Sol !

ei kannata

Onko kukaan pistännyt merkille tehdessään solille töitä että yrittävät kaikin tavoin pimittää rahaa välistä. Olin Solilla rappusiivoojaana 9kk, joka päivä siivoin ainakin 20 rappua, HISSITTÖMIÄ 3 kerroksisia. Ja sain palkkaa vain 7,25 tunnista. TES sin mukaan hissittömistä rapuista pitäisi saada ainakin 8 euroa! Ylikin.
Raadoin siellä niska limassa, ja kehtasivat vielä valittaa, kun seinässä on vähän likaa. Sain muutamat kehutkin, mutta en edes hymyillyt, koska työ oli erittäin raskasta!

26

5227

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • päin

      suomea näin on tapahtunut?TES:n alin palkka on 7,55 eikä sen alle voida maksaa vaikka mikä olisi...

      • SOL:n säännöt

        Joo, SOL on ihanan aurinkoinen, suomalainen perheyritys. SOL:ssa on kaikkiin asioihin, ihan omat SOL:n säännöt. SOL:ssa eletään SOL maailmassa. SOL:n johtajat tekee just niinkuin SOL:lle on parasta ja miten johtoryhmä (Joroset)käskyttää. Hyppää, kurja maan matonen,, ja mato hyppää... Työntekijöitä kohdellaan ala-arvoisesti. Työntekijöitä uunotetaan mennentullen palkoissa, työajoissa jne. Ammattiliitto PAM ei voi SOL:lle yhtään mitään.
        Mutta, eihän kenenkään ole pakko työskennellä SOL:ssa. Työpaikkaa voi aina vaihtaa. Pääkaupunkiseudulla varsinkin, siivoojilla on valinnan varaa.


      • näin...

        Turussa on näin tapahtunut. Ja pomoni oli vielä perhetuttuni. Pari viikkoa ennen kuin lopetin nousi palkka 7,55, mutta palkkani olisi silti pitänyt olla yli 8 euroa, koska työ oli erittäin haastellista ja rankkaa. Hissittömien rappujen siivous nostaa palkkaa.


      • että SOL on
        näin... kirjoitti:

        Turussa on näin tapahtunut. Ja pomoni oli vielä perhetuttuni. Pari viikkoa ennen kuin lopetin nousi palkka 7,55, mutta palkkani olisi silti pitänyt olla yli 8 euroa, koska työ oli erittäin haastellista ja rankkaa. Hissittömien rappujen siivous nostaa palkkaa.

        paskafirma jossa kusetetaan ja poljetaan työntekijöitä. Työnjohto on ahnetta ja ammattitaidotonta. Koko paskafirma joutaisi oikeuteen siitä kuinka kusettaa asiakkaitaan ja työntekijöitään.


      • maailma!
        että SOL on kirjoitti:

        paskafirma jossa kusetetaan ja poljetaan työntekijöitä. Työnjohto on ahnetta ja ammattitaidotonta. Koko paskafirma joutaisi oikeuteen siitä kuinka kusettaa asiakkaitaan ja työntekijöitään.

        Vaikuttaa siltä, että SOL:n työntekijöiden tai ammattiliiton lakimiesten sanomiset ja purnaamiset ovat yhtä tyhjän kanssa. SOL:ssa johto tekee juuri niinkuin yrityksen kannalta on parasta ja omistajaperhe käskee. Tämän on jopa ammattiliiton lakimies todennut, että ylin johto kumartaa Jorosia ja mitään ei tehdä vastoin Äiti Aurinkoisen käskytystä.
        Viisainta olisi, kun kukaan ei enää hakeutuisi SOL:n töihin. Nykyiset orjat lähtisivät muiden yritysten tarjoamiin siivousalan töihin. Siivousalalla aina on töitä.


      • Töitä kyllä
        maailma! kirjoitti:

        Vaikuttaa siltä, että SOL:n työntekijöiden tai ammattiliiton lakimiesten sanomiset ja purnaamiset ovat yhtä tyhjän kanssa. SOL:ssa johto tekee juuri niinkuin yrityksen kannalta on parasta ja omistajaperhe käskee. Tämän on jopa ammattiliiton lakimies todennut, että ylin johto kumartaa Jorosia ja mitään ei tehdä vastoin Äiti Aurinkoisen käskytystä.
        Viisainta olisi, kun kukaan ei enää hakeutuisi SOL:n töihin. Nykyiset orjat lähtisivät muiden yritysten tarjoamiin siivousalan töihin. Siivousalalla aina on töitä.

        löytyy ja aika uskomattoman helposti. Nykyisessä hommassani mulla on jopa ateriaetu ja ilmainen aamiainen. Eikä tarvitse tehdä hommia alle 9e tunti.


      • kikkis74
        Töitä kyllä kirjoitti:

        löytyy ja aika uskomattoman helposti. Nykyisessä hommassani mulla on jopa ateriaetu ja ilmainen aamiainen. Eikä tarvitse tehdä hommia alle 9e tunti.

        Mun eka siivous työpaikka kokemus oli SOL eihän palkat siellä mitkään huiput ollut mut mä tykkäsin siitä paikkana mun esimies oli tosi mukava ja tulin tosi hyvin toimeen sen kanssa... en oo päivääkään katunu et olin siellä..
        Lassila-Tikanoja oli mun pahin painajainen


      • siivoojia kyllä
        SOL:n säännöt kirjoitti:

        Joo, SOL on ihanan aurinkoinen, suomalainen perheyritys. SOL:ssa on kaikkiin asioihin, ihan omat SOL:n säännöt. SOL:ssa eletään SOL maailmassa. SOL:n johtajat tekee just niinkuin SOL:lle on parasta ja miten johtoryhmä (Joroset)käskyttää. Hyppää, kurja maan matonen,, ja mato hyppää... Työntekijöitä kohdellaan ala-arvoisesti. Työntekijöitä uunotetaan mennentullen palkoissa, työajoissa jne. Ammattiliitto PAM ei voi SOL:lle yhtään mitään.
        Mutta, eihän kenenkään ole pakko työskennellä SOL:ssa. Työpaikkaa voi aina vaihtaa. Pääkaupunkiseudulla varsinkin, siivoojilla on valinnan varaa.

        haetaan, mutta firmat ovat epärehellisiä ja työn määrä aivan tolkuton. Pitävät myös tiloja siivoamatta pidemmän aikaa ennen kuin ottavat uuden siivoojan, joka sitten siivoaa ilmaiseksi monen viikon liat. Jos mainittu rappumäärä oli kokopäivätyöstä, voin kertoa, että muutamilla mollissa työntekijöitä etsivillä sama rappumäärä siivotaan muutamassa tunnissa...


      • Marmeladi
        näin... kirjoitti:

        Turussa on näin tapahtunut. Ja pomoni oli vielä perhetuttuni. Pari viikkoa ennen kuin lopetin nousi palkka 7,55, mutta palkkani olisi silti pitänyt olla yli 8 euroa, koska työ oli erittäin haastellista ja rankkaa. Hissittömien rappujen siivous nostaa palkkaa.

        Mitähän haasteita tuli vastaan siivotessasi rappuja?
        - Vaihdanko moppia nyt heti, vai vasta viiden minuutin kuluttua?
        - Aloitanko siivouksen tänään A-rapusta, vaiko E-rapusta?
        - Ehdinkö tänään siivota tämän talon raput alle kahdessa tunnissa?

        Oliko edellämainituissa jotakin haasteellista?
        Olisi mukava saada tietää, mikä mielestäsi on sitten "erittäin haasteellista"!


      • kukaan väitä, että
        Marmeladi kirjoitti:

        Mitähän haasteita tuli vastaan siivotessasi rappuja?
        - Vaihdanko moppia nyt heti, vai vasta viiden minuutin kuluttua?
        - Aloitanko siivouksen tänään A-rapusta, vaiko E-rapusta?
        - Ehdinkö tänään siivota tämän talon raput alle kahdessa tunnissa?

        Oliko edellämainituissa jotakin haasteellista?
        Olisi mukava saada tietää, mikä mielestäsi on sitten "erittäin haasteellista"!

        siivoustyö olisikaan älyllisesti mitenkään haastavaa, fyysisesti sitä voi ollakin.


      • eräs isännöitsijä
        että SOL on kirjoitti:

        paskafirma jossa kusetetaan ja poljetaan työntekijöitä. Työnjohto on ahnetta ja ammattitaidotonta. Koko paskafirma joutaisi oikeuteen siitä kuinka kusettaa asiakkaitaan ja työntekijöitään.

        asiakkaiden kannattaisi seurata työn tekemistä. suosittelen, että kulunvalvonta huolto ja siivoushenkilöille ja siitä sitten seuraamaan kuinka käyttävät aikaa kohteissa. kameravalvontakin on hyvä väline


      • SINTZULI
        että SOL on kirjoitti:

        paskafirma jossa kusetetaan ja poljetaan työntekijöitä. Työnjohto on ahnetta ja ammattitaidotonta. Koko paskafirma joutaisi oikeuteen siitä kuinka kusettaa asiakkaitaan ja työntekijöitään.

        IHAN SAMAA MIELTÄ..


    • 57selema

      On muitakin siivousfirmoja olemassa jossa maksavat alihintoja hissittömistä rappusiivouksista. Olen ihmetellyt kun yksi ja toinen siivousfirma yrittää pimittää palkanmaksussa - mistähän moinen johtuu???

      • nimetönn...

        Ne palkat jotka jäävät maksamatta työntekijöille menevät heidän omaan pussiiinsa. Enkä ymmärrä mitä moinen johtuu juuri tällä alalla. Haluavat kai vain päästä niin paljon voitolle? Todennäköisemmin SOL ei tuota niin paljoa kuin pitäisi, ja sitten ottavat omansa pois työtekijöiltä!

        Ja toiseksi 7,55 on todella pieni palkkaa, kun mietitään kuinka raskasta tämä työ on fyysisesti. Joka ikinen kerta kun juoksentelin niitä rappuja niin hiki tuli ja hengästyin todella.
        Niin pieni palkka ei innosta tekemään tätä työtä, eikä todellakaan ole sen arvoista.


      • tuo väite tuosta hissittömien talojen palkanmaksuvelvoitteesta yli 8€/tunti? Siivoustyön palkka määräytyy kyllä tessissä mainittujen vaatimuuspisteiden mukaan...


      • se epärehellinen

        kansanluonne syynä. vai olisko epärehellinen kansanosa joka näitä firmoja perustelee.


    • EHHHHHHH

      PULJU LAILLA SAIS LOPETTAA KAIKKI NÄÄÄ SIIVOUSFIRMAT

      • jejejej

        En todellakaan lopeta SOl palveluilla. Minulla on hyvä työ, paljon vapautta ja vastuuta ja palkkaa saan ihan hyvin omiin menoihini suhteutettuna.


    • malissi

      olen työskenennellyt sollilla 6 vuotta välillä tuntunut että minua huijataan mutta puioliaan saa pitää ja kannattaa sanoa jämäkästi ei loukata työnjohtajaa kuitenkaan asiat riitelee ei ihmiset olen tykännyt olla työssä solilla

    • Anonyymi

      Itse en pysynyt pitkään aikaan tekemään työtä, koska masennuin firman työpaikkakiusaamisesta ja jouduin syömään psyykelääkkeitä, jotta selviäisin päivästä päivään. Minut sanottiin irti koeajalla. En saanut firmalta kunnollista perehdytystä. Esimiehenäni olivat P. P ja A. K

    • Anonyymi

      Tällä hetkellä meidän alueen solilla ei hyvin mene, tavaraa ei toimiteta, ei kuunnella työntekijöitä, jatkuvia sijaisuuksia, eri henkilöille sanotaan eri asioita, toisille annetaan liikaa tunteja tehtäväksi toisille liian vähän

    • Anonyymi

      Mikä alue/kaupunki ?

      • Anonyymi

        Jyväskylä, sama meno jatkuu ruikuttamalla saa ruikuttaa et tavaraa tuotaisiin, ketään ei kiinnosta käydä katsomassa miten kohteet pyörii ja miten työntekijöillä menee


      • Anonyymi

        Noita samoja asioita on joka kaupungissa. Palkkojen polkemista, kohtuuttomia työmäärää, aineissa ja välineissä toivomisen varaa, ja jne. Suosittelen alan vaihtoa.


    • Anonyymi

      Itse ollut SOL Jyväskylässä töissä. Pääosin homma toimi yllättävänkin hyvin, silloin minun aikanani.

      Yksi palvelunohjaaja/esimies vaan teki ilkeän tempun. En ollut ennen tehnyt töitä hänen kanssaan. Kyseessä oli iltatyö. Oli sovittu aika ja paikka. Ei tullut paikalle ollenkaan. Ei vastannut puhelimeen, ei viesteihin eikä whatsupp viesteihin. Lopulta sain soittamalla kiinni toisen (ammattitaitoisemman) esimiehen ja hän soitti tälle ohjaajalle ja oli sitten hänelle suostunut vastaamaan puhelimeen. Kyseessä oli kuulemma "vahinko". :D

      Seuraavana päivänä tämä palvelunohjaaja saapui sitten paikalle. Ei (!) pyytänyt anteeksi eikä mitään.? ! Ihan niinkuin mitään ei olisi tapahtunut. Tiesin tasan tarkkaan, että kyseessä oli tahallaan tehty kyykytys/nöyryytys. Itse olen jo niin vanha ja kokenut työelämässä, että tiedän/huomaan milloin joku valehtelee/ käyttäytyy ylimielisesti. Menetin päivän palkan :( Hyvin pian tämän tapahtuman jälkeen irtisanouduin.

      Muuten oli 95% tyytyväinen työpaikkaani. Siivousala on kuitenkin aika karmea ala. Itse ymmärrän, että hommaa on vaikea saada toimimaan. Tahallisia kyykytyksiä en ymmärrä enkä hyväksy. Luodaan vaan turhaan sekasortoa, pahaa mieltä ja negatiivisuutta.

      • Anonyymi

        Onneksi meillä ei tuota kyykytystä tapahdu mutta silti ei kuunnella työntekijöitä ja se harmittaa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1991
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1898
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1475
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe