Ollaan oltu yhdessä jo yli 3v ja mies ei kosi kuitenkaan...sanoo joka päivä että rakastaa ja että 5v suunnitelmaan kuuluu naimisiinmeno mutta en silti saa kosimaan! Olen surffaillu sormussivustoilla, näyttänyt miehelle mielestäni nättejä sormuksia, olen saannu häissä heittokimpun ja mies samoissa häissä sukkanauhan kiinni...silti mies ei kosi ja vain nauraa jos minä kysyn. Varotin jo että ens vuonna on karkauspäivä ja kysyn sitten, mies sanoi että tulee hamekankaan osto! :( Nyttenkin kysyin että onko huomannut kohta tulevan 30.11.03 päivän...sanoi huomanneensa ja "entäs sitten".
Mitä tehdä? Vai onko se vain mun lähestyvä 30v kun tekee musta epätoivoisen. Mitä muuta tämä voisi edes olla?
miten saada mies kosimaan?
23
9916
Vastaukset
- kaksi vuotta
eihän siitä viisivuotis suunnitelmasta ole kulunut vielä kuin kolme vuotta...
jos miehesi on sanojensa mittainen tulee sinun vain odottaa se kaksi vuotta...
muuten ei sillä sormuksella ole kiirettä sillä eikö sinne tule päiväys "parasta ennen?"
naattikaa vielä ne kaksi vuotta... =)- jaana
odottamaan. Jos mies panee nauruksi koko homman, se ei ole tosissaan. Ajatella jos odotat seuraavat pari vuotta ja mies sanoo, että meneekin mieluummin jonkin toisen kanssa naimisiin, niin mitä sitten?
Eli en suostusi olemaan koekaniinina vuosikausia ja antaisi miehen henkisesti kiristää. Jos naimisiinmenosta ei pystytä asiallisesti keskustelemaan, ei suhteella ole jatkoa.
Meillä ainakin heti alussa jo keskusteltiin, ennen kuin alettiine des seurustella, että onko kumpikin naimisiinmenevää sorttia. Mies ilmoitti, että hän ei seurustele koskaan huvin vuoksi, vaan vakavissaan jos siihen aletaan. Puolen vuoden päästä alettiin keskustella yhteenmuutosta ja siinä tuli puheeksi myös avioituminen. Oli päivänselvää, että keskusteltiin asiasta yhdessä,e ikä kumpikaan odottanut toisen kosintaa. Meidät vihittiin viikko yhteenmuuttamisemme jälkeen. Tuparit ja hääkahvit tarjottiin samassa.
- nuppu
olen miettinyt, onko nainen onnellinen vain sormukset sormissa, vai sen kumppanin kanssa?
Itselleni ihmissuhde on kaiken a ja o. Sormukset eivät liittoa onnellisemmaksi tee.- hah, hah
tosiaan siltä, että muuten ei ole rakkautta jollei ole sormusta.
Outoa sakkia. Noh, tapa se on tämäkin pilata jonkun viattoman elämä. - mariah
hah, hah kirjoitti:
tosiaan siltä, että muuten ei ole rakkautta jollei ole sormusta.
Outoa sakkia. Noh, tapa se on tämäkin pilata jonkun viattoman elämä.ai että pilataan toisen elämä naimisiinmenolla??? Miten niin? Ei kai sitä rakkautta todellakaan sitten ole, jos ei loppuelämää halua viettää yhdessä. Jos todella rakastaa, niin naimisiinmeno ei ole kuin yksi pieni juhla joka tekee tyttösi onnelliseksi, eikä elämän tarvutse muuttua seurusteluajoista...
- Miina
Samaa olen itsekin odottanut parin vuoden ajan. Uskon silti, että syy tuskastumiselle on todellakin lähestyvä 30 v. päivä. Olen itselleni luvannut mennä naimisiin ennen sitä. Tosin lasten teko taitaa jäädä myöhemmäksi.
- Nyt naimisissa
Mekin seurusteltiin 6 vuotta ennen kuin naimisiin mentiin. 4 vuotta meni että mies kosi mutta eikös se niin oo että hyvää kannattaa odottaa. Tsemppiä! Kyl se päivä vielä koittaa =)
- M&A
Sinua kosimasta? 2000-luvun nainen voi kosia miestä! :)
Me puhuttiin mieheni vanhempien luona kahdestaan kihloista, ja sanoin miehelle, että hänen täytyy kosia. Sovittiin paiväksi 8.6 jolloin oltiin oltu yhdessä tasan 8kk. Mies sitten lauantai-iltana klo 00.03 kosi minua sängyn laidalla :) Vaikka oltiin kellonaikakin melkein sovittu, liikutuin todella, ja mies meinasi tohkeissaan laittaa sormuksen väärään sormeen :)
Epätoivoinen todella olet, ei siitä ole epäilystä, mutta kokeile kosia itse, tai ehdota suoraan, et "mitäs jos meintäis naimisiin?" - zaz
minulla oli sama ongelma.nyt kannan sormusta (8.10.2003)
älä ole hätäinen.meillä on häät ensivuoden jälkeen syksyllä. - Tanja
Suosittelisin sinua miettimään ihan vakavasti mitä teet. Luultavasti miestäsi ahdistaa jatkuva kommentointisi naimisiin menosta ja kosimisesta.
Oletko varma, että syysi ovat oikeita? haluatko naimisiin koska rakastat miestäsi ja haluat viettää hänen kanssaan loppuelämäsi. Jos näin on niin naimisiinmeno ei ole silloin niin tärkeää.
Vai haluatko ulkoisen merkin (sormus) siitä että olet varattu ja onnellinen? Haluatko olla päivän prinsessa jota kaikki kadehtivat? Jos oikeasti rakastat häntä ja naimisiinmeno on tärkeää sinulle, niin kerro se hänelle suoraan! Ja älä painosta! Pyydä häntä olemaan rehellinen. Jos hän pitää kiinni viiden vuoden suunnitelmastaan niin mikä hätä tässä on??- vieras
siis luuleeko morsiamet tosiaan, että joku kadehtii heitä hääpäivänä?
Onpa outo ajatus, sillä en ole vielä koskaan ladehtinut morsiamia. Korkeintaa säälinyt kun tietää, että mitä homma maksaa. ja muutenkin, koska lähinnä on surkuhupaisaa, että järjestetään isot pidot, missä suurin osa vieraista on ikävystyneitä ja pitää juhlia pakkopullana. Mutta pitäähän niissä käydä kun ollaan sukulaisia tai kavereita.
Vielä en ole koskaan kuullut kenenkään kadehtivan morsianta. - Tanja
vieras kirjoitti:
siis luuleeko morsiamet tosiaan, että joku kadehtii heitä hääpäivänä?
Onpa outo ajatus, sillä en ole vielä koskaan ladehtinut morsiamia. Korkeintaa säälinyt kun tietää, että mitä homma maksaa. ja muutenkin, koska lähinnä on surkuhupaisaa, että järjestetään isot pidot, missä suurin osa vieraista on ikävystyneitä ja pitää juhlia pakkopullana. Mutta pitäähän niissä käydä kun ollaan sukulaisia tai kavereita.
Vielä en ole koskaan kuullut kenenkään kadehtivan morsianta.Kiitos mielenkiintoisesta kommentista! Enpä ite ees ajatellu asiaa tolta kannalta!! Jotenki vaan tuntuu, että ne naiset joille "naimisiin pääseminen" on jonkinlainen pääkohta elämässä ovat näitä kadehtijoita. Itse en ole koskaan haaveillut häistä enkä aikonut mennä naimisiin, mutta mieheni (joka ei ole koskaan halunnut naimisiin)kanssa puhuimme muutama päivä sitten, että jos kesällä pidettäis kunnon bileet kavereille, ei mitään sukujuhlia kiitos!! Voi olla että jää pitämättä, mies miettii vielä, ite rakastan sitä niin paljo, että mulle on ihan sama mennäänkö naimisiin vai ei, kunhan saan olla sen kanssa! Toisaalta naimisissa olo on "kätevämpää" siinä vaiheessa jos/kun tehdään lapsia, ostetaan talo yms.. kuulostaa tosi tylsältä, mutta se on yks syy ainakin mulle siihen, jos menen naimisiin!
- mää vaan
Tanja kirjoitti:
Kiitos mielenkiintoisesta kommentista! Enpä ite ees ajatellu asiaa tolta kannalta!! Jotenki vaan tuntuu, että ne naiset joille "naimisiin pääseminen" on jonkinlainen pääkohta elämässä ovat näitä kadehtijoita. Itse en ole koskaan haaveillut häistä enkä aikonut mennä naimisiin, mutta mieheni (joka ei ole koskaan halunnut naimisiin)kanssa puhuimme muutama päivä sitten, että jos kesällä pidettäis kunnon bileet kavereille, ei mitään sukujuhlia kiitos!! Voi olla että jää pitämättä, mies miettii vielä, ite rakastan sitä niin paljo, että mulle on ihan sama mennäänkö naimisiin vai ei, kunhan saan olla sen kanssa! Toisaalta naimisissa olo on "kätevämpää" siinä vaiheessa jos/kun tehdään lapsia, ostetaan talo yms.. kuulostaa tosi tylsältä, mutta se on yks syy ainakin mulle siihen, jos menen naimisiin!
kukaan ei kadehdi morsianta? ei kai häihin mennä ikävystymään, vaan iloitsemaan toisten onnesta ja rakkaudesta, ja toki rakastuneiden onni voi kadettaa! Kuulostaa aika katkeralta tommoset menee rahaa- puheet. Jos toista rakastaa aidosti, haluaa kyllä mennä naimisiin ja jakaa koko loppu elämän, eikä olla muuten vaan yhdessä.
- Minna
Tanja kirjoitti:
Kiitos mielenkiintoisesta kommentista! Enpä ite ees ajatellu asiaa tolta kannalta!! Jotenki vaan tuntuu, että ne naiset joille "naimisiin pääseminen" on jonkinlainen pääkohta elämässä ovat näitä kadehtijoita. Itse en ole koskaan haaveillut häistä enkä aikonut mennä naimisiin, mutta mieheni (joka ei ole koskaan halunnut naimisiin)kanssa puhuimme muutama päivä sitten, että jos kesällä pidettäis kunnon bileet kavereille, ei mitään sukujuhlia kiitos!! Voi olla että jää pitämättä, mies miettii vielä, ite rakastan sitä niin paljo, että mulle on ihan sama mennäänkö naimisiin vai ei, kunhan saan olla sen kanssa! Toisaalta naimisissa olo on "kätevämpää" siinä vaiheessa jos/kun tehdään lapsia, ostetaan talo yms.. kuulostaa tosi tylsältä, mutta se on yks syy ainakin mulle siihen, jos menen naimisiin!
Jos avoliitossa toinen puoliso kuolee, ei avopuolisolla ole perintöoikeutta, eikä yhteisesti ostetussa asunnossa käyttöoikeutta jos kuolleen puolison vanhemmat/ lapset eivät niin halua.
Olen itse seurustellut vähän yli 2 vuotta ja avoliitossa n. 1,5 vuotta.
Olen sanonut miehelleni (puoleksi leikillään) että en osta yhteistä asuntoa ja hanki/saa lapsia ennen kuin olemme naimisissa.
- TtT
Eiköhän ne vaihtoehdot lähinnä ole
a) Se sun mies ei halua naimisiin ollenkaan tai
b) ei halua naimisiin sun kanssa.
Voithan sä itse toki kosia sitä ja eiköhän se suostukin, siis jos se ei kerkiä keksimään mitään hyvää veruketta. Mutta en mä ainakaan itse välittäisi olla tollasen kanssa sitten naimisissa. - woman
Älä huoli, jos teillä on hyvä suhde, niin kyllä se naimisiin menokin siellä koittaa ajallaan. Ja jatkuuhan se suhde naimisiin menon jälkeenkin!
Oletko ehkä painostanut miestäsi jatkuvilla vihjailuillasi? Olisiko hän ehkä ahdistunut? Eihän se ole mikään "pakko" mennä naimisiin naimisiin menon takia vaan itsensä ihmisen takia. Taitaa kuitenkin olla sinulla kunnon mies, kun ei heti ryntää naimisiin. Minä itse ainakin olen varovainen ja harkitseva näissä asioissa. Siis, ehkä tämä on vaan sitä toimintaa miehesi puolelta.
Miehet kun ei yleensä ole mitenkään "häähulluja". Joten joskus naisten hössöttäminen saattaa ahdistaa. Mitä jos antaisit asian levätä ja ole ottamatta häitä puheeksi ollenkaan. - vaimo.
Jos mies rakastaa todella sinua,ei hän aikoja laita kosinnalle,hän tekee sen heti,kun kuuleekaan sinun sitä haluavan.Sillä,miksi hän odotuttaa,mietippä sitä???.Hän on liian varma rakkaudestasi!
Mutta voihan tulla toinen mies vaihtoehto myös sinulle,johon rakastut,jolloin aukaiset silmät näkemään asiat toisin,ehkä juuri niin kuin kaverisi nyt tekee.
Onko hällä kenties toinen jossakin,jonka kanssa hän tekee valintaa sinun ja hänen välillä.Taitava osaa tehdä sen niin,ettet sitä huomaa.Tämä on tosi ja tätä päivää.
Itse kosin joskus kauan sitten miestäni,jonka kanssa elän tänäänkin.Hän vastasi heti myötävästi;)Se oli elämäni paras teko lastemme ohella.- Vasta 20 vee
Huh että nousi ihan niskakarvat pystyyn tuosta sinun ensimmäisestä lauseestasi. En kait tajunnut sitä ihan niin kuin tarkoitit vai mistä lie johtunut. Kerronpa jotain omasta elämästäni:
Minä rakastan poikaystävääni ja hän minua. Molemmat haluamme naimisiin, mutta kuitenkin haluamme edetä rauhallisesti. Onhan meillä koko loppuelämä aikaa. Emme ole seurustelleet kuin vasta 1,5 vuotta ja häät siintävät luultavasti hamassa tulevaisuudessa, jossain ehkä 5 vuoden päässä.
En ehkä osaa oikein hyvin selittää, mutta luulen tämän miehen odottavan sitä, että hetki tuntuu oikealta. Itse odotan innoissani kosintaa, mutta tiedän, että jos poikaystäväni kosisi nyt niin vastaisin kieltävästi. Yksinkertaisesti siksi, että yhteistä elämää ei ole riittävästi takana ja mihin tässä on kiire. Valamiissa maailmassa. Luulen, että olisin valmis kihlautumaan joskus kolmen neljän vuoden seurustelun jälkeen. Silloin ainakin tuntee toisen jo niin hyvin, että voi tehdä tärkeän päätöksen, ja molemmat ovat varmoja tunteistaan.
- ...
miksi juuri miehen pitäisi kosia???sehän on jo vanhanaikaista..kosi itse jos huvittaa..niin minäkin tein.
- ei epätoivoa
Ehkäpä se sun miehes oottaa, että lopetat tuon häistä jauhamisen ja kosii sua sitten, kun sitä vähiten odotat.
- tyttö
itse asiassa mulla on vähä saman tyylinen ongelma!!
me ollaan kyl oltu n 4v yhes, niistä vähä alle 2v kihlois, 1- vuotias pieni poika.
Mut, mies ei oo kosinu!! ollaan kyl puhuttu asiasta, kaikki on kyl enimmäkseen rahasta
kiinni ja ku mun mies on sanoi et se haluu ikimuistoiset häät!! niin mäki!!eikä mitään maistraattia!
Mut kaikki kirkot pitää varata vuosia eteenpäin ja samaten juhlapaikat!! kuulin, että yhteen suosittuun juhlapaikkaan varaukset on tehty jo vuodeksi2005 asti,
Eli jos sinne haluais, niin ehkä vuonna 2006!!? jos heti teke varauksen?!
mut missä kosinta!!?? onx sulla vinkkejä mulle??- häh?
eikös kihlaus oo lupaus naimisiin menemisestä?? sanot olevas kihloissa, mut mies ei kosi?!?!? sehän on kosinu jo..
- Ikuisestiko naimaton?
häh? kirjoitti:
eikös kihlaus oo lupaus naimisiin menemisestä?? sanot olevas kihloissa, mut mies ei kosi?!?!? sehän on kosinu jo..
Alkuperäinen kirjoittaja kertoi seurustelleensa yli 3 vuotta ja miehen 5-vuotis suunnitelmaan kuului naimisiin meno. Joku sanoi, että odota se 2 vuotta. Hetkinen, tuskin kukaan menee kihloihin ja naimisiin perätysten, kyllähän niissä yleensä tuollainen puolen vuoden väli vähintään, mitä olen asioita seurannut. Tai ainakin näin ymmärsin alkuperäisen kirjoituksen, että eivät ole edes kihloissa vielä.
Sitten ehdotettiin, että nainen ei saisi jankuttaa asiasta, vaan antaa asian mennä ihan omalla painollaan ja tulee iloisesti yllätetyksi. Mitäs jos ei tule? Jos pitää suunsa visusti supussa yli vuoden siitä kun asiasta on viimeksi puhuttu, ja mitään ei ole tapahtunut, pitäisiko jäädä odottamaan ikuisesti? Ja jos asia otetaan taas puheeksi, niin pitäisikö taas odottaa vuosi, ettei vaan painostaisi miesparkaa.
Sitten ehdotettiin, että nainenkin voisi kosia miestä. Mitäs jos nainen kosii miestä, ja mies vastaa kielteisesti ilman mitään järkeviä perusteluja? Voiko tällainen suhde jatkua pidemmän päälle, jossa toinen osapuoli haluaa naimisiin ja toinen ei?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2434629Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii763065- 472473
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451777- 281753
- 801456
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851285PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69948
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894