Kumpikohan on harvinaisempi/arvokkaampi ehjänä, vuoden 76 nelivaihteinen kk-sport vai 80 -luvun muovikate-trial? Paljonko noita trialeita on oikein tehty, kun omaani lukuunottamatta en ole nähnyt yhtään yksilöä? Sportti pitäisi kasata mutta se ei onnistu ellei lainaa osia trialista.
Tunturi Trial vai Sport?
9
581
Vastaukset
- ............
Sport on yleisempi ja arvokkaampi, Trial paljon harvinaisempi ja arvottomampi. Älä hitossa pura sitä Trialia jos se on vähänkään alkuperäisessä kunnossa, arvo tulee nousemaan lähivuosina reilusti! Kyllä ne puuttuvat osat Sporttiin löytää muualtakin.
- oj
oot oikees
- ex pappatunari
Älä ainakaan pura vaan pistät kuntoon,peset kiillotat hinkkaat putsaat. Sitten vielä kelmutat ne,pidät kymmenen vuotta jemmassa. Tuut sitte ja kysyt sitä hintaa.
Myin oman pappatunturini toimintakuntosen mutta "arvottomana" 90 luvulla kun luulin että tein hyvätkin kaupat. Nykyään sellasista pappamallin tuntureista maksetaan tuhansia jos ovat hyvässä lihassa..- Tunturiharrastaja
Älä pura muovi-Trialia varaosiksi Sportille. Tosin niissä ei olekaan pahemmin yhteneväisiä osia, ehkä lähinnä ainoastaan etuvanne ja kytkin- ja jarrukahvat (jos Trialisi on vm -80, jos -81 tai uudempi niin kahvat eivät samoja). Fiksuinta jos keräisit molempiin pikkuhiljaa puuttuvia osia ja kunnostaisit molemmat.
Olen itse yrittänyt kerätä noita Tuntureita jemmaan jotta olisi kunnostettavaa vuosiksi. Joitakin on tullut kunnostettua, jotkut odottavat vuoroaan. Tallilta löytyy mm -79 Trial (se SuperSportin näköinen), muovi-Trialeita 4, joitakin SuperSportteja, DX:iä ja Tigereita. Kunnostukset/entisöinnit nielee rahaa, joku 500-1000€/mopo on ihan normimäärä, jos vimpanpäälle tekee niin rahaa palaa enemmänkin. mopon ostohinta. - pappatunari
kyllä! oikein!
- TunturiMIES!
Ota vaan ne osat Trialista, saatpahan Sportin kuntoon! Myyt sitten puutteellista Trialia osina kovilla hinnoilla viikon-pari ja sen jälkeen loput paskaksi hakattuna romunkeräykseen. Noin olen itse toiminut ja tulee hyvä mieli kun köyhät osatrokarit ja -jemmarit nillittää tyyliin "ei saa rikkoa, ei saa hävittää, yhyy...". Omilleen saa tehdä mitä lystää, kunhan pitää huolen ei kukaan muu hyödy!
- Wannabe pussihousu
Oli se Trial niin ruma mopo, ettei sillä kukaan pussihousu viitsi ajella. Että osat vaan käyttöön,
moni osa käy suoraan Super Sporttiin, josta saa edes jonkinlaista hintaa, kun laittaa kuntoon.
Trialin ongelmana on vielä muovin haalistuminen. Se näyttää kurjalta, eikä oikein voi maalatakaan.- dthdxhx
Trial on arvokkaampi, ja harvinaisempi. Muutaman vuoden päästä saa museokilpiin, ja sitten sillä onkin jo hintaa varmasti lähemmäs viittä tonnia.
Sporttikin on tietysti arvokas. Johtuu varmasti siitä että sellaisen saa jo museokilpiin. - Tunturiharrastaja
Vääränlaisilla osilla koottu Sport ei ole lähimainkaan alkuperäisosilla kunnostetun Sportin arvoinen. Trialissa ei ole oikeanlaisia osia kuin etuvanne renkaineen, ajovalonpolttimo, valokatkaisija, käynnistyspoljin, kytkinkoppa, takavalon lasi ja polttimo. Niistä ei paljoa Sportin alkuperäisasuun kunnostamisessa kostu ja väärillä osilla kasaan harsitun Sportin arvo ei juuri mökkimopon arvosta poikkea.
Mopon tulevaa arvoa on aika vaikea ennustaa eikä se aina perustu ulkonäköseikkoihin tai edes harvinaisuuteen. Minua ei kiinnosta tuleva eikä nykyarvokaan kun en meinaa myydä yhtäkään mopoa pois, harrastan mitä malleja haluan ja miten haluan. Siinä TunturiMIES on ihan oikeassa että omilla rojuillaan saa tehdä mitä lystää mutta kunhan ei (kateuksissaan?) neuvo topicin aloittajaa tekemään mitään tyhmää. Oikea MIES kannustaisi toista harrastuksessa eikä antaisi huonoja neuvoja. "Kunhan pitää huolen ei kukaan muu hyödy" kuulostaa siltä että kun itse ei osaa kunnostaa niin kateuksissaan ei halua muidenkaan niitä kunnostavan. Purkaa nyt osaa kuka vaan mutta ei se vielä harrastajan määritelmää täytä...
Muovi-Trialeiden valmistusmääristä ei ole tarkkaa tietoa mutta määrä lienee väliltä 700-800 yksilöä kaikkiaan, niistäkin moni on purettu varaosiksi SuperSporteille. Kauniiksihan mopoa ei voi juuri kutsua mutta harvaapa trial-mopoa voi, nehän on suunniteltu nimenomaan trialissa kilpailuun. Ulkonäönsä takia ne ovatkin persoonallisia harrastemopoja. Jokunen vuosi sitten oli Tunturi Trialeita rekisterissä kaikkiaan 13 kappaletta joten harvoin niitä näkee tienpäällä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195983
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263784- 822607
- 392131
- 331922
- 451888
- 1071785
- 211666
- 271512
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331488