keittiössä haisee

hajuhaitta perkele

mikä voi olla ongelmana, kun keittiössä haisee joku todella outo (vähän kellarin tunkun tapainen) mutta mistään ei löydy vikaa. vesilukot on vaihdettu, kosteusmittaaja ei saanut lukemia. haju ikäänkuin tulee vesialtaitten kaapistosta, jostain. putket on uudet (2000 luvulla vaihdettu). roskasankot on vaihdettu 2 vk sitten uusiin.

onko mitään ideoita mistä voisi vielä etsiä?

8

1102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • homeessa

      Tarkistappa ettei työ-taso ole jostakin reunasta turvoksissa, lastulevyrunkoinen työ-taso rupeaa haisemaan jos se imaisee itseensä kosteutta.

    • silikonit kunnossa

      Onko tason ja seinän välinen tiiveys kunnossa. Sinne jos pääsee vettä niin saattaa kaapisot taustalevy alkaa muhimaan. Onko kaapin alunen puhdas.

      • hajuhaittaaaaa

        eli: haju mistä minä paikallistan, on se vesipisteitten taso, joka on rautainen tai mitä materiaalia onkaan. Sen ja seinän välissä on tiiviste, joka näyttää olevan ok. Hana vuotaa, ja tiputtaa vettä minimaalisesti sisälle roskakaapistoon. Siellä tiivisteen kohdalla kaapiston sisällä on puuosa, joka on märkä,mutta sitä haistellessa haju ei tule sieltä.

        Outoa on se, että ku pidän makuuhuoneen ikkunaa auki, haju lähtee, mutta kun laitan sen kiinni, haju tulee heti takaisin. eikä kyseessä ole edes ristituuletus, vaan makuuhuone on keittiön vieressä enemmänkin piilossa.


      • siltä
        hajuhaittaaaaa kirjoitti:

        eli: haju mistä minä paikallistan, on se vesipisteitten taso, joka on rautainen tai mitä materiaalia onkaan. Sen ja seinän välissä on tiiviste, joka näyttää olevan ok. Hana vuotaa, ja tiputtaa vettä minimaalisesti sisälle roskakaapistoon. Siellä tiivisteen kohdalla kaapiston sisällä on puuosa, joka on märkä,mutta sitä haistellessa haju ei tule sieltä.

        Outoa on se, että ku pidän makuuhuoneen ikkunaa auki, haju lähtee, mutta kun laitan sen kiinni, haju tulee heti takaisin. eikä kyseessä ole edes ristituuletus, vaan makuuhuone on keittiön vieressä enemmänkin piilossa.

        että huoneistoon ei tule tarpeeksi korvausilmaa. Monesti riittämätön korvausilma aiheuttaa sen että alipaineesta johtuen poistoilma alkaa repiä ilmaa mistä saa esim.rakenteiden välistä ja silloin saattaa ilmentyä hajuhaittoje.

        Mikä on talom ikä? kerros/rivitalo? Ilmanvaihto järjestelmä? Mistä korvausilma huoneistoon jos koneellinen poisto?


      • hermo lähtee tähän hajuun
        siltä kirjoitti:

        että huoneistoon ei tule tarpeeksi korvausilmaa. Monesti riittämätön korvausilma aiheuttaa sen että alipaineesta johtuen poistoilma alkaa repiä ilmaa mistä saa esim.rakenteiden välistä ja silloin saattaa ilmentyä hajuhaittoje.

        Mikä on talom ikä? kerros/rivitalo? Ilmanvaihto järjestelmä? Mistä korvausilma huoneistoon jos koneellinen poisto?

        juu jotain ilmanvaihdon kanssa vois maalaisjärkeillä, mutta naisena en tajua enkä tiedä.

        talo on valmistunu joskus 1960-1970 lukujen välissä, ja tää asunto on rempattu 2000. Keittiössä on outoo se, että liesituuletin on jätetty paikoilleen mutta se ei ole toiminnassa. Poistoilmahornia eli sitä pyörylää katon rajassa, ei ole näkyvissä ollenkaan, vaan se on liesituulettimen ja maustekaapiston takana jossain. Tämä on kuulema tehty kuitenkin oikein??? VAnhan liesituulettimen sisältä kyllä vetää ja kuuluu jotain tohinaa kun on yleiset ajat milloin yhteis tuuletin toimii. Mutta meidän keittiö silti haisee.

        pari vuotta sitten on tehnty taloon joku ilmastointikanavien tai jonkun puhdistus, jossa joka asunnot on käyty läpi. huoltomies mietti, onko tämä asunto jäänyt kokonaan välistä, koska sinne poistohorniin ei pöääse käsiksi millään.

        tämä on kerrostalo. ilmanvaihto järjestelmä joku kaikilla yhteinen? asunto on läpitalon asunto, jossa on joku räppänä tuuletusaukko olohuoneen ikkunan yläkarmissa. keittiö on toisella puolen, eli periaatteessa ristituuletus. tämä yksistään ei silti riitä tuuletukseen, vaan on oltava joku ikkunoista auki, mikäli tahtoo olla ilman hajua. kun ikkunan laittaa kiinni (esim makuuhuoneesta joka on keittiön vieressä), haju tulee heti takaisin.


    • Anonyymi

      Aikaa on kulunut, mutta laitanpa ehdotuksen hajun alkuperästä muille vian etsijöille..
      Siitä keittiön altaastahan menee alas viemärin hajulukkoon pieni putki, jonka kautta voi tulla maakellarimaista hajua, jos siellä on likaa ja tosiaan alipaine tms . asunnossa. Olen itse tehnyt sellaisen jutun, että kierrän vähän mutkalle putkea kaapin alta, että siihen tulee vettä ja se pitää hajut pois! Ns. oma hajulukko..
      Ensin tietenkin puhdistus, mutta jos silti pääsee hajuja sieltä putkista..

      • Anonyymi

        Rakentamusen laatu on niin kelvotonta että hajua voi tulla mistä vaan ja tuleekin. Varsinkin vanhoissa taloissa ilmavuotokohteita on suuripiirtein joka paikassa. Varsinkin jos ei ole käytetty höyrynsulkua.


    • Anonyymi

      Tyhjää roskis .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe