Vaarala Vantaalla,

minkälainen paikka

on asua? Onko hyvä paikka elellä pienen lapsen kanssa? Kiva olisi tietää jos asiantuntijat osaisivat kertoa? :)

7

7227

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • loistava :)

Itse olen asunut Vaaralassa vuodesta 2000. Niistä 3 viimeistä pienten lasten kanssa. Rauhallinen pientaloalue joka jakautuu hieman kahteen osaan keskellä kulkevan Hakunilantien mukaan.

Erityisesti lasten kanssa erinomaisen Vaaralasta tekee useat päiväkodit mistä valita (jonoa tosin on), oma aidattu leikkipuisto pelikentän vieressä, ja pari muutakin pienempää puistoa. Entisellä kirkolla toimiii päiväkerhoja ja ihan luksuksena seikka joka monelta pientaloalueelta puuttuu; ruokakauppa ja monipuoliset palvelut (pitseria, huoltsikka, mcdonalds, kampaamoita) kaikki kävelymatkan päässä keskellä Vaaralaa. Kiva mennä rattaidenkin kanssa.

Monet Vantaan pientaloalueista ovat rauhallisia ja viihtyisiä, mutta tosiaan monellakaan ei ole sellaista määrää palveluita kuin Vaaralassa. Kuten ei ole esim. vieressä olevassa Rajakylässä, jossa ainoa palvelu pieni vaatimaton kioski.

Itse ollaan viihdytty niin hyvin että vaikka enemmän kaivattaisiin neliöitä (jotka olisivat halvempia vähän kauempana Vantaalla, Kuninkaanmäki, Nikinmäki jne.) niin ollaan kuitenkin vielä täällä viihdytty. Paljon on lapsi- (ja koira) perheitä ja puistossa mukava henki.

Tervetuloa!

• vastauksesta!

Ihanaa kuulla että siellä on mukava asua ja palvelut monipuolisia! Todennäköisesti saan asunnon sieltä ja hyvillä mielin muutan pienen poikani kanssa sinne:) Olen asunut vasta 4 vuotta Helsingissä enkä siksi oikein tunne vielä paikkoja.. tiedä vaikka joskus törmätään vahingossa!:) Iloista syksyä sinulle!

• Hesaa

Vaarala on Vantaan heti Helsingin rajalla oleva asuinalue ja menee samaan kategoriaan samalla etäisyydellä keskustasta olevien Pohjois-Helsingin pientaloalueiden (Tapanila, Tapaninvainio jne.) kanssa.

Rauhallisia perhevaltaisia asuinalueita.

• ex hakunilan miäs

Vaarala on ihan ok paikka asua, kunhan et erehdy hakunilan mäelle.
      Hakunila taas on hiukan rauhattomampi paikka, pahempi se oli joskus aikoinaan.
      Vaarala on vaan pysynyt mielestäni jo vuosia rauhallisena paikkana vaikkakin liikenne onkin kasvanut sillä alueella runsaasti, lapsesi kasvaessa kylläkin hän joutuu/pääsee vain hakunilan kouluun, vaikkakin ne on ihan jees kouluja, itsekin siellä kouluja käyneenä.
      En tiedä minkä ikäinen lapsi sinulla on mutta koulu matka voi olla hankalaa alkuvaiheessa, riippuen mihin suuntaan vaaralaa muuttaa asumaan.
      Tsemppiä päätöksellesi mitä ikinä päätät...

• yksi äityli

Totta - hieno paikka asua! Vaikkakin lapsilla on mahdollisuus päästä myös Rajakylän kouluun hakemalla...Ihana koulu. Hakunilaan emme halunneet- vaikka olisi kävelymatkan päässä ollutkin..liian iso koulu pienelle koulutaipaleen aloittajalle...:)

• Anonyymi

Kateellisia naapureita ja räkänokka huutelijoita joista ei ole naamatusten sanomaan asiaansa.

• Anonyymi

Vaaralan nähtävyys on nistikämpän Pelle Hermannit niillä on aina ilta/yö esitys.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      79
      2786
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      91
      1666
    3. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      73
      1441
    4. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      64
      1385
    5. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      129
      1335
    6. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      146
      1236
    7. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      158
      1200
    8. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      74
      1107
    9. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      76
      1098
    10. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      90
      1089
    Aihe