Ajatelin myös kantaa korteni kekoon tässä keskustelupalstalla.
Olen uskossa. Välillä mulla on hirveän raskas olo ja sellainen tunne, etten ole huoneessa yksin. Ilma on painostava ja saatanan olemus on koko ajan mielessäni.
Olin poikakaverin luona yötä. Koko yön olin heräillyt ja tuntenut, että meitä on kolmaskin täällä. Poikaystävä meni kuudeks töihin ja laitoin itselleni kellon herättämään seittämäks. En saanut unta, kun koo ajan tunsin että joku ylimääräinen on läsnä. Lopulta sanoin, että kierrä vaan saatana. Et sä saa mitään mulle tehtyä.
Ja välittömästi herätyskello soi puoli tuntia liian aikaisin. Silloin otin kimpsuni ja kampsuni ja lähdin kämpältä pois.
herätys
6
939
Vastaukset
- lökölkölk
olisko aika unohtaa nuo hömpötykset ja ajatella terveellä järjellä. koin itse tuon "kolmannen henkilön" läsnäolon kun muutin uuteen kämppään, vaan tunne hävisi, kun kotiuduin sinne. kyse olikin vaan oman pääkopan sisällä kasvaneesta jännityksestä.
tais olla poikaystävän moka tuo herätyskello eikä haamun. - mamabeard
uskovalla on Jeesuksessa auktoriteetti henkivaltoihin nähden; sinun ei tarvitse pelätä niitä, ne pelkäävät sinua. Ei itsesi vaan Jeesuksen voiman tähden, jonka Hän on antanut omiensa käytettäväksi. Mutta tämä auktoriteetti on kokonaan riippuvainen Jeesuksesta eikä sitä voida käyttää omien mielitekojen vaan Hengen mukaan. Jos ja kun tahdomme valinnoissamme kunnioittaa Häntä, silloin Hän myös toimii elämässämme: annamme itsemme Hänelle ja Hän antaa itsensä (läsnäolonsa) meille. Niin helppoa se on...
Vihollinen vain tekeytyy mahtavammaksi mitä onkaan että uskovan huomio kiinnittyisi Jeesuksesta johonkin muualle ja ettet tulisi tietoiseksi auktoriteetista mikä sinulla on ja käyttäisi sitä rohkeasti!
Tästä Jeesuksen olemuksen ja nimen kunnioittamisesta eli pyhittämisestä niin että tahdomme elää Hänen mielensä mukaista elämää...
Kirjoitat:
> Lopulta sanoin, että kierrä vaan saatana. Et sä saa mitään mulle tehtyä. <
Yksi asia mietityttää... Sanot olevasi uskossa, ja sitten: olin poikakaverini luona yötä. Vaikka nukkuisittekin eri vuoteissa, se on silti itsensä altistamista kiusauksille eikä ole hyvä esimerkki toisille nuorille uskoville eikä muutenkaan maailmassa, jossa uskovan kuuluu olla valona ja näyttää oikeaa tietä. Ei ole kyse ainoastaan jostain ulkokohtaisesta esimerkillisyydestä vaan Pyhän Hengen voimasta ihmisen elämässä.
Tottelemattomuus avaa uskovan elämässä portin viholliselle ja tavallaan antaa sille juridisen (laillisen) oikeuden kiusata... Haureus erityisesti johtaa uskonnollisiin vääristymiin ym. Seksi on kauneimpia ihmiselle annettuja lahjoja ja suuri rikkaus toteutuessaan oikealla paikallaan. Kun seksuaalisuutta toteutetaan ulkopuolella Jumalan hyvän suunnitelman joudutaan väistämättä tekemisiin vihollisen kanssa, altistutaan sen vaikutuksille: haureuden henki on eksyttäväinen henki (Hoosea 4:12 ja 5:4) koska sillä on pääsy syvälle tunne-elämän kerrostumiin.
Opeta tätä toisillekin niin voit olla siunauksen välikappale.
Toivon sinulle kaikkea hyvää.
[email protected]- koiraukko
entä jos ei ole uskovainen ja huomaa sen "ylimääräisen" olennon tai hengen huoneessa?
turha kai sitä on jeesusta huudella sillon jos kerta ei usko?
vai uskooko automaattisesti tietämättään jeesukseen jos uskoo sillä hetkellä saatanan olevan huoneessa?
käsittääkseni ei voi uskoa vain toiseen.... - mamabeard
koiraukko kirjoitti:
entä jos ei ole uskovainen ja huomaa sen "ylimääräisen" olennon tai hengen huoneessa?
turha kai sitä on jeesusta huudella sillon jos kerta ei usko?
vai uskooko automaattisesti tietämättään jeesukseen jos uskoo sillä hetkellä saatanan olevan huoneessa?
käsittääkseni ei voi uskoa vain toiseen....vaistonvarainen usko Jeesukseen - siis usko johonkin korkeampaan hyvään jota voitaisiin sanoa vaikka Jumalaksi, vaikka ei osaisikaan sanoa häntä Jumalaksi eikä Jeesukseksi - uskoa todelliseen Jeesukseen? Ei ole, ei ainakaan sellaista että Hänen voimansa ja auktoriteettinsa olisi henkilön käytettävissä.
Oikeastaan sana "usko" voi olla vähän harhaanjohtavakin, ainakin jos juututaan sanan merkitykseen "uskoa" mikä tarkoittaa ajatusmaailman tapahtumaa, järjellistä uskomista. Kristillisessä mielessä ei ole kyse ainoastaan uskomisesta vaan kyse on yhteydestä, suhteesta ja asenteesta; kahden persoonan - ihmisen ja Jumalan - kiinteästä suhteesta. Raamatun alkukielessä uskoa tarkoittava sana sisältää merkityksen "luottaa". Kyse on nimenomaan sellaisesta luottamuksesta mikä on elävää ja toimivaa suhdetta Häneen, johon luotetaan. Kristillinen usko on siis pohjimmiltaan elämää vuorovaikutussuhteessa ja dialogissa Jumalan kanssa, johon on saatu yhteys ja jota opitaan tuntemaan Jeesuksen kautta. Tässä suhteessa toteutuu hengellinen auktoriteetti ja voittoasema pahoja henkiä kohtaan, koska nuo henget tiedostavat Jeesuksen aseman.
Jos ajatellaan ulkokohtaista uskomista, siis uskomista josta puuttuu yhteys ja todellinen suhde Jumalaan, niin se ei ole kristillistä uskoa vaan pelkkää totenapitämistä. Oletetaan tai pidetään totena että Jumala ja/tai Jeesus on olemassa. Uudessa testamentissa on tällaisesta uskosta maininta että se hyödytöntä: riivaajatkin (pahat henget) uskovat samalla tavalla eli tietävät että Jeesus on todellinen.
Ainoastaan Jeesuksen vastaanottaminen omaksi Herrakseen ja Vapahtajakseen syntien anteeksipyytämisen kautta "synnyttää ihmisen uudesti" niin että hänestä tulee jotain mitä hän ei ole aikaisemmin ollut, Jumalan lapsi. Tämä tapahtuma on Jumalan teko ja salattu prosessi ihmisen sisimmässä, mutta varmasti toteutuu siellä missä ollaan rehellisiä ja suostutaan ilman omia ehtoja löytämään totuus, antautumaan avoimesti Hänelle.
Tämä ei silti tarkoita etteikö Jumala voisi auttaa jokaista ihmistä - niitäkin jotka eivät ole Hänen lapsiaan ja joilla ei siis ole Jeesuksen voittoasemaa itsessään. Tällaisen ihmisen ei kyllä pitäisi alkaa nuhdella ja käskeä pahoja henkiä Jeesuksen nimessä, koska hänellä ei ole sellaiseen valtuuksia - esimerkkinä Skeuaan pojat Uudessa testamentissa; nämä näkivät Jeesuksen nimen voiman opetuslasten elämässä ja alkoivat käyttää samaa nimeä pahoja henkiä vastaan kuin jotakin maagista taikasanaa tai mantraa, mutta joutuivat pahasti tappiolle. Jos ei tunne Jeesusta omakohtaisena Vapahtajanaan ja Herranaan eikä ole selvillä hengellisistä asioista mutta joutuu äkkinäiseen tilanteeseen missä tarvitaan apua, on hyvä huutaa Jumalan - tuntemattoman Jumalan - puoleen, siis Hänen puoleensa jonka olemassaoloon ehkä vaistovaraisesti uskoo vaikkei Häntä tunnekaan.
Ja hyvä oikein juttu on, jos ymmärtää pyytää: Jeesus, jos Sinä olet olemassa, auta minua ja ratkaise tämä tilanne!
Tästä sanotaan Raamatussa jotenkin siihen tapaan, että "hädän päivänä huuda minua avuksi ja minä tahdon auttaa sinua" ja sitten lisätään, että "sinun pitää myös kunnioittaa minua".
Kun Jumalan apu vastauksena hätähuutoon tai rukoukseen ilmestyy, olisi sitten hyvä olla rehellinen ja nöyrtyä etsimään Häntä, että haluaa oppia tuntemaan Hänet joka auttoi, löytää elävän ja toimivan yhteyden todelliseen Jumalaan.
Liian usein toimimme kuin lapsi joka on kiinnostunut isästä vain isän tekojen, hänen antamansa avun ja lahjojen vuoksi, mutta emme ole kiinnostuneet hänestä itsestään. Haluamme kyllä pyytää kaikenlaista ja odotamme että Jumala auttaisi - mutta onko meillä kunnioitusta Häntä kohtaan niin että haluamme oppia tuntemaan Hänen luonteensa ja ajattelunsa, toimintatapansa ja periaatteet mitkä Hän on asettanut? Onko Jeesus vain "välttämätön paha" suojeluksen ja siunauksen saamiseksi - olemme kiinnostuneet suojeluksesta, siunauksesta ja johdatuksesta, mutta emme Hänestä itsestään?
Kuitenkin kaikki parhaatkin hengelliset lahjat ovat toisarvoisia Jeesuksen itsensä rinnalla. Vasta kun Hän on rakkautemme ensisijainen kohde ja sydäntemme Herra alkavat myös lahjat voimakkaasti toimia ja kristillisyys avautuu elämäksi joka on mielenkiintoista ja hedelmällistä. mamabeard kirjoitti:
vaistonvarainen usko Jeesukseen - siis usko johonkin korkeampaan hyvään jota voitaisiin sanoa vaikka Jumalaksi, vaikka ei osaisikaan sanoa häntä Jumalaksi eikä Jeesukseksi - uskoa todelliseen Jeesukseen? Ei ole, ei ainakaan sellaista että Hänen voimansa ja auktoriteettinsa olisi henkilön käytettävissä.
Oikeastaan sana "usko" voi olla vähän harhaanjohtavakin, ainakin jos juututaan sanan merkitykseen "uskoa" mikä tarkoittaa ajatusmaailman tapahtumaa, järjellistä uskomista. Kristillisessä mielessä ei ole kyse ainoastaan uskomisesta vaan kyse on yhteydestä, suhteesta ja asenteesta; kahden persoonan - ihmisen ja Jumalan - kiinteästä suhteesta. Raamatun alkukielessä uskoa tarkoittava sana sisältää merkityksen "luottaa". Kyse on nimenomaan sellaisesta luottamuksesta mikä on elävää ja toimivaa suhdetta Häneen, johon luotetaan. Kristillinen usko on siis pohjimmiltaan elämää vuorovaikutussuhteessa ja dialogissa Jumalan kanssa, johon on saatu yhteys ja jota opitaan tuntemaan Jeesuksen kautta. Tässä suhteessa toteutuu hengellinen auktoriteetti ja voittoasema pahoja henkiä kohtaan, koska nuo henget tiedostavat Jeesuksen aseman.
Jos ajatellaan ulkokohtaista uskomista, siis uskomista josta puuttuu yhteys ja todellinen suhde Jumalaan, niin se ei ole kristillistä uskoa vaan pelkkää totenapitämistä. Oletetaan tai pidetään totena että Jumala ja/tai Jeesus on olemassa. Uudessa testamentissa on tällaisesta uskosta maininta että se hyödytöntä: riivaajatkin (pahat henget) uskovat samalla tavalla eli tietävät että Jeesus on todellinen.
Ainoastaan Jeesuksen vastaanottaminen omaksi Herrakseen ja Vapahtajakseen syntien anteeksipyytämisen kautta "synnyttää ihmisen uudesti" niin että hänestä tulee jotain mitä hän ei ole aikaisemmin ollut, Jumalan lapsi. Tämä tapahtuma on Jumalan teko ja salattu prosessi ihmisen sisimmässä, mutta varmasti toteutuu siellä missä ollaan rehellisiä ja suostutaan ilman omia ehtoja löytämään totuus, antautumaan avoimesti Hänelle.
Tämä ei silti tarkoita etteikö Jumala voisi auttaa jokaista ihmistä - niitäkin jotka eivät ole Hänen lapsiaan ja joilla ei siis ole Jeesuksen voittoasemaa itsessään. Tällaisen ihmisen ei kyllä pitäisi alkaa nuhdella ja käskeä pahoja henkiä Jeesuksen nimessä, koska hänellä ei ole sellaiseen valtuuksia - esimerkkinä Skeuaan pojat Uudessa testamentissa; nämä näkivät Jeesuksen nimen voiman opetuslasten elämässä ja alkoivat käyttää samaa nimeä pahoja henkiä vastaan kuin jotakin maagista taikasanaa tai mantraa, mutta joutuivat pahasti tappiolle. Jos ei tunne Jeesusta omakohtaisena Vapahtajanaan ja Herranaan eikä ole selvillä hengellisistä asioista mutta joutuu äkkinäiseen tilanteeseen missä tarvitaan apua, on hyvä huutaa Jumalan - tuntemattoman Jumalan - puoleen, siis Hänen puoleensa jonka olemassaoloon ehkä vaistovaraisesti uskoo vaikkei Häntä tunnekaan.
Ja hyvä oikein juttu on, jos ymmärtää pyytää: Jeesus, jos Sinä olet olemassa, auta minua ja ratkaise tämä tilanne!
Tästä sanotaan Raamatussa jotenkin siihen tapaan, että "hädän päivänä huuda minua avuksi ja minä tahdon auttaa sinua" ja sitten lisätään, että "sinun pitää myös kunnioittaa minua".
Kun Jumalan apu vastauksena hätähuutoon tai rukoukseen ilmestyy, olisi sitten hyvä olla rehellinen ja nöyrtyä etsimään Häntä, että haluaa oppia tuntemaan Hänet joka auttoi, löytää elävän ja toimivan yhteyden todelliseen Jumalaan.
Liian usein toimimme kuin lapsi joka on kiinnostunut isästä vain isän tekojen, hänen antamansa avun ja lahjojen vuoksi, mutta emme ole kiinnostuneet hänestä itsestään. Haluamme kyllä pyytää kaikenlaista ja odotamme että Jumala auttaisi - mutta onko meillä kunnioitusta Häntä kohtaan niin että haluamme oppia tuntemaan Hänen luonteensa ja ajattelunsa, toimintatapansa ja periaatteet mitkä Hän on asettanut? Onko Jeesus vain "välttämätön paha" suojeluksen ja siunauksen saamiseksi - olemme kiinnostuneet suojeluksesta, siunauksesta ja johdatuksesta, mutta emme Hänestä itsestään?
Kuitenkin kaikki parhaatkin hengelliset lahjat ovat toisarvoisia Jeesuksen itsensä rinnalla. Vasta kun Hän on rakkautemme ensisijainen kohde ja sydäntemme Herra alkavat myös lahjat voimakkaasti toimia ja kristillisyys avautuu elämäksi joka on mielenkiintoista ja hedelmällistä.- sinä
että mua ei siunata jos oon poikakaverin luona yötä ja jos oon syntinen? sen kuvan tosta sai. jos se synnintekemisestä se siunaus on kiinni, eipä sitä sinullakaan silloin ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 656305
- 635689
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise1314768- 613967
- 143855
- 363277
- 693041
- 602884
- 772679
- 481995