aggressiivinen käytös

toisia koiria kohtaan

ongelma on kun toinen koira tulee vastaan, niin koirani karvat nousevat pystyyn, alkaa hillitön murina ja todella aggressiivinen yritys päästä toisen koiran luo.

Tässä tarvitaan paljon voimia ja huutoa, että selvitään. kyseisessä tilaanteessa koira ei kuule tai näe kuka sitä komentaa ja mielestäni yrittää myös pomottaa minua.
pari kertaa koira on päässyt irti(ei minulla) ja rynnännyt toisen koiran luo, mutta se mikä on hauskaa niin koirani ei tee mitään haistelee vaan, mutta ihmiset on kauhuissaan.

tilanteen jälkeen koirani kyllä alistuu ja tottelee ja on niin nöyrää.
muuten tottelussa ei ole ongelmia, osaa paljon käskyjä ja tottelee myös muita.

koirani on kyllä erittäin mustasukkainen ja riippuvainen huomiostani, sekä kunnioittaa selkeästi minua enemmän kuin vaimoani, tässäkö vika?

9

1219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietoa voisit antaa

      Koiran ikä
      Sukupuoli
      Toimiiko ohitustilanteissa missään, esim. kentällä?
      Vedättää vaimoasi?
      Entä kun kävelette yhdessä?
      Oletteko harjoitelleet miten ohitustilanteita tähän mennessä?

      • --=)

        narttu 1,5 vuotta
        Kodin lähellä ohitus on pahinta, joskus kun joku muu on ulkoiluttanut jossain kauempana niin ei kuulemma ole ollut obgelmia toisista koirista, outoa!

        Ei tottele vaimoani yhtä hyvin kuin minua, koska ei ole aina yhtä johdonmukainen.
        sama ongelma on kun kuljemme yhdessä.
        herkun kanssa pääsee kyllä ohi jos ei ole vielä tajunnut toista koiraa!

        onko kyseessä jokin reviiri taistelu tai joku suojelu juttu?

        Lopuksi haluan vielä lisätä, että koirani EI OLE ihmiselle vaaraksi. rakastaa myös lapsia ja tykkää leikkiä niiden kanssa


      • soittamalla oman alueesi
        --=) kirjoitti:

        narttu 1,5 vuotta
        Kodin lähellä ohitus on pahinta, joskus kun joku muu on ulkoiluttanut jossain kauempana niin ei kuulemma ole ollut obgelmia toisista koirista, outoa!

        Ei tottele vaimoani yhtä hyvin kuin minua, koska ei ole aina yhtä johdonmukainen.
        sama ongelma on kun kuljemme yhdessä.
        herkun kanssa pääsee kyllä ohi jos ei ole vielä tajunnut toista koiraa!

        onko kyseessä jokin reviiri taistelu tai joku suojelu juttu?

        Lopuksi haluan vielä lisätä, että koirani EI OLE ihmiselle vaaraksi. rakastaa myös lapsia ja tykkää leikkiä niiden kanssa

        SRY:n alaosaston vastaavalle.
        Kerro ongelmasta ja mene kentälle, rottweilerien omissa koulutuksissa saat parasta vastinetta koska siellä todella tiedetään eniten rodusta rottweiler ja sen krempoista.

        Sieltä saat apuja, molemmille teille.
        Kun koira pysyy kentällä hallinnassa ohitustilanteissa siirrä harjoitukset normaaliin ympäristöön. Pyydä apua muilta koiranomistajilta, voit kysyä myös kenttäläisiltä, ja järjestä koiralle myös normaalien reittiesi varressa sopivia tapaamisia. Esimerkiksi porukkakävelyjä, jos epäilet miten suhtautuu narttuihin, tapaile uroskoirien omistajia ensin.

        Koira on tapaeläin ja opittuaan ettei ulkoillessa tarvitse kytätä kaikkia vastaan tulevia saat sen automaattisesti paremmin hallintaan.

        Lisää itseluottamusta saat tuttujen ihmisten/koirien tapaamisesta jos koirasi ei reagoi vihaisesti muihinkaan koiriin, saati ihmisiin. Samoin koira luo uusia käytösmalleja koko ajan itselleen.

        1,5 v on juuri nuori aikuinen, siltä pitää viimeistään tässä iässä saada karsittua pois ikävät piirteet käytöksessä muuten teistä tulee niitä ulkoilijoita jotka käyttävät koiriaan piemässä aamuyöllä ulkona etteivät saa lisää stressiä itselleen.

        Koirasi käytös on kuitenkin niin ikäkauteen liittyvää että sitä ei tarvitse hävetä, aluekoulutukseen siis siitä niin säästätte omia hermojanne.

        Onnistumisen iloa ja kärsivällityyttä, tue myös puolisoasi kaikissa tilanteissa.


    • --------------------

      elä ihmeessä ala huutamaan, koira luulee vaan että olet mukana sen "sotahuudossa" ja yltyy ärisemään entistä kovemmin. koira ei tajua että huudat sille, vaan luulee että yhdessä huudatte toiselle koiralle.

    • ..on hyväksi koettu

      Koirakoulusta tuli vinkki.
      Laita tyhjään olut/limu tölkkiin jotain äänekkäästi helisevää sisälle ja teippaa purkki ympäriinsä esim:
      ilmastointiteipillä.
      Kun alkaa räyhäämään heitä purkki hänen taakseen voimakkaasti maahan ja sano EI Räyhää.
      On muuten hyväksi osoittautunut.

    • on jo päällä

      niin koiran korvat on pois kytketty eli oikea ennakointi on a ja o.

      Koira ei selvästikään kunnioita sitä joka on remmin päässä koska tietää että voi riehua remmissä jos sitä huvittaa. Eli oikea johtajuus hallintaan jo ennen kuin tavataan toinen koira. Eli koira kulkee sivulla ei edellä ja ovista aina sinä ensin koska sinä olet se joka päättää lenkkeilystä ei koira.

      Jälkikäteen koira on oppinut mitä pitää tehdä lepyttääkseen sinut mutta ei ymmärrä kuitenkaan tapahtumahetkellä mitä siltä vaaditaan koska kun se kiihtyy ja isäntä kiihtyy niin se luulee että ok nyt riehutaan..eli älä huuda ja riehu vaan toimi rauhallisesti jos koira alkaa riehua komenna se pois tilaanteesta elein eli nykäise hihnasta ja käännä se pois kohteesta istumaan viereen ja kun alistuu niin voit kääntyä. älä anna periksi kun se laittaa hanttiin sinulle.Ja jos olet liikkeessä mene ohi reippaasti ja nykäise heti remmistä kun vain katsookin toista jotta oppii oikean tavan kohdata toinen..sitten kun oppii voi antaa lähestyä toista kun on nätisti.näin pähkinän kuoressa. :)

      Molemmilla tarvii olla johtajuus kunnossa koska koira tarvitsee selkeän ja johdonmukaisuuden johtajuuden..ja sataprosenttisen suorituksen eli tinkiä ei voi varsinkaan jos koira alkaa ottamaan ohjia käsiinsä. Se on parempi koiralle ja stressaa sitä vähemmän. Eli "enemmän kunnioittaminen" ei riitä myöskään jos se riehuu remmissä..

      • remmin kanssa

        komentaessa eli tarkoitan sivulle nykäisyä (ei eteen tai taaksepäin) niin pitää muistaa aina pitää remmi rentona ja omakin kroppa rentona jottei viestitä koiralle jännittyneisyyttä. Ja tosiaan huutaminen ja mesoaminen tai jopa joillakin muilla lyöminen ei kuulu koiran kouluttamiseen. Se on aivan turhaa. Äänen tosin pitää kyllä olla uskottava vakaa ja mieluummin matala ja komentamista tarkoittava kun komennetaan tiukasti ja iloinen korkea ääni jos halutaan innostaa koiraa.


      • tilanne!
        remmin kanssa kirjoitti:

        komentaessa eli tarkoitan sivulle nykäisyä (ei eteen tai taaksepäin) niin pitää muistaa aina pitää remmi rentona ja omakin kroppa rentona jottei viestitä koiralle jännittyneisyyttä. Ja tosiaan huutaminen ja mesoaminen tai jopa joillakin muilla lyöminen ei kuulu koiran kouluttamiseen. Se on aivan turhaa. Äänen tosin pitää kyllä olla uskottava vakaa ja mieluummin matala ja komentamista tarkoittava kun komennetaan tiukasti ja iloinen korkea ääni jos halutaan innostaa koiraa.

        Mutta kyseessä 1,5v. uros, joka irti päästessään kävisi takuu varmasti päälle (siis toisen uroksen, ei narttujen). Ihmisille ei ole aggressiivinen, mutta lööppeihin varmasti päästäisiin, jos "pääsisi" toisen uroksen kimppuun ja sinne kun sitten joku menisi sormensa työntämään väliin.

        Me (tai itse asiassa minä) olen ryhtynyt vastauksissa mainittuihin toimenpiteisiin, katsotaan miten toimivat. Suurin ongelma meillä on isäntä, jonka mielestä mitään ongelmaa ei ole. Paskat koira häntäkään tottele ohitustilanteissa, mutta hän vie ne "fysiikalla" läpi ja uskottelee itselleen että hyvin menee. Pitäisin aika tärkeänä, että toimisitte samalla tavalla emännän kanssa ja myös sinä vahvistaisit omalla käytökselläsi emäntäsi asemaa laumassa.


    • Rotikan

      ja nyt ootte liemessä. Hienoa, todella hienoa! Ei kelvannu puudeli tai mikään muukaan, koska eihän niistä olis ollu k****njatkeiksi. Kyllä sen koiran pitää olla musta ja uhkaava. Eli otitte vaativan koiran, varoituksista huolimatta, pelkästään ulkonäön ja imagon takia, ja nyt se ei pysy teillä hanskassa.

      Jos mä oon koiran kanssa lenkillä, ja meitä päin juoksee irti päässy rotikka ja joku pikku pissis kiljuu taustalla, että ei eiiii eiiiiiii, niin se koira saa pippurikaasua ekaksi ja aspia perään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2823
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1496
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1450
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1240
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      21
      1031
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      993
    Aihe