minkälaisia

kilometrejä

on kertynyt tän ajokauden aikana,itsellä 11500km,ja vielä kerkeää 1-2tonnia tulla

29

1270

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kilomeetereistä

Vou,keksit ihan uuden aiheen !

• vähäntällekaudelle

no ehkä jotain 45tkm,olis tullu enemmän mutta tornaado yllätti ja vei mun mopon texasissa :(

• Köröttelijä

kesänä,tylsiä,kurjia,vastenmielisiä kilometrejä prätkän sarvissa!
      Voi kun ne kaikki olis voinut mennä JULKISILLA,tai muuten vaan jollain nelipyöräisellä!
      Ensi kesänä korjaan kyllä asian ja ajan korkeintaan 20000km pärrällä,jotta jotain rotia tähän ylettömään rälläämiseen saataisiin!
      Notta tulevan Suven odottamisen alkamisen odottamista odotellen, täältä jälleen tähän!

• Nicerider

tulee, muttei se ole hyvä asia.
      Se tietää sitä, että isot huollot on aina lähempänä ja lähempänä moottoriremontit.
      Liikaa siis..

• ethän sää nyt noi voi ajatella

mopo tykkää siitä kun sillä ajetaan. sit pitää ostaa joku koriste kirjahyllylle, tai taulu seinälle. niitä ei tarvi huoltaa juuri lainkaan.

• Nicerider
        ethän sää nyt noi voi ajatella kirjoitti:

mopo tykkää siitä kun sillä ajetaan. sit pitää ostaa joku koriste kirjahyllylle, tai taulu seinälle. niitä ei tarvi huoltaa juuri lainkaan.

mopo tykkää, mut tosiasia on että se myös kuluu.
        Joakikinen ajettu kilometri laittaaa rapaa liittimiin, kuluttaa pintoja, löysyttää jousitusta jne...
        Hullu on se joka sanoo, ettei pyörä tarvitse huoltoa.
        Huolto säännöllisenä on se joka säästää sinut turhilta murheilta.
        Ja mitä enemmän ajaa, sitä enenmmän huoltoa tarvitaan.
        Niin, minulle pyörä on työkampe/käyttöesine ja siksi pidän siitä hyvän huolen.

• älä nyt suutu
        Nicerider kirjoitti:

mopo tykkää, mut tosiasia on että se myös kuluu.
        Joakikinen ajettu kilometri laittaaa rapaa liittimiin, kuluttaa pintoja, löysyttää jousitusta jne...
        Hullu on se joka sanoo, ettei pyörä tarvitse huoltoa.
        Huolto säännöllisenä on se joka säästää sinut turhilta murheilta.
        Ja mitä enemmän ajaa, sitä enenmmän huoltoa tarvitaan.
        Niin, minulle pyörä on työkampe/käyttöesine ja siksi pidän siitä hyvän huolen.

tarkoitin vaan, että mieti miten ristiriitainen asetelma. tykkäät ajaa kuitenni ja näin kilsoja kertyy, jos se on vielä työväline, tai työmatkaväline niin aina parempi. verottaja korvaa jälkeenpäin jotakin ja pääset töihin tienaamaan.
        mutta yhtäkaikki säännölliset huollot on tosiaankin paikallaan, se säästää aikaa, vaivaa ja rahaa.

• Nicerider
        älä nyt suutu kirjoitti:

tarkoitin vaan, että mieti miten ristiriitainen asetelma. tykkäät ajaa kuitenni ja näin kilsoja kertyy, jos se on vielä työväline, tai työmatkaväline niin aina parempi. verottaja korvaa jälkeenpäin jotakin ja pääset töihin tienaamaan.
        mutta yhtäkaikki säännölliset huollot on tosiaankin paikallaan, se säästää aikaa, vaivaa ja rahaa.

tää nyt vaan on sellanen foorumi, ettei oleta kenenkään vastaavan mitään pelkällä hyvällä ;)
        Tykkään ajella ja ajelen, sillä mullaon pitkä matka aina joka paikkaan.
        Siksi niitä kilometrejä kertyy kesän mittaan iin paljon, että oikein säälittää tuo pyörä.
        Onneksi se on luotettava matkajuhta ;)
        Mut ihan oikeasti, jos malttaa käydä vaikka parintuhannen välein pyörän läpi, säästyy monelta murheelta ;)
        Nämä on tuontipyöriä meilläkaikki ja niissä oli omat pikku omituisuutensa ensimmäisinä kesinä ;)
        Nyt ne on jo tottuneet kylmiin lähtöihin ja Suomen bensaan ;)
        Fuel injection cleaner on aika kova sana kerta kesään ja sähköpuolen läpikäynti ohuen rasvan kanssa.
        Delvacit on koneessa ja ne vaihtuu useamman kerran kesässä ;)
        Joo, kyllä, verottaja korvaa työmatkat.

• sethyrdhg

1300km

• Turo--Inkeri

no on ehkä hikiseen kymppi tullut ajettua. Yksi lapinreissukin tuli tehtyä, mutta liian pikaisesti kun ei ollut aikaa. ja vettähän silloinkin tuli kuin Esterin p....

• olla samaa mieltä

T-I:n kanssa.Paska kesä.
        Kukaan ei voi nyt sanoa,että olisin hänen kanssa
        erimieltä vaan periaatteesta.

• Turo--lnkeri
        olla samaa mieltä kirjoitti:

T-I:n kanssa.Paska kesä.
        Kukaan ei voi nyt sanoa,että olisin hänen kanssa
        erimieltä vaan periaatteesta.

Tämä on ollut kaikinpuolin loistava kesä kohdallani.
        Paljon hyviä asioita on tapahtunut, vaikken kauhean paljon prätkällä ajellutkaan. Vain suunnilleen hieman vähemmän, kuin viimekesänä, joka taas kohdallani ei ollut läheskään yhtä hyvä, kuin tämä. Ja vielä on aikaa ajella.

Jaa mikä periaate ?
        No mun mielestä kukaan ei voi olla uskottava, jos nimi kuuluu homopalstalle ja mielipiteet jonnekin muualle. Ennemminkin täysin naurettavaa.

• GSX 1400

Vaan 10 000km tälle kesälle......

• Puro-Sinkeli
        Turo--lnkeri kirjoitti:

Tämä on ollut kaikinpuolin loistava kesä kohdallani.
        Paljon hyviä asioita on tapahtunut, vaikken kauhean paljon prätkällä ajellutkaan. Vain suunnilleen hieman vähemmän, kuin viimekesänä, joka taas kohdallani ei ollut läheskään yhtä hyvä, kuin tämä. Ja vielä on aikaa ajella.

Jaa mikä periaate ?
        No mun mielestä kukaan ei voi olla uskottava, jos nimi kuuluu homopalstalle ja mielipiteet jonnekin muualle. Ennemminkin täysin naurettavaa.

Aika paljon oon ajellu vaikken yhtä paljon kuin olis voinu. Toisaalta paljonko on paljon. Minusta mää ajoin ainaki viime vuonna aika paljon vaan en yhtä paljon kun toissa vuonna joka sekin oli aika vähän. Meinaan siihen nähen että olisin voinut ajaa enemmänkin. Mutta kyllä mää oon ajanu varmaan sopivan paljon vaikka kuka sen tietää minkä son sopivan paljon. Ainakin voi sanoa että olen ajanut moottoripyörää sillee jotain 20000 kilometriä vai miten paljon se nyt oli kun aina nollaan tuon rippimittarin vain mikä se oli. Ihan vain jostakin syystä, tai miten se oli.
        No, mutta, toisaalta olen kyllä ajanut kohtisenkin kasevasti. Mutta joinain kesinä enemmän kuin toisina. Kyllä se tais olla että viime vuonna ajoin enemmän sitenki ku edellisenä mutta ei se ole niin varmaa. Nytkään en oikeastaan tiiä paljonko oon elämässäni ajanu. Varmaan enemmän kuin edellisessä niin ja ihan varmasti enemmän kuin seuraavassa.

• Turo--lnkeri
        Puro-Sinkeli kirjoitti:

Aika paljon oon ajellu vaikken yhtä paljon kuin olis voinu. Toisaalta paljonko on paljon. Minusta mää ajoin ainaki viime vuonna aika paljon vaan en yhtä paljon kun toissa vuonna joka sekin oli aika vähän. Meinaan siihen nähen että olisin voinut ajaa enemmänkin. Mutta kyllä mää oon ajanu varmaan sopivan paljon vaikka kuka sen tietää minkä son sopivan paljon. Ainakin voi sanoa että olen ajanut moottoripyörää sillee jotain 20000 kilometriä vai miten paljon se nyt oli kun aina nollaan tuon rippimittarin vain mikä se oli. Ihan vain jostakin syystä, tai miten se oli.
        No, mutta, toisaalta olen kyllä ajanut kohtisenkin kasevasti. Mutta joinain kesinä enemmän kuin toisina. Kyllä se tais olla että viime vuonna ajoin enemmän sitenki ku edellisenä mutta ei se ole niin varmaa. Nytkään en oikeastaan tiiä paljonko oon elämässäni ajanu. Varmaan enemmän kuin edellisessä niin ja ihan varmasti enemmän kuin seuraavassa.

..erittäin hyvin sanottu !

• Puro-Sinkeli
        Turo--lnkeri kirjoitti:

..erittäin hyvin sanottu !

olen aina ollut sitä mieltä että turha tänne on kirjoitella jos ei osaa. Onneks meikämanne osaa. Viimesellä luokalla kävin kirjottamiskurssin vai mikä se oli ja siitä lähtien menestyksellä kirjoitellut. Siis viime vuonna ainakin pari kertaa tai oliko se toissa vuonna ja nyt tämä läpimurto idooolin kehut ja kaikki.
        Kyllä nämä kilometrit on tärkeitä. Alan pitää kirja tai jotain semmoista ylöspanoa kaikista matkoista maitokaupalle ja takasin. Kyllä kertyy.
        Saatte kaikki raportin sitten kun mopedi pannaan talviuneen.

• Turo--lnkeri
        Puro-Sinkeli kirjoitti:

olen aina ollut sitä mieltä että turha tänne on kirjoitella jos ei osaa. Onneks meikämanne osaa. Viimesellä luokalla kävin kirjottamiskurssin vai mikä se oli ja siitä lähtien menestyksellä kirjoitellut. Siis viime vuonna ainakin pari kertaa tai oliko se toissa vuonna ja nyt tämä läpimurto idooolin kehut ja kaikki.
        Kyllä nämä kilometrit on tärkeitä. Alan pitää kirja tai jotain semmoista ylöspanoa kaikista matkoista maitokaupalle ja takasin. Kyllä kertyy.
        Saatte kaikki raportin sitten kun mopedi pannaan talviuneen.

..miten pannaan visa vinkumaan, Föhr kertoi ja Visa myönteli, mutta että mopo talviunille ?

Myös eräällä lääkärillä oli metodi, jolla hän pani nuoret naiset kuntoon.

Eikä ajatella mitään hävitöntä siellä senkin...

• Puro-Sinkeli
        Turo--lnkeri kirjoitti:

..miten pannaan visa vinkumaan, Föhr kertoi ja Visa myönteli, mutta että mopo talviunille ?

Myös eräällä lääkärillä oli metodi, jolla hän pani nuoret naiset kuntoon.

Eikä ajatella mitään hävitöntä siellä senkin...

kekä se Föhr on semmoinen -oliko se nyt etelätuuli- tai sikkoro sieltä Afrikasta? Tuuli kumminkin, varmasti on, vai oliko. Mutta se on saletti että sääilmiö. Olen käynyt koulua, kyllä tiedän.

Lääkärissä olen mnäkin nuorena käynyt kun laiturin päässä naula repäisi jalkapohjaan vai oliko se varpaaseen . En muista kun se lääkäri hoiti mut nii hyvin että taju meni kankaalle helpotuksesta. Koko roppa raukesi kun jomotus saatiin poies. Sitten piti ottaa sulphakuuri vai joku semmoinen että tulehus paranee.

Noo, asiaan, vaikka kyllä kirjottasin ihanteelleni koko päivän, aaaaah.

Asiaaaaan! No nyt, kohta. Nyt tässä se tulee:
        Minun motskarelli on nallukka vaikei sitä sais muille paljastaa. Kerron sen vain sulle kun ott se ihanne. Mun motskari on siis nallukka ja nallet menee talviunille talveks.

Companero? (vai oliko se konprendero, apuaaa nyt kyllä alan taas käydä sen ihanan käkkäräpään italiankurssilla)

• Tulo--Inkeli
        Puro-Sinkeli kirjoitti:

kekä se Föhr on semmoinen -oliko se nyt etelätuuli- tai sikkoro sieltä Afrikasta? Tuuli kumminkin, varmasti on, vai oliko. Mutta se on saletti että sääilmiö. Olen käynyt koulua, kyllä tiedän.

Lääkärissä olen mnäkin nuorena käynyt kun laiturin päässä naula repäisi jalkapohjaan vai oliko se varpaaseen . En muista kun se lääkäri hoiti mut nii hyvin että taju meni kankaalle helpotuksesta. Koko roppa raukesi kun jomotus saatiin poies. Sitten piti ottaa sulphakuuri vai joku semmoinen että tulehus paranee.

Noo, asiaan, vaikka kyllä kirjottasin ihanteelleni koko päivän, aaaaah.

Asiaaaaan! No nyt, kohta. Nyt tässä se tulee:
        Minun motskarelli on nallukka vaikei sitä sais muille paljastaa. Kerron sen vain sulle kun ott se ihanne. Mun motskari on siis nallukka ja nallet menee talviunille talveks.

Companero? (vai oliko se konprendero, apuaaa nyt kyllä alan taas käydä sen ihanan käkkäräpään italiankurssilla)

Ei se ollut föhr vaan föhn, mutta se on totta, että se Föhn on säälimö.

• Puro-Sinkeli
        Tulo--Inkeli kirjoitti:

Ei se ollut föhr vaan föhn, mutta se on totta, että se Föhn on säälimö.

tekosyyn sotkea mun hienot flirttikuviot kun nimittäin minä satun tietämään mikä on Föhr. Nyt sen just muistin kun olen käynyt teneriffalla ja siellä se puhalsi afrikasta, näin on. Ei kannata tulla mulle jauhaan kun satun tietään. Föhn on ja varmuudella ettäs nyt luet tämän totuuden, se on se se.... se.... apuaaaa! nyt hyökkäs musta aukko...
        ai NIIN ja nyt tulee vastaus : tratratrataaaa!!!!===
        se sai kyynärvarren kokoisen peenispatsaan lahjaksi joistain urhoteoksista vai oliko se , en mää tiiä se oli joku trialkoholisti tai joku semmonen joka osaa juosta ja hyppiä ja vaikka mitä.

• Tulo--Inkeli
        Puro-Sinkeli kirjoitti:

tekosyyn sotkea mun hienot flirttikuviot kun nimittäin minä satun tietämään mikä on Föhr. Nyt sen just muistin kun olen käynyt teneriffalla ja siellä se puhalsi afrikasta, näin on. Ei kannata tulla mulle jauhaan kun satun tietään. Föhn on ja varmuudella ettäs nyt luet tämän totuuden, se on se se.... se.... apuaaaa! nyt hyökkäs musta aukko...
        ai NIIN ja nyt tulee vastaus : tratratrataaaa!!!!===
        se sai kyynärvarren kokoisen peenispatsaan lahjaksi joistain urhoteoksista vai oliko se , en mää tiiä se oli joku trialkoholisti tai joku semmonen joka osaa juosta ja hyppiä ja vaikka mitä.

Eihän minulla ole puoleksikaan noin iso peenispatsas itselläni. Nyt aukeaa peenispatsaskateus :(

Minäkin nuorena harrastin trialia, mutten koskaan törmännyt trial koholistiin. Pitkällekkäkö semmoinen sitten ponkaisi ?

Ja sitäpaisti tereniffalla paistaa pasaati, vai mikäsenyt oli...höh...

• Puro-Sinkeli
        Tulo--Inkeli kirjoitti:

Eihän minulla ole puoleksikaan noin iso peenispatsas itselläni. Nyt aukeaa peenispatsaskateus :(

Minäkin nuorena harrastin trialia, mutten koskaan törmännyt trial koholistiin. Pitkällekkäkö semmoinen sitten ponkaisi ?

Ja sitäpaisti tereniffalla paistaa pasaati, vai mikäsenyt oli...höh...

niin tyhmii et niit vaivaa toi peeniskateus, olen luken Freundia vai mikä se oli. Siis ihan tyhmää mut eikai voi mitään jos on syntynyt sellaiseksi.
        Itseäni ei vaivaa mikää kateus olen nääs omnipotenssi, ihan psykonomian oppiaksossa luki ja tiedän ett sitä se on.
        Kaikki hyvin hipsis hei.
        Nyt meen kutoon motonallelle talvitäkkiä...
        soon ny heit sun patsaalles, toistaiseksi...
        seksi seksi ihiiii

(ai et mä oon runoolinen ihan pakko itse sanoa)

• Tulo--Inkeli
        Puro-Sinkeli kirjoitti:

niin tyhmii et niit vaivaa toi peeniskateus, olen luken Freundia vai mikä se oli. Siis ihan tyhmää mut eikai voi mitään jos on syntynyt sellaiseksi.
        Itseäni ei vaivaa mikää kateus olen nääs omnipotenssi, ihan psykonomian oppiaksossa luki ja tiedän ett sitä se on.
        Kaikki hyvin hipsis hei.
        Nyt meen kutoon motonallelle talvitäkkiä...
        soon ny heit sun patsaalles, toistaiseksi...
        seksi seksi ihiiii

(ai et mä oon runoolinen ihan pakko itse sanoa)

Ei mulla ole peeniskateutta, vaan peenispatsaskateus. Ihan aivan eri asiat.
        Sitäpaitsi ei sitä Freundi keksinyt vaan Albert Järvinen--Einsteini ja sitäpaitsi se keksi sen ihme omenakaavan, jossa 0 = omena, M = mato ja C = sisilisko, eikä se edes ollut O, vaan E, joka oli alunperin eläin. Näin se meni, vai mitensemeni ? Eläin siis on madon ja potenssi--sisiliskon risteymä, vai mikäseoli ?...Ettei vaan motonallekin olis jotain kauimmaista sukua moiselle ? Eli tällä kaavalla voi kaikki ongelmat moninkertaistaa, jos vaan haluaa vai jne...

ps. oli hyvä ilta ja ilma ajella motolla ; )

• Puro-Sinkeli
        Tulo--Inkeli kirjoitti:

Ei mulla ole peeniskateutta, vaan peenispatsaskateus. Ihan aivan eri asiat.
        Sitäpaitsi ei sitä Freundi keksinyt vaan Albert Järvinen--Einsteini ja sitäpaitsi se keksi sen ihme omenakaavan, jossa 0 = omena, M = mato ja C = sisilisko, eikä se edes ollut O, vaan E, joka oli alunperin eläin. Näin se meni, vai mitensemeni ? Eläin siis on madon ja potenssi--sisiliskon risteymä, vai mikäseoli ?...Ettei vaan motonallekin olis jotain kauimmaista sukua moiselle ? Eli tällä kaavalla voi kaikki ongelmat moninkertaistaa, jos vaan haluaa vai jne...

ps. oli hyvä ilta ja ilma ajella motolla ; )

epäolennaisuuuksiin sen mopoilun kanssa

seksistä piti puhua ja siinä mä oon mestari vaikka kysyisit keltä vaanenpä taaskaan kerro keltä, ahhhaahaa,,,voisin joutua vaimojen tappolistalle.

Allu meni manan majoille jo ajat sitten ku liian lujaa etenevä juna ei pysähtynyt asemalla kun jarrutti liian myöhään. Elämä on virallisesti vitumaisen epäreilua. Snif. Sinne meni semmoiset kepittäjänsormet että oksat pois vai miten se menikän..
        Ja Motonallen sukujuuuriin et sit tunge pervoisia tassujas. Mun nalle on neitsyt ettäs tiiät. Sen sanoi jo myyjä joka sen mulle möi että siksi maksaa ni paljn enemmän kun on neitsykkä ja semmosen tahdoin etei tuu satulasta tauteja eihän sitä koskaan tiiä , olen lukenu o koulun terveysopissa mutta ilman lastiikkia välissä uskallan nallukkaa ajaa just siitä syystä.Kannattti maksaa. kvality has the preis! Vai mikä se syy oli...äh nuo mustat aukot, johtuuko ne tosta mun sulphaläkityksest ä vai siitä kun käväisin poikien kanssa bissellä ihan serkkuja on aivan varmana ..ei tarvi epäillä en anna. en ole nyt.... kyllä lopetan tuo yks alko kohmia...lähen tästä kotiin läppy kainalossa...'jos tuut mua vastaan keinuta lapaa sillaii aaltoina et tiiän et siinä ajaa mun idoli, ah!

• Lady-biker

Juhannus viikolla saadulla kortilla.. (kovalla työllä..;) Kivaa ollu,harmittaa kun ei enenpää ole ehtiny..

• muutama tuhat enemmän

Suunnilleen se 10tkm tuli. Reipas puolet Eurooppaa kierrellessä, loistosäät sattui heinäkuussa. Kyllä kilometrejä tulisi kotomaassakin mutta viikonloput ei ole olleet oikein häävejä ajeluun. Vielähän tässä kerkiää, kuun lopulla seisahtuu mopoilu tältä vuodelta.

• LongbayLadybiker

8 tkm toistaiseksi

mutta kysyit minkälaisia,
      vastaus on siis; hHYVIN MONENLAISIA, kahdeksassa USAn osavaltiossa sekä uusia reittejä täällä kotomaassa

• kuiwia kuumia kosteita tjn sellaista :=)
      ja jokainen on ajettu metri metriltä eteenpäin :=)
      mut nyt ei tule enää lisää :=(
      ei tänä kesänä tjn

• Hondatar

Varsin kosteita mutta myös helteisiä, toistaiseksi 14200 km.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      26
      2466
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      114
      2096
    3. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      122
      1759
    4. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      45
      1577
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      9
      1507
    6. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1075
    7. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      124
      1059
    8. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      87
      985
    9. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      35
      967
    10. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      15
      959
    Aihe