Foolihappo

Henna*

Aiotaan alkaa yrittämään vauvaa lähiaikoina:) nyt kysynkin, että onko kuinka moni alkanut syömään foolihappoa jo yritysvaiheessa? Ja onko ne millä nimellä apteekissa? Tietämätön kun olen...

8

2097

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ******

      Foolihappo kannattaa tosiaan syödä sillä se estää tiettyjä sikiövaurioita (ja lisää hedelmällisyyttä!)jos sitä syö hyvissä ajoin. Raskauden alkamisen jälkeen vaikutus ei ole ihan sama vaikka kannattaa se silloinkin. Foolihappoa myydään nimellä "foliren", sellainen vihreänvalkoinen paketti vitamiinihyllyssä. Foolihappoa on myös monivitamiineissa eli voit syödä myös vaikka tavallista multivitaa missä ei ole a-vitamiinia (multivita plussassa on) koska a-vitamiinia ei suositella raskaana olevalle. Myös miehelle kannattaa antaa multivitaa ;) lisää hedelmällisyyttä ja vähentää siittiöiden geneettisiä vaurioita.

      Itse söin sekä multivitaa että foolihappoa... tupla-annos ei ole haitallista koska foolihappo on vesiliukoinen.

      • t.minä

        Siis A-vitamiinia ei piteis syödä? Voi apua, miehän oon popsinu tuota monivitamiinia, jossa on kaikkea A:sta E:hen. Voi voi :(
        Minkä hintaista Foliren on apteekissa?


      • nykyään
        t.minä kirjoitti:

        Siis A-vitamiinia ei piteis syödä? Voi apua, miehän oon popsinu tuota monivitamiinia, jossa on kaikkea A:sta E:hen. Voi voi :(
        Minkä hintaista Foliren on apteekissa?

        on todettu ettei se a vitamiini haittaa mitään lisävitskuissa, kuten se multivita. neuvolassa vielä tuputetaan sen kans varovaisuuteen mutta apteekissa toista mieltä. ei ole todettu sikiölle haitaksi.


      • *******
        t.minä kirjoitti:

        Siis A-vitamiinia ei piteis syödä? Voi apua, miehän oon popsinu tuota monivitamiinia, jossa on kaikkea A:sta E:hen. Voi voi :(
        Minkä hintaista Foliren on apteekissa?

        Niin no ei se ennen raskautta ole haitaksi. Mutta raskauden aikana ei suositella a-vitamiinilisiä. On olemassa myös raskausmultitabs joka sopii imettäville, raskaana oleville ja RASKAUTTA YRITTÄVILLE. Siinä on foolihappoakin, ei a-vitamiinia.

        Foliren maksaa jotain 6-7 euroa/100 kpl jos oikein muistan...


    • Anonyymi

      Pidä huoli, että ostat folaattia, etkä foolihappoa. Folaatti imeytyy huomattavasti paremmin. Ja vitamiinit ostetaan terveyskaupasta, josta yleensä saa oikeasti asiantuntijan neuvoja.

      Esim just tuo foliren on pelkkää foolihappoa, hyöty nolla. Markkinoilla näyttää olevan myös foliren folaatti, joka on tuplasti kalliimpaa, mutta myös imeytyy. Jos ei ole varaa ostaa kunnon vitamiineja, voiko olla varaa yrittää lasta..

    • Anonyymi

      Foolihappo on synteettinen ja folaatti on jostain kasvista. Se selittänee hinnan?

    • Anonyymi

      En tiedä haposta, mutta vanhan kansan viisaus lasta tehtäessä on:

      "Neljä päivää ennen ja neljä päivää jälkeen lasketun ajan. Neljä kertaa päivässä".

      Ja ainakin toistaiseksi viimeistään toisella kierrolla on tärpännyt. Niin että, parempi alkaa säätelemään. Se ottaa koville.

      • Anonyymi

        Tyttölasta tehtäessä siemensyöksy on päästettävä ikäänkuin huulilta koska tyttösiittiöt ovat sitkeämpiä uimareita kun taas poikasiittiöt on ladattava aivan pohjalle.
        Hedelmällisyys triplaantuu miehillä ja naisilla ikään katsomatta nauttimalla koivunmahlaa ja havupuu-uutejuomaa. Asia huomattiin 1800-luvun suurina nälkävuosina kun kansalaiset joutuivat syömään pettuleipää ja koivunmahlaa pää-asiallisena ravintona, myös muurahaisen pesistä saatavat munat lisäävät hedelmällisyyttä siinä määrin ettei kalliita hedelmöityshoitoja tarvita.
        Ei muuta kuin kevättä odotellessa että pääsee mahloja laskemaan. (siis koivuista)
        Havupuu-uutejuomaa löytyy kaupoista ja muurahaisen munia kesällä pesistä ja talvella lemmikkimyymälöistä.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      279
      679
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe