Sain kuulla esimieheltäni että organisaatiossamme ei suosita etäpäiviä, koska etäpäivähän on vähän niinkuin lomapäivä. Vaikea käsittää että jossain on vielä noin kivikautisia käsityksiä, kun itse olen tottunut tekemään etäpäivällä jopa enemmänkin töitä kuin normaalisti (omatunto kolkuttaa muuten).
Onko ihmisillä oikeasti tapana sluibata etäpäivillä, ja siksi tällainen käsitys? Vai onko esimieheni vain autuaan jälkeenjäänyt kun on kyse työnteosta etänä? Miten teidän työpaikalla toimitaan / ajatellaan?
Onko etäpäivä lomapäivä?
8
3112
Vastaukset
- en sluibaa
Ei etäpäivä mikään lomapäivä ole, töitähän silloin on tarkoitus tehdä.
Ylipäänsä jos pomo sanoo noin, niin se kielii siitä että luottamus työntekijöihin ei ole organisaatiossa sillä tasolla kuin sen pitäisi olla asiantuntijatehtävissä.
Kyllä ihminen voi töissä yhtä hyvin sluibailla kuin kotonakin. Ainoa mittari pitäisi olla se että työt tulevat tehtyä, ei se että istuu kuin tatti päätteen ääressä sen 8 tuntia miinus tauot.- Alkup.
"Ylipäänsä jos pomo sanoo noin, niin se kielii siitä että luottamus työntekijöihin ei ole organisaatiossa sillä tasolla kuin sen pitäisi olla asiantuntijatehtävissä."
Samaa mieltä, että selkeästi työntekijöihin ei tässä firmassa luoteta. Mikä on aika kummallista, koska ensimmäistä kertaa elämässäni olen nähnyt näin sitoutuneita työläisiä.
Toisaalta kommentti kertonee jotain johtoportaan työmoraalista yleensä; jos pomot itse ovat kovia sluibailemaan, niin silloin he ajattelevat että alaiset tekevät samoin?
- tuttua tuttua
Eipä kuulostanut mitenkään ihmeelliseltä. Oma esimies taannoin totesi kun asiaa kyselin, että sinulle maksetaan siitä että tulet työpaikalle.
Minusta olisi aivan sama, missä sitä on ja surffaa ja satunnaisia työtehtäviä odottelee, mutte kun ei kelvannut niin ei sitte. Kunhan netti toimii, niin sillä voi hoitaa sekä työt että surffailut- Tontun apuri
>Minusta olisi aivan sama, missä sitä on ja surffaa >ja satunnaisia työtehtäviä odottelee,
Niinpä :) Itse töissä pelannut useita pelejä läpi, Oblivion, Mass Effect, Gears of War, Crysis... :P Se on kiva odotella niitä satunnaisia työtehtäviä. Hehheh.
- todellakaan
Olen tehnyt etätyötä epäsäännöllisesti jo vuodesta -96, ja voin sanoa ettei ne päivät toimistopäiviä "lepoisampia" ole, ehkä päinvastoin. Alussa sitä ehkä luulee, että korjaampa auton vilkun tässä samalla kun kerran olen kotona, mutta näin ei todellakaan kannata tehdä. Siinä, jos missä, palaa loppuun. Tehdä nyt kahta työtä samanaikaisesti (koti- ja työtehtävät).
Järki käteen esimiehet, luottakaa alaisiinne ja seuratkaa töiden edistymistä ei työpaikalla oloa. - Sovelluskonsultti
Meidän firmassa ei varsinaisesti tunneta etäpäiviä. Olen oikeastaan ainoa, joka niitä voi silloin tällöin pitää. Kuten sinäkin, teen myös itse huomattavasti tunnollisemmin töitä etäpäivinä kuin työpaikalla ollessa ja otan niistä myös tunnit ylös. Tunnit lasketaan kuun päätteeksi yhteen ja lisätään normaaliin työaikaan, jonka mukaan maksetaan palkka ja tarvittaessa ylityöt.
- Alkup.
"Tunnit lasketaan kuun päätteeksi yhteen ja lisätään normaaliin työaikaan"
Emme taida puhua samasta asiasta, tarkoitan etätöitä jotka ovat normaalia työaikaa. En tarkoita siis ylimääräistä työtä, joka lisätään normaalin työajan päälle.
- Jos etätöitä voisi tehdä
Avokonttorissa työskentely tuo omat ongelmansa keskittymiseen ja työntekoon ylipäätään.
Etätöitä, jos voisi tehdä, saisin samassa ajassa paljon enemmän aikaan. Ei häiritseävää hälinää taustalla, jne.
Yrityksessä, jossa työskentelen ei kuitenkaan tehdä etätöitä. Edellisessä firmassa etätöitä kokeiltiin, mutta ei syystä tai toisesta toiminut.
Jos työnantaja haluaisi tehostaa työntekoa, pitäisi toimitilat olla sellaiset, että työrauha on olemassa tai sitten sallia jossakin määrin etätyöt.
Vaan eihän se minulta ole pois jos teen 60% tulosta siihen nähden mihin pystyn nykyisen työympäristön takia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 465870
- 495361
- 493734
- 143685
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise993401- 313136
- 592894
- 582756
- 552413
- 381854