Hei,
elikkäs taustatiedoiksi sellaista, että omaan hyvin epäsäännööliset kuukautiset (n. 3 kertaa vuodessa). Lääkärissä on kuitenkin sanottu, ettei ole syytä huoleen jos ne tulevat edes kaksi kertaa vuodessa, vain raskaaksi tulemisessa saattaa olla joskus tulevaisuudessa ongelmia. Kaikki hormoniarvotkin on testattu, ja kaikki näyttää normaalilta.
Ongelmani nyt kuitenkin on, että normaalisti runsas vuotoni on tällä kertaa erittäin niukkaa. Kuukautiseni alkoivat neljä päivää sitten, mutta määrä, joka minulla normaalisti tulee muutaman tunnin aikana, on nyt tullut neljässä päivässä.
Kaikki normaalit kuukautisiin liittyvät oireetkin on kärsitty, eli rinnat ovat kasvaneet/turvoksissa, alavatsa on ollut kipeä, ja on tavallista herkemmällä päällä.
Tein raskaustestin muutama viikko sitten, ja se näytti negatiivista.
Olen kuitenkin aivan ymmälläni, ja huolestunut vuodon yhtäkkisestä niukkuudesta. Mistäköhän tässä voisi olla kysymys? Tokkopa tuo ihan normaalia on, vai onko?
Kiitos jo etukäteen.
elikkäs taustatiedoiksi sellaista, että omaan hyvin epäsäännööliset kuukautiset (n. 3 kertaa vuodessa). Lääkärissä on kuitenkin sanottu, ettei ole syytä huoleen jos ne tulevat edes kaksi kertaa vuodessa, vain raskaaksi tulemisessa saattaa olla joskus tulevaisuudessa ongelmia. Kaikki hormoniarvotkin on testattu, ja kaikki näyttää normaalilta.
Ongelmani nyt kuitenkin on, että normaalisti runsas vuotoni on tällä kertaa erittäin niukkaa. Kuukautiseni alkoivat neljä päivää sitten, mutta määrä, joka minulla normaalisti tulee muutaman tunnin aikana, on nyt tullut neljässä päivässä.
Kaikki normaalit kuukautisiin liittyvät oireetkin on kärsitty, eli rinnat ovat kasvaneet/turvoksissa, alavatsa on ollut kipeä, ja on tavallista herkemmällä päällä.
Tein raskaustestin muutama viikko sitten, ja se näytti negatiivista.
Olen kuitenkin aivan ymmälläni, ja huolestunut vuodon yhtäkkisestä niukkuudesta. Mistäköhän tässä voisi olla kysymys? Tokkopa tuo ihan normaalia on, vai onko?
Kiitos jo etukäteen.
Vastaukset 4
Vanhimmat
Yleensä ovulaatio, eli paras hedelmöittymisaika on n. kaksi viikkoa ennen kuukautisten alkua. Jos olisitkin tullut raskaaksi, se voisi oireilla niukkana vuotona, mutta jos olet testin jo tehnyt pari viikkoa sitten, se ei olisi näyttänyt vielä positiivista tulosta. Eli.... suosittelisin tekemään sen raskaustestin uudestaan ja jos näyttää vieläkin negaa, niin sitten tuskin on kyse mistään sen ihmeellisemmästä. Kyllä vuodon määrä voi vaihdella ihan luonnostaankin.
Miksi ihmeessä et hommaa e-pillereitä?
Itselläni on myös epäsäännölliset kuukautiset, ja haluan kyllä, että se vuoto tulee joka kuukausi, eikä paria kertaa vuodessa. Ikään ei sitten tiedä milloin alkaa vuotamaan, tai onko raskaana tai mitä tahansa muuta.
Pillereiden kanssa vuoto tulee säännöllisesti, kuukautiskipuja ei ole, ja epätodennäköistä on, että tulee raskaaksi kovinkaan helposti jos muistaa syödä pillerit joka päivä.
Ei tarvitsisi ihmetellä ja vatvoa noita menkkajuttuja kun on pillerit käytössä. Eihän se vuoto aina samanlaista ole. Mutta pillereiden hyvä puoli on, että tiedän aina tasan tarkkaan minä päivänä vuoto alkaa ja kauanko se kestää.
En voi muuta kuin suositella, jos on todellakin epäsäännölliset kuukautiset. Ja mulle ainakin sanottiin, että kun pillerit lopettaa niin raskaaksi tulemisen mahdollisuus voi olla todennäköisempää ( siis jos on epäsäännölliset kuukautiset )
pillerit voi olla joko hyvä tai huono juttu epäsäännöllisistä menkoista kärsiville. omalla kohdallani pillereiden lopetus sekoitti jo ennestään epäsäännöllisen kiertoni täysin, eikä menkat tule enää kertaakaan "omin avuin". eli ei välttämättä auta...tottakai kipuja vähentää ja säännöllistää, mutta lopetuksen jälkeen voivat ongelmat alkaa!!
Minä söin aikoinaan minipillereitä joita piti ottaa joka ikinen päivä, ei taukoja.
Kuukautiseni jäivät pois josta olin todella iloinen. En muista kuinka kauan söin niitä, mutta ikää silti tuli enemmän ja enmmän ja kuukautiseni rupesi ilmestymään niukkuudella.
Juttelin lääkärin kanssa ja hän kertoi että minipillerit ei enään tehoa minuun 100%:sti, joten on aika ottaa ikääni sopivat pillerit.
Pillerit eivät kuitenkaan tuoneet minulle mitään helpotusta, joten kävin sairaalassa laitattamassa klipsit.