Mikä laskin lyhyeen matikkaan ?

Mathproblems

Mikä olisi hyvä valinta laskimeksi lyhyeen matikkaan, ja mistä saisi edullisesti?
Kiitti vinkeistä!

9

1980

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pölynomi

Laskimet.netistä saa edullisesti laskimia. Hyvä paikka muutenkin. Edulliset hinnat, nopea toimitus ja asiakkaille neuvontafoorumi, josta saa tarvittaessa apua laskimen käyttöön.

Se, mikä laskin kannattaa ostaa, riippuu tietysti mistä pitää. Tässä esimerkkinä kuitenkin muutama edullinen grafiikkalaskin Laskimet.netin hintaesimerkeillä.

Casio FX-7400G Plus 64 €.
      Casio FX-9750G Plus 95 €.
      Casio CFX-9850G Plus 99 €.
      Sharp EL-9900 89 €.
      TI-83 Plus 109 €.

Kaikki ihan hyviä vaihtoehtoja lukion lyhyen matikan oppilaalle. Tuon kalliimpia laskimia ei etenkään lyhyen matikan opiskelijan kannata mielestäni harkita. Ne ei sisällä oikeastaan mitään, mistä olisi lukion lyhyessä matikassa hirveästi hyötyä, mitä näistä laskimista ei löytyisi.

Tietysti tavallisella funtiolaskimellakin varmasti moni pärjäisi, mutta ainahan grafiikkalaskin on kuitenkin parempi ja mukavampi.

• Yuippi

joo, laskimet.net on ihan hyvä pulju. itekkin tilasin laskimen aikanaan sieltä ja ihan hyvin kaikki pelas. jos olisin nyt hankkimassa laskinta, ottaisin jonkin noista casion malleista. ne on paljon helpompia käyttää kun ti:n laskimet. kannattaa varmaan kuitenki kysyä opettajalta, että mitä se suosittelee. meinaan jos se näyttää esimerkkejä tunnilla omalla laskimellaan, niin on helpompi opetella sen mukaan kun selaamalla ohjekirjasta omatoimisesti.

• Meidän ryhmälle...

Ostettiin porukalla TI-laskimet Suomalaisesta kirjakaupasta. Olikohan se hinta siellä 15 euroa, mutta me saimme vielä halvemmalla. Kolmen vuoden takuu ja laskin saa olla myös ylioppilaskirjoituksissa.

Miksi laskimen pitäisi olla kallis ja täynnä toimintoja, joita ei tarvitse?

• Abina

Niin, kyllähän sitä funktiolaskimen saa halvimmillaan alle kympilläkin. Silläkin varmasti moni pärjää. Funktiolaskimen kanssa vaan kaikki on vähän työläämpää.

Grafiikkalaskimella käppyrät on helppo piirtää ja laskujen tarkistaminen monipuolisempien toimintojen avulla on helpompaa. Kaikki nuo edellisissä viesteissä mainitut grafiikkalaskimetkin ovat ihan samalla tavalla ylioppilaskokeessa sallittuja ja taitaa vastaavat takuutkin kaikista löytyä, ettei siitäkään ongelmaa tule.

No, jokainen arvioikoon itse, haluaako sijoittaa vähän enemmän parempaan laskimeen ja helpottaa sillä hiukan opiskeluaan. Jos ei rahasta kamalan tiukkaa ole, niin itse en ainakaan laskimesta tinkisi. Sen verran paljon olen itse saanut tuosta vähän paremmasta laskimestani hyötyä.

• mun mielestä
        Abina kirjoitti:

Niin, kyllähän sitä funktiolaskimen saa halvimmillaan alle kympilläkin. Silläkin varmasti moni pärjää. Funktiolaskimen kanssa vaan kaikki on vähän työläämpää.

Grafiikkalaskimella käppyrät on helppo piirtää ja laskujen tarkistaminen monipuolisempien toimintojen avulla on helpompaa. Kaikki nuo edellisissä viesteissä mainitut grafiikkalaskimetkin ovat ihan samalla tavalla ylioppilaskokeessa sallittuja ja taitaa vastaavat takuutkin kaikista löytyä, ettei siitäkään ongelmaa tule.

No, jokainen arvioikoon itse, haluaako sijoittaa vähän enemmän parempaan laskimeen ja helpottaa sillä hiukan opiskeluaan. Jos ei rahasta kamalan tiukkaa ole, niin itse en ainakaan laskimesta tinkisi. Sen verran paljon olen itse saanut tuosta vähän paremmasta laskimestani hyötyä.

En mä osaa käyttää niitä vaikeita laskimia. Ostin iteki jonku kympin laskimen.

Mulle on helpompi matikka, ku ei tarvi opetella laskinta :)

• Matikainen
        mun mielestä kirjoitti:

Ehkäpä kuitenkin olet vain laiska tai sitten pelkästään ennakkoluuloinen, jos yksinkertaisen laitteen käytön opettelu noin ahdistaa. Ei nuo graafiset laskimet niin vaikeita ole käyttää. Itse olen ainakin omassa casion graafisessa laskimessa oppinut kaiken tarvitsemani varsin helposti ja voin kertoa, että tuosta laskimesta on ollut paljon hyötyä matikan opiskelussani. Olisi jäänyt monia huolimattomuusvirheitä kokeisiin, jollen olisi saanut vastauksiani näppärästi laskimella tarkistettua. Kympin funktiolaskimella se ei olisi onnistunut.

• Ostin Suomalaisesta

Ope suositteli meille TI:n laskinta ja sanoi, että se on sallittu yo:ssa. Hinta oli alle 20 euroa, sellanen valkoinen.

• hyivtu
        mun mielestä kirjoitti:

lol matikkasepot... "hmnmm minusta sellainen grafiikka laskin oli oikein mainio kun se sopii henkselihousujeni taskuun"

• hyivtu
        Ostin Suomalaisesta kirjoitti:

Ope suositteli meille TI:n laskinta ja sanoi, että se on sallittu yo:ssa. Hinta oli alle 20 euroa, sellanen valkoinen.

että kaikkii varmaan kiinnostaa ihan vitun paljon!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      93
      1702
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      223
      1397
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      87
      1321
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      62
      985
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      911
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      854
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      832
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      809
    Aihe