Lastenkoti

ronja-70

Onkohan Orimattilassa vielä lastenkotia? Asustelin siellä 70-luvun alkupuolella. Muistaakseni silloin tien toisella puolella oli joku koulu. Muistaako kukaan?

11

2538

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tietävä-lä

      ...vaan. Tietävälässä oli lastenkoti käsittääkseni vielä pitkälle 80-luvullekin, toisella puolella Ollostentietä Tietävälän ala-aste ja lähellä motocross-rata. Nyttemmin taitaa olla jonkinsortin vanhusten asuntola ? Puut on vaan kasvaneet niin ettei enää näy tielle ja tielinjauksia on muutettu.

      • Ronja-70

        ... tiedoista! Jos vaikka joku päivä ajelisin Orimattilassa päin, niin voisin käydä kattomassa tuota paikkaa näyttääkö se yhtään siltä ku muistan.


      • Markku
        Ronja-70 kirjoitti:

        ... tiedoista! Jos vaikka joku päivä ajelisin Orimattilassa päin, niin voisin käydä kattomassa tuota paikkaa näyttääkö se yhtään siltä ku muistan.

        Moi Ronja . Vieläkö epätietoinen lastenkodista? Itsekin haluaisin tietoa ja käydä paikalla. Lahdessa eka kertaa 40 vuoteen :)


      • VEKA1
        Markku kirjoitti:

        Moi Ronja . Vieläkö epätietoinen lastenkodista? Itsekin haluaisin tietoa ja käydä paikalla. Lahdessa eka kertaa 40 vuoteen :)

        Moi Markku onko sukunimesi Nieminen ja veljesi Pentti. itse olin tuossa laitoksassa vuodesta 1952-1965 . Olisin kiinnostunut vaihtamaan kuulumisia sen aikaisten kavereiden kanssa. mm. Marjatta , Kristiina ,Linnea . Raija.Jorma. Jouni Ulla j:ne T: Veikko L


      • Anonyymi
        VEKA1 kirjoitti:

        Moi Markku onko sukunimesi Nieminen ja veljesi Pentti. itse olin tuossa laitoksassa vuodesta 1952-1965 . Olisin kiinnostunut vaihtamaan kuulumisia sen aikaisten kavereiden kanssa. mm. Marjatta , Kristiina ,Linnea . Raija.Jorma. Jouni Ulla j:ne T: Veikko L

        Hei! Itse lähdin lastenkodissa kesällä 1978. Muutama vuosi sen jälkeen muuttui nuorisosodiksi. Nyt rakennus yksityisen omistuksessa ja tyhjillään. Välillä käyn muistelemassa aikaa ja paikkaa. Minulla hyvä muisto paikasta. Sijaisperhe vain rahasti minun pidosta. Itse olen hoitaja. Olen vanhuksia hoitanut 37 vuotta. Samassa paikassa.


    • mummummum

      Ei ole enää.. tilat toimii nyt vanhusten palvelukotina (tai jotain). Olisiko ne lapset jo siinä iässä ;)

    • JJok

      Joo siinähän se oli Tietävälän ala-asteen naapurina. Itse kävin ala-asteeni juuri Tietävälässä ja kyllä se lastenkoti oli ihan toiminnassa vielä 87 keväällä, kun siellä kouluni lopetin ja siirryin ylä-asteelle.

      Vanhuksiahan siellä tosiaan nykyään hoidetaan.

    • Lastekodissa1951-53

      Katsokaa hyvät ihmiset netistä lastenkoti 1949-.1989 Koulu 1959 perusk.1982

    • Anonyymi

      Minä olen syntynyt 1952 ja adoptiopapereiden mukaan olen viettänyt 2 jaksoa lastenkodissa Orimattilassa. oliko tämä juuri kyseinen tietävälä. Itselläni ei mitään tietoa, eikä muistoja siltä ajalta.

    • Anonyymi

      Tuli usein käytyä tuttuja kavereita siellä katsomassa 80-luvun loppupuoliskolla / puolivälissä.

    • Anonyymi

      Vähän nuorempana lastenkodin kasvattina ilo lukea, e

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8406
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe