on asua? Onko hyvä paikka elellä pienen lapsen kanssa? Kiva olisi tietää jos asiantuntijat osaisivat kertoa? :)
Vaarala Vantaalla,
8
8155
Vastaukset
- loistava :)
Itse olen asunut Vaaralassa vuodesta 2000. Niistä 3 viimeistä pienten lasten kanssa. Rauhallinen pientaloalue joka jakautuu hieman kahteen osaan keskellä kulkevan Hakunilantien mukaan.
Erityisesti lasten kanssa erinomaisen Vaaralasta tekee useat päiväkodit mistä valita (jonoa tosin on), oma aidattu leikkipuisto pelikentän vieressä, ja pari muutakin pienempää puistoa. Entisellä kirkolla toimiii päiväkerhoja ja ihan luksuksena seikka joka monelta pientaloalueelta puuttuu; ruokakauppa ja monipuoliset palvelut (pitseria, huoltsikka, mcdonalds, kampaamoita) kaikki kävelymatkan päässä keskellä Vaaralaa. Kiva mennä rattaidenkin kanssa.
Monet Vantaan pientaloalueista ovat rauhallisia ja viihtyisiä, mutta tosiaan monellakaan ei ole sellaista määrää palveluita kuin Vaaralassa. Kuten ei ole esim. vieressä olevassa Rajakylässä, jossa ainoa palvelu pieni vaatimaton kioski.
Itse ollaan viihdytty niin hyvin että vaikka enemmän kaivattaisiin neliöitä (jotka olisivat halvempia vähän kauempana Vantaalla, Kuninkaanmäki, Nikinmäki jne.) niin ollaan kuitenkin vielä täällä viihdytty. Paljon on lapsi- (ja koira) perheitä ja puistossa mukava henki.
Tervetuloa!- vastauksesta!
Ihanaa kuulla että siellä on mukava asua ja palvelut monipuolisia! Todennäköisesti saan asunnon sieltä ja hyvillä mielin muutan pienen poikani kanssa sinne:) Olen asunut vasta 4 vuotta Helsingissä enkä siksi oikein tunne vielä paikkoja.. tiedä vaikka joskus törmätään vahingossa!:) Iloista syksyä sinulle!
- Hesaa
Vaarala on Vantaan heti Helsingin rajalla oleva asuinalue ja menee samaan kategoriaan samalla etäisyydellä keskustasta olevien Pohjois-Helsingin pientaloalueiden (Tapanila, Tapaninvainio jne.) kanssa.
Rauhallisia perhevaltaisia asuinalueita. - ex hakunilan miäs
Vaarala on ihan ok paikka asua, kunhan et erehdy hakunilan mäelle.
Hakunila taas on hiukan rauhattomampi paikka, pahempi se oli joskus aikoinaan.
Vaarala on vaan pysynyt mielestäni jo vuosia rauhallisena paikkana vaikkakin liikenne onkin kasvanut sillä alueella runsaasti, lapsesi kasvaessa kylläkin hän joutuu/pääsee vain hakunilan kouluun, vaikkakin ne on ihan jees kouluja, itsekin siellä kouluja käyneenä.
En tiedä minkä ikäinen lapsi sinulla on mutta koulu matka voi olla hankalaa alkuvaiheessa, riippuen mihin suuntaan vaaralaa muuttaa asumaan.
Tsemppiä päätöksellesi mitä ikinä päätät...- yksi äityli
Totta - hieno paikka asua! Vaikkakin lapsilla on mahdollisuus päästä myös Rajakylän kouluun hakemalla...Ihana koulu. Hakunilaan emme halunneet- vaikka olisi kävelymatkan päässä ollutkin..liian iso koulu pienelle koulutaipaleen aloittajalle...:)
- Anonyymi
Kateellisia naapureita ja räkänokka huutelijoita joista ei ole naamatusten sanomaan asiaansa.
- Anonyymi
Vaaralan nähtävyys on nistikämpän Pelle Hermannit niillä on aina ilta/yö esitys.
- Anonyymi
Mitä tarkoitat?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit986128KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3495587Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei522639Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521042046Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1071758- 1181639
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro191603Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1801267- 731177
Nuoret hakevat eläkkeelle, vaikka eivät ole olleet vielä töissäkään
hyvin menee. Pieni vastoinkäyminen elämässä, ja heti masennutaan. Monet alle 30-vuotiaat hakevat työkyvyttömyyseläkettä188988