Uusien ABC:den wc-tilat ovat avaria ja todella hyvin suunniteltu muutenkin, käyttäjän kannalta. Käytössä on vaahtosaippua, vettä tulee automaattisesti, paperia saa kättä heilauttamalla. Käsien pesun jälkeen ei tarvitse koskea enää mihinkään, mikä on hygienisuuden peruslähtökohta.
Sitten on näitä "äijien" suunnittelemia uusiakin huoltoasemia, jotka ovat muuten ihan siistejä, mutta wc-tilat on tsaarinajalta. Eli jo saippuateline on epähygieenisen näköinen, ja saippua ala-arvoista limaa. Vesihanaan pitää koskea, ennen kuin vettä tulee, sekin tietenkin kylmää. Sitten jokin kupinen pyyherulla, joka ei kunnolla toimi, tai hankala paperiteline. Lopuksi vielä mahdottoman kankea ovi, joka ei avaudu potkaisemalla, vaan käsillä täytyy koskea paskaseen ripaan. Se siitä käsienpesun hyödystä.
huoltoasemien wc-tilat
13
2501
Vastaukset
- Zabadak
Helvetin arkkitehdit, eivät osaa edes huoltarin saippuaa ostaa.
Potkittavia ovia enemmän!
RRRRÄYH! - ovettomat on
hyviä, ei tar itse käsiään liata oven kahvoihin.
Tilastojen mukaan vain 60 5 miehistä pesee kätensä lähtiessä.- Skujari
Fiksumpaa onkin pestä kädet ENNEN kusemista.
Pysyy heppi puhtaana.
- Rak.ins2
tiedä likaisesta huoltoasemasta mitään, ellet ole käynyt Vimpelin entisellä Essolla, vaihdettiin juuri kylttejä. Miesten puoli haisi karmealta. Onneksi oli vain pystyasiointi tarvetta. Lattiaa ei kai oltu pesty vuosiin, sillä niin pinttynyt se oli. Kahvio oli samaa tasoa. Kahvi oli kai seissyt koko päivän. Paikka kannattaa kiertää kaukaa, ellei halua kammoa. Onneksi olin vain ohikulkumatkalla. Toiste en paikkaan erehdy.
"Sitten on näitä "äijien" suunnittelemia uusiakin huoltoasemia, jotka ovat muuten ihan siistejä, mutta wc-tilat on tsaarinajalta. Eli jo saippuateline on epähygieenisen näköinen, ja saippua ala-arvoista limaa. Vesihanaan pitää koskea, ennen kuin vettä tulee, sekin tietenkin kylmää. Sitten jokin kupinen pyyherulla, joka ei kunnolla toimi, tai hankala paperiteline"- Helllewi
Itse olen näitä huoltsikoitakin siivonnut ja tiedän. Joissakin ei saa siivousfirma vaikuttaa näihin hygieniaratkaisuihin vaan laitetaan halvimmat ja sen huomaa. Joissakin pienemmissä huoltamoissa ei tietenkään ole ulkoistettu siivousta siivousfirmalle, vaan kahvilahenkilökunta huolehtii siitä. Siinäkin on omat hyvät ja huonot puolensa. Suurin osa varsinkin naisista valitsee taukopaikan nimenomaan vessan siisteyden perusteella, joten asiaan kannattaa panostaa ja jo heti suunnitteluvaiheessa.
- et kyllä
paljon tiedä, ellet ole käynyt Ruotsissa huoltoasemien WC:issä. Ensinnäkin samantasoisia asemia kuin Suomessa on vain muutamia, lopuissa WC:t ovat mitä sattuu ulkohuuseja (siis kulku ulkoa, usko pois)
Suomessa asiat ovat sentään jonkinlaisessa kondiksessa länsinaapuriimme verrattuna! - Helllewi
et kyllä kirjoitti:
paljon tiedä, ellet ole käynyt Ruotsissa huoltoasemien WC:issä. Ensinnäkin samantasoisia asemia kuin Suomessa on vain muutamia, lopuissa WC:t ovat mitä sattuu ulkohuuseja (siis kulku ulkoa, usko pois)
Suomessa asiat ovat sentään jonkinlaisessa kondiksessa länsinaapuriimme verrattuna!Ei kiinnosta eikä onneksi kosketakaan minkään naapurimaan vessaongelmat. Voisin kuvitella että Venäjällä voi löytyä vielä pahempaa. Se ei kuitenkaan vaikuta minun eli suomalaisen naishenkilön henkilökohtaiseen vessassakäyntikokemukseen, jonka perusteella siis valitsen koko perheen taukopaikan. ABC:t ovat siitä hyviä, että wct niissä ovat suhteellisen siistejä ja tilavia. Kahvi on pahaa ja pullat ym. aina samoja, mutta se ei vaikuta vessakokemukseen, joka on siis tärkeämpi ja vaikuttaa taukopaikan valintaan ensisijaisesti.
- et kyllä
Helllewi kirjoitti:
Ei kiinnosta eikä onneksi kosketakaan minkään naapurimaan vessaongelmat. Voisin kuvitella että Venäjällä voi löytyä vielä pahempaa. Se ei kuitenkaan vaikuta minun eli suomalaisen naishenkilön henkilökohtaiseen vessassakäyntikokemukseen, jonka perusteella siis valitsen koko perheen taukopaikan. ABC:t ovat siitä hyviä, että wct niissä ovat suhteellisen siistejä ja tilavia. Kahvi on pahaa ja pullat ym. aina samoja, mutta se ei vaikuta vessakokemukseen, joka on siis tärkeämpi ja vaikuttaa taukopaikan valintaan ensisijaisesti.
taukopaikkaasi valitse vessan siisteyden perusteella! Käytkö ensin vessassa katsomassa, miten siisti se on ja sitten matkaat toiseen paikkaan, jos se on epäsiisti? Epäilen!
Ruotsi on siisteyden suhteen Suomen ja Venäjän puolivälissä, näin kokemuksieni perusteella arvioin. - Helllewi
et kyllä kirjoitti:
taukopaikkaasi valitse vessan siisteyden perusteella! Käytkö ensin vessassa katsomassa, miten siisti se on ja sitten matkaat toiseen paikkaan, jos se on epäsiisti? Epäilen!
Ruotsi on siisteyden suhteen Suomen ja Venäjän puolivälissä, näin kokemuksieni perusteella arvioin.Reissaan sen verran paljon, että on tullut tutuksi. Sitäpaitsi uudet ABC:t on yleensä aika takuuvarmoja paitsi avajaisten ja paikallisten tapahtumien aikaan
- arxitehti
huoltoaseman wc:issä kulminoituu suomalaisten arkkitehtuurikäsitys.
- riska_74
joo ei tarvii huoltsikkaa paskasta vessaa etsiessään. riittää kun menee lappeenrannan citymarket iin.
jos pelottaa bakteerit huoltsikalla, niin kuinkas tämmöinen hehtaarin kokoinen ruoka-tavaratalo sitten?
olen käynyt muutaman kerran cittarin vessassa ja siellä lemuaa kusi ja paska, on kusiset lattiat, on seinissä paskaa, kaikki pinnat ja materiaalit ovat TOSI LIKAISET ja listat lattian lähellä on kusesta keltaiset. paperit/pyyhkeet finaalissa usein ja jo pelkkää hihan osumista ovenpieleen pitää varoa. ruokaa myydään muutaman metrin päässä.
olen joskus laittanut palautekuponkeja cittarin palautelaatikkoon, mutta ei niissä ainakaan ole tehoa.
samantapaista on muissakin kaupoissa. ainakin miesten vessoissa. vanäläiset niissä kyllä viihtyy. niillä tulee kait kotoinen olo. - Anonyymi
LVI haluaa usein tehdä yhden hanan joka ei toimi.
- Anonyymi
Kai niitä pisuaareja pääluvun mukaan laitetaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_252480Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.531773Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup111134Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu2981044- 259982
- 146903
- 56874
Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.110769Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua9767- 46745