Aktiviteettipaketit?

Rouvahylje

Onko kenelläkään kokemusta Hispanian sivuilla mainostetuista aktiviteettipaketeista, varsikin Canyoningista ?

Canyoning kiehtoisi minua, mutta mietin riittäkö kunto... Kestävyys, uinti- ja melontataito ovat OK, mutta hyppiminen ja kiipeily eivät ehkä ihan ole 40 muijan vahvimpia puolia. Kaipaisin vähän tietoa/kokemusta reiteistä ja "tehtävistä" sen varrella.

Saako kajakkeja vuokrattua Azoreilta? Entä uiminen syys-lokakuun vaihteessa: hyviä paikoja, veden lämpötila? Voiko järvillä snorklata?

1

563

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kajakkeja on vuokrattavana esim. Sete Cidadesissa ja Furnasissa. Lagoa de Fogon osalta minulla ei ole tietoa. Molemmat järvet edellämainitut ovat siinä määrin rehevöityneet, että snorklaus niissä ei liene kovin mielekästä. Saamieni tietojen mukaan snorklaus Azorien vesissä ei ole kovin palkitsevaa. Jonkin verran matkailijat ovat lajia harrastaneet ainakin Calouran ja Vila Franca do Campon suunnalla.

Minulla on Sete Cidadesin kajakkien vuokraajan yhteystiedot. Furnasissa kajakkeja ja polkuveneitä näytti olevan saatavan järven rannalla, mutta en nähnyt ketään henkilöä, joka hommaa olisi hoitanut viime viikolla, kun paikalla kävin.

Rehevöitymisestä huolimatta ainakin yksi suomalainen pariskunta kävi uimassa Sete Cidadesin kaksoisjärvissä viime kesäkuussa. Heidän mukaansa paikalliset moittivat veden kasvillisuutta (eivätkä levää) ja sanoivat, etteivät sen vuoksi itse ui järvissä.

Jokaisessa hieman suuremmassa merenrantakylässä on jonkinlainen uimaranta. Hiekka on hienoa tummanharmaata laavahiekkaa. Varsinainen uimarantakausi kestä täällä kesäkuun alusta syyskuun loppuun. Muina kuukausina rantoja ei säännöllisesti siivota. Veden lämpötila lienee vähän yli parikymmentä tämän kuun loppussa. tällä hetkellä meriveden lämpö on 24 C, ilman 25 C. Alhaisimmillaan merivesi on talvela 16-asteista. Aallonkorkeus on normaalisti noin 2 m.

Monissa kylissä on merivesialtaita.

Ponta Delgadan uimarannat ovat Praia das Milícias ja Praia do Pópulo. Ne sijaitsevat noin 5 km:n päässä Ponta Delgadan keskustasta.

Uimista Ponta Delgadassa ja Azoreilla on käsitelty tällä palstalla aikaisemmin. Nämä kesustelut löydät tämän sivun yläosassa olevalla hakutoiminnolla (Hae). Olen käsitellyt aihetta myös kotisivuillani.

Kokemusta aktiviteettipaketista minulla ei ole. On kuitenkin todennäköistä, että paketti on laadittu tavalliselle pulliaiselle, sillä muuten paketin vaativuudesta pitäisi kertoa erikseen.

Matkanjärjestäjä ostaa paketit osat paikallisilta yrityksiltä. Aktiviteetteja voi ostaa samoilta yrityksiltä myös suoraan eikä järjestelyjä tarvitse yleensä tehdä pitkällä varoajalla etukäteen.

Virallisia patikkareittejä Sao Miguelilla on 25 ja niillä voi sekä patikoida omin päin että ostaa opastetun patikoinnin.

Paketit toteututaan yleensä sovittuina päivinä vaikka sataisikin. Yksittäin ostettujen aktiviteettien kanssa on hieman pelivaraa, sillä ne voi monesti ajoittaa päville, joina sää on hyvä tai vähintään siedettävä.

Tietoa aktitiviteettejä järjestävistä yrityksistä löytyy netistä sopivalla haulla samoin kuin kotisivuiltani.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      98
      5189
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      3385
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3195
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      438
      2439
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      249
      1502
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      12
      1281
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      81
      1260
    8. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1227
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1188
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      133
      1108
    Aihe