Onko kenelläkään kokemusta 300EDC sarjan Volvosta. Ainakin näkyy olevan Targoissa ja monissa muissa veneissä. Melutaso, kulutus, savutus, huollettavuus ja kestävyys jne.
Volvo Penta Kad 300
19
6908
Vastaukset
- arskaw
No on niissä ollut ainakin kansivikoja eli öljyt ja vedet menee sekaisin,lisäksi volvojen kytkinlauhdutin on vuotanut,(prässätty malli)
- Ville
Kovista puristuspaineista johtuen mäntävikoja (mäntiä halki) on ollut aika uusissakin kompurakoneissa. Mutta keskimäärin varmaan hyviä koneita. Itse ostaisin kyllä mieluummin uuden D6:sen koska siinä iskuitilavuus reippaasti suurempi ja viritysaste näin alhaisempi.
- Vertailija
Uusi D6 on aika paljon kalliimpi ja runsas sata kiloa painavampi ja hieman isompikin. Molemmat moottorit ovat jatkossakin tuotannossa ilmeisesti.
- pyöriikö sittenkään
ennemmin mercruiserin 300:n tai yanmarin.
- Anonyymi
Näin vuosien jälkeen on hauska todeta, että kaikki ym. vastaukset oli paskaa. Ei ole tullut yhtään 300:n rikkinäistä kantta vastaan. Ei haljenneita mäntiä. Haljenneita mäntiä on kyllä runsaasti D4 ja D6 koneissa. Mahle on korjannut designin ja uudet kestää. D4 ja D6 koneita on olut rusnsaasti korjattavana. Koneistajayrittäjänä näkee siis totuuden. Itse olen yllättänyt miten heikkoja Mercruiserin V8 dieselit 7,4 l tilsvuudella on verrattuna vanhaan Volvon 3.6l jakeluauton moottori konseptiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin vuosien jälkeen on hauska todeta, että kaikki ym. vastaukset oli paskaa. Ei ole tullut yhtään 300:n rikkinäistä kantta vastaan. Ei haljenneita mäntiä. Haljenneita mäntiä on kyllä runsaasti D4 ja D6 koneissa. Mahle on korjannut designin ja uudet kestää. D4 ja D6 koneita on olut rusnsaasti korjattavana. Koneistajayrittäjänä näkee siis totuuden. Itse olen yllättänyt miten heikkoja Mercruiserin V8 dieselit 7,4 l tilsvuudella on verrattuna vanhaan Volvon 3.6l jakeluauton moottori konseptiin.
Olen ajellut pari kautta ja 100 h vm. 2003 Kadilla, ei mitään ongelmia vaikka mittarissa on reilut 1000h.
Anonyymi kirjoitti:
Olen ajellut pari kautta ja 100 h vm. 2003 Kadilla, ei mitään ongelmia vaikka mittarissa on reilut 1000h.
Mikä vuoksi pitää kaivaa esiin16 vuotta sitten esitetty aloitus ? Anonyymi kenties ollut osallisena ketjussa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin vuosien jälkeen on hauska todeta, että kaikki ym. vastaukset oli paskaa. Ei ole tullut yhtään 300:n rikkinäistä kantta vastaan. Ei haljenneita mäntiä. Haljenneita mäntiä on kyllä runsaasti D4 ja D6 koneissa. Mahle on korjannut designin ja uudet kestää. D4 ja D6 koneita on olut rusnsaasti korjattavana. Koneistajayrittäjänä näkee siis totuuden. Itse olen yllättänyt miten heikkoja Mercruiserin V8 dieselit 7,4 l tilsvuudella on verrattuna vanhaan Volvon 3.6l jakeluauton moottori konseptiin.
Onko tosiaan Mercruiserilla 7,4 litrainen diisel ? Bensakone kyllä löytyy, ja ne ei ole heikkoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko tosiaan Mercruiserilla 7,4 litrainen diisel ? Bensakone kyllä löytyy, ja ne ei ole heikkoja.
7.3 L diesel V8, 444 jenkeistä. olisi mielenkiintoista kuulla, mikä niissä on ollut heikkoa?
- Anonyymi
torrelaine kirjoitti:
Mikä vuoksi pitää kaivaa esiin16 vuotta sitten esitetty aloitus ? Anonyymi kenties ollut osallisena ketjussa?
Anonyymi, joka kaivoi esiin tämän on minä. Luin tuon aikanaan ja valitsin veneeni moottoriksi D6 DPH-A vetolaiteella. Se osottautui aivan paskaksi. 1 kpl puoli moottori 3 kpl vetolaitetta. Vaihdoin tilalle 300 D-tronicin. Vetolaite toimii hienosti, mutta moottorin suuttimet on vikaantuneet useasti. Luulin, että 7,3 l V8 toimisi maailman tappiin.
Veljeni vene on kaksi vuotta vanhempi ja siinä on tuo ketjun alussa parjattu Kad 300. Se on toiminut hienosti.
Erona meillä on se, että veljeni on huoltanut moottorinsa aina itse. Minä taas olen joutunut tyytymään merkkiliikkeen huoltoihin,
Täällä on siis paljon Essonbaari tietäjiä. Esim. Kad 300 mallissa ei ole kytkinlauhdutinta.
- Anonyymi
KAD 44/300 on muuten hyviä ja kestäviä koneita, mutta v:mäinen suunnittelun kukkanen on venttiilien säädön vaikeus, kun joutuu purkamaan kaikki polttoaineputket ja muuta pultattua irti, jotta olisi mahdollista avata ventiilikoneiston kansi. Lisäksi ihan käsittämätön suositus tehdä tämä operaatio 200 tunin välein. Usein varmasti laiminlyöty tämä säätö/tarkastus.
Toinen omituinen suunnittelun kukka on öljynvaihto, koneeseen jää aina paskasta öljyä kokemukseni ja kuulopuheiden mukaan 1-3 litraa imemällä öljytikun reiästä. Harvalla kove peti rakenettu, niin että tuolle propulle pääsisi.
Hyvällä huollolla voi päästä hyville tunneille, yhdellä tutulla jo noin 6000 tuntia ilman suurempia ongelmia.- Anonyymi
Tuttu homma. Eka kerran tuo oli vähän haastavaa 41B ja KAD43 malleihin tottuneena. Teen venttiilien säädön 3 vuoden välein samalla, kun vaihdan pakkasnesteet. Haastavinta venttiilien säädössä on sen T-palan oikein säätäminen, joka painaa venttiileitä.
Minulla on KAD44B toisessa veneessä ja toisessa on KAD300.
Säätämiseen kuluu asiallisesti tehtynä muine huoltoineen 4-5 tuntia aurinkoisessa kevätilmassa.
Olet oikeassa siinä, että venttilien säätö laiminlyödää usein.
Eräs keskimoottoriveneilijä ihmetteli mulle Hangossa, miten minun KAD44 käy niin pehmeästi.
Hänen KAMD44 moottorinsa oli huollettu vuosittain ja sillä oli ajettu n.1500h. Venttiilen säädöstä oli useita laskuja, mutta suutinputkista ja venttilikopan ruuveista ei löytynyt työkalun jälkiä. Jäänyt siis tekemättä.
Uudemmissa AQAD 41A:ta uudemmissa 41-300 malleissa ei ole tuota proppua. Öljyn imuputken viereen kiinnitetty pikkuputki on sen verran ylhäällä, että se ei tyhjennä öljypohjaa kunnolla. Etenkin jos vene on esim. pukeilla siten, että keula on nokillaan vesilinjaan nähden. Tuolloin kone on nokillaan ja öljyä jää sisään reilusti. KAD44 ja KAD300 moottoreissa on laturin vieressä lohkoon kiinnitetty musta öljyn erotin, johon tulee kiinni huohotusputket. Jos tuon irrottaa lohkosta, sen reiästä saa sisään imuletkun, jolla saa öljyt pois riittävän hyvin.
6000 h on jo hyvä saavutus KAD300:lle. Ilmeisesti osaavan veneilijän käsissä. - Anonyymi
En usko!!!
- Anonyymi
En usko.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuttu homma. Eka kerran tuo oli vähän haastavaa 41B ja KAD43 malleihin tottuneena. Teen venttiilien säädön 3 vuoden välein samalla, kun vaihdan pakkasnesteet. Haastavinta venttiilien säädössä on sen T-palan oikein säätäminen, joka painaa venttiileitä.
Minulla on KAD44B toisessa veneessä ja toisessa on KAD300.
Säätämiseen kuluu asiallisesti tehtynä muine huoltoineen 4-5 tuntia aurinkoisessa kevätilmassa.
Olet oikeassa siinä, että venttilien säätö laiminlyödää usein.
Eräs keskimoottoriveneilijä ihmetteli mulle Hangossa, miten minun KAD44 käy niin pehmeästi.
Hänen KAMD44 moottorinsa oli huollettu vuosittain ja sillä oli ajettu n.1500h. Venttiilen säädöstä oli useita laskuja, mutta suutinputkista ja venttilikopan ruuveista ei löytynyt työkalun jälkiä. Jäänyt siis tekemättä.
Uudemmissa AQAD 41A:ta uudemmissa 41-300 malleissa ei ole tuota proppua. Öljyn imuputken viereen kiinnitetty pikkuputki on sen verran ylhäällä, että se ei tyhjennä öljypohjaa kunnolla. Etenkin jos vene on esim. pukeilla siten, että keula on nokillaan vesilinjaan nähden. Tuolloin kone on nokillaan ja öljyä jää sisään reilusti. KAD44 ja KAD300 moottoreissa on laturin vieressä lohkoon kiinnitetty musta öljyn erotin, johon tulee kiinni huohotusputket. Jos tuon irrottaa lohkosta, sen reiästä saa sisään imuletkun, jolla saa öljyt pois riittävän hyvin.
6000 h on jo hyvä saavutus KAD300:lle. Ilmeisesti osaavan veneilijän käsissä.Entä jos sataa ja aurinko ei paista,kauanko silloin menee aikaa?
mikä vetari tässä oli vakiona perässä, 300:ssa, DP-G?
- Anonyymi
Jep, dp-g
- Anonyymi
Heikkoja ovat,kannattaa välttää,jos joku muu merkki olisi saatavilla.
- Anonyymi
No,kerroppa muumerki, jolla on sama teho ja paino?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä913120Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2991757Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461627- 901450
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4051447Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4041341Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21199Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381103Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun343952Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden270928