Bratislava päivässä

Hei, olen lähdössä lomalle Wieniin. Ajattelin sieltä hypätä junaan ja käväistä päiväkäynnillä Bratislavassa. Mitä on Bratislavasta "ehdottomasti" nähtävä?
-jane-

4

1823

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 123

      on hieno, hieman entisöinti kesken. Bussu Wienistä tulee novy most'in eli uuden sillna pieleen. uudelle sillal näköalaravintola tornissa. Vanha kaupunki on vieressä ja hienosti entisöity. Siinäpä ne pakolliset. jos olet liikeell viikonlopuna, on puistossa konsertteja.

      • bhggh

        Päivitetään tämä ketju eli nyt tiskiin Bratislavan must-see-nähtävyydet!!! Menossa sinne 2 vkon päästä ja aikaa varattu max 6h.


      • Liivio
        bhggh kirjoitti:

        Päivitetään tämä ketju eli nyt tiskiin Bratislavan must-see-nähtävyydet!!! Menossa sinne 2 vkon päästä ja aikaa varattu max 6h.

        Jos kuutisen tuntia on varattu, ydinkeskustaan se pakostakin jää. Mutta mikäs siinä, vanhassakaupungissa on kyllä nähtävää, paparazzin ja viemärinkorjaajan varmaan kaikki kuvaavat. Tietysti kannattaa kiivetä myös mäkeä ylös presidentinpalatsin seutuville ja linna on luonnollisesti myös must. Suklaakahvilaa tuskin voi jättää käymättä, jos suklaasta yhtään pitää. Kirkkoja en unohtaisi myöskään. Tavanomaiset pikkuostokset voi hyvin hoitaa siinä Tescon kulmilla ja sen lähellä oleva Batan kenkäkauppa on naisturistille paha paikka. Ja sitten se Tonava.......


      • j
        Liivio kirjoitti:

        Jos kuutisen tuntia on varattu, ydinkeskustaan se pakostakin jää. Mutta mikäs siinä, vanhassakaupungissa on kyllä nähtävää, paparazzin ja viemärinkorjaajan varmaan kaikki kuvaavat. Tietysti kannattaa kiivetä myös mäkeä ylös presidentinpalatsin seutuville ja linna on luonnollisesti myös must. Suklaakahvilaa tuskin voi jättää käymättä, jos suklaasta yhtään pitää. Kirkkoja en unohtaisi myöskään. Tavanomaiset pikkuostokset voi hyvin hoitaa siinä Tescon kulmilla ja sen lähellä oleva Batan kenkäkauppa on naisturistille paha paikka. Ja sitten se Tonava.......

        Devinin linna ei varmaan mahdu ihan päivävierailuun, mutta on ehdottomasti tutustumisen arvoinen kohde jos vähänkin pidempään viipyy. Bratislavassa viihtyy hyvin pitkän viikonlopun. Meno- tai tulomatkalla voi piipahtaa Wienissä, jonne riittää 5 tuntia aivan hyvin. Jos oopperaan mielii, niin ehkä yksi yön seutu on varata.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      58
      869
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      684
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      660
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      584
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      35
      532
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      85
      505
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      103
      505
    8. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      455
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      70
      436
    Aihe