Kyselisin Coton de tulearin hintaluokkaa?
Saako alle 800e?
Olisi kova koirakuume ja asiaa on mietitty, mutta rahatilanne ei meinaa antaa periksi ;(
Coton de tulearin hinta?
24
11314
Vastaukset
- Milli:_
Kannattaa odottaa... ja ottaa se koira vasta kun on oikeesti varaa.
Voi käydä niin että pentu sairastuu. Eläinlääkäri kulut voi yllättää... eikä sitä rakasta koiraa voi hoitamatta jättää.
Muistan kun meidän Sheltti jouduttiin viemään eläinlääkäriin monta kertaa. Monta korvatulehdusta, silmätulehdus, ihottumaa ja muita iho ongelmia. Ei sitä voinut edes kuvitella kuinka paljon eläinlääkäri maksaa.- Anonyymi
Mistä sen toisen varat tietää. Hintaa voi silti kysellä.
- varustettua
et saa alle 1200 euron ja toivon, ettet edes haaveile paperittomasta.
Koiran hankintahinta ei ole se ainoa summa, joka pitää koiraan laittaa. Koirakuume ei sitä euromäärää vähennä.
Kannattaa oikeasti miettiä, et onko varaa siihen lutuseen lemmikkiin.- apua kaipaava
Eli tosiaankin paperikoiraa ollaan katseltu ja sen verran tiedän että alle 1000e saa.
Ollaan otettu huomioon kaikki tarvikehankinnat ja ruoat joihin sitä rahaa myös menee..
Eläinlääkärikäynneistäkin olen tietoinen mutta en ole ajatellut asiaa jos koira onkin hyvin sairastelevainen..
Siis me jatkamme pohdintaa ja laittakaahan lisää kommentteja/mielipiteitä =) apua kaipaava kirjoitti:
Eli tosiaankin paperikoiraa ollaan katseltu ja sen verran tiedän että alle 1000e saa.
Ollaan otettu huomioon kaikki tarvikehankinnat ja ruoat joihin sitä rahaa myös menee..
Eläinlääkärikäynneistäkin olen tietoinen mutta en ole ajatellut asiaa jos koira onkin hyvin sairastelevainen..
Siis me jatkamme pohdintaa ja laittakaahan lisää kommentteja/mielipiteitä =)on osamaksu mahdollisuus joten sitä 1200e ei välttämättä oo pakko olla heti kättelyssä, ja voihan koiralle tarjota sijoituskotia :)
- sijoituskoiranomistaja
Onnenkäpälä kirjoitti:
on osamaksu mahdollisuus joten sitä 1200e ei välttämättä oo pakko olla heti kättelyssä, ja voihan koiralle tarjota sijoituskotia :)
Minulla on sijoituskoira, ja kyllä siihenkin sitä rahaa kuluu.. On vakuutukset sitä varten jos koira kuolee ja eläinlääkäriä varten. Vakuutuksiin kuluu 200€/vuosi. Vaikka en koirastani olekaan maksanut kuin 600€ niin rahaa on silti kulunut aivan yhtä paljon kuin siihen että olisin sen ostanut omaksi. Lisäksi sijoituskoirissa on yleensä se että niiden kanssa on harrastettava jotakin ja siihenkin kuluu sitä rahaa. =)
- Anonyymi
Mitä niistä papereista maksaa, mutta koiran hankintahinta on aina kovin pieni siihen verrattuna, mitä koirulin pitkä elämä vaatii rahaa.
- irethia
Luonnollisesti urokset ovat narttuja halvempia.
Oma cottonityttö maksoi 1100e ja 100e
oli periaatteessa "varausmaksu", jolla
varmistin kennelin omistajalle, että olen varmasti
ostamassa pennun.
Kuitenkin vanhempieni cottoniuros maksoi
vain 600e, samasta kennelistä otettuna.
Koira uudelleensijoittui meille, kun alkuperäinen
omistaja ei pystynyt enää koirasta huolehtimaan. Koira oli tuolloin vuoden ikäinen. - ..............
meidän cotonipoika maksoi (jos en ihan väärin muista) 1300 euroa. mutta on ollu kyllä hintansa väärti :) mutta juu nuitahan ei ihan joka päivä saakkaan ja jos on saatavilla niin melko nopeata menevät, tuntuu olevan kysyntää niin varmaan siksi pitävätki hintoja niin korkealla
- Jassu 64
Minun Cotonpoika maksoi 1300e kova oli kilohinta :) mut päivääkään en vaihtaisi pois
- Nimetön
Eli kiitos vastauksistanne :) saimme oman palleroisen vajaa kaksi viikkoa sitten, sattui kaikki asiat osumaan kohdalleen :)
Saatiin raha-asiat järjestymään ja kysellessäni lähimmän kennelin tilannetta niin kertoi toisessa kennelissä olevan yhden uroksen vapaa, koska toinen perhe oli perunut heidän varauksessaan olevan pennun. Mielettömän hyvä säkä! Niin ja pennusta maksoimme 900e :)
Nyt meillä on oma ihana pallero- onneksi olkoon!
onneksi olkoon tosiaan perheenlisäyksestä :) vallan ihana koira, tuo varmasti paljon iloa teillekkin. oikean rodun valitsitte ;)
- Cotonin omistaja
Meilläkin on cotoni-poika, maksoimme 1300 euroa. Mutta hinnat vaihtelevat eri kenneileissä.
- sdkmogörjgtö
Suomessa aika harva hinnoittelee urokset ja nartut eri hintaisiksi. Kyllä ne yleensä saman verran maksaa kumpainenkin. Tietysti poikkeuksia on, mutta ei kannata sillä perusteella urosta etsiä, että olisi halvempi.
- Anonyymi
Kastrointi on halvempi kuin sterkka. Siitä ainaki rahallista etua uroskoirassa. Sterkan saattaa joutua tekemään kohtutulehduksen tai hankalien valeraskausoireiden takia.
- ETTTÄSSS
No minä saina ainakin cotton de tulearin pennun 1100e ja on paperit kunnsossa jne... ja on myös loistava lupnnekkin !♥
- Coton
itselläni on cottoni. coton de tulearit maksavat 1000 - 1200 e eli alle 800 et saa. meidän maksoi 1200 ja se kannatti. osto oli hyvä päätös :) mahtava koira meillä.
- Anonyymi
JES BOX
- Anonyymi
Minäkin kysyn että paljonko ko koira tulee maksamaan vuodessa keskimäärin. Pakolliset rokotukset, turkin hoito , kynnet ym ym
- Anonyymi
Olen 3 vuotta kirjoittanut 3 koiran kuluja ylös.
Ensimmäinen vuosi : 998e
Toinen vuosi : 2525e (sis. 1 koira hoidot ja lopetus, toinenkin koira sairasteli paljon)
Kolmas vuosi : nyt mennään 879 eurossa.
Ihan kotikoiria. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toinen vuosi : 2525e (sis. 1 koira hoidot ja lopetus, toinenkin koira sairasteli paljon)
Ihan kotikoiria.Niin ja ei sisällä hankintahintoja (1000, 800 ja 600), kun hankittu ennen kulujen laskentaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan kotikoiria.Minulla kävi huono tuuri. Sain kodinvaihtaja koirani kun se täytti 5 vuotta. Ei ehtinyt nähdä 10 vuotias päivänsä. Olen mennyt läpi kaikki sairas kulut viideltä vuodelta ja se on liki 6000 euroa. Vakuutus ei korvannut kroonista vatsa vaivaa. En päivää vaihtaisi pois ja ikävä on vieläkin suuri. Haaveilen uudesta koirasta mutta jos on sama huono tuuri niin mun eläke ei enää riitä elämiseen. Olen myös ajatellut resque koiraa vähän vanhempaa mutta mitä sairas kuluja siihenkin voi mennä. On nyt pakko olla järkevä. Mutta se on vaikeaa.
- Anonyymi
Kannattaa ottaaa mieluummin poika koira kuin tyttö koska tyttökoirilla alkaa jossain vaiheessa menkat kuten ihmisilläkin.
Itelläni oli tyttökoira joka oli aika työläs, jouduttiin ostaa vauvan vaippoja ettei vuotais joka paikkaan.
Muuten suosittelen Cotonin poikaa niin söpö pallero!(: - Anonyymi
Sinuna odottaisin vielä hetken.
Koskaan ei oo liian myöhäistä(;
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005328467Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4364224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?61985Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1571133Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17786Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57712Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?67682Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.28663En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36627- 37619