Owcharek podhalanski

luru

Täällä varmaan joitain podhien omistajia on niin olisi kiva tietää millaisia teijän podhat on, varsinkin urokset. Meillä on 5v. uros joka oli reilu vuoden ikäinen meille tullessaan ja todella arka ja vaikutti pahoinpidellyltä. Nyt on jo rohkeampi ja ehkä enemmän varautunut vieraita kohtaan kuin arka. Haluisin tietää miten teijän koirat suhtautuu vieraisii, haukkuuko paljo, totteleeko miten, millane luonne ym.ym. Oon kyllä lukenu podhista paljon mutta kirjat ei anna samaa tietoa kuin kokemus. Kiitos jo etukäteen jos viititte miulle vastailla :)

2

825

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miss1977

Minulla on 5v podhis narttu. Ei todellakaan ole arka, haukkuu vieraat,mutta tutustuu hyvin helposti kuitenkin. Tottelee hyvin,mutta joskus on luupäisyyttä. Hellyydenkipeä iso sylikoira. Tykkää muista koirista yli kaiken ja kissoista myös.

• podhalanski

uros on nyt vähän reilun 5 vuotias, se on aina ollu arka ja todella varautunu vieraita kohtaan, haukkuu jonkun aikaa eikä aina piittaa omistajan komentelusta. pikkukoirien ylin ystävä ja joidenkin isompikokoisten kanssa tulee jopa jollain lailla juttuun. oma perhe on sille kaikki kaikessa ja varsinkin allekirjoittanut on sille se ykkönen, esim. jos olen pidemmän aikaa kuin päivän poissa niin ei ruoka maistu ja kuulemma katselee ikkunasta tai makaa apaattisena omalla paikallaan. omat tenavat saa sitä "silitellä" sangen kovakouraisestikkin, mutta esim sukulaispenskoja se juoksee karkuun ja haukkua louskuttaa.
      pysyy omassa pihassa ja mökillä, ei mene naapuriin vaikka siellä makkaraa grillaittaiskin, en kylläkään jätä ilman valvontaa yksin pihalle.
      se on sellainen sohvaperuna, ei mikään valioyksilö mutta kuitenkin niin kultainen sylihauva. terveydestä sen verran, että huonot lonkat on ja mahatauteja on sairastellut näin kesäisin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olivia Oras

"Yle MOT:n tietojen mukaan Oras oli joutunut sairaalahoitoon helsinkiläisellä kauneusklinikalla tehdyn rasvaimun yhteyde
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1392
    2. Koska muru nähdään

Kaksin?
      Ikävä
      47
      911
    3. Sanoppa ihan rohkeasti

Mun huonot puolet! En suutu…
      Ikävä
      95
      895
    4. MOT: Nuoren Olivia Oraksen, 27 surullinen kuolema kauneusoperaatiossa :(

MOT:n tietojen mukaan Oras menetti tajuntansa rasvaimua edeltäneessä puudutuksessa. Hänet kuljetettiin Husiin, ja hän ku
      Maailman menoa
      86
      815
    5. Haluatko että unohdan sinut kokonaan

Siihen suuntaan ollaan menossa, nyt jo. Ja ehkä parempi näin, niin ei kulu energiaa hukkaan mahdottomuuteen. Ja vaikka j
      Ikävä
      57
      737
    6. Pelkäätkö häntä?

👍
      Ikävä
      64
      602
    7. Minä vuonna kaivittusi on syntynyt?

Vastausta tässä kaivataan.
      Ikävä
      42
      591
    8. Olit mulle tärkeä...

😭
      Ikävä
      34
      577
    9. Ylen typerät rinnastukset.

Näin YLE…..Saksassa ei ole äärioikeisto ollut vallassa sitten Hitlerin . YLEn toimittajille tiedoksi . Hitler oli Saksan
      Maailman menoa
      191
      567
    10. 48
      547
    Aihe