Bratislava päivässä

Hei, olen lähdössä lomalle Wieniin. Ajattelin sieltä hypätä junaan ja käväistä päiväkäynnillä Bratislavassa. Mitä on Bratislavasta "ehdottomasti" nähtävä?
-jane-

4

1823

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 123

      on hieno, hieman entisöinti kesken. Bussu Wienistä tulee novy most'in eli uuden sillna pieleen. uudelle sillal näköalaravintola tornissa. Vanha kaupunki on vieressä ja hienosti entisöity. Siinäpä ne pakolliset. jos olet liikeell viikonlopuna, on puistossa konsertteja.

      • bhggh

        Päivitetään tämä ketju eli nyt tiskiin Bratislavan must-see-nähtävyydet!!! Menossa sinne 2 vkon päästä ja aikaa varattu max 6h.


      • Liivio
        bhggh kirjoitti:

        Päivitetään tämä ketju eli nyt tiskiin Bratislavan must-see-nähtävyydet!!! Menossa sinne 2 vkon päästä ja aikaa varattu max 6h.

        Jos kuutisen tuntia on varattu, ydinkeskustaan se pakostakin jää. Mutta mikäs siinä, vanhassakaupungissa on kyllä nähtävää, paparazzin ja viemärinkorjaajan varmaan kaikki kuvaavat. Tietysti kannattaa kiivetä myös mäkeä ylös presidentinpalatsin seutuville ja linna on luonnollisesti myös must. Suklaakahvilaa tuskin voi jättää käymättä, jos suklaasta yhtään pitää. Kirkkoja en unohtaisi myöskään. Tavanomaiset pikkuostokset voi hyvin hoitaa siinä Tescon kulmilla ja sen lähellä oleva Batan kenkäkauppa on naisturistille paha paikka. Ja sitten se Tonava.......


      • j
        Liivio kirjoitti:

        Jos kuutisen tuntia on varattu, ydinkeskustaan se pakostakin jää. Mutta mikäs siinä, vanhassakaupungissa on kyllä nähtävää, paparazzin ja viemärinkorjaajan varmaan kaikki kuvaavat. Tietysti kannattaa kiivetä myös mäkeä ylös presidentinpalatsin seutuville ja linna on luonnollisesti myös must. Suklaakahvilaa tuskin voi jättää käymättä, jos suklaasta yhtään pitää. Kirkkoja en unohtaisi myöskään. Tavanomaiset pikkuostokset voi hyvin hoitaa siinä Tescon kulmilla ja sen lähellä oleva Batan kenkäkauppa on naisturistille paha paikka. Ja sitten se Tonava.......

        Devinin linna ei varmaan mahdu ihan päivävierailuun, mutta on ehdottomasti tutustumisen arvoinen kohde jos vähänkin pidempään viipyy. Bratislavassa viihtyy hyvin pitkän viikonlopun. Meno- tai tulomatkalla voi piipahtaa Wienissä, jonne riittää 5 tuntia aivan hyvin. Jos oopperaan mielii, niin ehkä yksi yön seutu on varata.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      176
      1747
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      347
      1298
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      67
      1197
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      201
      959
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      45
      915
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      57
      832
    7. 69
      788
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      38
      738
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      674
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      660
    Aihe