saanko kastaa kirkkoon?

hmhmhmhmhmmh

jos en oo käyny rippikoulua mutta kuulumme molemmat kirkkoon,minä ja mies ystäväni, hän on käynyt rippikoulun.

3

747

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sfinksi*

saisitte liittää lapsen kirkkoon kastamalla, vaikkette kuuluisikaan itse kirkooon.

• ..................

meillä ainakin toisen vanhemmista on kuuluttava ev lut seurakuntaan, alkuperäiseen kysymykseen vastaus: en tiedä, käy seurakunnan sivuilla.

• pappiii

Kun te vanhemmat kuulutte kirkkoon - käytännössä riittää, kun toinen kuuluu kirkkoon - lapsenne voidaan kastaa. Ottakaa rohkeasti yhteyttä kotiseurakuntanne virastoon ja sopikaa kasteessa.
      Yleensä kastava pappi ottaa yhteyttä kotiin ja sopii tapaamisesta. Tapaamisessa käydään läpi kaikki kasteeseen liittyvät kysymykset.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen markka otettiin käyttöön vuonna 1860

Suomi käytti vuoteen 1840 asti rahayksikkönään rinnakkain Ruotsin riikintaalareita ja Venäjän ruplaa. Tämän jälkeen oli
      Maailman menoa
      39
      9341
    2. "Mä elän vieläkin"

Ikurin turbiini vetäisi taannoin lainabiisin Topin (RIP också) ja kumppaneiden kanssa. Toivottavasti on yläkerrassa kunn
      Tampere
      35
      3908
    3. Kaivatullesi viesti ensi vuoteen?

Kerro meneekö naiselle vai miehelle ja vähintään yksi tunniste, esim. kirjain.
      Ikävä
      39
      2504
    4. Yksityinen sektori aiheuttanut Suomen taantuman

Investointien sijasta nostaneet voitot osinkoina omistajille. Ehdotan korjausliikkeenä yksityisen sektorin sosialisoimi
      Maailman menoa
      100
      2484
    5. Pate Mustajärvi on kuollut

Ihan pari tuntia sitten. Että sellaista. https://www.is.fi/viihde/art-2000011715177.html
      Maailman menoa
      125
      2474
    6. Kylläpä asiat onkin nyt hyvin verrattuna Sannan aikaan

Sannan aikana aähkön alv oli 10%, nyt 25,5%. Ajatelkaa nytkin pörssisähkö on ilmaista, keskellä talvea! Bensan hinta on
      Maailman menoa
      27
      1957
    7. Miten ikinä kelpaisin sulle

Sinä saat niiltä muilta naisilta paljon enemmän, mitä minulta... Tai mihin minä olisin valmis. Enkä edes olisi niin tait
      Ikävä
      16
      1625
    8. Edes vitamiinit eivät taanneet loputonta elämää

Nimittäin niistä rahaa itselleen taikonut tohtori siirtyi tuonpuoleiseen.
      Maailman menoa
      32
      1431
    9. Kuinka kauan vielä

jaksetaan vastustaa toisiamme?
      Ikävä
      71
      1267
    10. Esko ja Martina viettävät joulua

Entisen avioparin joulunvietto on ylittänyt IS uutiskynnyksen
      Kotimaiset julkkisjuorut
      176