Foolihappo

Henna*

Aiotaan alkaa yrittämään vauvaa lähiaikoina:) nyt kysynkin, että onko kuinka moni alkanut syömään foolihappoa jo yritysvaiheessa? Ja onko ne millä nimellä apteekissa? Tietämätön kun olen...

8

989

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ******

      Foolihappo kannattaa tosiaan syödä sillä se estää tiettyjä sikiövaurioita (ja lisää hedelmällisyyttä!)jos sitä syö hyvissä ajoin. Raskauden alkamisen jälkeen vaikutus ei ole ihan sama vaikka kannattaa se silloinkin. Foolihappoa myydään nimellä "foliren", sellainen vihreänvalkoinen paketti vitamiinihyllyssä. Foolihappoa on myös monivitamiineissa eli voit syödä myös vaikka tavallista multivitaa missä ei ole a-vitamiinia (multivita plussassa on) koska a-vitamiinia ei suositella raskaana olevalle. Myös miehelle kannattaa antaa multivitaa ;) lisää hedelmällisyyttä ja vähentää siittiöiden geneettisiä vaurioita.

      Itse söin sekä multivitaa että foolihappoa... tupla-annos ei ole haitallista koska foolihappo on vesiliukoinen.

      • t.minä

        Siis A-vitamiinia ei piteis syödä? Voi apua, miehän oon popsinu tuota monivitamiinia, jossa on kaikkea A:sta E:hen. Voi voi :(
        Minkä hintaista Foliren on apteekissa?


      • nykyään
        t.minä kirjoitti:

        Siis A-vitamiinia ei piteis syödä? Voi apua, miehän oon popsinu tuota monivitamiinia, jossa on kaikkea A:sta E:hen. Voi voi :(
        Minkä hintaista Foliren on apteekissa?

        on todettu ettei se a vitamiini haittaa mitään lisävitskuissa, kuten se multivita. neuvolassa vielä tuputetaan sen kans varovaisuuteen mutta apteekissa toista mieltä. ei ole todettu sikiölle haitaksi.


      • *******
        t.minä kirjoitti:

        Siis A-vitamiinia ei piteis syödä? Voi apua, miehän oon popsinu tuota monivitamiinia, jossa on kaikkea A:sta E:hen. Voi voi :(
        Minkä hintaista Foliren on apteekissa?

        Niin no ei se ennen raskautta ole haitaksi. Mutta raskauden aikana ei suositella a-vitamiinilisiä. On olemassa myös raskausmultitabs joka sopii imettäville, raskaana oleville ja RASKAUTTA YRITTÄVILLE. Siinä on foolihappoakin, ei a-vitamiinia.

        Foliren maksaa jotain 6-7 euroa/100 kpl jos oikein muistan...


    • Anonyymi

      Pidä huoli, että ostat folaattia, etkä foolihappoa. Folaatti imeytyy huomattavasti paremmin. Ja vitamiinit ostetaan terveyskaupasta, josta yleensä saa oikeasti asiantuntijan neuvoja.

      Esim just tuo foliren on pelkkää foolihappoa, hyöty nolla. Markkinoilla näyttää olevan myös foliren folaatti, joka on tuplasti kalliimpaa, mutta myös imeytyy. Jos ei ole varaa ostaa kunnon vitamiineja, voiko olla varaa yrittää lasta..

    • Anonyymi

      Foolihappo on synteettinen ja folaatti on jostain kasvista. Se selittänee hinnan?

    • Anonyymi

      En tiedä haposta, mutta vanhan kansan viisaus lasta tehtäessä on:

      "Neljä päivää ennen ja neljä päivää jälkeen lasketun ajan. Neljä kertaa päivässä".

      Ja ainakin toistaiseksi viimeistään toisella kierrolla on tärpännyt. Niin että, parempi alkaa säätelemään. Se ottaa koville.

      • Anonyymi

        Tyttölasta tehtäessä siemensyöksy on päästettävä ikäänkuin huulilta koska tyttösiittiöt ovat sitkeämpiä uimareita kun taas poikasiittiöt on ladattava aivan pohjalle.
        Hedelmällisyys triplaantuu miehillä ja naisilla ikään katsomatta nauttimalla koivunmahlaa ja havupuu-uutejuomaa. Asia huomattiin 1800-luvun suurina nälkävuosina kun kansalaiset joutuivat syömään pettuleipää ja koivunmahlaa pää-asiallisena ravintona, myös muurahaisen pesistä saatavat munat lisäävät hedelmällisyyttä siinä määrin ettei kalliita hedelmöityshoitoja tarvita.
        Ei muuta kuin kevättä odotellessa että pääsee mahloja laskemaan. (siis koivuista)
        Havupuu-uutejuomaa löytyy kaupoista ja muurahaisen munia kesällä pesistä ja talvella lemmikkimyymälöistä.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18459
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3145
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1860
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      272
      1416
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      83
      1091
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe