Nettiä selaillessani löysin kirjaston sivuilta laajan Princen albumeita käsittelevän kirjoituksen
http://www.lib.hel.fi/fi-FI/musiikkisivut/30-vuotta-princen-musiikkia-osa-1/
Siinä on esitelty kaikki Princen levyt debyytistä (1978) 90-luvun loppupuolelle. Klikatkaan aina "seuraavat albumit" sivun alareunasta, niin pääsette eteenpäin.
Mielenkiintoinen
6
302
Vastaukset
- miten....
Princen 90-luvun levyt - tai jopa levyt vuodesta 1988 alkaen - herättävät niin erilaisia mielipiteitä. Tuossa artikkelissa mm. Lovesexy-levyä kehuttiin kun taas jotkut pitävät sitä miehen 80-luvun heikoimpana, ja esim. Emanpication, jota täällä muistaakseni on hehkutettu, sai kovaa kritiikkiä tasapaksuudesta ja liiasta kestosta. Gold Experience on joidenkin mielestä pannukakku, tuolla se taas arvioitiin 90-luvun kovimmaksi. Jne.jne.
Jännää oli myös näkemys, että Controversy ja Around the World in a Day olis olleet Princen kasarisoundissa edistysaskeleita... minä kun taas olen aina pitänyt niitä välitöinä! Sen sijaan levyt Purple Rain, Sign of the Times, Parade sekä Dirty Mind harvoin jakavat mielipiteitä - ne saavat aina kehuja ja syystä, top4 albumit siinä selkeästi.
Mutta kovatasoinen ja asiantunteva artikkeli.- Daddy Pop
sai myös kehuja artikkelissa, mistä olen iloinen. Albumi on usein sivuutettu olankohautuksella ilmeisesti vain sen takia, että se ilmestyi 1990-luvulla, jolloin Princen diggaaminen oli harvinaisen epämuodikasta. Tällä vuosituhannellahan herra on taas ollut in, ainakin Musicologysta alkaen.
- Luffy91
Daddy Pop kirjoitti:
sai myös kehuja artikkelissa, mistä olen iloinen. Albumi on usein sivuutettu olankohautuksella ilmeisesti vain sen takia, että se ilmestyi 1990-luvulla, jolloin Princen diggaaminen oli harvinaisen epämuodikasta. Tällä vuosituhannellahan herra on taas ollut in, ainakin Musicologysta alkaen.
on ilmestynyt.
http://www.lib.hel.fi/fi-FI/musiikkisivut/30-vuotta-princen-musiikkia-osa-9
Kaikki osat olen itsekin lukenut ja mielenkiintoista tekstiä on ollut. Itse olen aika samoilla linjoilla kirjoittajan arvioden kanssa, itse tosin pidän erittäin paljon Planet Earthista, jota ei paljoa kehuttu.
Olisi unelmien täyttymys jos joku tekisi Princen kappaleista top 100-listan tekstien kera, kuten Michael Jacksonin kappaleista taannoin tehtiin. Princen tapauksessa voisi jopa tehdä top 150 tai ehkä jopa top 200-listankin, sen verran paljon hyviä biisejä tyyppi on väsännyt. - Daddy Pop
Luffy91 kirjoitti:
on ilmestynyt.
http://www.lib.hel.fi/fi-FI/musiikkisivut/30-vuotta-princen-musiikkia-osa-9
Kaikki osat olen itsekin lukenut ja mielenkiintoista tekstiä on ollut. Itse olen aika samoilla linjoilla kirjoittajan arvioden kanssa, itse tosin pidän erittäin paljon Planet Earthista, jota ei paljoa kehuttu.
Olisi unelmien täyttymys jos joku tekisi Princen kappaleista top 100-listan tekstien kera, kuten Michael Jacksonin kappaleista taannoin tehtiin. Princen tapauksessa voisi jopa tehdä top 150 tai ehkä jopa top 200-listankin, sen verran paljon hyviä biisejä tyyppi on väsännyt.on minustakin hyvä levy. Kolme viimeisintä Prince-albumia eivät sinänsä sisällä mitään uutta, mutta eivät mitään mistä kehtaisi valittaakaan.
- olisi tervetullut :)
Daddy Pop kirjoitti:
on minustakin hyvä levy. Kolme viimeisintä Prince-albumia eivät sinänsä sisällä mitään uutta, mutta eivät mitään mistä kehtaisi valittaakaan.
Joo, olen samoilla linjoilla; olisi kiva lukea samaan tyyliin tehty top100-lista Princen parhaista biiseistä.
Tossa Michael Jacksonin blogissa muuten noin puolet kappaleista (ainakin melkein) oli Jackson5:n ja Jacksonsin tuotantoa. (Jackson 5 ja Jacksons =Michaelin lapsuus/nuoruusiän veljesbändejä.) Ei Michael soolourallaan ole niin paljon biisejä levytellyt, että niistä saisi top150 tai top200-listan väsättyä. Silloinhan pitäisi kaikki biisit melkein ottaa mukaan. Kyllä Princekin tapauksessa musta sopivampi olisi top100-listaus, silloin tulisi mukaan vain ansiokkaita biisejä. top200-listaukseen saattaisi mahtua jotain heikompaakin... tai varmastikin mahtuisi. - tilt
olisi tervetullut :) kirjoitti:
Joo, olen samoilla linjoilla; olisi kiva lukea samaan tyyliin tehty top100-lista Princen parhaista biiseistä.
Tossa Michael Jacksonin blogissa muuten noin puolet kappaleista (ainakin melkein) oli Jackson5:n ja Jacksonsin tuotantoa. (Jackson 5 ja Jacksons =Michaelin lapsuus/nuoruusiän veljesbändejä.) Ei Michael soolourallaan ole niin paljon biisejä levytellyt, että niistä saisi top150 tai top200-listan väsättyä. Silloinhan pitäisi kaikki biisit melkein ottaa mukaan. Kyllä Princekin tapauksessa musta sopivampi olisi top100-listaus, silloin tulisi mukaan vain ansiokkaita biisejä. top200-listaukseen saattaisi mahtua jotain heikompaakin... tai varmastikin mahtuisi.Tuli tosta top sadasta mieleen, että vois yrittää tehdä top 20-listan. Parhuusjärjestykseen olisi mahdotonta laittaa, sitä en edes yritä. Mutta tässä ilmestymisjärjestyksessä mun top 20 biisit:
1. Uptown
2. Head
3. Let's Work
4. Little Red Corvette
5. Let's Go Crazy
6. When Doves Cry
7. Purple Rain
8. Raspberry Beret
9. Kiss
10. Sign 'O' the Times
11. If I Was Your Girlfriend
12. Superfunkycalifragisexy
13. Alphabet St.
14. Anna Stesia
15. Joy in Repetition
16. Diamonds & Pearls
17. Sexy MF
18. Endorphinmachine
19. Gold
20. Emancipation
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-20140000564926624h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?132365Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1841485Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja191209- 71940
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.41877Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?72794Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57792En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.41732Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä75642