Onko nuo kaikki kurssit kamalan kalliita (sellaiset pari tonnia jne, vai.)?
Missä kaikkialla tuota voi opiskella ja onnistuuko etänä?
Kiinnostaisi tuo ala, mutta elääkö tuolla miten?
Lisäksi tällainen juttu...Ihmisten kanssa vuorovaikutuksessa olo ei tunnu mitenkään vaikealta ja tuo itse työ, mutta jotenkin jännitän tuota suullista harjoittelua tuossa opiskelussa, etenkin jos pitää puhua suuremmalle joukolle. En kyllä hallitse sitä puolta ollenkaan ja pelkästään jo tuollaisten harjoitusten ajattelu saa kylmän hien otsaan, sydämen hakkaamaan ja lyömään jarrut pohjaan, vaikka ala ja työ olis muuten itsessään mielenkiintoinen.
Voi hitsi...
Hermoratahierojaksi?
17
1473
Vastaukset
- mietihän vielä
Ennen kuin kehittelet urasuunnitteluasi eteenpäin, on Sinun hyvä tietää, että
-hermoratahieroja on tekaistu ammattinimike eikä
hermoratahieroja ole terveydenhuollon ammattihenkilö lain tarkoittamassa mielessä.
-hermoratahieronta, jotta Kuopiosta Suomeen levinneillä kirjekursseilla opetetaan, ei perustu lääketieteeseen, vaan alkukantaisiin osittain itämaisiin uskomuksiin. Se on siis lyhyesti sanottuna huuhaata ja puoskarointia.- PROVO!!!
Tutustu ensin aiheeseen hieman paremmin ennenkuin latelet puolittaisia tietojasi ... Hih hih ... Taitaa olla HERMO hiukka tiukilla!!!! =)=)
- vaan asiaa
PROVO!!! kirjoitti:
Tutustu ensin aiheeseen hieman paremmin ennenkuin latelet puolittaisia tietojasi ... Hih hih ... Taitaa olla HERMO hiukka tiukilla!!!! =)=)
Ei tuo ikävä kyllä tainnut mikään provo olla. Olen käynyt kerran hermoratahierojalla, ja kokemukseni mukaan se oli juuri tuota mainittua humpuukia ja puoskarointia sanan varsinaisessa merkityksessä. Täti puheli ihan höpöjä jostakin vyöhykkeistä ja meridiaaneista, ja se hieronta oli paikoin kutittavaa hiplaamista ja paikoin kipua tuottavaa terävällä peukalolla hankaamista. Epämiellyttävä ja turhauttava kokemus. Harmitti jälkeen päin että maksoinkin siitä. Vastaavia kokemuksia näistä on muillakin tutuillani. Nykyään tuo hermoratahieroja on jo kuulemma vaihtanut ammattia, ei tainnut riittää asiakkaita. Onko laki tosiaan niin huonosti laadittu, että näitä huuhaakursseja voi joku vapaasti järjestää???
- ja hoitoja..
eikä
hermoratahieroja ole terveydenhuollon ammattihenkilö lain tarkoittamassa mielessä.
-Kuten eivät muutkaan luontaishoitoja ammatikseen antavat. Ei tämä ole kuitenkaan ongelma.
Luontaishoitoalaan liittyviä hoitomuotoja on paljon ja monista on tarjolla varsin hyvää koulutusta sekä käytännön kokemusta ihmisillä.
Jos kaikki terapiat pitäisi karsia tämän perusteella pois käytöstä, niin se olisi suuri menetys. Jäljelle ei jäisi kuin pelkkä koulutettu hieroja. Monet koulutetut hierojatkin hankkivat lisää ammattitaitoa luontaishoitojen koulutuksista tai antavat rinnalla jotain ns. vaihtoehtohoitoa. Luontaisterapeuttien oma järjestö Luonnonlääketieteen keskusliitto edellyttää jäseniltään seuraavaa koulutusta:
terapia-alan koulutus 200 h
lääketieteen perusteet 200 h
luonnonlääketiede 50 h
ensiapukurssi
Tärkeintä alan opiskelussa on se, että käy koulutuksen loppuun ja varmistuu koulutuksen tasosta ennen sinne menoa. Monia erittäin hyviä hierontahoitoja on tarjolla ja valittavana vaihtoehtopuolella. Esimerkiksi shiatsuun kuuluvat venytykset, hieronta ja painallukset. On kyllä hyvää hoitoa ja tehoaa. Itse käyn sellaisella mieluummin kuin tavallisella hierojalle, olkoon ammattihenkilö tai ei. Jos takana on usean vuoden koulutus, niin kyllä se ihan hyvän käsittelyn ja tiedon takaa. - pari sanaa asiaa
ja hoitoja.. kirjoitti:
eikä
-Kuten eivät muutkaan luontaishoitoja ammatikseen antavat. Ei tämä ole kuitenkaan ongelma.
Luontaishoitoalaan liittyviä hoitomuotoja on paljon ja monista on tarjolla varsin hyvää koulutusta sekä käytännön kokemusta ihmisillä.
Jos kaikki terapiat pitäisi karsia tämän perusteella pois käytöstä, niin se olisi suuri menetys. Jäljelle ei jäisi kuin pelkkä koulutettu hieroja. Monet koulutetut hierojatkin hankkivat lisää ammattitaitoa luontaishoitojen koulutuksista tai antavat rinnalla jotain ns. vaihtoehtohoitoa. Luontaisterapeuttien oma järjestö Luonnonlääketieteen keskusliitto edellyttää jäseniltään seuraavaa koulutusta:
terapia-alan koulutus 200 h
lääketieteen perusteet 200 h
luonnonlääketiede 50 h
ensiapukurssi
Tärkeintä alan opiskelussa on se, että käy koulutuksen loppuun ja varmistuu koulutuksen tasosta ennen sinne menoa. Monia erittäin hyviä hierontahoitoja on tarjolla ja valittavana vaihtoehtopuolella. Esimerkiksi shiatsuun kuuluvat venytykset, hieronta ja painallukset. On kyllä hyvää hoitoa ja tehoaa. Itse käyn sellaisella mieluummin kuin tavallisella hierojalle, olkoon ammattihenkilö tai ei. Jos takana on usean vuoden koulutus, niin kyllä se ihan hyvän käsittelyn ja tiedon takaa.Kuluttajalle paha ongelma on nimenomaan se, että villi koulutusbisnes tuottaa liukuhihnalta näitä terveydenhuollon pseudoammattilaisia, joilla ei ole minkäänlaista valvontaa eikä yhtenäisiä pätevyysvaatimuksia, ei potilasvakuutuksia, ei mitään vastuuta potilasturvasta.
Olisi ensiarvoisen tärkeää, että tällaiset "terapiat" saataisiin jotenkin karsittua pois. Ei puoskarilain mukanaan tuoma valvonta millään tavalla tilannetta korjaa, kun edelleenkin voidaan esiintyä terveydenhuollon ammattilaisena ja valehdella asiakkaalle kaikenlaista puppua meridiaaneista, energiavirtauksista sun muista miasmoista.
Useankaan vuoden hömppäkoulutus ei tuo mitään lisäarvoa touhuun, joka perustuu puhtaaseen huuhaaseen. - aku4
pari sanaa asiaa kirjoitti:
Kuluttajalle paha ongelma on nimenomaan se, että villi koulutusbisnes tuottaa liukuhihnalta näitä terveydenhuollon pseudoammattilaisia, joilla ei ole minkäänlaista valvontaa eikä yhtenäisiä pätevyysvaatimuksia, ei potilasvakuutuksia, ei mitään vastuuta potilasturvasta.
Olisi ensiarvoisen tärkeää, että tällaiset "terapiat" saataisiin jotenkin karsittua pois. Ei puoskarilain mukanaan tuoma valvonta millään tavalla tilannetta korjaa, kun edelleenkin voidaan esiintyä terveydenhuollon ammattilaisena ja valehdella asiakkaalle kaikenlaista puppua meridiaaneista, energiavirtauksista sun muista miasmoista.
Useankaan vuoden hömppäkoulutus ei tuo mitään lisäarvoa touhuun, joka perustuu puhtaaseen huuhaaseen.Et taida tietää hölkäsenpöläystä hermoratahieronnan koulutuksesta tai mitään siihen liittyvästä!
Itse olen käynyt aina mestariksi asti ja voin sanoa, että vaatimukset sen saavuttamiseksi on paljon vaativampaa, kuin esim. "koulutetut hierojat" koulutus; tiedän tämän, kun opiskelemassa oli myös "heitä", jotka itse sen ilmaisivat.
Hoidosta voin sanoa oma kohtaisen perustein, että klassisen hieronnan aikaisemmin saaneet/kokeneet, ovat hermoratahieronnan jälkeen jättäneet "klassisen" pois!
Toki hierojissakin on eroja, niin kuin kaikissa ammattiryhmissä, eikä muutaman tapauksen takia pidä kaikkia väheksyä.
Ja ihme ja kumma; minä sain yritystoiminnan aloittaessani Potilasturvavakuutuksen! - en ole vielä kuullut kenenkään siihen joutuneen turvautumaan!!!
- tosin "klassisen hieronnan" öljyt, ovat aiheuttaneet ongelmia sekä asiakkaille, että itse hierojille! - vakuutuksesta
aku4 kirjoitti:
Et taida tietää hölkäsenpöläystä hermoratahieronnan koulutuksesta tai mitään siihen liittyvästä!
Itse olen käynyt aina mestariksi asti ja voin sanoa, että vaatimukset sen saavuttamiseksi on paljon vaativampaa, kuin esim. "koulutetut hierojat" koulutus; tiedän tämän, kun opiskelemassa oli myös "heitä", jotka itse sen ilmaisivat.
Hoidosta voin sanoa oma kohtaisen perustein, että klassisen hieronnan aikaisemmin saaneet/kokeneet, ovat hermoratahieronnan jälkeen jättäneet "klassisen" pois!
Toki hierojissakin on eroja, niin kuin kaikissa ammattiryhmissä, eikä muutaman tapauksen takia pidä kaikkia väheksyä.
Ja ihme ja kumma; minä sain yritystoiminnan aloittaessani Potilasturvavakuutuksen! - en ole vielä kuullut kenenkään siihen joutuneen turvautumaan!!!
- tosin "klassisen hieronnan" öljyt, ovat aiheuttaneet ongelmia sekä asiakkaille, että itse hierojille!Ja ihme ja kumma; minä sain yritystoiminnan aloittaessani Potilasturvavakuutuksen! - en ole vielä kuullut kenenkään siihen joutuneen turvautumaan!!!
Oletko varma ettei se ole vastuuvakuutus ?
Jos Sinulle on myyty potilasturvavakuutuksen, siitä ei ole kuitenkaan mitään hyötyä sinun asiakkaille (tarvittaessa), koska vakuutusyhtiöt korvaavat vain TEO:n terapeuttien "mokat", jos et ole sellainen, se on sitten voi voi asiakkaalle.
Kannattaisi ehkä ottaa selvää korvausperiatteesta.
Itse soitin vain vakuutusyhtiölle kun sain koulutetun hierojan paperit, he kysyivät olenko terveyshuollon ammattilainen (siis TEOn rekisterissä), muttei tarkistaneet vaikka ehdotin että lähettäisin paperit. Virkailija sanoi ettei sillä ole väliä, koska joka tapauksessa jos huijaan (eli en olen TEOn rekisterissä), heidän ei tarvitse korvata mitään. Ja vakuutusyhtiö oli Tapiola, mutta luulisin että käytäntö on sama kaikilla.
Vastuuvakuutus korvaa jos asiakas liukastuu ja loukantuu hoitotilassa (esim.) ja potilasturvavakuutus korvaa jos väännän häneltä niskat nuriin plinttillä (karkeasti ...)
Niin, että kehottaisin sinua tarkistamaan asiaa ! - se ole
vakuutuksesta kirjoitti:
Jos Sinulle on myyty potilasturvavakuutuksen, siitä ei ole kuitenkaan mitään hyötyä sinun asiakkaille (tarvittaessa), koska vakuutusyhtiöt korvaavat vain TEO:n terapeuttien "mokat", jos et ole sellainen, se on sitten voi voi asiakkaalle.
Itse soitin vain vakuutusyhtiölle kun sain koulutetun hierojan paperit, he kysyivät olenko terveyshuollon ammattilainen (siis TEOn rekisterissä), muttei tarkistaneet vaikka ehdotin että lähettäisin paperit. Virkailija sanoi ettei sillä ole väliä, koska joka tapauksessa jos huijaan (eli en olen TEOn rekisterissä), heidän ei tarvitse korvata mitään. Ja vakuutusyhtiö oli Tapiola, mutta luulisin että käytäntö on sama kaikilla.
Vastuuvakuutus korvaa jos asiakas liukastuu ja loukantuu hoitotilassa (esim.) ja potilasturvavakuutus korvaa jos väännän häneltä niskat nuriin plinttillä (karkeasti ...)
Niin, että kehottaisin sinua tarkistamaan asiaa !todennäköisempää, että potilas liukastuu kuin että hieroja katkoo häneltä niskat. Näin ollen toiminnan vastuuvakuutus, joka löytyy hierontaterapeuteilta ym. riittää vallan hyvin.
- voi olla
se ole kirjoitti:
todennäköisempää, että potilas liukastuu kuin että hieroja katkoo häneltä niskat. Näin ollen toiminnan vastuuvakuutus, joka löytyy hierontaterapeuteilta ym. riittää vallan hyvin.
mutta ei silti kannattaa mennä sanomaan isolla äänellä että on potilasturvavakuutus, jos sellainen ei ole, eikö pysty saamaan ...
- vakuutusasiamies
aku4 kirjoitti:
Et taida tietää hölkäsenpöläystä hermoratahieronnan koulutuksesta tai mitään siihen liittyvästä!
- tosin "klassisen hieronnan" öljyt, ovat aiheuttaneet ongelmia sekä asiakkaille, että itse hierojille!Jos väität asiakkaallesi että sinulla hermoratapuoskarina on potilasturvavakuutus, niin syyllistyt valheelliseen markkinointiin, mahdollisesti jopa petokseen.
- ja tutkittua tietoa
aku4 kirjoitti:
- tosin "klassisen hieronnan" öljyt, ovat aiheuttaneet ongelmia sekä asiakkaille, että itse hierojille!Olen kyllä virkani puolesta tutustunut hermoratahierojien koulutukseen. Tai oikeammin kurssitukseen. Siltä pohjalta muutama sananen:
Suomessa rikoslaissa on selkeästi kielletty luvaton terveydenhuollon ammattilaisena esiintyminen. Oikeuskäytännössä näyttää kuitenkin olevan niin, että kiellettynä pidetään vain terveydenhuollon ammattinimikkeiden käyttöä.
Näin on jäänyt lakiin porsaanreikä, joka mahdollistaa tällaisten tekaistujen ja harhaanjohtavien ammattinimikkeiden käytön.
Lainsäätäjän tarkoitus potilasturvallisuudesta ei siis toteudu. Valmisteilla oleva puoskarilaki saattaa korjata tilannetta, se jää nähtäväksi. - aku4
vakuutuksesta kirjoitti:
Niin, että kehottaisin sinua tarkistamaan asiaa !Kaikki vakuutukset kunnossa; tarkistettu.
Vuosia hieroneena voi todeta, että kukaan ei ole ollut kiinnostunut mistään vakuutuksista, vain hoidon saatavuudesta ja usein lääkäreiden kehoituksesta. Tapauksia myös, joissa asiakkaat ovat luopuneet turhiin lääkärissä juoksemisiin ja vain lääkearsenaalien kasvattamisen vuoksi.
Toivon itsekin ns "puoskarilakia", koska tiedän ketkä siihen pitäisi kuulua ja tiedän, että TEO:n rekisteriinkin tulee muutoksia; sieltä poistunee ja sinne tullee viimetietojen mukaan eräitä "uusia" hoitoa antavia nimikkeitä.
Odotellaan... - haitoista
aku4 kirjoitti:
Kaikki vakuutukset kunnossa; tarkistettu.
Vuosia hieroneena voi todeta, että kukaan ei ole ollut kiinnostunut mistään vakuutuksista, vain hoidon saatavuudesta ja usein lääkäreiden kehoituksesta. Tapauksia myös, joissa asiakkaat ovat luopuneet turhiin lääkärissä juoksemisiin ja vain lääkearsenaalien kasvattamisen vuoksi.
Toivon itsekin ns "puoskarilakia", koska tiedän ketkä siihen pitäisi kuulua ja tiedän, että TEO:n rekisteriinkin tulee muutoksia; sieltä poistunee ja sinne tullee viimetietojen mukaan eräitä "uusia" hoitoa antavia nimikkeitä.
Odotellaan..."Tapauksia myös, joissa asiakkaat ovat luopuneet turhiin lääkärissä juoksemisiin ja vain lääkearsenaalien kasvattamisen vuoksi."
--------
Tässäpä onkin kuvattu eräs pahimmista uskomuspuoskaroinnin haitoista: oikeaan hoitoon hakeutuminen voi viivästyä puoskarin katteettomien lupausten vuoksi, ja lääkärin määräämien lääkkeiden otto laiminlyödään.
Juuri aku4:n kaltaisten tietäjien varalle puoskarilakia tarvitaan. - aku4
haitoista kirjoitti:
"Tapauksia myös, joissa asiakkaat ovat luopuneet turhiin lääkärissä juoksemisiin ja vain lääkearsenaalien kasvattamisen vuoksi."
--------
Tässäpä onkin kuvattu eräs pahimmista uskomuspuoskaroinnin haitoista: oikeaan hoitoon hakeutuminen voi viivästyä puoskarin katteettomien lupausten vuoksi, ja lääkärin määräämien lääkkeiden otto laiminlyödään.
Juuri aku4:n kaltaisten tietäjien varalle puoskarilakia tarvitaan.Tarkennus:
Asiakkaat ovat itse hakeutuneet vaihtoehtohoitoihin ja ilmaisseet mielipiteensä hoidon aikana.
Me emme kehoita ketään jättämään mitään lääkärin määräämää lääkettä; asiakas itse toteaa haitat ja vs. vaihtoehtohoitojen hyödyt! - aku4
voi olla kirjoitti:
mutta ei silti kannattaa mennä sanomaan isolla äänellä että on potilasturvavakuutus, jos sellainen ei ole, eikö pysty saamaan ...
Tarkennus:
Kukaan ei ole ikinä kysynyt mitkä vakuutukset esim. minulla on voimassa, enkä ole ikinä markkinoinut saamiani vakuutuksia!
Minulla on vakuutusyhtiöni antama Potilasturvavakuutus; vakuutusyhtiö tietää alani ja on sen tiedon mukaan vakuutuksen myöntänyt; lain mukaan vakuutusyhtiö korvaa mahdolliset vahingot.
Toistan, että en tiedä kenenkään joutuneen siihen turvautumaan!? kertokaa ihmeessä, jos on tiedossa? - ------
aku4 kirjoitti:
Tarkennus:
Kukaan ei ole ikinä kysynyt mitkä vakuutukset esim. minulla on voimassa, enkä ole ikinä markkinoinut saamiani vakuutuksia!
Minulla on vakuutusyhtiöni antama Potilasturvavakuutus; vakuutusyhtiö tietää alani ja on sen tiedon mukaan vakuutuksen myöntänyt; lain mukaan vakuutusyhtiö korvaa mahdolliset vahingot.
Toistan, että en tiedä kenenkään joutuneen siihen turvautumaan!? kertokaa ihmeessä, jos on tiedossa?Maksat sitten turhaa, koska tarvittaessa ei ne tule maksamaan potilaallesi mitään, kun et ole TEO rekisterissä ...
- asiakkaat ???
aku4 kirjoitti:
Tarkennus:
Asiakkaat ovat itse hakeutuneet vaihtoehtohoitoihin ja ilmaisseet mielipiteensä hoidon aikana.
Me emme kehoita ketään jättämään mitään lääkärin määräämää lääkettä; asiakas itse toteaa haitat ja vs. vaihtoehtohoitojen hyödyt!joita kukaan ei ole kyennyt auttamaan ??? Eli onko sitä "ihan oikeaa" vaivaakaan olemassa ???
nimim: pöljiltä eerot kotio
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1908637
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264808- 504268
- 623837
- 513236
- 503020
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262696- 432501
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.452419Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382233