Miten kiitän oikein?

kertokaapas se

Menimme naimisiin vain todistajien läsnäollessa. Uutisesta kerroimme valokuvallisilla korteilla. Nyt on yllätykseksemme tupsahdellut häälahjoja, emmekä oikein tiedä miten kiittäisimme niistä "oikein". Tavallisestihan häiden jälkeinen kiittäminen tapahtuu kuvakortilla, mutta ei kai sitä nyt kannata uutta kierrosta ottaa... riittääkö puhelu tai tekstiviesti jos ei online-langan päähän saa?

5

1952

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rouva O

Käytösoppaissa puhutaan tosiaan itsepintaisesti vain kiitoskorteista, oli sitten kyse syntymäpäivä-, kihla-, rippi, tai häälahjoista kiittämisestä. Teidän tapauksessanne kortti olisi tosiaan liiallinen toisto, kun kerran kuvakortin olette jo kaikille lähettäneet.

Lienee makuasia, miten kiitostarpeen kuittaatte. Itse pitäisin käsin kirjoitettua kiitoskirjettä tai henkilökohtaista puhelua hyvinä tapoina. Pääasia on, että muistatte jollakin tavalla kiitoksen esittää.

• hyvin

lahjoja? Itse olemme myös ajatelleet pitää ns. salahäät, mutta mietityttää saako silloin yhtä paljon lahjoja kuin normihäissä? No tosin tuon hään pito kustannuksen siinä säästäsisi :/

• njaa...

Minun mielestä on "hyvin" jos saa yhtään. Ei lahjojen vähyydellä tai runsaudella pitäisi olla merkitystä kun elinikäistä liittoa ollaan solmimassa. Mutta jos verrataan sisareni sadan hengen kekkereihin niin emme tietenkään saaneet samassa mittakaavassa lahjoja.

Mutta liekö tuo kovin oleellista?

• itse ....

tuntuisi hyvältä idealta. Olisi ehkä hassu lähettää nyt toista korttia uudelleen, kun olette kuvalla juuri tiedottaneet. Puhelu olisi epävirallismepi, kuitenkin henkilökohtainen. Tekstiviesti on aikas kalsea kiitos tapa.

Itse muistin ystävääni vastaavassa tilanteessa. eli vein hänelle lahjan ja hän kiitti siinä vastatusten. en edes odottanut mitään kiitoskorttia. Halusin vain onnitella heitä pienellä lahjalla.

• laittaa

kiitosilmoituksen lehteen. Siis ilman kuvaa, vain kiitokset ja nimet alle? Tämä siis, jos lahjoja on tullut yllin kyllin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      110
      2331
    2. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      27
      1085
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      71
      932
    4. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      105
      930
    5. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      597
      887
    6. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      855
    7. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      85
      770
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      680
    9. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      69
      664
    10. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      31
      656
    Aihe