Opel record olympia coupe

A 1700l

Onko kenelläkään tietoa minä vuosina tuollaista pyöreälampuista autoa on tuotu suomeen, kun isälläni oli tuollainen ja muistan sen olleen 1966 vuosimallia ja kuitenkin tuolla vuodella on jo uudempaa mallia ollut?

http://images.google.fi/imgres?imgurl=http://i15.ebayimg.com/07/m/000/8b/f6/0c39_14.JPG&imgrefurl=http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/auto-opel rekord benzin.19000.22.PETROL.html&h=52&w=64&sz=2&hl=fi&start=31&um=1&usg=__GfEFZlBb_ILKGKtraSkdxcN8LPI=&tbnid=BzZvSpKrHTTm4M:&tbnh=52&tbnw=64&prev=/images?q=opel record coupe olympia A 1700 1963&start=18&ndsp=18&um=1&hl=fi&sa=N

21

3781

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1963-65, 1965 lopulla tuli B-malli, jonka kori oli sama, mutta kantikkaat umpiot ja perää muutettiin, tuli neljä pyöreää takavaloa A-mallin litteiden pitkien takavalojen sijaan. Eli -66 rekisteröity A-malli on ollut tod.näk. valmistettu jo 1965. A-mallin "facelift"-versio B-malli jäi lyhytaikaiseksi, sen korvasi koriltaan täysin uusi C jo 1967.

      http://en.wikipedia.org/wiki/Opel_Rekord

      • aloittaja

        mahdollista, että toi coube ei ollut "faceliftattu" vielä -66? En muista koskaan edes isäni maininneen varaosaostoksilla, että olisi vain rekisteröity myöhemmin!

        Se oli tällainen, mutta hopeanharmaa metallihohto ja punaisella sisuksella. Kova peli kulkemaan mittarin punainen nuoli meni pitkästi sieltä 160km/h:n yli ja eroitti sen sieltä mittaritaulun läpi! muistan, ettei 142 volvokaan pärjänny sille ja tuohon aikaan oli vielä vapaat rajoitukset

        http://www.carsablanca.de/files/medias/Car/Opel_Rekord_1700_S_Coupe_6781.jpg


      • aloittaja kirjoitti:

        mahdollista, että toi coube ei ollut "faceliftattu" vielä -66? En muista koskaan edes isäni maininneen varaosaostoksilla, että olisi vain rekisteröity myöhemmin!

        Se oli tällainen, mutta hopeanharmaa metallihohto ja punaisella sisuksella. Kova peli kulkemaan mittarin punainen nuoli meni pitkästi sieltä 160km/h:n yli ja eroitti sen sieltä mittaritaulun läpi! muistan, ettei 142 volvokaan pärjänny sille ja tuohon aikaan oli vielä vapaat rajoitukset

        http://www.carsablanca.de/files/medias/Car/Opel_Rekord_1700_S_Coupe_6781.jpg

        Noita erikoisempia korimalleja varmaan jäi Suomessa helposti ylivuotiseksi, jäihän tavallisiakin malleja. Auton myyjähän tietysti aina mielellään "unohti" tuon asian..... Eihän siinä silloin mitään, jos auto oli säilytetty asianmukaisesti. Kaupattiinhan viimeisiä Kadett A:itakin B-kadetin tullessa siten, että "kadett-.perhe kasvaa", vaikka B oli jo korvannut A:n...60-luvulla kun ei ostaja saanut internetistä selville sitä, ettei vanhaa mallia enää valmisteta, vaan myydään vain loput pois. Paras esimerkki tosin oli Aro-yhtymän Datsun 100A-myynti 70-luvulla: jo 1975 valmistettuja "satiaisia" myytiin Suomessa uusina vielä 1979...


      • ...olisi
        aloittaja kirjoitti:

        mahdollista, että toi coube ei ollut "faceliftattu" vielä -66? En muista koskaan edes isäni maininneen varaosaostoksilla, että olisi vain rekisteröity myöhemmin!

        Se oli tällainen, mutta hopeanharmaa metallihohto ja punaisella sisuksella. Kova peli kulkemaan mittarin punainen nuoli meni pitkästi sieltä 160km/h:n yli ja eroitti sen sieltä mittaritaulun läpi! muistan, ettei 142 volvokaan pärjänny sille ja tuohon aikaan oli vielä vapaat rajoitukset

        http://www.carsablanca.de/files/medias/Car/Opel_Rekord_1700_S_Coupe_6781.jpg

        Vm.-66 oli aivan varmasti se facelift-malli (Record B), vuonna -67 kun tuli jo ihan kokonaan uusi korimalli (Record C).


      • aloittaja
        M1978 kirjoitti:

        Noita erikoisempia korimalleja varmaan jäi Suomessa helposti ylivuotiseksi, jäihän tavallisiakin malleja. Auton myyjähän tietysti aina mielellään "unohti" tuon asian..... Eihän siinä silloin mitään, jos auto oli säilytetty asianmukaisesti. Kaupattiinhan viimeisiä Kadett A:itakin B-kadetin tullessa siten, että "kadett-.perhe kasvaa", vaikka B oli jo korvannut A:n...60-luvulla kun ei ostaja saanut internetistä selville sitä, ettei vanhaa mallia enää valmisteta, vaan myydään vain loput pois. Paras esimerkki tosin oli Aro-yhtymän Datsun 100A-myynti 70-luvulla: jo 1975 valmistettuja "satiaisia" myytiin Suomessa uusina vielä 1979...

        on lokasuojassa tässä kuvassa ja onkohan kyseessä joku juhlamalli, koska kaikissa sitä ei ole ja muistan tuon isän autosta?

        http://www.tiki-art.de/Opel/60er/Anzeigen/1965_Rekord_Coupe.jpg


    • Timo M

      Valmistusvuodet: 1960–63

      Isälläni oli myös tuollainen. Huom. tuo ei ole coupé vaan tavallinen 2 ovinen sedan. P2 Coupé-mallia en ole nähnyt kuin kuvissa. Onkohan yhtään edes tuotu Suomeen?

      • Timo M

        Kirjoittajan M1978 vastaus on oikea. Minä menin linkistä väärän (vanhemman) auton ilmoitukseen.


      • ...noin

        Ihan aiheen ulkopuolelta: on tuon 1960-63 korimallin coupejakin Suomessa, nettiutossa on ainakin pari yksilöä vilahdellut.


    • aihio 1964

      Ladossa on seisonut parikymmentä vuotta Record Coupe vuodelta 1964. Hyvänä talteen pantu, nyt jo hieman rapistunut projekti. Sattuisiko jotakuta kiinnostamaan, Kanta-Hämeessä.

    • automall!!

      Ensin GM 60-luvulla yritti tehdä paremman Recordin, no tuli mitä tuli, pihtikinttuinen lulla. Sitten siitä vielä Coupe amerikan reseptillä, mikä arvostetun autotekniikan opettajan mukaan oli/on: "amerikkalainen urheiluauto on niinkuin amerikkalainen henkilöauto, mutta siihen on lisätty urheiluauton epämukavuudet".
      Nythän autotekniikan harrastajat ovat keksineet nasevan nimenkin: "jenkkilotjapaska".
      Mutta leikki sijansa saakoon, hauskaa on jos joku Record Coupea harrastaa, palauttaahan se mieleen nuo vanhat jutut.

      • kyllä

        yksi parhaimmista ooppeleista jä lähti käyntiinkin pakkasesta eikä tarvunut mitään lohkolämmittimiä!

        Tavaratila tuossa coupessa oli ruhtinaallinen ja siksi erinomainen pienen perheen auto coupe mallista huolimatta


      • ...jee

        On se vaan hienoa, kun me autoharrastajat pidämme yhtä. Jopa Opelia käsittelevässä keskustelussa saamme aikaiseksi yleistä jenkkien haukkumista Todellisilta Harrastajilta, mutta kaipa se meille on oikein. Toimitan heti autoni paaliin ja ostan Oikean Harrasteauton, vaikkapa Mosse Eliten tai Kuplavolkkarin.


      • ...ollut
        kyllä kirjoitti:

        yksi parhaimmista ooppeleista jä lähti käyntiinkin pakkasesta eikä tarvunut mitään lohkolämmittimiä!

        Tavaratila tuossa coupessa oli ruhtinaallinen ja siksi erinomainen pienen perheen auto coupe mallista huolimatta

        Muistuttaa ulkonäöltään liiaksi jenkkiä, on siis täysi jenkkilotjapaska. Asiaan ei vaikuta se, että Opel oli valmistettu Saksassa, oli aikaisekseen hyvä ja tukeva ajettava, käytännöllinen ja muutenkin oikein mainio peli, jenkkimäinen ulkonäkö tekee autosta täyden paskan Oikean Harrstajan silmissä.


      • näyttää
        ...ollut kirjoitti:

        Muistuttaa ulkonäöltään liiaksi jenkkiä, on siis täysi jenkkilotjapaska. Asiaan ei vaikuta se, että Opel oli valmistettu Saksassa, oli aikaisekseen hyvä ja tukeva ajettava, käytännöllinen ja muutenkin oikein mainio peli, jenkkimäinen ulkonäkö tekee autosta täyden paskan Oikean Harrstajan silmissä.

        olevan säilynyt ja todellisuudessa kyseessä on jo melkoinen aarre!!!

        Ulkonäkö nyt ei tee siitä missään muodossa paskaa!!


      • ...tekee
        näyttää kirjoitti:

        olevan säilynyt ja todellisuudessa kyseessä on jo melkoinen aarre!!!

        Ulkonäkö nyt ei tee siitä missään muodossa paskaa!!

        Kyllähän se tekee, tuossahan eräs tosiharrastaja eräs sitä kovasti mainosti. Itse en ole harrastaja ollenkaan, sillä pidän myös jenkkiautoista.


      • olla
        ...tekee kirjoitti:

        Kyllähän se tekee, tuossahan eräs tosiharrastaja eräs sitä kovasti mainosti. Itse en ole harrastaja ollenkaan, sillä pidän myös jenkkiautoista.

        69 corolla, et olisi kiinnostava harrastajalle?;)


      • ...pitäisi
        olla kirjoitti:

        69 corolla, et olisi kiinnostava harrastajalle?;)

        Myös tipparellu, rättisitikka ja kupla lienevät hyväksyttäviä automalleja.


      • Retkuilija

        Ja se on muuten REKORD.


      • on muutenkin
        ...pitäisi kirjoitti:

        Myös tipparellu, rättisitikka ja kupla lienevät hyväksyttäviä automalleja.

        aivan tarpeeksi niin kuka niitä viittii entisöidä!


      • aloittaja
        Retkuilija kirjoitti:

        Ja se on muuten REKORD.

        nyt selvisi miksi en löytänyt googlella kuvia kunnolla, mutta ei se kysynytkään tarkoitiko rekord..

        Varmaan moni muukin väärin sen kirjoittaa.


    • Birken

      Minulla oli semonen silloin

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      122
      1310
    2. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      50
      1194
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1173
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      863
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      323
      809
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe