OLEN TALO

KuunKeiju

Minä olen talo.
En ole mikään muhkea,
hieman suurta pienempi, soma.
Katto on harmaa,
ei sammaloitunut,
se on varmaa.
Harja ei ole kovin korkea,
mutta tilaa on hyvin ullakolle.
Ei se tyhjyyttä kumise,
ei jätetty ole hunningolle.
Ulkoverhoukseni yleisilme on siisti.
Osin koristeltukin,
kesällä kukkasin.
Maalipintaani täytyy silloin tällöin
paikoitellen kohentaa,
maalilla vähän paikata
julkisivua.
(Vain etelän puolelta.)
Porras sisätiloihini on matala
ja helppopääsyinen,
vain yksi askelma.
Nimilappua ei ovessani ole,
sisään pyrkivä tietää mihin on tulossa.
Ovikelloni
dingelidongeli
toimii aina,
paitsi ei palmusunnuntaina.
Kun oveni avautuu,
on edessä ensimmäinen ongelma.
Kuinka sytytetään valot?
Sytytykseni on vähän erikoinen.
Jos onnistut pääsemään eteistäni pidemmälle,
et ainakaan ole mikään kaupustelijapelle
tai helppoheikki, lääke olet
kaipaavalle sydämelle.
Sitten ihmettelet ääneen,
kuinka lämmitykseni toimii,
kun pattereita nääs nääs ei näy.
Voin viedä sinut takkani ääreen
ja näyttää kuinka koivuklapin käy,
kun tikun vie liki paperikääreen…
Ai jaa, tarkoititkin keskuslämmitystä.
Voin pitää vartin verran esitystä
siitä kuinka minut lämmitetään.
Toinen vartti menee,
kun kerron kuinka viilennetään...
Rakas, jos vielä tämänkin jälkeen
haluat astua peremmälle,
niin avaan kaikki huoneet,
on uskottava satupuheet
että rakkauden enkelit ovat sinut tuoneet
ja keijutalon lemmenjuoman juoneet…

11

328

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • runo64-1

      ...rinnassa,päättävin askelin
      kaikki kaipaus silmissä
      sisälle rakkauden taloon-sinuun.

      nyt on sokaistu ja lumottu olo runostasi.
      mahtavuudesta ei mitään kohtaa voi
      erikseen esille nostaa,
      samaa huikaisevaa lukuelämystä.
      no lämmitykset hymylytti.

      hienoa,hienoa hyvä kuunkeiju!!!

      • KuunKeiju

        tosi tärkeä osa talossa viihtymisessä tässä h***etin kylmässä maassa. Se ei kuules ole mikään naurun asia (hihihi).
        Kiitos silti että pidit ja kommentoit!


      • KuunKeiju kirjoitti:

        tosi tärkeä osa talossa viihtymisessä tässä h***etin kylmässä maassa. Se ei kuules ole mikään naurun asia (hihihi).
        Kiitos silti että pidit ja kommentoit!

        Osuin tähän runoosi..Hieno on.. Talosi on kerrassaan upea ja kuka tuleekaan sisään,on oikea ..hän löytää oven,valon ja lämmön ..asettuu aloilleen ja viihtyy,nauttii lämmöstä ja rauhasta..
        Mukavaa jatkoa päivääsi..t.Irkku


      • KuunKeiju
        irkku-37 kirjoitti:

        Osuin tähän runoosi..Hieno on.. Talosi on kerrassaan upea ja kuka tuleekaan sisään,on oikea ..hän löytää oven,valon ja lämmön ..asettuu aloilleen ja viihtyy,nauttii lämmöstä ja rauhasta..
        Mukavaa jatkoa päivääsi..t.Irkku

        kiitos paljon kiittämästä! Olin jo unohtanut koko runon, mutta näin kauan jälkeenpäin luettuna tuntuu yhtä todelta kuin alunperinkin...
        Oikein hyvää jatkoa itsellesikin, t. Keiju


    • Kauris-62

      upea runo,todellakin!

      • KuunKeiju

        ... kiitos! Terveisin Keiju


    • kaunista.,,

      wau

      • KuunKeiju

        ...kiitos, terveisin Keiju


    • Siitä edellisestäsi on jo aikaa että monta kuunkiertoa sitten
      kuin lumipyryäkin ja pakkasherrojakin.

      Kiva ns.nähdä Sinua täällä !

      Runosi herättää todella lukemaan kuin helppotajuista
      että tuntuu jopa huumoriakin olevan ja pikkuripaus
      toivoa lämmintä "kuplintaa".
      Ja tuolla kyllä tulet huomaamaan että millä asialla tulija
      mahdollisesti on ja tulee mutta hänen kyllä täytyy selvittää
      Sinun ehtosi kunnialla,jos aikoo lemmen juonnille tulla.

      Pirskatin piristävä runo Sinulta KuunKeiju ja älä nyt
      vaan heti katoa täältä.

      • KuunKeiju

        ... tosin runoilu on vähän jäänyt kaiken muun jalkoihin. Ehkä jonakin päivänä sitten taas. - Hauskaa oli, että tämä "ikivanha" runo pulpahti :D

        Ihmisen elämässä on erilaisia vaiheita, ja tällä hetkellä mielen täyttää niin moni muu seikka, että runosuoni ei oikein tahdo pulputa. Kommentointikaan ei jaksa innostaa, mutta luen kyllä ahkerasti palstan runoja, se ei sido eikä velvoita.

        Voi Dolan hyvin ja kiitos muistamisesta! T. Keiju


    • Tapiontytteli

      . Kas tässä on Runo josta lukija päättää missä onkaan juju
      Kun sisältää se Romantiikka. kyllä juu
      - Rakkauttako, no kyllä vain
      Huumoria, omaan itseen kohdistettua ironiaakin -ehkä ...hmm.....hivenen
      Vaan erotiikka, sitäkin näin löytyi yllin kyllin
      Sanaleikkein sisällössä lämmikkeiden säätelyissä
      Hieno, tykästyttävä runo
      Mahtavin oivallisin sanaleikein toteutettu
      Tässä runossa ei todellakaan ullakko tyhjyyttään kumise :))
      Uskon senkin, että talo on soma ja vain sieltä ......etelänpuolelta ......joskus
      Jotakin luvataankin -joku ”houkka” luulee ehkä,
      että helposti luvataan, vaan erehtyykin pahan kerran.
      Ensin pitää selvitellä enkelit ja lemmnjuomat
      - Nautittava -

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      659
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      271
      631
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      598
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      547
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      513
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      88
      438
    Aihe