Auto Europe

vuokraaja xx

Olen toistamiseen vuokrannut auton kyseisen välittäjän kautta.
Firmahan välittää suurimpien vuokraamojen autoja edullisemmilla hinnoilla.
Molemmilla kerroilla olen saanut Aviksen kärryn alleni,tai siis toisen olen saamassa parin viikon päästä.
Firma tarjoaa edullisen hinnan lisäksi kattavinta vakuutusta,minkä olen netistä bongannut.
Eli,vahingon sattuessa,omavastuun voi jälkikäteen hakea Auto Europelta takaisin,mikäli on esittää poliisin ja autovuokraamon vahinkoraportit,ja on vuokratessa valinnut auton jossa omavastuun hyvitys sisältyy hintaan.
Merkittävä etu,kun omavastuu vaikka varkaustapauksessa on Aviksella yli 2000 e.
Onkos kellään kokemusta systeemin toimivuudesta vahinkotilanteessa,eli onko kaikki mennyt kivuttomasti,niinkuin vuokraehdoissa on luvattu?
Plussaa myös firmalle siitä,että palvelu on suomenkielinen,ja heillä on palvelunumero Suomeen.
Muutenki edellinen vuokraus sujui kitkattomasti.

32

11909

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juitsari_evp

      Auto Europea, mutta vuokrauspalveluja kohtuullisesti käyttävänä, pitäisin esim Aviksen 2000,- euron omavastuuta itselleni ehdottomana syynä olla käyttämättä ko palvelua.
      Itse olen viime vuosina käyttänyt lähinnä Hertziä, suoraan heiltä varaten ja omavastuun nollaten. USAssa käytin viimeksi Alamoa, palvelu oli perfect***.
      Rikoin isosta SUVista alumiinivanteen, kävin vaihtamassa auton lähimmällä Alamolla, ei mitään ylimääräisiä kuluja. Eli ensikerrallakin käytän Alamoa.
      Tämän tapahtuman jälkeen kokeilin Saksassa SIXTiä, omavastuu 150,-. Käytän vastakin..
      En itse viitsisi ihan pikkurahan takia kokeilla 2000,- euron omavastuuta, sen maksu kun paukahtaa aika äkkiä.
      Mutta jokainen päättää riskinsä suuruuden itse, eihän sitä kotivakuutustakaan tarvitse, maksaa vaan ihan turhaan

      • Nimetön

        sen takiapa vuokraankin Auto Europelta, joka on siis välittäjä,eikä autovuokraamo.
        Ja heillä luvataan maksaa tuo omavastuu,jos jotain sattuu,joskin tod.näköisesti vuokraamo veloittaa suoraan luottokorttia,ja hyvitys pitää sitten anoa jälkikäteen Auto Europelta,joten pienimmästäkin naarmusta pitänee teettää "raportti" autovuokraamolla.

        Muuten firma "takaa" myös halvimmat vuokraushinnat.


      • Hertzillä on Italiassa kolarissa 1300 euron ja rikostapauksessa 1800 euron omavastuut. Omavastuun nollaus maksaa 80e/ vuorokausi (siis KAHDEKSANKYMMENTÄ)


      • Anonyymi

        Halpa autonvuokraus - https://economybookings.tp.st/PBudWWBo
        Auton varaaminen ja hintojen vertailu on niin helppoa että en enää käytä muita palveluita.


    • husseli

      Meille tuli huonompi kokemus Auto-Europesta tältä kesältä. Olimme autolla entisen Jugoslavian alueella, Mostarin kaupungissa autoon murtauduttiin hajoittamalla pieni takasivulasi ja vietiin pojan reppu. Hankimme asiasta poliisraportin. Auto-Europe ei tähän mennessä ole suostunut korvaamaan autovuokraamolle maksamaamme 360 euroa koska kyseessä lasivaurio. Sopimuksessa sanotaankin, että omavastuun hyvitys ei kata vaurioita lasissa, renkaissa, auton katossa ja sisätiloissa koska autovuokraamon vakuutuskaan ei näitä korvaa. Onkin totta että normaali täyskolarivakuutus ei kata näitä kohteita mutta kyllä se ainakin Suomessa kattaa murron ja ilkivallan.

      • teepee123

        mikä on ongelmasi.

        Sopimuksessa olet hyväksynyt ehdot, joissa lukee ettei koske laseille tulevia vaurioita. Ei tuosta Auto Europea voi syyttää.


      • eikö vuokra-autoissa ole
        teepee123 kirjoitti:

        mikä on ongelmasi.

        Sopimuksessa olet hyväksynyt ehdot, joissa lukee ettei koske laseille tulevia vaurioita. Ei tuosta Auto Europea voi syyttää.

        lainkaan autoon ja siinä olevaan irtaimistoon kohdistuvaa varkausvakuutusta. Paluttavatko omavastuun vain kolaritapauksissa. Eihän varkaan rikkoma ikkuna voi olla vain ja ainoastaan lasivaurio!


      • mutta hyvänen aika
        eikö vuokra-autoissa ole kirjoitti:

        lainkaan autoon ja siinä olevaan irtaimistoon kohdistuvaa varkausvakuutusta. Paluttavatko omavastuun vain kolaritapauksissa. Eihän varkaan rikkoma ikkuna voi olla vain ja ainoastaan lasivaurio!

        on kai sulla sentään matkavakuutus?


      • AnttiAutoilija2
        teepee123 kirjoitti:

        mikä on ongelmasi.

        Sopimuksessa olet hyväksynyt ehdot, joissa lukee ettei koske laseille tulevia vaurioita. Ei tuosta Auto Europea voi syyttää.

        Kyllä Autoeurope johtaa asiakkaitaan harhaan, monimutkaisine sopimusehtoineen. Eivät korvaa mitään, eivätkä vastaa mistään. Miksi ihmeessä käyttäisimme tällaista yritystä?

        Saatte autonne edullisemmin suoraan vuokraamoilta, Autoeuropen halvoista hinnoista on poistettu kaikki lisämaksut, jotka maksatte sitten vuokraamoille moninkertaisina. Autoeurope välissä toimii lähinnä "huijarina". Itse en Autoeuropea käytä enää ikinä, sen verran olen heidän huijauksistaan viisastunut.


    • boikottiin menee

      VAROITUS: Auto Europelta varattiin auto Wienin lentokentältä. Hertz vuokraamona. Hertziltä auto jäi saamatta koska Hertz ei hyväksy pohjoismaalaisia Debit/Credit kortteja (ilmeisesti paikallisissa päätelaitteissa ei ole mahdollisuutta tehdä valintaa debit/credit väliltä).

      Emme saaneet autoa. Reklamoin Auto Europelle koska ehdoissa mainittiin vain luottokortin tarve. Viikkoon ei vastausta. Rahat meni, autoa ei saatu. Firmasta ei kuulu mitään. 2 eri mailiosoitteeseen reklamoitu.

      • Bilmannen

        Eivät vastaa mihinkään rahojen menetys juttuun, jos saa jonkun kiinni, levittelevät käsiään. Varoitan kaikkia asiakkaita tuosta Autoeuropesta, käyttäkää mielummin suoraan luotettavia autonvuokraus yrityksiä. Hyvä tapa laitaa ko. yrityksestä googleen haku ja siten hankkia taustatietoja ko. yrityksestä. Espanjassa etenkin, jossa autonvuokraukseen on pesiytynyt useita huijari yriytksiä(esim arecord)


    • EI Auto Europea

      Auto Europen bisnes (ja halvat hinnat) perustuvat juurikin noihin jäykkiin ja asiakkaan kannalta varsin epäedullisiin sopimusehtoihin (eli se joiden vakuutusyhtiöidenkin vakuutusehdoista tutuksi tullut "pienellä painettu präntti"). Uskoisin heidän tekevän melko suuren osan liikevaihdostaan juuri tavallisia autovuokraamoita jäykemmillä sopimusehdoilla. Eli siis tyylipuhtaalla "välistä vetämisellä".

      Esimerkki: Italialaiset ystäväni joutuivat sairastapauksen vuoksi perumaan autovuokran 32 tuntia ennen noutoa. Auto Europe peri (sopimusehtojensa mukaisen) kolmen päivän vuokran ja väitti, että auton vuokraava yritys (tässä tapauksessa Budget) perii maksun heiltä ja sen takia heidän "on pakko" veloittaa tämä summa. Soitin Budgetille ja tarkistin asian. Budget perii ainoastaan siinä tilanteessa, että tieto ei ole tullut heille ennen auton sovittua noutoajankohtaa. Eli mikäli Auto Europe onnistui välittämään tiedon Budgetille 32 tunnin kuluessa (mikä on kyllä kieltämättä melko haastavaa nykymaailmassa, kun tieto kulkee maailman ympäri muutamassa sekunnissa), niin he pitävät itsellään koko perimänsä summan (tässä tapauksessa 150€). Joustavuus ja asiakaspalveluasenne tuli lisäksi selvästi esiin, kun sitten peruutuksen jälkeen yritimme saada vastinetta rahalle, joka jouduttiin joka tapauksessa maksamaan. Ei voinut enää saada autoa, kun se oli kerran peruttu. Oli myös peruutuksen yhteydessä "unohdettu" kertoa, että vuokra-ajankohtaa olisi voinut siirtää tai auton olisi voinut siirtää vuokralle toisen henkilön nimiin.

      Eli jos otat halvemman hinnan Auto Europelta, niin kannattaa käyttää se säästynyt raha kalliimpaan vakuutukseen, joka kattaa kaikenlaisten muutosten ja poikkeusten (joita reissussa aina tuppaa tulemaan) aiheuttamat kustannukset.

      Asiakaspalvelun vastausajoissa olisi myös toivomisen varaa. Ja vaikka numero ja weppisivut ovatkin suomeksi, niin äidinkielellä sinua ei kyllä kukaan palvele. Tai siis ei sinua kyllä tässä firmassa kukaan PALVELE. ;-)

    • tahvo

      tervehdys
      mistä löysit palvelunumeron suomeen ja voitko antaa sen minulle niin voin olla yhteydessä yritykseen

    • kaukomaillehalajava

      Useita kymmeniä kertoja autoa vuokranneena, yleensä 3 - 4 kertaa kesässä eri maista muutamasta päivästä pariin viikkoon, olen toistaiseksi menetellyt seuraavasti:

      1. Etsin halvimmat hinnat haluamastani kokoluokasta jonkun bulvaanifirman kautta, kuten CarTrawler. Sen etuna joihinkin muihin vastaaviin palveluihin nähden on se, että jo varaustilanteessa näkee mistä firmasta autoa tarjotaan, jotta joi välttää epämääräisiä firmoja kuten Dollar/Buchbinder/Enterprise jne

      2. Vertaan parista kolmesta autonvuokrafirmasta suoraan (kuten Hertz, Europcar, Avis, Sixt) hintaa, jonka heiltä saa lentoyhtiöiden asiakaskorttien tai esim Autoliiton koodeilla. Yleensä halvimman hinnan on saanut kohdemaan omalta sivustolta, esim Avis.fi ja Avis.de välillä on joskus merkittäviä eroja.

      3. Vuokraan mistä saan edullisimmin ja minulle sopivimmin ehdoin (esim rajoittamattomat kilometrit, jos on tarkoitus ajaa paljon)

      4. En ota autonvuokraamon tarjoamaa omavastuun alennusta, koska se on usein monta kymmentä euroa per päivä, joka usein kaksinkertaistaa vuokrauksen kokonaishinnan. En myöskään osta varaussivustojen tarjoamia 3.osapuolen vakuutuslaajennuksia. Ne eivät alenna/poista omavastuuta, vaan ainoastaan tuovat lisäturvaa palauttamalla jälkikäteen omavastuukuluja, mikäli vahinko on vakuutuksen piiriin kuuluva.

      5. Sensijaan olen ottanut auton täydellä omavastuulla, joka useimmiten on 800 eur 200 eur polttoainemaksu, yhteensä 1000 eur. Olen varautunut, että mahdollisen vahingon tapahtuessa tuo summa veloitetaan.

      6. Olen ostanut aina vuodeksi Brittiläiseltä firmalta Insurance4carhire.com erillisen omavastuun korvausvakuutuksen (esim Eurooppa 4£ päivä / 40£ vuosi), joka on tullut selvästi halvimmaksi. Toistaiseksi ei ole onneksi tarvinut heidän palveluitaan käyttää, mutta tuohan se lisäturvaa sitten kun se onnettomuus kuitenkin joskus sattuu. Siinäkin on toki rajoituksensa, mutta parempi kuin ei mitään.

      Joskus takavuosina mulla oli ongelmia Aviksella ainakin Saksassa luottokortin kanssa, nykyään reissaan aina varmuuden vuoksi kahdella luottokortilla, niin ongelmien mahdollisuus pienenee (kahdesta eri pankkiryhmästä, esim S-pankin Visa kakkoskortiksi on kätevä).

    • EsapanjaKaatukkoon

      Varokaa Autoeuropan välittämiä autonvuokraajia, etenkin espanjassa autonvuokraus on suurta huijausta mielivaltaisine lisämaksuineen. Vai mitä olette mieltä polttoaineen lisämaksusta, joka maksaa 80,00 €, missä auotossa on noin iso tankki?
      Samoin vakuutus lisämaksu kipusi yli 100,00 € / kaksi viikkoa. Kyseessä oli espanjalainen arecord vuokraamo, josta varoitellaan useammalla keskustelupalstalla. Autoeurope ei luonnollisesti ole mistää vastuussa, joten en ota ko. yritykseltä mitään palveluita enää ikinä, miksi ottaisin?
      Espanjalaiset oppivat vasta, kun työttömyys prosentti on lähempänä sataa, jos sittenkään. Turistien huijaaminen espanjassa on yhä yleisempää, jatkossa matkusta mielummin saksaan ja itävaltaan, jossa kaikki toimii, ilman huijausta.

    • Olly

      Itse olen käyttänyt Italiassa Auto Europea muutaman kerran, ilman mitään ongelmia.

    • Hakki

      Olen käyttänyt Autoeuropea monta kertaa Euroopassa ja se on tuskin koskaan toiminut toivotusti. Viimeisin kokemus on viime kesältä Saksasta, ja vielä on asia kesken. Kävi niin, että palauttaessani autoa autonvuokrausfirma väitti, että olen kolhinut vannetta kanttariin, mitä en todellakaan ole tehnyt ja laskutti pienestä skraadusta melkein 350€. Onneksi olin maksanut kattavan vakuutuksen Autoeuropelle, mutta nyt olenkin odottanut Autoeuropelta vastausta/hyvitystä 2,5 kk.

      Tälläkin kerralla auto oli aivan eri kokoinen, minkä varasin. Siellä perillä sanottiin sitten, että se auto on saman hintaluokan auto, mutta se ei hirveästi lohduta, kun joutuu änkeämään ison matkalauksun matkustamoon ihmisten sekaan.

      Tähän firmaan pätee hyvin vanha sanonta, halvalla ei saa hyvää.

    • Pokke

      Olen vuokrannut lähes aina Autoeuropelta, kun hinta on selkeästi edullisempi, kuin suoraan vuokraamoista. Itse vuokraamohan on sitten ihan joku näistä suurista. AE:n ero on, että vuokra maksetaan luottokortilla about heti.

      Aina on toiminut ihan loistavasti. Pari kertaa on jopa tullut luokkaa parempi auto samaan hintaan.

    • Petrus

      Varokaa hyvät ihmiset Autoeuropea. Jos jotain sattuu niin ette sää sieltä ketään kiinni asianne hoitamista varten. Ylilaskutus on enemmän kuin tavallista, pesevät kätensä kaikesta saatuaan maksun. Vaarallisia huijareita!

    • Surkea palvelu

      Aivan surkea palvelu Auto peruutettiin matkaa edeltävänä yönä eikä asiakaspalvelussa vastattu. Kohteessa sitten vain paljon kalliimpaa ja pienempää autoa alle eikä minkäänlaista hyvitystä. Reklamaation tehtyäni sain pelkkää kuittailua asiakaspalvelusta. En todellakaan käytä enää kyseistä palvelua.

      • Reissumies2

        En suosittele Autoeuropea

        Autoeurope on todella vaarallinen yhtiö kuluttajalle, jos vuokra-autolle sattuu jokin vahinko, vaikka olisikin ns vakuutuskin omaavastuuhyvityksineen. Ensinnäkin vakuutusta ottaessa sinun annetaan ymmärtää, että kaikki on kunnossa ja auto hyvin vakuutettu, mutta jos tutustut ns pieneen tekstiin, niin huomaat, että suurin osa auton eri osista ei kuulukkaan vakuutuksen piirii. Jos vahinko sitten sattuu on lähes mahdotonta saada minkäänlaista kontaktia ko firmaan tapauksen tiimoilta. Kun usean eri puhelinsoiton ja odotuksen jälkeen kenties pääset läpi, seuraa noin puolen vuoden paperirumba. He eivät saa auki sähköpostien liitetiedostoja yms, joten monesti joutuu laittamaan paperit postitse. Vastausta saa sitten odotella. Korvausvaatimuset tulevat kyllä nopeasti ja rahat otetaan tililtä heti, mutta takaisin maksu vaan kestää. Keksivät aina uuden asia mihin yrittävät vedota, jotta pääsisivät korvaamasta.


    • Europe16

      Autoeurope on paikallaan kun koittaa selvittää hintoja.

      Tämän haun jälkeen katsotaan hinta-ero yksityisiltä (Avis, Herz, yms.) Autoeuropen hintaan.

      Kaikki Autoeuropen yms. vastaavien firmojen myymät autovakuutukset ovat täyttä kusetusta!

      Tekemällä kyseisen vakuutuksen olette ainoastaan vakuuttaneet vuokra-auton Autoeuropen suhteen eli joudutte maksamaan vuokra-auton omistamalle firmalle (Avis, Herz. yms.) kaikki vahingokulut ja sitten joudutte itse perimään näitä ko. "välitysfirmalta".

      Europe

      • santtu-1975

        Itselläni kaksi vuokrausta Auto-europen kautta (toinen Tanskassa, toinen Suomessa) ja molemmat vuokraukset sujuneet ongelmitta ja suhteellisen edullisesti. Kummassakaan tapauksessa en ottanut mitään lisävakuutuksia enkä muutakaan "ylimääräistä" ja lopullinen hinta on ollut juurikin se mitä oli etukäteen auto-europelle maksanut. Eli ainakin nuo kaksi vuokraus kokemustani ovat tähän mennessä olleet senverran positiivisia, että jatkossakin käytän heidän palvelujaan.


    • Anteropoika

      Varasin VW-Polon Auto Europen kautta Suomessa kuukaudeksi hintaan 414,50 euroa, joka veloitettiin tililtäni. Teneriffan Los Rodeosin kentällä autoa hakiessani, Budgetin virkailija näytti minulle, että he ovat saaneet tililleen 277.98 euroa. Heidän ehdoton minimi vuokraushinta kuukaudelle ja tälle autolle on 335.86 euroa. Siis erotus 57.88 euroa on minun maksettava.
      Maailma ei kaadu tuohon vajaaseen 60 euroon, mutta oli viimeinen kerta, kun varaan auton Auto Europen kautta.
      Auto Europen vakuutukset ovat luonnollisesti täyttä viivytyshuijausta.
      Omavastuu on 1850 euroa Budgetin sopimuksessa. Ilman omavastuuta vakuutus maksaisi n. 700 euroa, otan riskin. Otinkin heti irtopölykapselit pois, tarvitsijoita Teneriffalla riittää.

      • Mahori

        Tässä tapauksessa Budgetin paikallisen edustajan virkailija on huijannut asiakasta. Välittäjän ja vuokraamon välinen rahaliikenne ei kuulu asiakkaalle. Suomessa tälläinen huijaus ei tulisi kysymykseen.


    • Anonyymi

      Käytin AutoEuropea viime keväänä eikä ollut mitään ongelmia.

      Aiemmin tässä ketjussa suositeltiin brittiläistä omacastuunpoiston vakuutuksia tarjoavaa firmaa Insurance4carhire. Minäkin otin aikanaan sieltä vuoden kerrallaan vakuutuksen joka oli todella edullinen täysi omavastuun poisto.

      Useita vuosia sitten vakuutusta ei voinutkaan enää uusia, Suomi oli poistettu niiden maiden listalta joihin vakuutusta myydään. Ruotsi siellä edelleen oli ...

      Eivät osanneet vastata muuta kuin että "heidän vakuuttajansa on halunnut poistaa maan". Ilmeisesti businesta oli niin vähän että eivät välitä

      • Anonyymi

        Itse vuokraan aina trokareilta (viime aikoina rental carsilta, koska saa Finnair-pisteitä) ja sitten mulla on vuosimaksuton Norwegian Visa. Tuolta kun ottaa vuokra-autovakuutuksen, ni maksu on 30€ / vuosi.

        Jos mälläät auton, ni toki maksat sen vahingon ensin autovuokraamolle ja sitten perit vahingon Norwegianilta. HOX - vuokraus on maksettava Norskin kortilla, jotta vakuutus on voimassa.

        ...joo noi vuokraamoiden täystöpit on välillä suhteettoman kalliita, esim juuri ajoin Kaunasista Vilnaan, auto oli 32€ päivä (ilmainen jättömaksu, nice!!!) ja olis karhuttu täystöppinä 48€ / päivä...jees tämän vuoden maksut tuli jo kuitattua siinä.


    • Anonyymi

      Vuokratkaa auto aina paikanpäältä,tulee halvemmaksi ja voi ottaa samalla omaastuunpoiston!

    • Anonyymi

      Siis OMAVASTUUNPOISTON

    • Anonyymi

      Saako Norwegianin kortista jonkun dokumentin, jossa vakuutus mainitaan?

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1806
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1593
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      51
      1542
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1468
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      11
      1263
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1142
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1113
    Aihe