60 asteen taskuvaipat?

Minkä merkkisiä (hyviä) taskuvaippoja saisi pestä 60 asteessa? Suositelkaa:)

Entä te taskuvaippoja käyttäneet, monetko vaipat teillä on ollut yhteensä millä olette pärjäilleet? Muita kokemuksia/vinkkejä saa myös kertoa.

Kannattaako taskuvaippojen kanssa käyttää sellaisia kertakäyttöisiä kuiva/hoitoliinoja jotka helpottaa kakan irrottamista niistä..?

7

596

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on käytössä

reilu vuoden ikäisellä muksut taskuvaippa pul kuorella, on mielsestäni aika huippu! sitä on vain yksi =0)
      fuzzit(uutena noin 22e) taitaa olla myös aika laadukkaita ja istuvia vaippoja ja niissä taitaa olla valmiina "kuivaliina pinta" tai pitää sen pyllyn kuivempana. niitä meillä ei ole kun en raaski ostaa...ostaisin muuten. käytössä on sitten tsi vaipat ja kuoret hahtuvat.
      ajattelitko että et käytä kuoria ja hahtuvia päällä ? jos haluta pestä joka päivä tai joka toinen päivä niin oisko joku 12-20 satsi hyvä ,mutta jos ajattelit uutena ostaa niin noin 20e kpl niin vaipoille tulee mieletön hinta.. meillä menee keskimäärin 10 vaippaa päivässä ellei enemmänkin ja pestään joka toinen päivä. vaipat kuivuu sen noin päivän-kaksi(vajaa)

• äskeinen

se 12 vaippaa ei riitä kyllä kuin päiväksi ja sitten kuivuu seuraavan päivän eli tarvii ainakin se 20 vaippaa jos ajattelit täys kestoilla.. niin ja kuivaliina paperia en suosi, on mielestäni aika kovaa vauvan pyllyä vasten mutta sitten on kesto kuivaliinoja :) niitä me käytetään!! suosittelen ostaa vaipat käytettynä ja osa uusina(jos varaa) tai tsi vaippoja :)

-Makuasioita-

äskeinen kirjoitti:

se 12 vaippaa ei riitä kyllä kuin päiväksi ja sitten kuivuu seuraavan päivän eli tarvii ainakin se 20 vaippaa jos ajattelit täys kestoilla.. niin ja kuivaliina paperia en suosi, on mielestäni aika kovaa vauvan pyllyä vasten mutta sitten on kesto kuivaliinoja :) niitä me käytetään!! suosittelen ostaa vaipat käytettynä ja osa uusina(jos varaa) tai tsi vaippoja :)

-Makuasioita-

Kiitokset tiedoista. Olen ihan urpo näissä vaippa-asioissa ja en tiedä edes mitä kaikkea on olemassa... jossain joku vaan kehui noita fuzzy bunz taskuvaippoja eli ajattelin käyttää sellaisia ehkä osaksi (mutta uusimmat mallit pestään 40 asteessa kuulemma... mitä en haluaisi). Siis tällaisia: http://www.vaippatalo.fi/cat/product_details.php?p=138 että eihän noihin mitään muuta tarvitse päälle mainoksen mukaan. Sisälle voi varmaan vaihdella sitä imumateriaalia miten vaan haluaa.

Voi olla että tuon lisäksi ompelen itse vaippasisuksia ja sitten ostan muutamat kuorivaipat mitkä pitää sen kosteuden. Mutta nuo taskuvaipat näyttävät kätevältä kestovaihtoehdolta MIESTÄ ajatellen koska mies ei varmasti ala kovin monimutkaisten riepujen kanssa taistelemaan...

No, mä tässä vielä perehdyn näihin vaippa-asioihin... aikaa on vielä reippaasti ennenkuin vaippapeppu puksahtaa ulos :)

• kommentti!
        ******* kirjoitti:

Kiitokset tiedoista. Olen ihan urpo näissä vaippa-asioissa ja en tiedä edes mitä kaikkea on olemassa... jossain joku vaan kehui noita fuzzy bunz taskuvaippoja eli ajattelin käyttää sellaisia ehkä osaksi (mutta uusimmat mallit pestään 40 asteessa kuulemma... mitä en haluaisi). Siis tällaisia: http://www.vaippatalo.fi/cat/product_details.php?p=138 että eihän noihin mitään muuta tarvitse päälle mainoksen mukaan. Sisälle voi varmaan vaihdella sitä imumateriaalia miten vaan haluaa.

Voi olla että tuon lisäksi ompelen itse vaippasisuksia ja sitten ostan muutamat kuorivaipat mitkä pitää sen kosteuden. Mutta nuo taskuvaipat näyttävät kätevältä kestovaihtoehdolta MIESTÄ ajatellen koska mies ei varmasti ala kovin monimutkaisten riepujen kanssa taistelemaan...

No, mä tässä vielä perehdyn näihin vaippa-asioihin... aikaa on vielä reippaasti ennenkuin vaippapeppu puksahtaa ulos :)

Minulla on niitä uusia Fuzzy Bunzeja ja pesen ne kyllä 60 asteessa. Niin moni muukin tekee. En tiedä onko se järkevää mutta hyvin ovat kestäneet. Jostain kuulin että pesulämpötila laskettiin 40 asteeseen Jenkkiläisiä varten (Fuzzyhan on jenkkiläinen tuote), niillä kun on ihan toisenlaiset pesukoneet kun meillä ja muutenkin ovat ylivarovaisia.

kommentti! kirjoitti:

Minulla on niitä uusia Fuzzy Bunzeja ja pesen ne kyllä 60 asteessa. Niin moni muukin tekee. En tiedä onko se järkevää mutta hyvin ovat kestäneet. Jostain kuulin että pesulämpötila laskettiin 40 asteeseen Jenkkiläisiä varten (Fuzzyhan on jenkkiläinen tuote), niillä kun on ihan toisenlaiset pesukoneet kun meillä ja muutenkin ovat ylivarovaisia.

Onko sulla paljonkin niitä fuzzyjä ja mitä olet muuten pitänyt?

Käsitin ettei valmistaja takaa "vedenpitävyyttä" jos niitä pesee 60 asteessa. Kumma että ennen ne kestivät sen... ehkä uusissa on eri materiaalit.

En usko että mitään kannattaa pestä 40 asteessa koska bakteerit ja sienet eivät kuole. Siinä on sitten peppu ihottumalla ja virtsatulehdus ja vaikka mitä...

Laskeskelin että jos teen toisenkin lapsen ja käytän fuzzyjä molemmilla vaikka kokoajan, tulee silti huomattavasti halvemmaksi kuin kertakäyttöiset. Fuzzyjä saa myös käytettynä, netistä bongasin edullisesti ;) tosin kiinnostaa ostaa ihan uutenakin iso satsi koska ne tosiaan kestänee toisellekin lapselle.

• kaikennäköisiä
        ******* kirjoitti:

Onko sulla paljonkin niitä fuzzyjä ja mitä olet muuten pitänyt?

Käsitin ettei valmistaja takaa "vedenpitävyyttä" jos niitä pesee 60 asteessa. Kumma että ennen ne kestivät sen... ehkä uusissa on eri materiaalit.

En usko että mitään kannattaa pestä 40 asteessa koska bakteerit ja sienet eivät kuole. Siinä on sitten peppu ihottumalla ja virtsatulehdus ja vaikka mitä...

Laskeskelin että jos teen toisenkin lapsen ja käytän fuzzyjä molemmilla vaikka kokoajan, tulee silti huomattavasti halvemmaksi kuin kertakäyttöiset. Fuzzyjä saa myös käytettynä, netistä bongasin edullisesti ;) tosin kiinnostaa ostaa ihan uutenakin iso satsi koska ne tosiaan kestänee toisellekin lapselle.

Minulla on kaikenlaisia vaippoja käytössä: muutama uusi Fuzzy Bunz, vanhoja enemmänkin, Mollavauvan AIO (jotka kestää ikuisuuden kuivua), Ipanat AIO (kuivuu nopeammin koska sisukset saa vedettyä ulos kuten taskuvaipassa mutta ovat kuitenkin kiinnitettynä itse vaippaan), Tilkkunekku taskuvaippoja ja Popolini sisävaippa kuori. Eniten tykkään taskuvaipoista ja niistä aio vaipoista joiden imut saa vedettyä ulos kuivumaan. Kaikki nämä vaipat istuvat hyvin tytöllä ja imevät hyvin eli ainoastaan kuivumisnopeuden takia suosin taskuja.

• sellainen..........
        ******* kirjoitti:

että jos asut jossain esim meillä pääkaupunkiseudulla on paljon asukaspuistoja niin meidän lähellä voi itse vaikuttaa, suunnitella ohjelmaa jos haluaa jotain ekstra "juttua" on mm. valokuvausta(joku tulee ottamaan) tai kirppistä jne.. niin sieltä voi myös esittää toiveen että haluaa jonkun tulevan esittelemään kestovaippoja!! tai sitten helsingin kierrätyskeskus tekee myös niitä esittely kierroksia kestovaippailusta ja kierrätyksestä ym... jos saa vaan mukavan poppoon kasaan, oon ollut siellä töissä ja niiltä sivuilta saa lisämatskuu

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      7
      2508
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      121
      1771
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      39
      1477
    4. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      123
      1446
    5. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      167
      1299
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      146
      1260
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      152
      1251
    8. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1198
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      59
      1138
    10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      53
      1029
    Aihe