Viivakaavio

viivakaavio

Ongelma olisi yksinkertaistettuna seuraavanlainen:

Mulla on about 30x30 taulukko, jonka jokaisen sarakkeen luvuista lasketaan taulukon alle sen sarakkeen keskiarvo ja katsotaan suurin ja pienin arvo. Näistä keskiarvo-, maksimi- ja minimiarvoista sitten muodostetaan viivakaavio.

Taulukkoa ei ole kerralla täytetty, vaan sitä tullaan täyttämään vähitellen. Keskiarvo-, maksimi- ja minimi-kaavat on kuitenkin oltava taulukossa valmiina jokaiselle sarakkeelle, joten vielä täyttämättömien sarakkeiden kohdalla nämä solut on JOS-funtiota hyödyntäen laitettu näyttämään "" (tyhjää).

Ongelmana on nyt se, että viivakaavio näyttää vielä täyttämättömien sarakkeiden kohdalla ka. max ja min. -arvot nollaviivana, kun itse haluaisin kaavion viivan loppuvan aina siihen mihin asti kaaviota on täytetty. Kaavion ominaisuuksistahan löytyy kohta, jossa tyhjät solut näytetään juuri näin tyhjänä välinä. Tässä tapauksessa kaavio ei kuitenkaan ymmärrä näitä ka.-, max.-, ja min.-kenttien ""-arvoja tyhjinä, vaan nollina ja täten kaavio pirtää 0-viivaa.

Olisiko jollain tähän asiaan mitään ratkaisua kuinka saisin 0-viivan tyhjäksi?

4

3238

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Työkalut

Asetukset Kaavio ja sieltä kohta Aktiivinen kaavio Tyhjä solu - ei piirretä.

• Ei auta

Kiitoksia vaan neuvosta, mutta ei se auta. Juurikin se takia, koska kaavio ei ilmeisestikään ymmärrä solua tyhjäksi. Tiedän, että asetuksista saa määritettyä tyhjän solun näkymään taulukossa tyhjänä, nollana tai yhdistämään tyhjän solun vierekkäiset solut suoralla viivalla.

Ongelmana on se, että koska kaavion luvut tulevat soluista joissa on JOS-funtiolla toteutettu laskukaava, kaavio ei ymmärrä näitä soluja tyhjiksi. Siitäkin huolimatta että JOS-funtio antaa solulle arvon "" jos kyseisessä sarakkeessa ei ole yhtään lukua.

Osaisikos joku sanoa muuta tapaa solun tyhjänä näyttämiseen kuin "" tai piilotetut nolla-arvot?

• n8

NA() tai PUUTTUU()

• Anonyymi

Kiitos sain täältä NA() -avun samanlaiseen ongelmaan, kuvaajaan jossa tulevaisuuskin pohjassa kaavoina :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Puoluebarometri: Marinin hallituksella 7 parasta mittaustulosta

Orpon hallitusta pitää huonona 2/3 kansalaisista, joka on aika hyvin linjassa hallituspuolueiden yhteenlasketun kannatuk
      Maailman menoa
      66
      4012
    2. Pride-rautu korvaamaan kirjolohi

Kekkosen saatanan tunari meni muuttamaan aikoinaan sateenkaariväen kalan nimen. Unkarin vallankumouksen innoittamana n
      Maailman menoa
      15
      2127
    3. Purran aikaisemmat kannattajat siirtyneet Lindtmanin leiriin

Melkoinen muutos on käynnissä Suomen politiikan kentällä. Tulevista häviäjistä on hirmuinen kiire päästä ajoissa voittaj
      Maailman menoa
      11
      1897
    4. Olen parasta a-luokkaa

Kerron nyt teille, että olen äärimmäisen utelias, ja iitserakas ihminen. Teen paljon aloituksia itseäni koskien ja tunge
      Sinkut
      36
      1264
    5. 27
      1219
    6. Se mua jotenkin harmittaa

Et ko sulla ollu näin paljon selvästi mielenpäällä ollut kaikkea, kysymyksiä, neuvoteltavia asioita ja huolenaiheita, et
      Suhteet
      11
      993
    7. Oot tosi epätavallinen

ja erikoinen nainen. Tykästyä ikihyviksi sun kaltaiseen naiseen, mitä tästä pitäis edes ajatella.
      Ikävä
      43
      839
    8. Shakki ja matti

Toivoisin, että olisit läsnä ja tukena arjessani. Et edes tietäisi, että se olen minä tässä ja täällä vain. Olisi asioit
      Ikävä
      71
      837
    9. Tuntuu että sulla on uusi ihastus

Toivottavasti vain harhailen.
      Ikävä
      40
      731
    10. Peuran liikenne ajovaloissa

Haittaako se jos bussit on romuja ja käyttökiellossa? https://www.ilkkapohjalainen.fi/avi-loysi-kahdeksan-puutetta-kaup
      Ähtäri
      24
      684
    Aihe