Owcharek podhalanski

luru

Täällä varmaan joitain podhien omistajia on niin olisi kiva tietää millaisia teijän podhat on, varsinkin urokset. Meillä on 5v. uros joka oli reilu vuoden ikäinen meille tullessaan ja todella arka ja vaikutti pahoinpidellyltä. Nyt on jo rohkeampi ja ehkä enemmän varautunut vieraita kohtaan kuin arka. Haluisin tietää miten teijän koirat suhtautuu vieraisii, haukkuuko paljo, totteleeko miten, millane luonne ym.ym. Oon kyllä lukenu podhista paljon mutta kirjat ei anna samaa tietoa kuin kokemus. Kiitos jo etukäteen jos viititte miulle vastailla :)

2

705

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miss1977

      Minulla on 5v podhis narttu. Ei todellakaan ole arka, haukkuu vieraat,mutta tutustuu hyvin helposti kuitenkin. Tottelee hyvin,mutta joskus on luupäisyyttä. Hellyydenkipeä iso sylikoira. Tykkää muista koirista yli kaiken ja kissoista myös.

    • podhalanski

      uros on nyt vähän reilun 5 vuotias, se on aina ollu arka ja todella varautunu vieraita kohtaan, haukkuu jonkun aikaa eikä aina piittaa omistajan komentelusta. pikkukoirien ylin ystävä ja joidenkin isompikokoisten kanssa tulee jopa jollain lailla juttuun. oma perhe on sille kaikki kaikessa ja varsinkin allekirjoittanut on sille se ykkönen, esim. jos olen pidemmän aikaa kuin päivän poissa niin ei ruoka maistu ja kuulemma katselee ikkunasta tai makaa apaattisena omalla paikallaan. omat tenavat saa sitä "silitellä" sangen kovakouraisestikkin, mutta esim sukulaispenskoja se juoksee karkuun ja haukkua louskuttaa.
      pysyy omassa pihassa ja mökillä, ei mene naapuriin vaikka siellä makkaraa grillaittaiskin, en kylläkään jätä ilman valvontaa yksin pihalle.
      se on sellainen sohvaperuna, ei mikään valioyksilö mutta kuitenkin niin kultainen sylihauva. terveydestä sen verran, että huonot lonkat on ja mahatauteja on sairastellut näin kesäisin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1915
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      50
      1836
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1363
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1174
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1121
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1099
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1098
    Aihe