mikä idea on vanhan peltivuoratun kulmikkan puu uunin alareunassa olevalla ainoalla (räppänällä, pellillä, tms.)? Yläreunasta ei löydy mitään peltiä jonka voisi sulkea kun hiillos on tummunut. Olen luulut, että sellainen pelti olisi aina uunin yläreunassa?? Talo rakenettu joskus -58 paikkeilla. Millä tällaisessa tapauksessa estetään lämmön poistuminen savukanavaan. Polvipelti nimikettä jotku tästä käyttivät?
Vastaukset 3
- Joku...
Yleisesti ottaen pellin sijoittaminen katonrajaan on viisasta, sillä näin voidaan hyödyntää myös osa piipusta varaavana massana, mutta jos tulisija liittyy hormiin suurinpiirtein lattiatasossa, niin mikään ei estä laittamasta peltiä alemmaksikin.
- hämmästeljä
Kiitos vastauksesta.
- aina sulkea
turhaa on aina sulkea kokonaan peltiä, anna ilman hitaasti kiertää, kun hiillos on tummana, eikä häkää enää tule, voi sen sukea, mutta jätä ilmarako, että vapaa kierto vie huoneesta vanhaa ilmaa pois ja uutta raitista ilmaa tule muualta, kai tiedät mistä, ikkunoistako, seinien rakosista, vai onko jopa räppänä seinässä. usein vanha talo on rakennettu viisasti, on kestänyt 50v, eikä homehdu, kuluu ja vanhenee kauniisti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3511021- 69711
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et34617- 39547
- 39522
- 63513
SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht315478kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle22449- 74448
Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri19431