Vaarala Vantaalla,

minkälainen paikka

on asua? Onko hyvä paikka elellä pienen lapsen kanssa? Kiva olisi tietää jos asiantuntijat osaisivat kertoa? :)

8

8518

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • loistava :)

Itse olen asunut Vaaralassa vuodesta 2000. Niistä 3 viimeistä pienten lasten kanssa. Rauhallinen pientaloalue joka jakautuu hieman kahteen osaan keskellä kulkevan Hakunilantien mukaan.

Erityisesti lasten kanssa erinomaisen Vaaralasta tekee useat päiväkodit mistä valita (jonoa tosin on), oma aidattu leikkipuisto pelikentän vieressä, ja pari muutakin pienempää puistoa. Entisellä kirkolla toimiii päiväkerhoja ja ihan luksuksena seikka joka monelta pientaloalueelta puuttuu; ruokakauppa ja monipuoliset palvelut (pitseria, huoltsikka, mcdonalds, kampaamoita) kaikki kävelymatkan päässä keskellä Vaaralaa. Kiva mennä rattaidenkin kanssa.

Monet Vantaan pientaloalueista ovat rauhallisia ja viihtyisiä, mutta tosiaan monellakaan ei ole sellaista määrää palveluita kuin Vaaralassa. Kuten ei ole esim. vieressä olevassa Rajakylässä, jossa ainoa palvelu pieni vaatimaton kioski.

Itse ollaan viihdytty niin hyvin että vaikka enemmän kaivattaisiin neliöitä (jotka olisivat halvempia vähän kauempana Vantaalla, Kuninkaanmäki, Nikinmäki jne.) niin ollaan kuitenkin vielä täällä viihdytty. Paljon on lapsi- (ja koira) perheitä ja puistossa mukava henki.

Tervetuloa!

• vastauksesta!

Ihanaa kuulla että siellä on mukava asua ja palvelut monipuolisia! Todennäköisesti saan asunnon sieltä ja hyvillä mielin muutan pienen poikani kanssa sinne:) Olen asunut vasta 4 vuotta Helsingissä enkä siksi oikein tunne vielä paikkoja.. tiedä vaikka joskus törmätään vahingossa!:) Iloista syksyä sinulle!

• Hesaa

Vaarala on Vantaan heti Helsingin rajalla oleva asuinalue ja menee samaan kategoriaan samalla etäisyydellä keskustasta olevien Pohjois-Helsingin pientaloalueiden (Tapanila, Tapaninvainio jne.) kanssa.

Rauhallisia perhevaltaisia asuinalueita.

• ex hakunilan miäs

Vaarala on ihan ok paikka asua, kunhan et erehdy hakunilan mäelle.
      Hakunila taas on hiukan rauhattomampi paikka, pahempi se oli joskus aikoinaan.
      Vaarala on vaan pysynyt mielestäni jo vuosia rauhallisena paikkana vaikkakin liikenne onkin kasvanut sillä alueella runsaasti, lapsesi kasvaessa kylläkin hän joutuu/pääsee vain hakunilan kouluun, vaikkakin ne on ihan jees kouluja, itsekin siellä kouluja käyneenä.
      En tiedä minkä ikäinen lapsi sinulla on mutta koulu matka voi olla hankalaa alkuvaiheessa, riippuen mihin suuntaan vaaralaa muuttaa asumaan.
      Tsemppiä päätöksellesi mitä ikinä päätät...

• yksi äityli

Totta - hieno paikka asua! Vaikkakin lapsilla on mahdollisuus päästä myös Rajakylän kouluun hakemalla...Ihana koulu. Hakunilaan emme halunneet- vaikka olisi kävelymatkan päässä ollutkin..liian iso koulu pienelle koulutaipaleen aloittajalle...:)

• Anonyymi

Kateellisia naapureita ja räkänokka huutelijoita joista ei ole naamatusten sanomaan asiaansa.

• Anonyymi

Vaaralan nähtävyys on nistikämpän Pelle Hermannit niillä on aina ilta/yö esitys.

• Anonyymi

Mitä tarkoitat?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Herkkyydestä

Toisessa ketjussa toivottiin keskustelua herkkyydestä. Aloitan omalla näkemykselläni. Mielestäni herkät ihmiset ovat l
      Sinkut
      285
      967
    2. Arvaako kukaan?

"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni
      Haapavesi
      52
      754
    3. Okei, eli olet rakastunut

Hyvä sinä, niin minäkin.
      Ikävä
      67
      681
    4. Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta

Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et
      Ikävä
      35
      604
    5. Yli 3 Vuotta sinä jaksoit

ja yrititit ottaa selvää minusta. Aika hämmästyttävää. Naiselle.
      Ikävä
      49
      586
    6. Mikä minussa sitten

Kiihottaa enemmän kuin muissa?
      Ikävä
      52
      574
    7. Olen kiinnostunut sinusta, en seksistä

Vihjailuja toiseen suuntaan on tullut niin paljon, että asia on korjattava. En näe sinua esineenä, vaan hienona persoona
      Ikävä
      33
      526
    8. Onko meillä

Kaikki hyvin? 🤨 Miehelle
      Ikävä
      34
      487
    9. Mies.. rehellisesti

Mitä haluat nyt sun elämään?
      Ikävä
      48
      477
    10. Taidan lähettää kaveripyynnön

Sulle nainen. Otan vaan rohkaisuryypyn ensin.
      Ikävä
      40
      475
    Aihe