Viivakaavio

viivakaavio

Ongelma olisi yksinkertaistettuna seuraavanlainen:

Mulla on about 30x30 taulukko, jonka jokaisen sarakkeen luvuista lasketaan taulukon alle sen sarakkeen keskiarvo ja katsotaan suurin ja pienin arvo. Näistä keskiarvo-, maksimi- ja minimiarvoista sitten muodostetaan viivakaavio.

Taulukkoa ei ole kerralla täytetty, vaan sitä tullaan täyttämään vähitellen. Keskiarvo-, maksimi- ja minimi-kaavat on kuitenkin oltava taulukossa valmiina jokaiselle sarakkeelle, joten vielä täyttämättömien sarakkeiden kohdalla nämä solut on JOS-funtiota hyödyntäen laitettu näyttämään "" (tyhjää).

Ongelmana on nyt se, että viivakaavio näyttää vielä täyttämättömien sarakkeiden kohdalla ka. max ja min. -arvot nollaviivana, kun itse haluaisin kaavion viivan loppuvan aina siihen mihin asti kaaviota on täytetty. Kaavion ominaisuuksistahan löytyy kohta, jossa tyhjät solut näytetään juuri näin tyhjänä välinä. Tässä tapauksessa kaavio ei kuitenkaan ymmärrä näitä ka.-, max.-, ja min.-kenttien ""-arvoja tyhjinä, vaan nollina ja täten kaavio pirtää 0-viivaa.

Olisiko jollain tähän asiaan mitään ratkaisua kuinka saisin 0-viivan tyhjäksi?

4

2828

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Työkalut

      Asetukset Kaavio ja sieltä kohta Aktiivinen kaavio Tyhjä solu - ei piirretä.

      • Ei auta

        Kiitoksia vaan neuvosta, mutta ei se auta. Juurikin se takia, koska kaavio ei ilmeisestikään ymmärrä solua tyhjäksi. Tiedän, että asetuksista saa määritettyä tyhjän solun näkymään taulukossa tyhjänä, nollana tai yhdistämään tyhjän solun vierekkäiset solut suoralla viivalla.

        Ongelmana on se, että koska kaavion luvut tulevat soluista joissa on JOS-funtiolla toteutettu laskukaava, kaavio ei ymmärrä näitä soluja tyhjiksi. Siitäkin huolimatta että JOS-funtio antaa solulle arvon "" jos kyseisessä sarakkeessa ei ole yhtään lukua.

        Osaisikos joku sanoa muuta tapaa solun tyhjänä näyttämiseen kuin "" tai piilotetut nolla-arvot?


    • n8

      NA() tai PUUTTUU()

    • Anonyymi

      Kiitos sain täältä NA() -avun samanlaiseen ongelmaan, kuvaajaan jossa tulevaisuuskin pohjassa kaavoina :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2448
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1912
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1383
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1260
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1245
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1171
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1101
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1055
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1034
    10. 15
      1014
    Aihe