Kuuban sydänmailla kiertomatka

lomailija

Hei,
Onko kenelläkään kokemuksia kiertomatkasta? Kaikki tieto on tervetullutta. Olemme lähdössä marraskuussa.

3

1523

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mmm

      näyttää tullen vastauksia. Tässä yksi. Olen ollut muutaman päivän Havannassa ja sitten lentänyt Santiago de Cubaan (hinta reilut sata) vuokrannut sieltä auton (hinta about 450)ja tullut reilussa viikossa takaisin Havannaan. Matkareitin voi tietysti valita itse. Olen käynyt muutamissa pienissä kaupungeissa, joiden nimiä en enää muista, mutta Trinidad, Sancta Spiritus, Las Tunas, Camaquey ja Matanzas lienevät monille tuttuja. Kaikista suuremmista paikoista helppo löytää casa particular, ovessa merkki: sininen kolmio valkoisella pohjalla (tai oliko se nyt toisinpäin: valkoinen kolmio sinisellä pohjalla). Jos edellisessa paikassa tietää missä ja milloin seuraavaksi yöpyy, omistaja useimmiten varasi jo valmiiksi majoituksen. Huoneen hinta n. 25/2hh. Ruokailut erikseen.
      Ei se minusta (meistä) niin kalliiksi tule, jos esim. on isompi (4-5 henkeä)porukka. Voi matkustaa minne ja milloin haluaa.
      Makuasia, mutta pidän Stg de Cubaa jotenkin "aidompana" kuin Havannaa. Isommissa paikoissa ympärillä pyörii kaikenlaista jiniteraa ja jiniteroo ympärillä, pienemmissä ei niinkään. Sikareja, niinkuin tälläkin palstalla usein on sanottu, ei kannata ostaa kadulta, kaupoista vain.
      Tässä nyt aluksi. Jos budjetti on tiukempi, voi aina käyttää Viazul -busseja. Kyllä kai niilläkin matkustaa, en ole kokeillut paitsi kerran Santiago de Cubasta Baragoaan. Juna: (pirun kylmä, ei makuupaikkoja)lippuja ei (välttämättä)saa niinkuin meillä, että menee tiskille ja sanoo, että sinne ja sinne. Eivätkä ota mitään varauksia. Että tässä nyt alkuun. Tiet aika huonoja ja sekalaista liikennettä. Liftareita joka kaupungin ulosmenotiellä riittää. Pimeällä en ajaisi.

    • vastausta odottava

      Minä myös kysellyt tätä samaa,mutta en saanut oikein vastausta.Toivottavasti pistät tänne tietoa kun palaat olis kauhean kiva tietää etukäteen mitä odottaa ja mitä siellä on.

    • Hanna**

      Karttoja ja opasta olen illan selannut Kuubasta,,reilun viikon päästä lähtö,,lento Holguiniin,, Havanna myös ohjelmassa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4295
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1681
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1497
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1304
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      51
      1207
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1126
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      66
      1083
    Aihe