Haikkoo asuinalueena

jpghh

Ollaan katseltu tonttia Haikkoosta, mutta muutama asia mietityttää. Onko alueella millaiset palvelut (kauppa,päiväkoti,koulu jne.)? Entä ulkoilumaastot (olemme koiraperhe)? Jos mielessäsi jotain muutakin kommentoitavaa ko. alueesta, kerro ihmeessä.

20

6912

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meikäläinen täältä

ite asun Haikkoossa ja koiraimmeisiä myös. ulkoilumaastot on hyvät täällä suunnalla, kauppa löytyy tuosta hamarista mistä löytyy myös päiväkoti ja ruotsinkielinen koulukin mikäli on tarvetta. Alueena erittäin viihtyisä, sekä julkisella liikenteellä pääsee myös hyvin liikkumaan. Haikkoon kartanoon hierontaakaan ei oo pitkä matka.

• haikkoolainen

Vähän tarkennusta: Ala-asteet tai miksi niitä nykyään sanotaankaan, löytyvät Tolkkisista ja Hamarista. Yläkoulu on Peippolassa. Ulkoilumaastot ovat Porvoon parhaat ja yhteydet pääkaupunkiseudulle myös. Itse viihdyn erittäin hyvin ja lapset myös sillä alueella on paljon uutta asutusta ja sitä myöten lapsiakin kavereiksi.

• Yhteyttäjä
        haikkoolainen kirjoitti:

Vähän tarkennusta: Ala-asteet tai miksi niitä nykyään sanotaankaan, löytyvät Tolkkisista ja Hamarista. Yläkoulu on Peippolassa. Ulkoilumaastot ovat Porvoon parhaat ja yhteydet pääkaupunkiseudulle myös. Itse viihdyn erittäin hyvin ja lapset myös sillä alueella on paljon uutta asutusta ja sitä myöten lapsiakin kavereiksi.

Pieni korjaus. Yhteydet pk-seudulle eivät ole Porvoon parasta luokkaa. Siihen vaadittaisiin myös suora ja tiheä joukkoliikenneyhteys.

• aikuinen.....
        haikkoolainen kirjoitti:

Ylä-aste on kylläkin Gammelbackassa, Peippolassa ei mitään koulua ole.

Taidat olla aika vanha kun käytät noin vanhoja nimikkeitä "yläkoulu"

• paremmintietäjä
        aikuinen..... kirjoitti:

Ylä-aste on kylläkin Gammelbackassa, Peippolassa ei mitään koulua ole.

Taidat olla aika vanha kun käytät noin vanhoja nimikkeitä "yläkoulu"

Yläkoulu -nimike on juuri tämänhetkisen lainsäädännön mukainen nimike.

• Haikkoolainen

Asun Haikkoossa. Olen asunut Porvoossa ainakin 8 eri paikassa. Haikkoo on paras. Rauhallinen. Palvelut eivät ole liian lähellä (=autolla muutama minuutti).

• beautiful porvoo

Parhaiten saa infoa katsomalla kaupungin sivuja... ja esim tämä kartta on hyvä:
      http://kartta.porvoo.fi/ . Haikkoo on ihan hyvä alue jos haluaa Porvoossa asua. en toisaalta muuttaisi Porvooseen jos asuisin muualla.

• Haikkoolainen

Suosittelen.

• Haikkooseen?

Eli Haikkoossa asuvat lapset menevät gammelbackan yläasteelle? Minkälainen maine kyseisellä koululla on?
        Olemme myös harkitsemassa muuttoa pääkaupunkiseudulta väljemmille vesille haikkooseen. Työt ovat kylläkin helsingissä, joten työmatkat ( varmaan noin 1h per suunta vai kuinka?) arveluttavat kovasti. Lapsikin on vielä leikki-ikäinen .. Päiväkotipäivät venyisivät ehkä turhan pitkiksi.. :(

• Anonyymi

Kyllä

• ...

up!

• Haiggoo

Haikkoossa on uljaat maisemat ja kaikenlaisia metsäpolkuja koiran kanssa lenkkeilyyn. Lähimmät koulut ovat Hamarin koulu ja Tolkkisten koulu. Riippuu tietysti kummalla puolella Haikkoota tontti sijaitsee, mutta itse kannattaisin tuota Hamarin koulua. Jotenkin todella viihtyisä ja mukava ilmapiiri koulussa. Remontoitukkin vastikään. Syy lienee varmaan se, että lapset kävivät sitä koulua. Yläaste löytyy Gammelbackasta ja sinne pääsee hyvin busseilla. Gammelbackalla ei ole mikään erityisen hyvä maine, mutta yläaste oikein mukava. Oppilaita päälle 600, mutta uudet tilavat koulutilat. Lähin kauppa lienee olevan Hamarin K-market. Haikkoo on kaikenpuolin loistava alue. Sopii lapsiperheille, koiraperheille ja liikunnallisille ihmisille.

• 2+18

Vai uljaat maisemat ? Neste haisee ja kamppulalaiset kulkee varkaissa , kaikki viedään pihasta mikä ei ole lukittuna ! Täällä yksi kehtaa vielä kehua rauhalliseksi paikaksi...!

• ....

Onko mitään yleistä leikkipuistoa ylähaikkooon läheisyydessä jossa voisi törmätä muihin vanhempiin ja kotihoidossa oleviin leikki-ikäisiin?

• Kjvgdjkn

Olisko tuossa ylä-haikkoon uuden päiväkodin vieressä olevassa leikkipuistossa

• Sirina Alojoki
    • 3+5

Yleensä ne on kamppulalaisia varkaita joita on kiinni saatu , tietysti ulkomaan rosvot tuovat raikkaan tuulahduksen haikkooseenkin !

• Anonyymi

T vatanen kehaisi hyväksi paikaksi. Taitaa asua snobeja siellä?

• Anonyymi

mitäpä lottoot, voit itse katsoa internetistä että missä ne koulut ja päiväkodit sijaitsevat. Maalaisjärjen käyttö on sallitua, kiitos.

• Anonyymi

Ikivanha aihe mutta vastaan silti. Haikkoossa haisee paska, koska vieressä on jäteveden puhdistamo. Mopopojat rälläävät kaiket illat edestakaisin ja rivitalot slummiutuvat vähitellen. Ei ole mitenkään kiva paikka asua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      174
      8483
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      453
      7657
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      76
      3890
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      163
      3726
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      118
      3074
    6. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      55
      2865
    7. Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua

MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv
      Maailman menoa
      44
      2081
    8. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      126
      2076
    9. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      23
      1903
    10. Vedonlyöntiä .

Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka
      Ähtäri
      21
      1841
    Aihe