ISO koira

omistaja ei hallitse

Ei ole ensimmäinen kerta kun minua vastaan tulee "hevosen" kokoinen koira (tanskandoggi tms.) omistajansa kanssa. Eihän siinä mitään, mutta mitä mitä järkeä on ottaa sellainen koira, jota ei pysty hallitsemaan???

Omistaja meni koiransa kanssa pusikkoon seisomaan siiheksi aikaa kun minä kävelin pienen koirani kanssa ohi!

Eli miksi ottaa koira, mikä on niin iso, että vastaan tulevia koiria pitää väistää puskaan, kun muuten ei saa koiraa aisoihin???

Pelottavaa!

44

2500

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keskikokoisenkoiranomistaja

...kaiken varalta. Itse keskikokoisen koiran omistajana väistän AINA pienempiä koiria. Miksikö? No siksi, etten ole vielä kertaakaan törmännyt koulutettuun pieneen koiraan. Aina ne hyppää kohti ja alkaa räkyttään jne. Isompi koira tarttuu varsin helposti 'haasteeseen'. Vaikka koira on pieni niin on se syytä kouluttaa. Tuntuu siltä, että moni pienen koiran omistaja on päätynyt lemmikkiinsä sen takia että se on helppo hallita yms. Kaupunkialueella harvemmin törmää kouluttamattomaan isommankokoluokan koiraan, pieniin sen sijaan pääsääntöisesti.

• tuleva koiranomistaja

Hyvin sanottu! Kiitos.
        Vielä lisäyksenä: se että jaksaa pitää koiran kurissa, ei ole sama asia kuin se että koira on koulutettu. Ei ole yksi eikä kaksi pientä seurakoiraa jotka on kuulemma kilttejä ja tottelevaisia ja tottelevaisuus on sitä luokkaa että seis huudosta koira tietää valmistautua fleksin jarrun painamiseen, mutta vauhtia se ei hidasta lainkaan.

• SamaKeskikokoisenkoiranomis...
        tuleva koiranomistaja kirjoitti:

Hyvin sanottu! Kiitos.
        Vielä lisäyksenä: se että jaksaa pitää koiran kurissa, ei ole sama asia kuin se että koira on koulutettu. Ei ole yksi eikä kaksi pientä seurakoiraa jotka on kuulemma kilttejä ja tottelevaisia ja tottelevaisuus on sitä luokkaa että seis huudosta koira tietää valmistautua fleksin jarrun painamiseen, mutta vauhtia se ei hidasta lainkaan.

Fleksit pitäisi kieltää lailla. Varsinkin jalkakäytävillä ne on vaarallisia (esim. pyörien yms.) takia. Pääsääntöisesti niitä näyttää suosivan juuri näiden pienten koirien omistajat. Koiraihimiset tietää sen, että koirankoulutuksen kannalta fleksi on huonoin mahdollinen talutusväline. Kertooko fleksin käyttö siis siitä, että ei ole jaksettu nähdä vaivaa kouluttamiseen? Vai kertooko omistajan laiskuudesta: on helppo antaa lisää narua että puudeli pääse pissille eikä tartte itse ottaa liikaa askeleita. Vai kertooko ehkä molemmista, mene ja tiedä?

• koirani

räksyttäisi ja hyppisi, niin en kuitenkaan päästä sitä toisen koiran luokse, vaan se kulkee sivullani, joten pusikkoon asti ei tarvitse toista koiraa viedä.

Minä siis jaksan pitää koiran hihnasta kiinni jos se vetää/riuhtoo, mutta jos koira on hevosen kokoinen, niin näköjään silloin ei jaksa..

Jos omistaja osaa hallita koiraa ja koira on hyvin koulutettu, niin vastaan tulevia koiria ei tarvitse juosta pusikkoon karkuun!
      Kumpikin siis pitää koiransa omalla puolellaan.

• tyhmähkö

Parempi virsta väärää kuin vaaksa vaaraa, vai miten se vanha sanonta meni? Sinä varmaan ajat liikenteessäkin aina nopeusrajoituksen mukaan, vaikka näkyvyys tai keli vaatisi pienempää nopeutta..?

• ????

Siis vetikö koira omistajan pusikkoon vai omistaja koiran? Höpinästäsi saa sellaisen kuvan, että omistaja veti koiran pusikkoon, eli hän hallitsi koiransa kuten pitikin.

Entäpä jos omistaja ei olisi vetänyt koiraansa tien sivuun? Olisit 100% varmuudella täällä itkemässä ja kitisemässä, kun ei ison koiran omistaja väistänyt ja jopa yritti usuttaa koiransa tappamaan sinut ja koirasi.

• selvennystä..

Minusta on outoa, että omistaja vie koiransa keskelle pusikkoa kun tulen vastaan koirani kanssa.

Mistä muusta se kertoo kuin, että omistaja ei hallitse koiraansa. Eikö se olisi kävellyt kiltisti omistajansa vieressä? Olisiko se hyökännyt muuten päällemme jos omistaja ei olisi vienyt sitä puskan keskelle seisomaan kunnes menimme ohi.

Onko tuo oikeasti normaalia koiran omistajan käytöstä. Miltä se näyttäisi jos kaikki koiran omistajat kiertäisivät toisensa puskien kautta. Ei minun ainakaan tarvitse, koska tiedän pystyväni pitämään koiran vierelläni.

Olen uusi koiran omistaja, joten en ole näköjään vielä perillä tavoista..

• 0utsider
        selvennystä.. kirjoitti:

Minusta on outoa, että omistaja vie koiransa keskelle pusikkoa kun tulen vastaan koirani kanssa.

Mistä muusta se kertoo kuin, että omistaja ei hallitse koiraansa. Eikö se olisi kävellyt kiltisti omistajansa vieressä? Olisiko se hyökännyt muuten päällemme jos omistaja ei olisi vienyt sitä puskan keskelle seisomaan kunnes menimme ohi.

Onko tuo oikeasti normaalia koiran omistajan käytöstä. Miltä se näyttäisi jos kaikki koiran omistajat kiertäisivät toisensa puskien kautta. Ei minun ainakaan tarvitse, koska tiedän pystyväni pitämään koiran vierelläni.

Kyseessä oli varmaan turvallisuuden maksimointi.
        Kysymyksessä ei varmaankaan ole, etteikö taluttaja olisi hallinnut isoa koiraansa, vaan siitä ettei arvannut sinun koirasi käyttäytyvän rauhallisesti.
        Totuushan on, että useimmat pienet koirat räkyttävät ja uhoilevat isomman koiran kohdatessaan.
        Ison koiran taluttajan on helpompi väistää tilannetta, kuin ruveta omaa koiraansa äkseeraaman, jos se provosoituu räkyttämisestä.
        Onko mielestäsi oikein sallia pienten koirien räkytys ja uhoilu isommilleen siksi, että sen taluttaja pystyy tarvittaessa nostamaan hauvansa vaikka syliinsä, jos se on provosoinnissaan onnistunut ja iso koira hermostuu?

• aloittaja
        0utsider kirjoitti:

Kysymyksessä ei varmaankaan ole, etteikö taluttaja olisi hallinnut isoa koiraansa, vaan siitä ettei arvannut sinun koirasi käyttäytyvän rauhallisesti.
        Totuushan on, että useimmat pienet koirat räkyttävät ja uhoilevat isomman koiran kohdatessaan.
        Ison koiran taluttajan on helpompi väistää tilannetta, kuin ruveta omaa koiraansa äkseeraaman, jos se provosoituu räkyttämisestä.
        Onko mielestäsi oikein sallia pienten koirien räkytys ja uhoilu isommilleen siksi, että sen taluttaja pystyy tarvittaessa nostamaan hauvansa vaikka syliinsä, jos se on provosoinnissaan onnistunut ja iso koira hermostuu?

Pienen koiran omistajalla ei mielestäni ole mitään vastuuta, sillä pieni koira ei ole vaarallinen. Räksyttäminen ei haittaa ketään. Iso koira taas ei saa provosoitua mistään, vaikka pieni koira olisi palleissa kiinni hampaillaan. Jos iso koira tuosta suuttuu, on se lopetettava vaarallisena, sekä omistajalle annettava kovat sakot ja eläntenpitokielto.

• Eijymmärrä
        aloittaja kirjoitti:

Pienen koiran omistajalla ei mielestäni ole mitään vastuuta, sillä pieni koira ei ole vaarallinen. Räksyttäminen ei haittaa ketään. Iso koira taas ei saa provosoitua mistään, vaikka pieni koira olisi palleissa kiinni hampaillaan. Jos iso koira tuosta suuttuu, on se lopetettava vaarallisena, sekä omistajalle annettava kovat sakot ja eläntenpitokielto.

...oikeasti noin tyhmä vai näytteletkö vaan? Miten perustelet ettei pieni koira ole vaarallinen? Ainoa koira joka on minua purrut oli joku pirun kiinanpalatsikoira tms. Tähän asti tapaamistani koirista siis vaarallisin.

• aloittajan kirjoittama
        aloittaja kirjoitti:

Kiitos vaan kun minun nimissäni täysin älyttömyyksiä kirjoitit!

• niin..
        0utsider kirjoitti:

Vaikka iso koira provosoituisikin pienen koiran räksyttämisestä (omani ei ole räksyttäjä), niin pitäähän se silti saada pysymään hallinnassa/kurissa ja omalla puolella katua!

Minä en pysty ajattelemaan tätä kuin niin, että omistaja ei olisi saanut pidettyä koiraansa jos siihen olisi ollut tarvetta. Mitä siitä tulee jos aina välttää hankalia tilanteita. Niitähän saa sitten välttää aina. Ja mitä iloa on koirasta jos aina toisen vastaan tullessa pitää hypätä puskaan piileskelemään ongelmatilanteita.

Hyvähän se tietenkin on, että on varovainen, eikä me jouduttu koiran syömäksi. Mutta miksi haluta sellainen iso "peto"?

• ...jee
        niin.. kirjoitti:

Vaikka iso koira provosoituisikin pienen koiran räksyttämisestä (omani ei ole räksyttäjä), niin pitäähän se silti saada pysymään hallinnassa/kurissa ja omalla puolella katua!

Minä en pysty ajattelemaan tätä kuin niin, että omistaja ei olisi saanut pidettyä koiraansa jos siihen olisi ollut tarvetta. Mitä siitä tulee jos aina välttää hankalia tilanteita. Niitähän saa sitten välttää aina. Ja mitä iloa on koirasta jos aina toisen vastaan tullessa pitää hypätä puskaan piileskelemään ongelmatilanteita.

Hyvähän se tietenkin on, että on varovainen, eikä me jouduttu koiran syömäksi. Mutta miksi haluta sellainen iso "peto"?

Eli olet oikeasti sitä mieltä, että pieni koira saa käydä vaikka isoon koiraan kiinni (kuten usein tapahtuu), eikä iso koira saa reagoida mitenkään? Uskotko, että on aika vaikea "pitää hallinnassa" koiraa, jota pienempi koira puree minkä ehtii, vaikka kuinka olisi koiransa kouluttanut?

Mutta tulihan asenteesi jo selväksi lausahduksessa "miksi haluta sellainen peto". Vihaat siis isoja koiria, olisit voinut laittaa sen suoraan aloitusviestisi otsikoksi.

• aloittaja
        ...jee kirjoitti:

Eli olet oikeasti sitä mieltä, että pieni koira saa käydä vaikka isoon koiraan kiinni (kuten usein tapahtuu), eikä iso koira saa reagoida mitenkään? Uskotko, että on aika vaikea "pitää hallinnassa" koiraa, jota pienempi koira puree minkä ehtii, vaikka kuinka olisi koiransa kouluttanut?

Mutta tulihan asenteesi jo selväksi lausahduksessa "miksi haluta sellainen peto". Vihaat siis isoja koiria, olisit voinut laittaa sen suoraan aloitusviestisi otsikoksi.

Minun koirani on muutaman kerran käynyt kiinni isoihin petoihin, koska ne ovat sitä itseään isompia. Nämä pedot ovat olleet täysin poissa hallinnasta: haukkuneet, räyhänneet ja jopa yrittäneet purra koiraani! Omistajat ovat käyttäytyneet kuten tämä olisi MINUN vikani, vaikka he eivät ole kyenneet hallitsemaan raivokkaita petojaan. Tämän takia vihaan isoja koiria, ne ovat liian vaarallisia aggressiivisille pienille koirille, jotka automaattisesti ja luonteensa mukaisesti hyökkäävät isompansa kimppuun.

• aloittajalta (oikealta)
        ...jee kirjoitti:

sitä, että pieni koira saisi käydä isoon koiraan kiinni ja iso koira ei saisi puolustautua.
        Sehän on ihan selvää, että tottakai koira puolustautuu jos joku käy kiinni.

Olenko jossakin vaiheessa kirjoittanut, että kun koirani puree toista koiraa niin se ei saa puolustautua?

Alun perin ihmettelin vain sitä, että miksi koiran omistaja väistää meitä pusikkoon, eikö saa pidettyä omaa koiraansa kurissa kun niin tekee.
        Joku täällä kirjoittaa "nimissäni" älyttömyyksiä, mutta se en ole minä, alkuperäinen aloittaja.

Pointti on se, että kumpikin koira kävelee omalla puolellaan ottamatta sen enempää kontaktia toisiinsa ja molemmat omistajan hallitsevat koiriaan. Harvemmin edes lasken koiraani toisen koiran luokse.

• nimissäni??
        aloittaja kirjoitti:

Minun koirani on muutaman kerran käynyt kiinni isoihin petoihin, koska ne ovat sitä itseään isompia. Nämä pedot ovat olleet täysin poissa hallinnasta: haukkuneet, räyhänneet ja jopa yrittäneet purra koiraani! Omistajat ovat käyttäytyneet kuten tämä olisi MINUN vikani, vaikka he eivät ole kyenneet hallitsemaan raivokkaita petojaan. Tämän takia vihaan isoja koiria, ne ovat liian vaarallisia aggressiivisille pienille koirille, jotka automaattisesti ja luonteensa mukaisesti hyökkäävät isompansa kimppuun.

Miksi kirjoitat "nimissäni" tuollaista paskaa?? Menet ihan asiattomuuksiin!

Oma koirani ei ole KOSKAAN ollut agressiivinen, eikä käynyt toisten koirien kimppuun, vaikka pieni koira onkin.

Sinulla taitaa viirata pahasti päässä? Puhu vain omasta puolestasi, äläkä naamioidu toisen taakse typerine juttuinesi.

• ...juu
        aloittajalta (oikealta) kirjoitti:

sitä, että pieni koira saisi käydä isoon koiraan kiinni ja iso koira ei saisi puolustautua.

Olenko jossakin vaiheessa kirjoittanut, että kun koirani puree toista koiraa niin se ei saa puolustautua?

Alun perin ihmettelin vain sitä, että miksi koiran omistaja väistää meitä pusikkoon, eikö saa pidettyä omaa koiraansa kurissa kun niin tekee.
        Joku täällä kirjoittaa "nimissäni" älyttömyyksiä, mutta se en ole minä, alkuperäinen aloittaja.

Pointti on se, että kumpikin koira kävelee omalla puolellaan ottamatta sen enempää kontaktia toisiinsa ja molemmat omistajan hallitsevat koiriaan. Harvemmin edes lasken koiraani toisen koiran luokse.

Mistähän se ison koiran omistaja tietäisi, ettei juuri sinun koirasi käy kiinni hänen koiraansa? Hänellä luultavasti on kokemusta aiheesta ja siksi väistää. Vaikka pieni koira ei saisikaan pahaa vahinkoa aikaiseksi hyökkäyksensä kohteelle, niin hänen iso koiransa luultavasti tekee selvää siitä pienestä hyökkääjästä. Ei tuollaista yksikään koiranomistaja halua.

Kuten itsekin sanoit: "Sehän on ihan selvää, että tottakai koira puolustautuu jos joku käy kiinni." Tämä on pitää todellakin paikkansa. Jos siihen isoon koiraan isekytyy kiinni vaikka minkälainen kirppu, puolustautuu hyvinkin koulutettu koira aivan varmasti, eikä vika takuulla ole sen isomman, puolustautuneen koiran tai sen omistajan.

• alkuperäinen (oikea)
        ...juu kirjoitti:

Mistähän se ison koiran omistaja tietäisi, ettei juuri sinun koirasi käy kiinni hänen koiraansa? Hänellä luultavasti on kokemusta aiheesta ja siksi väistää. Vaikka pieni koira ei saisikaan pahaa vahinkoa aikaiseksi hyökkäyksensä kohteelle, niin hänen iso koiransa luultavasti tekee selvää siitä pienestä hyökkääjästä. Ei tuollaista yksikään koiranomistaja halua.

Kuten itsekin sanoit: "Sehän on ihan selvää, että tottakai koira puolustautuu jos joku käy kiinni." Tämä on pitää todellakin paikkansa. Jos siihen isoon koiraan isekytyy kiinni vaikka minkälainen kirppu, puolustautuu hyvinkin koulutettu koira aivan varmasti, eikä vika takuulla ole sen isomman, puolustautuneen koiran tai sen omistajan.

Totta turiset.. Minulle vain tuli heti ensimmäiseksi mieleen, että koira on "peto" mitä omistaja ei saa aisoihin ja siksi pakeni pusikkoon..

• !!!!!!!!!!!!!!

helvetin hyvin sanottu:)!valivali ja nii edelleen..

• juttua.
        selvennystä.. kirjoitti:

Tuliko mieleesi, että ehkä oli menossa opetteluvaihe kauniiseen ohitukseen. Katsos, kun kiltisti vierellä kulkeminenkin pitää opetella, samoin toisen koiran kohtaaminenkin.
        Koulutustapoja on monia, myös tuo koiran vienti alussa kauemmas, eli ei kohdata toista koiraa tiellä. Kerta kerralta ohitetaan vastaan tuleva koira lähempää ja lähempää.
        Ja, kas kummaa, kohta se sujuu nätisti, koira ohittaa omistajan rinnalla kulkien, eikä reagoi vastaantulijaan mitenkään.
        Silloin tavoite on saavutettu.

• ison koiran omistaja
        nimissäni?? kirjoitti:

Miksi kirjoitat "nimissäni" tuollaista paskaa?? Menet ihan asiattomuuksiin!

Oma koirani ei ole KOSKAAN ollut agressiivinen, eikä käynyt toisten koirien kimppuun, vaikka pieni koira onkin.

Sinulla taitaa viirata pahasti päässä? Puhu vain omasta puolestasi, äläkä naamioidu toisen taakse typerine juttuinesi.

Sori, että tähän pistän tämän jutun väliin.

Itselläni on iso koira, joka rakastaa pikkukoiria. Jos pikkunen tulee vastaan, tämä rohjake käy maate ja odottaa lupaa, saako ryömiä sen pienen luo. Luvan saatuaan ryömii luo ja käy kyljelleen ja tuo pieni saa kyllä tehdä mitä vain.
        Kyllästyttyään nousee ylös ja ravistaa pienen irti itsestään ja matka jatkuu ilman mitään ärinöitä, vaikka se pikku turre haukkuisikin perään.
        Isot koirat ohitamme yleensä mitenkään huomioimatta. Joskus tuttuja moikataan. Metsään ei olla menty isojen, eikä pienten takia koskaan.
        No, pentukoulutus vaiheessa opettelimme kyllä ohitusta noinkin, sitten vähänkerrassaan siirryimme lähemmäs vastaantulijaa.
        Tuolla joku kertoikin tästä koulutustavasta, se on ihan hyvä, vallankin, jos pentu on arahko.
        Kyseessä saattaa olla pentu, vaikka kokoa onkin, voidaan luulla, että, koira ei ole hallinnassa, vaikka ehkä vasta opettelee tapoja.

• Piski&Hurtta
        alkuperäinen (oikea) kirjoitti:

Totta turiset.. Minulle vain tuli heti ensimmäiseksi mieleen, että koira on "peto" mitä omistaja ei saa aisoihin ja siksi pakeni pusikkoon..

Hyvä on. On se varmaan pelottavaa, mutta hitto soikoon kun nyt on kuunneltu itkua ja vinkua aiheesta omistaja ei reagoi mitenkään kun oma sudensukuinen- ja kokoinen pikku nalle 8m flexissä hyökkää ohikulkijan päälle suu vaahdossa- niin miksi sinä valitat siitä ,että koiran taluttaja tekee todnäk. parhaansa ja sentään VÄISTÄÄ petoineeen sinua ja puudeliasi. Olette ihmiset ihan kyltymättömiä. Olen luullut olleeni kohtelias ja huomaavainen keskikokoisen, NUOREN ja energisen koirani kanssa väistäessäni, mutta jos ei kelpaa, enpä taida vaivautua väistelemään!
        No, ehkä olisin voinut asiallisempikin olla, mutta tosiaan aivojaan voi käyttää. Joku minua vähemmin provosoitunut tuossa kertoikin semmoisen faktan, että koiran koulutus voi olla vielä kesken...ne kun eivät tule kasvattajilta valmiiksi salonkikelpoisina, jos pennun ostaa, kuten useimmat tekevät.

• havainnoitsija

Kirjoituksistasi saa vaikutelman että olet tosi vittumainen saivartelija ihmisenä, joten se ison koiran omistaja väistää sinua ja koiraasi pusikkoon, ettei tarvitse nähdä vittuuntunutta naamaasi.

• paukkuhulina
        Eijymmärrä kirjoitti:

...oikeasti noin tyhmä vai näytteletkö vaan? Miten perustelet ettei pieni koira ole vaarallinen? Ainoa koira joka on minua purrut oli joku pirun kiinanpalatsikoira tms. Tähän asti tapaamistani koirista siis vaarallisin.

Tsiijus sentään,aloittaja on hyvä ja hyväksyy nyt vain tämän tosiasian,ETTÄ KOHTELIAISUUS SYISTÄKIN jo menen kahden tanskandoggini kanssa sivummalle,koska a)monet pelkää isoa koiraa automaattisesti)B)Jos en niitä hallitsisi ja koirasi on minun koirieni näkökentässä,on se ihan sama seisonko keskellä tietä vaiko teenkö tilaa,vai missä seisomme,harkitsen jatkosssa edellistä kaltaisesi kohdatessa,vide tän siitä saa kun koittaa ottaa tuolla liikenteessä huomioon muutkin ihmiset,jestas aloittaja KASTO JO PEILIIN!c)Meidän on osattava ohitus tilanteissa käyttäytyä myös itse,eli me aloitamme keskustelun,ei koirat,sillä minä olen boss ja määrään keskustelun/yhteyden oton kulun that's it.Jos en sinua entuudestaan tunne,en voi tietää haluatko jakaa keskustelua koiruuksista kanssani tai vaikka säästä.Tässä muutamia mitä sulle pitää takoa päähän ja sitten minulla on myös kiinan harjakoira,joten en ole rotu/koko rasisti,,Hvää kevättä!

• paukkuhulina
        niin.. kirjoitti:

,,,Nimitäin on olemassa loistavia ja todella hauskoja että hyödyllisiä ohituskursseja,mekin kävimme siellä heti ipana tokon jälkeen ja siellä oli kaiken kokoista ja rotuista haukkua paikalla,ohjelmaan kuului mm.hyvä käytös hihnassa,ohitusharjoituksia,paikallaan pysymisiä,mutta harkkojen nimi oli ohitusharjoitus-treenit ja niillä oli ihan valtava suosio kaiken karvaisilla koirilla,et kyllä sieltä monet koiran omistajat lähtivät hyvillä mielin ja paljon itsevarmempina ja uutta oppineena,tuo on ihan semmosta peruskoulutukseen kuuluvaa juttuu ja faktahan on se,ei se kokooon ole katsomista,jokainen haluaa yhteiskuntakelpoisen ja tottelevaisen koiran joten suosittelen lämpimästi ;kursseille mars!!; D ja jälleen kevättä rintaan edelleen...(koitin kirjoittaa ilman kirjoitusvirheitä tällä kertaa,tsorpa,,,

• paukkuhulina
        ...jee kirjoitti:

Tämä henkilö on niitä koko ja rotu rasisteja,,,voi mun tanskandoggit on niin ihania ja kilttejä,eivätkä koskaan kävisi kenenkään koiran kimppuun,kerran yx sussari pääsi omistajaltaan irti ja se juoksi täysiä 4v.mustaa narttuani kohti ja koitti alkaa oikee kunnolla tappeleen,kunnes kirjaimellisesti revin sen irti koirastani,joka katsoi mua tyyliin"mamma,saanx mä vähä pyöräyttää tota pikku bitchiä"ja omistaja juoksi kovasti anteeksi pyydellen koiransa kiinni,mitään vammoja ei onneksi tullut,ja omistaja oli valmis korvaamaan kaikki vahingot jne,ja heillä oli ollut tän sussarin kanssa vähän ongelmia.sillä oli vain niin kovin huono itsetunto...Mutta tuo äijä ei kyllä meikäläistä saa sitten provosoitumaan sitten millään,saatika meitsin koiria,näin on!

• paukkuhulina

tosi inhottavaa että joku kirjoittaa nimiisi,mutta kun olen kolmen koirani kanssa koirakkona liikenteessä,ja siinon lähemmäs puoltoista sataa kuitekin hallittavissa,en halua ottaa riskejä tuntemattomilta vastaantulijoilta ja samalla haluan antaa kyllä ihan vaan tietä,nimittäin tämä kolmas on se totuuden torvi,eli kiinanharjakoira ja sekun alkaa räksyttämään,siihen saattaa yhtyä muutkin,mutta koko aiia koirani hallitsen,en vain halua lietsoa pelkoa näillä uljailla ja lempeillä jättiläisillä,jotka rakastavat pieniä koiria...ja toinen doggini on vielä nuori ja koulutusvaiheessa,en ota riskejä liikenteessä ja toiset on otettava huomioon,piste.Hyvää kevään jatkoa sinulle.

• paukkuhulina
        ...juu kirjoitti:

Osuit naulan kantáan,erittäin hyvä huomio ja rakentavaa keskustelua sinulta!Että näin! : D.

• Anonyymi

Siinä oli taas läpeensä vittuutunut koiran perässä kulkija. Vika aina muissa muissa.

• Anonyymi
        selvennystä.. kirjoitti:

Juuri noin pitää toimia. Rakkikin oppii tekemään samoin.

• tanskandoggi

Ei sen kanssa ainakaan tarvitse puskaan hyökätä, jos tulee toinen koira vastaan. Älyttömältähän se näyttäisi.

• pahenee

Tappajakoiria on irti !!

esim pururadoilla.

Miksi tämä koira-terrori ei lopu ?!!!

• qeqqe

Selventäisitkö minulle mikä on tappajakoira? onko se joku uusi rotu vai mikä?

• kiinnostunut..
        qeqqe kirjoitti:

Selventäisitkö minulle mikä on tappajakoira? onko se joku uusi rotu vai mikä?

Mistä saa ja paljon maksaa? Lähden pururadalle tiedustelemaan. Palaan asiaan kun saan lisää tietoa.

• qeqqe
        kiinnostunut.. kirjoitti:

Mistä saa ja paljon maksaa? Lähden pururadalle tiedustelemaan. Palaan asiaan kun saan lisää tietoa.

Tämä termi "tappajakoira" on aika hyvin selvitetty tuolla-> http://www.sathy.fi/mediamyytti.htm

Eli tämä on tuulipukansan hysterian tuotosta!

• lopeta terrori !

Ota pesäpallomaila mukaan lenkille. Kallon taa iske, ei koira enää hypi ja häiritse.

Toinen hyvä keino on laittaa syöttejä pururadoille, niin oppivat pitämään rakit kiinni !

- puhetta ne ei koira-ihmiset usko, eikä ymmärrä.
        Käytä siis pesäpallomailaa, se toimii !!!

• assault fister
        lopeta terrori ! kirjoitti:

Ota pesäpallomaila mukaan lenkille. Kallon taa iske, ei koira enää hypi ja häiritse.

Toinen hyvä keino on laittaa syöttejä pururadoille, niin oppivat pitämään rakit kiinni !

- puhetta ne ei koira-ihmiset usko, eikä ymmärrä.
        Käytä siis pesäpallomailaa, se toimii !!!

Tuu vaan kokeilee sen pesäpallomailas kaa... suojelukoulutettu koira tekee siusta selvää jälkeä! Toisaalta jos heilut pesismailan kanssa pururadalla poliisi sedällä saattaa olla jotain juttuja sinun kanssa.

• ja toimii
        assault fister kirjoitti:

Tuu vaan kokeilee sen pesäpallomailas kaa... suojelukoulutettu koira tekee siusta selvää jälkeä! Toisaalta jos heilut pesismailan kanssa pururadalla poliisi sedällä saattaa olla jotain juttuja sinun kanssa.

syötit on paras keino

• assault fister
        ja toimii kirjoitti:

syötit on paras keino

Niinpä... toivoisin sinun joskus näkevän miten kivuliaan kuoleman myrkyt aiheuttaa. Koiran kuolema suuvaahdossa nykien omien rakkaitten keskellä ei ole kaunista katsottavaa. Lapset itkee ja hokee koiran nimeä "älä kuolee". oletko niin sadisti että nautit ko. tilanteesta. Lapsille se on aivan käsittämätöntä kun kertoo että joku oli laittanut myrkkypaloja ja siihen meidän koira kuoli. He eivät voi uskoa että joku halusi myrkyttää juuri heille niin tärkeän lemmikin.

• hiljaiseksi

Uskomatonta! Miten joku jaksaa vääntää tekstiä tälläisestä aiheesta? Ei helvetti.. Itseasiassa vituttaa niin paljon, että pakko ottaa kantaa.

Vitun juusto, tarkoittaako väistäminen samaa kuin ei hallitse koiraansa? Ei.

• räyhäkäs nainen

Jumalauta jos sinuu häiritsee se et joku on puskassa koiransa kanssa ni mee lääkäriin hakemaan rauhottavia. Kait pääasia on se ettei sinulle koitunut kovinkaan suuria vammoja, paitsi että päänuppisi on sen verran laho ettei se näköjään kestä pienintäkään häiriötekijää. Muista itse käyttäytyä aina ja kaikkialla jokaikisten sääntöjen mukaan mut älä viitsi pilkkuja nussia pikkuasioista.Ainakaan julkisesti. Kiitos.

• paukkuhulina

HYVÄ HYVÄ!Juuri noin,jauhot suuhun tollaselle saatanan nötkötille,joka ei omaa kapasiteettia ajatella asioita toisten kannalta saatika olkoon jumalauta tyytyväinen toisten kanssa kulkijoiden kohteliaisuudesta että hänelle tehdään tilaa,ja niiinkuin tässä keskustelussa on tullut ilmi että kouluttamaton koira ja ns."pusikossa seisominen" eivät ole sama asia.Näihin kuviin ja tunnelmiin siis!!!!

• Anonyymi

Miusta on tosi kohteliasta kun lenkkipolulla ison koiran ulkoiluttaja vie koiransa sivuun, jotta pääsee turvallisesti ohi. Sitä paitsi, ne kaikista isoimmat koirat (=isommat kuin saksanpaimenkoira) ovat vähiten pelottavia!

• Anonyymi

aha

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      304
      11676
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      144
      7146
    3. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      104
      5962
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      42
      5319
    5. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      53
      4399
    6. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      30
      4299
    7. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      32
      3621
    8. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      62
      3618
    9. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      83
      3238
    10. Nyt peukut pystyyn

Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru
      Kannus
      22
      3145
    Aihe