Hei, olemme saamassa muutaman viikon päästä koiranpennun ja nyt mietinkin, että mille eläinlääkärille sitä kannattaisi viedä. Minkälaisia kokemuksia teillä on Joensuun eläinlääkäreistä, ketä suosittelette? Onko hinnoissa kuinka suuria eroja?
Joensuun eläinlääkärit
66
32218
Vastaukset
- Nimetön
Outokumpuun Kirsi Väisäselle. Edullisin ja paras !!! Kivuton kallein ja Aho "rajuin" ja ym. - en ikinä vie enää sinne. Sori vain!!!
- Napsu&kaverit
Eläintohtori Kivuton Reijolassa! Siellä ystävällinen ja auttavainen henkilökunta, hyvät valikoimat erikoisruokia ja hyvät toimenpidetilat. Eläinlääkäreistä olen ollut eläinteni kanssa Kirsi Mäkimattilan, Martina Cittova-Kontun ja Jussi Hyvösen asiakkaana ja ainakin he kaikki ovat olleet erinomaisia kaikin puolin!
- okulainen
Napsu&kaverit kirjoitti:
Eläintohtori Kivuton Reijolassa! Siellä ystävällinen ja auttavainen henkilökunta, hyvät valikoimat erikoisruokia ja hyvät toimenpidetilat. Eläinlääkäreistä olen ollut eläinteni kanssa Kirsi Mäkimattilan, Martina Cittova-Kontun ja Jussi Hyvösen asiakkaana ja ainakin he kaikki ovat olleet erinomaisia kaikin puolin!
esim. pallienpoiston hinnassa eroja useita kymmeniä euroja ja työn laatu erinomaista Okussa! Kuulin työn laadusta ihan muuta eräältä koiralliselta. Samoin lonkkakuvaus PALJON halvempi ja todella tarkka työ ja hyvät kuvat. Eräs lääkäri hoitaa useita potilaita yhtäaikaa, miksi ? Ammattitaito on ok, mutta entäs "empaatisuus" ja rauhallisuus ja paneutuminen kuhunkin hoidettavaan ? Ei onnistu hosumalla useiden potilaiden kanssa yhtäaikaa - virheitä tulee ja on tullutkin, minunkin eläinteni kohdalla 2 x !
- Aguilityborderit
okulainen kirjoitti:
esim. pallienpoiston hinnassa eroja useita kymmeniä euroja ja työn laatu erinomaista Okussa! Kuulin työn laadusta ihan muuta eräältä koiralliselta. Samoin lonkkakuvaus PALJON halvempi ja todella tarkka työ ja hyvät kuvat. Eräs lääkäri hoitaa useita potilaita yhtäaikaa, miksi ? Ammattitaito on ok, mutta entäs "empaatisuus" ja rauhallisuus ja paneutuminen kuhunkin hoidettavaan ? Ei onnistu hosumalla useiden potilaiden kanssa yhtäaikaa - virheitä tulee ja on tullutkin, minunkin eläinteni kohdalla 2 x !
Se että on monta potilasta kerrallaan, kiire ja avustaajat hoitavat paljon toimenpiteitä sopii kyllä Joensuun kaupungin ell-vastaanottoon (vaikka lääkärinä Jari on huippu!) muttei Kivuttomaan. Kivuttomassa on nimenomaan empaattista, yksilöllistä ja asiantuntevaa hoitoa. Hinnoista en lähde väittelemään, mutta tietysti eläinlääkäriasemilla jossa on kalliit laitteet ja valmius vaativimpiinkin toimenpiteisiin voi hintataso olla korkeampi kuin jossain yhden ell´n vastaanotolla. Itse kuienkin venytän penniä jostain muusta kuin eläinteni hoidosta.
- Nimetön
Aguilityborderit kirjoitti:
Se että on monta potilasta kerrallaan, kiire ja avustaajat hoitavat paljon toimenpiteitä sopii kyllä Joensuun kaupungin ell-vastaanottoon (vaikka lääkärinä Jari on huippu!) muttei Kivuttomaan. Kivuttomassa on nimenomaan empaattista, yksilöllistä ja asiantuntevaa hoitoa. Hinnoista en lähde väittelemään, mutta tietysti eläinlääkäriasemilla jossa on kalliit laitteet ja valmius vaativimpiinkin toimenpiteisiin voi hintataso olla korkeampi kuin jossain yhden ell´n vastaanotolla. Itse kuienkin venytän penniä jostain muusta kuin eläinteni hoidosta.
vaan vein vkl:na koirani Kivuttomaan hot spotin takia, ajoin 70 km:n matkan ja maksoin 160 e kulut! MUTTA: Okun lääkäri ON ammattilainen ja hyvä sellainen, rauhallinen ja empaattinen, eikä hosu, tekee tarkan ja hyvän työn PALJON edullisemmin kuin esim. just Kivuton. Okussa on mm. röntgen ainakin. Leikata voi. Muusta en tiedä. Tiedän paljon ihmisiä, jotka eivät muualle viekkään. Samoin oliaiakoinaan Ilomnatsin lääkäri. Vieläkö lienee työssä ? Hammaslahdessa oli hyvä ell Hämäläinen. VIeläkö lienee ?
- joelä
Nimetön kirjoitti:
vaan vein vkl:na koirani Kivuttomaan hot spotin takia, ajoin 70 km:n matkan ja maksoin 160 e kulut! MUTTA: Okun lääkäri ON ammattilainen ja hyvä sellainen, rauhallinen ja empaattinen, eikä hosu, tekee tarkan ja hyvän työn PALJON edullisemmin kuin esim. just Kivuton. Okussa on mm. röntgen ainakin. Leikata voi. Muusta en tiedä. Tiedän paljon ihmisiä, jotka eivät muualle viekkään. Samoin oliaiakoinaan Ilomnatsin lääkäri. Vieläkö lienee työssä ? Hammaslahdessa oli hyvä ell Hämäläinen. VIeläkö lienee ?
Ongelmia tuon Outokummun eläinlääkärin suhteen tuottaa se, että meillä ei talvisin ole autoa käytettävissä. Joten jos asiaa tulee lääkäriin, voi kyydin saaminen tulla ongelmaksi. Kivuttomasta saa opiskelijana -10% alennuksen, mutta puheistanne päätellen taitaa Outokummun hinnat olla siitäkin huolimatta edullisemmat? Onko kenelläkään hyvää sanottavaa kaupungin eläinlääkäristä?
- joelä
joelä kirjoitti:
Ongelmia tuon Outokummun eläinlääkärin suhteen tuottaa se, että meillä ei talvisin ole autoa käytettävissä. Joten jos asiaa tulee lääkäriin, voi kyydin saaminen tulla ongelmaksi. Kivuttomasta saa opiskelijana -10% alennuksen, mutta puheistanne päätellen taitaa Outokummun hinnat olla siitäkin huolimatta edullisemmat? Onko kenelläkään hyvää sanottavaa kaupungin eläinlääkäristä?
Lisää vastauksia?!
- Joensuumix
joelä kirjoitti:
Lisää vastauksia?!
Meijän hauva 5v, sekotus sakemannia ja belkaria, on käyny aina Aholla. Ja totta, hän on "rajuin" kyseessä olevista lekureista, mutta itse olen ollut tyytyväinen jälkeen ja hoitoon, meijän koiralle ainakin pitää olla jämäkkä, ja sitä Aho kyllä on! Tilat voisivat olla hiukan isommat. :)
- välitän eläimistäni
Joensuumix kirjoitti:
Meijän hauva 5v, sekotus sakemannia ja belkaria, on käyny aina Aholla. Ja totta, hän on "rajuin" kyseessä olevista lekureista, mutta itse olen ollut tyytyväinen jälkeen ja hoitoon, meijän koiralle ainakin pitää olla jämäkkä, ja sitä Aho kyllä on! Tilat voisivat olla hiukan isommat. :)
No enpä kehuis hoidon tasoa kaupungin klinikasta puhuen....
Jos HOITOA haluat, mene muualle - BOIKOTTIA KUVITTOMALLE JA A...
Napsu&kaverit kirjoitti:
Olimme viemässä vanhemman koiramme leikkaukseen Aholle, hankiessamme vastakkaista sukupuolta olevan koiran. Edellisenä päivänä kuitenkin leikattava koira kävi uuden koiran kimppuun ja lääkärillä selvisi että uuden koiran oli meinannut käydä hyvin köpelösti. Keskustelimme perheen kanssa koiran lopetuksesta, sillä se oli ollut temperamenttinen ennenkin, muttei koskaan näin pahasti. Sillä välin Aho oli jo kadonnut huoneesta, mutta palasi pian takaisin. Tehdessämme päätöksen kysyimme saammeko olla koiran vierellä kun se lopetetaan niin herra ilmoitti että "Se on tehty jo!". Ei jumalauta mitä röyhkeyttä! Olisi varmaan voinut hieman odottaa että saamme asiasta keskusteltua eikä olisi heti ollut piikki valmiina ku mainitaankin asiaa!! Lähiaikoina veimmekin sitten uuden koiran, joka oli vielä pentu, hampaiden poistoon. Martina Cittova-Kontu poistikin sitten väärän kulmahampaan keskittyessään turhaan lässyttämiseen. Koiralta puuttuu nut sitten kokonaan yksi kulmahammas.
- onneksi on muita ell
BOIKOTTIA KUVITTOMALLE JA A... kirjoitti:
Olimme viemässä vanhemman koiramme leikkaukseen Aholle, hankiessamme vastakkaista sukupuolta olevan koiran. Edellisenä päivänä kuitenkin leikattava koira kävi uuden koiran kimppuun ja lääkärillä selvisi että uuden koiran oli meinannut käydä hyvin köpelösti. Keskustelimme perheen kanssa koiran lopetuksesta, sillä se oli ollut temperamenttinen ennenkin, muttei koskaan näin pahasti. Sillä välin Aho oli jo kadonnut huoneesta, mutta palasi pian takaisin. Tehdessämme päätöksen kysyimme saammeko olla koiran vierellä kun se lopetetaan niin herra ilmoitti että "Se on tehty jo!". Ei jumalauta mitä röyhkeyttä! Olisi varmaan voinut hieman odottaa että saamme asiasta keskusteltua eikä olisi heti ollut piikki valmiina ku mainitaankin asiaa!! Lähiaikoina veimmekin sitten uuden koiran, joka oli vielä pentu, hampaiden poistoon. Martina Cittova-Kontu poistikin sitten väärän kulmahampaan keskittyessään turhaan lässyttämiseen. Koiralta puuttuu nut sitten kokonaan yksi kulmahammas.
Valitettavasti näin voi näköjään käydä. Ja empaattisuutta ei heru.
- miljoonien huonojen sekä hyvien kokemusten jälkeen
onneksi on muita ell kirjoitti:
Hah.
Nämä eläinlääkärikeskustelut on aina niin hauskoja.
Fakta on, että eläin tarvitsee vain nopeat toimenpiteet siihen mikä sillä on hätänä. "Hoitoa" tarvitsee eläimen mukana oleva ihminen. Mitä nopeammin on hoitohomma ohi sen parempi eläimen kannalta.
Itse olen vuosikymmenten aikana oppinut että lemmikki viedään lääkärille kun tiedetään mikä sillä on hätänä ja osataan itse vaatia mitä tehdään sekä mitä ei tehdä. Tai jos on hengenhätä kyseessä. Turhaa ei käydä ja empatiaa ei haeta.
Jos lemmikki on pidempään lievästi sairas tai kyseessä on jotain hankalampaa, eikä tiedetä mistä on kyse, kannattaa ottaa yhteyttä useisiin eläinlääkäreihin ja keskustella heidän kanssaan ennen lemmikin hoitoa.
Liputan Ahon puoleen. Tekee perustoimenpiteet näpsäkästi ja omaa paljon kokemusta sekä tietämystä. Perusasioissa kääntyisin sinne. Jos tulee jotain ongelmallisempaa niin selvitä ensin itse mitä lääkärillä haluat viet eläimen minne tahansa hoidettavaksi! BOIKOTTIA KUVITTOMALLE JA A... kirjoitti:
Olisin nostanu syytteen! Todella törkeetä!
- löpötys
aho aivan karmiva paikka, en toiste vie enää eläimiäni sinne.järkyttävää palvelua niin koiralle kuin ihmiselle.onkuin liukuhihna toimintaa koko pulju ja kivuliasta eläimelle!ja vielä kaupungin eläinlääkäri!
- Vain Okuun
joelä kirjoitti:
Outokumpu paras hinnassa, empaattisuudessa ja ammattitaidossa. Joustava kaikin puolin, inhimillinen eläinrajkas ilmapiiri.
. - ei kun sinne
Nimetön kirjoitti:
Vein kerran espanjanmastiffin Kivuttomaan.. lonkkakuvauksiin.. kaksi tyttöstä , käänteli ja heilautteli sitä ympäri .. sanoilla " Hep" .. eläinlääkäri leikkasi toista koiraa.
Seuraus oli, suolikiertymä, turposi.. kuoli toisen el. lääkrin käsiin samana päivänä.
Ensin Kivuton lupasi korvata.. mutta asia venyi ja venyi.. eivät korvanneet...koira oli Pohjoismaiden voittaja tasoa!
Kirsi Väisänen ei ole koskaan mokannut,.. palvelu asiallista, ammattitaitoista, edullista
, harkitsee mitä tekee,
Vuosikausien kokemus.. osaa hommansa...terv. eläinfysioterapeutti - kehtaakin
onneksi on muita ell kirjoitti:
Mulla kerran Aholla oli mastiffi, jolta leikattiin pennut ulos.. no, se onnistui.
Maksoin palkkion ja lääkkeet.. mutta Aho kertoi että hän ottaisi mielellään jokaisesta elävästä pennusta 50,00.. koska sä saat näistä hyvän hinnan kun myyt...
Arvaa maksoinko?
Kaikkea se röyhkimys kehtaa - helvetia sentään!
löpötys kirjoitti:
aho aivan karmiva paikka, en toiste vie enää eläimiäni sinne.järkyttävää palvelua niin koiralle kuin ihmiselle.onkuin liukuhihna toimintaa koko pulju ja kivuliasta eläimelle!ja vielä kaupungin eläinlääkäri!
Niin, ja kerran Aho oli pannut velkani seinälle odotustilaan.. että on sen ja sen verran maksamista hänelle, ja nimen päälle.
Ja velka han syntyi siitä, kun en maksanut keisarinleikatuista elävistä pennuista hänelle provikkaa.. Asialliset kulut maksoin.
Lääkäri liitto piti erikoisena, että ois pitänyt maksaa elävistä ulosleikatuista per pentu hänelle jotakin!
Ei hän elvyttänyt ainuttakaan pentua.. oli mukamas hyvä potti pentuja - hdhdh dhhdh dhhd
Joensuumix kirjoitti:
Aho ei oo paras ihmisten ja eläinten käsittelijä, niin siksi rutiinijutut teettäsin muualla. Mutta jos oikeasti hätä ja tarvii pätevimmän mahdollisen, veisin aholle. samoin viralliset tutkimukset ym. hällä.
- kyy3
Vain Okuun kirjoitti:
Outokumpu paras hinnassa, empaattisuudessa ja ammattitaidossa. Joustava kaikin puolin, inhimillinen eläinrajkas ilmapiiri.
.Tekis mieli osallistua jutusteluun...
- Eläinystävä
kehtaakin kirjoitti:
Mulla kerran Aholla oli mastiffi, jolta leikattiin pennut ulos.. no, se onnistui.
Maksoin palkkion ja lääkkeet.. mutta Aho kertoi että hän ottaisi mielellään jokaisesta elävästä pennusta 50,00.. koska sä saat näistä hyvän hinnan kun myyt...
Arvaa maksoinko?
Kaikkea se röyhkimys kehtaaNo periaatteessahan hän pelasti emon JA pentujen hengen, joilla sinä pistät rahoiksi tonnin kappaleelta. Ihmetyttää vikinä asiantuntijan viidestäkympistä jos itse rahastat pennulla. Vastuuntuntoinen kasvattajahan on valmis maksamaan pentujenkin hyvästä hoidosta. Aholla on tunnetusti sarkastinen tyyli eikä hän anna arvoa pentutehtaille. Missään ei muuten ole eläinlääkäriä, joka tekisi työnsä hintaan "palkkio ja lääkkeet". Toimenpiteillä on oma hintansa ja eri puolilla Suomea hyvinkin korkea. Pääkaupunkiseudulla et olisi tuosta 1000 eurolla selvinnyt, eli 50e palkkio on aivan mitätön per pentu.
Ahoa käytin Joensuun vuosinani vanhan koirani koko elämän ajan. Aho ei lässyttele ihmisille, hyvänä päivänä on vitsikäs ja hyväntuulinenkin. Ymmärrän hyvin ettei kaupungineläinlääkärin rooli ole helppo. Ruuhkainen työ rasittaa itse kutakin. Arvon hän antaa ihmisille jotka kohtelee koiraa koirana eivätkä lähde inhimillistämään Sitä "Häneksi". Koira sai aina asiallisen ja hyvän hoidon Aholta pikkupennusta vanhaksi, syöpä vanhuksen lopulta toisaalla vei. Aholle kiitokset hyvästä hoidosta vuosien aikana. - Hyi että
helvetia sentään! kirjoitti:
Niin, ja kerran Aho oli pannut velkani seinälle odotustilaan.. että on sen ja sen verran maksamista hänelle, ja nimen päälle.
Ja velka han syntyi siitä, kun en maksanut keisarinleikatuista elävistä pennuista hänelle provikkaa.. Asialliset kulut maksoin.
Lääkäri liitto piti erikoisena, että ois pitänyt maksaa elävistä ulosleikatuista per pentu hänelle jotakin!
Ei hän elvyttänyt ainuttakaan pentua.. oli mukamas hyvä potti pentujaPskaa puhut. Mikä "Lääkäri liitto"? Höpönlöpö. Jokainen eläinlääkäri päättää taksansa itse eikä mitään maksukattoa ole. Olet itse hankkinut koiran, että pidät siitä huolta ja vielä saattanut sen paksuksi dollarinkuvat silmissä. Tehtaillut selkeästi pentuja ja eläinlääkärin apu on asiassa kelvannut, mutta laskunmaksu ei ole huvittanut. Toivon ettei kukaan osta sinunkaltaiselta pentua ikinä, niin ehkä älyät luopua toiminnastasi. Eläinlääkärit voisivat laittaa aina sinunkaltaisten kasvattajien nimet seinälle näkyviin, että ostajat tietäisivät varoa kasvattajaa, joka pihtaa koiriensa asianmukaisissa hoitokuluissa.
- Anonyymi
BOIKOTTIA KUVITTOMALLE JA A... kirjoitti:
Ihan pakko kommentoida.. Että vanhalle ystävälle piikki ?? Voi jessus mitä vammasia osaa maa päällään kantaa 😞
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan pakko kommentoida.. Että vanhalle ystävälle piikki ?? Voi jessus mitä vammasia osaa maa päällään kantaa 😞
On helpotus jos vamma on paha että omistaja vie piikille. Näin tekee jokainen vastuuntuntoinen koiranomistaja.
- Anonyymi
Joensuumix kirjoitti:
Samaa mieltä jari aho on hyvä lääkäri " raju" täytyy olla . Meidän kissan takajalasta leikkasi kasvaimen jouduin käymään pariin kertaan kun tällänen maalaisjuntti säikkyy pienestäkin veren tulosta, aho hoitaa työnsä ammattimaisesti ei huonoa sanottavaa.
- Anonyymi
miljoonien huonojen sekä hyvien kokemusten jälkeen kirjoitti:
Hah.
Nämä eläinlääkärikeskustelut on aina niin hauskoja.
Fakta on, että eläin tarvitsee vain nopeat toimenpiteet siihen mikä sillä on hätänä. "Hoitoa" tarvitsee eläimen mukana oleva ihminen. Mitä nopeammin on hoitohomma ohi sen parempi eläimen kannalta.
Itse olen vuosikymmenten aikana oppinut että lemmikki viedään lääkärille kun tiedetään mikä sillä on hätänä ja osataan itse vaatia mitä tehdään sekä mitä ei tehdä. Tai jos on hengenhätä kyseessä. Turhaa ei käydä ja empatiaa ei haeta.
Jos lemmikki on pidempään lievästi sairas tai kyseessä on jotain hankalampaa, eikä tiedetä mistä on kyse, kannattaa ottaa yhteyttä useisiin eläinlääkäreihin ja keskustella heidän kanssaan ennen lemmikin hoitoa.
Liputan Ahon puoleen. Tekee perustoimenpiteet näpsäkästi ja omaa paljon kokemusta sekä tietämystä. Perusasioissa kääntyisin sinne. Jos tulee jotain ongelmallisempaa niin selvitä ensin itse mitä lääkärillä haluat viet eläimen minne tahansa hoidettavaksi!Kyllä aholla on kokemusta. Turha höyhenellä sively auta eläintä . Liputan ahon puoleen myös.
- lady_mimi
itse olen aina käyttänyt kivuttomalla reijolassa, todella ystävällinen ja hyvä palvelu. hintataso on kyllä aika korkea, mutta.. nyt käytin koirani ultrassa kontiolahden eläinlääkärillä ja olin kyllä tyytyväinen: hinta oli miltein puolet halvempi ja palvelu ystävällistä. katson jos vaihtaisin vakituisesti sinne.
minulla kun on kolme koiraa niin pitää jo hieman hintojakin miettiä ettei ihan riistetä lompsaa tyhjäksi..
kerran olen käynyt joensuun jari aholla päivystyksessä kun en saanut tarpeeksi aikaiseksi aikaa muualle, enkä enää ikinä, ikinä mene sinne. varmasti on ammattitaitoinen, mutta eläinten käsittely jotain aivan kamalaa ja liian raisua. :/- wuff-wuff
Kontiolahdessa on pätevä ja kokenut eläinlääkäri. Halvempikin on kuin Kivuton ja kaupungin eläinlääkäriasema.
- kilipuu
hei olen viemässä koirani tänään rokotukseen onko tietoo voiko sen saada laskulle
- .....
Eivät yleensä anna laskulle vaan joko pankkirkotti tai käteinen .
- jns146
Hei!!
Jari Aho on todella ammattimainen eikös´liene yksi suomen parhaimpia eläinlääkäreitä,tosin asiakaspalveua saisi harjoitella,ja tilat pienet ja sotkuiset...mutta työnsä osaa ja tekee hyvin...- ghnjkjl
Kannattaako viedä koira lonkka- ja silmäkuvauksiin Aholle? Mua jännittää valmiiks jo koko tilanne niin en haluis enempää jännityksen aiheita...
- silmäpeilauksesta
ghnjkjl kirjoitti:
Kannattaako viedä koira lonkka- ja silmäkuvauksiin Aholle? Mua jännittää valmiiks jo koko tilanne niin en haluis enempää jännityksen aiheita...
Aho on ainoa lääkäri joka niitä silmäpeilauksia täällä tekee, joten silmät on ainakin kuvattava siellä. Itse käytin koirani siellä silmäpeilauksessa ja lonkkakuvissa, enkä kyllä toiste enää koiraani sinne vie. Täysin asiatonta käytöstä henkilökunnalla... enkä olisi vienyt ensinkään, mutta pakko oli kun muut ei voi silmäpeilauksia tehdä. Nykyään käydään Kivuttomalla ja ollaan oltu enemmän kuin tyytyväisiä :)
- fs332
silmäpeilauksesta kirjoitti:
Aho on ainoa lääkäri joka niitä silmäpeilauksia täällä tekee, joten silmät on ainakin kuvattava siellä. Itse käytin koirani siellä silmäpeilauksessa ja lonkkakuvissa, enkä kyllä toiste enää koiraani sinne vie. Täysin asiatonta käytöstä henkilökunnalla... enkä olisi vienyt ensinkään, mutta pakko oli kun muut ei voi silmäpeilauksia tehdä. Nykyään käydään Kivuttomalla ja ollaan oltu enemmän kuin tyytyväisiä :)
Tiiättteeeköö tästä mitään?
http://maps.google.fi/maps/place?hl=fi&client=firefox-a&hs=qni&rls=org.mozilla:fi:official&channel=s&um=1&ie=UTF-8&q=Eläinlääkäri Joensuu&fb=1&gl=fi&hq=Eläinlääkäri&hnear=Joensuu&cid=16183115990807753212 - mmk9381
ghnjkjl kirjoitti:
Itse kyllä suosittelen lämpimästi joensuun Jari Ahoa,ehdottomasti parhaita lääkäreitä mitä tiedän,kokemusta on monesta!meidän edesmennyt sekarotuinen sairastui silmäsyöpään n.vuosi sitten ja siellä leikkautimme sen,syöpä tosin uusiutui(siitä riskistä oli myös keskusteltu jo) ja oli tehnyt etäpesäkkeitä sisäelimiin.koira meni nopeasti huonoon kuntoon ja kävimme Ahon luona,saimme paljon lääkkeitä ja koira piristyi,maksa ja munuaisarvot olivat melko huonot,mutta paranivat lääkkeillä.tarkoituksena oli tehdä uusi leikkaus heti kun kunto sallii.lopulta ruokahalut hävisivät kokonaan ja ilkeä vatsatauti otti ylivallan,yleiskunto todella heikko.soitto Aholle ja reseptit apteekkiin samantien,sunnuntaina.Aho sanoi minulle:soita päivittäin koiran vointi.Ja soitin ja olin kiitollinen että hän halusi olla mukanamme koiran sairauden aikana!en usko että monikaan eläinlääkäri olisi näin valmis tarjoamaan jokaikisen oljenkorren minkä voi kun hän varmasti näki miten huonossa kunnossa koira oli.mutta niin kauan kun asialle pystyi tehdä jotain,me teimme.kun sitten koira ei enää jaksanut ja sydän lakkasi toimimasta,soitin Ahon vastaanotolle itkua tursuten että koira kuoli,hän tuli kesken toimenpiteen puhelimeen puhumaan kanssani siitä miten onnellinen koirani on ollut kun on saanut niin hyvän ja rakastavan kodin!Koiran lopettamiesta hän ei sanonut koskaan mitään,itse olimme joutuneet myös sitäkin ajattelemaan,mutta kaikki mahdollinen tehtiin rakkaan perheenjäsenen hyväksi!Joten en voi sanoa mitään pahaa eläinlääkäristä joka ottaa näin vastaan uudet asiakkaat!Jari Aho tulee olemaan meidän vaki lääkärimme nyt ja aina.
- Kissojen omistaja
fs332 kirjoitti:
Tiiättteeeköö tästä mitään?
http://maps.google.fi/maps/place?hl=fi&client=firefox-a&hs=qni&rls=org.mozilla:fi:official&channel=s&um=1&ie=UTF-8&q=Eläinlääkäri Joensuu&fb=1&gl=fi&hq=Eläinlääkäri&hnear=Joensuu&cid=16183115990807753212Jussi Hyvönen työskenteli ennen Kivuttomalla, mutta nyt oma vastaanotto Kanervalassa. Olen käyttänyt kissojani siellä jo vuoden: Tilat siistit ja palvelu erinomaista!! Hintataso on huomattavasti edullisempi kuin Kivuttomalla. En voi kuin suositella! Osaava ja taitava lääkäri :-)
Googlaamalla löytyy paikan omat sivutkin. - parhaat
Kissojen omistaja kirjoitti:
Jussi Hyvönen työskenteli ennen Kivuttomalla, mutta nyt oma vastaanotto Kanervalassa. Olen käyttänyt kissojani siellä jo vuoden: Tilat siistit ja palvelu erinomaista!! Hintataso on huomattavasti edullisempi kuin Kivuttomalla. En voi kuin suositella! Osaava ja taitava lääkäri :-)
Googlaamalla löytyy paikan omat sivutkin.Siinä parhaat lääkärit, kummalakin olen käyttänyt ja saanut hyvää hoitoa lemmikeilleni.Kirsi on edullisempi, mutta kumpikin ovat hyviä lääkäreitä.Heillä on potilaalle aikaa ja käsittelevät nätisti ja ammattitaidolla, siitä heille kiitos!Hyviä kokemuksia kummastakin.
- kuka näistä tietää
mmk9381 kirjoitti:
Itse kyllä suosittelen lämpimästi joensuun Jari Ahoa,ehdottomasti parhaita lääkäreitä mitä tiedän,kokemusta on monesta!meidän edesmennyt sekarotuinen sairastui silmäsyöpään n.vuosi sitten ja siellä leikkautimme sen,syöpä tosin uusiutui(siitä riskistä oli myös keskusteltu jo) ja oli tehnyt etäpesäkkeitä sisäelimiin.koira meni nopeasti huonoon kuntoon ja kävimme Ahon luona,saimme paljon lääkkeitä ja koira piristyi,maksa ja munuaisarvot olivat melko huonot,mutta paranivat lääkkeillä.tarkoituksena oli tehdä uusi leikkaus heti kun kunto sallii.lopulta ruokahalut hävisivät kokonaan ja ilkeä vatsatauti otti ylivallan,yleiskunto todella heikko.soitto Aholle ja reseptit apteekkiin samantien,sunnuntaina.Aho sanoi minulle:soita päivittäin koiran vointi.Ja soitin ja olin kiitollinen että hän halusi olla mukanamme koiran sairauden aikana!en usko että monikaan eläinlääkäri olisi näin valmis tarjoamaan jokaikisen oljenkorren minkä voi kun hän varmasti näki miten huonossa kunnossa koira oli.mutta niin kauan kun asialle pystyi tehdä jotain,me teimme.kun sitten koira ei enää jaksanut ja sydän lakkasi toimimasta,soitin Ahon vastaanotolle itkua tursuten että koira kuoli,hän tuli kesken toimenpiteen puhelimeen puhumaan kanssani siitä miten onnellinen koirani on ollut kun on saanut niin hyvän ja rakastavan kodin!Koiran lopettamiesta hän ei sanonut koskaan mitään,itse olimme joutuneet myös sitäkin ajattelemaan,mutta kaikki mahdollinen tehtiin rakkaan perheenjäsenen hyväksi!Joten en voi sanoa mitään pahaa eläinlääkäristä joka ottaa näin vastaan uudet asiakkaat!Jari Aho tulee olemaan meidän vaki lääkärimme nyt ja aina.
Ahaa, Aholla siis mieliala heittelee.. muistaakseni on kotoisin Hesasta tai jotain.
Ei tietoa, millainen nuoruus on ollut, enkä tiedä onko ollut koukussa huumeisiin tms... mutta voihan ihminen periäkin huonot hermot.
Uskon jos laitetaan kilpailu ammattitaidosta, niin ehkä Aho voittaisi,...mutta , ehkä hän sen itsekin tietää, ja mesoo kuin millään ei olisi väliä.. ns. " Minä yksin, eikä ketään muuta"!!
Rahanhimo, voisi olla yksi syy, epäonnistumisiin - BirgittaS
mmk9381 kirjoitti:
Minä en voi koiranomistajana käsittää ihmisiä,jotka antavat koiransa kärsiä. Mielestäni tuo teidän leikkauksissa käyntinne oli erittäin itsekästä. Ette halunneet luopua kun se sattuu!! Arvaatkaahan kuinka paljon siihen koiraanne on sattunut. Olen itse päästänyt vanhat koirani sateekaarisillalle aina silloin kun on tullut vakava sairaus tai vanhuudenvaivat niin isoiksi,ettei elämä ole enään KOIRAN elämää. Lenkkiä,leikkiä,syömistä,matkustamista jne.
- veeeeera
No joo, kiva että jollain on hyvät ja lämpimät muistot Ahon menetelmistä ja asiakaspalvelusta. Itse en koiraani sinne enää vie. Olen hyvin kiitollinen siitä, että Aho lähti tekemään niinkin vaikeata silmäleikkausta mitä meidän koiran silmät vaati, mutta jälkienpaikkailut samaisena yönä omalla e-lääkärillä on edelleen turhan hyvässä muistissa. Verta oli joka puolella... Ahon klinikasta jäi kylmä ja välinpitämätön kuva.
- miiiiira
Täysin samaa mieltä asiasta! Se tyyli koulia kovin käsin koiraa ja se asiakaspalvelu.. Hyvin välinpitämätöntä. Never again!
- Nyyttinen
Voiko koiran viedä Jns kaupungin päivystävälle, vaikka asuukin ympäristökunnassa, jos esim. käärme pistää ja olisi kiire päästä lääkäriin. Miten täällä toimii päivystys(asumme Polvijärven puolella),mutta jos jostain syystä ei esim. täällä saada paikallista päivystävää kiinni tai lääkäri on sillähetkellä työtehtävässä jossain periferiassa ..Asumme nykyisin alueella,jossa liikkuu kyitä, joten pelottaa kamalasti, jos pikku haukkuamme pistää moinen otus, niin hengenlähtö on varmaan lähellä,koska koira on niin kovin pieni.Kiitos paljon vinkeistä!
- Hauveli2
Hei ! Itse asun koirieni kanssa Lieksassa ja olen jo kymmenen vuoden ajan käyttänyt lemmikkini eläinlääkärissä Ilomantsissa. Siellä aivan todella ihanat eläinlääkärit ja oikein hyvin työnsä osaavat, suosittelen kovasti :)
- vhofluigö-zeasil
asun hammaslahdessa.ja tämä ell joka meillä käy terveyskeskuksen alla on hyvin pätevä.kissani oli ollut pahassa tappelussa ell katsoi kissan tarkasti ja huomasi kaikki pikkuisetkin haavat!saimme tulehtuneihin haavoihin lääkket ja paljon muuta. kissa oli lääkkeitten ja hyvän käsittelyn jälkeen 2 viikossa parantunut!nyt pitäs kani viedä=(
- risu2012
Outokummussa Kirsi Väisänen on paras ! olen käyttänyt koiraani siellä ja voin sanoa, että Kirsi todella hyvin hoitaa ja puhuu eläimelle ja tekee ihan sydämestään tätä työtä...jos vaikka veisi Aholle, jonne en enää koskaan vie...ottaa liukuhihnalta seuraavan jne...rahastuksen makua....
- M
Pakko jakaa myös oma kokemukseni! Suosittelen lämpimästi Joen eläinlääkäriasemaa!
Saimme todella osaavaa ja huolehtivaa hoitoa chihullemme. Lääkäri oli asiantunteva ja soitteli kotiin saakka hoito-ohjeita ja kuulumisia. Vaikutti todella tekevänsä sydämellä työtään.
Jatkossa käännymmekin ehdottomasti siis Hyvösen Jussin tykö! :) - se ois hyvä
M kirjoitti:
Pakko jakaa myös oma kokemukseni! Suosittelen lämpimästi Joen eläinlääkäriasemaa!
Saimme todella osaavaa ja huolehtivaa hoitoa chihullemme. Lääkäri oli asiantunteva ja soitteli kotiin saakka hoito-ohjeita ja kuulumisia. Vaikutti todella tekevänsä sydämellä työtään.
Jatkossa käännymmekin ehdottomasti siis Hyvösen Jussin tykö! :)Onko Jussilla röntgen?
- SN81
Hyvösen Jussi ja Marttina Cittova-Kontu parhaimpia eläinlääkäreitä. Hoitivat koirani loppuun asti täydellä sydämellä ja ottivat myös omistajansa huomioon koiran eutanasian ja surun rinnalla. Suosittelen näitä eläinlääkäreitä todellakin.
- Nainen 49
Olen samaa mieltä erään kirjoittajan kanssa siitä, ettei eläin tarvitse lässyttelyä eläinlääkäriltä vaan vastaanoton aikana huomiota ja rauhoittavaa käytöstä omalta omistajaltaan. Turhaa kallista aikaa höpötykseen on laittaa, nopeammin eläin pääsee vastaanotolta poiskin.. Oma koirani käyttäytyy reippaasti eläinlääkärissä ja katsoo minua tiiviisti koko ajan ja seuraa reaktioitani. Eli omistajan tehtävä on rohkaista eläintä ja antaa turvaa luottamalla eläinlääkäriin. Eläin vaistoaa epäluottamuksen. Omistajat sitä löpinää tarvitsevat..
- Tarutuulikki
Miksi eläinlääkäriin mennään hakemaan symptiaa omistajalle? Eläin siinä hoitoa tarvitsee. Minä käyn aina Aholla (olen myös käynyt Kivuttomalla, jossa hoidettiin enemmän omistajaa kuin eläintä), nyt tosin Martina on avannut oman klinikkansa Karsikkoon. Hän on minusta myös ammattitaitoinen eläinlääkäri.
Minulla ei ole Ahosta huonoja kokemuksia, hän hoitaa eläimet ammattitaidolla ja asiallisesti. Tulen myöskin Ahon kanssa erittäin hyvin juttuun, hän on myös soittanut minulle kotiin ja kysellyt koirani vointia vakavan tulehduksen tiimoilta. Muistaa koirat, niiden nimet ja käyntien syyt.
Ongelmana vaikuttaa monille olevan se, ettei Aho tarjoa pikaratkaisuja ja ole heti leikkaamassa eläintä, vaan antaa lääkkeitä sekä hoito-ohjeita omistajalle, jolloin omistajakin joutuu tekemään töitä eläimen hyvinvoinnin ja tervehtymisen eteen. Esim. leikkauksessa on suuria riskejä, joita on minusta järkevää vältellä mahdollisimman pitkälle, jos on olemassa muitakin hoitokeinoja.
Olen itse ollut klinikkahoitajana kunnaneläinlääkärillä parina kesänä Etelä-Savossa, joten kokemusta on myös työntekijänä toimimisesta eikä pelkästään asiakkaana olemisesta. - kismirri1
Jari on paras.
Niin paljon saanut häneltä apua vakavissa sairauksissa.Todella ammattitaitoinen ja pätevä.
Hän on pelastanut meidän taloudessa useita henkiä ja antanut roimasti jatkoaikaa.
Ei lässytä turhia,hoitaa eläimen,ei omistajaa,jota moni varmaan odottaa ja siksi purnaa kun on jäänyt täysin vaille empatiaa.
Henkilökunta kaupunginklinikalla nykyisin mahtavaa!
On saatu niin hyvää palvelua ettei missään.Kuulumisia soitellaan potilaiden suhteen jatkossakin säännöllisesti,on oikeasti kiinnostunut potilaistaan muttei jaksa jonninjoutavaa höösäämistä.
Suora ja reilu.
Ikuisesti kiitollisia ollaan Jarille :) - arvostan1
Meillä koirat käytetään myös Aholla. Arvostan valtavasti hänen ammattitaitoaan ja luontaista kykyään olla eläinten kanssa. Luottamus tuo rauhan ja se välittyy myös eläimeen. Aholle koiraa viedessäni tiedän sen saavan parasta mahdollista hoitoa.
Vaikutuin siitä, miten hän käsitteli ihmisille hyvin varautunutta koiraamme (muriseva, irvistelevä vähänkin epävarmoille vieraille). Kyseinen koira ei koskaan, millään muotoa tai missään tilanteessa asettunut Ahoa vastaan (murissut) vaikka kipeä olikin. Kivuttomalla eivät uskaltaneet käsitellä samaista koiraa ilman kuonokoppaa. Kun koira alkoi yllättäen oksentamaan, siskoni vei koiran tutkittavaksi minun ja mieheni ollessa töissä. Koira otettiin tippaan välittömästi ja siitä otettiin näytteitä (emme kukaan tienneet, että tilanne on niin paha, kuin se oli). Kun siskoni oli kysynyt mikä koiralla on ja mikä ennuste on, oli Aho hienovaraisesti kieltäytynyt kertomasta hänelle mitään "oletko varma, että haluat toimia tässä viestinviejänä?" Hän antoi siskon mukaan numeronsa, josta tavoitin hänet illalla ajan kanssa. Hän kertoi tilanteen ytimekkäästi ja antoi minulle aikaa sulatella asiaa sekä kysyä kaikki, mitä mieleen tuli kysyä. Koira saatiin tokenemaan ärhäkästä haimatulehduksesta, mutta päädyimme lopulta lopettamaan sen (nuorella koiralla haiman lisäksi nivelrikkoa lonkissa). Minusta oli ihana, ettei hän kaatanut tapahtunutta siskoni harteille. Olen myös kiitollinen joustamisesta ja siitä, että käynti saatiin laskulle (en ollut nostanut tarpeeksi rahaa mukaan).
Oli iso tai pieni asia, hän ei ole koskaan käännyttänyt vastaanotolta pois/ kieltänyt tulemasta, kuten mm. Kivuttomalla on tehty. Minä pidän Ahon suoruudesta ja rehellisyydestä. Jos tilanne on paha ja tuntuu, että on pudonnut syvään kuoppaan, en kaipaa eläinlääkäriä samaan kuoppaan kanssani kaikessa myötätunnossaan ja voivottelussaan, vaan reunalle kiskomaan minut sieltä kuopasta pois.
Onneksi voimme itse valita eläinlääkärimme. :) - kokemuksia
Aho osaa käsitellä koiria, samoja kokemuksia, että toisella klinikalla on varovaisesti hyysätty ja tugnettu kuonokoppa heti päähän. Koira joka saattanut näyttelyssäkin tuomarille murahtaa ei ole sanonut Aholle mitään, antanut nostaa pöydälle, tehdä silmätarkastukset (myös gonioskopian), ottaa verinäytteet jne.
Ongelma on kuitenkin se, että eläimiä tulee liukuhihnalta ja kiire on. Milloin menee vahingossa potilaat sekaisin? Itse joutuu tosi tarkkana olemaan ja älähtämään ennen kuin piikin tökkää, että mitä siinä on. Meinannut joskus vanhingossa rauhoituksen antaa vaikka ollaan menty vain silmätarkkiin, entä jos vahingossa meneekin vahvemmat aineet ja koira ei enää koskaan herää?
Oikean diagnoosin saaminen ei aina Aholla onnistu kun kiireessä tekee ja ekana koirat laitetaan rtg.kuvauksiin. Meinasi koiralle käydä huonosti väärän diagnoosin ja väärän lääkityksen takia, Rönkkö diagnosoi sitten oikein ja koira siitä selvisi.
Toinen ikävä juttu on se, että omia virheitä ei millään myönnetä. Kaupungin klinikalla on kuitenkin myös Satu Rönkkö, joka myöskin on osaava ja keskittyy paremmin potilaisiin. Jos jonkinlaista pikkueläintä on sinne kiikutettu ja aina on hyvää hoitoa saaneet. - äkkiää
voiko aholla maksaa laskulla
- Voi helv...
Sain äsken tällaisen viestin:
"Tunnetko sellaista eläinlääk. kun Jari Aho Joensuussa päin? Hän ei tänä iltana suostunut hoitamaan löydettyä saksanmets.terrieriä, vaikka oli päivystävä, koska omistajaa ei ollut löytynyt. Vasta kun poliisi suostui hakemaan koiran löytäjältä, ell otti sen vastaan." - Elä muuta virka
Totta tuo on. Facebookin Karkurit-ryhmästä:
"JOENSUU/KUHASALO
Löytynyt tänään n. 19:30 Kuhasalon pienvenesatamasta saksanmetsästysterrieri narttu. Epäilllään että auto töytäissyt kun naama veressä, suussa verta ja oikean puoleisen silmän ympärillä ruhjeita ja silmä näytti sokealle. Päivystävä eläinlääkäri ei suostunut koiraa ottamaan kun omistajaa ei tiedossa, joten pitkän tappelun jälkeen häke lähetti poliisit hakemaan koiraa ja poliisit yrittävät saada Ahoon yhteyden että käyttäisivät tutkituttamassa koiran ja toimittavat mahdollisesti karsikon eläinhoitolaan." - koirallinen
yli 30 vuotta koiria ja ehdottomasti nykylääkäreistä parhaat ovat Kirsi Mäkimattila sekä Martina Cittkova-Kontu.
Aho on pätevä mutta vastaanotolla on aina kiire ja monta eläintä samaan aikaan, avustajat tekevät luvattoman paljon toimenpiteitä ja Jari ylityöllistetty eli ilmankos kaikkea sattuu eikä jaksa olla ihmisille ystävällinen. - AhoNumero1
Aho on omasta mielestäni paras JNS.uun seudulla. Kiireinen mutta osaava mies. Olen reilut 20vuotta pää sääntöisesti käyttänyt Jarilla koiriani ja aina olen saanut tarvittavan hoidon. Luottamus on syntynyt puolin ja toisi. Itse olen saanut suoran vastauksen suoraan kysymykseen mitä kannattaisi tehdä jne. Vaikka kyse olisi iki uneen saattamisesta. Itse olen myös opiskeluaikoina saanut myös osamaksulla vaativaa hoitoa. Tämäkin kertoo luottamuksesta . Jos JNS ell.lääkörit pitäis listata niin 1. Aho 2. Tohtori kontu 3.hyvönen. kivuttomolle en edes harkitse vieväni. Niille jotka Ahoa mollaavat, tiedoksi kaikkea paska puhetta ei toinna uskoa
- Stella07
Hei AhoNumero1,
Tiedätkö toimiiko Aho myös jollain yksityispraktiikalla?
Luin jostain, en muista mistä, että hän tekee ilmeisesti ainoana Suomessa silmän poiston yhteydessä toimenpidettä jonka haluaisin koiralleni..
Tuskin kuitenkaan kaupungin ell vastaanotolla ottaa ulkopaikkakuntalaista vastaan...
- Aapeli_
Minulla on hyviä kokemuksia Ahosta. Minulla oli vihainen uroskoira, joka räsähti naispuoleiselle eläinlääkärille eräällä toisella klinikalla. Tämä eläinlääkäri sanoi, että koira on todennäköisesti myöhemmin lopetettava luonnevian vuoksi. Seuraavan kerran vein koirani hoitoon Ahon luokse, palvelu oli asiantuntevaa ja hyvää. Kerroin, että koirallani on käytöshäiriö, ja toinen lekuri oli suosittanut sen lopettamista. Aho sanoi, että ehdottomasti ensin kannattaa leikuuttaa. No leikuutimme, ja koirasta tuli rauhallinen.
Mielipiteitä on monia, mutta itse olen ainakin saanut Ahon klinikalta hyvää palvelua. - Anonyymi
Älä ainakaan Jari Aholle vie. PASKA ELÄINLÄÄKÄRI TYYSTIN!!!!
Meillä on kuollut 2 koiraa hänen huomimattomien toimenpiteidensä takia. Esimerkiksi toinen koira, jolla oli rauhaskasvain, jota EI Aho osannut leikata kokonaan pois. Vein toiselle eläinlääkärille, joka totesi asian. Silloin oli jo liian myöhäistä.
Jari Aholle en vie enää mitään eläintä ikinä enkä suosittele häntä kenellekään!
Joensuussa on monta pätevämpää eläinlääkäriä eikä hinnat paljoakaan toisistaan vaihtele. - Anonyymi
Me käytimme eilen oman koirulimme R. Klausulla, jossa lopetuspiikki annettiin. Loppuipa se räksytys, kaikki ovat onnellisia.
- Anonyymi
Ei enää ikinä Aholle! Meidän rakas kissa kuoli viimeyönä. Oli hyväkuntoinen, söi hyvin, leikki. Iäkäs tosin ja oli maksa ja munuaiset huonossa kunnossa. Mentiin labrakontrolliin. Jari nukutti kissan, jonka jälkeen kotona se oli kuin horroksessa, syke oli nopea joka rauhoittui iltaa kohden. Arvelin et oli etäinen johtuen eläinlääkärikäynnistä, kuten yleensä. Ei ollutkaan. Rakas kissani löytyi yöllä olohuoneesta kuolleena. Eläinlääkäri ei ilmeisesti muistanut tai ollut lukenut kirjauksia, että kissalla on munuaisvika! Jonka vuoksi ei saisi nukuttaa iäkästä kissaa (itse luin vasta jälkeenpäin netistä). Kun soitin aikaa, kerroin kyllä että aiemminkin asioitu ja mitä sairauksia kissalla on. Ilman jaria kissa vielä eläisi!
- Anonyymi
Sama oman koiran kanssa………..
- Anonyymi
Myös minun kissani sai kovan käsittelyn rauhoitettuna, kissa vietiin nimenomaan kivuliaisuuden vuoksi nostettaessa. Otettiin röntgen, suoli täynnä ulostetta, veriarvot Ok, sen jälkeen Aho tunnusteli kissaa järkyttävän kovakouraisesti, sanoi vielä että kissa saattaa huutaa herätteen jälkeen ja näin myös kävi heti kun heräte alkoi vaikuttaa, kissani on rauhoitettu aiemmin useita kertoja Kivuttomalla eikä ole koskaan huutanut herätteen jälkeen.
Kotona huomasin kuinka kissan toinen takajalka näytti kävellessä kuin olisi sijoiltaan ja petti kävellessä alta, tähän sain vastauksen että joskus rauhoituspiikin laittamisesta voi käydä noin. Seuraavana päivänä kissa oli vaisu, ei liikkunut, syönyt, huomasin koko alavatsan/raajojen olevan mustanviolettia mustelmilla karvan alla ja jalka oli turvonnut pahoin takareidestä. Oli viikonloppu enkä saanut kissaa vietyä kenellekkään muulle, mustelmia kävin näyttämässä heti huomattuani, toinen eläinlääkäri (mies), ei osannut sanoa juuri mitään ja lähdettiin kotiin, kissan olo vain heikkeni entisestään, ei tehnyt tarpeitaan/syönyt/juonut.
Koitin kissanmallasta, Levolac, vettä annoin ruiskulla, lihalientä, kunnes lakkasi kokonaan ottamasta vastaan, eikä enää liikkunut, siirsin kissaa ja kissa kävi läähättämään, joten jouduin taas viemään samaan paikkaan, kissalle työnnettiin niskanahkaan kaksi isoa putkilollista nestettä ja sai morfiini kipulääkettä, otettiin uusi röntgen, murtumia ei näkynyt jalassa. Illalla kissan vointi vain heikkeni ja hengitys kävi raskaaksi, raskain mielin vein rakkaan kissani 16v viimeiselle käynnille, kuulemma ei mitään tehtävissä, kissa haukkoi jo henkeä suun kautta pöydällä ja sai kouristuskohtauksen.
Koituiko viikonloppu kissani kohtaloksi? Minulla ei ollut mahdollisuutta lähteä Kuopioon asti viemään.
Kissa ei ollut ulostanut 3päivään, miksi ei tehty tyhjennystä, kuoliko kissani siihen vai laajaan sisäiseen verenvuotoon, miksi ei reakoitu millään tavalla laajoihin mustelmiin?
Nyt kissani on kuollut mitä kauheimmalla tavalla:(
Selityksiä oli että joskus kissoille voi tulla trombi mikä vie…. Ja ei voi tietää mistä johtuu..
Luulen että kissani olisi hengissä jos muut paikat olisivat olleet auki
- Anonyymi
Jussi Hyvönen on meille mieluisa ell. Hän on hoitanut kissat ja koirat. Pikkuisella bisconilla (menikö nimi oikein?) oli kohtutulehdus. Jussi Hyvönen tuli kesken kesälomansa leikkaamaan itse koirulin. Kaikki meni hyvin ja koira parani nopeasti.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk306251Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin193254Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.521400Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_181345Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.261239PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht1671213- 1331074
Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport441028- 39926
- 145840