Viikko hiljaista ?

hävettääkö skientoloogit?

Ku jäitte valheesta kiinni? ot ku on ihan muuta ku selittää.
dekkari paljasti taas teidän valheita.

27

855

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ceido

      Peljätään kovasti

    • ACD

      ...hiljaista on tällä palstalla. Toista on Scientologia-toimipisteiden kurssi- tai auditointihuoneissa, siellä on säpinää kun ihmiset kehittävät itseään opiskelemalla L. Ron Hubbardin materiaaleja tai pääsevät eroon vanhoista haavoistaan auditoinnissa. Emme koskaan ole aloillamme haaveilemassa paremmasta maailmasta, teemme sen.

      Aloita itse vaikka jostakin perusteoksesta.

      • Huhahhhei

        siinä uskossa, että joku palstalle sattumalta eksynyt ottaisi höpinäsi tosissaan, vai minkä ihmeen takia? Me molemmat tiedämme, että noissa Suomen sceidotoimipisteissä on vähän helvetin hiljaista. Ei se muuksi muutu vaikka kuinka selittelisi täällä päinvastaista.


      • rrraygun

        ...kertoisit jonkun viisauden sieltä perusteoksesta?


      • aikuisten oikeasti

        ensin opetella valehtelemaan tälläkin palstalle ?

        Tota nyt ei usko Erkkikään kun kaikki tietää Tikkurilan Dianetiikkakeskuksen sulkevan ovensa kun ei ole vuokria edes ajoissa maksettu.

        Linnut laulaa torillakin.


    • ACD

      ...seuraavat kaksi viikkoa keskustelisitte hiljaisuudesta. On aika hiljentyä.... :)

      • rrraygun

        ...silloin kun pitäisi alkaa puhua skientologiasta, scientologi haluaa olla hiljaa?


      • ACD
        rrraygun kirjoitti:

        ...silloin kun pitäisi alkaa puhua skientologiasta, scientologi haluaa olla hiljaa?

        ...Scientologiasta (ei skientologiasta, ethän kirjoita "skience fiktion'kaan") ei puhuta, vaan siinä tehdään asioita. Jos pysytyt keskittymään, sun ensimmäinen scientologinen tekosi on lukea jokin perusteos, muutoin kannattaa olla hiljaa ja kompuroida oman elämäsi parissa. Tule sitten kysymään neuvoja ja "hjelppinkiä", kun olet kyvykkääna henkilönä laittanut aineellisen maailmankaikkeuden mätkimään itses lommoja täyteen. Vaihtoehdot ovat vähissä. Muodissa oleva ateismi (totaali itsensä kieltäminen) ei tuota henkisiä tuloksia, eikä myöskään tee henkilöstä vastuullista olentoa. Täytyy olla "joku" ja Scientologian avulla voit löytää sen. Do you copy? :)


      • Äksä...
        ACD kirjoitti:

        ...Scientologiasta (ei skientologiasta, ethän kirjoita "skience fiktion'kaan") ei puhuta, vaan siinä tehdään asioita. Jos pysytyt keskittymään, sun ensimmäinen scientologinen tekosi on lukea jokin perusteos, muutoin kannattaa olla hiljaa ja kompuroida oman elämäsi parissa. Tule sitten kysymään neuvoja ja "hjelppinkiä", kun olet kyvykkääna henkilönä laittanut aineellisen maailmankaikkeuden mätkimään itses lommoja täyteen. Vaihtoehdot ovat vähissä. Muodissa oleva ateismi (totaali itsensä kieltäminen) ei tuota henkisiä tuloksia, eikä myöskään tee henkilöstä vastuullista olentoa. Täytyy olla "joku" ja Scientologian avulla voit löytää sen. Do you copy? :)

        Hyvin sanottu, mutta jotenkin mulla on vähän se tunne, että sä et suo oikein olevuutta ihmisille.

        Tuo ihmisten jatkuva lokerointi ja arviointi on vähintään kummallista. Oletko ihan oikeasti niin hyvä, että sinulla on varaa siihen?

        Ihminen on (ja maailmankaikkeus) kompleksinen systeemi, jossa osaset yrittävät olla vuorovaikutuksessa keskenään.

        Olen edelleen sitä mieltä, että scientologia toimii ja että sitä ei kannattaisi teilata ennen kuin on ottanut siitä itse selvää. Mutta vihjailla, että se olisi ainoa totuus ja tieto maailmassa, on suorastaan naurettavaa.

        Pyydän jo valmiiksi anteeksi, jos olen käsittänyt sinut väärin. Respect!


      • Huhahhhei
        Äksä... kirjoitti:

        Hyvin sanottu, mutta jotenkin mulla on vähän se tunne, että sä et suo oikein olevuutta ihmisille.

        Tuo ihmisten jatkuva lokerointi ja arviointi on vähintään kummallista. Oletko ihan oikeasti niin hyvä, että sinulla on varaa siihen?

        Ihminen on (ja maailmankaikkeus) kompleksinen systeemi, jossa osaset yrittävät olla vuorovaikutuksessa keskenään.

        Olen edelleen sitä mieltä, että scientologia toimii ja että sitä ei kannattaisi teilata ennen kuin on ottanut siitä itse selvää. Mutta vihjailla, että se olisi ainoa totuus ja tieto maailmassa, on suorastaan naurettavaa.

        Pyydän jo valmiiksi anteeksi, jos olen käsittänyt sinut väärin. Respect!

        pyydellä anteeksi, jottei palstan ûberhauptstürmsceido ala väsäämään sinusta crime reportia.


      • rrraygun
        ACD kirjoitti:

        ...Scientologiasta (ei skientologiasta, ethän kirjoita "skience fiktion'kaan") ei puhuta, vaan siinä tehdään asioita. Jos pysytyt keskittymään, sun ensimmäinen scientologinen tekosi on lukea jokin perusteos, muutoin kannattaa olla hiljaa ja kompuroida oman elämäsi parissa. Tule sitten kysymään neuvoja ja "hjelppinkiä", kun olet kyvykkääna henkilönä laittanut aineellisen maailmankaikkeuden mätkimään itses lommoja täyteen. Vaihtoehdot ovat vähissä. Muodissa oleva ateismi (totaali itsensä kieltäminen) ei tuota henkisiä tuloksia, eikä myöskään tee henkilöstä vastuullista olentoa. Täytyy olla "joku" ja Scientologian avulla voit löytää sen. Do you copy? :)

        "Scientologiasta (ei skientologiasta, ethän kirjoita "skience fiktion'kaan") ei puhuta"

        Mitä ideaa on olla keskustelupalsta scientologiasta (tiedelogia?), jos scientologiasta ei puhuta?
        Mitäs jos en jaksa lukea niitä perusteoksia? Mitä jos ne ovat mielestäni tylsiä ja mitäänsanomattomia? Entä jos tulen vihaiseksi kun luen niitä, mikä olisi mielestäsi seuraavaksi paras vaihtoehto? Kirjallisuuttahan on paljon ja uskontojakin/uskomuksiakin vaikka kuinka...

        "kannattaa olla hiljaa ja kompuroida oman elämäsi parissa"

        Noinko tosiaan?

        "Tule sitten kysymään neuvoja ja "hjelppinkiä", kun olet kyvykkääna henkilönä laittanut aineellisen maailmankaikkeuden mätkimään itses lommoja täyteen."

        "hjelppinkiä"? Mitä tuo tarkoittaa?
        Tarkoitatko että, koska en ole scientologi, olen materialistinen lahjaton, hengetön luuseri, joka sokeasti vain vahingoittaa ympäristöään, ei ikinä keskity, ei tee eikä ymmärrä mitään?

        " Vaihtoehdot ovat vähissä. Muodissa oleva ateismi (totaali itsensä kieltäminen) ei tuota henkisiä tuloksia, eikä myöskään tee henkilöstä vastuullista olentoa. Täytyy olla "joku" ja Scientologian avulla voit löytää sen. Do you copy?"

        Tavallaan, kopioinhan tekstisi tähän jotta voisin vastata sinulle paremmin.
        ateismi - teismi
        Uskotko sinä Jumalaan? Jos et, niin olet ateisti. Kannattaa vilkaista wikipediasta ateismin määritelmä. Siellä on joitakin tunnettujakin ateisteja. Ääliöitä kaikki tietty, vai? Usein ateistitkin uskovat joihinkin selittämättömiin asioihin. Onhan sinullakin se "joku".
        Vai onko scientologiassa Jumalaa?


      • rrraygun
        Äksä... kirjoitti:

        Hyvin sanottu, mutta jotenkin mulla on vähän se tunne, että sä et suo oikein olevuutta ihmisille.

        Tuo ihmisten jatkuva lokerointi ja arviointi on vähintään kummallista. Oletko ihan oikeasti niin hyvä, että sinulla on varaa siihen?

        Ihminen on (ja maailmankaikkeus) kompleksinen systeemi, jossa osaset yrittävät olla vuorovaikutuksessa keskenään.

        Olen edelleen sitä mieltä, että scientologia toimii ja että sitä ei kannattaisi teilata ennen kuin on ottanut siitä itse selvää. Mutta vihjailla, että se olisi ainoa totuus ja tieto maailmassa, on suorastaan naurettavaa.

        Pyydän jo valmiiksi anteeksi, jos olen käsittänyt sinut väärin. Respect!

        "Olen edelleen sitä mieltä, että scientologia toimii"

        Aika monikin asia toimii, mutta millä tavalla? Millä tavalla scientologia toimii? Tuleeko siitä hyvä olo? Musiikin kuuntelustakin tulee hyvä olo. Paitsi jos on niitä ihmisiä, jotka ei ikinä kuuntele mitään musiikkia. Seuraavan kerran kun ostat niitä scientologia-kirjoja Amerikasta, niin mieti tarkoin sydämessäsi, jos sittenkin ostaisit itsellesi jonkin soittimen, esim. sähköurut. Ja divarista halvalla jotakin luettavaa, esim. Aino Kallaksen runoja tai kirjastosta ilmaiseksi luettavaa ja kuunneltavaa...


      • Äksä...
        rrraygun kirjoitti:

        "Olen edelleen sitä mieltä, että scientologia toimii"

        Aika monikin asia toimii, mutta millä tavalla? Millä tavalla scientologia toimii? Tuleeko siitä hyvä olo? Musiikin kuuntelustakin tulee hyvä olo. Paitsi jos on niitä ihmisiä, jotka ei ikinä kuuntele mitään musiikkia. Seuraavan kerran kun ostat niitä scientologia-kirjoja Amerikasta, niin mieti tarkoin sydämessäsi, jos sittenkin ostaisit itsellesi jonkin soittimen, esim. sähköurut. Ja divarista halvalla jotakin luettavaa, esim. Aino Kallaksen runoja tai kirjastosta ilmaiseksi luettavaa ja kuunneltavaa...

        "Millä tavalla scientologia toimii? Tuleeko siitä hyvä olo?"

        Kun tunnet itsesi paremmin, opit tekemään oikeita valintoja elämässäsi. Ja se tuntuu hyvältä.


      • Häijy Psyko
        Äksä... kirjoitti:

        "Millä tavalla scientologia toimii? Tuleeko siitä hyvä olo?"

        Kun tunnet itsesi paremmin, opit tekemään oikeita valintoja elämässäsi. Ja se tuntuu hyvältä.

        >>Kun tunnet itsesi paremmin, opit tekemään oikeita valintoja elämässäsi. Ja se tuntuu hyvältä.


      • Äksä...
        Häijy Psyko kirjoitti:

        >>Kun tunnet itsesi paremmin, opit tekemään oikeita valintoja elämässäsi. Ja se tuntuu hyvältä.

        Huonoja valintoja on mahdollisesti tehty jo ENNEN scientologiaa. Ja niiden korjaaminen vie aikansa. Kehitys on ikuista. Sitäpaitsi, kun ihminen "löytää" itsensä ja muuttaa sen mukaisesti elämäänsä, se ei välttämättä aina miellytä entistä ympäristöä. Heidän mielestään valinnat saattavat olla vääriä ja ristiriitoja syntyy. Syy ei kuitenkaan ole scientologian.


      • Huhahhhei
        Äksä... kirjoitti:

        Huonoja valintoja on mahdollisesti tehty jo ENNEN scientologiaa. Ja niiden korjaaminen vie aikansa. Kehitys on ikuista. Sitäpaitsi, kun ihminen "löytää" itsensä ja muuttaa sen mukaisesti elämäänsä, se ei välttämättä aina miellytä entistä ympäristöä. Heidän mielestään valinnat saattavat olla vääriä ja ristiriitoja syntyy. Syy ei kuitenkaan ole scientologian.

        scientologia on mielestäsi täydellistä, mutta sitä harrastavat ihmiset eivät ole täydellisiä?

        Ei tarvitse vastata.


      • rrraygun
        Äksä... kirjoitti:

        Huonoja valintoja on mahdollisesti tehty jo ENNEN scientologiaa. Ja niiden korjaaminen vie aikansa. Kehitys on ikuista. Sitäpaitsi, kun ihminen "löytää" itsensä ja muuttaa sen mukaisesti elämäänsä, se ei välttämättä aina miellytä entistä ympäristöä. Heidän mielestään valinnat saattavat olla vääriä ja ristiriitoja syntyy. Syy ei kuitenkaan ole scientologian.

        Vihjaatko että scientologian avulla löytää itsensä? Voiko mielestäsi itsensä löytää ilman scientologiaa? Eikö se ole vähän huono aika liittyä johonkin niin epämääräiseen kuin scientologia, silloin kun on itse hukassa? Scientologiassa kun ei tunnu olevan mitään selkeitä opinkappaleita, eikä teiltä heru edes yhtään vastauksia siihen mitä se scientologia on. Ikäänkuin ette itsekään tietäisi. Te vain hoette että se toimii se toimii...? Tai olette hiljaa.
        Ehkä juuri scientologian maineen takia entinen ympäristö ei ymmärrä, ei niinkään sen takia että haluat muuttua. Varsinkin jos ennen liittymistäsi olet ollut hukassa...


      • Äksä...
        rrraygun kirjoitti:

        Vihjaatko että scientologian avulla löytää itsensä? Voiko mielestäsi itsensä löytää ilman scientologiaa? Eikö se ole vähän huono aika liittyä johonkin niin epämääräiseen kuin scientologia, silloin kun on itse hukassa? Scientologiassa kun ei tunnu olevan mitään selkeitä opinkappaleita, eikä teiltä heru edes yhtään vastauksia siihen mitä se scientologia on. Ikäänkuin ette itsekään tietäisi. Te vain hoette että se toimii se toimii...? Tai olette hiljaa.
        Ehkä juuri scientologian maineen takia entinen ympäristö ei ymmärrä, ei niinkään sen takia että haluat muuttua. Varsinkin jos ennen liittymistäsi olet ollut hukassa...

        "Voiko mielestäsi itsensä löytää ilman scientologiaa?"

        Mielestäni voi.

        " Eikö se ole vähän huono aika liittyä johonkin niin epämääräiseen kuin scientologia, silloin kun on itse hukassa?"
        Mielestäni kyllä. Jos on aivan hukassa, ei pitäisi liittyä. Jos on kiinnostunut itsestään ja itsensä kehittämisestä, on ajatus hyvä.

        "eikä teiltä heru edes yhtään vastauksia siihen mitä se scientologia on"

        Scientologiasta on todella paljon infoa internetissä. Virallisilla sivuilla on kerrottu todella paljon. Ja pettyneet ovat kantaneet oman kortensa kekoon. Tälläkin palstalla ovat scientologit alussa yrittäneet keskustella, mutta heidät on teilattu niin täysin, etteivät enää viitsi tähän roskaan osallistua. Luulisin. Perusajatus on, että jos ihmisellä ei energia riitä parin kirjan lukemiseen, ei se luultavasti riitä myöskään sillalla etenemiseen. Siihen joutuu kuitenkin panostamaan jonkin verran.

        "Ehkä juuri scientologian maineen takia entinen ympäristö ei ymmärrä"

        Ehkä näin. Mutta eikö aikuisella ihmisellä ole oikeus omaan elämäänsä? Minä ainakin uskon niin.


      • rrraygun
        Äksä... kirjoitti:

        "Voiko mielestäsi itsensä löytää ilman scientologiaa?"

        Mielestäni voi.

        " Eikö se ole vähän huono aika liittyä johonkin niin epämääräiseen kuin scientologia, silloin kun on itse hukassa?"
        Mielestäni kyllä. Jos on aivan hukassa, ei pitäisi liittyä. Jos on kiinnostunut itsestään ja itsensä kehittämisestä, on ajatus hyvä.

        "eikä teiltä heru edes yhtään vastauksia siihen mitä se scientologia on"

        Scientologiasta on todella paljon infoa internetissä. Virallisilla sivuilla on kerrottu todella paljon. Ja pettyneet ovat kantaneet oman kortensa kekoon. Tälläkin palstalla ovat scientologit alussa yrittäneet keskustella, mutta heidät on teilattu niin täysin, etteivät enää viitsi tähän roskaan osallistua. Luulisin. Perusajatus on, että jos ihmisellä ei energia riitä parin kirjan lukemiseen, ei se luultavasti riitä myöskään sillalla etenemiseen. Siihen joutuu kuitenkin panostamaan jonkin verran.

        "Ehkä juuri scientologian maineen takia entinen ympäristö ei ymmärrä"

        Ehkä näin. Mutta eikö aikuisella ihmisellä ole oikeus omaan elämäänsä? Minä ainakin uskon niin.

        Yritin ottaa selvää scientologiasta. Wikipedia tarjosi hyvin tietoa. Eli scientologia on siis kehitetty korvaavaksi hoidoksi psykologian ja psykiatrian tilalle (ja niitä vastaan). Vai?

        Katsoin myös scientologien omilta sivuilta, jotka olivat täynnä psykologisia hurmuri-videoita scientologiasta täynnä hyviä arvoja, muttei niinkään selkeää tietoa sen opeista. Jotain epämääräistä niistä valheenpaljastuskoneista. Enkä oikein ymmärrä yrittääkö scientologia olla uskonto uskontojen joukossa vai jokin minkä voi liittää mihin tahansa uskontoon. Käsitin kuitenkin niin että scientologian mukaan kaikki uskonnot ovat oikeita valintoja ja scientologia on vain yksi niistä. Vai?

        Käsitin myös että jos haluan ruveta scientologiksi, täytyy minun ensin etsiä jokin vika itsestäni ja sitten unohtaa/korjata se vika scientologian(?) ja itsekehun avulla.

        Tuntuu että tämä scientologia sopiikin parhaiten juuri mielisairauksista kärsiville ja narkomaaneille. scientologiaan tutustuminenhan alkaa kuin AA-kerhoihin ja sitten puhutaan tuntemattomalle tyypille omasta elämästä ja yritetään parantaa omat pahat tavat.
        En vain ymmärrä miksi sen seassa pitää puhua uskonnosta, jos sillä ei kerran ole mitään väliä? Ja totta on, että scientologian oppeihin on tavattoman vaikeaa keskittyä. Ne ovat niin pirun tylsiä ja mitäänsanomattomia.


      • Dekkari.
        Äksä... kirjoitti:

        "Voiko mielestäsi itsensä löytää ilman scientologiaa?"

        Mielestäni voi.

        " Eikö se ole vähän huono aika liittyä johonkin niin epämääräiseen kuin scientologia, silloin kun on itse hukassa?"
        Mielestäni kyllä. Jos on aivan hukassa, ei pitäisi liittyä. Jos on kiinnostunut itsestään ja itsensä kehittämisestä, on ajatus hyvä.

        "eikä teiltä heru edes yhtään vastauksia siihen mitä se scientologia on"

        Scientologiasta on todella paljon infoa internetissä. Virallisilla sivuilla on kerrottu todella paljon. Ja pettyneet ovat kantaneet oman kortensa kekoon. Tälläkin palstalla ovat scientologit alussa yrittäneet keskustella, mutta heidät on teilattu niin täysin, etteivät enää viitsi tähän roskaan osallistua. Luulisin. Perusajatus on, että jos ihmisellä ei energia riitä parin kirjan lukemiseen, ei se luultavasti riitä myöskään sillalla etenemiseen. Siihen joutuu kuitenkin panostamaan jonkin verran.

        "Ehkä juuri scientologian maineen takia entinen ympäristö ei ymmärrä"

        Ehkä näin. Mutta eikö aikuisella ihmisellä ole oikeus omaan elämäänsä? Minä ainakin uskon niin.

        ...

        "Scientologiasta on todella paljon infoa internetissä. Virallisilla sivuilla on kerrottu todella paljon. Ja pettyneet ovat kantaneet oman kortensa kekoon. Tälläkin palstalla ovat scientologit alussa yrittäneet keskustella, mutta heidät on teilattu niin täysin, etteivät enää viitsi tähän roskaan osallistua. Luulisin. Perusajatus on, että jos ihmisellä ei energia riitä parin kirjan lukemiseen, ei se luultavasti riitä myöskään sillalla etenemiseen. Siihen joutuu kuitenkin panostamaan jonkin verran. "

        Kummasti teistä scientologeista tulee mykkiä,kun pitäisi keskustella avoimesti scientologiasta. Te kyllä kiljutte avoimuutta ja ymmärrystä,mutta vain jos te scientologit saatte sitä käyttää....

        Todellisempi syy siihen,miksi scientologi ei "uskonsa sisällöstä" suostu puhumaan löytyy tästä allaminitusta tekstistä,joka on suoraan heidän oppikirjastaan:

        Scientologin laki

        Scientologina sitoudun noudattamaan Scientologian lakia kaikkien yhteiseksi hyväksi.

        1.
        En lausu yhtään halventavaa sanaa lehdistölle,yleisölle tai preclearille kenestäkään toisesta scientologista,ammattimaisesta organisaatiostamme tai tähän tieteeseen kiinteästi liittyvistä henkilöistä, enkä kuuntele näistä mitää halventavaa keneltäkään.
        En myöskään saata ketään tällaista henkilöä vaaraan.

        2.
        Käytän parhaan kykyni mukaan kaikkea, mitä tiedän Scientologiasta parantaakseni precleareja, ryhmiä ja maailmaa.

        3.
        Kieltäydyn hyväksymästä prosessointiin yhtäkään preclearia tai ryhmää, jota rehellisesti en usko voivani auttaa ja kieltäydyn vastaanottamasta näiltä rahaa.

        4.
        Estän kaikkien voimieni mukaan ketään käyttämästä tai halventamasta Scientologiaa vahingollisiin tarkoituksiin.

        5.
        Estän Scientologian käyttöä muiden tuotteiden mainostamiseen.

        6.
        Koetan estää Scientologian solvaamista lehdistössä

        7.
        Käytän Scientologiaa suurimmaksi hyödyksi suurimmalle määrälle dynaamikkoja.

        8.
        Prosessoin ja koulutan moitteettomasti huostaani uskottuja opiskelijoita tai ihmisiä ja pidän hyvää järjestystä.

        9.
        Kieltäydyn kertomasta preclearini henkilökohtaisia salaisuuksia.

        10.
        En antaudu sopimattomiin väittelyihin Scientologiasta siitä tietämättömien ihmisten kanssa.

        11.
        Pidättäydyn täydellisesti keskustelemasta toisen auditoijan preclearin tapauksesta kyseisen preclearin kanssa tai hänen kuultensa.

        Tämän jälkeen lienee turha scientologien selitellä avoimmuuttaan....

        D :)


      • Huhhahhei
        rrraygun kirjoitti:

        Yritin ottaa selvää scientologiasta. Wikipedia tarjosi hyvin tietoa. Eli scientologia on siis kehitetty korvaavaksi hoidoksi psykologian ja psykiatrian tilalle (ja niitä vastaan). Vai?

        Katsoin myös scientologien omilta sivuilta, jotka olivat täynnä psykologisia hurmuri-videoita scientologiasta täynnä hyviä arvoja, muttei niinkään selkeää tietoa sen opeista. Jotain epämääräistä niistä valheenpaljastuskoneista. Enkä oikein ymmärrä yrittääkö scientologia olla uskonto uskontojen joukossa vai jokin minkä voi liittää mihin tahansa uskontoon. Käsitin kuitenkin niin että scientologian mukaan kaikki uskonnot ovat oikeita valintoja ja scientologia on vain yksi niistä. Vai?

        Käsitin myös että jos haluan ruveta scientologiksi, täytyy minun ensin etsiä jokin vika itsestäni ja sitten unohtaa/korjata se vika scientologian(?) ja itsekehun avulla.

        Tuntuu että tämä scientologia sopiikin parhaiten juuri mielisairauksista kärsiville ja narkomaaneille. scientologiaan tutustuminenhan alkaa kuin AA-kerhoihin ja sitten puhutaan tuntemattomalle tyypille omasta elämästä ja yritetään parantaa omat pahat tavat.
        En vain ymmärrä miksi sen seassa pitää puhua uskonnosta, jos sillä ei kerran ole mitään väliä? Ja totta on, että scientologian oppeihin on tavattoman vaikeaa keskittyä. Ne ovat niin pirun tylsiä ja mitäänsanomattomia.

        Virallisen uskonnon status=verovapaus. Siksi.


      • Äksä...
        rrraygun kirjoitti:

        Yritin ottaa selvää scientologiasta. Wikipedia tarjosi hyvin tietoa. Eli scientologia on siis kehitetty korvaavaksi hoidoksi psykologian ja psykiatrian tilalle (ja niitä vastaan). Vai?

        Katsoin myös scientologien omilta sivuilta, jotka olivat täynnä psykologisia hurmuri-videoita scientologiasta täynnä hyviä arvoja, muttei niinkään selkeää tietoa sen opeista. Jotain epämääräistä niistä valheenpaljastuskoneista. Enkä oikein ymmärrä yrittääkö scientologia olla uskonto uskontojen joukossa vai jokin minkä voi liittää mihin tahansa uskontoon. Käsitin kuitenkin niin että scientologian mukaan kaikki uskonnot ovat oikeita valintoja ja scientologia on vain yksi niistä. Vai?

        Käsitin myös että jos haluan ruveta scientologiksi, täytyy minun ensin etsiä jokin vika itsestäni ja sitten unohtaa/korjata se vika scientologian(?) ja itsekehun avulla.

        Tuntuu että tämä scientologia sopiikin parhaiten juuri mielisairauksista kärsiville ja narkomaaneille. scientologiaan tutustuminenhan alkaa kuin AA-kerhoihin ja sitten puhutaan tuntemattomalle tyypille omasta elämästä ja yritetään parantaa omat pahat tavat.
        En vain ymmärrä miksi sen seassa pitää puhua uskonnosta, jos sillä ei kerran ole mitään väliä? Ja totta on, että scientologian oppeihin on tavattoman vaikeaa keskittyä. Ne ovat niin pirun tylsiä ja mitäänsanomattomia.

        En ollut huomannut, että täällä oli kysymyksiä.

        "Eli scientologia on siis kehitetty korvaavaksi hoidoksi psykologian ja psykiatrian tilalle (ja niitä vastaan). Vai? "

        Kun olin aktiivinen scientologiassa, minulle opetettiin, ettei scientologialla ole mitään tekemistä psykiatrian ja psykologian kanssa.

        "Käsitin kuitenkin niin että scientologian mukaan kaikki uskonnot ovat oikeita valintoja ja scientologia on vain yksi niistä. Vai? "

        Pretty much oikein. Mutta scientologia ei ole vain yksi uskonto muiden joukossa. Se on uuden ajan uskonto, jonka avulla voi oppia paremmin ymmärtämään omaa uskontoaan - mikä se sitten onkin. Siksi kirkosta eroaminen ei ole tarpeellista.

        "Käsitin myös että jos haluan ruveta scientologiksi, täytyy minun ensin etsiä jokin vika itsestäni "

        Väärin ja oikein. Jos sinusta löytyy jotain parannettavaa, voit scientologian avulla yrittää kehittää itseäsi. Mutta jos olet täydellinen, niin ainahan voit etsiä vikaa toisista?!:P

        "Tuntuu että tämä scientologia sopiikin parhaiten juuri mielisairauksista kärsiville ja narkomaaneille."

        Väärin. Näitä ihmisiä ei hyväksytä palveluihin. Puhun nyt kirkosta. Narconon on eri asia.

        "En vain ymmärrä miksi sen seassa pitää puhua uskonnosta, jos sillä ei kerran ole mitään väliä?"

        Henkisyydellä on väliä. Scientologiassa uskotaan jumalaan, mutta siitä ei puhuta juuri lainkaan. Syy siihen on, että ihmisen tietoisuustaso ei vielä tällä hetkellä ole riittävä sitä ymmärtämään. Tärkeämpää on siis nostaa tietoisuustasoaan.

        "scientologian oppeihin on tavattoman vaikeaa keskittyä. Ne ovat niin pirun tylsiä ja mitäänsanomattomia."

        Siinä tapauksessa olisi ihan järkevää etsiä juttuja, jotka kiinnostavat. Eikö?


      • rrraygun
        Äksä... kirjoitti:

        En ollut huomannut, että täällä oli kysymyksiä.

        "Eli scientologia on siis kehitetty korvaavaksi hoidoksi psykologian ja psykiatrian tilalle (ja niitä vastaan). Vai? "

        Kun olin aktiivinen scientologiassa, minulle opetettiin, ettei scientologialla ole mitään tekemistä psykiatrian ja psykologian kanssa.

        "Käsitin kuitenkin niin että scientologian mukaan kaikki uskonnot ovat oikeita valintoja ja scientologia on vain yksi niistä. Vai? "

        Pretty much oikein. Mutta scientologia ei ole vain yksi uskonto muiden joukossa. Se on uuden ajan uskonto, jonka avulla voi oppia paremmin ymmärtämään omaa uskontoaan - mikä se sitten onkin. Siksi kirkosta eroaminen ei ole tarpeellista.

        "Käsitin myös että jos haluan ruveta scientologiksi, täytyy minun ensin etsiä jokin vika itsestäni "

        Väärin ja oikein. Jos sinusta löytyy jotain parannettavaa, voit scientologian avulla yrittää kehittää itseäsi. Mutta jos olet täydellinen, niin ainahan voit etsiä vikaa toisista?!:P

        "Tuntuu että tämä scientologia sopiikin parhaiten juuri mielisairauksista kärsiville ja narkomaaneille."

        Väärin. Näitä ihmisiä ei hyväksytä palveluihin. Puhun nyt kirkosta. Narconon on eri asia.

        "En vain ymmärrä miksi sen seassa pitää puhua uskonnosta, jos sillä ei kerran ole mitään väliä?"

        Henkisyydellä on väliä. Scientologiassa uskotaan jumalaan, mutta siitä ei puhuta juuri lainkaan. Syy siihen on, että ihmisen tietoisuustaso ei vielä tällä hetkellä ole riittävä sitä ymmärtämään. Tärkeämpää on siis nostaa tietoisuustasoaan.

        "scientologian oppeihin on tavattoman vaikeaa keskittyä. Ne ovat niin pirun tylsiä ja mitäänsanomattomia."

        Siinä tapauksessa olisi ihan järkevää etsiä juttuja, jotka kiinnostavat. Eikö?

        "Kun olin aktiivinen scientologiassa, minulle opetettiin, ettei scientologialla ole mitään tekemistä psykiatrian ja psykologian kanssa."

        Kysyin onko se kehitetty niiden tilalle ei niiden tueksi.

        "Se on uuden ajan uskonto, jonka avulla voi oppia paremmin ymmärtämään omaa uskontoaan - mikä se sitten onkin."

        Esim. kristityt uskovat että on vain yksi jumala. Scientologia uskoo siis mihin tahansa. Silloinhan scientologia on kristinuskon vastainen.
        Voiko satanistikin ruveta scientologiksi? Entä noidat? Ilmeisesti ateistit eivät pääse?

        "Näitä ihmisiä ei hyväksytä palveluihin"

        Miten te tunnistatte psykopaatin tai narsistin, kun kaikki psykologiset opinnotkin ovat periaatteessa poissuljettuja. Vai onko sientologia sellainen bisnesmiesten uskonto? Eihän siihen köyhillä ole edes varaa. Hah.

        "Jos sinusta löytyy jotain parannettavaa, voit scientologian avulla yrittää kehittää itseäsi."

        Voisiko scientologia tehdä minusta paremman kitaristin? Olen aika huono soittamaan kitaraa. Vai auttaisiko se jos soittaisin sitä päivittäin? Mihin tarvitsen scientologiaa kehittyäkseni jossain? Miksen voi vain päättää, että alan nyt opiskelemaan tai opettelemaan jotain ja sitten tehdä niin?

        "Mutta jos olet täydellinen, niin ainahan voit etsiä vikaa toisista?!"

        Noinko scientologiassa opetetaan? Etsimään vikoja toisista? Niinkö täydellinen ihminen tekisi?

        "Scientologiassa uskotaan jumalaan, mutta siitä ei puhuta juuri lainkaan. Syy siihen on, että ihmisen tietoisuustaso ei vielä tällä hetkellä ole riittävä sitä ymmärtämään. Tärkeämpää on siis nostaa tietoisuustasoaan."

        Ai, milläs tasolla sitä pitää olla, että alkaa ymmärtämään Jumalaa? Noustaanko scientologiassa Jumalan tasolle? Jos uskot Jumalaan, niin kuinka voit ajatella, että ihminen voisi joskus ymmärtää Jumalaa, joka on luonut kaiken kuten sinut ja kehosi, kaikki sen bakteerit, tämän planeetan ja avaruuden sen ympärillä sekä kaiken henkisen, kuten sielusi?
        Aikaisemminhan sanoit, että kaikki uskonnot kelpaavat scientologialle. Kannattaisi ehkä joskus puhua Jumalasta, voisitte tosin huomata olevanne eri seurakuntaa kaikki. Tai sitten kaikki ateisteja. Joka tapauksessa, scientologia siis uskoo ettei heidän oppinsa ole Jumalan sanaa vaan "jotain". Eikä Jumalaa siis pidä edes miettiä, koska ymmärrys ei riitä.

        "Siinä tapauksessa olisi ihan järkevää etsiä juttuja, jotka kiinnostavat. Eikö?"

        Kyllä scientologia kiinnostaa, mutta sen opit vain eivät kiinnosta. Ne ovat niin toivottoman hengettömiä tekstejä. Sellaisia listoja maailmanparannushankkeista voisi kirjoittaa kuka vain. Pienet lapsetkin toivovat että maailmasta loppuisi sodat ja lähes kaikki muutkin. Mitä erikoista siinä on jos scientologian nettisivut niin sanoo? Sehän on aika hyvää mainosta. Muita asioita ei voikaan mainostaa yhtä vuolaasti kuin uskontoa. Mitään ei sitäpaitsi kerrota suoraan noilla sivuilla, vaan sanotaan, että scientologiassa tehdään sitä ja tätä, scientologit tahtovat tätä ja tätä. Kaikesta käytännöistä ja itse "opista" ollaan ihan hiljaa.

        Scientologiassa kiinnostaa myös itse scientologit. Te olette kaikki niin tärähtänyttä porukkaa.


      • Häijy Psyko
        Äksä... kirjoitti:

        Huonoja valintoja on mahdollisesti tehty jo ENNEN scientologiaa. Ja niiden korjaaminen vie aikansa. Kehitys on ikuista. Sitäpaitsi, kun ihminen "löytää" itsensä ja muuttaa sen mukaisesti elämäänsä, se ei välttämättä aina miellytä entistä ympäristöä. Heidän mielestään valinnat saattavat olla vääriä ja ristiriitoja syntyy. Syy ei kuitenkaan ole scientologian.

        >>Huonoja valintoja on mahdollisesti tehty jo ENNEN scientologiaa. Ja niiden korjaaminen vie aikansa.>Kehitys on ikuista.>Sitäpaitsi, kun ihminen "löytää" itsensä ja muuttaa sen mukaisesti elämäänsä, se ei välttämättä aina miellytä entistä ympäristöä.>Heidän mielestään valinnat saattavat olla vääriä ja ristiriitoja syntyy. Syy ei kuitenkaan ole scientologian.


      • Operating Thetan
        Dekkari. kirjoitti:

        ...

        "Scientologiasta on todella paljon infoa internetissä. Virallisilla sivuilla on kerrottu todella paljon. Ja pettyneet ovat kantaneet oman kortensa kekoon. Tälläkin palstalla ovat scientologit alussa yrittäneet keskustella, mutta heidät on teilattu niin täysin, etteivät enää viitsi tähän roskaan osallistua. Luulisin. Perusajatus on, että jos ihmisellä ei energia riitä parin kirjan lukemiseen, ei se luultavasti riitä myöskään sillalla etenemiseen. Siihen joutuu kuitenkin panostamaan jonkin verran. "

        Kummasti teistä scientologeista tulee mykkiä,kun pitäisi keskustella avoimesti scientologiasta. Te kyllä kiljutte avoimuutta ja ymmärrystä,mutta vain jos te scientologit saatte sitä käyttää....

        Todellisempi syy siihen,miksi scientologi ei "uskonsa sisällöstä" suostu puhumaan löytyy tästä allaminitusta tekstistä,joka on suoraan heidän oppikirjastaan:

        Scientologin laki

        Scientologina sitoudun noudattamaan Scientologian lakia kaikkien yhteiseksi hyväksi.

        1.
        En lausu yhtään halventavaa sanaa lehdistölle,yleisölle tai preclearille kenestäkään toisesta scientologista,ammattimaisesta organisaatiostamme tai tähän tieteeseen kiinteästi liittyvistä henkilöistä, enkä kuuntele näistä mitää halventavaa keneltäkään.
        En myöskään saata ketään tällaista henkilöä vaaraan.

        2.
        Käytän parhaan kykyni mukaan kaikkea, mitä tiedän Scientologiasta parantaakseni precleareja, ryhmiä ja maailmaa.

        3.
        Kieltäydyn hyväksymästä prosessointiin yhtäkään preclearia tai ryhmää, jota rehellisesti en usko voivani auttaa ja kieltäydyn vastaanottamasta näiltä rahaa.

        4.
        Estän kaikkien voimieni mukaan ketään käyttämästä tai halventamasta Scientologiaa vahingollisiin tarkoituksiin.

        5.
        Estän Scientologian käyttöä muiden tuotteiden mainostamiseen.

        6.
        Koetan estää Scientologian solvaamista lehdistössä

        7.
        Käytän Scientologiaa suurimmaksi hyödyksi suurimmalle määrälle dynaamikkoja.

        8.
        Prosessoin ja koulutan moitteettomasti huostaani uskottuja opiskelijoita tai ihmisiä ja pidän hyvää järjestystä.

        9.
        Kieltäydyn kertomasta preclearini henkilökohtaisia salaisuuksia.

        10.
        En antaudu sopimattomiin väittelyihin Scientologiasta siitä tietämättömien ihmisten kanssa.

        11.
        Pidättäydyn täydellisesti keskustelemasta toisen auditoijan preclearin tapauksesta kyseisen preclearin kanssa tai hänen kuultensa.

        Tämän jälkeen lienee turha scientologien selitellä avoimmuuttaan....

        D :)

        >>Kummasti teistä scientologeista tulee mykkiä,kun pitäisi keskustella avoimesti scientologiasta. Te kyllä kiljutte avoimuutta ja ymmärrystä,mutta vain jos te scientologit saatte sitä käyttää.... >1.
        En lausu yhtään halventavaa sanaa lehdistölle,yleisölle tai preclearille kenestäkään toisesta scientologista,ammattimaisesta organisaatiostamme tai tähän tieteeseen kiinteästi liittyvistä henkilöistä, enkä kuuntele näistä mitää halventavaa keneltäkään.
        En myöskään saata ketään tällaista henkilöä vaaraan.>2.
        Käytän parhaan kykyni mukaan kaikkea, mitä tiedän Scientologiasta parantaakseni precleareja, ryhmiä ja maailmaa.>3.
        Kieltäydyn hyväksymästä prosessointiin yhtäkään preclearia tai ryhmää, jota rehellisesti en usko voivani auttaa ja kieltäydyn vastaanottamasta näiltä rahaa.>4.
        Estän kaikkien voimieni mukaan ketään käyttämästä tai halventamasta Scientologiaa vahingollisiin tarkoituksiin.>5.
        Estän Scientologian käyttöä muiden tuotteiden mainostamiseen.>6.
        Koetan estää Scientologian solvaamista lehdistössä>7.
        Käytän Scientologiaa suurimmaksi hyödyksi suurimmalle määrälle dynaamikkoja.>8.
        Prosessoin ja koulutan moitteettomasti huostaani uskottuja opiskelijoita tai ihmisiä ja pidän hyvää järjestystä.>9.
        Kieltäydyn kertomasta preclearini henkilökohtaisia salaisuuksia.>10.
        En antaudu sopimattomiin väittelyihin Scientologiasta siitä tietämättömien ihmisten kanssa.>11.
        Pidättäydyn täydellisesti keskustelemasta toisen auditoijan preclearin tapauksesta kyseisen preclearin kanssa tai hänen kuultensa.>Tämän jälkeen lienee turha scientologien selitellä avoimmuuttaan....


      • Äksä...
        rrraygun kirjoitti:

        "Kun olin aktiivinen scientologiassa, minulle opetettiin, ettei scientologialla ole mitään tekemistä psykiatrian ja psykologian kanssa."

        Kysyin onko se kehitetty niiden tilalle ei niiden tueksi.

        "Se on uuden ajan uskonto, jonka avulla voi oppia paremmin ymmärtämään omaa uskontoaan - mikä se sitten onkin."

        Esim. kristityt uskovat että on vain yksi jumala. Scientologia uskoo siis mihin tahansa. Silloinhan scientologia on kristinuskon vastainen.
        Voiko satanistikin ruveta scientologiksi? Entä noidat? Ilmeisesti ateistit eivät pääse?

        "Näitä ihmisiä ei hyväksytä palveluihin"

        Miten te tunnistatte psykopaatin tai narsistin, kun kaikki psykologiset opinnotkin ovat periaatteessa poissuljettuja. Vai onko sientologia sellainen bisnesmiesten uskonto? Eihän siihen köyhillä ole edes varaa. Hah.

        "Jos sinusta löytyy jotain parannettavaa, voit scientologian avulla yrittää kehittää itseäsi."

        Voisiko scientologia tehdä minusta paremman kitaristin? Olen aika huono soittamaan kitaraa. Vai auttaisiko se jos soittaisin sitä päivittäin? Mihin tarvitsen scientologiaa kehittyäkseni jossain? Miksen voi vain päättää, että alan nyt opiskelemaan tai opettelemaan jotain ja sitten tehdä niin?

        "Mutta jos olet täydellinen, niin ainahan voit etsiä vikaa toisista?!"

        Noinko scientologiassa opetetaan? Etsimään vikoja toisista? Niinkö täydellinen ihminen tekisi?

        "Scientologiassa uskotaan jumalaan, mutta siitä ei puhuta juuri lainkaan. Syy siihen on, että ihmisen tietoisuustaso ei vielä tällä hetkellä ole riittävä sitä ymmärtämään. Tärkeämpää on siis nostaa tietoisuustasoaan."

        Ai, milläs tasolla sitä pitää olla, että alkaa ymmärtämään Jumalaa? Noustaanko scientologiassa Jumalan tasolle? Jos uskot Jumalaan, niin kuinka voit ajatella, että ihminen voisi joskus ymmärtää Jumalaa, joka on luonut kaiken kuten sinut ja kehosi, kaikki sen bakteerit, tämän planeetan ja avaruuden sen ympärillä sekä kaiken henkisen, kuten sielusi?
        Aikaisemminhan sanoit, että kaikki uskonnot kelpaavat scientologialle. Kannattaisi ehkä joskus puhua Jumalasta, voisitte tosin huomata olevanne eri seurakuntaa kaikki. Tai sitten kaikki ateisteja. Joka tapauksessa, scientologia siis uskoo ettei heidän oppinsa ole Jumalan sanaa vaan "jotain". Eikä Jumalaa siis pidä edes miettiä, koska ymmärrys ei riitä.

        "Siinä tapauksessa olisi ihan järkevää etsiä juttuja, jotka kiinnostavat. Eikö?"

        Kyllä scientologia kiinnostaa, mutta sen opit vain eivät kiinnosta. Ne ovat niin toivottoman hengettömiä tekstejä. Sellaisia listoja maailmanparannushankkeista voisi kirjoittaa kuka vain. Pienet lapsetkin toivovat että maailmasta loppuisi sodat ja lähes kaikki muutkin. Mitä erikoista siinä on jos scientologian nettisivut niin sanoo? Sehän on aika hyvää mainosta. Muita asioita ei voikaan mainostaa yhtä vuolaasti kuin uskontoa. Mitään ei sitäpaitsi kerrota suoraan noilla sivuilla, vaan sanotaan, että scientologiassa tehdään sitä ja tätä, scientologit tahtovat tätä ja tätä. Kaikesta käytännöistä ja itse "opista" ollaan ihan hiljaa.

        Scientologiassa kiinnostaa myös itse scientologit. Te olette kaikki niin tärähtänyttä porukkaa.

        Istu alas. Vedä syvään henkeä. Aloitetaan:

        "Kun olin aktiivinen scientologiassa, minulle opetettiin, ettei scientologialla ole mitään tekemistä psykiatrian ja psykologian kanssa."
        "Kysyin onko se kehitetty niiden tilalle ei niiden tueksi. "

        Ei kumpaakaan. Scientologi on buddhalaisen veli/sisar ja taolaisen serkku. Tämä tieto oli kirjattuna myös ensimmäiseen What is Scientology -kirjaan. Toki tiedän, että scientologit vastustavat psykiatrian autoritaarista tapaa määritellä, mikä on tervettä ja mikä ei.

        "Scientologia uskoo siis mihin tahansa. Silloinhan scientologia on kristinuskon vastainen.
        Voiko satanistikin ruveta scientologiksi? Entä noidat? Ilmeisesti ateistit eivät pääse? "

        Scientologia hyväksyy kenet tahansa. Jos jotkut eivät hyväksy scientologiaa, se on heidän asiansa. Myös ateistit voivat olla scientologeja. Internetissä eräs Peter A OT7 kertoi aina olleensa ateisti.

        Tämä on myös yksi syy, miksi scientologit eivät mielellään puhu "tapauksestaan" toisten kanssa. Kaikki ovat niin erilaisia.

        "Miten te tunnistatte psykopaatin tai narsistin, kun kaikki psykologiset opinnotkin ovat periaatteessa poissuljettuja. Vai onko sientologia sellainen bisnesmiesten uskonto? Eihän siihen köyhillä ole edes varaa. Hah."

        Noh, en tiedä tunnistetaanko aina. Sceidoista löytyy narsisteja tosi paljon. Se on myönnettävä.

        "Mutta jos olet täydellinen, niin ainahan voit etsiä vikaa toisista?!"
        "Noinko scientologiassa opetetaan? Etsimään vikoja toisista? Niinkö täydellinen ihminen tekisi? "

        Jätit pois loppuun kirjoittamani :P -merkin. Sen piti ilmaista, että lause oli ironiaa. Valitettavasti totta toinen puoli.

        "Voisiko scientologia tehdä minusta paremman kitaristin?"

        Ehdottomasti. Sinähän olet ihminen? Tikkurilasta löytyy tietääkseni ihan virallinen musiikin opettaja ja tällä palstalla on mainostettu toista. He varmaan osaisivat kertoa asiasta paremminkin.

        "Miksen voi vain päättää, että alan nyt opiskelemaan tai opettelemaan jotain ja sitten tehdä niin? "

        Tottakai voit. Itseasiassa poikani (ei ole scientologi) kieltäytyi lapsena soittotunneista. Hän sanoi, että osaa jo. Koin sen hieman ylimieliseksi, mutta niin vain hän opetteli kitaran, kosketinsoittimet ja saksofonin, perusti bändin ja on tosi hyvä. Aika harvinaista, mutta mahdollista.

        "Ai, milläs tasolla sitä pitää olla, että alkaa ymmärtämään Jumalaa? Noustaanko scientologiassa Jumalan tasolle? "

        Suoraan kysymykseen suora vastaus: Jumalaa voi ymmärtää tasolla 4000. Scientologian clear on taso 4.0. Tavallinen hyvinvoiva kaduntallaaja on tasolla 2-3. Joten revi siitä.
        (Ref. Dynamics and the Tone Scale, 1952 by LRH)

        Scientologiassa ei palvota jumalaa. Siinä etsitään totuutta. Nämä kaksi eivät ole ristiriidassa.

        "Pienet lapsetkin toivovat että maailmasta loppuisi sodat ja lähes kaikki muutkin. Mitä erikoista siinä on jos scientologian nettisivut niin sanoo? "

        Ei paljon mitään. Mutta hyvä auditointi-istunto poistaa KONKREETTISESTI syitä sotaan, rikollisuuteen jne.

        "Scientologiassa kiinnostaa myös itse scientologit. Te olette kaikki niin tärähtänyttä porukkaa. "

        Kiitos. (I think). Olemme siis onnistuneet tekemään sinuun vaikutuksen? Mitäpä muuta tällainen pieni tallaaja uskaltaisi toivoakaan? Vähän huomiota. Kiitos.

        Mutta oikeastaan NYT PÄÄSTIIN ASIAAN. Olet siis kiinnostunut tietämään, miksi scientologit ovat niin tärähtäneitä, että ovat kiinnostuneita jostain niin typerästä kuin scientologia. TÄSTÄ OLET SIIS KIINNOSTUNUT. Siinähän sinulle on työsarkaa kerrakseen. Kyllä siinä tutkimuksessa yksi elämä menee kevyesti.

        Peace and respect!


      • Äksä...
        Häijy Psyko kirjoitti:

        >>Huonoja valintoja on mahdollisesti tehty jo ENNEN scientologiaa. Ja niiden korjaaminen vie aikansa.>Kehitys on ikuista.>Sitäpaitsi, kun ihminen "löytää" itsensä ja muuttaa sen mukaisesti elämäänsä, se ei välttämättä aina miellytä entistä ympäristöä.>Heidän mielestään valinnat saattavat olla vääriä ja ristiriitoja syntyy. Syy ei kuitenkaan ole scientologian.

        "Onko tämä siis tulkittavissa niin, että elämässään huonoja valintoja tehneet ihmiset ajautuvat scientologian pariin? "

        Sen voi tulkita siten, että kaikki ihmiset ovat joskus tehneet huonoja valintoja. Scientologian mukaan jotkut huonot valinnat saattavat olla
        menneissä elämissäkin. Ja joskus tilanne voi olla niin kinkkinen, että valittavana on vain kahdesta huonosta vaihtoehdosta se vähemmän huono.

        "Tai sitten ei. Monet ihmiset jäävät polkemaan paikoilleen. Mikäli henkilö on mukana scientologiassa esimerkiksi 20 vuotta, eikä mitään kehitystä ..."

        Mistä päättelet, ettei mitään kehitystä ole tapahtunut?

        "Humanistina uskon ihmiseen. Ihmisyyteen kuuluu myös empatia. Kun näet jonkun käyttäytyvän itsetuhoisesti, polttavan sillat takanaan, lopettavan luottamukselliset ihmissuhteensa ja syytävän omaisuutensa lapsellisuuksiin, joista ei hänelle ole minkäänlaista hyötyä, etkö silloin ystävänä katso asiaksesi puuttua asiaan? Kun kyseessä on rahastava verenimijäkultti, jonka ainoa todellinen tarkoitus on voiton maksimointi ja hyvä ystäväsi on vaarassa joutua moisen paskasakin saaliiksi kyse ei ole enää "entisen ympäristön miellyttämisestä". "

        Sorry. Kuulostaa todella kamalalta, mutta en voi ottaa kantaa siihen, koska minulta puuttuu kokemus ja tieto.

        Olin SeaOrgissa, eikä kukaan koskaan ollut kimpussani enkä itse ollut koskaan kenenkään kimpussa. Suomen scientologitkaan eivät ole olleet kimpussani, vaan aivan ystävällisiä.

        Näkökulmani on siis rajoittunut. Valitan.

        "Vaan kenen syy silloin on? Kun ihminen kokeilee huumeita ja joutuu niihin nalkkiin, onko syy huumeiden, ihmisen itsensä vai huolestuneiden ystävien? Huumeiden käyttö on valinta. Niin myös scientologia."

        Syy ei ole kenenkään ja syy on meidän kaikkien. Maailmassa ei vallitse tasa-arvo ja kaikilla ei ole vapaata tahtoa. Valinta on siis ihmisen, mutta se ei aina ole vapaa. Tämä on minun mielipiteeni ja tästä ovat varmasti monet scientologit kanssani eri mieltä. Mutta monet tiedeihmiset ovat kanssani samaa mieltä. Kun ihminen on riittävän syvällä shitissä, ei valinta ole enää vapaa.

        Peace and respect sinullekin!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1756
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1663
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      14
      1448
    4. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1131
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1128
    6. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1120
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1096
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1081
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      5
      1062
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1050
    Aihe