Pahalle haiseva

puoliso

Eläkeikäinen mieheni haisee tosi pahalle. Vaikka hän olisi juuri saunasta tullut, leijailee koko huoneessa
kamala haju. Pahin löyhkä lähtee hänen päänahastaa. Onko kukaan kokenut vastaavaa? Tämä on kamalaa. Itse hän ei usko haisevansa eikä suostu menemään lääkäriin. Kaikki tuolit, joissa
hänen on tapana istua, haisevat. Auto haisee, vuodevaatteista hajua ei saa pesemälläkään pois.
Mikä avuksi?

17

5588

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ulkoruokintaa

      Pihalle haisemaan!

      • Ei ikinä paskakasaa

        Jos ukkosi tissuttelee eikä harrasta fyysistä liikuntaa juurikaan niin se voi olla yksi syy hajuun. Toinen voi olla nuukuus, joka ilmenee niin ettei käytä pesuaineita pseytymiseen ja vedessäkin nuukailee. Yleensä asia verhotaan siten että pesuaineet muka kuivattaa. Kolmas voi olla ruokavalio johon ei sisälly mitään marjoja, hedelmiä tai kasviksia. Ihmettelen miten olet kestänyt haisevaa ukkoasi. Minä käskisin tehdä itselleen ulkokämpän jossa oleilisi, jos ei hetipaikalla rupea haisemasta. Ei sun ole pakko kestää. Olet ollut liian kiltti.


      • kärsivä
        Ei ikinä paskakasaa kirjoitti:

        Jos ukkosi tissuttelee eikä harrasta fyysistä liikuntaa juurikaan niin se voi olla yksi syy hajuun. Toinen voi olla nuukuus, joka ilmenee niin ettei käytä pesuaineita pseytymiseen ja vedessäkin nuukailee. Yleensä asia verhotaan siten että pesuaineet muka kuivattaa. Kolmas voi olla ruokavalio johon ei sisälly mitään marjoja, hedelmiä tai kasviksia. Ihmettelen miten olet kestänyt haisevaa ukkoasi. Minä käskisin tehdä itselleen ulkokämpän jossa oleilisi, jos ei hetipaikalla rupea haisemasta. Ei sun ole pakko kestää. Olet ollut liian kiltti.

        Haisuli ei tissuttele ja liikkuukin jonkin verran. Saippuaa ja vettä hän saattaa säästellä.
        Me olemme eläneet jo monta vuotta omaa elämäämme
        kumpikin omissa huoneissamme. Emme liiku yhdessä missään, minä en halua. Erinäisistä syistä johtuen emme ole vielä eronneetkaan. Vaikka kaikki tunteeni häntä kohtaan ovatkin sammuneet,
        haluaisin silti saada selville hajun aiheuttajan,
        etteivät kaikki ihmiset karkkoaisi hänen lähetty-
        viltään. Ennenkaikkea olisi selvitettävä, ettei taustalla ole mitään vakavampaa. Häntä ei saa millään konstilla lääkäriin. Mitään lääkitystä tällä kuusikymppisellä ei ole.


      • Anonyymi
        kärsivä kirjoitti:

        Haisuli ei tissuttele ja liikkuukin jonkin verran. Saippuaa ja vettä hän saattaa säästellä.
        Me olemme eläneet jo monta vuotta omaa elämäämme
        kumpikin omissa huoneissamme. Emme liiku yhdessä missään, minä en halua. Erinäisistä syistä johtuen emme ole vielä eronneetkaan. Vaikka kaikki tunteeni häntä kohtaan ovatkin sammuneet,
        haluaisin silti saada selville hajun aiheuttajan,
        etteivät kaikki ihmiset karkkoaisi hänen lähetty-
        viltään. Ennenkaikkea olisi selvitettävä, ettei taustalla ole mitään vakavampaa. Häntä ei saa millään konstilla lääkäriin. Mitään lääkitystä tällä kuusikymppisellä ei ole.

        sairaudet aihettaa pahaa hajua, diabeteskin asetonin hajuna, koirathan jotka koulutettu haistavat jopa syövän. stressi aihettaa ominaishajun muutosta. ikääntyvän haju on usein sellainen ,,ossatko kuvitella,,nahkainen hikinen vanha kellohihna,, se kuvaa hyvin.
        perpukamat jos vuotaa,veren ulosteen bakteerien sekoitus,, ruokavalio ,, ilmoita jos selviää


    • jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj...

      Voisiko hänellä olla joku sieni päänahassa, kenties jaloissa ja myös nivustaipeissa? Ne saattavat haista. Tarkastele hänen päänahkaansa seuraavan kerran, kun silittelet häntä.

      • eipä tuo naurata

        Tarkista peseekö hän hampaansa ja missä kunnossa se suu on entä haiseeko hengitys. Antaako hän pestä vaatteensa tai käyttääkö hän jotakin "linamenttiä" siis jotakin vanhan kansan voiteista käyttämä nimitys. Vie se sinne lääkäriin vaikka viekkaudella, sano että sinun itsesi pitäisi sinne mennä ja lähtisikö hän sinua sinne saattamaan? Tietysti tilaat sen ajan sinne ekaksi ja siellä sitten esität sen asiasi lääkärille kun miehesi on samassa huoneessa jonne pyydät hänet mukaasi. Muuta neuvoa en osaa sinulle antaa.


      • kiittää
        eipä tuo naurata kirjoitti:

        Tarkista peseekö hän hampaansa ja missä kunnossa se suu on entä haiseeko hengitys. Antaako hän pestä vaatteensa tai käyttääkö hän jotakin "linamenttiä" siis jotakin vanhan kansan voiteista käyttämä nimitys. Vie se sinne lääkäriin vaikka viekkaudella, sano että sinun itsesi pitäisi sinne mennä ja lähtisikö hän sinua sinne saattamaan? Tietysti tilaat sen ajan sinne ekaksi ja siellä sitten esität sen asiasi lääkärille kun miehesi on samassa huoneessa jonne pyydät hänet mukaasi. Muuta neuvoa en osaa sinulle antaa.

        Kiitos kaikista hyvistä neuvoista. Oveluutta tässä on alettava käyttää, että saman katon alla
        jotenkin vielä selviäisi.


    • skunkkeliini

      Heippa!

      Minäkin olisin ehdottanut sitä päänahan sieni- tai taliköhnä infektiota.

      Haiseeko hän vessassa käynnin jälkeen?

      Minulla on itselläni samanlainen ongelma. Vaikka olen käynyt juuri suihkussa, haisen kuin... tunkio, näin kauniimmin sanottuna. Ja mulla on päänahassa sieni - infektio ja hiusharja & hiukset haisee tosi pahalle. Vaikka suihkuttelen vessassa ennen ja jälkeen tarpeiden teon (virtsaus) on lemu kuvottava. Juon kyllä vettä riittävästi, mutta... asia kiusaa itseäni.

      Ihotautilääkäri voisi osata auttaa. Toivotan Sinulle jaksamista ja kaikkea hyvää.

      • kärsivä

        Nyt alkaa epäilyttää, että hänen päänahassaan voisi tosiaan olla sieni-infektio tai jotain muuta. Hänen käyttämänsä kammat haisevat tosi
        kamalalle, vaikka aika tiuhaan niitä pesenkin.


    • mieleeni

      Jotkut taudit voi aiheuttaa hajua, ainakin sokeritauti ja epäilen että myös keuhkoahtauma ja mahtaiskohan syöpäkin. Vanhemmiten ihmisen aineenvaihdunta ja bakteerikanta myös muuttuvat ihmistä hajottaviksi ja siitä tulee "vanhan ihmisen hajua". Se haju tulee ulos hengityksessä ja iholtakin.

      • nämä

        Maksasairaudet ja laktoosi-intoleranssi voivat aiheuttaa hajua. Jotkut uskovat, että myös henkisen puolen lukot voisivat sitä aiheuttaa, mutta ehkä ne aiheuttaa sitä kuitenkin jonkin muun, fyysisemmän asian kautta (esim. krapulan) Taliköhnä voi varmaan myös haista ja se liittyy ehkä jotenkin siihen päänahan sieneen.


      • niin ja
        nämä kirjoitti:

        Maksasairaudet ja laktoosi-intoleranssi voivat aiheuttaa hajua. Jotkut uskovat, että myös henkisen puolen lukot voisivat sitä aiheuttaa, mutta ehkä ne aiheuttaa sitä kuitenkin jonkin muun, fyysisemmän asian kautta (esim. krapulan) Taliköhnä voi varmaan myös haista ja se liittyy ehkä jotenkin siihen päänahan sieneen.

        laihtuminen voi aiheuttaa hajua, koska siinäkin ihminen "hajoaa".


      • höpö!!!!!!
        niin ja kirjoitti:

        laihtuminen voi aiheuttaa hajua, koska siinäkin ihminen "hajoaa".

        sulle jos noin pahoja sairauksia olisi mitä listasit niin siinä olisi jo paljon muutakin vaivaa kun pelkkä haju haitta. Todennäköisin syy on hiiva tai sieni ja siihen saa lääkäriltä hyvät reseptit niin johan haju haitta hälvenee.


      • parantaa
        höpö!!!!!! kirjoitti:

        sulle jos noin pahoja sairauksia olisi mitä listasit niin siinä olisi jo paljon muutakin vaivaa kun pelkkä haju haitta. Todennäköisin syy on hiiva tai sieni ja siihen saa lääkäriltä hyvät reseptit niin johan haju haitta hälvenee.

        tulehduksia, jalkasienet, hienhajun kainaloista, finnit, kurkkukivut, hiustenlähdön jne. Sain itse vihjeen 10 vuotta sitten. Se on peltokorteuute, saksaksi Zinnkrautsaft, jos ei saa Suomesta, niin Sveitsistä.
        Mieheltä lähti jalkasienet, yhdeltä naiselta parani iho, minulla se on auttanut tukanlähtöön. Sitä voi hieroa tukkaan ja ottaa munakupillinen ja juoda, päälle vettä vähän.


    • herkkänenäinen

      Oma vielä vähän yli 40 vuotias mies on osoittanut taipumusta haisemiseen jo kymmenkunta vuotta. En tarkoita pelkkää hienhajua, vaan myös sellaista vanhan ukon hajua, jossa on ikäänkuin kanamunaa, jotain ammoniakkimaista ja jotain pistävää (kusen?) hajua. Olen ollut tiukkana asiasta ja sanonut, että jos hän aikoo olla ihmisten kanssa tulevaisuudessa missään tekemisissä, niin asialle pitää tehdä jotain. Miehelläni ei ole mitään perussairautta, ja pienen verenkuvan tulokset ovat tavoitearvojen mukaiset kolesteroleja myöden. Hän on nuoruudessa syönyt erittäin lihavoittoista ruokaa, koska hän ja hänen isänsä metsästävät. Runsaasta lihan syönnistä saa ylimääräistä virtsahappoa elimistöön ja haiseehan sen ylimäärä ulospäinkin. Myös stressi, valvominen ja viina rasittavat elimistöä, ja nekin saavat aikaan pahaa hajua.

      Nykyään mieheni syö joka ilta suuren lautasellisen vihannessalattia, kurkkua, tomaattia, oliivia, paprikaa..., ja muiden aterioidenkin yhteydessä hän syö paljon kasviksia. Sen myötä vanhan ukon haju on hävinnyt ja hienhaju on selvästi vähentynyt. Roskaruokavalioon lipsumisen huomaa heti. Kerran, kun minä olin mehupaastolla, enkä seurannut hänen ruokailuaan, miehestä alkoi lähteä hirveä haju. No, vihannekset olivat kaapissa homeessa ja roskis oli täynnä tyhjiä makkarapakkauksia. Olin hemmetin vihainen.

    • Anonyymi

      En ymmärrä hajuherkkiä ihmisiä. Jotkut naisetkin haisee paskalle mutta heillehän asiasta ei saa huomauttaa.

    • Anonyymi

      Mie oom 63v metsuri ja tero dunkkaa tosi pahasti. Eipä oo naesta näkynnä 29vuoteen mut onneks sossutäti ymmärtää. Hanskahommii vaan, mut parenpi se kun nuapurin vasikka. Ehkä. Vasikka ainakin mölisee onskuna kun sitä...

      Ostin Raidia ja Mennen dödöä, ja sitten tyrkylle Nurmeshoviin. Vientiä on. Naiset ei niinkään, mutta portsari ja poliisi. Tuskin anturat parkettiin koskee, kun hanki pöllyää... Siitä sitten kotia kohti käsitöihin...

      T: Nurmeksen hehkeä metsuripoika

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5424
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2406
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1937
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      47
      1638
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1581
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1378
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1259
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe