Onkohan Orimattilassa vielä lastenkotia? Asustelin siellä 70-luvun alkupuolella. Muistaakseni silloin tien toisella puolella oli joku koulu. Muistaako kukaan?
Lastenkoti
11
2716
Vastaukset
- Tietävä-lä
...vaan. Tietävälässä oli lastenkoti käsittääkseni vielä pitkälle 80-luvullekin, toisella puolella Ollostentietä Tietävälän ala-aste ja lähellä motocross-rata. Nyttemmin taitaa olla jonkinsortin vanhusten asuntola ? Puut on vaan kasvaneet niin ettei enää näy tielle ja tielinjauksia on muutettu.
- Ronja-70
... tiedoista! Jos vaikka joku päivä ajelisin Orimattilassa päin, niin voisin käydä kattomassa tuota paikkaa näyttääkö se yhtään siltä ku muistan.
- Markku
Ronja-70 kirjoitti:
... tiedoista! Jos vaikka joku päivä ajelisin Orimattilassa päin, niin voisin käydä kattomassa tuota paikkaa näyttääkö se yhtään siltä ku muistan.
Moi Ronja . Vieläkö epätietoinen lastenkodista? Itsekin haluaisin tietoa ja käydä paikalla. Lahdessa eka kertaa 40 vuoteen :)
- VEKA1
Markku kirjoitti:
Moi Ronja . Vieläkö epätietoinen lastenkodista? Itsekin haluaisin tietoa ja käydä paikalla. Lahdessa eka kertaa 40 vuoteen :)
Moi Markku onko sukunimesi Nieminen ja veljesi Pentti. itse olin tuossa laitoksassa vuodesta 1952-1965 . Olisin kiinnostunut vaihtamaan kuulumisia sen aikaisten kavereiden kanssa. mm. Marjatta , Kristiina ,Linnea . Raija.Jorma. Jouni Ulla j:ne T: Veikko L
- Anonyymi
VEKA1 kirjoitti:
Moi Markku onko sukunimesi Nieminen ja veljesi Pentti. itse olin tuossa laitoksassa vuodesta 1952-1965 . Olisin kiinnostunut vaihtamaan kuulumisia sen aikaisten kavereiden kanssa. mm. Marjatta , Kristiina ,Linnea . Raija.Jorma. Jouni Ulla j:ne T: Veikko L
Hei! Itse lähdin lastenkodissa kesällä 1978. Muutama vuosi sen jälkeen muuttui nuorisosodiksi. Nyt rakennus yksityisen omistuksessa ja tyhjillään. Välillä käyn muistelemassa aikaa ja paikkaa. Minulla hyvä muisto paikasta. Sijaisperhe vain rahasti minun pidosta. Itse olen hoitaja. Olen vanhuksia hoitanut 37 vuotta. Samassa paikassa.
- mummummum
Ei ole enää.. tilat toimii nyt vanhusten palvelukotina (tai jotain). Olisiko ne lapset jo siinä iässä ;)
- JJok
Joo siinähän se oli Tietävälän ala-asteen naapurina. Itse kävin ala-asteeni juuri Tietävälässä ja kyllä se lastenkoti oli ihan toiminnassa vielä 87 keväällä, kun siellä kouluni lopetin ja siirryin ylä-asteelle.
Vanhuksiahan siellä tosiaan nykyään hoidetaan. - Lastekodissa1951-53
Katsokaa hyvät ihmiset netistä lastenkoti 1949-.1989 Koulu 1959 perusk.1982
- Anonyymi
Minä olen syntynyt 1952 ja adoptiopapereiden mukaan olen viettänyt 2 jaksoa lastenkodissa Orimattilassa. oliko tämä juuri kyseinen tietävälä. Itselläni ei mitään tietoa, eikä muistoja siltä ajalta.
- Anonyymi
Tuli usein käytyä tuttuja kavereita siellä katsomassa 80-luvun loppupuoliskolla / puolivälissä.
- Anonyymi
Vähän nuorempana lastenkodin kasvattina ilo lukea, e
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212586- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292222Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871613Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961546- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379