viksberg

Nimetön

Onks Viksbergissä jotain vikaa?

15

5188

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saanut

Netin, perusturvasta.

• ite.

tulet huomaamaan

• ei suinkaan

mitä selvää asiaa jauhat.Moneen kertaan todettu:
        ei täälä ihmisiä asu.

• lemit
        ei suinkaan kirjoitti:

mitä selvää asiaa jauhat.Moneen kertaan todettu:
        ei täälä ihmisiä asu.

Tietämättä Forssasta mitään ostin asunnon Viksbergistä. Statuksesta(ni) en sano mitään, mutta olo on kuin huijatulla.
        Tuskin saan koskaan asuntoani myytyä pois, vaikka haluaisinkin muuttaa muualle.
        Onneksi Vanha Kutomo on lähellä palveluineen ja aina paranee, apteekkikin tulee lähemmäksi.

Hyvin on alkanut saamieni tietojen mukaan Viksberg siistiytyä, betoni rumiluksia on alettu rempata. Toivon remonttikuumeen jatkuvan taantumasta huolimatta.

"Status" kohoaa ihmisten oman käytöksen myötä.
        Menneessä on turha kenenkään roikkua. Onhan esim. Kallio Hesassa nostanut profiiliaan, samaa voi tehdä Viksberg.

Tunnen korkeastikin koulutettua väestöä tältä alueelta, vaikka vieläkin löytyy laitapuolen kulkijoita, joiden tulot taitavat olla sossun luukulta ja peruspäivärahaa.
        Työpaikkojahan Forssassa ei liiemmälti ole, mutta ajan voi kuluttaa myös opiskeluun.

Kaunista syksyä! Ei roskata, eihän?

• sen vahingossa
        lemit kirjoitti:

Tietämättä Forssasta mitään ostin asunnon Viksbergistä. Statuksesta(ni) en sano mitään, mutta olo on kuin huijatulla.
        Tuskin saan koskaan asuntoani myytyä pois, vaikka haluaisinkin muuttaa muualle.
        Onneksi Vanha Kutomo on lähellä palveluineen ja aina paranee, apteekkikin tulee lähemmäksi.

Hyvin on alkanut saamieni tietojen mukaan Viksberg siistiytyä, betoni rumiluksia on alettu rempata. Toivon remonttikuumeen jatkuvan taantumasta huolimatta.

"Status" kohoaa ihmisten oman käytöksen myötä.
        Menneessä on turha kenenkään roikkua. Onhan esim. Kallio Hesassa nostanut profiiliaan, samaa voi tehdä Viksberg.

Tunnen korkeastikin koulutettua väestöä tältä alueelta, vaikka vieläkin löytyy laitapuolen kulkijoita, joiden tulot taitavat olla sossun luukulta ja peruspäivärahaa.
        Työpaikkojahan Forssassa ei liiemmälti ole, mutta ajan voi kuluttaa myös opiskeluun.

Kaunista syksyä! Ei roskata, eihän?

ostamasi kämpän myytyä vai!
        Ei vaiska, mutta kuinka joku voi ostaa asunnon ilman että ottaa mitään asioista selvää?

• kolkilla

asuneena voin todeta, että Viksberg ei poikkea mitenkään muista asuinalueista.t.muualta tullut

• miks`

óletko muuttanut viksperiin viimeksi ?
        vai viksperistä pois ?

miksi olet muuttanut ?
        ja missä nyt asut ?

onko nyt parempi, paras paikka.

Oletk saanut häädön vai miksi olet muuttanut niin paljon ?

• kolkilla
        miks` kirjoitti:

óletko muuttanut viksperiin viimeksi ?
        vai viksperistä pois ?

miksi olet muuttanut ?
        ja missä nyt asut ?

onko nyt parempi, paras paikka.

Oletk saanut häädön vai miksi olet muuttanut niin paljon ?

kiitos kysymästä!
        Asuntoa olen vuosien saatossa vaihtanut ihan vaan siksi, että olen/olemme tarvinneet erilaisia asuntoja elämäntilanteiden mukaan.

Paras paikka asua on aina siellä missä kulloinkin koti on! :)

• viksbergistä ? Why ?
        kolkilla kirjoitti:

kiitos kysymästä!
        Asuntoa olen vuosien saatossa vaihtanut ihan vaan siksi, että olen/olemme tarvinneet erilaisia asuntoja elämäntilanteiden mukaan.

Kuule, mei forssalaiset ollaan sitkeitä sissejä, paas ny kertoin jo miks tahdot myyrä ton kämppäs?
        Ennen et kyllä pääse rauhaan tästä.

ps. Mei tullaan kohta sun kotio ja soitetaan kelloo.

• Viksbergissä
        viksbergistä ? Why ? kirjoitti:

Kuule, mei forssalaiset ollaan sitkeitä sissejä, paas ny kertoin jo miks tahdot myyrä ton kämppäs?
        Ennen et kyllä pääse rauhaan tästä.

ps. Mei tullaan kohta sun kotio ja soitetaan kelloo.

Kerrostalossa joutuu KUUNTELEMAAN liikaa naapureita. Jo nyt katselen ennalta tv-ohjelmat, että tiedän milloin voin suunnitella nukkumaan menoa. Tiedän, kuka seuraa kaikki urheiluohjelmat jopa uusintoina, hieno harrastus, pahempiakin on, mutta miksi telkkarin pitää olla niin lujalla?

Kuulen, koska lapsen-lapset tulevat mummin luo hoitoon juoksemaan ja hyppimään, taas valvottava puoleen yöhön.

Kuulen, mistä musiikista eräs naapurini pitää - ja soi lujaa.

Etsin toisenlaista asuntoa, maalta, rauhalliselta alueelta. Etsin omakotitaloa, tai rivitalo-asuntoa. Pyydän anteeksi, että en viihdy Forssassa kovinkaan hyvin.
        Se ei ole Forssan/Viksbergin vika, vaan omat tottumukseni. Olen asunut kolmisenkymmentä vuotta omakotitalossa ja kuvittelin kerrostalo-asumisen olevan fyysisesti helpompaa - sitähän tämä on - mutta käy psyyken päälle.

Että ei sen ihmeellisempää. Ihminen Viksbergissäkin on tapojensa orja...oli tavat mitä tahansa.

• vanh.
        kolkilla kirjoitti:

kiitos kysymästä!

"Paras paikka asua on aina siellä missä kulloinkin koti on! :)"

olisinpa minäkin ajatuksiltani yhtä positiivinen,

olet varmaan tyytyväinen jos lapsesikin johonkin töihin pääsevät ja päivän elantonsa tienaavat

• valskaa äänet
        Viksbergissä kirjoitti:

Kerrostalossa joutuu KUUNTELEMAAN liikaa naapureita. Jo nyt katselen ennalta tv-ohjelmat, että tiedän milloin voin suunnitella nukkumaan menoa. Tiedän, kuka seuraa kaikki urheiluohjelmat jopa uusintoina, hieno harrastus, pahempiakin on, mutta miksi telkkarin pitää olla niin lujalla?

Kuulen, koska lapsen-lapset tulevat mummin luo hoitoon juoksemaan ja hyppimään, taas valvottava puoleen yöhön.

Kuulen, mistä musiikista eräs naapurini pitää - ja soi lujaa.

Etsin toisenlaista asuntoa, maalta, rauhalliselta alueelta. Etsin omakotitaloa, tai rivitalo-asuntoa. Pyydän anteeksi, että en viihdy Forssassa kovinkaan hyvin.
        Se ei ole Forssan/Viksbergin vika, vaan omat tottumukseni. Olen asunut kolmisenkymmentä vuotta omakotitalossa ja kuvittelin kerrostalo-asumisen olevan fyysisesti helpompaa - sitähän tämä on - mutta käy psyyken päälle.

Että ei sen ihmeellisempää. Ihminen Viksbergissäkin on tapojensa orja...oli tavat mitä tahansa.

Totta puhut.
        Asun itse täällä viksbergissä ja olin hyvin yllättynyt kun täällä kuulee niin hyvin elämisen ääniä.
        Nää talot.
        Tämä talo jossa asun on suhteellisen hiljainen, mutta kaikki ns. normaalitkin elämiset kuuluvat erittäin hyvin ja ne äänet vielä kiertää, eli äänenmuodostus ei välttämättä ole yläkerta tai sivunaapurista tullut.
        Katselen myöhäisohjelmia olen ratkaisssut asian kuulokkeilla, eipä tuu haittaa kelleen vaikka mitä katselen ja kuuntelen.
        Tuon mitä mietit miksi pitää olla telkkari niin voimakkaalla voin sanoa että tiedän yksilön joka pistää äänen völyymin sen vuoksi kovalle että kuuluu hyvin myös keittiöön.

Minua ei elämiset äänet haittaa, mutta ymmärrän että yläkerran jalkojen ääni on rasittavaa.
        Vaan kaikki ei hoksaa että ovat muille hankalia äänentuottajia.
        Miten siitäkin sitten voisit ystävällisesti huomauttaa? Et varmaan millään. Turpiin voi tulla tai ainakin saat vihamiehen.

• kolkilla
        vanh. kirjoitti:

"Paras paikka asua on aina siellä missä kulloinkin koti on! :)"

olisinpa minäkin ajatuksiltani yhtä positiivinen,

olet varmaan tyytyväinen jos lapsesikin johonkin töihin pääsevät ja päivän elantonsa tienaavat

ja muuallakin, jokaisen positiivisuus on itsestä kiinni. Miten näkee asiat ja miten niihin suhtautuu. :)

Niin. Ja olen kyllä tyytyväinen että lapseni ovat koulunsa käyneet ja töihin päässeet ja elättävät itsensä. :)

• kolkilla
        valskaa äänet kirjoitti:

Totta puhut.
        Asun itse täällä viksbergissä ja olin hyvin yllättynyt kun täällä kuulee niin hyvin elämisen ääniä.
        Nää talot.
        Tämä talo jossa asun on suhteellisen hiljainen, mutta kaikki ns. normaalitkin elämiset kuuluvat erittäin hyvin ja ne äänet vielä kiertää, eli äänenmuodostus ei välttämättä ole yläkerta tai sivunaapurista tullut.
        Katselen myöhäisohjelmia olen ratkaisssut asian kuulokkeilla, eipä tuu haittaa kelleen vaikka mitä katselen ja kuuntelen.
        Tuon mitä mietit miksi pitää olla telkkari niin voimakkaalla voin sanoa että tiedän yksilön joka pistää äänen völyymin sen vuoksi kovalle että kuuluu hyvin myös keittiöön.

Minua ei elämiset äänet haittaa, mutta ymmärrän että yläkerran jalkojen ääni on rasittavaa.
        Vaan kaikki ei hoksaa että ovat muille hankalia äänentuottajia.
        Miten siitäkin sitten voisit ystävällisesti huomauttaa? Et varmaan millään. Turpiin voi tulla tai ainakin saat vihamiehen.

missä asuu kerrostalossa, oli se talo sitten Forssan Viksbergissä tai missä muualla hyvänsä.
        Jopa rivitaloissa voi kuulla naapurin äänet! :)

• Viksbergiin
        kolkilla kirjoitti:

ja muuallakin, jokaisen positiivisuus on itsestä kiinni. Miten näkee asiat ja miten niihin suhtautuu. :)

Niin. Ja olen kyllä tyytyväinen että lapseni ovat koulunsa käyneet ja töihin päässeet ja elättävät itsensä. :)

Jos olisin terve, en kait niin välittäisi elämisen äänistä, mutta sairauteni vie voimat, enkä silti kykene nukahtamaan kuuntelemalla urheilua tai pesukoneen linkousta kymmenen aikaan illalla.

Yritän käyttää korvatulppia iltaisin ja nukun päivisin päiväunia korvatakseni puuttuvan unen. Päiväunet eivät välttämättä nekään aina onnistu...

Hauskaa, jos joudun hankkimaan unilääkkeitä ja rauhottavia selviytyäkseni tästä asumisesta.

Tiedän, että 70-luvun talojen rakenteet johtavat ääniä yllättävän hyvin. Olen myös lukenut, että moiset ongelmat kuuluvat taloyhtiölle - ei niin päin, että varoitellaan asukkaita ja käsketään olemaan hiljaa, vaan tekemään voitava rakenteellisesti ääniä johtavalle talolle.

Olen harkinnut Akusto-levyjen asentamista omiin sisäkattoihin, kukahan korvaa...?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4606
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3714
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      46
      3075
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2657
    5. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      51
      2589
    6. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      203
      2583
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2390
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2318
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1945
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      107
      1521
    Aihe