja ei säännöllisesti siivota. Veden lämpötila lienee vähän yli parikymmentä tämän kuun loppussa. tällä hetkellä meriveden lämpö on 24 C, ilman 25 C. Alhaisimmillaan merivesi on talvela 16-asteista. Aallonkorkeus on normaalisti noin 2 m.

      Monissa kylissä on merivesialtaita.

      Ponta Delgadan uimarannat ovat Praia das Milícias ja Praia do Pópulo. Ne sijaitsevat noin 5 km:n päässä Ponta Delgadan keskustasta.

      Uimista Ponta Delgadassa ja Azoreilla on käsitelty tällä palstalla aikaisemmin. Nämä kesustelut löydät tämän sivun yläosassa olevalla hakutoiminnolla (Hae). Olen käsitellyt aihetta myös kotisivuillani.

      Kokemusta aktiviteettipaketista minulla ei ole. On kuitenkin todennäköistä, että paketti on laadittu tavalliselle pulliaiselle, sillä muuten paketin vaativuudesta pitäisi kertoa erikseen.

      Matkanjärjestäjä ostaa paketit osat paikallisilta yrityksiltä. Aktiviteetteja voi ostaa samoilta yrityksiltä myös suoraan eikä järjestelyjä tarvitse yleensä tehdä pitkällä varoajalla etukäteen.

      Virallisia patikkareittejä Sao Miguelilla on 25 ja niillä voi sekä patikoida omin päin että ostaa opastetun patikoinnin.

      Paketit toteututaan yleensä sovittuina päivinä vaikka sataisikin. Yksittäin ostettujen aktiviteettien kanssa on hieman pelivaraa, sillä ne voi monesti ajoittaa päville, joina sää on hyvä tai vähintään siedettävä.

      Tietoa aktitiviteettejä järjestävistä yrityksistä löytyy netistä sopivalla haulla samoin kuin kotisivuiltani.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      173
      7235
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4232
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2115
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      2039
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1869
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1686
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      35
      1661
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      21
      1608
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1603
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1428
    Aihe